ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2009



Αθήνα, 21 / 10 / 2009

Ανακοίνωση για το συνέδριο στο Καρπενήσι με θέμα: «Ευρήματα έρευνας του ΙΠΕΜ-ΔΟΕ: Νέα Σχολικά Βιβλία - Εμπειρίες των Εκπαιδευτικών»

Το 2ήμερο συνέδριο της ΔΟΕ στις 16 και 17 Οκτωβρίου στο Καρπενήσι, όπου παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΠΕΜ - ΔΟΕ σχετικά με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τα νέα βιβλία του Δημοτικού Σχολείου, αποτέλεσε, αν μη τι άλλο, το έναυσμα για την έναρξη μιας πολύ ουσιαστικής συζήτησης στην εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία, θέλουμε να πιστεύουμε ότι, θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη στο μέλλον.
Αυτό που ανέδειξαν οι εισηγήσεις και οι τοποθετήσεις των συνέδρων ήταν αυτό που μπορεί να διακρίνει και κάποιος που θα μελετήσει τα αποτελέσματα της έρευνας δίχως προκαταλήψεις: Τα πολλά και σημαντικά προβλήματα που αφορούν πολλά βιβλία και ιδιαίτερα των Μαθηματικών των Β΄ και Ε΄ τάξεων του δημοτικού σχολείου.
Προβλήματα που ξεκίνησαν κατά τη διαδικασία της συγγραφής των βιβλίων. Απευθείας, στην ουσία, αναθέσεις στις συγγραφικές ομάδες σε πάρα πολλές περιπτώσεις, με την εμπλοκή και τις πιέσεις των εκδοτικών οίκων που ήθελαν ο καθένας για λογαριασμό του τα μεγάλα… «διδακτικά πακέτα».
Προχειρότητα στο σχεδιασμό, αφού το απαραίτητο στάδιο της πιλοτικής εφαρμογής παρακάμφθηκε, με αποτέλεσμα να μην επισημανθούν τα πολλά και ουσιαστικά προβλήματα στόχων, δομής και περιεχομένου.
Τεράστιες καθυστερήσεις στο διάστημα 2001-2004 που οδήγησαν στη βεβιασμένη είσοδο τους στη σχολική πραγματικότητα εξ αιτίας των πιεστικών προθεσμιών που ορίζονταν στις συμφωνίες ώστε να εισπραχθούν τα κοινοτικά κονδύλια.
Απουσία ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, αφού δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη στο σχεδιασμό για την ένταξη της συγκεκριμένης πράξης στη χρηματοδότηση από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Δεν υπήρξε αξιολόγηση των βιβλίων μετά την εφαρμογή τους ώστε να επισημανθούν τα προβλήματα που αντιμετώπισαν εκπαιδευτικοί και μαθητές.
Το συνέδριο κατέληξε σε συμπεράσματα που συμπυκνώνονται στην ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης του συνόλου των προβλημάτων που έχουν εντοπιστεί σε όλα σχεδόν τα βιβλία, αλλά κυρίως στην καθολική απαίτηση για αντικατάσταση των βιβλίων των Μαθηματικών της Ε΄, αλλά και της Β΄ τάξης.
Αν, όμως, κάτι δημιουργεί ιδιαίτερο προβληματισμό σχετικά με την ίδια την έρευνα είναι το ότι δεν έχει ακόμα γίνει η επεξεργασία των ποιοτικών ευρημάτων από τις ανοιχτές ερωτήσεις, ώστε να αποτυπωθούν αναλυτικότερα συμπεράσματα και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών.
Πιστεύουμε πως είναι επιτακτική η ανάγκη της δημοσιοποίησης όλων των στοιχείων ώστε να μην υπάρχουν σκιές πάνω από μια προσπάθεια, η οποία σε πείσμα αυτών που, οχυρωμένοι πίσω από ιδεοληψίες και σκοπιμότητες, προσπάθησαν να τη σαμποτάρουν παραπλανώντας τους συναδέλφους και καλώντας τους να μην πάρουν μέρος, αποτύπωσε την αγωνία των εκπαιδευτικών για ένα από τα βασικότερα εργαλεία της δουλειάς τους, τα βιβλία.
Από τη συζήτηση προκύπτει συμπερασματικά πως σε μελλοντική αλλαγή αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων θεωρούμε απαραίτητη :
Τη συμμετοχή περισσότερων μάχιμων εκπαιδευτικών της τάξης στη σύνταξη προγραμμάτων και στη συγγραφή βιβλίων.
Την πιλοτική εφαρμογή των νέων βιβλίων.
Την πρόβλεψη ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Την πρόβλεψη για βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό για τα νηπιαγωγεία, τα ειδικά σχολεία καθώς επίσης και για τα ολιγοθέσια σχολεία.
Την αξιολόγηση των αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων με την ουσιαστική συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. πιστεύει πως η προσπάθεια για ποιοτική αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης αποτελεί στόχο πέρα και πάνω από παρατάξεις και κόμματα. Γι’ αυτό και καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συνδράμουν σ’ αυτήν την προσπάθεια.

ΑΠΟ ΤΗ Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2009

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΥΣΠΕ
Σήμερα Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2009, συνεδρίασε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και αποφάσισε την τοποθέτηση των αναπληρωτών δασκάλων Ειδικής Αγωγής.
1.-Ηλονίδου Ελισάβετ Ειδικό Σχολείο Καστοριάς(ολοήμερο).
2.-Κωστελίδου Ελισάβετ 2ο Τμήμα Ένταξης 5ου Δημοτικού Σχολείου.
Με το διορισμό μόνο των δύο αναπληρωτών ειδικής αγωγής, δεν καλύπτονται τα κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα δημοτικά και νηπιαγωγεία. Ευελπιστούμε, ότι τις προσεχείς ημέρες το Υπουργείο θα αναπληρώσει τα κενά με νέους διορισμούς. Χρειαζόμαστε επιπλέον 3 Νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής και 6 Δασκάλους Ειδικής Αγωγής.
Επίσης, αποφασίσθηκε η διάθεση του αναπληρωτή Μουσικού, Κων/νου Μιχαλακόπουλου, για 7ωρη υπερωριακή εργασία στο Γυμνάσιο Μαυροχωρίου.

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2009

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΥΣΠΕ
Την Παρασκευή 23-10-2009 θα συνεδριάσει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο με θέματα ημερήσιας διάταξης:
1.-Επικύρωση πρακτικών προηγούμενης συνεδρίασης.
2.-Διαθέσεις εκπαιδευτικών Φυσικής
Αγωγής (Αναπληρωτών).
3.-Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών.
4.-Γνωμοδότηση για τη χορήγηση επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών.
5.-Αναπλήρωση προϊσταμένου τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων.
6.-Κάθε άλλο θέμα που θα προταθεί.

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2009

ΘΕΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΑΚΕ
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ –ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Η μετάθεση αποτελεί μια σημαντική μεταβολή στην υπηρεσιακή κατάσταση του κάθε εκπ/κού. Αποτελεί δε κατάκτηση για τον κλάδο μας το σύστημα μεταθέσεων με μοριοδότηση των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων.
Επομένως για κάθε προσπάθεια αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου επιβάλλεται ουσιαστικός, γόνιμος και αποτελεσματικός διάλογος με τη συμμετοχή όλων των συναδέλφων μας. Απαιτείται πλήρης και λεπτομερή καταγραφή της κάθε κατηγορίας των μετρήσιμων κριτηρίων με στόχο τον εξορθολογισμό της μοριοδότησης, σε συνδυασμό με την αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων με ενιαία κριτήρια.
Οι αποφάσεις - προτάσεις θα πρέπει να έχουν ως στόχο να αμβλυνθούν και να εξαλειφθούν τυχόν αδικίες που προκύπτουν από το υπάρχον σύστημα μεταθέσεων.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. για την αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τις μεταθέσεις-αποσπάσεις προτείνει τα παρακάτω:
Α. Μεταθέσεις
Θεωρεί αναγκαία την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις μεταθέσεις. Για το εξορθολογισμό της μοριοδότησης των αντικειμενικών κριτηρίων απαιτείται:
α) Αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων σε επίπεδο νομού με αυστηρά ενιαία κριτήρια για την ένταξη κάθε σχολικής μονάδας σε συγκεκριμένη κατηγορία.
β) Επιβάλλεται αύξηση των μορίων αρχαιότητας.
γ) Αύξηση των μορίων για οικογενειακούς λόγους σε σχέση με τα υπόλοιπα κριτήρια μεταθέσεων.
δ) Αναγκαία και επιβεβλημένη η τροποποίηση του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/96 όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ 100/97 που αναφέρεται στις ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων, έτσι ώστε να συμπεριλάβει και άλλες περιπτώσεις ασθενειών με στόχο τον περιορισμό των αδικιών.
ε) Καθιέρωση κριτηρίων για τις μεταθέσεις στα πειραματικά και διαπολιτισμικά σχολεία.
στ) Επανεξέταση της διαδικασίας μετάθεσης στα Ειδικά Σχολεία.
ζ) Ένταξη των μεταθέσεων στα Μειονοτικά Σχολεία στις αρμοδιότητες του ΚΥΣΠΕ.
η) Στις μεταθέσεις να υπολογίζονται εκτός από τα οργανικά κενά και τα κενά που προκύπτουν από αφυπηρετήσεις έως 10 Οκτωβρίου αλλά και τα πραγματικά λειτουργικά κενά με στόχο την ικανοποίηση περισσότερων αιτήσεων μεταθέσεων και την αυτόματη μείωση των αποσπάσεων.
θ) Οι μεταθέσεις να πραγματοποιούνται υποχρεωτικά μέχρι τέλη Μαρτίου.
Β. Αποσπάσεις
α) Να νομοθετηθούν μόρια για όλες τις αποσπάσεις.
β)Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται σε φορείς να παίρνουν τα μόρια της θέσης που αποσπώνται και όχι τα μόρια της οργανικής τους θέσης.
γ) Να θεωρούνται και οι σύζυγοι εκπ/κών ειδική κατηγορία στις αποσπάσεις.
Γ. Υπηρεσιακά Συμβούλια
α)Αναδιοργάνωση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ) με πλειοψηφία των αιρετών μελών (από 2 σε 3 αιρετούς).
β) Την ημερήσια διάταξη των Συμβουλίων να τη συντάσσουν ο Πρόεδρος του Συμβουλίου σε συνεργασία με τους Αιρετούς.
γ) Όλες οι τοποθετήσεις των εκπ/κών να γίνονται από τα ανάλογα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
δ) Όλες οι αποσπάσεις των εκπ/κών να πραγματοποιούνται από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
ε) Εξομοίωση διδακτικού ωραρίου αιρετών ΠΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΠΕ στο 1/3 του υποχρεωτικού ωραρίου του εκπ/κού.
Δ. Υπεραριθμίες
Ότι ισχύει για τις οργανικές υπεραριθμίες να ισχύει και για τις λειτουργικές. Εκπαιδευτικός που κρίνεται υπεράριθμος με υπαιτιότητα της υπηρεσίας και δεν τοποθετείται σε σχολείο της προτίμησής του να μην υποχρεούται να υπηρετήσει την οργανική του θέση αφού τοποθετήθηκε υποχρεωτικά από τη διοίκηση (3η φάση υπεραριθμιών).
Ε. Δυσπρόσιτα Σχολεία
Επαναχαρακτηρισμός όλων των δυσπρόσιτων σχολείων της χώρας ειδικά σε νομούς που οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις είναι δύσκολες. Να υπάρξει χαρακτηρισμός των δυσπρόσιτων με κριτήρια που να είναι ενιαία για όλη τη χώρα (οργανικότητα, συνθήκες διαβίωσης, απόσπαση από την πρωτεύουσα του Νομού κ.λ.π

Τρίτη, 6 Οκτωβρίου 2009

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΥΣΠΕ
Την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου συνεδρίασε το ΠΥΣΠΕ Ν. Καστοριάς και αποφάσισε:
1.-Πρότεινε για Διευθυντή του 4/θεσίου Δημοτικού Σχολείου Ν. Οικισμού, το συνάδελφο Αντώνη Παπαδόπουλο, σύμφωνα με τον αξιολογικό πίνακα επιλογής(Ν.3457/19-6-2006 άρθρ.5) που ισχύει για 4 έτη, αφού ο συνάδελφος Βασίλης Χρηστίδης συνταξιοδοτήθηκε.
2.-Κατά πλειοψηφία απέρριψε τις ενστάσεις των συναδέλφων Βερβέρη Γεωργίου και Κιχίδου Κεράσας.