ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

«Για την Εκκλησία η ομοφυλοφιλία είναι θανάσιμο αμάρτημα»

Τον αφορισμό τον προβλέπουν οι κανόνες, τόνισε ο Μητροπολίτης Πειραιώς

«Για την Εκκλησία η ομοφυλοφιλία είναι θανάσιμο αμάρτημα. Τι να κάνουμε τώρα; Να αλλάξουμε και τις Γραφές;», αναρωτήθηκε o Μητροπολίτης Πειραιώς, Σεραφείμ, ο οποίος τάχθηκε και πάλι κατά του Συμφώνου Συμβίωσης Ομοφύλων, μιλώντας στο Mega. 

«Δέχτηκα καταιγισμό ύβρεων και δυσμενών κρίσεων», δήλωσε ο ίδιος, ωστόσο, παραμένει πιστός στις απόψεις του.

«Η ομοφυλοφιλία είναι μία παρέκβαση, τυγχάνει κατανόηση της Εκκλησίας, αλλά είναι παρέκβαση. Εγκυμονεί κινδύνους σωματικής και ψυχής υγείας και κατά την πράξη γίνεται παράχρηση σωματικών οργάνων», πρόσθεσε.

Επίσης, εξήγησε ότι δε θεωρεί υγιές δύο άτομα του ίδιου φύλου να μπορούν να κάνουν οικογένεια και να μεγαλώνουν παιδί. «Εσείς πιστεύετε ότι δύο ομοφυλόφιλοι μπορούν να μεγαλώσουν με υγεία ένα παιδί;», αναρωτήθηκε. «Αυτό το παιδί θα έχει συγκλονισμό στην ψυχή του!», υποστήριξε.

Ο Πειραιώς Σεραφείμ περιέγραψε το Σύμφωνο ως «ιδεολογική ανατροπή και εκτροπή», «διότι η Εκκλησία δεν ερωτάται» και επέμεινε στην απειλή του αφορισμού για όποιον βουλευτή το ψηφίσει εντός του ελληνικού Κοινοβουλίου.

«Τον αφορισμό τον προβλέπουν οι κανόνες. Έχω αυτό το δικαίωμα. Όταν κάποιος αντιστρατεύεται το δόγμα, την αλήθεια και τις αξίες 2.000 και πλέον χρόνων, σημαίνει ότι δεν τάσσεσαι με την Εκκλησία», είπε.

«Με το Σύμφωνο Συμβίωσης Ομοφύλων, καθιερώνεται ένας νέος τύπος ανθρώπου! Λέω αυτά τα οποία προβλέπει το νομικό μας δίκαιο, δεν είναι δυνατόν να αποδυναμώνεις το δόγμα της Εκκλησίας», συνέχισε.

Εκδήλωση στο Ειδικό Σχολείο Καστοριάς


5/Θ ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ           Καστοριά, 26-11-2013
 ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013 και ώρα 10.00 π.μ. το Ειδικό Σχολείο Καστοριάς θα πραγματοποιήσει  μουσική-αφηγηματική  εκδήλωση με το συμπολίτη μας μουσικό, τραγουδιστή και φιλόλογο κ. Αλέξη Γούδα. Σε μια ζεστή ατμόσφαιρα ο Αλέξης Γούδας θα παίξει ζωντανά μουσική, θα τραγουδήσει μαζί με τα παιδιά και θα αφηγηθεί ο ίδιος το παραμύθι του «Ο κ. Χρόνος και οι 12 μήνες». 
Την εκδήλωση θα παρακολουθήσουν οι μαθητές του Ειδικού Σχολείου παρέα με τους φίλους τους, μαθητές του συστεγαζόμενου 9ου Δημοτικού Σχολείο Καστοριάς, μαζί με γονείς και πολλούς καλεσμένους.
        Για το Ειδικό Σχολείο Καστοριάς
                                   Η Διευθύντρια

                                 Σοφία Καμπούρη

Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης σε Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2013-14

Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης σε Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2013-14

 Στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς έρχεται ο συνάδελφος, Τσιρανίδης Θεολόγος 

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Επισημάνσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

  Ως Διευθυντής δεν γνωρίζω τη συγκεκριμένη ένωση και ούτε πρόκειται να γίνω μέλος της.  Εν πάση περιπτώσει όμως, αποφεύγουν να μας πουν ποια "στάση" θα πρέπει να τηρήσουν οι Διευθυντές στη διαδικασία της αξιολόγησης, η οποία ειρήσθω εν παρόδω αποτελεί νόμο του κράτους.
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΟΥ Υ.ΠΑΙ.Θ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Με αφορμή το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας, το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., έχει να επισημάνει τα εξής:
1. Υπενθυμίζει την από καιρό διατυπωμένη θέση του, πως η μόνη μορφή αξιολόγησης που στηρίζεται στα νέα επιστημονικά δεδομένα και την ευρωπαϊκή και διεθνή εμπειρία είναι αυτή που υιοθετεί μοντέλα αυτοελέγχου με στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση του σχολείου, με βάση τις δικές του δυνάμεις, και τα οποία στηρίζονται στην εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση) της σχολικής μονάδας, η οποία μπορεί να συνδυάζεται και με εξωτερική αξιολόγηση, ώστε να αυξάνεται η εγκυρότητα των μετρήσεων και να οδηγεί σε πιο θετικά αποτελέσματα.
2. Θεωρεί πως η όποια αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έχει νόημα μόνο όταν αυτή εντάσσεται στη συνολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έχει κυρίως διαμορφωτικό χαρακτήρα και στοχεύει στην ανάληψη βελτιωτικών δράσεων, τόσο από τη σχολική μονάδα, όσο και από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό.
3. Το ΠΔ του Υ.ΠΑΙ.Θ. επιβάλλει την εφαρμογή ενός συστήματος αξιολόγησης που εδράζεται κυρίως στην ιεραρχική εσωτερική αξιολόγηση και προδιαγράφει μια εκπαιδευτική πραγματικότητα άκρατου ανταγωνισμού και διαρκούς ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς, τη στιγμή που είναι κοινώς αποδεκτό ότι προϋπόθεση για την καλή λειτουργία των σχολικών μονάδων είναι το ήρεμο κλίμα και η συνεργατική δράση.
4. Στόχος των συντακτών του Π.Δ. δεν είναι η καθιέρωση ενός συστήματος αξιολόγησης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας, αλλά η θεσμοθέτηση μιας διαδικασίας ελέγχου της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών, μέσα από την καθιέρωση της προκρούστειας λογικής των «ποσοστώσεων» σε εφαρμογή του Ν.4024/2011 για το «ενιαίο» μισθολόγιο.
5. Πιο αναλυτικά, το Π.Δ. του Υπουργείου Παιδείας:
• εισάγει την επικυριαρχία των σχολικών συμβούλων σε όλη τη διαδικασία της αξιολόγησης, μετατρέποντάς τους στην ουσία, από συμβούλους σε παλιούς επιθεωρητές.
• αναθέτει, εντελώς αντιεπιστημονικά, στο ίδιο άτομο (σχολικό σύμβουλο), τόσο τη διενέργεια της διαμορφωτικής, όσο και της τελικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τη στιγμή που σε όσα συστήματα αξιολόγησης εφαρμόζονται και οι δύο αυτές διαδικασίες -για ευνόητους λόγους- διενεργούνται από διαφορετικά άτομα.
• συγκροτεί έναν συγκεντρωτικό, γραφειοκρατικό και ιεραρχικά δομημένο μηχανισμό εποπτείας και ελέγχου όλου του εκπαιδευτικού συστήματος, όπου κάθε ανώτερη κλίμακα αξιολογείται και κρίνεται από την ικανότητά της να ελέγχει τις κατώτερες.
• καθιερώνει ένα πλαίσιο, το οποίο δεν επιτρέπει καμία μορφή δημοκρατικού ελέγχου και κίνησης από τα κάτω προς τα πάνω, και ο ρόλος των ιεραρχικά κατώτερων εξαντλείται αποκλειστικά και μόνο στην παροχή ενημέρωσης προς τους ιεραρχικά ανώτερους.
• θεωρεί ως μοναδική μεταβλητή της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος τον εκπαιδευτικό και ξεκινά με τη δική του αξιολόγηση, ενώ απουσιάζει παντελώς και μετατίθεται στις «καλένδες» η αξιολόγηση των αναλυτικών προγραμμάτων, των βιβλίων, των υποδομών, των εκπαιδευτικών στόχων, της χρηματοδότησης του σχολείου και της δομής του εκπαιδευτικού συστήματος γενικότερα.
• αγνοεί πλήρως την πολυπαραγοντικότητα από την οποία χαρακτηρίζεται το εκπαιδευτικό έργο (λειτουργία διαφορετικών τύπων σχολείων, διαφορετική υλικοτεχνική υποδομή και εποπτικά μέσα, διαφορετικές γεωγραφικές και κοινωνικοπολιτισμικές συνθήκες κ.λπ.)
• εισάγει μια απίστευτη γραφειοκρατία στην καθημερινή σχολική ζωή, με διαδικασίες χρονοβόρες και σε πολλές των περιπτώσεων ανεφάρμοστες και αντικρουόμενες.
• καθιερώνει με εντελώς ασαφή τρόπο την ποσοτικοποίηση ποιοτικών κριτηρίων σε κλίμακα από το 1 έως το 100, αφήνοντας μεγάλα περιθώρια για υποκειμενικές κρίσεις και αυθαιρεσίες. Αλήθεια, πώς θα βαθμολογηθεί ο εκπαιδευτικός σε κλίμακα(1-100) στο «κριτήριο του παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική τάξη» ή στο «κριτήριο των διαπροσωπικών σχέσεων»; Με δύο επισκέψεις του σχολικού συμβούλου;
• εκφυλίζει εντελώς τον πραγματικό χαρακτήρα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, η οποία πρέπει να έχει ως στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση του σχολείου, με βάση τις δικές του δυνάμεις, και απλώς τη χρησιμοποιεί για να προετοιμάζει την εξατομικευμένη αξιολόγηση κάθε μεμονωμένου εκπαιδευτικού.
• εντελώς αυθαίρετα και σε πλήρη αντίθεση με την κείμενη νομοθεσία αποκαλεί τους σχολικούς συμβούλους «ανώτερους» και «προϊσταμένους» των διευθυντών σχολικών μονάδων (άρθρο 10).
• αναθέτει τα τέσσερα από τα πέντε κριτήρια αξιολόγησης των διευθυντών σχολικών μονάδων στους σχολικούς συμβούλους, και ένα μόνο στο Διευθυντή Εκπαίδευσης που είναι ο άμεσος Προϊστάμενός τους.
• απαξιώνει και υποβαθμίζει το ρόλο των διευθυντών αξιολογώντας τη διδακτική τους ικανότητα, παραβλέποντας ότι οι διευθυντές είναι από την κείμενη νομοθεσία εκτός από διοικητικοί και επιστημονικοί-παιδαγωγικοί υπεύθυνοι των σχολικών μονάδων, και άρα, ως τέτοιοι και μόνο θα έπρεπε να αξιολογούνται.
• προβλέπει ότι η αξιολόγηση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε διοικητικές υπηρεσίες θα γίνεται με διαφορετικά κριτήρια από αυτά των μάχιμων εκπαιδευτικών, αλλά η προαγωγή τους θα γίνεται με βάση κοινούς πίνακες προακτέων, γεγονός που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε ρουσφετολογικές πρακτικές.
• εισάγει ασαφή και φωτογραφικά προσόντα (π.χ. Δίπλωμα σπουδών σε αντικείμενα που αφορούν την τέχνη, τον πολιτισμό, το περιβάλλον, την επιστήμη ή την τεχνολογία).
Με βάση τα παραπάνω, το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., κρίνει συνολικά το ΠΔ για την αξιολόγηση ως αντιεπιστημονικό και προτείνει την έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση, μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών, με στόχους:
1ον. Τη θεσμοθέτηση ενός σαφούς πλαισίου λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος, όπου οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας θα είναι καθορισμένα με ακρίβεια και σαφήνεια, ώστε να οδηγηθούμε σε πιο ποιοτική λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά και σε αναβάθμιση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου και
2ον. Τη θεσμοθέτηση ενός συστήματος αξιολόγησης όπου η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα εντάσσεται στη συνολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, θα έχει κυρίως διαμορφωτικό χαρακτήρα και θα αποβλέπει στην ανάπτυξη και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου μέσω της ανάληψης βελτιωτικών δράσεων τόσο από τη σχολική μονάδα όσο και από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, μακριά από κατηγοριοποιήσεις, ποσοστώσεις και ανταγωνισμούς και μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας και συλλογικότητας που τόσο έχει ανάγκη σήμερα το δημόσιο σχολείο.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
    Ο Πρόεδρος                 Ο Γεν. Γραμματέας:       
Γεώργιος Ανδριάς        Νικόλαος Μακεδών

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Η αυτοαξιολόγηση αυτοκαταργείται

"Καθαρές" απόψεις  και κυρίως, γενναία η στάση της συναδέλφου. Άξια συγχαρητηρίων! 
esos.gr
  Γράφει η    Εβίτα Καραγεώργου
   Δρ Σχολική Σύμβουλος  ΠΕ02 Σάμου

Οι μεθοδεύσεις για να πραγματοποιηθούν εν κρυπτώ τα σεμινάρια επί του έργου της ακριβοπληρωμένης αυτοαξιολόγησης,  είναι όχι μόνο προσβλητικά για την ουσία της ίδιας της διαδικασίας και το ρόλο των Σχολικών Συμβούλων σε αυτήν, αλλά είναι και εντελώς περιττές! Η Αυτοαξιολόγηση επιτελείται ήδη στις σχολικές μονάδες:
  •  με τις καταργηθείσες ειδικότητες των ΕΠΑΛ και την υποχρεωτική διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών που αφήνουν τους μαθητές/τριες ακάλυπτους χωρίς μάθημα και χωρίς τη δυνατότητα απόκτησης τίτλων (π.χ. ΕΠΑΛ Σάμου, Τομέας Νοσηλευτικής / Βρεφοκομίας, μαθήματα Γενικής Παιδείας μόνο από Δευτέρα έως Τετάρτη).
  •  με τα  κενά σε εκπαιδευτικούς που ακυρώνουν την ομαλή φοίτηση των μαθητών/τριών και καθιστούν άνιση τη συμμετοχή τους στις  Πανελλαδικές Εξετάσεις (π.χ. ΕΠΑΛ Ευδήλου Ικαρίας χωρίς Οικονομολόγο, Μηχανολόγο-Ηλεκτρολόγο, Γυμν.-ΛΤ τάξεις Φούρνων χωρίς Φιλόλογο-Οικονομολόγο).
  •  με την υποβάθμιση των εκπαιδευτικών σε περιοδεύοντες σχολικούς επισκέπτες που διδάσκουν απνευστί τα αντικείμενα Α και Β ανάθεσης διανύοντας εξαντλητικές και επικίνδυνες αποστάσεις έως και 50 χλμ ακόμα και μέσα στην ίδια διδακτική μέρα (π.χ. Άγιος Κήρυκος-Εύδηλος Ικαρίας).
  •  με την αδυναμία των συλλόγων διδασκόντων ακόμα και να παρευρεθούν και να συνεδριάσουν σε ολομέλεια των σχολείων τους όπως και να εκπληρώσουν τα εξωδιδακτικά τους καθήκοντα και την επικοινωνία τους με τους γονείς και κηδεμόνες.
  •  με την κατάργηση της Ειδικής Αγωγής και κάθε υποστηρικτικής δομής του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων (μεμονωμένοι και τυχαίοι διορισμοί αναπληρωτών ειδικής αγωγής- κλείσιμο του Ειδικού Σχολείου Σάμου).
  •  με την υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν διαθέτουν ούτε τα απολύτως αναγκαία μέσα για τη λειτουργία τους.
  • με την επιχείρηση οι εκπαιδευτικοί, τρομοκρατημένοι από την απειλητική για τη θέση τους και την προοπτική τους αξιολόγηση να σπεύδουν να επιμορφωθούν όπως-όπως και καταβάλλοντας υψηλότατο χρηματικό τίμημα σε αμφίβολης προέλευσης μορφωτικά κέντρα και σεμινάρια μόνο και μόνο για να αποκτήσουν βεβαιωτικούς τίτλους.
  •  με την εξάντληση των ψυχικών αποθεμάτων των εκπαιδευτικών και των Διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων που αντί να οργανώνουν συλλογικά και να κατευθύνουν το παιδαγωγικό και μορφωτικό έργο του σχολείου τους, υποβιβάζονται σε επόπτες-πληροφοριοδότες του ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης MySchool που εγκαθιστά το Υπουργείο Παιδείας.
  •  με την σταδιακή προσπάθεια οι Σχολικοί Σύμβουλοι όχι μόνο να μην έχουν λόγο για κανένα από αυτούς τους σχεδιασμούς, αλλά να εκπίπτουν από αρωγοί του παιδαγωγικού και επιστημονικού έργου των σχολείων και των εκπαιδευτικών σε μεταφορείς-ελεγκτές των κεντρικών αποφάσεων της Διοίκησης.
Επειδή ως φιλόλογος,  Σχολική Σύμβουλος έχω την Παιδαγωγική Ευθύνη για τα σχολεία που προανέφερα σαν παραδείγματα, αλλά και τη γενική ευθύνη για τους καθηγητές/τριες της ειδικότητάς μου, δηλώνω απερίφραστα ότι παρ’ όλες αυτές τις δυσμενείς συνθήκες οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να δίνουν την ψυχή τους στο έργο τους και να κρατούν ζωντανά και όμορφα τα απομακρυσμένα αυτά ακριτικά σχολεία.
Προκειμένου το έργο αυτό των εκπαιδευτικών να ολοκληρωθεί και να συνεχιστεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, ας μην προκαλέσουμε περαιτέρω αναταράξεις στο ήδη κλονισμένο εκπαιδευτικό τοπίο. Για το λόγο αυτό  προσωπικά επέλεξα να μη μετέχω στο σεμινάριο ενημέρωσης των Σχολικών Συμβούλων του Βορείου Αιγαίου που διεξάγεται στη Μυτιλήνη σήμερα Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013  όχι με τις δέουσες επιμορφωτικές συνθήκες.

Εκδήλωση για τον αυτισμό, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Άργους Ορεστικού

Με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία» που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων σας προσκαλούν σε Ημερίδα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας την Παρασκευή 29/11/2013 στις 6.30 μ.μ. με Θέμα: «Γνωριμία με τον αυτισμό» και ομιλήτρια την επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Ημέρας για Παιδιά, Εφήβους και Νεαρούς Ενήλικες με Αυτισμό κα. Κόλκα Αλεξάνδρα.


Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Διαφωνεί η Μπακογιάννη με την άποψη του Στουρνάρα για την υπερφορολόγηση.


Σκληρή κριτική στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, για την υπερφορολόγηση εξαπέλυσε η Ντόρα Μπακογιάννη, στην επιτροπή για τον προϋπολογισμό στη Βουλή.
"Πρέπει να μπει τέλος στην υπερφορολόγηση των Ελλήνων. Εσείς είπατε ότι δεν έχουμε υπερφορολόγηση", είπε απευθυνόμενη στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα. 

Και συνέχισε: "Αν είναι ένα πρόσκαιρο μέτρο για να καλύψουμε τις ανάγκες του προϋπολογισμού, είναι μία αντίληψη, όμως αν πρέπει να αυξήσουμε τη φορολόγηση για να φτάσουμε το μέσο όρο της Ευρώπης τότε είναι πολύ σοβαρά."

΄Εκανε επίσης λόγο για οκταπλασιασμό φόρων και εκτίμησε ότι "η μεσαία τάξη καταρρέει. Η φοροδοτική ικανότητα έχει μειωθεί, σχεδόν έχει εξαντληθεί. Φτάνουμε στα όρια της αντοχής των επιχειρήσεων, των ιδιοκτητών κλπ.". 

Η κα Μπακογιάννη υπογράμμισε ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής και πρότεινε να προσληφθούν 200 άτομα στο ΣΔΟΕ και την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. "Πάρτε τους αύριο με διαγωνισμό και μην περιμένετε το ΑΣΕΠ", είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος είπε: "Είναι τυχερή η κυβέρνηση, διότι έχει μια αντιπολίτευση που είναι παντελώς στον αέρα που λέει όχι σε όλα και απεχθάνεται το συγκεκριμένο. Αυτό όμως δεν σημαίνει παρά αύξηση της δικής μας ευθύνης για να προχωρήσουμε με ρυθμούς πιο γρήγορους. Στη Δραπετσώνα οι πραγματικές αξίες είναι κατώτερες των αντικειμενικών αξιών. Η πραγματικότητα είναι ότι ρίχνοντας τις αντικειμενικές αξίες θα πρέπει να τις ρίξουμε παντού".

Απαντώντας ο κ. Στουρνάρας είπε ότι οι φόροι ως ποσοστό του ΑΕΠ ανήλθαν στο 22,8% το 2012 όταν είναι 25,7% κατά μέσο όρο στην ευρωζώνη. "Σε συνολικά επίπεδα η Ελλάδα δεν υπερφορολογείται. Αυτό υποκρύπτει μια συνεχή στρέβλωση. Οι συνεπείς φορολογούμενοι επιβαρύνονται σημαντικά περισσότερο από εκείνους που συστηματικά φοροδιαφεύγουν. Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι είναι τα συνήθη υποζύγια και κάποιοι άλλοι φοροδιαφεύγουν", είπε χαρακτηριστικά.

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Τι ισχύει με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών με το νέο νόμο


    Σύμφωνα με το ν.4186/17-9-2013 άρθ. 36 παρ. 20 οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ , ΚΥΣΔΕ) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. 
    Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση, με το τέλος του διδακτικού έτους. Ουσιαστικά το 1ο δεκαήμερο του Ιουλίου που υποβάλλονταν μέχρι τώρα οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών μεταφέρθηκε για το τρίτο δεκαήμερο του Απριλίου, όπου θα υποβάλλεται μία αίτηση παραίτησης και η αποχώρηση θα γίνεται αυτοδίκαια με τη λήξη του διδακτικού έτους. Σε οποιαδήποτε άλλο χρόνο, πλην του τρίτου δεκαήμερου του Απριλίου, υποβάλλονται παραιτήσεις, αυτές θα γίνονται δεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων για τους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω. 
Γιάννης Μπαλάγκας
Ειδικός συνεργάτης ΔΟΕ

Υπάρχουν και τέτοιοι ΔΗΜΑΡΧΟΙ!

 Οι υπόλοιποι Δήμαρχοι της Βόρειας Ελλάδας, τι περιμένουν;

Ο Δήμαρχος Νάουσας, Αναστάσιος Καραμπατζού, με απόφασή του αναστέλλει για αύριο Τετάρτη 27-11-2013, σε όλο το Δήμο Νάουσας τη λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων.
Στην απόφασή του αναφέρει ότι κλείνει τα σχολεία λόγω ψύχους και αδυναμίας του Δήμου να προμηθεύσει τα σχολεία με πετρέλαιο, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης από την πολιτεία.

Προσλήψεις αναπληρωτών Γενικής και Ειδικής Αγωγής


Για τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς προσλήφθηκαν:
1. ΚΟΡΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΕ70
2. ΠΙΡΕΤΖΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ70

Πρόσληψη οκτώ (8) αναπληρωτών δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και διακοσίων ενενήντα έξι (296) αναπληρωτών δασκάλων του ενιαίου πίνακα γενικής εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2013-2014, στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 1», «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 2» και «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»

Δείτε όλα τα ονόματα

Αναστολή της αργίας υπαλλήλου με αίτησή του

Η νέα ευνοϊκή ρύθμιση για τα πειθαρχικά των υπαλλήλων, αποδεικνύει ότι Ν.4057/12 έχει διατάξεις άδικες, αντιδημοκρατικές, απάνθρωπες και εκτιμώ ότι θα έχουμε στο μέλλον και άλλες αλλαγές και τροποποιήσεις.
Με την ψήφιση και δημοσίευση του νέου νόμου 4210/2013, που αφορά το Δημόσιο, επήλθε μία σημαντικότατη και σοβαρότατη αλλαγή όσον αφορά την αυτοδίκαιη αργία των υπαλλήλων. Η αλλαγή αυτή έγινε μετά από αίτημα της ΑΔΕΔΥ.

Συγκεκριμένα αποσαφηνίζεται η δικονομική προστασία υπαλλήλων που έχουν τεθεί σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας, καθώς γίνεται πλέον ξεκάθαρη η δυνατότητα του υπαλλήλου να ζητήσει αναστολή της αργίας με αίτησή του.  
Επίσης, επιταχύνεται η πειθαρχική διαδικασία, αφού πλέον προβλέπεται η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση των τακτικών μελών και του Γ’ Τμήματος του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου.
Οι αλλαγές αυτές ήταν επιβεβλημένες, αφού υπάρχουν περιπτώσεις που συνάδελφοί μας έχουν τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία, χωρίς να μισθοδοτούνται για χρονικό διάστημα πολλών μηνών, αφού τα πειθαρχικά συμβούλια καθυστερούσαν έως σήμερα να αποφασίσουν για την έκδοση πειθαρχικής απόφασης, που απαλλάσει ή επιβάλλει ποινή διαφορετική από την οριστική ή προσωρινή παύση. 
Από εδώ και στο εξής, όταν ο υπάλληλος έχει σοβαρούς οικονομικούς, κοινωνικούς και οικογενειακούς λόγους, με αίτησή του προς το πειθαρχικό συμβούλιο θα ζητά την αναστολή της αργίας και το εν λόγω συμβούλιο θα γνωμοδοτεί, σε κάθε περίπτωση υποβολής σχετικού αιτήματος, από τους κατά νόμους δικαιούμενους εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την περιέλευση σε αυτό του εν λόγω αιτήματος.
Μέχρι την τυχόν έκδοση απόφασης αναστολής της αργίας ο υπάλληλος παραµένει σε αργία. Η αναστολή της αργίας µπορεί να διατάσσεται και για ορισµένο χρόνο και να ανακαλείται οποτεδήποτε, εφόσον επιβάλλεται από το συµφέρον της υπηρεσίας και ιδίως σε περίπτωση υποτροπής, που οφείλεται στην τέλεση οποιουδήποτε νέου παραπτώµατος από τον υπάλληλο.

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

Πρόσληψη ογδόντα πέντε (85) αναπληρωτών νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) για το σχολικό έτος 2013-2014.


Για τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς προσλήφθηκε η συνάδελφος, Σαχινίδου Ελισάβετ

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει την πρόσληψη ογδόντα πέντε (85) αναπληρωτών νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) για το σχολικό έτος 2013-2014, στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 1», «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 2» και «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» για το διδακτικό έτος 2013-2014.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την υπογραφή σύμβασης και ανάληψη υπηρεσίας από την Τρίτη 26-11-2013έως και την Πέμπτη 28-11-2013.

Ως ημερομηνία πρόσληψης των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ, λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας και υπογραφής σχετικής σύμβασης στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Για τους πίνακες με τα ονόματα πατήστε εδώ.

«Φρένο» στις μειώσεις του εφάπαξ-Τι γίνεται σε ΔΕΚΟ, ιδιωτικό τομέα

Οι μειώσεις αυτές κ. υπουργέ, δεν είναι οριζόντιες; Γιατί συνεχώς αυτοαναιρείστε, δηλώνοντας ότι δεν θα υπάρξουν άλλα μέτρα;
enikos.gr


«Φρένο» στις μειώσεις του εφάπαξ-Τι γίνεται σε ΔΕΚΟ, ιδιωτικό τομέα
Σχέδιο αποτροπής των μεγάλων μειώσεων στο εφάπαξ του Δημοσίου επεξεργάζονται το υπουργείο Εργασίας και η Εθνική Αναλογιστική Αρχή, στη βάση τριών εναλλακτικών σεναρίων σχετικών με τον τρόπο εφαρμογής του νέου μαθηματικού τύπου υπολογισμού του βοηθήματος, προκειμένου τα νέα ποσά να κινούνται κατά μέσο όρο στα επίπεδα των 17.000 ως 19.000 ευρώ (από 29.000 ευρώ που είναι σήμερα).
Το σχέδιο προβλέπει την αναλογική μείωση του βοηθήματος, όχι με ετήσιο συντελεστή βιωσιμότητας, όπως αναφέρει η αρχική απόφαση για την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου, αλλά στη βάση μιας περιόδου 4, 8 ή και 10 ετών, προκειμένου στο διάστημα αυτό να συνυπολογιστούν και οι υποχρεώσεις 900 εκατ. ευρώ για την πληρωμή 40.000 αιτήσεων που είναι σε λίστα αναμονής από τα μέσα του 2012 και εντός του 2013.
Το εφάπαξ θα υπολογίζεται από το 2014 ως εξής: Έσοδα από εισφορές συν περιουσία μείον κόστος αποχωρήσεων και σε κάθε περίπτωση αν το κόστος αποχωρήσεων είναι μεγαλύτερο από τα έσοδα θα γίνεται αυτόματη μείωση ώστε να μην υπάρχουν ελλείμματα στα Ταμεία Πρόνοιας.
Αν ο τύπος εφαρμοστεί όπως ακριβώς περιγράφεται στην απόφαση και με συντελεστή που θα μετράει σε ετήσια βάση τις αντοχές του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, τότε οι μειώσεις θα υπερβούν το 50% καθώς τα έσοδα και η περιουσία του δεν επαρκούν για να καλύψουν την πληρωμή του εφάπαξ για όσους έχουν ήδη αποχωρήσει καθώς και για όσους πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν από τη νέα χρονιά.
Με το σχέδιο του υπουργείου και το «μοίρασμα» των υποχρεώσεων σε βάθος 10ετίας, οι μειώσεις κόβονται στη μέση και, όπως τουλάχιστον δείχνουν τα παραδείγματα της αναλογιστικής αρχής για την εφαρμογή της νέας τεχνικής βάσης υπολογισμού του εφάπαξ, οι περικοπές «φρενάρουν» στο -25% για τα έτη από το 2014 έως το 2016 ενώ μετά το 2017 που μειώνονται οι αποχωρήσεις των δημοσίων υπαλλήλων, η κατάσταση εξομαλύνεται και οι μειώσεις μπορεί να είναι μικρότερες.
 ΔΕΚΟ και ιδιωτικός τομέας
Ο νέος τύπος για τον υπολογισμό του εφάπαξ θα έχει εφαρμογή και στα ταμεία πρόνοιας των ΔΕΚΟ, των τραπεζών αλλά και του ιδιωτικού τομέα, επηρεάζοντας εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους.
Για τα ταμεία αυτά ωστόσο, εκτιμάται ότι θα είναι μικρότερες αφενός γιατί δεν έχουν το "στοκ" των αιτήσεων που είναι σε αναμονή για εφάπαξ από το δημόσιο, αφετέρου επειδή έχουν πιο υγιή βάση από πλευράς αποθεματικών. Βόμβα στο εφάπαξ των τραπεζών αποτελούν οι εθελούσιες αποχωρήσεις ενώ υπάρχει ασάφεια με τα ταμεία των στρατιωτικών.
 Πατήστε πάνω στις εικόνες για περισσότερη ευκρίνεια

Ενημερωτική συνάντηση Διευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων για τη λειτουργία και διαχείριση του Myschool



Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Μακεδονίας, καλεί τους/τις Διευθυντές/ντριες και τους/τις Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Καστοριάς*, για ενημέρωση λειτουργίας και ορθής συμπλήρωσης του νέου ηλεκτρονικού συστήματος Myschool.
Η επιμορφωτική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013 στο 4ο Γυμνάσιο Καστοριάς και ώρα 12:00 έως 14:00 , για τα στελέχη της Α/θμιας Εκπαίδευσης.

 *Για τα στελέχη των σχολικών μονάδων της Β/θμιας Εκπαίδευσης, η ενημέρωση θα προηγηθεί από τις 10:00 έως 12:00.

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Β΄Επιπέδου ΤΠΕ, χωρίς καμία αποζημίωση!


Η απόλυτη ξεφτίλα σε όλο της το μεγαλείο!

Εδώ και αρκετά χρόνια υλοποιείται το πρόγραμμα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη. Ως γνωστόν, τα επιμορφωτικά αυτά προγράμματα διεξάγονται απογευματινές ώρες και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται ειδικής αποζημίωσης. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι επιμορφούμενοι για να φθάνουν στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης, αναγκάζονται να διανύουν αρκετά χιλιόμετρα την εβδομάδα κατά τη διάρκεια της πολύμηνης επιμορφωτικής περιόδου. Ακόμη και για αυτή τη μετακίνηση πάλι δεν προβλέπεται αποζημίωση!


Απ' όλη αυτή τη διαδικασία της επιμόρφωσης δεν θα μπορούσε να δοθεί στους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς ένας φορητός υπολογιστής; έτσι, ένα δωράκι!  Αλλά, πού τέτοια γενναιοδωρία! Πού τέτοια αρχοντιά! 
Οι εκπαιδευτικοί σήμερα για τον υπουργό και για όλους τους προηγούμενους υπουργούς παιδείας έχουν μόνο υποχρεώσεις και δεν πρέπει να απαιτούν. Ακόμη και για την επιμόρφωσή τους θα πρέπει να ξοδεύουν οι ίδιοι από την τσέπη τους, ζημιώνοντας τον πενιχρό οικογενειακό τους προϋπολογισμό!
Συνάδελφοι, 
Τέτοιες στιγμές, "γυρίζουν" στο μυαλό μου τα πολλά προνόμια που απολαμβάνουν οι Βουλευτές μας και τα οποία δεν θέλω να απαριθμήσω, γιατί ντρέπομαι που με τη δική μας ανοχή και ψήφο όλα αυτά τα χρόνια ανεχόμαστε.

Αξιότιμε, κ. Υπουργέ, της Παιδείας και Θρησκευμάτων
Απορώ και εξίσταμαι, πώς δαπανώνται και πού καταλήγουν όλα αυτά τα χρηματικά ποσά του συγκεκριμένου προγράμματος; Να, λοιπόν, ένα ζήτημα που χρειάζεται διερεύνηση, όχι μόνο από την πλευρά του υπουργείου, αλλά και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το πώς και με ποιο τρόπο γίνεται η διαχείριση των συγκεκριμένων αυτών κονδυλίων. 
Πάντα ανήσυχος και προβληματισμένος

24 Νοε 1991: Ο Φρέντι Μέρκιουρι πεθαίνει από Έιτζ

 "Εφυγε" με δική του ευθύνη... νεότατος!
Σαν σήμερα, στις 24 Νοεμβρίου 1991, ο κόσμος της τέχνης «χάνει» τον frontman του γνωστού συγκροτήματος Queen, Φρέντι Μέρκιουρι. Ωστόσο, η χαρακτηριστική φωνή του, ο ιδιαίτερος ήχος των Queen, παραμένουν ζωντανές έως και σήμερα, μέσα από την δισκογραφική τους δουλειά. Αναμφίβολα, πρόκειται για πολιτιστική κληρονομιά μεγάλης αξίας, παρακαταθήκη για παλαιότερες αλλά και μεταγενέστερες γενιές ανθρώπων.



tvxs.gr

Η ΔΗΜΑΡ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων

 ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Η ΔΗΜΑΡ με ανακοίνωσή της για τη λειτουργία των σχολείων την τρέχουσα σχολική περίοδο τονίζει τα εξής:
Α. Επισημαίνει ότι, δύο και πλέον  μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, εξαιρετικά μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων δεν λειτουργεί κανονικά λόγω της αδυναμίας του Υπουργείου Παιδείας να τοποθετήσει εκπαιδευτικούς στις σχολικές μονάδες εγκαίρως, ορθολογικά και με σεβασμό στην οικογενειακή και προσωπική ζωή τους.
Β.Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η απώλεια χιλιάδων διδακτικών ωρών, η ταλαιπωρία και η οικονομική επιβάρυνση των ελληνικών οικογενειών λόγω της υποβάθμισης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, παρά  τις προσπάθειες των ελλήνων εκπαιδευτικών. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η υπολειτουργία του Ολοήμερου σχολείου που έχει φέρει σε απόγνωση τους γονείς των παιδιών που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό .
Γ.Σχολεία και εκπαιδευτικοί βρίσκονται στα όριά τους και η  κατάσταση αυτή οφείλεται βεβαίως στις αδικαιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών, στις ανύπαρκτες προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών και στις λειτουργικές αδυναμίες που παρουσιάζει η Διοίκηση της Εκπαίδευσης να φέρει εγκαίρως σε πέρας ακόμα και απλές ενέργειες, όπως η μετάταξη εκπαιδευτικών από την μία στην άλλη βαθμίδα.
Δ.Η κατάσταση όμως αυτή, οξυμένη φέτος, παρουσιάζεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, και έχει τις ρίζες της στις δομικές ανεπάρκειες του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης και της  εξάρτησής του από τις κομματικές παρεμβάσεις και όχι σπάνια, από ανορθολογικά  «συνδικαλιστικά»  αιτήματα.
Ε.Εκτιμούμε ότι η μεταρρύθμιση του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την αναβάθμιση της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς και για τη σχετική απόδοση λόγου στην ελληνική κοινωνία, εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας, των υπηρεσιών του, των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών .
       Για το Προεδρικό Διάταγμα 152  (αξιολόγησης των εκπαιδευτικών)
Για το Προεδρικό Διάταγμα 152 που αφορά την  αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η ΔΗΜΑΡ σημειώνει τα εξής:
•    Με την υπογραφή του ΠΔ 152/13 ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση νομοθέτησης εντός συστήματος αξιολόγησης της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Μένει η εφαρμογή του στην πράξη που θα επανακαθορίσει και την μορφή  που αυτό έλαβε.
•    Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η Κυβέρνηση οφείλουν να γνωρίζουν ότι η υλοποίηση της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση θα απαιτήσει συνεχή και ισχυρή χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους και  δεν μπορεί πραγματοποιηθεί αποκλειστικά με πόρους από το ΕΣΠΑ. Η υλοποίηση της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση για να έχει θετικές επιδράσεις στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου απαιτεί την παράλληλη δημιουργία και στήριξη ενός διευρυμένου δικτύου συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Μόνο έτσι το εγχείρημα της αξιολόγησης τους αποκτά νόημα και επιδρά θετικά στο προσφερόμενο εκπαιδευτικό έργο.      
•    Ως προς το τελικό ΠΔ και τα ζητήματα που συνδέονται με αυτό, η ΔΗΜΑΡ εκτιμά ότι είναι βελτιωμένο σε σχέση με το σχέδιο του που κυκλοφόρησε μήνες πριν, αλλά είναι εξαιρετικά λεπτομερές σε κάποια δευτερεύουσας σημασίας θέματα (π.χ. ρουμπρίκες) που θα δημιουργήσουν προβλήματα στο μέλλον, ενώ δεν ρυθμίζει επαρκώς άλλα καίρια ζητήματα σε σχέση με την ισχύουσα νομοθεσία., π.χ.  εφόσον ισχύσουν οι ποσοστώσεις σε ποιο διοικητικό επίπεδο θα κρίνονται οι εκπαιδευτικοί σε αυτό της διεύθυνσης ή της περιφέρειας;
•    Δυστυχώς, το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την πρώτη εκδήλωση νομοθετικών πρωτοβουλιών για την Αξιολόγηση (Ν. 4142 για την ΑΔΙΠΠΔΕ) μέχρι τη δημοσίευση του 152 ΠΔ, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν φρόντισε να απεμπλέξει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τις  ατυχείς  προβλέψεις που Ν. 4024/11 για τις ποσοστώσεις προαγωγής από βαθμό σε βαθμό.
•    Επιπλέον, εκτιμάμε ότι η εφαρμογή στην πράξη ενός μικτού εθνικού συστήματος Αξιολόγησης της Εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών απαιτεί ρύθμιση σε επίπεδο ενιαίου νόμου, ώστε να αντιμετωπιστεί σειρά ζητημάτων που προκύπτουν από επιμέρους αντιφάσεις ή /και παραλήψεις που παρατηρούνται στις τρεις επιμέρους νομοθετικές ρυθμίσεις.
•    Το όλο σύστημα αξιολόγησης στην Εκπαίδευση πρέπει να διαπνέεται από το πνεύμα της αυτοαξιολόγησης, που στην πράξη δηλώνει την πίστη της Πολιτείας στο υψηλό επιστημονικό επίπεδο των Ελλήνων εκπαιδευτικών και στο ισχυρό αίσθημα ευθύνης που διαθέτει η συντριπτική τους πλειονότητα.
•    Τέλος, η υλοποίηση των διαδικασιών αξιολόγησης στην εκπαίδευση θέτει αμέσως και επιτακτικά το ζήτημα της οργανο-διοικητικής αναδιάρθρωσης του συνόλου των διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου και πάνω από όλα της λειτουργίας των σχολικών μονάδων στην κατεύθυνση της αύξησης της αυτονομίας τους.

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Ο Μάνος Χατζιδάκις, η ΟΝΝΕΔ και η Ορχήστρα των Χρωμάτων

Συνέβη σήμερα
Πηγή: Η Μηχανή του Χρόνου


1983. Το φεστιβάλ της ΟΝΝΕΔ είχε διοργανωθεί με κάθε λεπτομέρεια. Tα μέλη της νεολαίας, της Νέας Δημοκρατίας πίστευαν ότι θα ήταν ξεχωριστό από τις προηγούμενες χρονιές, εξαιτίας του υψηλού καλεσμένου, Μάνου Χατζιδάκι.

Ο Μάνος ανέβηκε στη σκηνή. Μετά από λίγο, μια μικρή μερίδα ΟΝΝΕΔιτών άρχισαν να φωνασκούν. «Φέρτε μας τον Σαλαμπάση» έλεγαν μεταξύ άλλων, όπως θυμάται παλιό μέλος της νεολαίας. Ο Χατζιδάκις δεν πίστευε στα αυτιά του. Όχι γιατί είχε πρόβλημα με τον Σαλαμπάση, αλλά γιατί όταν παρουσίαζε τη μουσική του, απαιτούσε δύο πράγματα. Να μην θορυβεί το κοινό και να σέβονται αυτόν και τους μουσικούς. Αμέσως, γύρισε και κοίταξε τον κόσμο. Νευριασμένος, αποκάλεσε ανάξιους τους νεολαίους, που έκαναν πλάκα. Ποιος είδε το θεριό και δε φοβήθηκε.
Μετά τον «εξάψαλμο», ο συνθέτης αποχώρησε.«Είναι νεολαία αναψυκτηρίου», είπε αργότερα.



Παρά το γεγονός ότι τον «χρέωναν» στον χώρο της Δεξιάς, πολλοί ξεχνούσαν ότι στην κατοχή ήταν μέλος της ΕΠΟΝ. Ο Μάνος Χατζιδάκις ήταν πάντα ασυμβίβαστος και είχε ξεκαθαρίσει ότι «δεν τον ενδιέφερε η πολιτική, γιατί ήταν πρώτα απ’ όλα πολίτης». Έτσι, λίγο καιρό μετά, στο φεστιβάλ της νεολαίας του ΚΚΕ Εσωτερικού «Ρήγας Φεραίος», ο συνθέτης χάριζε στους παρευρισκόμενους μια αξέχαστη συναυλία. Τον είχαν καλέσει και είχε ανταποκριθεί. Όπως έλεγε, είχε παίξει μπροστά σε μια «πολιτισμένη νεολαία».

Η προσφορά του ασυμβίβαστου και ανατρεπτικού Μάνου Χατζιδάκι, δεν σταμάτησε ποτέ. Το τελευταίο δημιούργημά του, ήταν η Ορχήστρα των Χρωμάτων. Μετά από τόσες μελωδίες, ενορχηστρώσεις, συνθέσεις, δίσκους, τραγούδια και επιτυχίες, ήθελε να δημιουργήσει μια διαφορετική ορχήστρα.

Ήθελε να παρουσιάσει στους φίλους της μουσικής ένα καινοτόμο σύνολο μουσικών, οργάνων και ήχων, με ρεπερτόριο διαφορετικό από ότι είχε συνηθίσει το κοινό.




Το 1989 το όνειρό του έγινε πραγματικότητα. Στις 23 Νοεμβρίου έδωσε την πρώτη παράσταση, με σολίστ τη Ντόρα Μπακοπούλου. Ακολούθησαν άλλες 20 συναυλίες και 32 ρεσιτάλ ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου. «Η Ορχήστρα των Χρωμάτων κατάφερε να επιβάλλει μία καινούρια μουσική πρόταση. Στόχος ήταν να ελευθερώσει τον μουσικό από το μουσικό κείμενο» έλεγε χαρακτηριστικά.

Σήμερα η Ορχήστρα των Χρωμάτων «φυτοζωεί». Η κρίση και τα μνημόνια «σίγησαν» τα όργανα. Σταδιακά, αρκετοί μουσικοί παραιτήθηκαν, επειδή το υπουργείο Πολιτισμού όπου ανήκει, διέκοψε την επιχορήγηση.

Δείτε τον Μάνο Χατζιδάκι και τη Μελίνα Μερκούρη να ερμηνεύουν το τραγούδι «Ο κυρ Αντώνης"

Ατυχής η παρέμβαση του δημοσιογράφου Κ. Αρβανίτη, στη χθεσινή εκπομπή του Ευαγγελάτου


Στη χθεσινή εκπομπή του  τηλεοπτικού σταθμού  ΣΚΑΙ και στο Ν. Ευαγγελάτο, ο Υπουργός Υγείας κατηγόρησε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι εξυπηρετεί συμφέροντα των μεγάλων φαρμακοβιομηχανιών και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν θα ψηφίσει τη ρύθμιση για τη μείωση των φαρμάκων στη συνεδρίαση της Βουλής την προσεχή Τετάρτη. Επίσης, ανέφερε πως δεν θεωρεί τυχαίο το ότι ο ραδιοσταθμός «Στο Κόκκινο» ιδιοκτησίας του ΣΥΡΙΖΑ, παίζει διαφημιστικά σποτ φαρμακοβιομηχανιών.

«Αυτά που εισηγούμαστε κόβουν από τη φαρμακοβιομηχανία το ποσό των 480 εκατ. ευρώ μειώνοντας τις τιμές των φαρμάκων, εκ των οποίων τα 390 εκατ. λαμβάνονται από on patent και off patent. Είναι κατά βάση πολυεθνικών εταιρειών. Τα άλλα 90 εκατ. προέρχονται από τις κατηγορίες των γενοσήμων που είναι από ελληνικές εταιρείες» δήλωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Έλληνα ασθενή που χρειάζεσαι φάρμακα σου λέμε ότι από το επόμενο δελτίο τιμών θα σου κατεβάσουμε τις τιμές όλων των φαρμάκων και ορισμένες κατηγορίες φαρμάκων πάρα πολύ, ώστε να έχουν πρόσβαση και αδύναμες ομάδες».

Αντιδρώντας στις δηλώσεις Γεωργιάδη, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος ζήτησε από τον Υπουργό να ανακαλέσει τους υπαινιγμούς αποφεύγοντας όμως, να απαντήσει επί της ουσίας.  «Προφανώς κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια. Δεν μπορούν να φανταστούν πως δεν υπάρχουν κόμματα που δεν εξυπηρετούν συμφέροντα πολυεθνικών. Ως υπουργός ρέπει στη διάταξη ύβρεων. Η ύβρις επισύρει οργή, τότε των θεών, τώρα των ανθρώπων. Έρχεται οργή, θα είναι οργή του λαού. Εμείς δεν είμαστε πλασιέ. Και δεν θα μας ενοχοποιήσετε για στήριξη των φαρμακοβιομηχανιών. Κρίνετε με τους δικούς σας όρους» είπε μεταξύ άλλων.

Ατυχή κατά την άποψή μου, η τηλεφωνική παρέμβαση στην εκπομπή για το θέμα του διευθυντή του ραδιοφωνικού σταθμού «Στο Κόκκινο», Κώστα Αρβανίτη, ο οποίος υπερασπιζόμενος την πολιτική του σταθμού, ανέφερε ότι μπορεί να λαμβάνει διαφημίσεις από όποιον θέλει, συμπεριλαμβανομένων των φαρμακοβιομηχανιών. 
Εν συνεχεία ο κ. Αρβανίτης, θέλοντας προφανώς να αποπροσανατολίσει τον υπουργό τον ρώτησε, αν πιστεύει ότι υπάρχουν νεκροί στο Πολυτεχνείο. Το πάνελ έμεινε σύξυλο ακόμη και ο Βαρεμένος, και ο υπουργός του απάντησε με το δημώδες άσμα:
«Μαύρη είναι η νύχτα, στους βράχους πέφτει χιόνι».
Τα συμπεράσματα δικά σας

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

Σε ισχύ ο νόμος για τις άδειες ανατροφής


Συνάδελφοι,
        Από σήμερα, δικαιούνται 9μηνη άδεια ανατροφής και οι υπάλληλοι πατεράδες που η σύζυγός τους δεν εργάζεται. Το πρόσφατο ψηφισθέν από τη Βουλή σχετικό νομοσχέδιο αποτελεί νόμο του κράτους, αφού δημοσιεύθηκε και στο φύλλο της εφημερίδας της κυβερνήσεως Ν.4210 (ΦΕΚ 254Α΄).  Όσοι, λοιπόν, έχουν παιδιά κάτω από 4 έτη δικαιούνται την παραπάνω άδεια. Ειδικά εκείνοι, που τα παιδιά τους πλησιάζουν τα τέσσερα έτη, θα πρέπει να σπεύσουν να υποβάλουν τη σχετική αίτηση. 

Αποφάσεις συνεδρίασης Υπηρεσιακού Συμβουλίου

Στη σημερινή συνεδρίαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, αποφασίσθηκαν ΟΜΟΦΩΝΑ τα εξής:
1. Επικύρωση πρακτικού προηγούμενης συνεδρίασης.

2. Τροποποίηση προσωρινών τοποθετήσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Λαζαρίδου Καλλιόπη (ΠΕ70) από Δ.Σ. Κολοκυνθούς στο 1ο Δ.Σ. Μανιάκων από 18-11-2013
3. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών.
  • Τσαχειρίδης Σπυρίδων από Δ.Σ. Νεστορίου στο Δ.Σ. Κωσταραζίου από 20-11-2013
  • Λιόλιου Κων/να από 2ο Δ.Σ. Καστοριάς στο 6ο Δ.Σ. Καστοριάς από 25-11-2013
4. Διαθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων λειτουργικά υπεράριθμων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου.
  • Μήκα Αλίκη (ΠΕ11) στο ολοήμερο του 1ου Μανιάκων για 4 ώρες από 18-11-2013
5.Τροποποίηση διαθέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων λειτουργικά υπεράριθμων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου.
  • Πρέμπτη Όλγα (ΠΕ11) του 6ου Δ.Σ. Καστοριάς παραμένει στο 6ο και για συμπλήρωση ωραρίου στο 2ο Μανιάκων(ολοήμερο) από 18-11-2013
6. Τροποποίηση προσωρινών τοποθετήσεων εκπαιδευτικών από άλλο ΠΥΣΠΕ.
  • Κώστα Θάλεια από Δ.Σ. Κωσταραζίου στο Δ.Σ. Νεστορίου από 20-11-20-13
7. Προσωρινές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών από Β/θμια.
  • Κοντόπουλος Γεώργιος(πληροφορικής) στο 3ο Δ.Σ. Άργους Ορεστικού (4ώρες) από 18-11-2013
8. Διαθέσεις εκπαιδευτικών πληροφορικής από Β/θμια για συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου  διδασκαλίας.
από 18-11-2013
  • Κοντόπουλος Γεώργιος 16 ώρες στα: 1ο Άργους (4) Δισπηλιού (4) Κωσταραζίου (4) Μαυροχωρίου (4)
  • Αντωνιάδης Νικόλαος του ΓΕΛ Νεστορίου 4 ώρες στο ολοήμερο 3ο Δ.Σ. Καστοριάς
  • Μπακάλη Χριστίνα του 3ου ΓΕΛ Καστοριάς 12 ώρες στα 1ο (4) 2ο (4) 7ο (4) Καστοριάς
  • Ντινολάζος Χρήστος του Γυμνασίου Μεσοποταμίας 10 ώρες στα Δ.Σ. Κολοκυνθούς (4) Κορησού (6).
Τη Δευτέρα που συνεδριάζει το ΠΥΣΔΕ Καστοριάς, ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές όσον αφορά τους παραπάνω συναδέλφους της πληροφορικής.
 
Καλό Σαββατοκύριακο
ο
Αιρετός σας

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Τι αξία θα είχαν σήμερα 1000 δραχμές


Ιδού ένα χιλιάρικο, η περίφημη «χήνα» που λέγαμε και τότε.

Τι αγοράζαμε με αυτό το 1999, σε μια πρωινή Κυριακάτικη βόλτα;

Τσιγάρα αμερικάνικα: 400 δραχμές.

Τυρόπιτα: 100 δραχμές.

Καφές φραπόγαλο: 500 δραχμές.

Σύνολο χίλιες δραχμές κι όλα αυτά, με βασικό μισθό 170 χιλιάδες δραχμές.

2013

Σήμερα τα ίδια προϊόντα κοστίζουν:

Τσιγάρα αμερικάνικα: 4,50 ευρώ.

Τυρόπιτα 1,5 ευρώ με τυρί. Χωρίς τυρί ένα ευρώ.

Καφές φραπόγαλο: 3 ευρώ.

Σύνολο 9 ευρώ, δηλαδή τρία χιλιάρικα, με βασικό μισθό 480 ευρώ. Δηλαδή σε δραχμές 163 χιλιάδες (περίπου όσο και το 1999).

Απλά 14 χρόνια μετά, το κόστος ζωής τριπλασιάστηκε. Ο βασικός μισθός μειώθηκε και για ένα τεράστιο κομμάτι του πληθυσμού δεν υπάρχει καν. Success story με τα όλα το

Πηγή: Η μηχανή του χρόνου

Έχει η Αγγλία Καλαμάτα;


Σε ερώτηση στον ΟΑΕΔ "σε ποιους νομούς μπορώ να εγκαταστήσω την επιχείρησή μου και να ωφεληθώ από το νόμο -για τις παραμεθόριες περιοχές-" υπάρχει ο Έβρος, η Μακεδονία, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, και η Καλαμάτα.

Πολλοί ήταν εκείνοι που έσπευσαν αμέσως να κατηγορήσουν τον ΟΑΕΔ ότι επιδοτεί την πατρίδα του Αντώνη Σαμαρά ως παραμεθόριο, όμως αυτό δεν είναι μπορεί να είναι δυνατόν γιατί ο Αντώνης δεν έχει κάνει ποτέ του τίποτα που να αντιμετωπίζει σε μη ισότιμη βάση την εκλογική του περιφέρεια και μια από τις πιο δεξιές περιοχές της Ελλάδας.

Όλα αυτά που λένε για την Καλαμάτα και τις προσλήψεις στο Μουσείο της Ακρόπολης όταν ο Αντώνης Σαμαράς ήταν υπουργός πολιτισμού, είναι ψέματα. Ο Αντώνης δεν έκανε τότε προσλήψεις Καλαματιανών, αλλά ακριτών, οι οποίοι φυλούν νυχθημερόν τα νότια σύνορά μας από τα καυτά αέρια στρώματα της Λιβύης.

Φυσικά, κανείς δεν έχει παράπονο σε ολόκληρη την Ελλάδα, μιας και κάθε εκλογική περιφέρεια έχει τα δικά της κονδύλια και τους δικούς της νόμους για να την προστατεύουν από τυχόν εκλογικά ατυχήματα. Πώς άλλωστε κατάφερναν τόσα χρόνια να εκλέγονται οι πλέον άθλιοι ανάμεσα στους αθλιότερους των πολιτών;

Ίσως οι μοναδικές εκλογικές περιφέρειες που δεν έχουν ακόμη αποκτήσει τον δικό τους πατερούλη είναι οι Α’ και Β’ Αθηνών. Μέχρι σήμερα. Γιατί αύριο κανείς δεν θα ξέρει ποιανού παιδί θα είναι. Του πατέρα του, ή του Τατσόπουλου;

Πηγή: RAMNOUSIA-Πολύφημος
Πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγαλύτερη ευκρίνεια

Λειτουργία και διαχείριση Πληροφοριακού συστήματος myschool, στα ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία


Συνάδελφοι, 
    Εδώ και μία εβδομάδα τέθηκε από το υπουργείο μας, σε λειτουργία το νέο πληροφοριακό συστήμα myschool, το οποίο ως γνωστόν, λειτούργησε πιλοτικά την περυσινή χρονιά. Κάθε τι καινούργιο δικαιολογημένα εγείρει απορίες και ερωτήματα και ως εκ τούτου, προκαλεί ένα άγχος ως προς την επιτυχή διεκπεραίωσή του. Τόσο η λειτουργία όσο και η διαχείριση του νέου συστήματος, απαιτεί κυρίως χρόνο, τον οποίο διαθέτουν μεν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων λόγω του μειωμένου διδακτικού ωραρίου τους, δεν διαθέτουν όμως οι προϊστάμενοι των ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, οι οποίοι εργάζονται με πλήρες διδακτικό ωράριο.

    Θεωρώ τη στήριξη και υποστήριξη των παραπάνω συναδέλφων επιβεβλημένη, προκειμένου να ανταποκριθούν στις επιταγές και τα χρονικά όρια που θέτει το υπουργείο σχετικά με την εφαρμογή, λειτουργία και διαχείριση του νέου πληροφοριακού συστήματος.

Αξιότιμε, κ. Διευθυντή της Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, 

    Σε μία εποχή που ασφυκτιούμε όλοι από τις αλλεπάλληλες απανταχού πιέσεις (κοινωνικές, οικονομικές, εργασιακές), θεωρώ ανθρώπινο και συναδελφικό να αξιοποιήσουμε, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τους συναδέλφους της πληροφορικής (Δόξα το Θεό είναι αρκετοί) – οι οποίοι, είμαι βέβαιος, ότι θα προσφέρουν μετά χαράς τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους- και να τους θέσουμε για λίγες μέρες στη διάθεση των προϊσταμένων των ολιγοθέσιων Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, προκειμένου η μετάβαση των σχολείων τους από το ένα σύστημα (servey) στο άλλο (myschool) να πραγματοποιηθεί τόσο έγκαιρα και αποτελεσματικά όσο και ομαλά.

    Η προσωπική και δια ζώσης αυτή επιμόρφωση, θα έλεγα, των παραπάνω συναδέλφων, αφ’ ενός θα ανακουφίσει και αφ’ ετέρου θα αποδείξει για άλλη μια φορά το αλληλέγγυο, ευέλικτο, καινοτόμο και ουσιαστικό πρόσωπο της υπηρεσίας μας, σ’ αυτή τη χρονική συγκυρία. 

Με εξαιρετική τιμή
Ο Αιρετός

Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης