Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

ΕΤΗΣΙΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΟΥ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Θεωρώ υποχρέωση και καθήκον του κάθε εκλεγμένου να λογοδοτεί σε όλους εκείνους από τους οποίους ζητά την ψήφο τους. Η λογοδοσία ή αν θέλετε ο απολογισμός αποτελούν κορυφαία διαδικασία σε μια δημοκρατική κοινωνία ιδιαίτερα σήμερα που υπάρχει κρίση θεσμών και αξιών. Η παρούσα έκδοση είναι το αντίδωρο ενός πολύτιμου δώρου: της εμπιστοσύνης των δασκάλων και νηπιαγωγών στο πρόσωπό μου, εμπιστοσύνη που εκφράστηκε με την τιμητική εκλογή μου στο αξίωμα του Αιρετού στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, που από θέσεως, υποχρεούται να υπερασπίζεται τα δίκαια και συμφέροντα όλων των συναδέλφων.
Πριν μπω στην ουσία του θέματος που δεν είναι άλλο παρά η ενημέρωσή σας για τα όσα συζητήθηκαν και αποφασίσθηκαν στις συνεδριάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, θα ΄θελα να σας θυμίσω, γιατί δεν πρέπει να μας διαφεύγει, ότι η εκπροσώπηση των εργαζομένων στα κέντρα λήψης των αποφάσεων, που τους αφορούν, προάγει τους δημοκρατικούς θεσμούς και εμπνέει αίσθημα ασφάλειας και απονομής δικαιοσύνης στους εκπροσωπούμενους.
Από τον Ιανουάριο, λοιπόν, που άρχισε η θητεία μας, συνεδριάσαμε 21 φορές. Οι αποφάσεις ήταν ομόφωνες αλλά και κατά πλειοψηφία. Προσωπικά, και αυτό σας το διαβεβαιώνω με αίσθημα ευθύνης και ειλικρίνειας, ότι πυξίδα των θέσεών μου πρώτα και πάνω απ’ όλα είναι το δίκαιο και μετά όλα τ’ άλλα. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις δεν δίστασα να τα «βάλω» με θεσμούς και νομικά πλαίσια προκειμένου να υπηρετήσω τις αρχές και τις αξίες μου περί δικαίου και δικαιοσύνης. Έτσι λειτούργησα και έτσι θα λειτουργώ, αναλαμβάνοντας πάντοτε και τις ευθύνες των αποφάσεών μου.
Γιατί θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ο ΑΙΡΕΤΟΣ, ως θεσμός, δεν αποτελεί προέκταση της διοίκησης. Αποτελεί και αυτή είναι πάγια θέση μου, θεσμό πάλης και αλληλεγγύης και πρέπει να τίθεται δίπλα στο συνάδελφο, που έχει το δίκαιο με το μέρος του ό,τι κι αν αυτό σημαίνει ή συνεπάγεται. Σε πολλές περιπτώσεις, λοιπόν, γίνομαι ανυπάκουος, επαναστατώ, γιατί στηρίζομαι στη δική μου βούληση και καθίσταμαι ασυμμόρφωτος σε νομοθετήματα ψυχρά και όχι ανθρώπινα όταν αυτά είναι άδικα και δυστυχώς τέτοια έχουν ψηφιστεί αρκετά κατά καιρούς.
Βέβαια, υπάρχουν κάποιες φορές, ελάχιστες για να ακριβολογώ που βρίσκομαι στη δυσάρεστη θέση, με την απόφασή μου, κάποιος συνάδελφος ή συναδέλφισσα να μην ικανοποιείται. Ποτέ όμως αυτό δεν είναι στις προθέσεις μου. Στόχος μου αταλάντευτος και αδιαπραγμάτευτος είναι να ικανοποιούνται οι επιθυμίες και τα αιτήματα όλων των συναδέλφων, αλλά κάποιες φορές εκ των πραγμάτων αυτό δεν είναι εφικτό, είναι αδύνατο. Σ’ αυτό το σημείο θέλω να σας επισημάνω, ότι θεωρώ αδιανόητο, εξάλλου δεν μου το επιτρέπει η αγωγή μου, η παιδεία μου και η πορεία μου στα κοινά, να κρίνεται ο καθένας μας και να αξιολογείται ανάλογα με την ιδεολογία του και την παραταξιακή του τοποθέτηση. Απόδειξη της στενής σχέσης που θέλω να έχω με το συνάδελφο είναι αφ’ ενός το φιλικό δικαίωμα που έδωσα σ’ όλους να μου τηλεφωνούν οποιαδήποτε μέρα και ώρα και αφ’ ετέρου οι 3 αριθμοί τηλεφώνων ώστε να με βρίσκουν εύκολα, γρήγορα και κυρίως σ ί γ ο υ ρ α. Μετά απ’ αυτό τον αναγκαίο πρόλογο έρχομαι στα σημαντικότερα θέματα και περιληπτικά σας ενημερώνω.
1.ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
Το Μάιο, το ΠΥΣΠΕ αποφάσισε τις μεταθέσεις, αλλά και τις τοποθετήσεις των μετατιθέμενων από άλλα ΠΥΣΠΕ. Εδώ διευκρινίζω ότι όλα γίνονται με βάση τον αριθμό μορίων και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
2.ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Είχαμε 72 αιτήσεις Δασκάλων, Νηπιαγωγών και ειδικοτήτων. Ικανοποιήθηκαν οι 58 δηλ. περίπου το 80%. Εδώ θα ΄θελα να σταθώ και να πω ότι θα πρέπει ως κλάδος να θεσπίσουμε κριτήρια. Αποτελεί δικαίωμα του κάθε συναδέλφου να ζητά απόσπαση, αλλά θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και ισότιμη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων, χωρίς να θεωρείται ρουσφέτι. Εμείς προσπαθήσαμε και κατά τη γνώμη μου ικανοποιήσαμε σχεδόν όλους του συναδέλφους.
3.ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ
Ενημερωτικά σας αναφέρω ότι για φέτος αποσπάσθηκαν σε άλλα ΠΥΣΠΕ:
53 Δάσκαλοι, 6 Νηπιαγωγοί, 1 Αγγλικών.(Είχαμε στη συνέχεια δύο ανακλήσεις)
Στο νομό μας αποσπάσθηκαν από άλλα ΠΥΣΠΕ:
28 δάσκαλοι, 5 Νηπιαγωγοί , 5 Φ.Α. 2 Αγγλικών και 2 Μουσικοί.
Η διαφορά αυτή υπερκαλύφθηκε με την πρόσληψη 50 αναπληρωτών δασκάλων, 10 Νηπιαγωγών και 7 Ειδικής Αγωγής με αποτέλεσμα τα σχολεία σήμερα να λειτουργούν χωρίς κανένα οργανικό και λειτουργικό κενό με εξαίρεση τις παράλληλες στηρίξεις για τις οποίες απαιτούνται ακόμη 7 συνάδελφοι, αλλά η νέα ηγεσία του Υπουργείου δε διόρισε έως σήμερα. Ευελπιστούμε ότι και του χρόνου να μην υπάρχει κανένα κενό σε προσωπικό και αν είναι δυνατόν να γίνει επιτέλους με διορισμούς μονίμων και όχι αναπληρωτών και ωρομισθίων.
4. ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
Είχαμε 7 παραιτήσεις για συνταξιοδότηση. Μάλιστα στη θέση δύο διευθυντών το ΠΥΣΠΕ τοποθέτησε νέους διευθυντές από τον πίνακα επιλογής που ισχύει για 4 χρόνια. Ευκαιριακά σας επισημαίνω ότι θα πρέπει να μοριοδοτείται η αρχαιότητα ως εμπειρία με περισσότερα μόρια για την αξιολόγηση των Διευθυντών, όπως επίσης είναι ανεπίτρεπτο, απαράδεκτο και αντισυνταγματικό να μην έχουν δικαίωμα παραίτησης οι εκπ/κοί κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, όπως συμβαίνει και με όλους τους δημοσίους υπαλλήλους.
5. ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΑΙΡΕΤΩΝ
Για πρώτη φορά στην ιστορία της ΔΟΕ πραγματοποιήθηκε η πρώτη πανελλήνια συνδιάσκεψη των αιρετών της χώρας, γεγονός που εξήρα, γιατί πιστεύω, πως πολλά έχουν να αποκομίσουν οι Αιρετοί από τέτοιες διαδικασίες. Στη συγκεκριμένη συνδιάσκεψη είχα και ολιγόλεπτη τοποθέτηση για θέματα που απασχολούν τον κλάδο, τους δασκάλους αλλά και τους ξεχασμένους νηπιαγωγούς ας μου επιτραπεί η έκφραση, θέματα, που από εσάς εκφράστηκαν σε μένα ως παράπονα, προβλήματα, αδυναμίες και ό,τι άλλο στις συχνές μας διαπροσωπικές επαφές κατά τις επισκέψεις μου στα σχολεία. Μετέφερα το λόγο σας, αυτούσιο, σκληρό ενίοτε, αλλά κατά τη γνώμη μου δίκαιο.
Επιγραμματικά σχεδόν και ιεραρχικά, καταθέτω τα αιτήματα που κατέγραψα και απασχολούν τους δασκάλους και νηπιαγωγούς, για τα οποία ο κλάδος θα πρέπει να τα διεκδικήσει άμεσα και σθεναρά, χρησιμοποιώντας επιχειρήματα ώστε να πεισθεί ολόκληρη η κοινωνία ότι είναι δίκαια αιτήματα προς όφελος πάντα της δημόσιας εκπαίδευσης και των μαθητών.
1. Μείωση ωραρίου δασκάλων και διασφάλιση του ωραρίου των νηπιαγωγών. Οι συνάδελφοι των ολιγοθεσίων κάνουν ακόμη 25 ώρες εβδομαδιαίως!!!
2. Μείωση αριθμού μαθητών ανά δάσκαλο στους 22 μαθητές και νηπίων ανά νηπιαγωγό στα 18 νήπια.
3. Συνταξιοδότηση στα 30 έτη υπηρεσίας και ανώτερο όριο ηλικίας το 56ο έτος. Μπορούν να φαντασθούν οι πολίτες αυτής της χώρας το σχολείο του μέλλοντος με δασκάλους και νηπιαγωγούς άνω των 60 ετών;
4. Κριτήρια και μοριοδότηση μεταθέσεων για άγαμους και έγγαμους χωρίς τέκνα. Επιβάλλεται, λοιπόν, η αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου μεταθέσεων.
Τελειώνοντας, θα ΄θελα να ευχαριστήσω τον πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου μας, για τη συνεργασία που είχαμε αυτό το διάστημα κάτι που είναι βέβαια αυτονόητο αλλά και επιβεβλημένο. Εξάλλου κοινός στόχος μας, κοινή προσπάθειά μας δεν είναι άλλη από το να σταθούμε δίπλα στο συνάδελφό μας, για την επίλυση των προβλημάτων του και την προώθηση των αιτημάτων του. Μας εμπιστεύεστε με την ψήφο σας για να σας ξεκουράζουμε και να σας ανακουφίζουμε και όχι να σας κουράζουμε και να σας ταλαιπωρούμε.
Θα ήμουν αχάριστος και αγνώμων να μην ευχαριστήσω για την μέχρι σήμερα ειλικρινή και αγαστή συνεργασία που είχαμε με τα υπόλοιπα μέλη του ΠΥΣΠΕ και ιδιαιτέρως λόγω θέσης τον πρόεδρο και Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνάδελφο Νίκο Παρασκευόπουλο και τον Αντιπρόεδρο, Προϊστάμενο του 1ου Γραφείου Στάθη Ζαρομυτίδη.
Κλείνω επαναλαμβάνοντας την πάγια θέση μου:
Ο Αιρετός αποτελεί θεσμό πάλης και αλληλεγγύης και όχι προέκταση της Διοίκησης. Με το σκεπτικό αυτό θα στηρίζω πάντοτε το δίκαιο των συναδέλφων μου με όλες τις δυνάμεις μου, ερχόμενος και κάποιες φορές σε αντίθεση με τους νόμους γιατί, βαθιά πίστη μου είναι ότι, κάθε νόμιμο δεν είναι και δίκαιο.

Καλές γιορτές με υγεία και αγάπη!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου