Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Αύριο, Τετάρτη 1 Φλεβάρη, έναρξη μαθημάτων 9:15

Αύριο, Τετάρτη 1 Φλεβάρη 2012, όλες οι σχολικές μονάδες του Νομού Καστοριάς θα ανοίξουν μία ώρα αργότερα (9:15), λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Οι νέες αρμοδιότητες των Διευθυντών Σχολείων-ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΦΕΡΝΕΙ Η ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 Ρεπορτάζ esos.gr
Ρύθμιση η οποία προβλέπει τις νέες αρμοδιότητες των Διευθυντών των Σχολικών μονάδων φέρνει στη Βουλή, προς ψήφιση,  η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, σύμφωνα με πληροφορίες του esos. Η ρύθμιση που θα αφορά μόνο τις νέες αρμοδιότητες των Διευθυντών των Σχολικών μονάδων και τίποτε άλλο από αυτά που προβλέπονταν στο αρχικό προσχέδιο Νόμου (ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΔΩ), προβλέπει τα εξής (σ.σ ενδεχομένως να υπάρξουν κάποιες αλλαγές μέχρι την κατάθεση στη Βουλή):
Διευθυντής ή προϊστάμενος

1. Ο διευθυντής ή προϊστάμενος είναι διοικητικός και πειθαρχικός προϊστάμενος του προσωπικού της σχολικής μονάδας και είναι αρμόδιος για τα θέματα που αφορούν την εύρυθμη και αποτελεσματική της λειτουργία. Η πειθαρχική εξουσία του προηγούμενου εδαφίου ασκείται για μεν τους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 6 του άρθρου 19, για δε τους διοικητικούς υπαλλήλους σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007 (Α' 26), ως ισχύει.
2. Ειδικότερα, ο διευθυντής ή προϊστάμενος της σχολικής μονάδας ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) μεριμνά για την τήρηση των νόμων, των εγκυκλίων και των αποφάσεων που εκδίδουν τα αρμόδια όργανα της διοίκησης,
β) ευθύνεται για την έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση του ηλεκτρονικού συστήματος που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 7 του ν.3848/2010 (Α' 71) και συνεργάζεται με την κεντρική και τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την εφαρμογή των διατάξεων του ίδιου άρθρου,
γ) ευθύνεται για την έγκαιρη και αξιόπιστη τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου με τα στοιχεία της οικονομικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, καθώς και για την ηλεκτρονική ενημέρωση των υπηρεσιακών φακέλων του προσωπικού της,
δ) εισηγείται στο αρμόδιο όργανο την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών σε εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας στην οποία προΐσταται ή των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων ή νηπιαγωγείων πο υ υπάγονται στην ενότητα σχολικών μονάδων πο υ συντονίζει και
ε) ευθύνεται για την κατάρτιση του προγράμματος δράσης και της έκθεσης αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 32 του ν. 3848/2010, και, με βάση τα σχετικά αποτελέσματα: αα) για την εκπόνηση και υλοποίηση ολοκληρωμένων προτάσεων για τη βελτίωση της δράσης της σχολικής μονάδας και ββ) για το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους και τα τμήματα επιστημονικής - παιδαγωγικής καθοδήγησης των περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης.
3. Ο διευθυντής τετραθέσιου και άνω δημοτικού σχολείου ή σχολικής μονάδας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χορηγεί στο προσωπικό της σχολικής του μονάδας, καθώς και στο προσωπικό των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων ή νηπιαγωγείων που υπάγονται στην ενότητα σχολικών μονάδων στην οποία προεδρεύει, τις κάτωθι άδειες απουσίας λόγω:
α) γάμου ή θανάτου συζύγου ή και συγγενούς έως και β' βαθμού ή άσκησης εκλογικού δικαιώματος ή συμμετοχής σε δίκη ή σε αιμοληψία,
β) βραχύχρονης ανάρρωσης και
γ) συμμετοχής σε εξετάσεις σε όσους εκπαιδευτικούς είναι σπουδαστές ή φοιτητές, προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί, σε ιδρύματα της ανωτάτης εκπαίδευσης. Για τη χορήγηση των ανωτέρω αδειών ενημερώνει αυθημερόν την οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης.
4. Ο διευθυντής του Σ.Ε.Κ. επιλέγει και τοποθετεί τους υπεύθυνους των τομέων των εργαστηρίων καθώς και τους υπεύθυνους των εργαστηρίων ύστερα από γνώμη του υποδιευθυντή. Οι εκπαιδευτικοί που επιλέγονται ως υπεύθυνοι τομέων εργαστηρίων Σ.Ε.Κ. πρέπει να ανήκουν σε κλάδο ή ειδικότητα που προβλέπεται για το Σ.Ε.Κ..
5. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, καταρχήν, δεν ασκεί διδακτικά καθήκοντα. Στα τετραθέσια, και πενταθέσια δημοτικά σχολεία, όπως και στα γυμνάσια και λύκεια με τρία έως και πέντε τμήματα, αναλαμβάνει διδακτικά καθήκοντα έξι έως και δέκα ωρών εβδομαδιαίως, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων στα δημοτικά σχολεία και των τμημάτων στα γυμνάσια και λύκεια, σύμφωνα με την περίπτωση α' της παραγράφου 1 του άρθρου 19.
6. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, όταν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνεται από τον υποδιευθυντή. Αν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται και ο υποδιευθυντής τότε ο διευθυντής αναπληρώνεται από εκπαιδευτικό που υπηρετεί στη σχολική μονάδα και ο οποίος ορίζεται με •απόφαση του διευθυντή. Αν στη σχολική μονάδα έχουν τοποθετηθεί δύο υποδιευθυντές, ο διευθυντής αναπληρώνεται από τον υποδιευθυντή που ορίζεται με απόφασή του και σε περίπτωση που και αυτός ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται, από το δεύτερο υποδιευθυντή. Αν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται και ο δεύτερος υποδιευθυντής ή αν πρόκειται για σχολική μονάδα στην οποία δεν τοποθετείται υποδιευθυντής, ο διευθυντής αναπληρώνεται από εκπαιδευτικό που υπηρετεί στη σχολική μονάδα, ο οποίος ορίζεται με απόφασή του. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν οριστεί αναπληρωτής, ο διευθυντής αναπληρώνεται από τον αρχαιότερο εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας.
7. Ο προϊστάμενος σχολικής μονάδας αναπληρώνεται από εκπαιδευτικό της ίδιας ή άλλης σχολικής μονάδας της ίδιας σχολικής ενότητας, κατά προτίμηση με βαθμό Α',(έχουν αλλάξει τα δεδομένα σύμφωνα με το νέο βαθμολόγιο) ο οποίος ορίζεται με απόφαση του προέδρου του συντονιστικού συμβουλίου της σχολικής ενότητας που προβλέπεται στο άρθρο 8.
8. Η απόφαση ορισμού αναπληρωτή που προβλέπεται στις παραγράφους 6 και 7 εκδίδεται από το διευθυντή εντός δεκαπέντε ημερών από την έναρξη του σχολικού έτους.
Υποδιευθυντής
1. Ο υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας συνεπικουρεί το διευθυντή στην άσκηση των καθηκόντων του, ασκεί τις αρμοδιότητες του διευθυντή που ο τελευταίος του αναθέτει με απόφασή του και τον αναπληρώνει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 6 του άρθρου 3.
2. Ειδικότερα, ο υποδιευθυντής ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) μεριμνά για την υλοποίηση του διοικητικού έργου,
β) εκτελεί τις αποφάσεις του διευθυντή και της συνέλευσης των διδασκόντων που αφορούν θέματα φοίτησης των μαθητών και
γ) μεριμνά για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος.
3. Στις σχολικές μονάδες στις οποίες έχουν τοποθετηθεί δύο υποδιευθυντές, η κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ τους γίνεται με απόφαση του διευθυντή.
4. Ο υποδιευθυντής ασκεί διδακτικά καθήκοντα που αντιστοιχούν στο μισό, τουλάχιστον, του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικού του ίδιου κλάδου και χρόνου υπηρεσίας.
Συνέλευση των διδασκόντων
1. Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί συνέλευση των διδασκόντων, η οποία αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτή με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Στις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όταν στις συνεδριάσεις της συνέλευσης των διδασκόντων εξετάζονται τα ειδικά θέματα μαθητών που καθορίζονται σύμφωνα με την περίπτωση γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 19, καλούνται να εκφράσουν τη γνώμη τους, χωρίς δικαίωμα ψήφου, και δύο εκπρόσωποι των μαθητών, που ορίζονται από το διοικητικό συμβούλιο των μαθητικών κοινοτήτων,
2. Στις συνεδριάσεις της συνέλευσης των διδασκόντων προεδρεύει ο διευθυντής ή προϊστάμενος της σχολικής μονάδας. Η συνέλευση των διδασκόντων συνεδριάζει, τακτικά ή έκτακτα, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου της, και η συμμετοχή των μελών της στις συνεδριάσεις είναι υποχρεωτική. Τακτικές συνεδριάσεις πραγματοποιούνται υποχρεωτικά πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους και στο τέλος κάθε τριμήνου στις σχολικές μονάδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς και στο τέλος κάθε τετραμήνου στα λύκεια. Η συνέλευση των διδασκόντων συγκαλείται έκτακτα όταν το κρίνει αναγκαίο ο πρόεδρος ή το ζητήσει τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών της με έγγραφη αίτησή του, στην οποία προσδιορίζει τα θέματα για τα οποία ζητείται η σύγκληση. Οι συνεδριάσεις πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο εκτός του διδακτικού ωραρίου της σχολικής μονάδας. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 13 έως και 15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, πο υ κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (Α' 45).
3. Η συνέλευση των διδασκόντων ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) συμβάλλει στη χάραξη κατευθύνσεων για την εφαρμογή της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής στο επίπεδο της σχολικής μονάδας, στην ομαλή λειτουργία του σχολείου καθώς και στην παιδαγωγική διευθέτηση των μαθητικών ζητημάτων,
β) διαπιστώνει και αξιολογεί τις σχολικές ανάγκες, φροντίζει για την αντιμετώπιση τους και αξιοποιεί τις δυνατότητες συνεργασίας ανάμεσα στο εκπαιδευτικό προσωπικό, τα στελέχη της εκπαίδευσης και τους φορείς της τοπικής κοινωνίας,
γ) αποφασίζει για θέματα φοίτησης, επίδοσης και διαγωγής των μαθητών, δ) ενημερώνει τους ασκούντες τη γονική μέριμνα των μαθητών για τα ζητήματα διαγωγής και επίδοσής τους, μία, τουλάχιστον, φορά ανά τρίμηνο,
ε) εισηγείται στο διευθυντή της σχολικής μονάδας το είδος και τη μορφή της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και συμβάλλει στην υλοποίησή της και
στ) κατανέμει τα μέλη της σε τομείς, οι οποίοι σχηματίζονται στη μεν πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανά τάξη, στη δε δευτεροβάθμια με βάση τους κλάδους των εκπαιδευτικών, με σκοπό την αρμονική συνεργασία, τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και την αποτελεσματικότερη εφαρμογή των εκπαιδευτικών μεθόδων. Κάθε τομέας συνεδριάζει, υπό την προεδρία του μέλους που έχει τον περισσότερο χρόνο υπηρεσίας, τουλάχιστον μία φορά πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους και στο τέλος κάθε τριμήνου στις σχολικές μονάδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ή τετραμήνου στα λύκεια. Οι τομείς συνεδριάζουν πάντοτε εκτός των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων.

Κι ενώ το υπ. Παιδείας μιλούσε για "προπαγάνδα" ασιτίας μαθητών, περνά στα συσσίτια...


 Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
 Λίγο καιρό πριν, εκπαιδευτικοί της Αθήνας κατήγγειλαν το θλιβερό γεγονός της λιποθυμίας μαθητών μέσα στην τάξη λόγω ασιτίας, το οποίο είχαν σπεύσει κύκλοι του υπουργείου Παιδείας να χαρακτηρίσουν ως λαϊκίστικη προπαγάνδα. Από τον λαϊκισμό και την προπαγάνδα όμως, όπως αναφέρει σχετικά και το protothema.gr, πολύ γρήγορα περάσαμε στην άλλη όχθη και το υπουργείο Παιδείας αναγκάζεται πλέον έστω και έμμεσα να παραδεχθεί την ύπαρξη του προβλήματος και σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσης προχωρά στον σχεδιασμό συσσιτίων στα σχολεία από τη νέα χρονιά. Επιστροφή λοιπόν στις συνήθειες των δεκαετιών του '50 και του '60, όταν το υπουργείο μοίραζε στους μικρούς μαθητές κίτρινο τυρί και γάλα για να υποστηρίξει την λειψή διατροφή των παιδιών!
Έτσι και σήμερα καθώς το φαινόμενο της «φτώχειας» των μαθητών παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις το υπουργείο Παιδείας που μέχρι πρότινος μιλούσε για φτηνή προπαγάνδα καθηγητών και δημοσιογράφων, αποφάσισε να μοιράζει κουπόνια σε μαθητές περιοχών, όπου κατοικούν ασθενέστεροι οικονομικά πολίτες.
Τα κουπόνια θα είναι των 2 ή 3 ευρώ και με αυτά ένας μαθητής θα μπορεί να φάει ένα σάντουιτς και να πιει έναν χυμό ή γάλα. Έστω και αργά το υπουργείο αποφάσισε να κοιτάξει κατάματα ένα υπαρκτό πρόβλημα και αντί να αναλώνεται σε διαψεύσεις προχώρησε σε ένα πρώτο βήμα στήριξης των οικονομικά ασθενών οικογενειών που δυσκολεύονται πλέον να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους ακόμη και αυτό το σχολικό κολατσιό.
Στο ίδιο μήκος κύματος καλό θα είναι να ευθυγραμμισθούν και κάποια άλλα υπουργεία έτσι ώστε να μην χάνονται ευρωπαϊκά κονδύλια όπως για παράδειγμα η περίπτωση των 10 εκατομμυρίων ευρώ που θα μπορούσαν να εκταμιευθούν από την Κομισιόν για την διανομή φρούτων στους μαθητές των σχολείων. Ένα κονδύλι που τελικά έμεινε στα αζήτητα λόγω ανικανότητας κάποιων κρατικών λειτουργών.

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2012- 2013

Ετοιμάζουν νέες καταργήσεις σχολικών μονάδων, δηλαδή μείωση οργανικών θέσεων, ώστε να προχωρήσουν και σε απολύσεις εκπαιδευτικών. Εξάλλο, στο Προσχέδιο Κρατικού Προϋπολογισμού 2012, που κατατέθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, επισημαίνεται ότι «σημαντικές εξοικονομήσεις αναμένονται να επέλθουν από προγραμματιζόμενες συγχωνεύσεις υπηρεσιών και φορέων με δράσεις όπως:
  - νέος εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας, με συγχωνεύσεις σχολείων, ΑΕΙ, ΤΕΙ κ.λπ.,
  - επαναξιολόγηση των αντικειμένων και συγχώνευση φορέων με επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες και φορέων που υπολειτουργούν.
   
Δείτε εδώ το έγγραφο της Υφυπουργού Παιδείας

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

ΦΩΤΕΙΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ


 ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
...Αυτοί περισσότερο από κάθε άλλο υπηρέτησαν και αγωνίστηκαν για τον άνθρωπο. Δεν τον μελέτησαν μόνο με τη θεωρία, αλλά πολύ περισσότερο τον βοήθησαν και με την πράξη.

...Εμείς οι Έλληνες έχουμε υποχρέωση να τους τιμούμε ιδιαίτερα γιατί βοήθησαν πολύ στη διατήρηση και ανύψωση του Ελληνισμού, αφού πρόσφεραν τεράστια υπηρεσία στο ελληνικό πνεύμα και τα ελληνικά γράμματα.

Ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος Θεολόγος και ο Ιωάννης Χρυσόστομος κατά γενική ομολογία είναι οι θεμελιωτές του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού. Αγωνίστηκαν με φλόγα και ανθρωπιά για την επικράτηση του πνεύματος του ελληνικού χριστιανισμού και του χριστιανικού ελληνισμού.
   Διέπρεψαν σ' όλα τα πεδία της ζωής: το θρησκευτικό, το εκκλησιαστικό, το πνευματικό, το επιστημονικό, το ηθικό, το φιλοσοφικό, το συγγραφικό, το ανθρωπιστικό, το κοινωνικό.
Ασυμβίβαστοι, δεν φοβόταν την κάθε είδους αυταρχική εξουσία, ασκούσαν έντονη κριτική σ' όλους εκείνους που αδικούσαν τους φτωχούς και ανήμπορους και οι κοινωνικές θέσεις τους ήταν σύγχρονες και ριζοσπαστικές."Η κοινωνική αδικία για το Μ. Βασίλειο και τον Ι. Χρυσόστομο, δημιούργημα της κακής διανομής του πλούτου, κριτικάρεται με μια δριμύτητα που θα έκανε τον Προυντόν και τον Καρλ Μαρξ να χλωμάσουν" αναφέρει πολύ εύστοχα ο Νικόλας Μπερντιάεφ, Ρώσος διανοητής του 20ου αιώνα.
Έτσι, λοιπόν, κατά την άποψή μου, εάν θέλουμε να τιμήσουμε τους τρεις Ιεράρχες δεν χρειάζεται να το κάνουμε μέσα από τυπικές και πολλές φορές ανούσιες τελετές. Απαιτείται μελέτη του σπουδαίου και πλούσιου έργου τους, αλλά κυρίως να μιμηθούμε τη στάση ζωής τους, γιατί πάνω απ' όλα είχαν αγωγή και παιδεία που δυστυχώς, δεν έχουμε εμείς σήμερα. Ειδικότερα, να παραδειγματίζονται από αυτούς οι σημερινοί ηγέτες μας, που δεν διαθέτουν τη δύναμη, το "τσαγανό" και τα ψυχικά προσόντα, ώστε να εμπνέουν και να καθοδηγούν το λαό στο δρόμο της κοινωνικής δικαιοσύνης και ασφάλειας...