Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Άντε και καλή λευτεριά!


Αν οι αιρετοί ήταν, ως όφειλαν, δημόσιοι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, πόσοι από τους 300 θα έμεναν στα έδρανα της Βουλής (ή στις καρέκλες των δημοτικών αρχών και των δημοτικών συμβουλίων) σύμφωνα με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή για απομάκρυνση επιόρκων και μη;

Όλα τα άρθρα του νέου νόμου τους αφορούν, αλλά ξεκινάμε, σαν πιο χαρακτηριστικό δείγμα, με κάποιες διατάξεις του άρθρου 107. Πάμε στοίχημα ότι δε θα σας φανούν άσχετες με τη δυσλειτουργία του πολιτικού μας «προσωπικού»:

Άρθρο 107

Πειθαρχικά παραπτώματα

1. Πειθαρχικά παραπτώματα αποτελούν ιδίως:

α) πράξεις με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση αναγνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία,

β) η παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους,

γ) η παράβαση της αρχής της αμεροληψίας,

δ) η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων,

ε) η άρνηση ή παρέλκυση εκτέλεσης υπηρεσίας,

στ) η αμέλεια, καθώς και η ατελής ή μη έγκαιρη εκπλήρωση του καθήκοντος,

…και παρακάτω…

ιβ) η ανάρμοστη συμπεριφορά προς τους πολίτες, η αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτησή τους και η μη έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους,

ιγ) η αδικαιολόγητη μη έγκαιρη απάντηση σε αναφορές πολιτών,

ιδ) η αδικαιολόγητη προτίμηση νεότερων υποθέσεων με παραμέληση παλαιότερων,

ιε) η άμεση ή μέσω τρίτου προσώπου συμμετοχή σε δημοπρασία την οποία διενεργεί επιτροπή, μέλος της οποίας είναι ο υπάλληλος ή η αρχή στην οποία αυτός ανήκει,

ιστ) η χρησιμοποίηση της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας ή πληροφοριών που κατέχει ο υπάλληλος λόγω της υπηρεσίας ή της θέσης του, για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων του ίδιου ή τρίτων προσώπων,

ιζ) η αποδοχή οποιασδήποτε υλικής εύνοιας ή ανταλλάγματος για το χειρισμό υπόθεσης από τον υπάλληλο κατά την άσκηση των καθηκόντων του,

ιη) η χρησιμοποίηση τρίτων προσώπων για την απόκτηση υπηρεσιακής εύνοιας ή την πρόκληση ή ματαίωση διαταγής της υπηρεσίας,

ιθ) η σύναψη στενών κοινωνικών σχέσεων με πρόσωπα των οποίων ουσιώδη συμφέροντα εξαρτώνται από τον τρόπο αντιμετώπισης θεμάτων της αρμοδιότητας του υπαλλήλου,

κ) η φθορά λόγω ασυνήθιστης χρήσης, η εγκατάλειψη ή η παράνομη χρήση πράγματος το οποίο ανήκει στην υπηρεσία,

(σ.σ. εδώ με τη λέξη πράγμα εννοούμε σύμπασα τη χώρα)

Και τέλος…

κβ) η άρνηση παροχής πληροφόρησης στους πολίτες

(Κουίζ: ποια από τις παραπάνω διατάξεις καταστρατηγούν καθημερινά η τοπική και η κεντρική εξουσία; Απάντηση: εκατό στις εκατό, χίλιες στις χίλιες, όλες ανεξαιρέτως.)

Στο άρθρο 109 βρίσκουμε επίσης ενδιαφέρουσες διατάξεις που επιβάλλουν πειθαρχικές ποινές – είναι για την περίπτωση όπου επιδεικνύεται

δ) χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή εντός ή εκτός υπηρεσίας

(πάει η μισή Βουλή) όπως και

στ) αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων πάνω από είκοσι δύο (22) εργάσιμες ημέρες συνεχώς ή πάνω από τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες σε διάστημα ενός (1) έτους

(αυτό το βρίσκω καρφί για το Γιωργάκη)

Και για να κλείσουμε το χαρμόσυνο σημείωμα, αν έχουμε μεταξύ μας πειστεί για την ακαταλληλότητα του πολιτικού μας προσωπικού, ο νομοθέτης μας δίνει διεξόδους απόλυσης.

Ανάμεσά τους (άρθρο 159)

β) σωματική ή πνευματική ανικανότητα,

γ) κατάργηση της θέσης στην οποία υπηρετεί,

δ) συμπλήρωση ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας,

ε) ακαταλληλότητα κατά το άρθρο 95 του παρόντος Κώδικα.

Για το άρθρο 95 δεν ξέρω τι λέει, αλλά όλες μαζί αυτές τις δυνατότητες άμα τις ψάξουμε κάποια δε θα μας κάνει;

Πηγή:   RAMNOUSIA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου