Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής: Αίτημα για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στο B΄ επίπεδο των ΤΠΕ, 2013-H ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική και αθλήματα είναι υποχρεωτική;

esos.gr
Αίτημα για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στο B΄ επίπεδο των ΤΠΕ, 2013 - H ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική και αθλήματα είναι υποχρεωτική;

«Οι δάσκαλοι δεν έχουν διδαχτεί το γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής , με συνέπεια να στερούνται οι μαθητές το σκοπό και τους στόχους της, ενώ ταυτόχρονα τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η υγεία των μαθητών…».
Την επισήμανση αυτή κάνει με επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο η Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, επικαλούμενη ερευνητική εργασία που πραγματοποίησαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής κ. Νικόλαος Τριπόδης και κα Ανδριανή Βούξινου στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας το 2012, όπου  κατέγραψαν ότι οι δάσκαλοι δεν έχουν διδαχτεί το γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας που πραγματοποίησαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής κ. Νικόλαος Τριπόδης και κα Ανδριανή Βούξινου στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας το 2012, κατέγραψαν ότι οι δάσκαλοι δεν έχουν διδαχτεί το γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής , με συνέπεια να στερούνται οι μαθητές το σκοπό και τους στόχους της, ενώ ταυτόχρονα τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η υγεία των μαθητών…
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: “H ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική και αθλήματα είναι υποχρεωτική;” 
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
εν όψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς 2013-2014 το Δ.Σ. της Ένωσης με το υπ’ αρ. 2/30-8-2013 έγγραφο του, ζήτησε συνάντηση, προκειμένου να συζητηθεί ο προληπτικός ιατρικός έλεγχος των μαθητών καθώς και οι ώρες της Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς όμως δεν υπήρξε απάντηση στο αίτημα μας.
Το Ατομικό Δελτίο Υγείας (Κοινή Υπουργική Απόφαση Υπουργείου Παιδείας και Υπουργείου Υγείας με αρ. 58410/Γ4/14 Ιουνίου 2005, ΦΕΚ 859/23 Ιουνίου 2005) έχει προληπτικό χαρακτήρα και αποσκοπεί αποκλειστικά στην προστασία της ζωής των μαθητών. Χρησιμοποιείται ως απαραίτητο  στοιχείο για τη συμμετοχή τους στο μάθημα της φυσικής αγωγής και γενικότερα στις σχολικές δραστηριότητες. Έχει ισχύ 2 σχολικών ετών για το Δημοτικό Σχολείο και 3 σχολικών ετών για το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Σύμφωνα με το άρθρο 5 «Η παράλειψη κατάθεσης του Α.Δ.Υ. συνεπάγεται τον αποκλεισμό των μαθητών από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και από άλλες σχετικές σχολικές δραστηριότητες. Κάθε άλλη κανονιστική πράξη με την οποία ρυθμίζονται διαφορετικά θέματα των Α.Δ.Υ. καταργείται».
  Ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική και αθλήματα (Γ4/1129 - 1130/04-10-1989 Υπ.Ε.Π.Θ.) είναι απαραίτητη για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Γυμναστικής καθώς και στις αθλητικές εκδηλώσεις. Το μέτρο αυτό ισχύει για όλους τους μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων εκτός των μαθητών της Α` και Δ` Δημοτικού, Α` Γυμνασίου και Α` Λυκείου που θα συμπληρώσουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας*
(* παλαιότερη κατάθεση ΑΔΥ)
Κύριε Υπουργέ,
έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί Διευθυντές και εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής σχολικών μονάδων αρκούνται μόνο στο Ατομικό Δελτίο Υγείας, χωρίς να ζητούν την Ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική τα επόμενα  έτη.
Η Ένωσης μας ζητά να αποσαφηνιστεί το άρθρο 5 του Α.Δ.Υ. και να εφαρμοστεί η Γ4/1129 - 1130/04-10-1989 Υπ.Ε.Π.Θ, σύμφωνα με την οποία η ιατρική γνωμάτευση για Γυμναστική και αθλήματα είναι υποχρεωτική  να κατατίθεται εκτός των μαθητών της Α΄, Γ΄ και Ε΄ Δημοτικού, Α΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου που συμπληρώνουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας.
Για την αναγκαιότητα του ανωτέρω αιτήματος επισυνάπτουμε εισήγηση  του Καθηγητή Παιδιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Δημήτριου Καφετζή.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: Εισήγηση για την εφαρμογή του «Δελτίου Υγείας
Μαθητού», 2012
Το δελτίο υγείας μαθητού είναι μια από τις πιο απαραίτητες διαδικασίες που οφείλουν να εφαρμόζονται στον τόπο μας. Το δελτίο όπως  διατίθεται  σήμερα περιλαμβάνει όσα είναι απαραίτητα για την καλή παρακολούθηση της υγείας του μαθητή και θα πρέπει να προστεθεί μία σειρά στην οποία ο παιδίατρος θα αναφέρει την ψυχοκινητική κατάσταση του μαθητή την ώρα που το εξετάζει.
Προτείνω το δελτίο αυτό να συμπληρώνεται ετησίως από παιδίατρο, και για τη συμπλήρωσή του να είναι υποχρεωτική η εξέταση του μαθητή. Δεν κρίνεται απαραίτητη η εξέταση του μαθητή από καρδιολόγο ή οφθαλμίατρο ή ορθοπεδικό ή άλλη ειδικότητα ή εξειδίκευση δεδομένου ότι ο παιδίατρος οφείλει να είναι σε θέση να γνωμοδοτεί για όλα αυτά και να παραπέμπει τον μαθητή στον ειδικό αν τα κλινικά του ευρήματα το επιβάλλουν. Αν ο μαθητής πρόκειται να ασκηθεί για πρωταθλητισμό, δηλαδή πρόκειται να ασκείται για πολλές ώρες και εντατικά, τότε είναι απαραίτητη η ύπαρξη άλλου τύπου δελτίου υγείας το « Δελτίο Υγείας Αθλητού» και μόνο τότε είναι απαραίτητη η γνωμοδότηση ειδικού παιδοκαρδιολόγου, παιδοορθοπεδικού κ.ά.
Μετά τιμής
Δημήτρης Καφετζής
Καθηγητής Παιδιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών
Μετά τιμής
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                          
Ο Γενικός Γραμματέας         
Νικόλαος Τριπόδης                Ιωάννης Γρυπάρης
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: Αίτημα για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στο B΄ επίπεδο των ΤΠΕ 
Στο πλαίσιο της πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη», (B΄ επίπεδο), υλοποιούνται προγράμματα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο κλάδος της Φυσικής Αγωγής.
Παρακαλούμε όπως μας γνωστοποιήσετε τους λόγους για τους οποίους έχει αποκλειστεί ο κλάδος μας όταν:  
- Tο άρθρο 4, παράγραφος 2 του Συντάγματος της Ελλάδας αναφέρει ότι  «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις» όταν μάλιστα η ως άνω επιμόρφωση μοριοδοτείται για την επιλογή των Στελεχών Εκπαίδευσης.
- Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας χρησιμοποιούνται “δυναμικά” στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής με σκοπό την διδακτική τεχνική*, την βελτίωση της κατανόησης και την αύξηση του ενθουσιασμού των μαθητών.
Ευελπιστούμε στις άμεσες ενέργειες σας ώστε να συμπεριληφθεί ο κλάδος της Φυσικής Αγωγής στις επόμενες δύο επιμορφωτικές περιόδους.     
*Adams, Waldrop & Justen, 1989
                                                      Μετά τιμής
                                                    Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                                     
Ο Γενικός Γραμματέας 
 Νικόλαος Τριπόδης                               Ιωάννης Γρυπάρης   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου