Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013


ΛΕΩΝΙΔΑΣ Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ          Τρίτη, 14 - 1 - 2014
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ                  
http:leconomidis.blogspot.com           ΠΡΟΣ: Όλους τους/τις
  leconomidis@gmail.com                       εκπαιδευτικούς 
Τηλ.Σχολείου: 2467043226                Δημοτικών Σχολείων         
6946315597- 2467044360                    και Νηπιαγωγείων

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013
            Συνάδελφοι,
Η γραπτή ετήσια λογοδοσία, που προσωπικά καθιέρωσα από την πρώτη στιγμή της εκλογής μου, αποτελεί για μένα κορυφαία δημοκρατική διαδικασία, κατά την οποία όλοι σας μορφώνετε γνώμη για τα πεπραγμένα των συνεδριάσεων του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, σε ετήσια βάση, καθώς, με τη λειτουργία του ιστολόγου μου, από την πρώτη κιόλας εκλογή μου (2009), ενημερώνεστε έγκαιρα, έγκυρα, αδιάκοπα και αντικειμενικά οσάκις υφίσταται συνεδρίαση. Δημοκρατική διαδικασία, «δημοκρατικοτέρα», όμως, κατά την άποψή μου, μια Γενική Συνέλευση σε ΑΠΑΡΤΙΑ, μέσα στην οποία θα υπήρχε λόγος και αντίλογος, διάλογος εν γένει, που αποτελεί την πεμπτουσία της Δημοκρατίας.
Συνάδελφοι,
Το 2013, ήταν κατά την άποψή μου - και νομίζω δεν διαφωνεί κανείς - η πιο δύσκολη χρονιά της ζωής μας εν γένει, εξαιτίας της συνεχιζόμενης και παρατεταμένης οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής και ηθικής κρίσης, που μαστίζει τον τόπο μας. Οι κακές πολιτικές επιλογές, η κακή διαχείριση του δημοσίου χρήματος, η έλλειψη σεβασμού στην έννοια του πολίτη, η έλλειψη προγραμμάτων ανάπτυξης, καθώς επίσης η μετριότητα και η ανικανότητα των κυβερνώντων να διαχειριστούν τις υποθέσεις μας, και η ευθύνη μας επ’ αυτού, μιας και εμείς τους επιλέγουμε με την ψήφο μας, αποτελούν τις κυριότερες αιτίες που η χώρα μας έφθασε σε αυτό το σημείο.
Από το Γενάρη, λοιπόν, του 2013, πραγματοποιήθηκαν 35 συνεδριάσεις. Μας απασχόλησαν θέματα που άπτονταν των αρμοδιοτήτων του συμβουλίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ1/2003, τα σημαντικότερα εκ των οποίων είναι τα παρακάτω:

1. ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ
Με τις σαρωτικές συγχωνεύσεις, καταργήσεις και υποβιβασμούς σχολικών μονάδων τα τελευταία δύο έτη, προέκυψαν πολλοί υπεράριθμοι οι οποίοι αγωνιούν να βρουν κάποια κενή οργανική θέση σε σχολείο. Συνολικά υπήρχαν 19 δάσκαλοι υπεράριθμοι, από τους οποίους οι 14 τελικά τοποθετήθηκαν σε κενές οργανικές θέσεις, που προέκυψαν από μεταθέσεις εκτός ΠΥΣΠΕ αλλά και από συνταξιοδοτήσεις. Ευελπιστώ, πως και τη φετινή χρονιά, εάν δεν έχουμε νέες μεταβολές στις σχολικές μονάδες, θα μπορέσουν να τοποθετηθούν οργανικά και οι υπόλοιποι. Επίσης, υπάρχουν και 17 Δάσκαλοι και μία συνάδελφος Φυσικής Αγωγής, που βρίσκονται εδώ και μία 5ετία στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ. Σε αυτή την κατηγορία από φέτος θα προστεθούν και οι 25 μεταταχθέντες από τη Β/θμια!

2. ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΠΕ
    Δεν ικανοποιήθηκε καμία αίτηση, αφού, για τρίτη συνεχή χρονιά, δεν υπήρχαν οργανικά κενά. Εκτιμώ ότι και τα επόμενα χρόνια η κατάσταση θα είναι παρόμοια.

3. ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΠΥΣΠΕ
    Σας υπενθυμίζω ότι μετατέθηκαν σε άλλα ΠΥΣΠΕ 18 Δάσκαλοι και μία Μουσικής Αγωγής ενώ  ήρθε στο δικό μας ΠΥΣΠΕ μία νηπιαγωγός.
Το είχα επισημάνει και πέρυσι ότι το υπουργείο προσανατολίζεται να αλλάξει τα δεδομένα στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών και αυτές να πραγματοποιούνται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Αυτό που πρέπει επειγόντως να αλλάξει και το φωνάζω συνεχώς, είναι η σχετική νομοθεσία για τους υπεράριθμους. Γενικότερα υπάρχουν πολλά κενά και ελλείψεις όσον αφορά τη νομοθεσία που διέπει τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών  και αποτελεί επιτακτική ανάγκη να αλλάξει συνολικά το νομοθετικό πλαίσιο των υπηρεσιακών μεταβολών.
Αυτή τη στιγμή  τα οργανικά κενά είναι:
Τμήματα Ένταξης ΠΕ71    13
Τμήματα ένταξης ΠΕ60.50  2
Μουσικής  5

4. ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
Φέτος γνωρίσαμε και τις υποχρεωτικές μετατάξεις ειδικοτήτων από τη Β/θμια στη Α/θμια Εκπαίδευση. Πολλοί συνάδελφοι πλεονάζοντες από τη Β/θμια, φοβούμενοι ενδεχόμενη διαθεσιμότητα, ζήτησαν τη μετάταξή τους στην Α/θμια. Η όλη διαδικασία δημιούργησε αδικίες,  παράπονα και πολλές ενστάσεις εξαιτίας του «θολού» και πρόχειρου νομοθετικού πλαισίου. Έτσι, στη Διεύθυνση Α/μιας Καστοριάς μετατάχθηκαν και παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ:
8 ΠΕ06 (Αγγλικών)
2 ΠΕ07 (Γερμανικών)
7 ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής)
8 ΠΕ19-20 (Πληροφορικής) και
3 ως διοικητικοί (2 πληροφορικής και μια Θεολόγος)

5. ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΠΕ
Το υπηρεσιακό συμβούλιο, για μία ακόμη χρονιά, προσπάθησε στο μέτρο του δυνατού και του εφικτού να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των συναδέλφων, αλλά όπως ο καθένας αντιλαμβάνεται, είναι ανθρωπίνως αδύνατο να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις. Μην ξεχνάτε, συνάδελφοι, ότι πρώτα τοποθετούνται σε λειτουργικά κενά όλοι αυτοί που είναι υπεράριθμοι (οργανικά-λειτουργικά) και όσοι βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ και στη συνέχεια, τα λειτουργικά κενά που απομένουν διατίθενται για τους αιτούντες απόσπαση.
Έτσι, λοιπόν, αρχικά το ΠΥΣΠΕ τοποθέτησε 33 δασκάλους από τις παραπάνω κατηγορίες (υπεράριθμους–διάθεση),  12 Νηπιαγωγούς και μία συνάδελφο Φυσικής Αγωγής. Στη συνέχεια από τις 39 συνολικά αιτήσεις αποσπάσεων ικανοποιήθηκαν οι 25, ποσοστό 64,10%.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Από τις 28 αιτήσεις δασκάλων ικανοποιήθηκαν οι 20, ποσοστό 71,42%.
Από τις  6 αιτήσεις νηπιαγωγών ικανοποιήθηκαν οι 2, ποσοστό 33,33%.
Από τις  2 αιτήσεις εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής καμία.
Από τις  3 αιτήσεις εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας ικανοποιήθηκαν και οι 3, ποσοστό 100%.

6. ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΠΥΣΠΕ
            Για το σχολικό έτος 2013-14, αποσπάσθηκαν σε άλλα ΠΥΣΠΕ και άλλους φορείς 7 Δάσκαλοι και 1 νηπιαγωγός.
Στο δικό μας ΠΥΣΠΕ αποσπάσθηκαν:
8  Δάσκαλοι (ένας στο γραφείο της διεύθυνσης),
2 Φυσικής Αγωγής (οι οποίες έμειναν λειτουργικά υπεράριθμες, αλλά με εισήγηση του ΠΥΣΠΕ προς την Περιφερειακή Διευθύντρια, αποφασίσθηκε να αποσπασθούν στο Γραφείο της Διεύθυνσης) και
2 Αγγλικής Γλώσσας
Επειδή, πολύ συχνά με ρωτάτε αν οι αποσπάσεις γίνονται αξιοκρατικά, σας απαντώ, για μία ακόμη φορά, ότι σε ένα μεγάλο βαθμό γίνονται με αξιοκρατία, αφού υπάρχουν μετρήσιμα κριτήρια, με εξαίρεση τις αποσπάσεις που γίνονται σε άλλους φορείς (Γραφεία Διευθύνσεων, Μητροπόλεις, Βιβλιοθήκες, Κόμματα και Βουλευτικά γραφεία κ.α.), οι οποίες, κατά την άποψή μου, πρέπει, στην πλειονότητά τους, να υπαχθούν στο καθεστώς της μοριοδότησης, άρα της αξιοκρατίας, αλλά δεν είναι πάντοτε εφικτό λόγω της ιδιαιτερότητάς τους, όπως για παράδειγμα η απόσπαση σε βουλευτικό γραφείο εκπαιδευτικού με αντίθετες πολιτικές και ιδεολογικές θέσεις και απόψεις! Επίσης, πάντα υποστήριζα, και το έκανα δημόσια, ότι οι εκπαιδευτικοί καλώς αποσπώνται σε λειτουργικά κενά διαφόρων φορέων του Δημοσίου, προκειμένου να βρίσκονται,  έστω και για ένα έτος, στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, κοντά στην οικογένειά τους.

7. ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
       Για την κάλυψη οργανικών και λειτουργικών κενών πραγματοποιήθηκαν 36 συνολικά προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών:
 4 Δάσκαλοι για ολοήμερα,
22 Δάσκαλοι για τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη,
 2 Νηπιαγωγοί για ολοήμερα,
 1 νηπιαγωγός ειδικής αγωγής, 
 4  Μουσικής,
 2 Καλλιτεχνικών και
 1 Θεατρικής Αγωγής.
Οι συγκεκριμένες προσλήψεις δεν κάλυψαν όλες τις ανάγκες της υπηρεσίας, αφού ακόμη και σήμερα υπάρχουν ελλείψεις νηπιαγωγών, ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη) και  μουσικών.
Επιτακτική είναι η ανάγκη, το υπουργείο να διορίσει, επιτέλους, μόνιμους εκπαιδευτικούς στην ειδική αγωγή και να σταματήσει ο εμπαιγμός των συναδέλφων, που επί σειρά ετών προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές.

8. ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
      Για το 2013 είχαμε συνολικά 9 παραιτήσεις για συνταξιοδότηση (6 δάσκαλοι και 3 νηπιαγωγοί).
       Πέρυσι είχαμε 6 δασκάλους και 2 νηπιαγωγούς. 

9. ΛΟΙΠΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ   
Είναι θέματα καθημερινά τα οποία όμως χρήζουν προσεκτικής μελέτης και απαιτούν διορατικότητα και εμπειρία, για τη δίκαιη διευθέτησή τους. Ενδεικτικά αναφέρω:
  • Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή εκτός ωραρίου εργασίας
  • Γνώμη ως προς τη συνάφεια μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών
  • Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών
  • Ορισμός υπευθύνων ολοήμερων σχολείων
  • Ορισμός υποδιευθυντών
  • Ορισμός προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων Δημοτικών
  • Κατάταξη σε ΜΚ αναπληρωτών
Συνάδελφοι,
            Έχω μάθει στη ζωή μου να επιλέγω εγώ πώς θα ζήσω και όχι να χειραγωγούμαι από ανθρώπους, συνθήκες και συγκυρίες. Να λέω τα «σύκα-σύκα» και τη «σκάφη-σκάφη» και αυτήν μου την επιλογή, ως μη επιθυμητός στις φαύλες πολιτικές  «αρένες» που αγωνίστηκα, την πλήρωσα. Δεν μετάνιωσα και δεν οπισθοχώρησα ούτε μία στιγμή απ’ αυτήν μου τη θέση. Όποιο κι αν είναι το κόστος και το τίμημα των αποφάσεών μου το αναλαμβάνω στο ακέραιο όχι γιατί είμαι υπεράνω, σπουδαίος, διαφορετικός, ατρόμητος ή μάγκας, αλλά γιατί μ’ αρέσει να κοιμάμαι ήσυχος τα βράδια, με καθαρή συνείδηση που αποτελεί το καλύτερο μαξιλάρι κατά τον Ίψεν.
Οι σειρήνες και οι άνευ αντικειμένου και επιχειρημάτων κορώνες, περί εξαρτήσεων και ανεξαρτησιών θα πρέπει εδώ και τώρα να σταματήσουν, διότι το μόνο τους αντικείμενο είναι να παραπλανούν, να αποπλανούν και να διχάζουν! Ποιος, αλήθεια, από όλους μας συνάδελφοι, είναι διατεθειμένος, ΣΗΜΕΡΑ, να παραμείνει αγκυλωμένος σε ένα φαύλο παρελθόν και εξαρτημένος από αυτό να κομματιάζει το παρόν, όπως πολύ ορθά αποφαίνεται επ’ αυτού ο μεγάλος Ν. Καζαντζάκης; Κανένας, αγαπητοί, συνάδελφοι και αυτό ελπίζω και πιστεύω να το εμπέδωσε ο καθείς που ενστερνίζονταν το αντίθετο, όπως ο αγαπητός συνάδελφος έτερος αιρετός, ο οποίος διαπίστωσε, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, μετά από ένα χρόνο εμπειρίας στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο ότι στις συνεδριάσεις του δεν γίνονται «πράματα και θάματα» ούτε «Σόδομα και Γόμορα» κι ότι το όργανο αυτό επιτελεί με πλήρη ηθική ακεραιότητα την αποστολή του, που δεν είναι άλλη από την εξυπηρέτηση και στήριξη των συναδέλφων εκπαιδευτικών! Ελπίζω να αντιλήφθηκε, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ότι ο «εξαρτημένος», κατ’ αυτόν αιρετός με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ, έχει «κομματική αχρωματοψία» και κυρίως, τέτοια σοφία πλέον, που είναι ικανή να σβήσει τα πάθη ψυχής (Δημόκριτος).
Ο ηθικός νόμος μέσα μου, συνάδελφε Γιώργο, είναι τόσο βαθιά ριζωμένος, που δεν επιτρέπει εκτροπές και κανενός τύπου «μαγειρέματα», σε μια αρένα όπου οι κυβερνώντες, ως «μαινόμενοι ταύροι», προσπαθούν να μας κατασπαράξουν.
Ας αφήσουμε, λοιπόν, συνάδελφε, και άλλοι συμφωνούντες μετ’ αυτού, τις πολιτικές ασχήμιες, τις εκ του πονηρού ορμώμενες, σχετικά με τους «εξαρτημένους» και τους «ανεξάρτητους» και το κομματικό, άνευ ουσίας πλέον «φακέλωμα» και να κοιτάξουμε κατάματα τα προβλήματα που δεν έχουν χρώμα. Αντί να αναλωνόμαστε σ’ ένα στείρο παιχνίδι, εντυπώσεων, ας προσπαθήσουμε να λύσουμε τα προβλήματα που προκύπτουν με αγώνες στα πεδία των μαχών και όχι με ψυχροπολεμικές τακτικές, ανακοινώσεων και ανούσιων αναρτήσεων.
Ο χώρος που υπηρετούμε, ο χώρος της παιδείας, θα πρέπει να είναι χώρος διαλόγου, συμμετοχής, συνθέσεων, ευγένειας, αλληλεγγύης και ειλικρίνειας. Στην πιο επίμονη και επείγουσα και μεγαλειώδη ερώτηση «τι κάνεις για τους άλλους» (Martin Luther King), υπόσχομαι να έχω πάντοτε απάντηση για σας.
Τελειώνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω, για μία ακόμη φορά, τα υπόλοιπα μέλη του ΠΥΣΠΕ, το γραμματέα του συνάδελφο, Ευάγγελο Τοκατλίδη καθώς και το προσωπικό του γραφείου της διεύθυνσης για την ουσιαστική και ειλικρινή συνεργασία.
           Κλείνω, επαναλαμβάνοντας για πολλοστή φορά, ότι η αποστολή των αιρετών είναι να υπηρετούν τους εκπαιδευτικούς που εκπροσωπούν με αποφασιστικότητα, συνέπεια, μαχητικότητα, διαφάνεια, δικαιοσύνη, ειλικρίνεια και ευαισθησία, μακριά από πάσης φύσεως αγκυλώσεις.
Εύχομαι σε όλες και όλους από την καρδιά μου υγεία, δύναμη, μεγαλοσύνη, ενσυναίσθηση και ανθρωπιά!

Πάντα στη διάθεσή σας

Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου