Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Πετυχημένη η επιστημονική εκδήλωση της ΔΟΕ στη Βέροια, αλλά το πρόβλημα παραμένει...

Πραγματοποιήθηκε στη Βέροια, την Τρίτη 28 Γενάρη, σε μία κατάμεστη αίθουσα, η επιστημονική εκδήλωση που διοργάνωσαν η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ημαθίας, με θέμα: «Αξιολόγηση – Χειραγώγηση, η στάση του συνδικαλιστικού κινήματος»
Κύριοι εισηγητές της εκδήλωσης ήταν ο Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης  του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ο Γεώργιος Γρόλλιος, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
Οι δύο καθηγητές ανέπτυξαν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της αξιολόγησης διατυπώνοντας την αντίθεσή τους στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, όπως αυτή αναφέρεται και περιγράφεται στο ΠΔ152/2013.

Ο κ. Κωνσταντίνου υποστήριξε ότι πρέπει και επιβάλλεται να υπάρξει μία μορφή αυτοαξιολόγησης, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, με την προϋπόθεση ότι θα πρέπει να προηγείται η αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου.
Στην εκδήλωση ακούσαμε και τις γνωστές θέσεις και απόψεις των συνδικαλιστικών παρατάξεων καθώς επίσης και αρκετών συναδέλφων εκπροσώπων διάφορων συλλόγων της Κεντρικής Μακεδονίας. Οι πάντες εξέφρασαν την άποψη πως μία τέτοια μορφή αξιολόγησης δεν μπορεί και δεν  πρέπει να εφαρμοσθεί στην πράξη.

Συνάδελφοι,

Σαφέστατα λέμε όχι στην  αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ως μονάδα (ΠΔ152/2013), και άποψή μου, βασισμένη στην πολυετή εμπειρία μου, είναι, ότι τελικά δεν θα εφαρμοσθεί, όπως δεν εφαρμόσθηκαν και οι προηγούμενοι νόμοι και τα προεδρικά διατάγματα που αφορούσαν την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από το 1982 έως και σήμερα.
Αυτό όμως που δεν άκουσα για μία ακόμη φορά ή αν θέλετε άκουσα  μισόλογα, είναι τι ακριβώς σήμερα προτείνει η Ομοσπονδία μας. Γιατί όταν λέμε ΟΧΙ, θα πρέπει να έχουμε έτοιμη και την αντιπρότασή μας, ΟΜΟΦΩΝΗ και  ΔΙΑΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΗ. Τέτοια πρόταση, δυστυχώς, δεν διατυπώθηκε και  προβλέπω ότι δεν θα διατυπωθεί ποτέ...
Πάντως, το υπουργείο, και οφείλω να το καταθέσω, ενώ έχει έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, επιχειρεί απλά την επέκταση του θεσμού της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας, του γνωστού πιλοτικού προγράμματος περιόδου 2010-2012, στο οποίο ως γνωστόν συμμετείχαν εθελοντικά 550 σχολικές μονάδες Α/μιας και Β/μιας Εκπαίδευσης. Κατά την άποψή μου, αν μη τι άλλο, το υπουργείο υπαναχωρεί έως και κωλυσιεργεί στην εφαρμογή του ΠΔ152/2013 για έναν και μοναδικό λόγο: Γιατί ποτέ δεν θα υπάρξουν αξιολογητές που θα εφαρμόσουν μία τέτοια αξιολόγηση! Και αν παρεμπιπτόντως, βρεθούν κάποιοι πρόθυμοι σχολικοί σύμβουλοι και Διευθυντές σχολικών μονάδων, δεν θα ονομάζονται αξιολογητές αλλά εκδοροσφαγείς και η θέση τους δεν θα πρέπει να είναι δίπλα στον εκπαιδευτικό και το σχολείο αλλά σε κάποιο Δημοτικό σφαγείο!
Είναι, λοιπόν, μια πρώτης τάξεως ευκαιρία αυτήν την ηθελημένη κατ΄εμέ υπαναχώρηση του υπουργείου,  η ομοσπονδία μας να την μελετήσει και να την αξιολογήσει, προχωρώντας σε μία προσεκτική επαναδιαπραγμάτευση.

 ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
 Ενημερωτικά από το Σύλλογο Καστοριάς συμμετείχαν είκοσι περίπου συνάδελφοι, από τους οποίους οι εννιά μετακινήθηκαν με λεωφορείο που μίσθωσε ο σύλλογος. Θα μπορούσε  το Δ.Σ. (το πρότεινα εγκαίρως) να αποζημιώσει τους συναδέλφους, οι οποίοι έτσι θα μετέβαιναν κατά ομάδες με τα δικά τους αυτοκίνητα  πιο ευχάριστα και πιο ξεκούραστα.
Είμαι πάντα στη διάθεσή σας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου