Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Αξιολόγηση σχολικών μονάδων

Η εν λόγω δημοσιογράφος δεν αναφέρει τη "θέση και στάση" των εκπαιδευτικών παρά μόνο την πρόθεση του υπουργείου.  

ΕΘΝΟΣ.gr
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
Με γρήγορους ρυθμούς προχωρεί η αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί τον Μάιο με τη σύνταξη της Εκθεσης Γενικής Εκτίμησης της εικόνας των σχολείων στη χώρα μας, ώστε να ακολουθήσει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Η αξιολόγηση αφορά όλες τις σχολικές μονάδες, δηλαδή νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια και ήδη πραγματοποιήθηκαν σε περιφερειακό επίπεδο κατά την περίοδο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου 2013 επιμορφώσεις των σχολικών συμβούλων και των διευθυντών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ακολούθως οι σχολικοί σύμβουλοι θα ενημερώσουν - επιμορφώσουν τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της παιδαγωγικής τους ευθύνης.

Την επιστημονική εποπτεία και την παρακολούθηση της εφαρμογής του θεσμού και των επιμέρους διαδικασιών της ΑΕΕ έχει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Η Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης θα υποβληθεί από τον διευθυντή του σχολείου ηλεκτρονικά στο Δίκτυο Πληροφόρησης της ΑΕΕ τον Ιούνιο του 2014.

Σκοπός της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) κατά το πρώτο έτος της εφαρμογής του θεσμού είναι η εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Η εφαρμογή της ΑΕΕ στα σχολεία είναι υποχρεωτική και την ευθύνη της υλοποίησης έχουν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, με την επιστημονική - παιδαγωγική στήριξη των σχολικών συμβούλων και τη διοικητική των διευθυντών Διευθύνσεων. Η εφαρμογή για τη φετινή χρονιά περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

1 Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου.

2 Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα υλοποιηθεί το σχολικό έτος 2014-15.

3 Ετήσια έκθεση Αξιολόγησης του σχολείου.

Τι σημαίνει στην πράξη το κάθε ένα από αυτά;

Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου:

Αποτελεί βασική διαδικασία της ΑΕΕ και αποσκοπεί στην εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και στην ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών.

Αντικείμενο της διαδικασίας είναι η αποτίμηση των 15 δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο.

Η εκτίμηση αυτή δίνει τη δυνατότητα στα μέλη της σχολικής κοινότητας να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα της κατάστασης του σχολείου. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής αναδεικνύονται τα αξιόλογα επιτεύγματα του σχολείου και επισημαίνονται οι αδυναμίες, με σκοπό την ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων για τη βελτίωσή τους.

Η διαδικασία πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν συνεργατικές πρακτικές, διερευνούν τα δεδομένα του σχολείου, αξιοποιούν το εκπαιδευτικό υλικό της ΑΕΕ.

Οι διευθυντές των σχολείων εποπτεύουν και συντονίζουν τις διαδικασίες εφαρμογής και διευκολύνουν τις συνεργασίες και την επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών.

Οι σχολικοί σύμβουλοι ενημερώνουν, καθοδηγούν και υποστηρίζουν παιδαγωγικά την ανάπτυξη των διαδικασιών της «αυτοαξιολόγησης» και την εφαρμογή του θεσμού στο σχολείο.

Οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στηρίζουν με κάθε τρόπο την εφαρμογή της ΑΕΕ σ' όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.

Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης:

Τα Σχέδια Δράσης αποτελούν σημαντική διάσταση της ΑΕΕ καθώς συνδέονται με πρωτοβουλίες βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο και τη διάχυση των καλών πρακτικών μεταξύ των σχολείων όλης της χώρας.

Η επιλογή του Σχεδίου Δράσης μπορεί να είναι αποτέλεσμα της γενικής εκτίμησης (διαπίστωση αδυναμιών του σχολείου) ή να αφορά σε προτεραιότητες που ορίζει ο σύλλογος διδασκόντων. Κάθε σχολείο επιλέγει δράσεις βελτίωσης της ποιότητας σε συγκεκριμένες πτυχές του εκπαιδευτικού έργου ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ιδιαιτερότητές του.

Το Σχέδιο Δράσης θα υλοποιηθεί το επόμενο σχολικό έτος 2014-2015. Οι σχολικές μονάδες που εφάρμοσαν, κατά τη διετία 2010-2012 τη διαδικασία της ΑΕΕ, δύνανται και κατά το τρέχον έτος να υλοποιήσουν Σχέδιο Δράσης.

Κατά το πρώτο στάδιο της εφαρμογής του θεσμού προτείνεται να δοθεί έμφαση σε ζητήματα που συνδέονται άμεσα με τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου όπως:
η δημιουργία, βελτίωση και επικαιροποίηση της ιστοσελίδας του σχολείου,
η διαμόρφωση ή ο εκσυγχρονισμός του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου,
η οργάνωση της λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων και η βελτίωση των σχέσεων με τον σύλλογο γονέων και τη μαθητική κοινότητα.

Ετήσια Εκθεση Αξιολόγησης του σχολείου:
Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς κάθε σχολική μονάδα υποβάλλει Ετήσια Εκθεση Αξιολόγησης. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της Ετήσιας Εκθεσης αξιοποιούνται στον ετήσιο προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους και στον γενικότερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου.

Κατά το φετινό σχολικό έτος η Εκθεση της Γενικής Εκτίμησης και η Ετήσια Εκθεση Αξιολόγησης ταυτίζονται. Η Ετήσια Εκθεση αποτελεί μια σύντομη και περιεκτική αποτύπωση της ΕΈκθεσης Γενικής Εκτίμησης.

ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Αναφορικά με τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στα σχολεία σημειώνονται τα ακόλουθα:

1 Οι διαδικασίες της ΑΕΕ εμπλουτίζουν χωρίς να ανατρέπουν το σχολικό πρόγραμμα και τη λειτουργία του σχολείου. Συστηματοποιούν την εργασία του συλλόγου διδασκόντων, τις δράσεις και τον προγραμματισμό της σχολικής μονάδας με στόχο τη συνεχή βελτίωση της παιδαγωγικής της λειτουργίας.

2 Η έναρξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στο σχολείο γίνεται με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας και ολοκληρώνεται στο τέλος του σχολικού έτους με την έγκριση των αποτελεσμάτων σε τακτικές ή έκτακτες ολομέλειες του συλλόγου διδασκόντων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου