Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

Αυτοαξιολόγηση: Οι πρόθυμοι και... οι ομόθυμοι


Συνάδελφοι,

Τα επιμορφωτικά σεμινάρια που οργάνωσαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι για την αυτοαξιολόγηση προς ενημέρωση Διευθυντών, προϊσταμένων και εκπαιδευτικών δεν πραγματοποιήθηκαν.

Οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας εκπαίδευσης από το Ορμένιο έως τη Γαύδο και από τους Οθωνούς έως το Καστελόριζο, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Ομοσπονδίας συμμετείχαν ενεργά στις στάσεις εργασίας, που σκοπό είχαν τη ματαίωση αυτών των επιμορφωτικών συναντήσεων. Έτσι, λοιπόν, «κερδήθηκε» η πρώτη μάχη, αλλά ο πόλεμος συνεχίζεται. Ο δρόμος είναι μακρύς, ανηφορικός, γεμάτος σβώλους και τριβόλια!

Η επόμενη φάση και η πιο καθοριστική, είναι αυτή των συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων για τη δημιουργία ομάδων εργασίας. Και για να γίνω πιο σαφής και ουσιαστικός, σας αναφέρω πως υπάρχει έντονος προβληματισμός ανάμεσα, τόσο στους/στις Διευθυντές/ντριες και προϊσταμένους σχολικών μονάδων, όσο και στους εκπαιδευτικούς.

Στους μεν πρώτους υπάρχουν κάποιοι «πρόθυμοι», επικαλούμενοι τη νομοθεσία και την υπακοή στους νόμους και τις εγκυκλίους του υπουργείου, οι οποίοι προσπαθούν να «πιέσουν» τους συναδέλφους της σχολικής τους μονάδας για συμμετοχή στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης. Από την άλλη, αρκετοί συνάδελφοι, μην αντέχοντας αυτήν την «πίεση» και ενδεχόμενες πειθαρχικές διώξεις που επικαλούνται οι παραπάνω «πρόθυμοι», "λυγίζουν"– και δικαίως – με αποτέλεσμα πιθανή υπαναχώρηση από την αρχική, αρνητική τους στάση.

Ως αιρετό μέλος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου αλλά και ως Διευθυντής σχολικής μονάδας, θα αποφύγω τους χαρακτηρισμούς τέτοιων ενεργειών από τους συναδέλφους Διευθυντές εν ονόματι της ομόνοιας και της σύμπνοιας, αλλά θα τους θυμίσω αφενός ότι ανήκουν στη μεγάλη οικογένεια της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας και της μικρής κοινωνίας μας, αφετέρου ο Διευθυντής ΝΑΙ, είναι για να εφαρμόζει τους νόμους, αλλά είναι εκεί, ΚΑΙ για να βάζει «πλάτη», όταν οι συνάδελφοί του χρειάζονται συμπαράσταση, στήριξη και βοήθεια.

Συνάδελφοι, Διευθυντές, μήπως ξεχάσατε τι σημαίνει τάξη και μάχιμος δάσκαλος; Μήπως αγνοείτε τα χιλιοειπωμένα προβλήματα των συναδέλφων; Γιατί τόση βιασύνη να διεκπεραιώσετε μία διαδικασία, που δεν αποδέχεται το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου;

Αν, όλοι εμείς οι Διευθυντές, δεν συγκαλέσουμε τη συγκεκριμένη συνεδρίαση και τηρήσουμε κοινή στάση, είναι απολύτως βέβαιο, πως το υπουργείο θα βρεθεί σε δεινή θέση.

Λέμε ναι στην αξιολόγηση ως αποτίμηση του έργου του εκπαιδευτικού, με θεμιτούς, καθαρούς, δίκαιους και κυρίως, μη τιμωρητικούς όρους προς όφελος των μαθητών, της εκπαίδευσης και της παιδείας γενικότερα. Μία αξιολόγηση που θα βελτιώνει και θα επιβραβεύει τον εκπαιδευτικό.

Λέμε ναι στο διάλογο με το υπουργείο, το οποίο όμως καταργώντας τις ποσοστώσεις, θα αποσυνδέσει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από τη βαθμολογική και μισθολογική ανέλιξή του.
Εμείς στην Α/θμια Εκπαίδευση, αμειβόμαστε λιγότερο και δουλεύουμε περισσότερο απ’ όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ.

Συνάδελφοι, 
ο «πόλεμος» συνεχίζεται μέχρι να «κερδίσουμε» ενωμένοι (εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης), όλες τις δίκαιες μάχες ενάντια στην περαιτέρω εξαθλίωση. Και αυτό δεν είναι αγωνιστικός οίστρος, όπως κάποιοι κακόβουλα σκεφτούν, είναι το ποτήρι της αντοχής και της αξιοπρέπειας που ξεχείλισε.
Πάντα δίπλα σας
Λεωνίδας Ι.  Οικονομίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου