Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

Πόλεμος ανακοινώσεων για το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής

Οι σύλλογοι θα γίνουν περισσότεροι από τους εκπαιδευτικούς!

Αφορμή οι αλλαγές στις προσλήψεις των αναπληρωτών
newsbeast.gr
Σε πόλεμο ανακοινώσεων έχουν επιδοθεί ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής και ο Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων-Νηπιαγωγών με Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές Σπουδές σε Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία. Ο λόγος είναι το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή που θα κατατεθεί στο Γ΄ θερινό τμήμα της Βουλής και φέρνει αλλαγές ως προς τα κριτήρια κατάταξης στους πίνακες των αναπληρωτών. 

Από το νέο σχολικό έτος θα προηγούνται στους πίνακες οι απόφοιτοι των τμημάτων Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και θα ακολουθούν οι κάτοχοι διδακτορικών και μεταπτυχιακών στην Ειδική Αγωγή. Τα προηγούμενα χρόνια συνέβαινε το αντίθετο με αποτέλεσμα πολλοί εκπαιδευτικοί να πραγματοποιούν μεταπτυχιακά στην Ειδική Αγωγή σε Ελλάδα και εξωτερικό ώστε να έχουν αυξημένες πιθανότητες πρόσληψης. 

Ο Σύλλογος των Δασκάλων και Νηπιαγωγών με Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές σπουδές απέστειλε υπόμνημα στη Βουλή μέσω του οποίου καταγγέλλει το γεγονός ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου απαξιώνουν τις σπουδές τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση και τις κύριες και τις συμπληρωματικές καθώς και τη συνειδητή επιλογή τους να αποκτήσουν γνώσεις ως εκπαιδευτικοί παιδιών με ειδικές ανάγκες/ αναπηρία με τρόπο που προτείνεται σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο. «Οι διατάξεις καταπατούν τα εργασιακά/επαγγελματικά δικαιώματά τους, τις συμβάσεις-εκπαιδευτικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το ευρωπαϊκό προσοντολόγιο» τονίζουν στο υπόμνημά τους. Μάλιστα ενημερώνουν ότι θα διεκδικήσουν με κάθε νόμιμο μέσο την άρση των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου.

Ο Σύλλογος υπογραμμίζει ότι το νομοσχέδιο υποβιβάζει και ακυρώνει τα αυξημένα προσόντα καθώς και την πολύχρονη επαγγελματική εκπαιδευτική εμπειρία των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί αναφέρονται στα Διεθνή και Ευρωπαϊκά πρότυπα για την Ειδική Αγωγή μεταξύ των οποίων αναφέρεται ότι η ειδική παιδαγωγική αποτελεί συνέχεια, προέκταση της γενικής παιδαγωγικής ενώ παραθέτουν και χωρία της Διεθνής βιβλιογραφίας σύμφωνα με την οποία ο διαχωρισμός της αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική κατεύθυνση, αντιμετωπίζεται με επιφύλαξη καθώς είναι επιστημονικά παράδοξος και δημιουργεί εμπόδια στην πρόσβαση όλων των μαθητών σε ισότιμες εκπαιδευτικές εμπειρίες.

Οι Αναπληρωτές Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί με μεταπτυχιακά αναφέρονται στις αξιολογήσεις των τμημάτων της Ειδικής Αγωγής που κάνουν λόγο για σημαντικά ελλείμματα στο πρόγραμμα των σπουδών τους ενώ τονίζουν ότι το τμήμα του Πανεπιστημίου της Μακεδονίας δεν είναι καν παιδαγωγικό κάτι που επισημαίνεται και από τους εξωτερικούς αξιολογητές.

Επίσης δεν παραλείπουν να αναφερθούν και στο γεγονός ότι η προϋπηρεσία από μόνη της δεν αντισταθμίσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτώνται μέσα από τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές ούτε εγγυάται την απόκτησή τους.

Ο Σύλλογος των Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής με δικιά του επιστολή που κατατέθηκε ως αναφορά στη Βουλή δεν αφήνει ασχολίαστο και το γεγονός ότι μόνο στην Ειδική Αγωγή προβλεπόταν προνομιακή μεταχείριση για τους κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών η οποία, μάλιστα, υποσκέλιζε όχι μόνο τα βασικά πτυχία των δυο πανεπιστημίων της χώρας άλλα μέχρι και τα πτυχία των διδασκαλείων. «Υποσκελίζονταν θεσμοί που η ίδια η Ελληνική Πολιτεία δημιούργησε και χρηματοδότησης για να εκπαιδεύσει τους εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή» τονίζει ο ΣΑΤΕΑ. 

Αυτό που ζητά ο Σύλλογος είναι την πλήρη και πραγματική εναρμόνιση της νομοθεσίας της Ειδικής Εκπαίδευσης με τη Γενική, τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. «Δε θέλουμε να βρισκόμαστε σε ένα καθεστώς άνισης μεταχείρισης» υπογραμμίζει ο ΣΑΤΕΑ.

Ο Σύλλογος παραθέτει και απόσπασμα ανακοίνωσης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία στην οποία μεταξύ των άλλων αναφέρει «πως ο εκπαιδευτικός που δεν έχει γνώσεις στο γνωστικό αντικείμενο της εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία θα εντάξει κοινωνικό -συναισθηματικά αλλά και γνωστικά τα άτομα με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο; Πως θα προσαρμόσει τα αναλυτικά προγράμματα στις εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και πως θα επιλέξει γόνιμες μεθόδους διδασκαλίας για συγκεκριμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου