ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΦ. Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ
3ΗΣ ΕΚΠ/ΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Πρόγραμμα προσαρμογής νηπίων»
Όπως
πληροφορηθήκαμε από εκπαιδευτικούς της Περιφερείας μας που έχουν αναλάβει την
Α΄ τάξη, υπάρχει ένα «πρόγραμμα προσαρμογής νηπίων» της Σχολικής Συμβούλου
Νηπιαγωγών για το οποίο δεν έχουμε ενημερωθεί από άλλη πηγή.
Αν και
συμφωνούμε ότι πρέπει να γίνονται κάποιες ενέργειες προσαρμογής των νηπίων στο
δημοτικό, αυτό μπορεί να πραγματοποιείται (και γίνεται συχνά με συνεννόηση
δασκάλου/ας και νηπιαγωγού) κατά τον Απρίλιο ή Μάιο.
Ως εκ τούτου,
σας γνωρίζω ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στην Α΄ τάξη των
σχολείων της Περιφερείας μας είναι απολύτως προαιρετική. Πιστεύω δε ότι στο
ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τη διδασκαλία
στην Α΄ τάξη πρέπει να είναι απόλυτα προσηλωμένοι αποκλειστικά στο –εξαιρετικά
σημαντικό– έργο τους.
Ο Σχολικός Σύμβουλος
Παστελάς Χρήστος
κε. Οικονομίδη,απο το πάντα ενημερωμένο blog σας,υπέπεσε στην αντιληψή μου μια ασαφής πληροφόρηση ασαφής όσο και μη διαφωτιστική για το μείζον θέμα της μετάβασης. Σας ευχαριστω , εκ των προτέρων,που μου δίνετε τη δυνατότητα να δώσω κάποιες διευκρινίσεις και να στηρίξω μετά βεβαιότητας οτι η εκπαιδευτική και παιδαγωγική αξία ενός τετοιου
ΑπάντησηΔιαγραφήσημαντικού προγραμματος βρίσκει σύμφωνα όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.Κάθε τι άλλο είναι απλά ζήτημα παρερμηνείας.
1."Πρόγραμμα προσαρμογής νηπίων" είναι ορος που δεν υφίσταται. Αντίθετα η "Oμαλή μετάβαση" απο τη μια βαθμίδα στην άλλη απασχολεί την εκπαίδευση εδω και πολλά χρόνια.
2.Δεν είναι "ένα πρόγραμμα της Σχολικής Συμβούλου των νηπιαγωγών" (Αναστασοπούλου Ελένη για όποιον δεν με γνωρίζει). Αντίθετα είναι προτάσεις για τα προγράμματα μετάβασης που "αποτελει νευραλγικό σημείο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα" Κιτσαράς1988. Και μάλιστα υπάρχει ολόκληρο προτεινόμενο σχέδιο δράσης, απο το πρόγραμμα για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας(στον τέταρτο τόμο στα προτεινόμενα σχέδια).Το πρόβλημα είναι διττό και αφορά αφενός στη μετάβαση κι αφετέρου στην ομαλή προσαρμογή του παιδιού στο δημοτικό. Παιζει, δε, μεσολαβητικό ρόλο στην ομαλή ένταξη και προσαρμογή (αφορά στα παιδιά της Α Δημοτικού)του παιδιού στο δημοτικό σχολείο, με απώτερο σκοπό το ομαλό πέρασμα απο τη μια βαθμίδα στην άλλη και κυρίως τη μείωση πιθανών σχολικων δυσκολιών και καθυστερήσεων
Στις βασικές αρχές για το ξεπέρασμα των δυσκολιών της μετάβασης και προσαρμογής των παιδιών( και οχι μόνο των νηπίων)είναι:
1. η αρχή της συνεργατικότητας
2.η αρχή της συνέχειας.
Η πρώτη περιλαμβάνει τη συνεργασία νηπ/γείου και δημοτικού.(Κιτσαράς 1988).Σύμφωνα με τον (Βρυνιώτη, 1999)"οι συνάδελφοι μαρτυρούν έλλειψη συνεργασίας".
Η δέυτερη περιλαμβάνει το προσωπικό, οργανικό, διδακτικό και μεθοδολογικό επίπεδο με τις εξης διαστάσεις:
α.οριζόντια:το παιδί τοσο στην οικογένεια , όσο και στο ηπιαγωγείο και στο δημοτικό αποκτά εμπειρίες που πρέπει να συμφωνούν μεταξύ τους
β.κάθετη: βαθμός συμφωνίας ανάμεσα στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό, σχετικά με την προσδοκώμενη συμπεριφορά του παιδιού
γ.διδακτική-μεθοδολογική:διακοπή των μεχρι τωρα διδακτικών και μαθησιακών μεθόδων.
Η εισαγωγή στο δημοτικό σχολείο είναι σημαντικό στάδιο αλλαγής και μετάβασης τόσο για τα παιδιά, όσο και την εκπ/κή διαδικασία. Αυτές τις διαφορές και δυσλειτουργίες προσπαθούν να ξεπεράσουν και να γεφυρώσουν οι δραστηριότητες μετάβασης για τη σωστή παιδαγωγική ανάπτυξη των παιδιών.(Pianta & Cox,2002)Τα οφέλη αφορούν και στις σχέσεις, τόσο τις προσωπικές όσο και τις επαγγελματικές, των εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων.Εννοείται φυσικά οτι η εκπόνηση κάθε προγράμματος είναι προαιρετική και εθελοντική στη βάση πάντα των εκπ/κών υποχρεώσεων και δικαιωμάτων.
Με εκτίμηση και σεβασμό στις απόψεις και στις επιλογές κάθε ανθρώπου
Ελένη Αναστασοπούλου
Συγχωρήστε μου,τις ασυγχώρητες, παραλείψεις, επαναλήψεις και ορθογραφικές παρεκτροπές,αλλά ήταν 3:22μ.μ και ή έπρεπε να κλείσει το γραφείο ή να κλειστώ εγώ μέσα σ΄αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφή