Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.: «Δημιουργικές ασάφειες», αοριστολογίες, αναβολές και ελάχιστες δεσμεύσεις από την πλευρά του Υπουργείου.''

  Αθήνα, 04/03/2015
Συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  

«Δημιουργικές ασάφειες», αοριστολογίες, αναβολές και ελάχιστες δεσμεύσεις
από την πλευρά του Υπουργείου.

Πραγματοποιήθηκε χθες, 3/3/2015 η συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων  με το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε.  
Από την πλευρά τους τα μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ έθεσαν στην πολιτική ηγεσία το σύνολο των ζητημάτων που απασχολούν εκπαίδευση και εκπαιδευτικούς.
Ακολουθώντας η πολιτική ηγεσία την προσφιλή πρακτική όλων όσοι αναλαμβάνουν τον πολύπαθο τομέα της Παιδείας, έδωσε διαβεβαιώσεις ότι η Παιδεία αποτελεί προτεραιότητα και ότι η στήριξη του Δημόσιου Σχολείου και των εκπαιδευτικών αποτελεί πρωταρχικό στόχο της νέας κυβέρνησης.
Βέβαια η πολιτική ηγεσία ξέχασε πολύ γρήγορα τις προεκλογικές της υποσχέσεις. Ξέχασε ότι σε ανακοίνωση του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και της ΕΕΚΕ Παιδείας στις 18/11/2014 δεσμευόταν μεταξύ άλλων ότι «θα καταργήσει τους Νόμους 4024/2011, 4142/2013, 3848/2010 και το Π.Δ 152/13».
Όταν ήλθε η ώρα των συγκεκριμένων απαντήσεων στα ζητήματα που τέθηκαν, οι απαντήσεις που έλαβε το Δ.Σ. της ΔΟΕ περιλάμβαναν:
·      αρνήσεις: στο θέμα της αύξησης των δαπανών για την Παιδεία, την αποκατάστασης των άδικων περικοπών που έχουν επιβάλλει οι μνημονιακοί νόμοι στις αποδοχές των εν ενεργεία αλλά και των συνταξιούχων εκπαιδευτικών, την ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξης, τη μη υπογραφή των συνταξιοδοτήσεων των εκπαιδευτικών για λόγους υγείας που πρότεινε το ΚΥΣΠΕ,
·        «δημιουργικές ασάφειες»: όπως αφορά στο θέμα της αξιολόγησης όπου ναι μεν υπήρξε δέσμευση για την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου αλλά όχι όμως όλων των σχετικών νομοθετημάτων στο σύνολό τους…, στο τι εννοούν κυβερνητικά στελέχη όταν αναφέρονται στη σύνδεση αξιολόγησης και αποδοτικότητας, στο θέμα των διορισμών (πόσοι, πότε και με ποιον τρόπο θα πραγματοποιηθούν),
·        αοριστολογίες και αναβολές για μελλοντικό χρόνο: στα θέματα της Ειδικής Αγωγής, της Μετεκπαίδευσης, της επιμόρφωσης, των εκπαιδευτικών αδειών, των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, των «υποχρεωτικών» μετατάξεων εκπαιδευτικών από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια (για το οποίο θα συσταθεί επιτροπή για να καταθέσει προτάσεις. Θέση της Δ.Α.Κ.Ε. είναι η επανεξέταση του συνόλου των μετατάξεων, η εξ’ αρχής πραγματοποίησή τους με βάση τη νομιμότητα και με την κατά προτεραιότητα διεκδίκηση των ελεύθερων οργανικών θέσεων από τους συναδέλφους ειδικοτήτων που υπηρετούσαν ήδη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στη συνέχεια από τους μεταταγμένους συναδέλφους που υποχρεώθηκαν μπροστά στον κίνδυνο της διαθεσιμότητας και της απόλυσης να αναζητήσουν θέση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τη στιγμή που οργανικές θέσεις δεν υπήρχαν), της Προσχολικής Αγωγής, στο «ξεκλείδωμα των πινάκων» και στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών
·        και, δυστυχώς, ελάχιστες θετικές αποκρίσεις και δεσμεύσεις όπως στο θέμα της πληρωμής των δεδουλευμένων για τους αναπληρωτές ΕΣΠΑ και ΠΔΕ, στο θέμα της αλλαγής του πειθαρχικού δικαίου, στην επανεξέταση και άρση, όπου είναι δυνατό των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, της άρσης της ποινής του διετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε., η παράταξη της ευθύνης, παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις, επαγρυπνεί, προτείνει λύσεις και επιζητεί πειστικές απαντήσεις και εφαρμόσιμες δεσμεύσεις για τα προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση.
Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Ο Πρόεδρος

Ο Γενικός Γραμματέας



Μάνος Ανδρουλάκης

Σωτήρης Γεωργόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου