Καλησπέρα σε όλους. Όταν συναντηθήκαμε την περασμένη Τετάρτη με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, κ. Κουράκη, χαρακτηρίσαμε την όλη διαδικασία, με την οποία μπαίνει σε ψήφιση το κατεπείγον αυτό νομοσχέδιο, ως ευτελισμό του διαλόγου.
Θεωρούμε ότι όλη η διαδικασία που γεννήθηκε, οι προσδοκίες που δημιουργήθηκαν από τα λεγόμενα του Πρωθυπουργού για ουσιαστικό διάλογο για τα θέματα της παιδείας, όπως έλεγε πριν τρεις μήνες, από τα λεγόμενα του ίδιου του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας όταν συναντηθήκαμε μαζί του στις 3 Μαρτίου, που μιλούσε για έναν βαθύ και ουσιαστικό διάλογο για τα θέματα της εκπαίδευσης, ακριβώς αναιρούνται με όλη αυτή τη διαδικασία.
Μας εξήγησε, στην συνάντηση, ότι υπάρχουν όντως επείγοντα σημεία, όπως το εξεταστικό του λυκείου, που όντως επείγει με τις όλες διαδικασίες, όμως ενώ μπαίνει ένα επείγον ζήτημα των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων, απουσιάζει από αυτό το κομμάτι ένα άλλο επείγον ζήτημα που είναι, το να δουλεύουν σε οργανικές θέσεις οι εκπαιδευτικοί σε αυτά τα σχολεία.
Αυτό το λέω ως παράδειγμα, για να προχωρήσω παρακάτω και να πω το εξής.
Εμείς λέμε ότι μας δόθηκε χθες ένα προσχέδιο αυτού που ονομάζεται πολυνομοσχέδιο βάση του οποίου θα γίνει η συζήτηση. Γιατί εκεί να μην ενταχθούν και τα υπόλοιπα ζητήματα;
Την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στην ουσία, την αφορά το κομμάτι των οργανικών θέσεων που πρέπει να δοθούν στα Πειραματικά, αλλά και των επιλογών των στελεχών και πρέπει να χαρακτηριστεί κάτι από αυτά κατεπείγον.
Ζητάμε ένα μακρύ και ουσιαστικό διάλογο. Απουσιάζουν ακόμη και από αυτά που πήραμε στα χέρια μας, βασικά ζητήματα.
Εμείς μιλήσαμε για ολική κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης και ευρύ διάλογο για το τι θα ακολουθήσει στην συνέχεια. Μιλήσαμε για τη συζήτηση για τις δαπάνες στην παιδεία.
Μιλήσαμε για την ανάγκη των διορισμών στην εκπαίδευση, που κινδυνεύει να καταρρεύσει την επόμενη χρονιά.
Μιλήσαμε για την ανάγκη δημιουργίας οργανικών θέσεων, που θα λύσουν το πρόβλημα των μετατάξεων που έχει δημιουργηθεί για τις ειδικότητες.
Μιλήσαμε για την ειδική αγωγή, που αποσπασματικά αντιμετωπίζεται και στο σχέδιο που έχουμε πάρει στα χέρια μας.
Μιλήσαμε και για την προσχολική αγωγή.
Αυτό που έχουμε εδώ ως κατεπείγον, την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν την αφορά, δεν είναι το κατεπείγον η επιλογή των στελεχών.
Το κατεπείγον είναι να μιλήσεις για ένα σχολείο όπου και τα στελέχη που θα επιλεγούν θα έχουν ένα ρόλο πραγματικά δημοκρατικό.
Να μιλήσεις για το δημοκρατικό σχολείο, που δημοκρατικό σχολείο σημαίνει ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς αποκλεισμούς για τα προνήπια, χωρίς αποκλεισμούς για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες, χωρίς αποκλεισμούς που φέρνει το ίδιο το νομοσχέδιο, ακόμη και στην επιλογή των στελεχών.
Θα ήθελα να πω πολύ σύντομα ότι ακόμη και στο θέμα της επιλογής των στελεχών, δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες, αλλά διαχωρίζει για παράδειγμα επιλογή διευθυντών εκπαίδευσης και σχολείων από τους σχολικούς συμβούλους, που θέλει μια συνολική εξέταση και θα δημιουργήσει πέρα από τα νομικά ελείμματα, θα δημιουργήσει και τρομερά διαδικαστικά ζητήματα.
Βάζει κατεπείγον το θέμα της επιλογής των στελεχών, διότι λέει πρέπει να σταματήσει ένα καθεστώς ημετεροκρατίας.
Συμφωνούμε η συνέντευξη και το παλιό σύστημα είχε τεράστιες παθογένειες και δημιούργησε τεράστια προβλήματα, αλλά όταν επελέγησαν οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές, που υποτίθεται ότι η επιλογή τους θα γινόταν με διαφάνεια και προσόντα, ποιο καθεστώς ημετεροκρατίας επικράτησε αυτή τη φορά;
Μήπως ένα άλλο;
Εμάς δεν μας ενδιαφέρει.
Πιστεύουμε ότι χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία για την εκπαίδευση, η ευκαιρία, του σε όλα τα θέματα της εκπαίδευσης, αλλά και εδώ, αφού μπαίνει το ζήτημα και των πειραματικών, αλλά και το ζήτημα των επιλογών των στελεχών, να γίνει ένας μακρύς και ουσιαστικός διάλογος που να μας έχει όλους σύμφωνους. Διάλογος με τις εκπαιδευτικές κοινότητες, διάλογος με τις ενδιαφερόμενες τάξεις και διάλογος με τους πάντες που αφορούν στα θέματα της εκπαίδευσης.
Όσον αφορά στο ζήτημα των στελεχών, μπαίνουν αντισυνταγματικοί περιορισμοί και αποκλεισμοί, όπως για παράδειγμα το θέμα του αριθμού των προτιμήσεων, ο τρόπος με τον οποίο αντικαθίσταται η συνέντευξη και καταντάει τον σύλλογο των διδασκόντων από ένα όργανο που είναι ζωντανό και σαφέστατα πρέπει να έχει άποψη για την λειτουργία του σχολείου, τον καταντάει ένα άλλο συμβούλιο επιλογής με εξαιρετικές παθογένειες, γιατί πείτε μου, σε ποια κριτική αντέχει η μυστική ψήφος όταν πρέπει να αιτιολογηθούν μια σειρά από καταστάσεις και πρέπει η ψήφος να είναι αιτιολογημένη για να είναι έγκυρη;
Θα πέσουν στα δικαστήρια όλα αυτά και είναι κρίμα.
Εμείς, λέμε, πάρτε πίσω όλα τα κομμάτια τα οποία δεν είναι πραγματικά επείγοντα και ελάτε να ανοίξουμε ένα ουσιαστικό διάλογο και θα δείτε από αυτό τον διάλογο πραγματικά πόσα σημεία αρνητικά κρύβονται μέσα σε όλη αυτή τη διαδικασία.
Το σημαντικότερο όμως αρνητικό σημείο, το οποίο υπάρχει σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι ότι δεν μπαίνουμε στην ουσία της εκπαίδευσης και για μια ακόμη φορά μια πολιτική ηγεσία ακολουθεί τα τετριμμένα, «πέφτει στην ίδια παγίδα» και κοιτά απλώς να διαιωνίσει ένα καθεστώς επικράτησης αυτών που νομίζει ότι την εξυπηρετούν και χάνουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε ουσιαστικά για την παιδεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου