Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Στριμώχνουν τα νήπια για να καλύψουν τα κενά της νέας σχολικής χρονιάς


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ξενοφώντος 15Α|10551 Αθήνα
13.04.2016 

Στριμώχνουν τα νήπια για να καλύψουν
τα κενά της νέας σχολικής χρονιάς

Το Υπουργείο Παιδείας μετά τις παλινωδίες,  τις «ήξεις- αφίξεις» και τις εξαγγελίες για δίχρονη προσχολική αγωγή κατέθεσε τελικά την Τρίτη 12/4/2016 το νέο σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις» με το οποίο (στο άρθρο 35) κατεδαφίζει ό, τι έχει απομείνει από την Προσχολική Αγωγή.
Αντί για μόνιμους διορισμούς επέλεξε να αυξήσει από 7 σε 14,  τον ελάχιστο αριθμό νηπίων που απαιτείται για την λειτουργία του Νηπιαγωγείου. Συγκεκριμένα στο σχέδιο Νόμου που κατέθεσε η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. και στο άρθρο 35 ορίζεται:
   «  1.  α) Η παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985  (Α΄167), όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ.18 του άρθρου 45 του ν.4264/2014 (Α΄118), αντικαθίσταται ως εξής:
       «5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθεσία ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από: α) δέκα τέσσερα (14) νήπια και β) πέντε (5) νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση νηπίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων. Την ευθύνη για την τήρηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχει ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.  Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό…».
            «Η ρύθμιση αυτή αφενός μεν κρίνεται κοινωνικά και παιδαγωγικά επιβεβλημένη, αφετέρου συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών».
            Η παραπάνω φράση δεν ανήκει σε παράγοντα των «θεσμών» αλλά προέρχεται από το κείμενο της αιτιολογικής έκθεσης του σχεδίου νόμου που κατέθεσε προς ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ., με το οποίο οδηγούνται σε κλείσιμο εκατοντάδες νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα.
Είναι φανερό ότι «πειραματίζονται» για το πώς θα λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία κατά τη νέα σχολική χρονιά. Μετρούν αντιδράσεις, γιατί έχουν επίγνωση ότι οι διορισμοί θα είναι μηδενικοί, την ώρα μάλιστα που έχουν εξαντλήσει σχεδόν τις μισές πιστώσεις (το παραδέχονται άλλωστε και οι ίδιοι) από αυτές που προβλεπόταν στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ  μέχρι το έτος 2020. Φαίνεται ότι κανείς από τους «φωστήρες» του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει αναλογιστεί  σε τι κτηριακές υποδομές, φιλοξενούνται  τα νήπια. Αυτοί που απεργάζονται τέτοια σενάρια μάλλον έχουν αναστείλει τη λογική τους.
             Αν αλήθευαν αυτά που αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να κατευνάσει το κύμα αντιδράσεων που προκάλεσε το σχέδιο νόμου, ότι δηλαδή  «η  πρόθεση της κυβέρνησης και της ηγεσίας του Υπουργείου για ενίσχυση της προσχολικής αγωγής στην κατεύθυνση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης έχει εκδηλωθεί από την πρώτη μέρα όχι με λόγια αλλά με πράξεις.» τότε πολύ απλά θα προχωρούσε σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών και δε θα άφηνε στην απόλυτη εγκατάλειψη την κτηριακή υποδομή των νηπιαγωγείων.
             Θυμίζουμε στην κυβέρνηση της «πρώτη φορά αριστερά» ότι η υποχρεωτική προσχολική αγωγή του ενός έτους καθώς και η αναλογία 1:25, αιτήματα του κλάδου για πολλά χρόνια,  νομοθετήθηκαν το 2006. Από τότε μέχρι σήμερα ωρίμασε το αίτημα για καθιέρωση της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής καθώς και αυτό για την αναλογία 1:15 για τα νηπιαγωγεία. Προφανώς ο κ. Υπουργός δεν κατάλαβε ότι το αίτημα αυτό αφορά το μέγιστο αριθμό νηπίων ανά τμήμα κι όχι τον ελάχιστο αριθμό νηπίων που απαιτείται για να λειτουργεί νηπιαγωγείο. Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε μπορούμε άνετα να του αποδώσουμε τον τίτλο του αξιότερου μνημονιακού συνεχιστή της πολιτικής των συγχωνεύσεων της κυρίας Διαμαντοπούλου.
 Είναι φανερό πλέον ότι χάθηκε η «Αριστερή» ευαισθησία για εκπαίδευση όλων των παιδιών του ελληνικού λαού ή πήγε να ανταμώσει το «ηθικό» της πλεονέκτημα, το οποίο βέβαια, έχει απολεστεί προ πολλού από την συνείδηση των εκπαιδευτικών και όχι μόνο. Νομίζουν ότι με τις συγχωνεύσεις/καταργήσεις των Νηπιαγωγείων που θα επέλθουν, θα συμβάλλουν τα μέγιστα στην «ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και στην εξοικονόμηση δαπανών» όπως προαναφέρθηκε.   Δυστυχώς, και για την κυβέρνηση αλλά κυρίως για τη δημόσια εκπαίδευση, πρόκειται για μια κίνηση προσαρμογής και υποταγής στα κελεύσματα του ΟΟΣΑ και των «θεσμών» μιας επικίνδυνα δουλικής «αριστερής» κυβέρνησης. Δεν μπορεί να λειτουργήσει η εκπαίδευση και δεν αναβαθμίζεται η ποιότητά της στριμώχνοντας τους μαθητές και αραιώνοντας τους εκπαιδευτικούς. Η  ευθύνη, δε, του «στριμώγματος- παστώματος» των μαθητών ανατίθεται «εργολαβικά» στους «νεόκοπους» Δ/ντές εκπαίδευσης (Άρθρ. 35., παρ. 5β) οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να υπηρετήσουν την προτεινόμενη, από την συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. και τους ευρωπαϊκούς «θεσμούς» αντιεκπαιδευτική πολιτική.
             Όσο για τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας ότι «το υπουργείο επιχειρεί να απλώσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση και στις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές. Γι’ αυτό το λόγο μειώνει τον αριθμό των παιδιών στα Νηπιαγωγεία των περιοχών αυτών από 7 σε 5» ή δε γνωρίζει το πόσο λίγα είναι τα νηπιαγωγεία που χαρακτηρίζονται ως δυσπρόσιτα (γεγονός που καθιστά κενή περιεχομένου την παραπάνω ρύθμιση και εμφανίζει ως επικίνδυνα αδαείς τους παράγοντες του Υπουργείου) ή απλούστατα προσπαθεί να καλύψει το κύμα κατάργησης τμημάτων νηπιαγωγείων που θα σαρώσει, ιδιαίτερα, την περιφέρεια.
            Αν, όπως διατείνεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, τίποτα απολύτως δεν πρόκειται ν’ αλλάξει προς το χειρότερο τότε πρόκειται για μια ακόμη πολιτική αστοχία της κυβέρνησης που προσπαθώντας να πείσει την κοινή γνώμη ότι θα εφαρμόσει τη 2χρονη προσχολική αγωγή (με τα λόγια φυσικά) προκαλεί συνθήκες διάλυσης στον πολύπαθο χώρο της προσχολικής αγωγής.
Η παράταξη της Δημοκρατικής Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών Π. Ε. υπερασπίζεται το δημόσιο δωρεάν σχολείο. Ζητά την άμεση απόσυρση του άρθρου 35 του Σχεδίου Νόμου της Κυβέρνησης και διεκδικεί:
·         Μαζικούς διορισμούς Νηπιαγωγών.
  • Δίχρονη, δημόσια, δωρεάν, υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 χρονών.
·         Κανένα νήπιο και προνήπιο έξω από το δημόσιο σχολείο.
  • Αναλογία 1: 15
·         Ανέγερση νέων κτηριακών υποδομών προσχολικής αγωγής και βελτίωση των υπαρχουσών.
  • Ίδρυση νέων σχολικών μονάδων Προσχολικής Αγωγής.
            Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. καλεί τον εκπαιδευτικό κόσμο να σταθεί απέναντι στα σχέδια διάλυσης του δημόσιου νηπιαγωγείου που απεργάζεται η κυβέρνηση. Είναι καιρός να καταλάβουν οι κυβερνώντες ότι οι «λαγοί» δραπέτευσαν και οι «άσσοι» από τα μανίκια τέλεψαν. Ήρθε η ώρα να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν. Πρέπει κάποτε να αντιληφθούν ότι τα «Ωσαννά» δεν απέχουν πολύ από την «Σταύρωση»… μέρες που έρχονται!

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε. ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 11:30 ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου