Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

Ξεκινά τον Σεπτέμβριο η αξιολόγηση εκπαιδευτικών

κ. υπουργέ, με συνεχείς μειώσεις μισθών, καμία μορφή αξιολόγησης δεν μπορεί να εφαρμοστεί
  • Πρώτα θα πρέπει να επιλεγούν σχολικοί σύμβουλοι, αφού η θητεία των νυν έχει λήξει προ πολλού!!!
  • Μετά θα ακολουθήσει η επιμόρφωση των νέων σχολικών συμβούλων. 
  • Τέλος, οι σχολικοί σύμβουλοι θα αρχίσουν τα επιμορφωτικά σεμινάρια των Διευθυντών σχολικών μονάδων και δειλά-δειλά, επιστρέφουμε στο 2014... επί υπουργού Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου!

Καλά Χριστούγεννα
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης

Θα υπάρχει αποζημίωση, όπως και το 2014, για την επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων;

ethnos.gr
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ξεκινά από τον Σεπτέμβριο η διαδικασία αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων σε ολόκληρη τη χώρα. Η αξιολόγηση θα είναι υποχρεωτική για όλα τα σχολεία και θα προηγηθεί η αναγκαία επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων, οι οποίοι θα κληθούν να την εφαρμόσουν


Οι διαδικασίες της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου θα αποτελέσουν εσωτερική υπόθεση των σχολικών μονάδων

Το επόμενο διάστημα το υπουργείο Παιδείας θα καταθέσει σχετικές προτάσεις στους συνδικαλιστικούς φορείς δασκάλων και καθηγητών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ), προκειμένου να ξεκινήσει ο διάλογος αλλά και σε μια προσπάθεια να αποφευχθούν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών όπως είχαν εκφραστεί σε παρόμοια προσπάθεια από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Στη συνέχεια θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου προκειμένου να ψηφιστεί πριν από το καλοκαίρι, ώστε το μέτρο να εφαρμοστεί με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Ο νέος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, έχει αναλάβει το δύσκολο έργο να «πείσει» την εκπαιδευτική κοινότητα για την αναγκαιότητα της δράσης αυτής, να οικοδομήσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας αλλά και να δημιουργήσει μια τέτοια «κουλτούρα» στον κόσμο της εκπαίδευσης αλλά και της κοινωνίας. Οι μέχρι τώρα προσπάθειες καθιέρωσης κανόνων αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων έγιναν πιλοτικά και δεν στέφθηκαν με επιτυχία. Πάντα συναντούσαν τη σφοδρή αντίδραση των συντεχνιακών συμφερόντων, που εμποδίζουν ακόμη και τους «φωτισμένους» εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πιστεύουν στην αναγκαιότητα της αξιολόγησης, αλλά οπισθοχωρούν μπροστά στην πίεση που νιώθουν. Μέχρι τώρα οι συνδικαλιστές (και από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ) προσπαθούσαν να πείσουν τους εκπαιδευτικούς ότι αν λάβουν μέρος στην αυτοαξιολόγηση, στο τέλος θα γίνουν οι ίδιοι οι «αποδιοπομπαίοι τράγοι», καθώς θα χρεώνονται τη σχολική αποτυχία των μαθητών τους. Βέβαια υπάρχουν και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δικαίως τονίζουν ότι εάν ο στόχος είναι να κλείσουν σχολεία ή να απολυθούν οι «ανίκανοι» δάσκαλοι και καθηγητές, τότε σε καμία περίπτωση δεν θα αποδεχθούν οποιοδήποτε σχέδιο αυτοαξιολόγησης.
Η αλήθεια είναι ότι η προσπάθεια αξιολόγησης που έγινε τα προηγούμενα χρόνια επιβάρυνε σε τραγικό βαθμό τη γραφειοκρατική δουλειά των εκπαιδευτικών, αφού προβλεπόταν να συμπληρώνουν άπειρα έγγραφα, φόρμες με διάφορους δείκτες κ.λπ.

Διαδικασία
Τώρα, όπως λένε στο «Εθνος», παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, η σχετική διαδικασία θα είναι πάρα πολύ απλή και λειτουργική, έτσι ώστε να μην επιβαρύνει τους εκπαιδευτικούς. Ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, μάλιστα προχωρά το θέμα ένα βήμα παραπέρα, λέγοντας στο «Εθνος» ότι «και η πολιτεία θα πρέπει να αξιολογείται και να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της απέναντι στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και στους μαθητές».
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν θέλει να μιλά για αυτοαξιολόγηση και όχι γιατί...φοβάται τη λέξη, αλλά γιατί πιστεύει ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για σχεδιασμό και αποτίμηση, που θα έχουν στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου κάθε σχολικής μονάδας. Αναφερόμενος στο θέμα αυτό ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε ότι «επιδιώκουμε να ενισχυθούν οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και συνεπώς η αυτονομία της σχολικής μονάδας, ώστε να απεμπλακεί η λειτουργία της από την καθηλωτική γραφειοκρατία.
Οι διαδικασίες του σχεδιασμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, που σταδιακά θα εισαχθούν, θα αποτελούν εσωτερική υπόθεση των σχολικών μονάδων και σε καμία περίπτωση δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα, ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις. Αντίθετα, στόχος είναι να δημιουργηθεί μια κουλτούρα συνεργατικού σχεδιασμού, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της παιδαγωγικής πράξης, μέσα σε κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας. Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (ή εσωτερική αξιολόγηση) αποτελεί μια διαδικασία που διεκπεραιώνεται από τη σχολική μονάδα με στόχο τη συστηματική συλλογή πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της, την ανάλυση και την ερμηνεία των πληροφοριών αυτών και τη συνακόλουθη λήψη αποφάσεων για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου από τη σχολική μονάδα εκπαιδευτικού έργου».

Για τα επόμενα τρία χρόνια θα ισχύουν οι Πανελλαδικές με τη σημερινή τους μορφή
ΔΕΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Νέο σύστημα εισαγωγής στις πανεπιστημιακές σχολές

Αποφασισμένος να προχωρήσει στην αλλαγή του εξεταστικού συστήματος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ είναι ο νέος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, και μέχρι τον Μάρτιο θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις, ώστε να γνωρίζουν οι μαθητές που θα πάνε του χρόνου στην Α’ Λυκείου ποιο θα είναι το νέο σύστημα. Φυσικά αυτό αφορά την επόμενη τριετία και μέχρι τότε θα ισχύουν οι Πανελλαδικές με τη σημερινή τους μορφή. Το Εθνικό Απολυτήριο θα είναι η βάση για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, ενώ αλλαγές θα γίνουν και στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.
Χθες ο υπουργός ανακοίνωσε στη Βουλή τις 10 βασικές αλλαγές που προτίθεται να προωθήσει στην εκπαίδευση άμεσα:

1. Στην προσχολική αγωγή θα ανανεωθούν τα αναλυτικά προγράμματα και θα εισαχθούν νέες παιδαγωγικές μέθοδοι.

2. Στα δημοτικά σχολεία θα επεκταθεί η λειτουργία του ενιαίου τύπου ολοήμερου και στα μονοθέσια, τα διθέσια και τα τριθέσια.

3. Στα Γυμνάσια θα καθιερωθεί ο θεσμός της Θεματικής Εβδομάδας, που φέτος θα είναι αφιερωμένη στην Αγωγή Υγείας, με έμφαση στις εξαρτήσεις και τη διατροφή.

4. Στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση θα ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών, που σταδιακά θα επεκταθεί σε όλα τα σχολεία το 2018-2019.

5. Θα αναβαθμιστούν οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, την ουσιαστική λειτουργία των οποίων όλη η κοινωνία έχει εκχωρήσει στα φροντιστήρια.

6. Το Λύκειο θα απονέμει ένα αξιόπιστο Εθνικό Απολυτήριο, που θα αποτελέσει και τη βάση για το νέο σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Αμεσα η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα καταλήξει σε ένα πλαίσιο προτάσεων για την αναβάθμιση των τελευταίων τάξεων του Λυκείου, το Εθνικό Απολυτήριο, την κατάργηση των Πανελλαδικών και την αναμόρφωση των πρώτων ετών των ΑΕΙ.

7. Στα ΑΕΙ θα δημιουργηθεί ένας ευέλικτος ΕΛΚΕ (ειδικός λογαριασμός), που απαλλαγμένος από την υπέρμετρη γραφειοκρατία θα διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα ερευνητικά κονδύλια και θα υποστηρίζει μέλη ΔΕΠ και νέους ερευνητές στην απορρόφηση των ερευνητικών κονδυλίων.

8. Θα δημιουργηθεί μια Κεντρική Υποστηρικτική Δομή της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, η οποία θα έχει και την ευθύνη των προγραμμάτων επιμόρφωσης δασκάλων και καθηγητών.

9. Η Εθνική Βιβλιοθήκη θα επανασχεδιαστεί και θα συνδεθεί με τις υπόλοιπες βιβλιοθήκες της χώρας.

10. Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει σταδιακά η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. 

ΣΤΟΧΟΣ Η ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥΣ

Ο κ. Γαβρόγλου ξέρει ότι όσα πρέπει να γίνουν είναι πολλά και δύσκολα, όμως, όπως λέει, «ορισμένα αποτελούν τη συμβολή της δικής μας Αριστεράς στη σύνθεση σημαντικών προβληματισμών που εκφράζονται στην Ευρώπη. Στόχος μας είναι η δημόσια εκπαίδευση να αποκτήσει το κύρος και την αίγλη που ιστορικά της αναλογούν».
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου