Κυριακή 25 Ιουνίου 2017

Κουλούρι, κλικ και φύγαμε για Θεσσαλονίκη


kathimerini.gr
Με λίγη έμπνευση και ένα... κουλούρι, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο του τουριστικού ενδιαφέροντος.
Ολα αρχίζουν με ένα διαγωνισμό. Μια φωτογραφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με κάδρο το κουλούρι του μήνα (#koulouriofthemonth) και φόντο τον Λευκό Πύργο, τη Βουλή ή ακόμη και τον ουρανό του Λονδίνου – μπορεί να σταθεί αρκετή για το βραβείο, δηλαδή να ταξιδέψει κανείς στη Θεσσαλονίκη και να απολαύσει ένα πλούσιο brunch στο ξενοδοχείο όπου θα φιλοξενηθεί.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο τουριστικός κλάδος προωθεί –ειδικά τους θερινούς μήνες– την ελληνική φιλοξενία σε συνδυασμό με γευστικά τοπικά εδέσματα. Αυτή τη φορά, όμως, με σύμβολο το κουλούρι της, η Θεσσαλονίκη και πιο συγκεκριμένα η Ενωση Ξενοδόχων της συμπρωτεύουσας δημιουργεί το γαστρονομικό πρότζεκτ «thessbrunch» ή αλλιώς «θες μπραντς;», σε μία προσπάθεια όχι μόνο παραλλαγής του γνωστού ελληνικού «δεκατιανού», αλλά και προβολής των ξενοδοχειακών μονάδων της πόλης.


Λαμβάνοντας υπόψη την απήχηση που έχει τόσο στο ελληνικό κοινό όσο και στο εξωτερικό η αγγλική συνήθεια του γνωστού μπραντς, δηλαδή ενός γεύματος που λαμβάνει χώρα μεταξύ πρωινού και μεσημεριανού, η Ενωση προχώρησε στη διοργάνωση τέτοιων γευμάτων, ένα εκ των οποίων έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν οι νικητές του φωτογραφικού διαγωνισμού με πρόσθετα έπαθλα το αεροπορικό εισιτήριο και τη φιλοξενία σε ένα από τα 20 ξενοδοχεία της πόλης που συμμετέχουν στο πρότζεκτ. Αν και το πρότζεκτ έχει λίγες μέρες ζωής, φαίνεται πως έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών της περιοχής. «Κάθε εβδομάδα η πρωτοβουλία αυξάνει τη δημοτικότητά της», λέει στην «Κ» η εκπρόσωπος της Ενωσης, κ. Χρύσα Σαραβέλου, σημειώνοντας πως χρήστες του Ιντερνετ από ελληνικά νησιά, αλλά και από άλλες χώρες όπως η Ολλανδία, η Τουρκία, η Βρετανία και η Σουηδία «έχουν ήδη αποστείλει φωτογραφίες και παίρνουν μέρος στον διαγωνισμό». Η αλήθεια είναι ότι η εν λόγω δράση έχει αποκτήσει και συναισθηματικό χαρακτήρα, καθώς έχει συγκινήσει τους Ελληνες της διασποράς, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σε ερώτηση της «Κ», ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων κ. Ανδρέας Μανδρίνος τονίζει πως «η συγκυρία όπως διαμορφώνεται για τη Θεσσαλονίκη είναι θετική, καθώς ένας στους δύο επισκέπτες είναι ξένος τουρίστας και αυτό προσδίδει στην πόλη τη δυναμική που χρειάζεται για την τουριστική ανάπτυξή της».
Ωστόσο, το thessbrunch εντάσσεται και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικού τουριστικού σχεδιασμού, με τη Θεσσαλονίκη να αναδεικνύεται ως γαστρονομική πρωτεύουσα της χώρας.

Σύμφωνα με την κ. Σαραβέλου «λόγω της γεωγραφικής θέσης της, η Θεσσαλονίκη αποτελούσε σταυροδρόμι πολιτισμών και οι επιρροές που δέχθηκε εξέλιξαν τα προϊόντα και την κουζίνα της και έδωσαν κίνητρα στους ανθρώπους της να προσέξουν ιδιαίτερα τη γαστρονομία».

Παγκόσμια τάση
Οπως συμπληρώνει ο πρόεδρος της Ενωσης, «αντιμετωπίζουμε τη γαστρονομία ως ένα βασικό συστατικό της τουριστικής αναβάθμισης της πόλης. Επενδύουμε στην προσέλκυση ταξιδιωτών κυρίως από την Ευρώπη, οι οποίοι αναζητούν γευστικές εμπειρίες. Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάσαμε και την καινοτομία του thessbrunch». Εξάλλου, η έμφαση στη γαστρονομία –σε συνδυασμό πάντα με την ιστορία, τον πολιτισμό και τη διασκέδαση– έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας την παγκόσμια ταξιδιωτική τάση, λέει η κ. Σαραβέλου,
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Ξενοδοχίας, Εστίασης και Αναψυχής (HOTREC), ένας από τους βασικούς πυλώνες των μελλοντικών τάσεων στον χώρο του τουρισμού και της εστίασης αφορά αποκλειστικά τη γαστρονομία. Ενδεικτικά, σημειώνεται πως ευρωπαϊκά εστιατόρια σε λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς αποκτούν τουριστικό ενδιαφέρον, καθώς ικανοποιούν τους «foodie» επισκέπτες.
Βάσει της έρευνας, η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στους τρεις κορυφαίους «γαστρονομικούς» προορισμούς, μετά τη Σουηδία και την Ιταλία. Γεγονός που αποδεικνύει τον σημαντικό ρόλο της τοπικής γευστικής εμπειρίας στην επιλογή ενός ταξιδιωτικού προορισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου