Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017

Π.Δ. 79/2017: Παγιώνεται σειρά αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων - Μόνη λύση η απόσυρση

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα

03.09.2017

Π.Δ. 79/2017
Παγιώνεται σειρά αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων - Μόνη λύση η απόσυρση

Το ημερολόγιο έγραφε 1η Αυγούστου 2017 όταν εντελώς αιφνιδιαστικά (κατά την προσφιλή της τακτική) και ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε να επιβάλλει ένα Προεδρικό Διάταγμα το οποίο, υποτίθεται ότι, ρυθμίζει βασικά ζητήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, είκοσι, σχεδόν, χρόνια μετά τα Π.Δ. 200 και 201 του 1998.
Με την πρώτη ανάγνωση των άρθρων του «νέου» Π.Δ. γίνεται αντιληπτό ότι η  κυβέρνηση, πιστή στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων που η ίδια έχει αναλάβει και της πολιτικής των εισηγήσεων – προτάσεων - κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ, συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων την οποία κάποτε καταδίκαζε, έχει αποφασίσει να υποβαθμίσει στοχευμένα και συστηματικά τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.
Βασικό μέλημα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ήταν να «ισχυροποιήσει» νομικά (ενσωματώνοντάς τες ως άρθρα του Π.Δ. 79) τις, καταδικασμένες από την εκπαιδευτική κοινότητα και νομικά «ευάλωτες», Υπουργικές Αποφάσεις του κ. Φίλη με τις οποίες διαλύθηκαν το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο και να ελαστικοποιήσει ακόμη περισσότερο το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. 
Αγνοώντας επιδεικτικά τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:
*        Δεν θεσμοθετεί τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποδεικνύοντας ότι οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας ήταν κενές περιεχομένου.
*        Δεν κάνει κανένα βήμα στην κατεύθυνση της μείωσης του αριθμού των μαθητών σε 1:20 στο Δημοτικό και 1:15 στο Νηπιαγωγείο (ούτε καν στο 1:22 των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού).
*        Όχι μόνο διατηρεί το 1:25 αλλά το μετατρέπει σε «υποχρεωτικό» αριθμό μαθητών στα τμήματα αφού η τριμελής επιτροπή αρμόδια για τη διενέργεια των εγγραφών που προβλέπεται να συγκροτείται στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, θα φροντίζει για τις «απαραίτητες» μετακινήσεις μαθητών εκτός των ορίων των σχολείων όπου ανήκουν έτσι ώστε να μην δημιουργούνται τμήματα με λιγότερους από 25 μαθητές.
*        Αντιλαμβάνεται ως κύριο έργο της τον ασφυκτικό ηλεκτρονικό έλεγχο της φοίτησης των μαθητών στο Ολοήμερο με σκοπό όχι την ενίσχυση της φοίτησής τους αλλά την αναστολή λειτουργίας τμημάτων, ενσωματώνοντας τη δυνατότητα της τιμωρητικής διαγραφής (!) μαθητών από δημόσια δομή εκπαίδευσης.
*        Αφαιρεί (αν και υποστηρίζει το αντίθετο) αρμοδιότητες από το Σύλλογο Διδασκόντων. «Η σύνταξη του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος συνιστά ευθύνη του Διευθυντή…» ορίζεται στο άρθρο 11 παρ.5 του Π.Δ. και επαναλαμβάνεται και στην υπ’ αριθ. Φ.7/ΦΜ/143016/Δ1 εγκύκλιο της 31-08-2017 με θέμα «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2017-2018» παρά την περί του αντιθέτου διαβεβαίωση του υπουργού στη συνάντηση με το Δ.Σ. της ΔΟΕ ότι θα διορθωθεί το σημείο αυτό και θα επανέλθει η αρμοδιότητα αυτή στον Σύλλογο Διδασκόντων.
*        Αφαιρεί (τυχαία παράβλεψη ή συνειδητή επιλογή;) τη φράση «οργανική θέση» ως κριτήριο του σε ποιου σχολείου τις εκδηλώσεις συμμετέχουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε περισσότερα του ενός σχολεία αντικαθιστώντας την από τη φράση (αφορούσε ως τώρα αποσπασμένους και αναπληρωτές) «…στο οποίο διδάσκουν τις περισσότερες ώρες».
*        Αναθέτει αποκλειστικά την ευθύνη καθορισμού των ορίων των σχολείων στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, αφού δεν απαιτείται πλέον και η πρόταση  των Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας, κάτι που σε μια λογική συγκεντρωτισμού που διαπνέει το Π.Δ. (π.χ. τριμελής επιτροπή εγγραφών)  θα «διευκολύνει» τις μετακινήσεις μαθητών στο βωμό του 1:25 στις τάξεις.
Σε μια συνολική θεώρηση του νέου Π.Δ., αν και υπάρχουν ρυθμίσεις που κινούνται σε θετική κατεύθυνση (προσμέτρηση της ώρας της σίτισης στο ωράριο, κάτι το οποίο ο κλάδος απαίτησε δυναμικά, καθώς και επί μέρους ρυθμίσεις λειτουργικού χαρακτήρα), εντούτοις η αποσπασματική ύπαρξή τους φανερώνει το ότι η κεντρική στόχευση της πολιτικής ηγεσίας ήταν οι προαναφερόμενες κινήσεις ασφυκτικού ελέγχου της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του μνημονιακού «εξορθολογισμού» με μια, καθαρά, διαχειριστική λογική στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και νηπιαγωγείου. Γι’ αυτό, καθώς και για όσα προαναφέρθηκαν, η παράταξή μας πρότεινε και υποστήριξε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ την απόσυρση του Π.Δ. 79/2017.
Επιπρόσθετα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φρόντισε, αποπροσανατολιστικά, να στρέψει την ευρύτερη δημόσια συζήτηση σε θέματα όπως ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων και παραστατών, έπαρση σημαίας, παράσταση σημαιοφόρου στις δοξολογίες, προσευχή που (αν και πρόκειται για, βαθιά, εκπαιδευτικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον συνολικό εκπαιδευτικό προσανατολισμό) ήταν δεδομένο ότι θα εγείρουν στείρες αντιπαραθέσεις «ιδεολογικής» περιχαράκωσης.
  Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  απαιτεί την άμεση απόσυρση του Π.Δ. 79/2017 και θεσμοθέτηση ρυθμίσεων, μετά από ουσιαστικό διάλογο, που θα σέβονται τις τεκμηριωμένες θέσεις του κλάδου.
Απαιτούμε:
ü  Στήριξη της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης με έργα και όχι με ανέξοδες εξαγγελίες.
ü  Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
ü  Μαζικούς μόνιμους διορισμούς, τώρα.
ü  Αναλογία εκπαιδευτικών- μαθητών, 1:15 στο νηπιαγωγείο, 1:20 στο δημοτικό σχολείο.
ü  Ισχυροποίηση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων.
   Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη τακτική του αιφνιδιασμού και των μονομερών αποφάσεων εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και καλούμε τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους και τη Δ.Ο.Ε. ώστε όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε δυναμικά κάθε κίνηση (λειτουργικούς υποβιβασμούς, επιβολή ωρολογίων προγραμμάτων κλπ.) που θα δυναμιτίζει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.


Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου