Να υποθέσουμε πως η επιτροπή με τους τρεις δασκάλους, θα είναι σαν τους "δούλους-δοκιμαστές", που είχαν οι Βασιλιάδες;
Ανεφάρμοστα λόγω έλλειψης προσωπικού και κτηριακών υποδομών! Αναμένουμε τη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ
Οκτώ διατάξεις έλαβε υπόψη του ο υπουργός, χωρίς να αναφέρει την κυριότερη.
Σύμφωνα με τις υγειονομικές διατάξεις της Αριθμ.Υ1γ/ΓΠ/οικ.81025/27-08-2013(ΦΕΚ Β΄2135-2013) απαιτείται χειριστής τροφίμων, τον οποίο δεν διαθέτουν τα ολοήμερα!! Όσο για αίθουσες σίτισης, ελάχιστα σχολεία διαθέτουν!!!
Οι Διευθυντές/Διευθύντριες, οφείλουν να εφαρμόζουν τους κανόνες υγιεινής.
Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη :
1. Τις διατάξεις :
α) Tου άρθρου 4, του ν. 1566/1985 (Α΄167) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
β) Του άρθρου 12, του ν. 4455/2017 (Α’22) «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών. Εθνικό Μητρώο Ιδιωτικών Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και άλλες διατάξεις»
γ) Του π.δ. 70/2015 (Α΄114) περί μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
δ) Του π.δ. 125/2016 (Α΄210) «Διορισμός, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
ε) Του π.δ. 79/2017 (Α’109) «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.
στ) Της υπ΄ αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/08-10-2012 Υ.Α. (Β’1340) «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων», όπως ισχύει.
ζ) Της υπ΄ αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/Δ1/21-03-2017 Υ.Α. (Β΄1115) με θέμα «Τροποποίηση της υπ. αρ. Φ.14/2929/5544/Δ1/12-01-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 324 τ.Β΄/8-2-2017) με θέμα «Επέκταση του προγράμματος ‘’Σχολικά Γεύματα’’».
η) Το με αρ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/167447/Δ1/06-10-2017 έγγραφο του ΥΠΠΕΘ με θέμα «Πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά Γεύματα».
2. Την ανάγκη σύστασης και συγκρότησης των εν θέματι Επιτροπών, καθορισμού του έργου τους καθώς και των σχετικών καθηκόντων του Συντονιστή του Προγράμματος.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. 177331/20-10-2017 Εισήγηση της Διεύθυνσης Τακτικού Προϋπολογισμού, ΜΠΔΣ και ΠΔΕ του ΥΠΠΕΘ.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Α. Την επέκταση του προγράμματος σίτισης «Σχολικά Γεύματα», το οποίο υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, στα δημοτικά σχολεία που αναφέρονται στους δυο (2) πινάκες του Παραρτήματος (Παράρτημα 1).
Β. Τη σύσταση και συγκρότηση Επιτροπών Παραλαβής σε κάθε σχολική μονάδα που συμμετέχει στο πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά Γεύματα» και καθορίζουμε το έργο τους καθώς και τα σχετικά καθήκοντα του Συντονιστή του Προγράμματος.
Άρθρο 1
Σκοπός
Οι εν λόγω Επιτροπές συστήνονται με σκοπό τον ποσοτικό και ποιοτικό έλεγχο των σχολικών γευμάτων.
Άρθρο 2
Στόχος της σύστασης των Επιτροπών Παραλαβής
Στόχος της σύστασης των Επιτροπών Παραλαβής, είναι η αποστολή των πρακτικών ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής των γευμάτων καθώς και των λοιπών παραστατικών (δελτίο αποστολής κλπ), μέσω της οικείας Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης, στην Επιτροπή Παρακολούθησης του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Άρθρο 3
Ομάδα-στόχος
Υποχρέωση σύστασης Επιτροπών Παραλαβής έχουν όλες οι σχολικές μονάδες οι οποίες συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά Γεύματα».
Άρθρο 4
Περίοδος λειτουργίας των Επιτροπών Παραλαβής
Ως περίοδος λειτουργίας των εν λόγω Επιτροπών ορίζεται η περίοδος υλοποίησης του προγράμματος σίτισης «Σχολικά Γεύματα».
Άρθρο 5
Διαδικασία συγκρότησης Επιτροπών Παραλαβής
Οι Επιτροπές Παραλαβής είναι τριμελείς και αποτελούνται από το Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ως Πρόεδρο και δυο (2) εκπαιδευτικούς, εκ των οποίων ο ένας είναι ο Υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας, όπου προβλέπεται η θέση. Ο ορισμός των δυο (2) εκπαιδευτικών γίνεται με εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και με απόφαση του οικείου Δ/ντή Εκπ/σης Π.Ε.
Μετά τη συγκρότηση της Επιτροπής, ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος κάθε σχολικής μονάδας οφείλει να αποστείλει γραπτώς προς το Συντονιστή του Προγράμματος στην οικεία Διεύθυνση Π.Ε. τα ονόματα και τα λοιπά στοιχεία των μελών που απαρτίζουν την Επιτροπή Παραλαβής.
Άρθρο 6
Έργο των Επιτροπών Παραλαβής-καθήκοντα του Συντονιστή του Προγράμματος
Η Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας παραλαμβάνει καθημερινά τα σχολικά γεύματα, φροντίζοντας για τον ποσοτικό (αριθμό πακέτων) και ποιοτικό έλεγχό τους. Πιο συγκεκριμένα, η ανωτέρω επιτροπή παραλαμβάνει δελτίο αποστολής από τον ανάδοχο, στο οποίο αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης. Το προσωπικό που μεταφέρει και παραδίδει τα γεύματα θα διαθέτει κατάλληλα θερμόμετρα, ώστε κατά την παραλαβή και παρουσία της Επιτροπής Παραλαβής θα μετρά τις θερμοκρασίες των θερμοθαλάμων και των ψυκτικών θαλάμων.
Οι θερμοκρασίες που πρέπει να τηρούνται για τα ζεστά γεύματα είναι μεγαλύτερες από 63 βαθμούς Κελσίου, ενώ για τα κρύα (σαλάτα) είναι από 0 έως 4 βαθμούς Κελσίου. Παράλληλα, η Επιτροπή Παραλαβής ελέγχει τις συνθήκες μεταφοράς των προς παράδοση τροφίμων, τη συνολική ποσότητα των παραδοθέντων γευμάτων, καθώς και το είδος του γεύματος. Επιπλέον, σε τυχαία και αντιπροσωπευτικά δείγματα σε ποσοστό 1% (στην πλησιέστερη ακέραια μονάδα) των γευμάτων, 1% από τις σαλάτες και 1% από τα ψωμάκια, ελέγχει τη συμμόρφωση ως προς τη σύνθεση των γευμάτων. Τα δείγματα που λαμβάνονται βαρύνουν τον προμηθευτή, ο οποίος υποχρεούται σε άμεση αντικατάστασή τους ώστε σε κάθε περίπτωση να παραδίδεται η αρχικώς συμφωνηθείσα ποσότητα».
Στο τέλος κάθε εβδομάδας, η Επιτροπή συντάσσει πρακτικό ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής, επισυνάπτοντας και τα σχετικά παραστατικά (δελτίο αποστολής στο οποίο θα αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης). Κατά το τελευταίο πενθήμερο κάθε μήνα, η Επιτροπή οφείλει να αποστέλλει συνολικά όλα τα πρακτικά ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής (μαζί με τα σχετικά παραστατικά) του τρέχοντος μήνα στο Συντονιστή του Προγράμματος στην οικεία Δ/νση Π.Ε.
Ο Συντονιστής του Προγράμματος καλείται το πρώτο πενθήμερο κάθε επόμενου μήνα να διαβιβάζει συνολικά τα πρακτικά ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής και τα σχετικά παραστατικά όλων των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς του για τον προηγούμενο μήνα υλοποίησης στην Επιτροπή Παρακολούθησης του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Κατά τα λοιπά, ως προς τα καθήκοντα του Συντονιστή του Προγράμματος, ισχύει η υπ΄ αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/Δ1/21-03-2017 Υ.Α. (Β΄1115) με θέμα «Τροποποίηση της υπ. αρ. Φ.14/2929/5544/Δ1/12-01-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 324 τ.Β΄/8-2-2017) με θέμα «Επέκταση του προγράμματος ‘’Σχολικά Γεύματα’’».
Άρθρο 7
Παραρτήματα
Το παρακάτω παράρτημα προσαρτάται στην παρούσα Απόφαση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.
Παραρτήματα
1) Παράρτημα 1 - Αποδέκτες προς ενέργεια
Άρθρο 8
Δημοσίευση σε ΦΕΚ
Η παρούσα Απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ