Σάββατο 31 Μαρτίου 2018

Κόντρα Κουβέλη σε Καμμένο: Δεν είναι όμηροι οι δυο Έλληνες

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου άμυνας ένα μήνα τώρα, εύχεται τη σύντομη επιστροφή των στρατιωτικών μας...
Συνεννοηθείτε πρώτα και αφήστε τις ευχές κατά μέρος...

Σε άλλο μήκος κύματος από τον υπουργό Άμυνας εξακολουθεί να κινείται ο αναπληρωτής υπουργός για τούς δυο Έλληνες στρατιωτικούς, συντηρώντας δημοσίως το κλίμα διαφωνιών στην κορυφή τού υπουργείου Άμυνας.
Ενώ ο Πάνος Καμμένος τους αποκαλεί «ομήρους», ο Φώτης Κουβέλης αναφέρει σήμερα στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ: «Η έννοια της ομηρείας είναι διαφορετική από την παρατεταμένη και αδικαιολόγητη κράτηση. Εχει άλλο περιεχόμενο και άλλες διαστάσεις».
Και προσθέτει: «Εμείς βεβαίως καταγράφουμε ως απαράδεκτο το γεγονός ότι για περίπου ένα μήνα κρατούνται δύο στρατιωτικά μας στελέχη, αλλά η ομηρεία, με συγκεκριμένο νομικό περιεχόμενο, σημαίνει άλλα πράγματα. Για αυτό και υποστηρίζουμε την άποψη ότι με σταθερή τη διεκδίκησή μας, με συγκεκριμένη δραστηριότητα της εξωτερικής μας πολιτικής, διεκδικούμε να επιστρέψουν το συντομότερο οι δύο στρατιωτικοί μας στην Ελλάδα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποδεχτούμε το νομικό περιεχόμενο της λέξης ομηρεία».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κουβέλης είχε χαρακτηρίσει «υπερτροφικό λόγο» την περιγραφή ως «ομήρων» των δυο στρατιωτικών από τον κ. Καμμένο, ο οποίος τού απάντησε δηκτικά ότι την πολιτική στο υπουργείο Άμυνας τη χαράζει ο ίδιος σε πλήρη συνεννόηση με τον πρωθυπουργό. Φρόντισε να επισημάνει, μάλιστα, ότι οι μόνες αρμοδιότητες τού αναπληρωτή υπουργού είναι η αμυντική βιομηχανία και τα στρατιωτικά νοσοκομεία.
Για το θέμα αυτό ο κ. Κουβέλης είπε: «τα καθήκοντα του καθενός μας είναι προσδιορισμένα με εξαιρετική σαφήνεια από τον ίδιο τον πρωθυπουργό».

Το αέριο Ilithium

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Σκέφτηκε ενδεχομένως πως η κυβέρνησή του αντιμετωπίζει και το ενδεχόμενο ανταλλαγής των Τούρκων πολιτικών εξορίστων με τους δύο Ελληνες αξιωματικούς. Μπορεί να σκέφτηκε πως, για να τους αποκαλεί ο πρόεδρός του «ομήρους», κάτι θα ξέρει. Και ότι η διαφωνία του πρωθυπουργού του ως προς τον χαρακτηρισμό είναι στο σενάριο της σειράς. Η ιδέα «όμηροι», άρα υποψήφιοι ανταλλαγής, άρχισε να κυκλοφορεί στον λειμώνα της δημοκρατίας μας. Ασ’ την να τους ψεκάσει, κάνε πως διαφωνείς ώσπου μια μέρα, όταν οι συνθήκες ωριμάσουν, όπως λένε και οι κλασικοί του λενινισμού, θα την καταπιούν σαν γλυκό πεπόνι. Μπορεί να τους πέσει βαρύ, αλλά θα την έχουν ήδη καταπιεί. Είχε στα χέρια του την έρευνα της διαΝΕΟσις με το 30% των συμπολιτών μας που πιστεύουν ότι οι υδρατμοί των αεροπλάνων είναι το αέριο Ilithium. Ευτυχώς, θα μου πείτε, το 70% δεν το πιστεύει. Κάτι είναι κι αυτό. Στον κ. Κατσίκη το 30% τού φτάνει και του περισσεύει. Και ήταν χάδι στ’ αυτιά τους εκείνο το «να παρακάμψουμε τη Δικαιοσύνη». Πόσοι απ’ αυτούς και τους άλλους, εδώ που τα λέμε, δεν θα ήθελαν να «παρακάμψουν τη Δικαιοσύνη», στην οποία έχουν πλήρη εμπιστοσύνη μεν, δεν την εμπιστεύονται δε. Κι αφού τα σκέφτηκε όλ’ αυτά, είπε «αφήστε το πάνω μου» και έκανε τη δήλωση. Οσο δεν τον διαγράφουν απ’ το κόμμα του, όλες αυτές οι σκέψεις είναι απολύτως θεμιτές.

Ηταν προϋπολογισμένη η δήλωση Κατσίκη; Θα το δούμε. Το σίγουρο είναι πως τέτοιου τύπου λογαριασμοί χρειάζονται ιδιαίτερο περιβάλλον για να γίνουν. Μετράς πρώτα τη διανοητική καθίζηση και μετά τους κάνεις. Ο άλλος, πρωθυπουργός της Ελλάδος και ουχί της Ελβετίας, είπε πως η θάλασσα δεν έχει σύνορα. Εγινε τίποτε; Δεν έγινε τίποτε. Προ καιρού, μας είχαν αλαλιάσει με την εμπλοκή όλων των πολιτικών τους αντιπάλων στο μεγαλύτερο σκάνδαλο των αιώνων. Η τούρτα έσκασε σαν τσιχλόφουσκα, χωρίς κανείς να τρομάξει απ’ το μπαμ και οι κατήγοροι που τη φούσκωναν γέμισαν το πρόσωπό τους με τα κολλώδη υπολείμματα της τσίχλας. Εγινε τίποτε; Δεν έγινε τίποτε. Το νόμισμα του δημόσιου βίου μας είναι τόσο υποτιμημένο, που το ξόδεμα των λέξεων ή εικόνων δεν κοστίζει τίποτε. Εξαιρείται το Ισλάμ και το gay pride.

Επί κυβερνήσεως των «ηθικών παιδιών», η τιμή της επικοινωνίας κατέρρευσε στο χρηματιστήριο των αξιών. Οι όροι της επικοινωνίας λειτουργούν σαν κινούμενη άμμος, κοινώς δεν αναφέρονται σε τίποτε και σε κανέναν. Να πω ότι αυτό είναι το πιο ουσιαστικό πολιτικό αλλά και κοινωνικό πρόβλημα; Αρα το πρόβλημα της δημοκρατίας μας;

Φαντασθείτε τώρα τον κ. Κατσίκη να αποφασίζει και για την αναθεώρηση του Συντάγματος, όχι της πλατείας, του καταστατικού χάρτου. Θεός φυλάξοι, κι ας είναι κι Ελληνας. Κανείς δεν είναι τέλειος.

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

Παραιτήθηκε της υποψηφιότητάς του για τον ΕΦΚΑ, ο Ευστάθιος Μαρίνος

Φθηνές και καταναλωτικού τύπου δικαιολογίες! Άμα είσαι "καθαρός", άσε τον Βρούτση να μπαρμπαλάει... Γιατί το 'βαλες στα πόδια;

kathimerini.gr
Παραιτήθηκε από την υποψηφιότητά του ο προτεινόμενος διοικητής του ΕΦΚΑ Ευστάθιος Μαρίνος μετά τη θύελλα που προκλήθηκε χθές στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και τα όσα αποκαλύφθηκαν για τις σχέσεις που διατηρούσε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΗΔΙΚΑ.
Μετά την παραίτησή του αναβάλλεται η ψηφοφορία που ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Η εμπλοκή στην επιλογή του νέου διοικητή του ΕΦΚΑ ξεκίνησε χθες όταν ο αρμόδιος τομεάρχης της Ν.Δ. Γιάννης Βρούτσης, παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, ο κ. Μαρίνος μετείχε σε ΕΠΕ η οποία είχε επαγγελματική συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ, της οποίας είναι σύμβουλος από το 2015.
Μάλιστα, υπάρχει σύμβαση ύψους 20.000 ευρώ μεταξύ του συνεταίρου του κ. Μαρίνου και της ΗΔΙΚΑ, με ημερομηνία 26 Μαρτίου, με τον κ. Βρούτση να κάνει ανοικτά λόγο για ζήτημα ηθικής τάξης. «Δεν μπορείτε να είστε σύμβουλος του διευθύνοντος συμβούλου της ΗΔΙΚΑ και να παίρνει δουλειά με απευθείας ανάθεση ο μέχρι χθες συνεταίρος σας», δήλωσε ο πρώην υπουργός Εργασίας.
Ο κ. Μαρίνος, ο οποίος φέρεται να έχει σχέσεις με συγγενή της συζύγου του πρωθυπουργού, Μ. Μπαζιάνα, παραδέχθηκε ότι μεταβίβασε τα εταιρικά του μερίδια στην ΕΠΕ «χθες».
Οι καταγγελίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και ο προβληματισμός για την αποτελεσματικότητα του κ. Μαρίνου σε έναν πολυδαίδαλο οργανισμό όπως είναι ο ΕΦΚΑ, σε συνδυασμό μάλιστα με τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί σε σχέση με την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, προκάλεσαν ενστάσεις ακόμη και από κυβερνητικούς βουλευτές.

Μίκης Θεοδωράκης για σούβλισμα αρνιού: Να σταματήσει αυτό το βάρβαρο έθιμο


Το δικό του μήνυμα ενόψει των ημερών του Πάσχα και στον απόηχο της απόσυρσης του νομοσχεδίου για τα αδέσποτα αλλά και των αποκαλύψεων για βάναυσες κακοποιήσεις ζώων στέλνει ο Μίκης Θεοδωράκης.
Ειδικότερα αναφέρεται στο έθιμο του σουβλίσματος του αρνιού, το οποίο χαρακτηρίζει ως «βάρβαρο» ενώ σημειώνει ότι «θα έπρεπε να έχει εκλείψει προ πολλού».
Παράλληλα μιλάει για τους αφανείς ζωόφιλους που αφιερώνουν όλο τον ελεύθερο χρόνο τους και από το υστέρημά τους κάνουν ό,τι μπορούν για να εξαλειφθεί η κακοποίησή τους.
«Ας αρχίσουμε αλλάζοντας τον εαυτό μας και ας αγωνιστούμε παράλληλα για να αλλάξει η απαράδεκτη αυτή κατάσταση γύρω μας. Είναι καιρός να κάνουμε κάτι. Είναι καιρός να πάψουμε να ντρεπόμαστε που είμαστε άνθρωποι!», καταλήγει το άρθρο του Μίκη Θεοδωράκη.
Αναλυτικά το κείμενο:
«Πλησιάζει και πάλι το Πάσχα. Πλησιάζουν οι μέρες της αθρόας σφαγής αθώων ζώων χάριν ενός βάρβαρου "εθίμου" που θα έπρεπε να έχει προ πολλού εκλείψει. Βεβαίως αυτή είναι απλά μια πτυχή του όλου θέματος. Κάθε μέρα διαβάζουμε όλο και περισσότερα περιστατικά κακοποίησης ζώων, περιστατικά φριχτά που «λογικά» δεν μπορεί να διαπράττονται από ανθρώπους και μάλιστα -πολλές φορές- από νέους ανθρώπους. Τι δείχνει άραγε αυτό για την κοινωνία μας; Τι άλλο παρά την γενικευμένη σε όλους τους τομείς σήψη!
Η Πολιτεία είναι ανεπαρκής έως εντελώς απούσα. Ενώ θα ΄πρεπε να είναι παρούσα όχι μόνο κατασταλτικά αλλά πρώτα απ’ όλα παρέχοντας την ανάλογη ΠΑΙΔΕΙΑ από την νηπιακή ακόμα ηλικία. Αν βεβαίως θέλουμε πραγματικά να απαλλαγούμε κάποτε οριστικά από αυτή την «εθνική μας ντροπή». Έτσι, όλο το βάρος πέφτει όπως πάντα στον «πατριωτισμό των Ελλήνων».
Στους αφανείς ζωόφιλους που αφιερώνουν όλο τον ελεύθερο χρόνο τους και από το υστέρημά τους κάνουν ό,τι μπορούν. Και φυσικά κανείς υπεύθυνος δεν μιλά για τα σφαγεία (που ίσως θα έπρεπε να είναι το πρώτο θέμα), για τα πειράματα, για την καταστροφή που έχει προκαλέσει ο άνθρωπος σε όλο το περιβάλλον του. Δεν ωφελεί να κάνουμε ότι δεν ξέρουμε. Ας αρχίσουμε αλλάζοντας τον εαυτό μας και ας αγωνιστούμε παράλληλα για να αλλάξει η απαράδεκτη αυτή κατάσταση γύρω μας. Είναι καιρός να κάνουμε κάτι. Είναι καιρός να πάψουμε να ντρεπόμαστε που είμαστε άνθρωποι!»

Καταργείται το επίδομα ντροπής για τους εξωκοινοβουλευτικούς υπουργούς

Θα συνεχίζουν να το παίρνουν οι Βουλευτές μας, την ώρα που πολλοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ζητούν από τους γονείς τους να πληρώνουν το ενοίκιό τους!

Λόγω των ημερών, ας ευχηθούμε:
«Πάτερ ἄφες αὐτοῖς· οὐ γάρ οἴδασι τί ποιοῦσι»


Στη Βουλή κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης η τροπολογία που θα καταργεί το επίδομα διαμονής για τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου που δεν έχουν την ιδιότητα του βουλευτή.
Η τροπολογία προβλέπει ότι η κατάργηση του μέτρου θα ισχύει αναδρομικά από την ημέρα που είχε τεθεί σε ισχύ ο νόμος (1/2/2015), καθιστώντας έτσι υποχρεωτική την επιστροφή των χρημάτων για όσους εξωκοινοβουλευτικούς υπουργούς , αναπληρωτές ή υφυπουργούς είχαν λάβει τα σχετικά ποσά.
Η σχετική ρύθμιση είχε ψηφιστεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ το 2015, στη μνημονιακή σύμβαση που είχε υπογραφεί τότε, και προκάλεσε πρόσφατα θύελλα αντιδράσεων όταν αποκαλύφθηκε ότι η εικονιζόμενη αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας Ράνια Αντωνοπούλου είχε κάνει χρήση του νόμου παρά το πλούσιο χαρτοφυλάκιο της ίδιας και του συζύγου της υπουργού Οικονομίας Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Η επίμαχη τροπολογία κατάργησης του μέτρου για τους εξωκοινοβουλευτικούς υπουργούς κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την κύρωση της σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών που ψηφίζεται από την Ολομέλεια σήμερα Πέμπτη.

ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, ζητούν να συναντηθούν με τον πρωθυπουργό


Αρ. Πρωτ. 589           Αθήνα 28/3/2018

Προς
τον κ. Πρωθυπουργό

Θέμα: Αίτημα συνάντησης

Κύριε Πρωθυπουργέ,
την Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018 τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. πραγματοποιούν 24ωρη απεργιακή δράση με βασικό αίτημα την άμεση πραγματοποίηση μαζικών, μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2018-19, που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση. Την ίδια ημέρα στη 1.30 μ.μ. πραγματοποιούμε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Προπύλαια με πορεία προς τη Βουλή και το Προεδρικό Μέγαρο.
Εκτιμώντας ότι μετά και την τελευταία συνάντησή μας με τον Υπουργό Παιδείας στις 16 Μαρτίου 2018, το κεντρικής σημασίας αίτημα των μαζικών μόνιμων διορισμών υπερβαίνει την αρμοδιότητά του και είναι αναπόσπαστο στοιχείο της κυβερνητικής πολιτικής.
Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένη η συνάντηση μαζί σας την Παρασκευή το μεσημέρι.
Πατήστε ΕΔΩ για να το κατεβάστε σε PDF

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

Πρόσκληση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων για το σχολικό έτος 2018-2019

 Προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίζεται: από 28-03-2018 μέχρι 10-04-2018 και ώρα 15.00.

υπουργείο παιδείας



Το υπουργείο Παιδείας στην εγκύκλιο που εξέδωσε προχθές για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, ζητούσε από τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν αιτήσεις στα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαίδευσης, τα οποία όμως με το νομοσχέδιο για τις Δομές Εκπαίδευσης καταργούνται. Σήμερα 29 του Μάρτη, εξέδωσε νέα διορθωμένη εγκύκλιο.

Πρόσκληση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων για το σχ. έτος 2018-2019 ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΟΡΘΟ


Δ.Ο.Ε.: Πρόταση σχεδίου διάταξης νόμου για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων


Αρ. Πρωτ. 586            Αθήνα 27/3/2018 
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Γαβρόγλου Κωνσταντίνο



Θέμα: Πρόταση σχεδίου διάταξης νόμου για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων

Κύριε Υπουργέ,
ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες και έχουν δυσμενέστατες επιπτώσεις στην ομαλή λειτουργία τους είναι οι διενέξεις που δημιουργούνται στο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών (π.χ. θέματα εισόδου γονέων στο σχολείο, βαθμολογίας μαθητών κλπ.).
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις, την απομάκρυνση των εκπαιδευτικών από το χώρο του σχολείου σε ώρα λειτουργίας του για να βρεθούν, αναγκαστικά, σε χώρους αστυνομικών τμημάτων για την κάθε είδους διαχείριση τέτοιων δυσάρεστων περιστατικών.
Στην κατεύθυνση της διασφάλισης της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και της ασφάλειας των μαθητών η νομική σύμβουλος της Δ.Ο.Ε. συνέταξε, για λογαριασμό της Ομοσπονδίας, το παρακάτω σχέδιο πρότασης νόμου το οποίο και σας υποβάλλουμε με στόχο την ενσωμάτωσή του σε νομοθέτημα του Υπουργείου Παιδείας.

ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΣ
«Σε Πλημμελήματα ή Πταίσματα, που φέρονται να έχουν τελεστεί κατά τον χρόνο άσκησης των διδακτικών και εργασιακών καθηκόντων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εξ αφορμής αυτής, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 409-413 και 417-427 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, όπως κάθε φορά ισχύουν».
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η παρούσα διάταξη κρίνεται επιβεβλημένη, για την διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και την ασφάλεια των μαθητών.

Πατήστε ΕΔΩ για να το κατεβάστε σε PDF

Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Αποσύρεται μετά τις αντιδράσεις το νομοσχέδιο για τα δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα

κ. υπουργέ, όπισθεν ολοταχώς!
Θεέ μου, τόση προχειρότητα, ανικανότητα, επιπολαιότητα, ανευθυνότητα και άγνοια; 

kathimerini.gr
Αποσύρεται προς το παρόν από τη διαβούλευση, το Νομοσχέδιο για τα Δεσποζόμενα και Αδέσποτα Ζώα Συντροφιάς, προκειμένου να επανεξεταστούν ζητήματα που αναδείχθηκαν από την ως τώρα διαδικασία.
Αυτό δήλωσε πριν από λίγο ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου, συμπληρώνοντας ότι το σχέδιο νόμου θα επανέλθει όταν επαναδιαμορφωθούν οι σχετικές διατάξεις.
Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο είχε προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων κυρίως μεταξύ φιλοζωϊκών οργανώσεων ενώ με ανακοίνωσή τους οι Οικολόγοι Πράσινοι έστρεψαν τα βέλη τους κατά του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος για τα ζώα συντροφιάς χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο ως «απαράδεκτο», ενώ κατέγραψαν και 14 «μελανά σημεία» του σχεδίου νόμου.

Οι «μαύρες σελίδες» του νομοσχεδίου

Σωρεία παράλογων διατάξεων που προκαλούν κάθε πολιτισμένο άνθρωπο -και όχι μόνον τους φιλόζωους- περιλαμβάνει, όπως υποστηρίζουν με επιχειρήματα, οι φιλοζωικές οργανώσεις, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης τόσο για τα δεσποζόμενα ζώα όσο και για τα άδεσποτα.
Σύμφωνα με προσεκτική μελέτη του περιεχομένου του εν λόγω νομοσχεδίου από την Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία, δεκάδες διατάξεις του αποτελούν «μαύρες σελίδες» που αντί να επιχειρούν να βοηθήσουν στο υπαρκτό πρόβλημα του περιορισμού των αδεσπότων, το επιτείνουν με νομοθετικές ρυθμίσεις που γυρίζουν χρόνια πίσω την αντιμετώπιση των ζώων συντροφιάς, δεσποζόμενων και αδέσποτων και παραπέμπουν σε μεθόδους μαζικής εξόντωσης.
Η Πανελλήνια Φιλοζωϊκη Ομοσπονδία, έχει επισημάνει ορισμένα μόνον από τα πιο κραυγαλέα σημεία του νομοσχεδίου:
1. Απαγορεύει διά ρητών διατάξεων, τη φιλοζωική δράση των πολιτών και των σωματείων. Και συγκεκριμένα τη διάσωση, στείρωση, φιλοξενία αδέσποτων ζώων καθώς και κάθε προσπάθεια από πολίτες η σωματεία να δοθούν τα αδέσποτα για υιοθεσία!

2. Ουσιαστικά, έτσι, απαγορεύει τη δράση των φιλοζωικών σωματείων, καθώς περιορίζει μέχρι εξαφανίσεως τους σκοπούς που υπηρετούν.

3. Οποιος πολίτης ή σωματείο παραβιάσει το νόμο και περιθάλπτει ή φιλοξενεί ή διασώζει και βρίσκει οικογένεια στα αδέσποτα, τιμωρείται με χρηματικό πρόστιμο από 5 ως 15 χιλιάδες ευρώ και με ποινή φυλάκισης ενός έτους. Θεωρείται παράνομος έμπορος.

4. Περιορίζει το ρόλο των φιλοζωικών σωματείων σε «επικουρικό» του (ανύπαρκτου) έργου των δήμων -και μόνον εφόσον οι Δήμοι το επιτρέπουν - θέτοντας παράλληλα ανέφικτες προδιαγραφές για μια συμμετοχή εν τελει παθητική. Ο αποκλεισμός των φιλοζωικών από την ενεργό περίθαλψη έχει άμεσο αντίκτυπο και στα κακοποιημένα ζώα, που μέχρι τώρα παραδίνονταν σε φιλοζωικές οι οποίες τους προσέφεραν την απαραίτητη ανθρώπινη φροντίδα και στοργή για να συνέλθουν από την κακομεταχείριση. Τώρα θα παραδίδονται και αυτά στις (ανύπαρκτες) δομές των Δήμων.

5. Η σίτιση αδέσποτων σκύλων και γατών από τους πολίτες που χρόνια τα ταίζουν και τα φροντίζουν, θα επιτρέπεται πλέον μόνο στα σημεία που θα αποφασίζει ο Δήμος.

6. Εισάγονται τόσοι περιορισμοί στους χώρους όπου θα επιτρέπεται η επανένταξη αδέσποτων ζώων (πεντακόσια μέτρα περιμετρικά από αρχαιολογικούς χώρους, νοσοκομεία, δημόσιες υπηρεσίες, σχολεία, κλπ κλπ που στην ουσία δεν θα είναι δυνατή στον αστικό ιστό, ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται η εγκατάστασή τους σε εκχερσωμένες και απομονωμένες περιοχές. Η διάταξη αυτή είχε εισαχθεί τον περασμένο Φεβρουάριο προς ψήφιση και αποσύρθηκε μετά τη γενικευμένη κατακραυγή.

7. Καταργούνται δια νόμου όλα τα υπάρχοντα δίκτυα προώθησης για υιοθεσία αδέσποτων ζώων που λειτουργούν από φιλοζωϊκές οργανώσεις και εκείνα των απλών πολιτών.

8. Απαγορεύεται κάθε ανάρτηση αγγελίας από πολίτη ή φιλοζωική οργάνωση ή μέσο μαζικής ενημέρωσης, για υιοθεσία αδέσποτου καθώς χαρακτηρίζεται παράνομη πράξη και τιμωρείται.

9. Απαγορεύεται να υιοθετήσουν οι πολίτες ζώο από το δρόμο.

10. Οσοι φιλοξενούν ζώα αδέσποτα θα πρέπει να τα παραδώσουν στον Δήμο. Τα ζώα αυτά, όπως τονίζει η Σοφία Τζονίκη, Γενική Γραμματέα της Πανελλήνιας Φιλοζωϊκής Ομοσπονδίας, «τι θα γίνονται αφού οι Δήμοι δεν έχουν δομές; Απλώς Θα οδηγούνται σε ευθανασία με συνοπτικές διαδικασίες, έχοντας βαπτιστεί “επιθετικά” ή “πάσχοντα από σοβαρή ασθένεια”, χωρίς έλεγχο ούτε δυνατότητα παρέμβασης φιλοζωικών όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, εφόσον η συμμετοχή τους στις πενταμελείς επιτροπές των Δήμων θα αποκλείεται από τις νέες προδιαγραφες που βάζει ο νόμος...".

11. Η δυνατότητα κάθε πολίτη να έχει ζώο θα εξαρτάται από τα τετραγωνικά του σπιτιού του. Για παράδειγμα για δύο ζώα απαιτείται, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, χώρος 60 τμ. Δηλαδή στα 60 τμ θα μπορείς να έχεις 2 μολοσσούς, αλλά όχι 3 γάτες. Αν έχεις τρεις γάτες η τρία κανισάκια θα πρέπει να διαλέξεις ποια θα κρατήσεις και ποιο θα αφήσεις για να μην εξοντωθείς στα πρόστιμα.

12. Επιβάλλεται πρόστιμο 3.000 ευρώ στους κτηνίατρους που περιθάλπουν ζώο που δεν φέρει σήμανση ηλεκτρονική και δεν έχει καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων. «Αυτό είναι καταρχήν αντίθετο με την ιατρική δεοντολογία» τονίζει η Ειρήνη Μολφέση, «ποιό νοσηρό μυαλό σκέφτηκε τέτοια ρύθμιση, που επιβάλλει στον γιατρό να μην προσφέρει βοήθεια σε άρρωστο ζώο;»

13. Επιβάλλεται υποχρεωτική στείρωση σε όλα τα ζώα συντροφιάς με εξαιρέσεις που ενισχύουν φαινόμενα ιδιωτικής εκτροφής.

«Όσο για τις υποτιθέμενες υποχρεωτικές στειρώσεις», λέει η πρόεδρος της Πανελλήνιας Φιλοζωικής Ομοσπονδίας, Ειρήνη Μολφεση, «πρόκειται για κανονική πλάνη. Είναι φοροεισπρακτικό μέτρο και δεν έχει στόχο την μείωση των αδέσποτων παρά αντιθέτως την ενθάρρυνση της ιδιωτικής εκτροφής με την εισαγωγή, πρώτη φόρα στη νομοθεσία, της έννοιας της "διαιώνισης του είδους" με 3 γέννες ανά νοικοκυριό για όσους έχουν αρσενικό και θηλυκό. Σκεφτείτε πόσα κατοικίδια υπάρχουν στην Ελλάδα σε πόλεις και σε όλη την επαρχία και αναλογιστείτε τι σημαίνει τρεις γέννες το κάθε ζευγάρι….».

ΔΑΚΕ: Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου συντελεί στην πλήρη απορρύθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα

27.03.2018

Σχετικά με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την «αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης και άλλες διατάξεις»


Έκθεση ιδεών και ιδεοληψιών αποτελεί το κείμενο 91 σελίδων που έδωσε για δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Παιδείας, με τίτλο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης και άλλες διατάξεις» δημιουργώντας τεράστιο χάσμα ανάμεσα στην εκπαιδευτική πράξη και την πραγματικότητα.
Η κυβέρνηση πιστή στις μνημονιακές υποχρεώσεις της όπως αποτυπώνονται στην «Έκθεση Συμμόρφωσης» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή του προγράμματος σταθερότητας, προχωράει στη νομοθέτηση προαπαιτούμενων για την επόμενη αξιολόγηση που αφορούν, ανάμεσα σε άλλα, στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, την αξιολόγησή τους και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Οι νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο Περιφέρειας και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, εντείνουν τον βαθμό συγκέντρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος κάνοντάς το ακόμη πιο γραφειοκρατικό και περισσότερο ελεγχόμενο από τη βούληση της κεντρικής διοίκησης του Υπουργείου Παιδείας. Πραγματοποιούνται συγχωνεύεις δομών ανομοιογενών ως προς το διοικητικό, και υποστηρικτικό έργο τους με αποτέλεσμα η, υποτιθέμενη, κύρια στόχευση, η στήριξη, δηλαδή, του έργου του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας, να παραμένει ζητούμενο.
Αποδεικνύεται, δυστυχώς, ότι η συγκεντρωτική και δυσλειτουργική (εκ του αποτελέσματος κρίνοντας) δομή των Περιφερειών που εισήγαγε στην εκπαίδευση η κ. Διαμαντοπούλου αντικαθιστώντας το επιτυχημένο δομικό σχήμα διοίκησης Διευθύνσεων – Γραφείων υιοθετείται και στην υποστήριξη της εκπαίδευσης όπου αντί αποκέντρωσης εισάγεται, σε αντικατάσταση του δασκαλογέννητου θεσμού των σχολικών συμβούλων, η υδροκέφαλη δομή των ΠΕ.ΚΕ.Σ. (κοινού για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου.
Επιχειρώντας μια αναλυτικότερη εκτίμηση του σχεδίου νόμου η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τονίζει τα παρακάτω:
Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ).:
Στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις ιδρύονται 24 Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, κοινά για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα οποία κατανέμονται ως εξής: 6 στην Αττική, 4 στην Κεντρική Μακεδονία, από 2 σε Βόρειο Αιγαίο, Νότιο Αιγαίο και Ιόνια, και από 1 σε Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, Δυτική Ελλάδα, Δυτική Μακεδονία, Ήπειρο, Θεσσαλία, Κρήτη, Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα.
Μελετώντας την αποστολή (σχεδιασμός, παρακολούθηση, συντονισμό, στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων, επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, οργάνωση επιμόρφωσης, υποστήριξη απολογισμού και ανατροφοδοτική αποτίμηση που είναι ο νέος όρος για την αξιολόγηση…) τις αρμοδιότητες (οργάνωση και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων για εκπαιδευτικούς, υποστήριξη όλων των σχολικών μονάδων, ενεργός συμμετοχή στις αξιολογικές διαδικασίες των σχολικών μονάδων, αποδελτίωση αιτημάτων επιμόρφωσης, προαγωγή καλών πρακτικών, οργάνωση ενημερώσεων σε προγράμματα σπουδών, βιβλία, αναλυτικά προγράμματα, αξιολόγηση μαθημάτων και μαθητών) και τις υποχρεώσεις - συνεργασίες με τους νέους φορείς (εφαρμογή αντισταθμιστικών προγραμμάτων, καταπολέμηση αποκλεισμών, προώθηση ένταξης, οργάνωση σεμιναρίων για γονείς, διοργάνωση καινοτόμων προγραμμάτων, στήριξη σχολικών εργαστηρίων και βιβλιοθηκών, διευκόλυνση εκπαιδευτικών με εκπαιδευτικό υλικό, συνδιαμόρφωση προγραμμάτων με τα Α.Ε.Ι. της οικείας περιφέρειας) εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά συγκεντρωτική δομή, μακριά από τις σχολικές μονάδες που θα αδυνατεί να ανταπεξέλθει στον όγκο αυτών των εργασιών παρά την όποια φιλότιμη προσπάθεια θα κάνουν τα στελέχη που θα υπηρετούν σε αυτή.
Από την κατανομή των ειδικοτήτων των προβλεπόμενων συντονιστών εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι για τα αντικείμενα των: Αγγλικών, Γαλλικών Γερμανικών, Φυσικής Αγωγής, Καλλιτεχνικών, Ειδικής Αγωγής, Μουσικής, Πληροφορικής και Θεατρικής αγωγής δεν θα υπάρχει συντονιστής σε κάθε περιφέρεια μιας και προβλέπονται λιγότερες θέσεις από τα 24 κέντρα και οι εκπαιδευτικοί θα «ψάχνουν» τον συντονιστή άλλου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. που θα έχει οριστεί.
Χαρακτηριστικό της προχειρότητας του Υπουργείου είναι το γεγονός ότι για την στελέχωση των κέντρων αυτών προβλέπονται και κλάδοι εκπαιδευτικών που στη σημερινή δομή δεν υπάρχουν, όπως: Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, Εκπαίδευσης για την Αειφορία (που δεν αναφέρονται ούτε στο άρθρο 29 του Ν.4521/02-03-2018 «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις» όπου αναφέρονται, συγκεντρωτικά, όλες οι ειδικότητες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).

Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.):
Στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ιδρύονται 71 Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, στην περιοχή ευθύνης κάθε Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των οποίων η αποστολή και οι αρμοδιότητες αναπτύσσονται σε 4 σελίδες του σχεδίου νόμου, γεγονός που δείχνει τον τεράστιο όγκο των εργασιών που πρέπει να επιτελούν. Και τα Κ.Ε.Σ.Υ. θα είναι υποστελεχωμένα μιας και, όπως προκύπτει από την κατανομή του προσωπικού, δεν θα υπηρετούν σε κάθε κέντρο λογοθεραπευτής, φυσιοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, ειδικός στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών και στην ελληνική νοηματική γλώσσα καθώς και διοικητικοί υπάλληλοι.

Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.):
Συγκροτούνται Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στα οποία πρέπει να ενταχθούν όλες(;) οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μια Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, πέρα από το εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να επιτελέσει (τη στιγμή μάλιστα που η στελέχωσή της γίνεται όσον αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό με αναπληρωτές) θα πρέπει να λειτουργεί ως Κέντρο Υποστήριξης του κάθε Σ.Δ.Ε.Υ. Επιπλέον ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός που υπηρετεί σε κάθε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. θα αποτελεί μέλος κάθε Ε.Δ.Ε.Α.Υ. που θα συγκροτηθούν σε κάθε σχολική μονάδα του δικτύου. Το τι θα προλαβαίνει να κάνει και σε ποιον φορέα, μάλλον δεν απασχολεί τους συντάκτες του νομοσχεδίου.
Επιπλέον, η πρώτη εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών  που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και φραγμούς στη μάθηση  θα γίνεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. Αν, μετά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης, κριθεί ότι απαιτείται η έκδοση αξιολογικής έκθεσης ο μαθητής θα παραπέμπεται στο Κ.Ε.Σ.Υ. μόνο με την αίτηση των γονέων/κηδεμόνων και την τεκμηριωμένη εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων. Τι θα γίνεται, άραγε, σε περίπτωση που οι γονείς αρνούνται, για τον οποιοδήποτε λόγο, την παραπομπή του παιδιού;
Προβλέπεται, για πρώτη φορά, η εμπλοκή και η «υποχρεωτική» συνεργασία των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων (!) για οργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων για παιδιά έως 6 ετών. Αγνοεί ο συντάκτης ότι από το 2006 όλα τα παιδιά άνω των 5 ετών και με τον πρόσφατο νόμο από 4 ετών – με σταδιακή εφαρμογή - υποχρεούνται να φοιτούν σε νηπιαγωγεία τα οποία δεν ανήκουν στους Δήμους! Προς τι λοιπόν ο προσδιορισμός των 6 ετών;

Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) είναι τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που αλλάζουν όνομα και με τις δαπάνες τους να αντιμετωπίζονται από τους Δήμους!

Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών για την τεχνική στήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Την ώρα που στο δημοτικό σχολείο πέρα από το μάθημα των Τ.Π.Ε. υπάρχουν εργαστήρια πληροφορικής και οι νέες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται ευρύτατα στη διδακτική πράξη και από πολλές άλλες ειδικότητες, είναι ανθρωπίνως αδύνατον στον ένα ή δύο υπευθύνους πληροφορικής και νέων τεχνολογιών που προβλέπει το σχέδιο νόμου, να ανταποκριθούν στα αιτήματα που θα υπάρχουν.
Εξουσιοδοτικές διατάξεις:
Η εφαρμογή όλων όσων θεωρητικά προβλέπονται στο σχέδιο νόμου θα γίνει με την έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων(!) που θα καθορίζουν ανάμεσα στα άλλα τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του προσωπικού των νέων δομών, τα προσόντα και τη διαδικασία επιλογής τους, τους κανονισμούς λειτουργίας των ΠΕ.ΚΕ.Σ., Κ.Ε.Α. και Κ.Ε.Σ.Υ., τη σύσταση/συγχώνευση/κατάργηση ΠΕ.ΚΕ.Σ., Κ.Ε.Σ.Υ, Κ.Ε.Α. και Ε.Κ.Φ.Ε. κ.α.
Η λειτουργία στην πράξη όλων των δομών βρίσκεται ακόμα σε αχαρτογράφητα νερά με τις απορίες γύρω από την εφαρμογή να παραπέμπονται προς απάντηση στις υπό έκδοση Υπουργικές Αποφάσεις.

Επιλογή Στελεχών της Εκπαίδευσης:

Ομαδικά πυρά για τις διαδικασίες επιλογής στελεχών στην Εκπαίδευση


ΤΑ ΝΕΑ
ΜΑΡΝΥ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

Αντιδράσεις στην επιστημονική κοινότητα της χώρας προκαλεί το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών στην Εκπαίδευση, η δημόσια διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε χθες με πάνω από 4.000 σχόλια. Η Ένωση Ελλήνων Χημικών μάλιστα κατηγορεί ανοικτά την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για προσπάθεια ελέγχου της Εκπαίδευσης, ενώ η επιστημονική Ένωση των σχολικών συμβούλων (θεσμού που άλλωστε καταργείται) ζητεί την άμεση απόσυρσή του.

Οι διαδικασίες επιλογής στελεχών, καθώς και ο ουσιαστικός αποκλεισμός των σχολικών συμβούλων περισσότερο παραπέμπουν σε μια κατεύθυνση ελέγχου της διοίκησης της Εκπαίδευσης, παρά σε οργάνωση της αποτελεσματικής και σύγχρονης λειτουργίας της σε όφελος των μαθητών αναφέρει συγκεκριμένα σε ανακοίνωση της η Ένωση. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και ο αναδρομικός χαρακτήρας της θέσπισης του ορίου των δύο θητειών για τα στελέχη της Εκπαίδευσης, καθώς και η ισχυρή μοριοδότηση μη αντικειμενικών και μετρήσιμων χαρακτηριστικών τους τονίζουν οι χημικοί, που κρίνουν ότι υποβαθμίζεται δραματικά η υποστήριξη και στα γνωστικά αντικείμενα.
Η ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ. Για το ίδιο θέμα, το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρει: Θεωρούμε πως οι υπό ίδρυση νέες δομές υποστήριξης της Εκπαίδευσης χαρακτηρίζονται από συγκεντρωτικό προσανατολισμό και δεν στελεχώνονται επαρκώς από το απαραίτητο προσωπικό. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να μην μπορούν να ανταποκριθούν στοχευμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες των σχολικών μονάδων, οι οποίες είναι βέβαιο ότι θα επιφορτιστούν με ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες και επιπλέον γραφειοκρατικό έργο .
Η πρόταση του σχεδίου νόμου δεν υπηρετεί τον στόχο για καθιέρωση ενός διαφανούς, αξιοκρατικού και ευρείας αποδοχής συστήματος επιλογής στελεχών (επιλεκτική μοριοδότηση τυπικών προσόντων, Συμβούλια Επιλογής με διορισμένα μέλη, δήλωση προτίμησης σχολείων και θέσεων στις δομές πριν από τη συνέντευξη των υποψηφίων κ.ά.), το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στην προσπάθεια για ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα υψηλής ποιότητας προς όφελος της κοινωνίας αναφέρουν οι διευθυντές σχολείων.
Πυρά κατά του υπουργού Παιδείας εξαπέλυσαν όμως και οι σχολικοί σύμβουλοι. Με ανακοίνωση τους καταγγέλλουν προχειρότητα και έλλειψη σχεδιασμού που διαπνέει το σχέδιο νόμου, το οποίο αν τεθεί σε εφαρμογή, θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην Εκπαίδευση .

Οι σχολικοί σύμβουλοι καλούν τον υπουργό να αποσύρει το νομοσχέδιο για την επιλογή στελεχών


Αν ψηφιστεί και ισχύσει, θα είναι βραχείας διάρκειας...και σπάνια "πέφτω έξω"!
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΨΗΦΙΣΜΑ
Αθήνα, 24 Μαρτίου 2018 
Αριθμός πρωτοκόλλου: 7
Προς: 
- κ. Υπουργό Παιδείας
- Αξιωματική Αντιπολίτευση
- Κόμματα Εθνικού Κοινοβουλίου
- ΙΕΠ
- ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ
- Σχολικοί Σύμβουλοι
- ΜΜΕ

της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης
της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (Π.Ε.Σ.Σ.) της 
24ης Μαρτίου 2018

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι – μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων – κατά την Έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 24 Μαρτίου 2018, στην Αίθουσα της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20, Αθήνα) για το Σχέδιο Νόμου του ΥΠ.Π.Ε.Θ.: «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» αποφάσισαν ομόφωνα τη σύνταξη του παρόντος ψηφίσματος: 
Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές, τους γονείς και την ελληνική κοινωνία:
Καταγγέλλουμε την προχειρότητα και την έλλειψη σχεδιασμού που διαπνέει το σχέδιο νόμου, το οποίο αν τεθεί σε εφαρμογή, θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην Εκπαίδευση.
Καταδικάζουμε τον σχεδιασμό του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ως ενέργεια στοχευμένη, αποβλέπουσα στην κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων που αποτελεί κατάκτηση του Εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά και στην απαξίωση των Εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις θέσεις αυτές.
Παρά τις δεσμεύσεις και τις δημόσιες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας, αλλά και τα θετικά πορίσματα του «Εθνικού Διαλόγου» του 2016 περί της αναβάθμισης του θεσμικού ρόλου των Σχολικών Συμβούλων, το νομοσχέδιο προωθεί στη θέση τους μια πολυδαίδαλη, απρόσωπη, πολυεπίπεδη και συγκεντρωτική γραφειοκρατική δομή. Προωθεί τον «διοικητισμό» σε βάρος της παιδαγωγικής διάστασης και της ποιότητας της εκπαίδευσης, αφήνοντας αβοήθητο το σχολείο και τον εκπαιδευτικό στην τάξη. Καταργεί τον θεσμό των Σχολικών Συμβούλων και προχωρά στην πλήρη απαξίωση και στη συμβολική διαπόμπευση του ρόλου και του έργου τους, με τιμωρητική αποτίμηση της διδακτικής και διοικητικής εμπειρίας τους και με διατάξεις αποκλεισμού τους.
Ειδικότερα:
Α. Οι ρυθμίσεις θα έχουν άκρως αρνητικές επιπτώσεις στη σχολική μονάδα, διότι:
• Αποδυναμώνουν τις δυνατότητες στήριξης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών. 
• Καταργούν τον βασικό ενδιάμεσο θεσμό (Σχολικοί Σύμβουλοι) ανάμεσα στη διοίκηση και στο σχολείο και τον αντικαθιστούν με ένα γραφειοκρατικό όργανο (ΠΕΚΕΣ) στην έδρα κάθε περιφέρειας, μακριά από το σχολείο. Έτσι στερούν την επιστημονική και παιδαγωγική στήριξη από το σχολείο και τον εκπαιδευτικό. 
• Δεν προβλέπουν οργανωμένο σύστημα επιμόρφωσης και καταργούν τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ) που λειτουργούσαν με εθελοντική μη αμειβόμενη εργασία των Σχολικών Συμβούλων.
• Διαλύουν τους θεσμούς εποπτείας και συμβολής στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και επαναφέρουν την αυτοαξιολόγηση-αποτίμηση ως διεκπεραιωτική και γραφειοκρατική διαδικασία.
• Μεταφέρουν νέες - μεγάλες ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, χωρίς τις απαραίτητες προβλέψεις για τον χρόνο, τους πόρους και τη στήριξη αυτών των αρμοδιοτήτων.
Β. Το προτεινόμενο πλαίσιο επιλογής όλων των στελεχών είναι άδικο, αναξιοκρατικό, με πολλές διατάξεις που ελέγχονται ως αντισυνταγματικές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο κομματικής άλωσης της διοίκησης της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα:
• Εισάγονται αντισυνταγματικές και παράνομες διατάξεις αποκλεισμούεκπαιδευτικών από τη δυνατότητα συμμετοχής στις κρίσεις στελεχών, όπως: α) Αποκλεισμός για όσους έχουν δύο θητείες, β) Αποκλεισμός μόνο για θέσεις Σ.Ε.Ε. όσων δεν έχουν γλωσσομάθεια, γ) Αποκλεισμός εκπαιδευτικών με τον διπλασιασμό της υπολειπόμενης θητείας.
• Παρά τις δεσμεύσεις για ακομμάτιστες και αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής, το ΑΣΕΠ απουσιάζει από τα Συμβούλια Επιλογής (πλην των Περιφερειακών Δ/ντών & Δ/ντών Εκπ/σης) και οι συνθέσεις τους καθορίζονται από στελέχη που αποτελούν κομματικές επιλογές, δημιουργώντας ερωτήματα αντικειμενικότητας και αμεροληψίας.
• Η επιλογή των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, θα γίνεται όχι από Κεντρικό, αλλά από ελεγχόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο και μάλιστα με συμμετοχή υφισταμένων των επιλεγόμενων στελεχών (Δ/ντών σχολείων), που στη συνέχεια προβλέπεται να αξιολογούνται από τα επιλεγόμενα στελέχη.
Η συνέντευξη αναδεικνύεται σε κυρίαρχο ρυθμιστή, προσδιορίζεται στα 15 μόρια και δυνητικά ανατρέπει το οποιοδήποτε επιστημονικό έργο που συνολικά υποβαθμίζεται και αποτιμάται στα 17 μόρια. 
Γ. Το νομοσχέδιο διέπεται από άκρως επιθετική, ρεβανσιστική και προκλητική στάση προς τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν τον θεσμό του Σχολικού Συμβούλου, καθώς:
Αγνοείται παντελώς η εμπειρία από την άσκηση έργου επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης. 
Εκμηδενίζεται αναδρομικά η νομοθετικά κατοχυρωμένη ως διδακτική υπηρεσία σε θέση Σχολικών Συμβούλων και αναδεικνύεται σε έμμεσο και τιμωρητικό μέτρο αποκλεισμού τους. 
Η διοικητική εμπειρία των Σχολικών Συμβούλων μοριοδοτείται όμοια με αυτή των υποδιευθυντών σχολείων.
Τίθεται ως προϋπόθεση η γνώση ξένης γλώσσας, μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και όχι για τους ιεραρχικά προϊσταμένους τους Περιφερειακούς Διευθυντές.
Δ. Η αδιαφορία για τις Συνταγματικές Επιταγές χαρακτηρίζει και τις ρυθμίσεις για την αξιολόγηση στελεχών. Χαρακτηριστικά:
Προβλέπεται εκ των κάτω προς τα πάνω προσωπική αξιολόγηση όλων των στελεχών, η οποία όμως θα γίνεται με ανώνυμα ερωτηματολόγια, διαδικασία που έχει κριθεί ως αντισυνταγματική από το ΣΤΕ.
Ε. Καταργούνται τα ΚΕΔΔΥ και μαζί τους καταργείται και η Διαφοροδιάγνωση των μαθητών. Με τις ρυθμίσεις του σχεδίου:
• Επιστρέφουμε στο ιατρικοκεντρικό μοντέλο και σε ουρές στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα για απλές διαγνώσεις και όχι σε κατ’ ουσίαν διεπιστημονικές αξιολογήσεις με σκοπό την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών. Πρόκειται για πισωγύρισμα δεκαετιών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής.
• Χωρίς μελέτη και σχεδιασμό καταργούν, ενοποιούν και συγχωνεύουν στο Κ.Ε.Σ.Υ. δομές υποστήριξης των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου.
ΣΤ. Το Νομοσχέδιο αποδομεί τις καινοτόμες δράσεις (Επαγγελματικό Προσανατολισμό, Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικές και Περιβαλλοντικές δράσεις) και υποβαθμίζει τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω η Γενική Συνέλευση της ΠΕΣΣ δηλώνει κατηγορηματικά ότι θα αναπτύξει αγωνιστική δράση σε όλα τα επίπεδα, ώστε να τροποποιηθούν ή και να αποσυρθούν όλες οι δυσμενείς για την Παιδεία επιπτώσεις των διατάξεων του νομοσχεδίου. Στην κατεύθυνση αυτή:
- Θα ενημερώσουμε όλες τις πολιτικές δυνάμεις του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
- Θα συνεργαστούμε με όλες τις Συνδικαλιστικές Οργανώσεις των Εκπαιδευτικών, τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων και τις Καθηγητικές σχολές.
- Θα δημοσιοποιήσουμε στον Τύπο και θα ενημερώσουμε τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία.
- Θα διεκδικήσουμε το δίκαιο με κάθε νόμιμο τρόπο και θα προσφύγουμε στην Ελληνική και την Ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη. 
Καλούμε τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, την εκπαιδευτική κοινότητα, τα κόμματα, τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, τους συλλόγους γονέων & κηδεμόνων, κάθε φορέα που ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση και κάθε πολίτη να καταδικάσουν το νομοσχέδιο και τις μεθοδεύσεις του και να μη συνηγορήσουν στην απαξίωση της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης.
Τέλος, 
• Καλούμε την ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. έστω και τώρα να αποσύρει το νομοσχέδιο και να ανοίξει ένα ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο χωρίς προκαταλήψεις και εμμονές, μακριά από ιδιοκτησιακές λογικές στην Εκπαίδευση. 
• Ζητάμε άμεση συνάντηση του Δ.Σ. της ΠΕΣΣ με τον Υπουργό Παιδείας.

------------------
Με εξουσιοδότηση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΣΣ
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Αλεξανδράτος Γιώργος     Αρβανίτη – Παπαδοπούλου Τότα