Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

«Πρωταθλητές» στη μοναξιά οι Ελληνες


Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
«Πρωταθλήτρια» μοναξιάς αναδεικνύεται η Ελλάδα στην Ευρώπη. Ο ένας στους δέκα Έλληνες (το 10%) νιώθει συχνά μοναξιά, ενώ περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα (το 43%) συναντιούνται με την οικογένεια ή τους φίλους τους το πολύ μια φορά το μήνα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (Joint Research Centre-JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η Ελλάδα έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη τόσο όσον αφορά το υποκειμενικό αίσθημα μοναξιάς των ανθρώπων, όσο και την πιο αντικειμενική κατάσταση της κοινωνικής απομόνωσης, που αξιολογείται με βάση τη συχνότητα των οικογενειακών και φιλικών επαφών.

Περισσότεροι από 75 εκατομμύρια Ευρωπαίοι ενήλικες (το 18% ή σχεδόν ο ένας στους πέντε) συναντιούνται με την οικογένεια ή τους φίλους τους το πολύ μια φορά το μήνα. Στον αντίποδα της Ελλάδας και της Ουγγαρίας, όπου πάνω από το 40% των ανθρώπων βλέπουν την οικογένεια τους και τους φίλους τους το πολύ μια φορά το μήνα, βρίσκονται η Ολλανδία, η Δανία και η Σουηδία, όπου αυτό συμβαίνει μόνο στο 8% των ενηλίκων. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε μια χώρα όπως η Πορτογαλία, η οποία θεωρείται στο ίδιο περίπου επίπεδο με την Ελλάδα στην ΕΕ, το ποσοστό της κοινωνικής απομόνωσης είναι μόνο 9% έναντι 43% στη χώρα μας.

Από την άλλη, συνολικά 30 εκατομμύρια Ευρωπαίοι (το 7% του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή ο ένας στους 14) νιώθουν μοναξιά πολύ συχνά. Εκτός από την Ελλάδα, το 10% αγγίζει η μοναξιά και σε άλλες χώρες (Ουγγαρία, Τσεχία, Ιταλία, Πολωνία, Γαλλία). Μικρότερα είναι τα ποσοστά στην Ολλανδία και στη Δανία (3%), στη Φινλανδία (4%), καθώς επίσης στη Γερμανία, στην Ιρλανδία και στη Σουηδία (5%).

Όπως είναι φανερό από τα παραπάνω νούμερα, το πρόβλημα της μοναξιάς είναι πιο έντονο στις χώρες της Ανατολικής και της Νότιας Ευρώπης από ό,τι της Δυτικής και Βόρειας - κάτι που μάλλον ανατρέπει το στερεότυπο περί κοινωνικών Νοτίων και αποξενωμένων Βορείων. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο ότι παράγοντες όπως η κακή υγεία και οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες (που είναι συχνότερα στη Ν. και Α. Ευρώπη) ευνοούν τη μοναξιά.

Όχι μόνοι οι ηλικιωμένοι

Μια άλλη απομυθοποίηση της μελέτης είναι ότι το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την τρίτη ηλικία. Μπορεί οι ηλικιωμένοι να είναι περισσότερο απομονωμένοι κοινωνικά (9% περισσότερο από ό,τι οι κάτω των 65 ετών), όμως δεν αναφέρουν αισθήματα μοναξιάς τόσο συχνά όσο οι ηλικιακές ομάδες 26 έως 45 ετών.

Η μελέτη επισημαίνει ότι οι μοναχικοί άνθρωποι συχνά στιγματίζονται, έχουν χειρότερη υγεία, χειρότερη γνωστική κατάσταση, περισσότερα ψυχολογικά προβλήματα και πιο απαισιόδοξες αντιλήψεις, ενώ νιώθουν να απειλούνται περισσότερο από τις καθημερινές καταστάσεις. Ακόμη, η μοναξιά σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, στον ίδιο βαθμό με την παχυσαρκία και το κάπνισμα.

Οι άρρωστοι, οι άνεργοι και οι φτωχοί είναι οι τρεις ομάδες που υποφέρουν περισσότερο από μοναξιά, καθώς έχουν λιγότερες επιλογές και χειρότερη ψυχική διάθεση. 'Ανθρωποι με κακή υγεία έχουν 10% μεγαλύτερη πιθανότητα να νιώσουν μοναξιά από ό,τι οι υγιείς, ενώ η πιθανότητα είναι αυξημένη κατά 7% για τους άνεργους και τους φτωχούς. Η επίπτωση της ανεργίας πάνω στη μοναξιά είναι διπλάσια στη Νότια και Ανατολική Ευρώπη από ό,τι στη Βόρεια και στη Δυτική. Επίσης όσοι ζουν μόνοι τους (π.χ. λόγω χηρείας), έχουν 8% μεγαλύτερη πιθανότητα να νιώθουν μοναξιά, σε σχέση με όσους ζουν μαζί με άλλους (π.χ. οι παντρεμένοι), κάτι αναμενόμενο.

Αντίθετα με τη γήρανση του πληθυσμού, η μοναξιά μόνο πρόσφατα έκανε την εμφάνιση της στη δημόσια κοινωνική και πολιτική ατζέντα των ευρωπαϊκών χωρών. Η νέα μελέτη αναδεικνύει την ανάγκη το φαινόμενο να αντιμετωπισθεί πιο ενεργητικά από τις κυβερνήσεις, τις αρμόδιες αρχές και άλλους φορείς και την κοινωνία των πολιτών. Η ολοένα μεγαλύτερη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών ενθαρρύνει την επικοινωνία εξ αποστάσεως και την απομόνωση, ενώ φέρνει σε μειονεκτική θέση όσους -ιδίως τους ηλικιωμένους- δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι δεν πρέπει να υποτιμηθεί η σημασία της μοναξιάς για την ευημερία κάθε ατόμου και την κοινωνική συνοχή. Αν και δεν υπάρχει ομοφωνία για τον ορισμό της, είναι γενικά αποδεκτό ότι η μοναξιά είναι ένα δυσάρεστο συναίσθημα που οφείλεται στη διακοπή ή στη χαμηλή ποιότητα των κοινωνικών επαφών ενός ανθρώπου. Ως μοναχικός ορίζεται κάποιος που δηλώνει ότι νιώθει μοναξιά «τον περισσότερο χρόνο» ή «πάντα». Από την άλλη, ως κοινωνική απομόνωση ορίζεται η κατάσταση ενός ανθρώπου που δεν συναντιέται με συγγενείς, φίλους ή συναδέλφους (εκτός δουλειάς) συχνότερα από μια φορά το μήνα.

Συχνά η μοναξιά και η κοινωνική απομόνωση συμβαδίζουν, αλλά όχι πάντα. Μπορεί κανείς να έχει συχνές κοινωνικές επαφές, παρόλα αυτά να μην ικανοποιείται και να νιώθει μοναξιά. Αντίστροφα, μπορεί να έχει πολύ αραιές επαφές, αλλά να μη νιώθει μοναξιά, γι' αυτό άλλωστε τα μέσα ποσοστά της μοναξιάς στην Ευρώπη είναι πολύ χαμηλότερα (7%) από ό,τι της κοινωνικής απομόνωσης (18%).

Σάββατο 29 Ιουνίου 2019

Τσίπρας: Ο Καμμένος ήταν «αναγκαίο κακό»

Αξιότιμε, κ. πρωθυπουργέ, οι κυρίες Παπακώστα και Κουντουρά είναι το "αναγκαίο καλό";

Άτιμη καρέκλα για σένα γίνονται όλα!
Τέσσερα χρόνια η σχέση Τσίπρα–Καμμένου μόνο «αναγκαίο κακό» δεν ήταν.  Ο πρώτος έγινε πρωθυπουργός και ο δεύτερος για τέσσερα χρόνια καμάρωνε με τις στολές παραλλαγής του ελληνικού στρατού!

Τι να πρωτοθυμηθούμε από τη σχέση τους... Οι δυο τους κάθε λίγο και λιγάκι: 
Δήλωναν πόσο καλή και έντιμη είναι η συνεργασία τους. Δήλωναν ότι είναι πολύ δεμένοι και θα έφταναν μαζί μέχρι το τέλος...
Ο υπουργός άμυνας δήλωνε ότι ο Τσίπρας είναι ο καλύτερος πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης!
Ο δε πρωθυπουργός τον παραδεχόταν ως εξαιρετικό πολιτικό!

Ανοιχτή επιστολή Γαβρόγλου σε Μητσοτάκη για την εκπαίδευση

Πότε θα κάνετε την αυτοκριτική σας;
κ. υπουργέ, στα τεσσεράμισι χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ από το υπουργείο παιδείας "πέρασαν" τρεις υπουργοί και διπλάσιοι υφυπουργοί, αυτοσχεδιάζοντας με αντισυνταγματικούς νόμους, ταλαιπωρώντας γονείς, μαθητές/σπουδαστές, εκπαιδευτικούς!


H επιστολή του κ. Γαβρόγλου έχει ως εξής:

«Κύριε Μητσοτάκη,
Επειδή υπάρχει μία πολυγλωσσία στις τοποθετήσεις των συνεργατών σας και ορισμένων Βουλευτών της ΝΔ, για τα ζητήματα της Εκπαίδευσης αλλά και ασάφειες στο δημοσιευμένο πρόγραμμα της Ν.Δ. για την Εκπαίδευση, θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η αποσαφήνιση των θέσεων του κόμματός σας ως προς τα παρακάτω ερωτήματα.
1. Συμφωνείτε με τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση σε δημόσιες σχολικές μονάδες με καθολική δημόσια χρηματοδότηση και δωρεάν πρόσβαση για όλους;
2. Συμφωνείτε με τη μείωση των γραπτά εξεταζομένων μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο;
3. Συμφωνείτε ότι η Γ΄ Λυκείου ουσιαστικά δεν υφίσταται σήμερα και ότι πρέπει να εξελιχθεί σε μία τάξη μετάβασης που θα εξασφαλίζει τη διασύνδεση των εγκύκλιων σπουδών με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με λίγα σε αριθμό μαθήματα και πολλές ώρες διδασκαλίας για το κάθε μάθημα (4 μαθήματα των 6 ωρών την εβδομάδα);
4. Συμφωνείτε με τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης μόνον με το απολυτήριο, σε Πανεπιστημιακά Τμήματα στα οποία η ζήτηση από τους υποψηφίους φοιτητές θα είναι μικρότερη από τον αριθμό των εισακτέων, διατηρώντας παράλληλα και τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων για τα υπόλοιπα Τμήματα;
5. Συμφωνείτε με την παροχή δωρεάν παιδείας για όλους από την προσχολική εκπαίδευση μέχρι και την ανώτατη εκπαίδευση ή θεωρείτε πως θα πρέπει να καθιερωθεί η επιλογή σχολείων με το σύστημα κουπονιών (vouchers);
6. Συμφωνείτε με τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών 4.500 στην Ειδική Αγωγή το 2019, και 10.500 στη Γενική Εκπαίδευση τα επόμενα δύο χρόνια;
7. Συμφωνείτε με την επαναφορά της αναλογίας προσλήψεων/αποχωρήσεων στο 1:1 ή εμμένετε στον κανόνα 1 πρόσληψη για 5 αποχωρήσεις; Δεδομένου ότι η εφαρμογή του κανόνα 1:5 επιτρέπει περί τις 1800 προσλήψεις ετησίως στο δημόσιο γενικά πώς θα εξασφαλίσετε το διορισμό 15.000 εκπαιδευτικών;
8. Συμφωνείτε με τη δυνατότητα επαναπροκήρυξης κάθε θέσης καθηγητή Πανεπιστημίου που κενώνεται λόγω συνταξιοδότησης;
9. Συμφωνείτε με τις ρυθμίσεις που έχουν γίνει για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς όπως και για τους εργαζόμενους στα φροντιστήρια;
10. Συμφωνείτε με την νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων (νέα Τμήματα, συνέργειες με ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα, διετή προγράμματα σπουδών για αποφοίτους ΕΠΑΛ που θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών) ή εμμένετε στη μετατροπή θεσμοθετημένων Πανεπιστημίων σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών;
11. Συμφωνείτε με την δημιουργία και λειτουργία του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ);
12. Συμφωνείτε με την επίλυση του ζητήματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων όπως αυτή αποτυπώθηκε στον Νόμο 4610/2019 για τους αποφοίτους των ΤΕΙ;
Σας ευχαριστώ.
Με εκτίμηση,
Κώστας Γαβρόγλου
Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων»

Όταν ο Τσίπρας απειλεί

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν θα ξεμπλέξουν εύκολα με την Αριστερά». Επιτέλους ο κ. Τσίπρας ανακάλυψε την Αμερική. Ο ίδιος μπορεί να νομίζει ότι έφτασε στην Ινδία, όμως όντως είναι η Αμερική. Οποια κυβέρνηση κι αν προκύψει, όση κοινοβουλευτική άνεση κι αν έχει, θα χρειαστεί πολύς κόπος για να βρει την άκρη στον λαβύρινθο που έχτισε η τετραετία. Ομως η «απεύθυνση» δεν απευθύνεται μόνον ( σύστοιχο αντικείμενο της τσιπραϊκής διαλέκτου) στους πολιτικούς του αντιπάλους. Απευθύνεται και σε όσους έχουν πάρει την απόφαση να τους ψηφίσουν. Ο φόβος είναι διάχυτος ότι αν εκλεγεί η Ν.Δ. η χώρα θα ξαναζήσει την περίοδο των «Αγανακτισμένων». Με αφορμή την κατάργηση του ασύλου, η Αθήνα θα καεί, και οι μιλίτσιες θα στήνουν οδοφράγματα με το παραμικρό. Η Ευρώπη θα δαιμονοποιηθεί για ακόμη μία φορά και μουσουργοί θα χύνουν δάκρυα στις πλατείες για τη δημοκρατική ΕΡΤ. Είναι γνωστόν πως η Αριστερά έχει αγαστές σχέσεις με τα απολιθώματα. Το 2019, μάλιστα, το κίνημα θα έχει εμπλουτισθεί από νέες δυνάμεις της δημοκρατίας μας, με ιδέες που τις συντηρούν φρέσκες με καθημερινή γυμναστική, όπως ο ΓΑΠ.

Ο Τσίπρας δεν είναι καλός πολιτικός. Δεν μπόρεσε να διαχειρισθεί τη νίκη του, ξόδεψε τη δημοφιλία του με την αλαζονεία του νεόπλουτου, και τώρα δεν μπορεί να διαχειρισθεί την ήττα του. Δεν καταλαβαίνει ότι τη Ν.Δ. θα την ψηφίσουν όχι μόνον οι νεοδημοκράτες, όχι μόνον όσοι ψήφισαν «Ναι» στο δημοψήφισμα, αλλά και ένας κόσμος του οποίου το κύριο κίνητρο είναι η κούραση. Η Ελλάδα πειραματίσθηκε με την Αριστερά και το πείραμα απέτυχε. Ο συνδυασμός χάους και αυταρχισμού εξάντλησε και τις ελάχιστες κοινωνικές δυνάμεις, τις ήδη καταπονημένες από την προηγούμενη περίοδο της κρίσης. Οι ομάδες κρούσης χωρίς πολιτική κάλυψη από την κυβέρνηση θα συρρικνωθούν στις πραγματικές τους διαστάσεις. Τυχάρπαστοι αποσυνάγωγοι. Πόσοι θα διαμαρτυρηθούν αν καταργηθεί το άσυλο; Πόσοι θα εξεγερθούν αν καθαρίσει το Πολυτεχνείο; Κι αν η νέα κυβέρνηση αποφασίσει να μετατρέψει τον βροντόσαυρο της ΕΡΤ σε δημόσια τηλεόραση, από ποιους θα ζητήσουν συμπαράσταση οι συνδικαλιστές της; Θα διαπιστώσουν ότι και οι μουσουργοί ξέρουν από πολιτική και δεν πουλάνε την τέχνη τους δωρεάν.

Ο Τσίπρας σταδιοδρόμησε περιφέροντας τα λείψανα της προοδευτικής ορθοδοξίας. Αποδείχθηκε ότι ούτε τον καρκίνο θεραπεύουν, ούτε δίνουν στους αόμματους τα «ματάκια» τους, ούτε στους χωλούς τα «ποδαράκια» τους. Η απειλή του θυμίζει σύζυγο που βρήκε τα πράγματά του στον δρόμο και την κλειδαριά αλλαγμένη. Φωνάζει, ξεσηκώνει τους γείτονες, όμως, όταν αυτοί του φωνάζουν «Σκασμός!» γιατί βαρέθηκαν τους καβγάδες του ζεύγους, παίρνει τα μπογαλάκια του και ψάχνει
για ξενοδοχείο.

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019

Τα αποτελέσματα των εκλογών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας-Ποιοι εκλέγονται


Ολοκληρώθηκαν την Τετάρτη 26 Ιουνίου οι εργασίες της 88ης Γ.Σ. αντιπροσώπων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ). Στις εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού συμβουλίου και αντιπροσώπων για το Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ συμμετείχαν 10 συνδικαλιστικές παρατάξεις:
  1. Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών (ΔΑΚΕ)
  2. Δημοκρατική Συνεργασία (ΔΗ.ΣΥ)
  3. Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις
  4. Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ – ΠΑΜΕ)
  5. Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. (ΑΕΕΚΕ)
  6. Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΕΡΑ)
  7. Ανεξάρτητο Ριζοσπαστικό Μέτωπο
  8. Προοδευτικά Ρεύματα
  9. Ενωτικά Ανεξάρτητα Σχήματα (ΕΝ.Α) και
  10. Αντεπίθεση των εκπαιδευτικών.
Συγκεντρωτικά στοιχεία των εκλογών:
Εγγεγραμμένοι 660
Ψήφισαν 658
Άκυρα Λευκά 3
Έγκυρα 655
Αποτελέσματα για ΔΟΕ

α/α 
Παράταξη                           ψήφοι              έδρες    
1. Δ.Α.Κ.Ε.                              195                   3      
2. ΔΗ.ΣΥ.                               129                   2        
3. Παρεμβάσεις                    112                   2      
4. ΑΣΕ – ΠΑΜΕ                   110                   2           
5. Ε.Ρ.Α.                                  45                    1            
6. Α.Ε.ΕΚ.Ε.                           43                    1               
7. Μέτωπο                              13                    0
8. Πρ. Ρεύματα                      5                     0
9. ΕΝ.Α                                    2                     0
10. Αντεπίθεση                      1                      0

Εκλέγονται:
Από τη ΔΑΚΕ ο νυν πρόεδρος Θανάσης Κικινής, η Γιώτα Βενετοπούλου και ο Μάνος Ανδρουλάκης.
Από τη ΔΗΣΥ: ο Σταύρος Πετράκης και ο Θανάσης Γκούμας.
Από τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ: ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης και ο Χρήστος Παναγιώτου.
Από την ΑΣΕ ΠΑΜΕ ο Αχιλλέας Ζορμπάς και ο Σπύρος Μαρίνης.
Από την ΑΕΕΚΕ ο Γιώργος Τρούλης.
Από την ΕΡΑ ο Ζήσης Καπράνας.
Για την Ελεγκτική Επιτροπή της ΔΟΕ εκλέγονται:
Από τη ΔΑΚΕ (2 έδρες): ο Χρήστος Βογιατζής και Κική Κοκκίνου
Από τη ΔΗΣΥ (1 έδρα): ο Νεκτάριος Πετράκης
Από τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ (1 έδρα): ο Βασίλης Ζώη.

Αποτελέσματα για ΑΔΕΔΥ
α/α   Παράταξη             ψήφοι                   έδρες
1. Δ.Α.Κ.Ε.                         196                          53
2. ΔΗ.ΣΥ.                           132                         35
3. ΑΣΕ – ΠΑΜΕ               114                          31
4.Παρεμβάσεις                110                          30
5. Α.Ε.ΕΚ.Ε.                       45                          10
6.Ε.Ρ.Α.                              39                          10
7.Μέτωπο                          15                            4
8.Πρ. Ρεύματα                  4                             1
9.ΕΝ.Α                                1                             0
10.Αντεπίθεση                  1                             0
                    Τα ποσοστά των παρατάξεων από το 2015 
                              
                               2019           2017                 2015
1. Δ.Α.Κ.Ε.             29,77%     27,79%          23,05%
2. ΔΗ.ΣΥ.               19,69%    18,78%          15,42%
3. Παρεμβάσεις    17,10%    17,40%          20,15%
4. ΑΣΕ – ΠΑΜΕ   16,79%    13,44%          13,44%
5. Ε.Ρ.Α.                   6,87%        6,11%         11,91%
6. Α.Ε.ΕΚ.Ε.           6,56%         6,72%          8,24%

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

"Πρεμεντί" με τη λήξη του διδακτικού έτους

Η παρέα μας γυναικοκρατούμενη! 
Ιωάννη, ποιος τη χάρη μας, περιστοιχισμένοι από οκτώ αιθέριες υπάρξεις!
Εδώ, πάντα Άργος Ορεστικόν
«Πρεμεντί» (γαλλιστί après-midi) στη συμπρωτεύουσα του ακριτικού νομού μας, στο Άργος Ορεστικό και στο φιλόξενο χώρο του zoomserie, οργάνωσαν το απόγευμα της Τετάρτης 26 Ιουνίου, το ζεύγος Λεωνίδα Οικονομίδη-Δέσποινα Σπυροπούλου. 
Προσκεκλημένοι διοικητικοί υπάλληλοι και συνάδελφοι της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, καθώς επίσης και η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου Έλενα Ζυγούρη.

Με αφορμή τη λήξη του διδακτικού έτους και στο πλαίσιο της αγαστής, αρμονικής και κυρίως ειλικρινούς συνεργασίας, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να συσφίξουν ακόμη περισσότερο τις σχέσεις τους.
Εν μέσω, μάλιστα, προεκλογικής περιόδου δεν άφησαν ασχολίαστη την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα, έχοντας στο επίκεντρο της συζήτησης τα θέματα εκπαίδευσης.
Ένα χαλαρό και χαλαρωτικό συνάμα απόγευμα με καφεδάκι και μπιρίτσες -μετ' εδεσμάτων- με τους/τις συνεργάτες/ιδες της Διεύθυνσης, που βοήθησαν τα μέγιστα στην επιτυχημένη ολοκλήρωση μιας δύσκολης σχολικής χρονιάς... 
Κεράσαμε "ευχαριστίες και εκτίμηση" σε ένα πιο προσωπικό συναπάντημα, με την ευχή και την υπόσχεση να το επαναλάβουμε, γιατί... το αξίζουμε όλοι!!!
Καλό καλοκαιράκι, καλά μελλούμενα...
Λεωνίδας-Δέσποινα
Αφιερωμένο στους λάτρεις του ελληνικού καλοκαιριού

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

Κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου ζητούν Αρβελέρ, Βερέμης, Γιαννάκου, Διαμαντοπούλου και Διαμαντούρος

Καταλήψεις, βανδαλισμοί και ασυδοσία, θεσμοθετήθηκαν το 1982 επί ΠΑΣΟΚ
Το πανεπιστημιακό άσυλο απασχολεί την ελληνική κοινωνία από τον περασμένο αιώνα. Παρά τις δημόσιες συζητήσεις ωστόσο που είχαν ανοίξει για το θέμα μετά το 1975, δεν συμπεριλήφθηκε ποτέ σε κανέναν νόμο, γι' αυτό και δεν είχε νομική, αλλά μόνον ηθική υπόσταση.
Για πρώτη φορά θεσμοθετήθηκε το 1982 με το νόμο-πλαίσιο της κυβέρνησης του ΠαΣοΚ για τα ΑΕΙ, ενώ κανένας υπουργός δεν το «άγγιξε» ως το 2007, οπότε η κυβέρνηση της ΝΔ με υπουργό Παιδείας την Μαριέττα Γιαννάκου, καθόρισε συγκεκριμένα τι καλύπτει το πανεπιστημιακό άσυλο και ποιους χώρους μέσα στα ιδρύματα. 

Την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου ζητούν οι Ελένη Αρβελέρ, Θάνος Βερέμης, Μαριέττα Γιαννάκου, Άννα Διαμαντοπούλου, Νικηφόρος Διαμαντούρος. Αναφέρουν ότι το άσυλο δεν αφορά στους φοιτητές, ούτε την προστασία επιλήψιμης διαγωγής εντός του πανεπιστημιακού χώρου.

Το πλήρες κείμενο

"Η ανοχή έγινε πια ενοχή. Δεν επιτρέπεται σ’ ένα ευνομούμενο κράτος να ανέχεται η πολιτεία τις βιαιοπραγίες, τις αυθαιρεσίες και τις απειλές που εκτοξεύουν και διαπράττουν ανενόχλητοι φοιτητές, συνεπικουρούμενοι ασφαλώς και από εξωπανεπιστημιακούς αναρχικούς, εναντίον των πανεπιστημιακών δασκάλων. Ως ελάχιστο παράδειγμα θα θυμίσουμε την άνανδρη επίθεση εναντίον του Άγγελου Συρίγου, Καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου και πρόσφατα εναντίον της Μαρίας Ευθυμίου, Καθηγήτριας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Γνωστά επίσης και τα πρωτοφανή και απαράδεκτα πολυάριθμα περιστατικά παρακώλυσης της λειτουργίας των Ακαδημαϊκών θεσμών, καθώς και της ασύστολης καταστροφής του επιστημονικού εξοπλισμού. Την θλιβερή αυτή εμπειρία έχουν γνωρίσει αδιακρίτως όλα σχεδόν τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, χωρίς να υπάρξει αποτελεσματική επίσημη αντίδραση. Το προνόμιο του πανεπιστημιακού ασύλου που επικαλούνται για να καλύψουν κάθε παραβατικότητα, αγνοούν οι παρανομούντες, ότι δεν αφορά στους φοιτητές, ούτε την προστασία επιλήψιμης διαγωγής εντός του πανεπιστημιακού χώρου. Το άσυλο συστήθηκε ήδη στην αρχή της Αναγέννησης για να παραχωρήσει στους καθηγητές απόλυτη ελευθερία στην επιλογή του προγράμματος διδασκαλίας τους, απαγορεύοντας κάθε εκκλησιαστική ή πολιτική παρέμβαση και ανάμειξη. Καιρός λοιπόν να καταργηθεί το κακώς εννοούμενο σήμερα άσυλο, για να μπορέσουν τα πανεπιστήμιά μας να βρουν τον βηματισμό για την απρόσκοπτη διάδοση της γνώσης και την άσκηση της έρευνας.

Ο πολιτισμός μετριέται στις μέρες μας με το ποιόν του πανεπιστημίου κάθε χώρας και η ποιότητα του πανεπιστημίου προϋποθέτει τον σεβασμό και την αγαστή σχέση με την κοινωνία που το δημιούργησε και το συντηρεί. Ο μεγαλύτερος πλούτος είναι να μοιράζεσαι τη γνώση, όπως μοιράζεσαι το ψωμί. Είναι επικίνδυνος εχθρός του πολιτισμού, όποιος εμποδίζει τη δημιουργία και την μοιρασιά της γνώσης που παράγει το πανεπιστήμιο".

Ελένη Αρβελέρ
Θάνος Βερέμης
Μαριέττα Γιαννάκου
Άννα Διαμαντοπούλου
Νικηφόρος Διαμαντούρος

Το τέλος της δημόσιας εκπαίδευσης

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Δύο πανεπιστημιακοί κι ένας δημοσιογράφος δεν φτάνουν για να ολοκληρωθεί η καταστροφή της δημόσιας εκπαίδευσης. Πρώτον, πρέπει να βρεθούν στην κατάλληλη θέση. Και έγιναν και οι τρεις υπουργοί Παιδείας. Δεύτερον, χρειάζεται να τους δοθεί χρόνος. Και τους δόθηκαν τέσσερα χρόνια. Τρίτον, χρειάζεται και το κατάλληλο περιβάλλον, η συμφωνία των επαγγελματιών του κλάδου –των λεγομένων «λειτουργών»– και η αδιαφορία των αμέσως ενδιαφερομένων, των μαθητών και των γονέων τους. Ξεκινώ από τους τελευταίους. Οι γονείς και τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση περίπου σαν τη στρατιωτική θητεία. Είναι υποχρεωτικό το πέρασμα από τα θρανία και τα αμφιθέατρα και το καλύτερο που μπορεί να σου τύχει είναι να τη βγάλεις με όσο το δυνατόν λιγότερο κόστος, οικονομικό, ψυχικό, διανοητικό. Η δημόσια εκπαίδευση μπορεί να μην είναι δωρεάν, όμως όσο τη λέμε δωρεάν η πρώτη προϋπόθεση καλύπτεται.

Για το ψυχικό και διανοητικό κόστος φρόντισαν οι δύο πανεπιστημιακοί. Ο πρώτος, ο Μπαλτάς, έβγαλε από τη μέση την αριστεία, άρα την προσπάθεια. Ο δεύτερος, ο Γαβρόγλου, επιδαψίλευσε την πελατεία του με διάφορες διευκολύνσεις, από το ωράριο έως τη διδακτέα ύλη και φρόντισε να την απαλλάξει από το άγχος του πανεπιστημίου υποβαθμίζοντας τα ΑΕΙ σε ΤΕΙ και ανοίγοντας ιδρύματα σαν καφετέριες. Οι δύο μαζί με τον τρίτο, τον Φίλη, κέρδισαν τους επαγγελματίες καθησυχάζοντάς τους ότι η αξιολόγηση είναι για τους κουτόφραγκους. Θυμάστε άραγε μέσα στα τέσσερα χρόνια καμιά απ’ αυτές τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών με τις οποίες μας θυμίζουν πόσο χρήσιμοι είναι για το κοινωνικό σύνολο αναγκάζοντας τους εκάστοτε πρωθυπουργούς να αποπέμψουν τους υπουργούς τους; Καμία.

Δεν ισχυρίζομαι ότι το τέλος του δημόσιου σχολείου είναι αποκλειστικό έργο του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ – διετέλεσε και ο Ζουράρις υφυπουργός, μην το ξεχνάμε. Σιγά μην είχαν σχέδιο για την εκπαίδευση ο Τσίπρας και ο Καρανίκας. Δεκαετίες τώρα, εργάστηκαν για να το πετύχουν η ανικανότητα των πολιτικών, το βαθύ κράτος των εκπαιδευτικών και η αδιαφορία της κοινωνίας, κυρίως της μεσαίας τάξης. Απλώς οι τρεις υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ ανέδειξαν όλες τις δυσπλασίες και τις αναπηρίες του συστήματος σε πολιτικούς στόχους. Όταν ο Μπαλτάς αποκάλεσε την αριστεία ρετσινιά, εξέφρασε το πνεύμα της μεταπολίτευσης που ταύτισε τη δημοκρατία με την ισοπέδωση. Όταν η αξιολόγηση καταργείται, θριαμβεύει η νοοτροπία που πιστεύει ότι οι αξίες δημιουργούν ανισότητες, άρα για να καταργηθούν οι ανισότητες πρέπει να φύγουν απ’ τη μέση οι αξίες.

Τα πράγματα θα αλλάξουν μόνον όταν η μεσαία τάξη αντιληφθεί ότι το τέλος της δημόσιας εκπαίδευσης είναι εξίσου οδυνηρό με τις κατασχέσεις των τραπεζικών της λογαριασμών.

Τρίτη 25 Ιουνίου 2019

Μητσοτάκης: Μη αυτοδυναμία σημαίνει νέες εκλογές τον Δεκαπενταύγουστο


kathimerini.gr
«Εμείς από την πρώτη στιγμή θέλαμε να γίνει το ντιμπέιτ. Όταν προέκυψε το δήθεν πρόβλημα με την παρουσία του κ. Τσίπρα στη Σύνοδο Κορυφής αντιπροτείναμε άλλη ημερομηνία. Η εντύπωση που έχω αποκομίσει είναι ότι ο κ. Τσίπρας δεν ήθελε να αναμετρηθεί με όλους τους αρχηγούς», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη.
Μιλώντας στο Θέμα FM, o κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης στη βράβευση του Γιάννη Αντετοκούμπο ως MVP του NBA, χαρακτηρίζοντας πολύ συγκινητικά τα όσα είπε όπως την αναφορά του στον εκλιπόντα πατέρα του αλλά και τον «Παρθενώνα» που είχε ραμμένο στο σακάκι του.
Ερωτηθείς αν περίμενε το εύρος της νίκης στις ευρωεκλογές, ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Η εικόνα που είχα εγώ δεν ήταν μόνο των δημοσκοπήσεων αλλά και η εικόνα της κοινωνίας. Έβλεπα ένα μεγάλο κύμα αντίδρασης στον κ. Τσίπρα. Και στις συγκεντρώσεις τις οποίες πήγαινα, πολύς κόσμος που δεν ψήφιζε Νέα Δημοκρατία, έλεγε «θα σου δώσουμε την ευκαιρία να εφαρμόσεις το πρόγραμμά σου».
«Το ματς ξεκινάει από την αρχή , είπε επίσης ο κ. Μητσοτάκης. Η κάλπη είναι άδεια στις 7 Ιουλίου. Το αποτέλεσμα δεν είναι προεξοφλημένο, η νίκη της ΝΔ δεν είναι δεδομένη, πρόσθεσε» προχωρώντας σε μια «ισχυρή παρότρυνση», όπως είπε, για αυξημένη συμμετοχή.
«Θα ήθελα όσο το δυνατόν λιγότερη αποχή. Δεν πιστεύω όμως ότι η αποχή θα είναι μεγάλη. Εξακολουθώ να εισπράττω στις περιοδείες μου, ότι πρέπει να μπει ένα ισχυρό τέλος σε αυτή την κυβέρνηση».
Ερωτηθείς για την απόσυρση Μοροπούλου, ο κ. Μητσοτάκης διαβεβαίωσε ότι δεν γνώριζε την υπόθεση, ενώ αναφερόμενος εν γένει στις πρακτικές και συμπεριφορές υποψηφίων σημείωσε: «Τίποτε δεν με ενοχλεί περισσότερο από στελέχη που προεξοφλούν την υπουργοποίησής τους. Δεν υπάρχουν έτοιμα υπουργικά κοστούμια».
«Είναι σημαντικό να αφήσουμε έξω από τη Βουλή και τη Χρυσή Αυγή και το κόμμα του κ. Βελόπουλου. Είναι προσβολή για διαφορετικούς λόγους να εισέλθουν στη Βουλή», τόνισε ακόμη ο κ. Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος στην πολιτική των υψηλών πλεονασμάτων είπε: «Το έγκλημα της οικονομικής πολιτικής είναι το υπερπλεόνασμα, που σημαίνει υπερφορολόγηση ώστε να μπορούν μετά να μοιράζουν επιδόματα». 
Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε αποκρουστική τη φράση «μυρίζει ανθρώπινο αίμα» με την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται το πρόγραμμα της ΝΔ. Δεν έμαθαν τίποτα, προσέθεσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Μιλώντας στον ρ/σ Θέμα 104,6, επανέλαβε ότι το πρόγραμμα της ΝΔ είναι εφαρμόσιμο και βασίζεται σε στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Με ισχυρή εντολή θα πάω στις Βρυξέλλες και θα έχω ισχυρά διαπραγματευτικά όπλα, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και κάλεσε τους πολίτες να αφήσουν εκτός Βουλής τη Χρυσή Αυγή και την Ελληνική Λύση.
Σχετικά με τη ρύθμιση των 120 δόσεων για τις επιχειρήσεις, υποστήριξε ότι δεν είναι σοβαρή η θέση του κ. Τσίπρα να φέρει πράξη νομοθετικού περιεχομένου. «Κυβερνούν 4 χρόνια, τώρα το θυμήθηκαν;» διερωτήθηκε ο κ. Μητσοτάκης.
Σημείωσε ότι η ΝΔ θα φέρει άμεσα τη ρύθμιση, όπως έχει πει εξ' αρχής και θα εφαρμοστεί με κλιμακωτά κριτήρια, εύκολα για όσους χρωστούν έως 3000 ευρώ, δεύτερο επίπεδο τα 20.000 ευρώ και διαφορετικό επίπεδο από εκεί και πάνω.
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι θα αλλάξει ο νόμος Κατρούγκαλου για το ασφαλιστικό, υπογραμμίζοντας πως αδικεί τους ασφαλισμένους που εργάζονται και αμείβονται. Σημείωσε, επίσης, πως για την επικουρική ασφάλιση για τους νέους ασφαλισμένους θα δημιουργηθεί ένας κουμπαράς
Ερωτηθείς για τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και ποια θα είναι η στάση της ΝΔ, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε: Η ανοχή της κυβέρνησης στη σκληρή πραγματικότητα είναι ακατανόητη. Στα ζητήματα της Ποινικής αντιμετώπισης κακοποιών υπάρχει μία σειρά από άκρως προβληματικές διατάξεις, Ενδεχομένως και στο πρώτο μας νομοσχέδιο θα προβούμε σε σημειακές αλλαγές».
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στις αλλαγές στην κορυφή της Δικαιοσύνης, λέγοντας: «Ηγεσία του Αρείου Πάγου θα ορίσουμε εμείς. Αντιλαμβάνομαι τη σπουδή του κ. Τσίπρα να ορίσει ο ίδιος την ηγεσία αλλά καταλαβαίνω ότι το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα δεν θα υπογραφεί, οπότε είναι λογικό ότι η επόμενη κυβέρνηση θα ορίσει την ηγεσία του Αρείου Πάγου.
Οσον αφορά στο ενδεχόμενο μή ύπαρξης αυτοδυναμίας ο κ. Μητσοτάκης απάντησε: «Εάν δεν υπάρξει αυτοδυναμία, η χώρα θα οδηγηθεί ξανά σε εκλογές το Δεκαπενταύγουστο. Με απλή αναλογική και όλα τα θέματα ανοιχτά».
O κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε «απρόβλεπτο» τον Ταγίπ Ερντογάν και πρόσθεσε: «Με όσα κάνει στην κυπριακή ΑΟΖ θα πρέπει η ΕΕ να λάβει στοχευμένες κυρώσεις».
Ωστόσο, όπως είπε, θα επιδιώξει διάλογο και συνεννόηση με τον κ. Ερντογάν, εάν το επιθυμεί και ο ίδιος. Υπογράμμισε, ακόμα, ότι δεν υπάρχει περίπτωση να κάνει η Τουρκία τίποτα στην ελληνική ΑΟΖ.
Σε σχετική ερώτηση, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι αν κρίνουμε ότι υπάρχουν κεφάλαια στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις των Σκοπίων που πρέπει να μπλοκάρουμε θα το κάνουμε.
Αναφερόμενος στη λειτουργία της κυβέρνησης, σημείωσε ότι το υπουργικό Συμβούλιο θα συνεδριάζει στο Μαξίμου και όχι στη Βουλή, ως ένδειξη σεβασμού στη διάκριση των εξουσιών, ενώ τόνισε πως θα συμμετέχουν μόνον οι υπουργοί και ένας αναπληρωτής υπουργός.
Χαρακτήρισε «χυδαία επίθεση από εφημερίδα που είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία» τα σχόλια ότι η σύζυγός του εκπροσώπησε τη ΝΔ στην ενθρόνιση του αρχιεπισκόπου Αμερικής. Είχε προσωπική πρόσκληση και ήταν μαζί με την κόρη μου, δεν εκπροσώπησε κανέναν παρά μόνο τον εαυτό της, υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.

ΠΕΘ: Να μην αναγράφεται το Θρήσκευμα στα απολυτήρια, ΜΟΝΟΝ όταν το ζητούν οι γονείς


Προς
Αξιότιμον κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου,
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων,
Ανδρέα Παπανδρέου 3715180 Μαρούσι
Αθήνα
ΚΟΙΝ.:
1) Διαρκή Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος
2) Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμον και άπαντες τους Σεβασμιωτάτους Αρχιερείς της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος
3) Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Υπουργείου Παιδείας

Θέμα: Η υποχρεωτική αναγραφή του Θρησκεύματος στα υπηρεσιακά σχολικά βιβλία, έντυπα και στους Απολυτήριους τίτλους των μαθητών/τριών.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Μετά από πολλές επιστολές που λάβαμε από Εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας αλλά και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε για τα παρακάτω:

Σύμφωνα με την Υ.Α. 10645/ΓΔ4/23-01-2018:

α) Στο άρθρο 11, παρ. 1, αναφέρεται ότι στοιχεία που καταχωρίζονται στο Ατομικό Δελτίο κατά την εγγραφή ή κατά τη διάρκεια φοίτησης του/της μαθητή/τριας είναι μεταξύ άλλων και το Θρήσκευμα.

β) Στο ίδιο άρθρο 11 παρ. 3, αναφέρεται ότι «στοιχεία που δεν αναγράφονται στις ταυτότητες ή στα πιστοποιητικά γέννησης δεν καταχωρίζονται στα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα, εκτός αν δηλώνονται με υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α' 75) των γονέων ή του κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας».

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι:
1. Η αναγραφή του Θρησκεύματος στα υπηρεσιακά σχολικά βιβλία και έντυπα είναι υποχρεωτική.
2. Επειδή όμως, όπως πληροφορούμεθα, η Υπουργική Απόφαση πήγε πριν από λίγες ημέρες στα σχολεία και δεν εφαρμόζεται με παρόμοιο και καθολικό τρόπο και επειδή οι γονείς και κηδεμόνες, με τη σειρά τους, ενημερώθηκαν πολύ αργά, οι πλείστοι από αυτούς φαίνεται να μην έχουν υποβάλει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση, που ζητά να δηλώσουν, αν επιθυμούν, να αναγράφεται στα υπηρεσιακά σχολικά βιβλία και έντυπα το Θρήσκευμα των τέκνων τους, με αποτέλεσμα να βρεθούν τελικά πάρα πολλά Απολυτήρια, χωρίς την αναγραφή του θρησκεύματος. Γι’ αυτό, θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε να ανασταλεί για φέτος το μέτρο, να σταλεί διευκρινιστική εγκύκλιος σε όλα τα σχολεία της χώρας και να ισχύσει ό,τι ίσχυε έως τώρα, να αναγράφεται δηλαδή το Θρήσκευμα στα Απολυτήρια των παιδιών και να ευρεθεί, από την αρχή του νέου σχολικού έτους, ένας τρόπος, με τον οποίο να επικρατεί ομοιομορφία στα Απολυτήρια των μαθητών ολόκληρης της χώρας. Ο τρόπος που εμείς προτείνουμε είναι να αναγράφεται το θρήσκευμα σε όλα τα Απολυτήρια των μαθητών και ΜΟΝΟΝ σε εκείνα που οι γονείς θα ζητήσουν τη μη αναγραφή του με υπεύθυνη δήλωση, να μην αναγράφεται.
Και τούτο διότι:
α. Λίγες μέρες πριν, δημοσιεύτηκαν Υπουργικές αποφάσεις, που καθόριζαν τον τύπο των τίτλων Γυμνασίου, Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Στις αποφάσεις αυτές το θρήσκευμα περιέχεται μεταξύ των στοιχείων που καταγράφονται στους τίτλους και ουδεμία αναφορά υπάρχει στην υποχρέωση των γονέων να υποβάλλουν Υπεύθυνη Δήλωση, εάν επιθυμούν την αναγραφή ή όχι του θρησκεύματος στους τίτλους που θα λάβουν τα τέκνα τους. Εξάλλου, το Απολυτήριο είναι τίτλος που εκδίδεται άπαξ και, συνεπώς, δεν υπάρχει δυνατότητα ικανοποίησης αιτημάτων των γονέων για επανέκδοση του τίτλου με την προσθήκη του θρησκεύματος.

β. Ο τρόπος που εφαρμόστηκε η απόφαση για αναγραφή ή όχι του θρησκεύματος στους τίτλους των μαθητών δημιουργεί πολλά θέματα και προβλήματα, μεταξύ άλλων, μάλιστα, θέματα συνταγματικότητας. Και τούτο, διότι, με βάση το προοίμιο του Συντάγματος αλλά και την προέκτασή του, το άρθρο (3), είναι σαφές ότι το ελληνικό κράτος είναι ορθόδοξο, αφού «Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού». Η υπουργική απόφαση, επομένως, που ορίζει ότι το θρήσκευμα θα αναγράφεται μόνον με υπεύθυνη δήλωση των γονέων, θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψη το άρθρο (3) και το γεγονός ότι οι πλείστοι Έλληνες μικροί ή μεγάλοι είναι ορθόδοξοι χριστιανοί. Η απόφαση, συνεπώς, θα έπρεπε να προβλέπει να αναγράφεται σε όλους τους τίτλους ως θρήσκευμα των μαθητών: «Ορθόδοξος Χριστιανός» και να ζητά υπεύθυνη δήλωση ΜΟΝΟΝ από τους γονείς που δεν είναι Χριστιανοί ή από αυτούς που επιθυμούν να παραμείνει κενό το σημείο αυτό συμπλήρωσης του θρησκεύματος. Οποιαδήποτε άλλη λύση είναι ικανή να δημιουργήσει τεράστια θέματα, μεταξύ των οποίων και πιθανά λανθασμένα συμπεράσματα για το ποσοστό των θρησκευόμενων, των άθρησκων των άθεων ή των ουδετερόθρησκων στη χώρα μας. Για πολλούς χριστιανούς γονείς, για παράδειγμα, που απουσίαζαν και δεν ειδοποιήθηκαν τηλεφωνικώς -την τελευταία στιγμή από το σχολείο του τέκνου τους- για να κάνουν υπεύθυνη δήλωση, φαίνεται, πλέον, με βάση μάλιστα ένα δημόσιο έγγραφο, ότι το παιδί τους είναι άθεο ή άθρησκο, ενώ είναι βαπτισμένο μέλος της ορθόδοξης Εκκλησίας. Στην περίπτωση αυτή, μάλιστα, υπάρχει προσβολή της προσωπικότητας του παιδιού και δημόσια συκοφαντική δυσφήμισή του, διότι, επισήμως, το κράτος σε δημόσιο έγγραφό του, το οποίο δεν μπορεί να αλλάξει, θα καταγραφεί ότι είναι άθεο ή άθρησκο ή ότι αρνείται να χαρακτηριστεί χριστιανός.

γ. Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση του Ιανουαρίου του 2018 (10645/ΓΔ4/23-01-2018), επίσης, θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως μια προσπάθεια αρνητικής προθέσεως έναντι της θρησκευτικής πίστεως στον χώρο της Παιδείας, παρόμοια με εκείνη που εξεδόθη, ένα μήνα αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2018, όταν με άλλη υπουργική απόφαση (18/2018, ΦΕΚ 31/23-02-2018, αφαιρέθηκε από τον Οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας, παρανόμως και αντισυνταγματικώς, η κατά το Σύνταγμα αποστολή του Υπουργείου, που είναι «η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης». Ως γνωστό, για την απόφαση αυτή προσέφυγε στο ΣτΕ τόσο η Εκκλησία της Ελλάδος όσο και η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων και ήδη μετά την πρόσφατη εκδίκασή της (Ιούνιος 2019), αναμένεται η δημοσίευσή της.

Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε και παρακαλούμε τον Υπουργό να αναστείλει άμεσα την προβληματική διαδικασία αναγραφής ή μη του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους, προκειμένου να επανεξεταστεί το θέμα βαθύτερα, πριν αρχίσουν να εκδηλώνονται οι όποιες δικαστικές αντιδράσεις των γονέων.

Με τιμή
Για το ΔΣ της ΠΕΘ
Ο Πρόεδρος   Ο Γεν. Γραμματέας

Ηρακλής Ρεράκης    Παναγιώτης Τσαγκάρης
Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ Υπ. Δρ. Θεολογίας

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019

Στήριξη στον συνάδελφο από τη Ρόδο που αντιμετωπίζει άδικες κατηγορίες



Αρ. Πρωτ. 1460      Αθήνα 22/6/2019 

Προς 
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. 

Θέμα: Στήριξη στον συνάδελφο από τη Ρόδο που αντιμετωπίζει άδικες κατηγορίες 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του, στον συνάδελφο εκπαιδευτικό Δημοτικού Σχολείου της Ρόδου ο οποίος κατηγορείται άδικα για παράνομη κατακράτηση ανηλίκου. Σύμφωνα και με την ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ρόδου, είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπήρξε καμία απολύτως σκοπιμότητα εκ μέρους του και κατηγορείται άδικα. 
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η ανακοίνωση των γονέων του συγκεκριμένου σχολείου δίνει μια εντελώς διαφορετική εικόνα από αυτή που καλλιεργείται στα Μ.Μ.Ε. 
Η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών με άδικες κατηγορίες μόνο ζημία στο εκπαιδευτικό έργο προκαλεί, δυναμιτίζοντας το αναγκαίο κλίμα ηρεμίας που είναι απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία των σχολείων μας. 
Προβληματική είναι και η στάση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, που έσπευσε να απομακρύνει τον συνάδελφο από το σχολείο του πριν βγει το πόρισμα της Ε.Δ.Ε. 
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζητά την άμεση παύση κάθε πειθαρχικής διαδικασίας σε βάρος του συναδέλφου και την άμεση επιστροφή του στο σχολείο του, ενώ τονίζουμε ότι ο συνάδελφός μας θα έχει την πλήρη κάλυψη της Ομοσπονδίας.

Νομικά άκυρη η συμφωνία των Πρεσπών

kathimerini.gr
Ανοικτή επιστολή προς τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη, απευθύνουν δεκάδες πανεπιστημιακοί, νομικοί, στρατηγοί, διπλωμάτες και επιχειρηματίες, ζητώντας του να προχωρήσει ως πρωθυπουργός στην ακύρωση της συμφωνίας των Πρεσπών.

Το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

Αξιότιμε κύριε πρόεδρε,

Απευθυνόμαστε σε εσάς που θα έχετε τον αναγκαίο θεσμικό ρόλο ως ο αυριανός πρωθυπουργός και κάνουμε έκκληση να γίνετε ο σημαιοφόρος της ακύρωσης της επαχθούς συμφωνίας των Πρεσπών, την οποία η συντριπτική πλειονότητα του Ελλήνων τη θεωρεί απαράδεκτη και την εκλαμβάνει ως εθνική ήττα και καταστροφή. Σας καλούμε να το διακηρύξετε αυτό σαφώς, πριν από τις επερχόμενες εκλογές, πράξη που είναι βέβαιο ότι ο ελληνικός λαός θα την ανταμείψει με την ψήφο του και η ιστορία θα σας εντάξει σε περίοπτη θέση μέσα στο Πάνθεον των εθνικά δρώντων πολιτικών.
Οι υπογράφοντες –έγκριτοι επιστήμονες, καθηγητές, συνταγματολόγοι, νομικοί, στρατηγοί, διπλωμάτες, πολιτειολόγοι, ιστορικοί, επιχειρηματίες– θεωρούν ότι η συμφωνία των Πρεσπών είναι νομικά άκυρη, καθώς παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα, το εθνικό μας δίκαιο αλλά και θεμελιώδεις αρχές του διεθνούς δικαίου, όπως αυτές περί «αληθείας», «καλής πίστεως», «σαφήνειας», καθώς περιλαμβάνει ιστορικά ψεύδη, νομικές παραβιάσεις, ασάφειες, παραπειστικά επιχειρήματα και δόλο. Συναφώς παραβιάζει σειρά άρθρων της σύμβασης της Βιέννης, 1969.
1. Στην ανάθεση καθηκόντων του Μάθιου Νίμιτς υπήρχε εντολή αποκλειστικά και μόνο για το «όνομα», την οποία εντολή αυτός παραβίασε.
2. Στη συμφωνία των Πρεσπών περιλαμβάνονται κραυγαλέα ψευδή στοιχεία όπως στο Μέρος Α΄, άρθρο 1, παρ. γ. και στο άρθρο 7, ενυπάρχει το δομικό ψεύδος, ότι δήθεν αναγνωρίστηκε από τον ΟΗΕ η πλαστή «μακεδονική» γλώσσα κατά την «Τρίτη διεθνή σύνοδο του ΟΗΕ για την τυποποίηση των γεωγραφικών ονομάτων, 1977». Αντιθέτως, στις σημειώσεις της συνόδου στον τόμο l και στο Προοίμιο του τόμου 2 στη σελίδα ΙΙΙ στην απόφαση 17/8- 7/9, 1977 αναγράφεται: «Οι εφαρμοζόμενες ονομασίες και η παρουσίαση του υλικού σε αυτή την έκδοση δεν συνεπάγονται την έκφραση οποιασδήποτε γνώμης εκ μέρους της γραμματείας του ΟΗΕ». Υπενθυμίζουμε ότι χωρίς ανάλογη γλώσσα δεν υπάρχει ούτε εθνότητα ούτε χώρα με το όνομα «Μακεδονία» ή το «μακεδονικός-ή-ό».
3. Με τις παρανομίες του γ.γ. ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες (12- 13/2/2019), ο οποίος αποδέχτηκε την εισαγωγή του θέματος στον Οργανισμό με κοινή (επί του ιδίου επιστολοχάρτου) επιστολή Ελλάδος και της FYROM αναφερόμενη ως «Βόρεια Μακεδονία», με τα δύο εθνόσημα των χωρών. Η πράξη αυτή είναι παράνομη τόσον διότι κατά την ημέρα αποστολής και παραλαβής της επιστολής δεν υπήρχε, και ακόμη δεν υπάρχει χώρα με το όνομα «Βόρεια Μακεδονία» την οποία να έχει εγκρίνει προηγουμένως το Συμβούλιο Ασφαλείας. Ωσαύτως δεν έχει αποσταλεί προς το Σ.Α. του ΟΗΕ ειδική έκθεση του γ.γ., όπως απαιτεί και περιγράφει η Απόφαση 845 Σ.Α. μετά την οποία το Σ.Α. θα κυρώσει ή όχι τη συμφωνία των Πρεσπών, ως οφείλει και κατ’ εφαρμογή της δικής του Απόφασης 817.
4. Αγνοήθηκε κατάφωρα η βούληση της συντριπτικής πλειονότητας του ελληνικού λαού, ο οποίος απαιτούσε δημοψήφισμα αντίστοιχο με εκείνο του λαού της FYROM. Ετσι καταπατήθηκε το θεμελιώδες άρθρο 1, παρ 2 και 3 του ελληνικού Συντάγματος, που προβλέπουν πως: 2. «Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία». Και παρ. 3. «Ολες οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα».
5. Ο υπουργός των Εξωτερικών κ. Νικόλαος Κοτζιάς σύμφωνα με το άρθρο 2 ν. 3566 (ΦΕΚ Α΄ 117/05.06.2007) «Κύρωση ως κώδικα του οργανισμού του υπουργείου Εξωτερικών», είχε τις περιοριστικά εκεί αναφερόμενες αρμοδιότητες, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται η συνομολόγηση των διεθνών συνθηκών και συνεπώς γι’ αυτήν απαιτείται, κατά το άρθρο 5β του ν. 3566/2007, ειδική εξουσιοδότησή του. Επ’ αυτού δεν έγινε προηγουμένως καμία ειδική συζήτηση στη Βουλή, για τη λήψη σχετικής απόφασης με σκοπό την παροχή ειδικής προς υπογραφή εξουσιοδότησης-εντολής στον αρμόδιο υπουργό, ούτε τέθηκε προς έγκριση και εξουσιοδότηση στο υπουργικό συμβούλιο το σχέδιο της συμφωνίας, ούτε αποτέλεσε αντικείμενο πολιτικής διαβούλευσης, (αντιθέτως, αυτό συνέβη στη αντισυμβαλλόμενη FYROM), και δεν ζητήθηκε η γνώμη και η αποδοχή της από τον ελληνικό λαό.
6. Ως προς το Διεθνές Δίκαιο, σε συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 6, 7, 26, 27 και 46 της σύμβασης της Βιέννης περί του δικαίου των συνθηκών προκύπτουν τα εξής: ένα κράτος μπορεί εξαιρετικά να επικαλεσθεί, προς ακυρότητα μιας σύμβασης, διάταξη του εσωτερικού του δικαίου εφόσον τυγχάνουν παραβιάσεις. Αυτό μπορεί να γίνει από την επόμενη κυβέρνηση, όπως επιβάλλει η διεθνής συνταγματική τάξη, με μία ρηματική διακοίνωση διαφωνιών, με την οποία η Ελλάς μπορεί να προσβάλει τη συμφωνία των Πρεσπών.
Η συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί μια διμερή διακρατική συμφωνία υπό αίρεση που μπορεί να προσβληθεί ως ακυρώσιμη, λόγω παραβίασης των άρθρων 36 παρ.1 και 35 παρ.1 του Συντάγματος, και αφετέρου να θεωρηθεί ως λήξασα, διότι εξαντλήθηκε η προθεσμία που ορίζεται ρητά στη συμφωνία των Πρεσπών έως το τέλος του 2018.
7. Στο δημοψήφισμα που διενεργήθηκε στη FYROM συμμετείχε μόνο το 36,8% των πολιτών και όχι άνω του 50% όπως ως νομιμοποιητική βάση ώφειλε.
8. Ο ΠτΔ της FYROM, Γκιόργκι Ιβανόφ, ουδέποτε υπέγραψε αυτήν τη συμφωνία η οποία και εξ αυτού του λόγου είναι άκυρη.
9. Οι συνταγματικές μεταρρυθμίσεις του Συντάγματος της FYROM ουδέποτε κοινοποιήθηκαν «ως ενιαίο κείμενο» διά ρηματικής διακοινώσεως στην Ελλάδα. Στο Σύνταγμα παραμένουν αλυτρωτικές βλέψεις, οι οποίες ανατρέπουν όσα επιβάλλει η ίδια η συμφωνία των Πρεσπών και αντιτίθενται στις «σχέσεις καλής γειτονίας ομόρων κρατών.
10. Η ρηματική διακοίνωση προς την Ελλάδα δεν φέρει την υπογραφή –ως ώφειλε– του ΠτΔ της FYROM Γκιόργκι Ιβανόφ.
11. Η γειτονική μας χώρα μέχρι σήμερα προβαίνει στη χρήση του ονόματος «Μακεδονία» αποκλειστικώς, χωρίς το «Βόρεια», καταπατώντας συνεχώς τα όσα υπέγραψε περί erga omnes. Συναφές μέγιστο ζήτημα είναι τα αλυτρωτικά εις βάρος της Ελλάδος σύμβολα, τα οποία υπάρχουν στα χαρτονομίσματα και νομίσματά της, αλλά και τα όσα περιλαμβάνει στους στίχους του ο εθνικός ύμνος τής εν λόγω χώρας.
12. Σοβαρά ελλείμματα νομιμότητας έχει η συμφωνία των Πρεσπών και στα εμπορικά ζητήματα όπου η λύση θα συμβεί (;) μετά πενταετία, πράγμα που συνιστά παραπειστικό όρο και παραβιάζει διεθνείς αρχές περί σαφήνειας και καλή πίστεως.
Κύριε πρόεδρε, διατελούμε με την ελπίδα ότι θα λάβετε υπόψη σας τα παραπάνω εκτεθέντα, που συμφέρουν πρωτίστως την Ελλάδα, αλλά και τη μεγάλη παράταξη της οποίας επαξίως ηγείστε. Θεσσαλονίκη 19-6-2019.

ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ

Αμασλίδης Γεώργιος, Ιατρός Γαστρεντερολόγος
Βαλκάνος Νίκος, Πρόεδρος Φιλοεκπαιδευτικής Μακεδονικής Αδελφότητας
Βασιλειάδης Βασίλειος, πρώην Διευθυντής Κτηματικής Τραπέζης
Γερασιμίδης Θωμάς, Ομ. Καθηγητής Ιατρ. Τμήματος ΑΠΘ
Γκλαβάκης Ιωάννης, πρώην Ευρωβουλευτής
Δασκόπουλος Αντώνιος, Επιχειρηματίας, πρώην πρόεδρος ομάδας 21 Μακεδονίας-Θράκης
Ευθυμίου Παύλος, Ομ. Καθηγητής Δασολογίας, ΑΠΘ
Εφραιμίδης Σταύρος, Ομ. Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπ. Ιωαννίνων
Θεοχάρης Βασίλειος, Συνταξ. Ταξίαρχος Χωροφυλακής
Θωμαϊδης Βασίλειος, Ορθοπεδικός, πρώην διευθυντής ορθοπεδικών κλινικών, Συγγραφέας
Ιντζεσίλογλου Νικόλαος, Ομ. Καθηγητής Νομικής Σχολής ΑΠΘ
Καλαφατίδου Γραμματική, Συνταξ. Δικηγόρος
Καμπά Γραμματική, Συνταξ. Συμβολαιογράφος
Καμπάς Δημήτριος, Συνταξ. Δικηγόρος
Κανδύλης Γεώργιος, Συνταξ. Πρωτοβάθμιος Καθηγητής Ψυχιατρικής Α.Π.Θ
Καραθανάσης Αθανάσιος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου
Καραμήτσος Δημήτριος, Ομ. Καθηγ. ΑΠΘ, Πρόεδρος Συνδέσμου Προάσπισης Μακεδονίας-Θράκης
Καραμήτσου Πηνελόπη, Μικροβιολόγος, πρώην Υφηγήτρια Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ
Καρατζάς Νικόλαος, Ομ. Καθηγητής ΑΠΘ, μέλος του ΔΣ Ομοτίμων καθηγητών ΑΠΘ
Καρατζίκος Αθανάσιος, Αντιστράτηγος ε.α., Πρόεδρος Ομάδας 21 Μακεδονίας-Θράκης
Καρμπόνης Γιάννης, Ιατρός ΩΡΛ, Δρ του ΑΠΘ. τέως Νομαρχ. Δ/ντής ΕΟΠΥΥ Θεσσαλονίκης
Κασιμάτης Γεώργιος, Ομ. Καθηγητής Συνταγματολόγος, ΕΚΠΑ
Κεραμιδάς Γεώργιος, Συνταξ. Δημοδιδάσκαλος, Σάπες
Κερέζογλου Ευάγγελος, Επιχειρηματίας, Θεσσαλονίκη
Κεχαγιόγλου Αρης, Χημικός, Ομ. Καθηγητής ΑΠΘ
Κουριαννίδης Ιωάννης, Τραπεζικός, νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος Δήμου Θεσ/νίκης
Κουτίτας Χριστόφορος, Ομ. Καθηγητής Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ
Κράββας Νικόλαος, πρώην Δήμαρχος Χαλάστρας
Κωνσταντινίδης Γιώργος, Δικηγόρος και Μουσικός, Γεν. Γραμματέας ΦΑΑΘ
Λεοντιάδης Ιωάννης, Συνταξ. Επικ. Καθηγητής Ιστορίας ΑΠΘ
Λιάρος Αχιλλέας, Ιατρός Δρ, Πρώην Διευθυντής ΕΣΥ Ακτινοθεραπ. Ογκολογίας Νοσοκ. ΑΧΕΠΑ
Μάζης Ιωάννης του Θεοδώρου, Καθηγητής Γεωπολιτικής ΕΚΠΑ
Μαράτος Σωτήριος, Συνταξ. Χημικός
Μαυρουδής Ελευθέριος, Υποστράτηγος ε.α.
Μεγαλοκονόμος Μάνος, Πρέσβης ε.τ., Συγγραφέας
Μηλιωρίτσας Νίκος, Αντιστράτηγος ε.α.
Μιχαηλίδης Αθανάσιος, Δικηγόρος
Μουρέλος Γιάννης, Καθηγητής Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, ΑΠΘ
Μπαλασόπουλος Δημήτριος, πρόεδρος Εφετών ε.τ. διοικητικών δικαστηρίων
Μπαρτσόκας Χρήστος, Ομ. Καθηγητής Παιδιατρικής, Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ
Νασιούλας Ιωάννης, Κοινωνιολόγος, νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος Δήμου Θεσ/νίκης
Νικολός Θωμάς, Δικηγόρος
Παπαγιάννης Αντώνιος Ιατρός Γαστρεντερολόγος, υπεύθυνος εκδ. περιοδικού Ιατρικά Θέματα
Παπαγιάννης Γρηγόριος, Καθηγητής βυζαντινής Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπ. Θράκης
Παρασκευόπουλος Ανδρέας, Υποναύαρχος (Ι), ε.α.
Πελαγίδης Ευστάθιος, Ομ. Καθηγητής Ιστορίας Πανεπ. Δυτ. Μακεδονίας
Πιβερόπουλος Μιχάλης, Συνταξ. Ιατρός Μαιευτήρ-Γυναικολόγος
Πολυζωίδης Κωνσταντίνος, Νευροχειρουργός, Ομ. Καθηγητής ΑΠΘ
Πουρνάρης Γεώργιος, Δικηγόρος
Ρούσσης Νικόλαος, Πρόεδρος της Λέσχης Καταδρομέων Θεσσαλονίκης
Ρωμανός Γιώργος, Συγγραφέας- ιστορικός ερευνητής, Αθήνα
Σαμαράς Γρηγόριος, Καθηγητής ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Σταλίδης Ανδρέας, Μαθηματικός, διαχειριστής δικτυακού τόπου "Αντίβαρο", αρθρογράφος ΕΣΤΙΑΣ
Σταματίου Εμμανουήλ, Πρεσβευτής ε.τ., τέως γενικός πρόξενος Τορόντο
Σταμπολιάδης Ηλίας, Καθηγητής Μεταλλειολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης
Τσερκέζης Τάσος, Αξιωματικός Πολεμ. Αεροπορίας ε.α, πρόεδρος Θρακικής Εστίας
Τσιτσιμπίκος Χαράλαμπος, Αντιστράτηγος ε.α., Επίτιμος Β΄ υπαρχηγός ΓΕΣ
Τσολάκης Πάνος, Ομ. Καθηγητής Αρχιτεκτονικής Σχολής ΑΠΘ
Χαντζής Δημήτριος, Αντιστράτηγος ε.α., Επίτιμος διοικητής Β' ΣΣ
Χατζηκεφαλάς Στράτος, Επιχειρηματίας
Χατζόπουλος Ιωάννης, Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου και πρώην καθ. Πανεπ. CSUF, ΗΠΑ
Χίντζογλου-Αμασλίδου Δέσποινα, Ιατρός Μικροβιολόγος και λογοτέχνης
Χρήστου Κωνσταντίνος, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ,
Χρυσάφης Σωτήριος, Ομ. Καθηγητής Οδοντιατρικής Σχολής ΑΠΘ»