Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Εξ αποστάσεως… πειραματισμοί!



Με δύο λουκέτα, ούτε ο κορωνοϊός  μπορεί να παρεισφρήσει! 

Με εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του Κορωνοϊού, για προληπτικούς λόγους τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας θα παραμείνουν κλειστά έως την 10η Απριλίου, παραμονή του Λαζάρου.


Εξ αποστάσεως… πειραματισμοί!

Αγαπητοί γονείς,
Εξαιτίας της πανδημίας έχει αλλάξει δραματικά η καθημερινότητά μας. Ο επιβεβλημένος εγκλεισμός μας είναι αλήθεια πως μας βρίσκει απροετοίμαστους σε όλα τα επίπεδα και κυρίως στα θέματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επειδή, σε αυτή τη φάση, δεν γνωρίζουμε πόσο χρόνο θα διαρκέσει αυτή η κατάσταση, οφείλουμε να πειθαρχούμε στις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων. Απασχολείστε δημιουργικά τα παιδιά μας, χρησιμοποιώντας τόσο τις υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων όσο και το πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό από αξιόπιστους συνδέσμους, που θα σας κοινοποιούμε και οι περισσότεροι από εσάς μπορείτε εύκολα να αναζητήσετε στο διαδίκτυο μιας και έχετε την απαιτούμενη εξοικείωση με τη χρήση του. ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ! ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ!!
Με υπομονή, πειθαρχία, κοινωνική ευθύνη και καλή συνεργασία θα περάσουμε και αυτή τη δοκιμασία. 
Όσον αφορά στην προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να δρομολογήσει την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, η πολυετής κοινωνική μου εμπειρία ως ενεργού πολίτη της χώρας μου καθώς και η πολυετής επίσης εκπαιδευτική μου εμπειρία, με καθιστούν βέβαιο ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα, σε αυτή τη φάση και συγκυρία, δεν θα είναι εύκολο να εφαρμοστεί και ως εκ τούτου να αποδώσει καρπούς. Παρά, λοιπόν, την αδιαμφισβήτητη διάθεση και τις δεδομένες προσπάθειες της εκπαιδευτικής κοινότητας, η οποία στο σύνολό της σχεδόν έχει «βάλει πλάτη» σε άπειρες δυσκολίες και προβλήματα, είναι αναπόφευκτο ότι θα προκύψουν εγγενείς του συστήματος και όχι μόνο, αδυναμίες.

Φίλοι γονείς, 
Το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών δεν έχουμε εφαρμόσει ποτέ στο παρελθόν τέτοιες μεθόδους διδασκαλίας αφ’ ενός βέβαια διότι -ευτυχώς με αφορμή τον λόγο για τον οποίο ενέσκηψε- δεν χρειάστηκε και αφ’ ετέρου και κυρίως, δεν επιμορφωθήκαμε ποτέ για την εφαρμογή του συγκεκριμένου μοντέλου διδασκαλίας!  Επιπροσθέτως, αρκετοί συνάδελφοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, όπως αρκετοί, επίσης, συνάδελφοι δεν διαθέτουν τον κατάλληλο και αναγκαίο εξοπλισμό, με αποτέλεσμα  να είναι αδύνατη ακόμη και η εξ αποστάσεως επικοινωνία μεταξύ των μελών των Συλλόγων Διδασκόντων!

Συνάδελφοι,
Οφείλουμε σε αυτήν τη συγκυρία να είμαστε ενωμένοι και αλληλέγγυοι και κυρίως, οι όποιες ενέργειές μας να είναι αποφάσεις του κυρίαρχου συλλογικού οργάνου κάθε σχολείου, του Συλλόγου Διδασκόντων, το κύρος και τη δύναμη του οποίου πρέπει να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού. Θεωρώ αδιανόητο, αντισυναδελφικό και επικίνδυνο (…) να δρα ο καθείς μεμονωμένα κάποιοι πειραματιζόμενοι, άλλοι με προχειρότητα, έτεροι με αδήριτη την ανάγκη του εντυπωσιασμού… αρκετοί έως πολλοί, οι περισσότεροι ίσως από υπερβάλλοντα ζήλο και βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στα παιδιά και το λειτούργημά μας και άλλοι για τους δικούς τους λόγους υποκριτικούς ή ειλικρινείς, αγνοώντας όμως πάντα επιδεικτικά τη συλλογικότητα και τα θεσμικά όργανα της εκπαίδευσης (διευθυντές σχολείων και αρμόδιους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου).
Αν τώρα υπάρχουν συνάδελφοι, που νιώθουν ότι οι μέθοδοι και το υλικό τους είναι εγκεκριμένα και ερευνητικά καταξιωμένα, πολύ ευχαρίστως να μας τα κοινοποιήσουν για να τα εφαρμόσουμε.
Και βέβαια, όλα τα παραπάνω περί χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, σας τα λέει κάποιος που είναι εξοικειωμένος με τις νέες τεχνολογίες εδώ και πολλά  χρόνια! Το θέμα πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι δεν είναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, είναι ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ και καλά θα κάνουμε να αντιληφθούμε τους κινδύνους και να τιθασεύσουμε τον εγωισμό και τον εγωκεντρισμό μας…
Τέλος, και επειδή τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα της ισονομίας και της ισότητας, των ίσων ευκαιριών των πολιτών, είναι θεμελιώδη δικαιώματα κάθε μαθητή/μαθήτριας, θεωρώ απαράδεκτο να μείνει έστω και ένας μαθητής/μία μαθήτρια ΕΚΤΟΣ αυτής της διαδικασίας, γιατί είτε δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο είτε δεν διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό. Ανατριχιάζω δε στην ιδέα, αν πρόκειται και για δυσπραγία (έλλειψη οικονομικών πόρων. Σε πολλά νοικοκυριά αυτή την περίοδο δεν «μπαίνει» σεντς!)…

Κυρία υπουργέ, 
Όσο για τις «χαμένες» διδακτικές ώρες σας ενημερώνω, θέλω να πιστεύω ότι το γνωρίζετε, πως για τα Δημοτικά σχολεία δεν υπάρχει πρόβλημα αναπλήρωσης για τις τέσσερις εβδομάδες, διότι έτσι κι αλλιώς το χρονικό διάστημα από τις αρχές Μαρτίου έως και τις 25 Μαρτίου, ανέκαθεν ήταν και είναι περίοδος προετοιμασίας για τον εορτασμό της Εθνικής μας επετείου και «χάνονταν» (χρησιμοποιώ το ρήμα ποσοτικά και μόνο) κάποιες αρκετές ώρες για τις πρόβες της σχολικής γιορτής καθώς και για την προετοιμασία και την αξιοπρεπή παρουσία των μαθητών/μαθητριών κατά τις παρελάσεις πανελληνίως, ανήμερα της Εθνικής μας επετείου. Ουσιαστικά, λοιπόν, στα Δημοτικά Σχολεία θα «χαθούν», για την ώρα, δύο εβδομάδες (26 Μαρτίου έως 10 Απριλίου), οι οποίες, υγεία να έχουμε, αναπληρώνονται άνετα, αν, Θεού θέλοντος και κορωνοϊού επιτρέποντος, τα σχολεία ανοίξουν μετά το Πάσχα.
 Έγκλειστος και πειθαρχημένος
Λεωνίδας Οικονομίδης
Δάσκαλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου