Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

ΥΠΑΙΘ: Η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην ψηφιακή τάξη χωρίς τη δημιουργία προσωπικού λογαριασμού!

Προσγείωση στην πραγματικότητα...
Οι παντός είδους φούσκες σκάνε!
Τα λέμε και τα γράφουμε, αλλά δεν ακούτε τις "παλιοκαραβάνες"!
Αξιότιμες κυρίες του υπουργείου μας, 
μου είναι αδιανόητο και δεν δεχόμαστε να μείνει εκτός διαδικασίας, έστω και ένας/μία μαθητής/μαθήτρια!
Ανήσυχος και προβληματισμένος...
Από την ευπαθή και ταλαιπωρημένη περιοχή μας...
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

1. ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Γενικά:
Αναφορικά με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το Υπουργείο διαθέτει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων, μέσω τηλεδιάσκεψης, από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές τους.
Μετά την καθολική εφαρμογή σε όλα τα Λύκεια της χώρας, η εφαρμογή διευρύνεται σταδιακά στα Γυμνάσια και πλέον στα Δημοτικά σχολεία. Στόχος είναι η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.
Επιδίωξη του Υπουργείου Παιδείας είναι να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία σε κάθε σχολική μονάδα, έτσι ώστε να προσαρμόσει την παρεχόμενη δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στις υφιστάμενες ανάγκες της. Για το λόγο αυτό οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη. Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου θα συμβάλλουν με τη σειρά τους στην παιδαγωγική υποστήριξη του εγχειρήματος.

Συγκεκριμένα:

Ο/η Διευθυντής/ντρια όλων των Δημοτικών σχολείων ορίζεται υπεύθυνος ομάδας υποστήριξης, η οποία αποτελείται από τον/την ίδιο/α και έναν ή δύο εκπαιδευτικούς με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, κτλ.) και προσφέρει υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου (πρώτη γραμμή υποστήριξης). Η ομάδα υποστήριξης καταχωρίζεται από τον/την Διευθυντή/ντρια του σχολείου στο myschool. Για το σκοπό αυτό, οι Διευθυντές δημοτικών σχολείων καλούνται να επικαιροποιήσουν τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των εκπαιδευτικών της σχολικής τους μονάδας και να καταχωρίσουν άμεσα στο ΠΣ myschool τα μέλη των ομάδων υποστήριξης στην παρακάτω διαδρομή: Αρχική -> Ο Φορέας μου -> Εξ Αποστάσεως.
Η ομάδα υποστήριξης, καθώς και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί του σχολείου, θα λάβουν στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση (email):  
  • Ένα ηλεκτρονικό μήνυμα με την επιλογή Activate (ατομικός σύνδεσμος (link) εγκατάστασης) της εφαρμογής Webex Meetings ο οποίος θα σταλεί από την ψηφιακή πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ (ηλεκτρονική διεύθυνση webex_comm@webex.com). 
  •  Σαφείς οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης από το gengram.abe2@minedu.gov.gr.
Ακολουθώντας τις οδηγίες, ο κάθε εκπαιδευτικός ολοκληρώνει την εγκατάσταση της εφαρμογής και αποκτά την ατομική του ψηφιακή τάξη διδασκαλίας. Αυτή η ψηφιακή τάξη αντιστοιχεί σε ένα μοναδικό, προσωπικό σύνδεσμο του κάθε εκπαιδευτικού. Σημειώνεται ότι αυτός ο σύνδεσμος θα χρησιμοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και με αυτόν ο εκπαιδευτικός θα προγραμματίζει με τους μαθητές του το κάθε μάθημα.
Παρακαλούμε να αναμείνετε την αποστολή του συνδέσμου από την ψηφιακή πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ (ηλεκτρονική διεύθυνση webex_comm@webex.com) στην προσωπική σας ηλεκτρονική διεύθυνση και να μην προσπαθήσετε μόνοι σας να δημιουργήσετε δωρεάν λογαριασμό (free account) στην ιστοσελίδα της Cisco Webex (είτε Webex Meetings, είτε Webex Teams), καθώς αυτό δυσχεραίνει τη διαδικασία. Επίσης, καλείσθε να ενημερώσετε αναλόγως όλους τους εκπαιδευτικούς της σχολικής σας μονάδας.
Στη συνέχεια, ο/η Διευθυντής/ντρια αναλαμβάνει να συντονίσει την επικοινωνία του κάθε εκπαιδευτικού με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, μετά από τη σχετική ενημέρωσή τους (βλ. έγγραφο ενημέρωσης παρακάτω). Ο/η εκπαιδευτικός, με τη σειρά του, αποστέλλει το σύνδεσμο της προσωπικής του ψηφιακής τάξης στους γονείς/κηδεμόνες μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος (π.χ. email, messenger, whatsApp, viber, chat, κτλ.). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να συμμετάσχουν στην ψηφιακή τάξη του δασκάλου τους, πατώντας απλώς τον αντίστοιχο σύνδεσμο, χωρίς να απαιτείται η δημιουργία προσωπικού λογαριασμού στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Σημειώνεται ότι για την υποστήριξη των γονέων/κηδεμόνων ως προς τη χρήση της πλατφόρμας, υπεύθυνη είναι η ομάδα υποστήριξης της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της. Σχετικές οδηγίες μπορείτε να βρείτε και στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ.
Τέλος, για λόγους ασφαλείας, συνιστάται το πρόγραμμα διδασκαλίας και οι σύνδεσμοι να μην κοινοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά να ανταλλάσσονται μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων ή chat.

Διαδικασία:

1. Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Δημοτικά σχολεία σε οκτώ (8) φάσεις, ξεκινώντας από την Τρίτη 24 Μαρτίου και έως την Παρασκευή 3 Απριλίου. Σε κάθε φάση, οι αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και οι Διευθυντές σχολείων με την ομάδα υποστήριξής τους θα λαμβάνουν ένα πρώτο ηλεκτρονικό μήνυμα με τις οδηγίες της εφαρμογής και ένα δεύτερο ηλεκτρονικό μήνυμα με τον προσωπικό τους σύνδεσμο ενεργοποίησης (Activate). Ακολούθως, θα πραγματοποιείται ενημερωτική Τηλεδιάσκεψη με την Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ, για την περαιτέρω διασαφήνιση της διαδικασίας. Οδηγίες για την Τηλεδιάσκεψη θα συμπεριλαμβάνονται στο πρώτο ηλεκτρονικό μήνυμα.

2. Αφού ολοκληρωθεί η ενημέρωση, το Υπουργείο αποστέλλει τα ηλεκτρονικά μηνύματα με την επιλογή Activate σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία καθοδήγησής τους από την ομάδα υποστήριξης. Εφόσον ολοκληρωθεί και αυτή, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ξεκινήσουν τα μαθήματά τους ευθύς αμέσως.

Θερμή παράκληση: Πρέπει να αναμένετε το ηλεκτρονικό μήνυμα με τις Οδηγίες του ΥΠΑΙΘ και να μην προβείτε σε άλλες ενέργειες πριν τη λήψη του. Η αδημονία σας είναι κατανοητή και φροντίζουμε ώστε να φτάσουν όλα τα ηλεκτρονικά μηνύματα το ταχύτερο δυνατόν.

Υποστήριξη εκπαιδευτικών:

Καλείσθε

α) να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που σας έχουν αποσταλεί,
β) να επικοινωνήσετε με την ομάδα υποστήριξης του σχολείου σας, και γ) να συμβουλευτείτε την ανάρτηση: «Συχνές Eρωτήσεις» στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ.
Εάν εξακολουθείτε να έχετε απορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε εκ νέου μαζί μας:
Κέντρο Εξυπηρέτησης της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης (Help Desk): Σε περίπτωση που οι ομάδες υποστήριξης χρειάζονται επιπλέον βοήθεια, μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης (Κ.Ο.Τ.) του ΥΠΑΙΘ είτε μέσω του Central Support Team: cst@minedu.gov.gr, είτε της τηλεφωνικής γραμμής 210-3443949 (8πμ-8μμ).

2. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ

Παρακαλούμε για τη συνεργασία σας ώστε να επιμερίσουμε ισομερώς τη χρήση του φορτίου του διαδικτύου στις εκπαιδευτικές βαθμίδες, ως ακολούθως:
Δείτε το έγγραφο ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου