Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

Για τη φημολογία της παύσης των Διευθυντών/Διευθυντριών Εκπαίδευσης: " Δημιουργείται καπνός χωρίς φωτιά";

Μία "νοσηρή" κατάσταση που συντηρεί το υπουργείο μας και απογοητεύει εμάς...
Ποια η θέση των συνδικαλιστικών οργανώσεων (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ) για τις συνεχείς παρατάσεις;

Οι νυν Διευθυντές εκπαίδευσης, εντός του τρέχοντος καλοκαιριού, συμπληρώνουν 5 χρόνια στις θέσεις τους, ενώ η θητεία τους, ως γνωστόν, έληγε την 31η Ιουλίου του 2018.
Για να θυμούνται οι παλιοί και να γνωρίζουν οι νεότεροι, η διαδικασία για την επιλογή τους, πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4327/2015 (νόμος Μπαλτά). Ο συγκεκριμένος νόμος, μεταξύ των άλλων, όριζε και μυστική ψηφοφορία, η οποία διενεργήθηκε σε όλη την Ελλάδα την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016. Δικαίωμα ψήφου είχαν όλοι οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές, καθώς επίσης και περιορισμένος αριθμός Προϊσταμένων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων. 
Η συγκεκριμένη διαδικασία μετά από προσφυγή πολλών υποψηφίων, κρίθηκε, με την υπ΄αριθμ. 711/2016 απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, αντισυνταγματική!
Αναρωτιόμαστε, λοιπόν, οι αποφάσεις των Ανώτατων Δικαστηρίων είναι ή δεν είναι δεσμευτικές; 
Τόσο ο πρώην υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου όσο και η σημερινή υπουργός Νίκη Κεραμέως, με τις ενέργειές τους δεν σεβάστηκαν, καθώς δεν εφάρμοσαν, τη συγκεκριμένη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου και έτσι οι 116 Διευθυντές/Διευθύντριες παραμένουν μέχρι και σήμερα στις θέσεις τους, με συνεχείς αναίτιες και αδικαιολόγητες παρατάσεις...
Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου είχε εξαγγείλει τη θεσμοθέτηση άλλου πλαισίου για τον τρόπο επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αλλά όπως φαίνεται δεν ήταν έτοιμη για αυτήν την αλλαγή, με αποτέλεσμα να συντηρεί αυτή τη "νοσηρή" κατάσταση, ενώ θα έπρεπε, για την τάξη και τη νομιμότητα, οι νυν  Διευθυντές/Διευθύντριες να παυθούν  και να οριστούν προσωρινοί, βραχείας θητείας, μέχρι να κατατεθεί το νομοσχέδιο για την αξιοκρατική επιλογή στελεχών. 
Οι συνάδελφοι παραμένουν στις θέσεις τους εντελώς παράνομα, εκδίδουν πληθώρα αποφάσεων και συστάσεων, αξιολογούν τους διοικητικούς υπαλλήλους των Διευθύνσεων, δίνουν εντολές για ΕΔΕ και πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών. Ενδεχομένως δε, οι συγκεκριμένες ενέργειες να είναι και νομικά αστήρικτες, δίνοντας το δικαίωμα σε κάθε ενδιαφερόμενο/η και θιγόμενο/η να τις προσβάλει προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη! 
Το "ανοικτό" αυτό θέμα προφανώς και απασχολεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και, παρά τις διαρροές από πλευράς υπουργείου πως δεν υπάρχει προς το παρόν σκέψη για αντικατάστασή τους, προσωπικά ενστερνίζομαι τον θυμόσοφο λαό που λέει, "καπνός χωρίς φωτιά δεν βγαίνει"
Είναι απολύτως ξεκάθαρο και σαφές πως θα έπρεπε να παυθούν και να αντικατασταθούν με υπηρεσιακούς, γιατί, με τη νέα επ' αόριστον παράταση, η θητεία τους διπλασιάζεται! Πρωτόγνωρο και πρωτοφανές, διευθυντικά στελέχη που κρίθηκαν και επελέγησαν με αντισυνταγματικές διατάξεις να παραμένουν στις θέσεις τους ενώ έχει λήξει η θητεία τους προ πολλού.
Αν τελικά, αυτή η σκέψη και ο σχεδιασμός ευδοκιμήσει, εκτιμώ πως θα γίνει αμέσως μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους και ίσως από άλλον/άλλη υπουργό...

Για την ιστορία τη θέση του Διευθυντή στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, διεκδίκησαν  τέσσερις Δάσκαλοι και μία Νηπιαγωγός. 
Πρόεδρος της εφορευτικής επιτροπής της πρωτόγνωρης αυτής διαδικασίας και η οποία έχει καταργηθεί ως αντισυνταγματική, ήταν ο αρχαιότερος συνάδελφος Διευθυντής και συνταξιοδοτηθείς πλέον, Ιωάννης Τοτονίδης  και τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας είχαν ως εξής:
1. ΜΑΣΛΑΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ δεκαοκτώ (18) ψήφους
2. ΔΕΛΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έντεκα (11) ψήφους
3. ΛΥΚΟΜΗΤΡΟΥ ΣΟΝΙΑ δύο (2) ψήφους
4. ΜΗΤΣΙΑΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ δύο (2) ψήφους
5. ΜΠΟΥΤΣΙΑΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ μηδέν (0) ψήφους
Τυπικά προσόντα, συνέντευξη και ψηφοφορία, ανέδειξαν Διευθυντή τον Γεώργιο Μασλάρη, ο οποίος τον Ιούλιο του 2017 παραιτήθηκε.
Η συνέχεια γνωστή σε όλους...προβλήματα άλυτα και αυξανόμενα, έλλειψη εμπιστοσύνης, ψέματα και συκοφαντίες...

Αφιερωμένο σε όλες και όλους...

άσε τα ψέματα και βγες απ' τον τεκέ

Εύχομαι ένα καλό καλοκαίρι με μέτρα ατομικής υγιεινής, χωρίς συνωστισμούς και συναθροίσεις, γιατί ο ιός καραδοκεί...
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

Κυριακή 28 Ιουνίου 2020

Αυξάνονται οι προσωρινές συντάξεις και έρχεται προκαταβολή εφάπαξ


Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων μίλησε στον ΘΕΜΑ 104,6 για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης και τις εξελίξεις στο ασφαλιστικό
Αναδρομικά 8 μηνών για 250.000 δικαιούχους επικουρικής σύνταξης

Όπως τόνισε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, «ο Ιούλιος είναι ένας μήνας καθοριστικός. Στις 9 Ιουλίου, 250.000 δικαιούχοι επικουρικής σύνταξης θα έχουν τα αναδρομικά των οκτώ μηνών τους, όπως είχαμε δεσμευτεί».
Ο κ. Βρούτσης τόνισε ότι «καταργούμε την ανατισυνταγματικότητα του ΣΥΡΙΖΑ και του νόμου Κατρούγκαλου και δινουμε σε αυτούς τους ανθρώπους τα χρήματα που δικαιούνται και που τους ανήκουν».
Ακόμη πρόσθεσε: «Στα μεσα Ιουλίου ετοιμαζόμαστε να παρουσιάσουμε τη μεγάλη μεταρρύθμιση, την ψηφιακή σύνταξη "Άτλας", η οποία ήδη λειτουργεί ήδη πιλοτικά και είμαστε στις τελευταίες διευθετήσεις».
Ακόμη ο υπουργός τόνισε ότι στο τέλος του Ιουλίου «για πρώτη φορά στην ιστορία του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας μας θα πληρωθούν μαζί κύριες και επικουρικές συντάξεις. Μετά την υλοποίηση του E-EΦΚΑ και την ενοποίηση όλων των φορέων απονομής συντάξεων, 1.250.000 δικαιούχοι επικουρικής σύνταξης θα πάρουν την επικουρική τους νωρίτερα, περίπου δέκα μέρες νωρίτερα και την ίδια μέρα που θα πάρουν και τις κύριες».

Αυξάνεται από 50% σε 80% η προσωρινή σύνταξη

Όσο για τις προσωρινές συντάξεις, ο κ.Βρούτσης τόνισε ότι οι συνταξιούχοι που παίρνουν προσωρινή σύνταξη 50%, αυτή ανεβαίνει αυτόματα στο 80%.
Για το εφάπαξ, ο κ. Βρούτσης τόνισε: «Όπως γνωρίζουμε ποτέ δεν προβλεπόταν προκατοβολή για το εφάπαξ, τώρα με νομοθετική παρέμβαση που έρχεται το επόμενο διάστημα(πιθανώς μέσα στον Ιούλιο), δίνουμε για πρώτη φορά προκαταβολή στους φορείς απονομής των ταμείων σε ένα ποσοστό που θα ορίσουμε με υπουργική απόφαση».

Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

Το κυνικό πλεονέκτημα του ΣΥΡΙΖΑ

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τι θα μείνει από την απομαγνητοφώνηση; Ας αφήσουμε τα γραφικά, τα «ρε μα…κα», τα out-sourcing, τα real-politic και εκείνο το story-telling που λέει ο κ. Παππάς στον κ. Μιωνή πως λείπει από τη Ν.Δ. «Αφήγηση», που θα λέγαμε εις την μετανεωτερικήν. Ας αφήσουμε και όσα θυμίζουν ελληνικό κινηματογράφο, το «μαγαζί» και «τα λεφτά» και όταν λέμε «λεφτά» εννοούμε «λεφτά», όχι απλώς πολλά. Παρακάμπτω, χάριν οικονομίας, και την πολύφερνη Τουλουπάκη, τον πολυχρονεμένο Παπαγγελόπουλο και διάφορα άλλα ονόματα που βιάζουν τους νευρώνες της φαιάς ουσίας μας. Γιατί πρέπει να ξέρω ποιος είναι και τι σκέφτεται ο Παπαγγελόπουλος; Επειδή είμαι Ελληνας και αυτή είναι η Ελλάδα, η χώρα μου. Είναι το πρώτο που θα μείνει. Ενα μπούχτισμα, μια αηδία που σε κάνει να αισθάνεσαι ξένος στην ίδια σου τη χώρα.

Δεν είμαι αφελής να πιστεύω πως ο κ. Παππάς έχει το αποκλειστικό προνόμιο να θεωρεί ότι η εξουσία είναι μαγαζί που βγάζει «λεφτά». Το έχουμε ζήσει ξανά σε διάφορες εκδοχές και θα το ξαναζήσουμε. Αυτά συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες. Ομως αυτό δεν με βοηθάει για να απαλλάξω τον ουρανίσκο μου από τη δυσάρεστη επίγευση της υπόθεσης. Με βοηθάει όμως να καταλάβω για ποιον λόγο η παρέα επέμενε να κραδαίνει πάνω από τα κεφάλια μας το αλήστου μνήμης ηθικό της πλεονέκτημα. Εννοούσε, πολύ απλά, ότι δεν έχει αυτές τις αναστολές που σε υποχρεώνουν να τηρείς τα προσχήματα χωρίς τα οποία η δημοκρατία καταρρέει. Από αυτή την άποψη, η παρέα ήταν ειλικρινής. Κυβέρνησαν ως ανεύθυνοι άρχοντες. Το δέχθηκαν οι ψηφοφόροι, το δέχθηκε και η Ευρώπη. «Αυτή είναι η Ελλάδα;», που είχε πει κάποτε ο Κ. Σημίτης.

Σήμερα ξέρουμε πια πως το ηθικό πλεονέκτημα ήταν στην πραγματικότητα κυνικό πλεονέκτημα. Παραθέτω από το λεξικό Δημητράκου (τ. 5, σελ. 4.190): «Κυνισμός: το φιλοσοφικόν σύστημα, η συμπεριφορά και ο καθόλου βίος των κυνικών… 2. Η έλλειψις πάσης αιδούς εις την σκέψιν και εις την πράξιν, ασύστολος παρρησία… αισχρά συμπεριφορά… αδιαντροπιά, ξετσιπωσιά». Ο τρόπος του κ. Παππά είναι ένα ακόμη αποδεικτικό στοιχείο ότι αυτός και η παρέα του είχαν αναγάγει την αδιαντροπιά σε πολιτική φιλοσοφία. Ακόμη και το ύφος μετράει. Αν μιλούσε έτσι με τον κ. Μιωνή, φανταστείτε πώς θα μιλούσαν με τον στενό του φίλο, Τσίπρα. Τι θα έλεγαν για τη χώρα οι ενοικιαστές του μαγαζιού. Γλιτώσαμε από την ανικανότητά τους, τη μεγαλοπρεπή τους άγνοια, την κακοφορμισμένη τους αυταρέσκεια, την κουτοπονηριά και τη συμπλεγματική τους εκδικητικότητα. Μένει να πειστούμε ότι μπορεί ο κυνισμός να δίνει το πλεονέκτημα σε όσους είναι αποφασισμένοι να παίξουν χωρίς κανόνες, όμως αν γίνει πρότυπο πολιτικής συμπεριφοράς, μετατρέπει την κοινωνία σε ζούγκλα. Μια κοινωνία από ξεδιάντροπους δεν είναι κοινωνία.

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

Σ. Ζαχαράκη: Ετοιμαζόμαστε για όλα τα σενάρια τον Σεπτέμβριο

Κυρία υφυπουργέ, τα σχολεία δεν γίνεται να λειτουργούν εκ περιτροπής με περιοριστικά μέτρα, προφυλάξεις και διαφόρου τύπου απουσίες-άδειες...
Δημιουργείται κλίμα μη υποχρεωτικότητας και χαλάρωσης, με αποτέλεσμα τον αποσυντονισμό μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών και γονέων!
Καλό Καλοκαίρι, με πειθαρχία στις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων και ατομική ευθύνη...


Την ικανοποίηση της για τον αριθμό των μαθητών που επέστρεψαν στα δημοτικά σχολεία μετά την επαναλειτουργία του εξέφρασε η Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στο «MEGA Mag».

Η υφυπουργός Παιδείας, σημείωσε ότι η συμμετοχή στα δημοτικά κινήθηκε άνω του 80%.
«Ήταν δύσκολο εγχείρημα η επιστροφή, ειδικά για τα παιδιά του δημοτικού. Η παρουσία των παιδιών καταγράφεται καθημερινά και αποστέλλεται στον ΕΟΔΥ. Φαίνεται ότι τα παιδιά ήθελαν πολύ να επανασυνδεθούν με τη σχολική πραγματικότητα. Το δείγμα είναι πετυχημένο» σχολίασε.

Σε ότι αφορά στις Πανελλήνιες, και παρά τις ειδικές συνθήκες που επικράτησαν μέχρι τη διεξαγωγή τους, έκανε λόγο για «μια χρονιά που κυλούν όλα ομαλά. Τα πράγματα είναι πολύ ικανοποιητικά».
Υπενθύμισε ότι όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου, ενώ δήλωσε αισιόδοξη για το ζήτημα της κάλυψης της ύλης.
Στο ερώτημα πώς θα δράσει το υπουργείο Παιδείας σε ενδεχόμενο δεύτερο κύμα πανδημίας τον Σεπτέμβριο, απάντησε ότι «ετοιμαζόμαστε για όλα τα σενάρια και θα κάνουμε ότι μας πουν οι ειδικοί».
Ως προς αυτό, υπογράμμισε, πως εάν έχει διασφαλιστεί η δημόσια υγεία και οι ειδικοί το επιτρέψουν οι τάξεις θα λειτουργήσουν όπως προ κοροναϊού, ενώ ισχυρίστηκε ότι τα παιδιά εμπέδωσαν τους κανόνες ασφαλείας.
Παράλληλα, μίλησε για τη νέα σχολική σεζόν και τις προετοιμασίες του υπουργείου. Όπως υποστήριξε, στο νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο υπήρξαν «σημαντικές διατάξεις για τους αναπληρωτές» ούτως ώστε «να επικαιροποιείται νωρίτερα ο πίνακάς τους», ενώ επισήμανε την διπλή μοριοδότηση για τους εκπαιδευτικούς που θα επιλέξουν να υπηρετήσουν σε δυσπρόσιτα μέρη.

Το χαλιφάτο του «πολιτικώς ορθού»

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Οι στρατιώτες του χαλιφάτου δεν κατέστρεψαν τις αρχαιότητες της Παλμύρας επειδή προκαλούσαν τα ευσεβή αισθήματά τους. Τις κατέστρεψαν επειδή θέλουν να αφανίσουν οποιοδήποτε ίχνος πολιτισμού προϋπήρξε του έβδομου αιώνα μ.Χ., οπότε και εμφανίστηκε ο Μωάμεθ, και μετά τον θάνατό του ξεκίνησαν οι αραβικές κατακτήσεις, κοινώς το πρώτο χαλιφάτο. Θέλουν να σβήσουν τη μνήμη ενός ολόκληρου πολιτισμού. Το σκέφτηκα προχθές, όταν διάβασα πως μετά τον Κολόμβο και τον Γκραντ, την τιμητική του είχε το άγαλμα του Θερβάντες στο Σαν Φρανσίσκο. Πεφωτισμένοι αντιρατσιστές έβαψαν τα μάτια του κόκκινα, έγραψαν τη λέξη «Μπάσταρδε» και το διακόσμησαν με τα καβαλιστικά σύμβολα της αναρχίας. Προσπάθησα να θυμηθώ αν ο Θερβάντες είχε δούλους, αν ο Δον Κιχώτης είχε κάνει καμιά δήλωση για την οποία θα μπορούσε να κατηγορηθεί για ρατσισμό και δεν τα κατάφερα. Σκέφτηκα βέβαια ότι η σχέση του με τον Σάντσο Πάντσα παραπέμπει σε ένα είδος ταξικών διακρίσεων. Εξάλλου ο δημιουργός τους συμμετείχε στη ναυμαχία της Ναυπάκτου και εργάστηκε ως φοροεισπράκτορας. Μπορεί όλ’ αυτά να τα βρίσκετε μάλλον ασήμαντα μπροστά στο μεγαλείο του Δον Κιχώτη, αν το καλοεξετάσεις όμως δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα. Υπάρχει μια συνάφεια του Θερβάντες με τους καιρούς που ο δυτικός πολιτισμός επέβαλλε την υπεροχή του, θεωρούσε τους μαύρους κατώτερους και τα ομόφυλα ζευγάρια δεν είχαν το δικαίωμα να έλθουν εις γάμου κοινωνία. Και αν είσαι όντως αντιρατσιστής, δεν θέλεις να θυμάσαι τίποτε απ’ όλ’ αυτά. Αν μπορούσαν, θα το γκρέμιζαν το άγαλμα, όμως μάλλον δεν τους το επέτρεψαν οι Αρχές του Σαν Φρανσίσκο.

Τις προάλλες ο πρόεδρος Μακρόν στάθηκε απέναντι σε όσους προσπαθούν να σβήσουν το ιστορικό παρελθόν της Γαλλίας, κοινώς να ακρωτηριάσουν τον πολιτισμό της. Σε απάντηση, οι «Αντινεγροφοβικές Ταξιαρχίες» –τέλειος δεν είναι ο τίτλος;– έριξαν μπογιές στο άγαλμα του Κολμπέρ μπροστά στην Εθνοσυνέλευση. Υπήρξε ως γνωστόν υπουργός Οικονομικών του Λουδοβίκου ΙΔ΄ και εμπνευστής του «Μαύρου Κώδικα» που καθόρισε την τύχη των δούλων στη Γαλλία. Ηταν «νεγροφοβικός» με άλλα λόγια. Το χαλιφάτο του πολιτικώς ορθού πρέπει να σβήσει όλες αυτές τις άγριες μνήμες που οι αδαείς αποκαλούν Ιστορία. Δύσκολη δουλειά, διότι η Ιστορία είναι παντού, όμως αν είσαι πεπεισμένος ότι ο πολιτισμός ξεκινάει με σένα, το μέλλον σού ανήκει. Κι έχεις με το μέρος σου την προϊούσα νηπιοποίηση της δυτικής κοινωνίας που φοβάται τον εαυτό της.

Εμείς εδώ βέβαια και σ’ αυτόν τον τομέα είμαστε πρωτοπόροι. Πότε πέταξαν για τελευταία φορά μπογιά στην προτομή του Κωστή Παλαμά; Και πού να ήξεραν ότι έγραψε τον «Δωδεκάλογο του Γύφτου», διότι είμαι βέβαιος ότι όσοι τον βανδάλισαν δεν το ήξεραν. Οταν έχεις ορθές απόψεις, δεν χρειάζεται να ξέρεις ούτε τον Δον Κιχώτη ούτε τον Παλαμά.

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020

3.391 οι αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης


Παληγιάννης Βασίλειος
Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
Τηλ. 6974750409
Fax: 2103442287
e-mail: paligiannis@hotmail.gr Αθήνα, 25/6/2020

3.391 οι αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Σας ενημερώνω ότι ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που έχει υποβληθεί για απόσπαση από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. και για ειδική αγωγή είναι 3.391.
Από αυτές 3.046 είναι για τη Γενική Εκπαίδευση και 245 για την Ειδική Αγωγή.
Αναλυτικά οι αιτήσεις ανά ειδικότητα για απόσπαση από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. έχουν ως εξής :

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΠΥΣΠΕ ΣΕ ΠΥΣΠΕ
ΚΛΑΔΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
ΠΕ05                            64
ΠΕ06                          216
ΠΕ07                             51
ΠΕ08                            22
ΠΕ11                           278
ΠΕ60                          831
ΠΕ70                        1529
ΠΕ79.01                       38
ΠΕ86                          110
ΠΕ91.01                         7
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ      245
ΣΥΝΟΛΟ                 3391
Θυμίζω ότι το Κ.Υ.Σ.Π.Ε. θα συνεδριάσει αύριο Παρασκευή 26-6-2020 και τη Δευτέρα 29-6-2020 με βασικό θέμα ημερήσιας διάταξης τις αποσπάσεις. Ελπίζω να ολοκληρωθεί η διαδικασία των αποσπάσεων έως το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας.
Πάντα στη διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλειος

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

Έτσι θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο

Στα ολοήμερα δεν ισχύουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα εστίασης και σίτισης;
Ολοήμερα χωρίς κατάλληλες αίθουσες σίτισης και δασκάλους/δασκάλες, ως δια μαγείας, να μετατρέπονται σε χειριστές τροφίμων!
ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ!! 
Τι ορίζουν οι υγειονομικές διατάξεις για την ασφαλή διατροφή των παιδιών μας στα ολοήμερα...
Δείτε τα άρθρα 4 και 5, τα οποία αγνοούν οι πάντες πλην ημών, που τα γνωρίζουμε και τα εφαρμόζουμε.
Μετά την περιπετειώδη άνοιξη, σας εύχομαι καλό καλοκαίρι!

Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

thisisus.gr
Μια δύσκολη σχολική χρονιά για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς ολοκληρώνεται. Είναι από τις λίγες φορές στην παγκόσμια ιστορία που χρειάστηκε να κλείσουν για μήνες σχολεία σε παγκόσμια κλίμακα, γεγονός που έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν μόνο σε περιόδους παγκόσμιου πολέμου. 

Το στοίχημα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ήταν πολυεπίπεδο. Αρχικά έπρεπε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να οργανωθούν ψηφιακές τάξεις, ώστε τα παιδιά να μην μείνουν εντελώς εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε σύντομο διάστημα στήθηκαν πλατφόρμες, εκπαιδεύτηκαν δάσκαλοι και μαθητές και οι εικονικές τάξεις ετοιμάστηκαν. 
Στη δεύτερη φάση μετά την άρση του αποκλεισμού, τα σχολεία άνοιξαν σταδιακά με εκ περιτροπής μαθήματα. Πολύς λόγος έγινε τότε για το αν υπάρχει νόημα να ανοίξουν για δύο-τρεις εβδομάδες μάθημα, υπό τον φόβο και μιας πιθανής εξάπλωσης του ιού. 

Οι ειδικοί επιστήμονες έδωσαν τις διαβεβαιώσεις και το υπουργείο παιδείας έλαβε την απόφαση. Το σκεπτικό ήταν πως ακόμα και 3 εβδομάδες σε σχολική αίθουσα θα δώσουν στα παιδιά την αίσθηση ότι το σχολείο λειτουργεί κανονικά ενώ αποτέλεσε και μια σημαντική πρόβα για τον Σεπτέμβριο. 

Ο δύσκολος γρίφος του Σεπτεμβρίου

Το σχολικό κουδούνι θα χτυπήσει στις 7 Σεπτεμβρίου, 4 μέρες νωρίτερα από το κανονικό. Το πώς όμως θα ανοίξουν τα σχολεία και με ποιες διαδικασίες, παραμένουν άλυτος γρίφος ακόμα και για το ίδιο το υπουργείο παιδείας. Όλα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας σε εξωτερικό και εσωτερικό και όλα θα αποφασιστούν από τις εισηγήσεις της ειδικής επιτροπής επιστημόνων που δεν θα έρθει νωρίτερα από τις 25 Αυγούστου.

Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι πλέον προετοιμασμένη για όλα τα ενδεχόμενα. Εάν στις τάξεις θα πρέπει να παραμείνει μικρός αριθμός παιδιών ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, τότε θα πάμε και πάλι σε μια εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων. Η επιλογή αυτή βέβαια προϋποθέτει πως θα συνεχίσουν να ισχύουν οι άδειες ειδικού σκοπού για τους γονείς για τις ημέρες που δεν θα έχουν μάθημα τα παιδιά. 

Ένα άλλο μεγάλο ζητούμενο για τον Σεπτέμβριο είναι η λειτουργία του Ολοήμερου. Η έλλειψη σε υποδομές, αίθουσες σίτισης αλλά και ειδικού προσωπικού που επιβλέπει και αναλαμβάνει τη σίτιση αποτελούν τροχοπέδη για την ασφαλή λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων. Οι επιστήμονες είναι και σε αυτήν την περίπτωση αυτοί που θα δώσουν ή όχι το πράσινο φως. Και σε αυτήν την περίπτωση πάντως, εάν το ολοήμερο σχολείο δεν λειτουργήσει θα πρέπει να ισχύσουν ξανά οι άδειες για πρόωρη αποχώρηση από την εργασία. 

Οι επόμενοι δύο μήνες και η εξέλιξη της πανδημίας, θα καθορίσουν τελικά αν τον Σεπτέμβριο τα παιδιά θα βρεθούν ξανά σε φυσικές ή εικονικές τάξεις.

Μέχρι τότε, καλά μπάνια με ασφάλεια!

Συνεδριάζει το ΚΥΣΠΕ για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε.



Παληγιάννης Βασίλειος                                                                  
Αιρετός ΚΥΣΠΕ
Τηλ.6974750409
paligiannis@hotmail.gr                                                             Αθήνα, 24/6/2020




Συνεδριάζει το ΚΥΣΠΕ για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε.
           
            Το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει την Παρασκευή 26/6/2020 και τη Δευτέρα 29/6/2020με βασικό θέμα τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και σε ΣΜΕΑΕ.
            Σας παραθέτω αναλυτικά τα θέματα Η.Δ.:
1.«Εξέταση θεμάτων αιτήσεων απόσπασης (αμφισβητούμενες, κατά προτεραιότητα κ.λπ.) εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για δομές Ειδικής Αγωγής και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης»
2.«Εξέταση θεμάτων αιτήσεων απόσπασης (αμφισβητούμενες, εκπρόθεσμες κ.λπ.) εκπαιδευτικών από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης».

3.«Εξέταση αιτήσεων παραίτησης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης»



Πάντα στη διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλης

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020

Ποιοι δάσκαλοι αποσπάστηκαν σε γραφεία Διευθύνσεων

Έξι εκπαιδευτικοί "έφυγαν" από τα σχολεία της Διεύθυνσης Καστοριάς!
Από τη Διεύθυνση Καστοριάς αποσπώνται στο γραφείο της  Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας, 4 δασκάλες και δύο δάσκαλοι:
  1. ΜΑΛΑΜΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
  2. ΜΠΡΑΓΙΑΝΝΗ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ
  3. ΣΙΣΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
  4. ΤΟΠΑΛΗ ΠΟΛΥΞΕΝΗ 
  5. ΝΙΚΟΥ ΒΙΟΛΕΤΤΑ
  6. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Στο γραφείο της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς αποσπώνται δύο δασκάλες και ένας δάσκαλος!
  1. Γοράντη Βασιλική
  2. Αδαμοπούλου Βασιλική
  3. Τσιγαρίδας Αλέξανδρος

Συγχαρητήρια στις αποσπασθείσες και στους αποσπασθέντες...


Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας σε Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας για το σχολικό έτος 2020-2021.

Η ΥΑ για τις αποσπάσεις σε μορφή pdf


Υπουργική Απόφαση αποσπάσεων εκπ/κών Α/θμιας Εκπ/σης σε ΑΕΙ-ΑΣΠΑΙΤΕ

Επιστολή – Σχετικά με την κατάργηση των μεταβατικών ορίων συνταξιοδότησης από 1.1.2022


ΠΡΟΣ:
Ομοσπονδίες-μέλη της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Νομαρχιακά Τμήματα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Γενικούς Συμβούλους της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Θέμα: Σχετικά με την κατάργηση των μεταβατικών ορίων συνταξιοδότησης, από 1/1/2022.

Με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου, που αναφέρονται στην κατάργηση, από 1/1/2022, όλων των μεταβατικών ορίων για τη χορήγηση συντάξεων, η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., επισημαίνει τα εξής:
Οι υπάλληλοι που μέχρι 31/12/21 έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης (δηλαδή όριο ηλικίας και έτη ασφάλισης) ΔΕΝ ΘΙΓΟΝΤΑΙ από τις ρυθμίσεις και μπορούν να συνταξιοδοτηθούν και μετά την 1/1/2022 ΟΠΟΤΕΔΗΠΟΤΕ, χωρίς κανέναν περιορισμό.
Η κατάργηση αφορά μόνο όσους δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης, μέχρι 31/12/2021 (όριο ηλικίας και έτη ασφάλισης), που, ούτως ή άλλως, δεν μπορούν να συνταξιοδοτηθούν.
Παρακαλούμε να ενημερώσετε τους συναδέλφους για τα παραπάνω.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΙΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΡΑΤΗΣ

Ν. Κεραμέως: Κάνουμε «στροφή» προς ένα σύγχρονο σχολείο, υψηλότερων απαιτήσεων

Κυρία υπουργέ, καταργήσατε όμως τη σταδιακή μείωση μαθητών/μαθητριών ανά τμήμα, που είχατε ψηφίσει ως αντιπολίτευση το 20219!  Κάνατε μία ωραιοτάτη στροφή 360 μοιρών και δεν μας πείσατε για ποιο λόγο!
Με εξαιρετική τιμή 
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

Πηγή: ΑΜΠΕ
Τη «στροφή» προς ένα σύγχρονο σχολείο, υψηλότερων απαιτήσεων σηματοδοτεί το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή, τόνισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο πλαίσιο του Φόρουμ των Δελφών.

«Η προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι από τα θεμέλια προς τις μεγαλύτερες τάξεις», επεσήμανε η υπουργός, «στη λογική ότι το σχολείο έχει βασική αποστολή να μεταδώσει γνώση, αλλά έχει και μία άλλη, πολύ σημαντική αποστολή, να δώσει δεξιότητες, να ετοιμάσει τους επόμενους υπεύθυνους πολίτες. Πολίτες που θα έχουν μια πιο σφαιρική καλλιέργεια, που πέρα από μορφωμένοι, θα ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται στο κοινωνικό σύνολο, πώς να σέβονται τον συνάνθρωπό τους. Εξ ου και η εισαγωγή των νέων θεματικών, οι οποίες στοχεύουν ακριβώς σε αυτό».

Η κ. Κεραμέως, τόνισε επίσης, ότι κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα και στην ηλικία του μαθητή. Μάλιστα, υπερασπίστηκε την απόφαση για διδασκαλία των αγγλικών από το νηπιαγωγείο τονίζοντας ότι μεταξύ άλλων είναι ο καλύτερος τρόπος για να έρθει σε επαφή ένα παιδί με τη γλώσσα.

Επιπλέον, η υπουργός ανέφερε ότι το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε, αυξάνει τις ώρες πληροφορικής στα σχολεία και εισάγει τη ρομποτική.

«Ένα συμφέρον έχουμε και έναν στόχο, και αυτός είναι πώς θα δώσουμε περισσότερα εργαλεία και εφόδια στα παιδιά μας, από τις πιο μικρές ηλικίες», τόνισε.

Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι λέξη-κλειδί είναι η «επιμόρφωση» των εκπαιδευτικών (έχουν ήδη ξεκινήσει προγράμματα επιμόρφωσης εξ αποστάσεως σε συνεργασία με το ΙΕΠ) και τόνισε ότι είναι αλληλένδετη έννοια με την αξιολόγηση.

«Η αξιολόγηση ψηφίστηκε ήδη στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου», είπε. «Θα γίνεται σε τρεις άξονες: 
1. Προγραμματισμός, 
2. Αυτοαξιολόγηση 
3. Εξωτερική αξιολόγηση, από στελέχη Εκπαίδευσης, από την Αρχή Πιστοποίησης της Ποιότητας της Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από το ΙΕΠ. Ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με διττό στόχο, την επιβράβευση των αρίστων και τη βελτίωση όσων δεν αποδίδουν ακόμα όσο θα μπορούσαν να αποδώσουν, μέσω επιμόρφωσης».

Στη συνέχεια, η κ. Κεραμέως πρόσθεσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η αποκέντρωση των σχολείων και η μεγαλύτερη αυτονομία των ιδρυμάτων, δίνοντας για παράδειγμα την πρόσφατη απόφαση να δοθεί η δυνατότητα δημιουργίας μεταπτυχιακών χωρίς την έγκριση του υπουργείου.

«Πιστεύω πως πρέπει να πάμε σε ένα πιο αποκεντρωμένο σύστημα», σημείωσε η υπουργός και πρόσθεσε: «Θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα πανεπιστήμια».

Όσο για την εμπειρία του κορονοϊού, η υπουργός εκτίμησε ότι έχει θετικό πρόσημο ο απολογισμός για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα μετά την κρίση που προκλήθηκε από το lockdown. Χαρακτήρισε «μεγάλη πρόκληση» το γεγονός ότι το υπουργείο κλήθηκε, μέσα σε λίγες ημέρες, να μεταφέρει την εκπαιδευτική διαδικασία από τον φυσικό της χώρο στην ψηφιακή τάξη.

«Ήταν ένα πολύ μεγάλο πείραμα και ένα μεγάλο στοίχημα, θα έλεγα. Νομίζω ότι πέτυχε», σημείωσε η υπουργός, χωρίς να παραβλέψει ότι υπήρξαν δυσκολίες και προβλήματα στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, κυρίως λόγω της αδυναμίας των υποδομών σε κεντρικό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Δεν παρέλειψε, επίσης, να αποδώσει τα εύσημα της επιτυχίας στους εκπαιδευτικούς: «Το εγχείρημα είχε τη μεγαλύτερη δυνατή εφαρμογή χάρη στους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι κατέβαλαν τεράστιες προσπάθειες, οι οποίοι εργάστηκαν νυχθημερόν προκειμένου ακριβώς να διατηρήσουν στενή την επαφή μεταξύ των μαθητών, των σπουδαστών, των φοιτητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας», είπε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.

Τέλος, σημείωσε ότι τρία πράγματα μπορούν να αποκομιστούν από την κρίση: Πρώτον, οι «ανεξάντλητες δυνατότητες» του εκπαιδευτικού δυναμικού και η προσαρμοστικότητά του στις νέες συνθήκες, δεύτερον, η ανάγκη εστίασης σε ψηφιακό εξοπλισμό και τρίτον, μία αλλαγή νοοτροπίας, που πλέον έχει καταστήσει κοινό τόπο ότι τα ψηφιακά εργαλεία είναι ένα συμπληρωματικό, σημαντικό μέσο για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι εκπαιδευτικοί θα αποφασίσουν για την ύλη που θα διδάξουν, ώστε να καλυφθούν τα κενά της μη διδαχθείσας ύλης


Η υφυπουργός παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA, αναφέρθηκε και στην έναρξη της σχολικής χρονιάς 2020-2021 ενημερώνοντας πως οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που θα αποφασίσουν πως θα καλυφθούν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί.
«Οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που θα αποφασίσουν τις πρώτες μέρες ποια θα είναι τα τμήματα της ύλης, που θα πρέπει να διδαχθούν οι μαθητές για να μεταβούν πιο ομαλά στην ύλη της νέας σχολικής χρονιάς. Σίγουρα οι 4 μέρες δεν είναι μεγάλο χρονικό διάστημα, όμως έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας και είναι εκείνοι που βοήθησαν ώστε τα σχολεία μας να παραμείνουν ανοιχτά αυτό το διάστημα. Εκείνοι είναι που γνωρίζουν τις ανάγκες των μαθητών τους και εκείνοι θα θέσουν τους στόχους για τις πρώτες μέρες επανέναρξης των μαθημάτων τον προσεχή Σεπτέμβριο», ανέφερε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Παιδείας.

Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Ξεματιάζοντας με τον Τσε

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Η φωτογραφία δείχνει τον Τσε Γκεβάρα όπως τον ξέρουν οι μυημένοι. Κοινώς δεν είναι η γνωστή του Κόρντα που κυκλοφορούσε σε t-shirt και αφίσες. Η λεζάντα από κάτω σημειώνει: «Σαν σήμερα το 1928 γεννήθηκε ο Ερνέστο Τσε Γκεβάρα». Η σύνθεση εμφανίζεται στο fb στη σελίδα της κ. Νάντιας Σουμπασάκη, συζύγου του ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη. Δεν είναι σύμπτωση ότι η ανάρτηση έγινε την ίδια ημέρα που το πανελλήνιο πληροφορήθηκε τις νέες επιδόσεις του συζύγου της στο real estate. Η φασαρία που ξεσήκωσαν οι εχθροί της έφερε ημικρανία, και την εικόνα του Τσε, ως γνωστόν, τη συνιστά η αριστερή σολομωνική ως πρώτης τάξεως φάρμακο για τέτοιες περιπτώσεις. Στέκεις για λίγο μπροστά του, απλώνεις παρακλητικά τους βραχίονες και, προφέροντας τις τελετουργικές λέξεις, τον παρακαλείς να διώξει το κακό μάτι. Ο Τσε ως γνωστόν είναι η ασπιρίνη της αριστερής συνείδησης.

Η οικογένεια Παπαδημούλη είναι μια μοντέρνα οικογένεια.

Ο σύζυγος ταξιδεύει στις Βρυξέλλες, μιλάει ξένα και πηγαίνει για ψώνια στο σούπερ μάρκετ αντί να ξαπλώνει στον καναπέ και να τα ζητάει όλα στο πιάτο. Απόρησα πώς, σε μια οικογένεια με τόσο σύγχρονες αντιλήψεις, τέτοιες δεισιδαιμονίες, όπως η πίστη στη θεραπευτική δύναμη του Τσε, παραμένουν ακόμη ζωντανές. Ωσπου έμαθα ότι η κ. Νάντια Σουμπασάκη είναι αγρότισσα. Διαθέτει έκταση με δενδροκαλλιέργειες, όχι τίποτε σπουδαίο, αρκετό όμως ώστε να της επιτρέψει να ενταχθεί στο ειδικό καθεστώς των αγροτών και να εισπράττει επιδοτήσεις. Κι όταν την ημέρα εκείνη είδε τον άνδρα της σύννου από το δημοσίευμα στο «Πρώτο Θέμα», το πρώτο που τον ρώτησε ήταν μήπως μέτρησαν λάθος τα τετραγωνικά κι έχουν πρόβλημα με τα ενοίκια. Κι όταν εκείνος της απάντησε αρνητικά, αποφάσισε ότι μάλλον τον έχουν ματιάσει και ανέβασε τον Τσε στο fb. Θεώρησε δε ότι είναι σημαδιακό που ήταν η ημέρα των γενεθλίων του – αν ζούσε.

Ας αφήσουμε κατά μέρος την απληστία, η οποία έχει επαρκώς συζητηθεί αυτές τις μέρες. Αφήνω κατά μέρος την υποκρισία του ενδιαφερόμενου ο οποίος, μετά τη φασαρία, μας καθησύχασε ότι τα έσοδα των ενοικίων θα διατεθούν για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Δεν διατίθενται ακόμη, αλλά θα διατεθούν. Παραμερίζω και το γεγονός ότι πρόκειται για τη χαρακτηριστική νοοτροπία του βαθέος ελληνισμού που βλέπει την Ευρώπη με τον υπότιτλο: «Πιάσαμε την καλή». Δεν μπορώ όμως να μην αναρωτηθώ το προφανές. Πού βρίσκει τον χρόνο. Για να βρεις και να αγοράσεις τόσα ακίνητα και μετά για να τα νοικιάσεις, πρέπει να ξοδέψεις πολλές εργατοώρες. Μετρήσεις, λογαριασμοί, χαρτούρα, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι. Πού βρίσκει τον χρόνο και να ντύνεται Παλαιστίνιος και να υποστηρίζει τον Μαδούρο και να κάνει ψώνια και να αγοράζει διαμερίσματα.

Μόνο που το σκέφτομαι, με πιάνει πονοκέφαλος, και δεν έχω πρόχειρο τον Τσε.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης σε Υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας










Η τουαλέτα, χώρος μετάδοσης του κορωνοϊού

Τουαλέτα, να μην θέλεις να βγεις!
Τουαλέτα με πανοραμική θέα στον 68ο όροφο του The Shard, στο κεντρικό Λονδίνο.

kathimerini.gr
Επί πανδημίας πρέπει να προσέχουμε σε κάθε καθημερινή δραστηριότητα, ακόμη και όταν τραβάμε το καζανάκι. Με αυτή τη συνηθισμένη κίνηση, προειδοποιούν οι ερευνητές του πανεπιστημίου της Γιανγκζού, μπορεί να δημιουργηθεί νέφος ιϊκών αερολυμάτων, το οποίο ανυψώνεται σε ύψος περίπου 1,5 μ. και εξακολουθεί να αιωρείται για όσο χρόνο χρειάζεται ώστε να το εισπνεύσει ο επόμενος χρήστης ή να μολύνει όλες τις επιφάνειες του λουτρού. Η σχετική μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Physics Of Fluids, επιβεβαιώνει τη θεωρία ότι ο κορωνοϊός μεταδίδεται όχι μόνο από μολυσμένα σταγονίδια, αλλά και από τα κόπρανα. Η μοναδική λύση αποτροπής της λοίμωξης είναι να κλείνουμε το καπάκι της τουαλέτας και μετά να τραβάμε το καζανάκι, ή να φοράμε μάσκα όταν μπαίνουμε στο λουτρό.

Μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην ίδια επιθεώρηση, από την ομάδα του καθηγητή Δημήτρη Δρικάκη του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας, υποδεικνύει ότι η μάσκα προσώπου δεν προσφέρει απόλυτη προστασία, ιδίως όταν αυτός που τη φορά βήχει συχνά. Μικρά μεμονωμένα σταγονίδια σάλιου μπορεί να πεταχτούν από τις άκρες της μάσκας και να φθάσουν σε απόσταση ακόμη και ενός μέτρου. Ισραηλινοί ερευνητές, ωστόσο, εφηύραν μια επαναχρησιμοποιούμενη μάσκα προσώπου, η οποία αποστειρώνεται με τη θερμότητα που παράγεται από τον φορτιστή του κινητού. Η διαδικασία αποστείρωσης διαρκεί περί τα 30 λεπτά, εξηγεί ο καθηγητής Γιαΐρ Εϊν-Ελί, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του Technion University της Χάιφα, τονίζοντας ότι η πρωτοποριακή μάσκα διαθέτει USB που συνδέεται με συνήθη φορτιστή κινητού τηλεφώνου, ώστε ένα εσωτερικό στρώμα της να θερμανθεί μέχρι τους 70 βαθμούς Κελσίου, θερμοκρασία ικανή να σκοτώσει ιό.

Έδαφος κερδίζουν και στην Ευρώπη οι εφαρμογές για τον εντοπισμό επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στο περιβάλλον του χρήστη. Πορτογαλία, Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία έχουν ήδη δημιουργήσει τέτοια συστήματα, ενώ το ίδιο αναμένεται να κάνει και η Βρετανία. Ωστόσο, πολλοί Ευρωπαίοι φοβούνται ότι οι εφαρμογές αυτές θα πυροδοτήσουν τη γέννηση κρατών - Μεγάλων Αδελφών ως προς την προστασία της ιδιωτικότητας.

Κλέβουν την ομορφιά από τα παιδιά μας

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ


«Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο», έγραψε κάποτε ο Ντοστογιέφσκι. Ως εκ τούτου, πολύ λογικά, ο συντάκτης του ψηφίσματος για τη σωτηρία των «καλλιτεχνικών μαθημάτων» στη μέση εκπαίδευση στέλνει επείγον μήνυμα για τη σωτηρία του. «Τώρα, δυστυχώς, ο ύπνος της Λογικής, διότι η Τέχνη αποτέλεσε την πρώτη συνειδητή έκφραση της ανθρώπινης Λογικής, θα γεννήσει την ασχήμια, όπως κάποτε την είχε φιλοτεχνήσει τόσο εύγλωττα ο Γκόγια». Πριν βιαστείτε να εξάγετε συμπεράσματα, σκεφθείτε μόνο τη σχέση αιτίου και αιτιατού ανάμεσα στην τέχνη και στη διδασκαλία καλλιτεχνικών μαθημάτων στο ελληνικό λύκειο. Αν το παιδί δεν διδαχθεί καλλιτεχνικά, πώς θα γίνει καλλιτέχνης. Χωρίς καλλιτέχνες δεν υπάρχει τέχνη, χωρίς τέχνη δεν υπάρχει ομορφιά και χωρίς ομορφιά δεν υπάρχει κόσμος. Ελπίζω να αντιλαμβάνεστε τις οικουμενικές διαστάσεις της απόφασης του υπουργείου. Το ψήφισμα, το οποίο κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής πάνω από 10.000 υπογραφές. Και λίγες είναι για τέτοιο ζήτημα.

Σε κανονικές συνθήκες, πίσω από το μεγαλείο των λέξεων ελλοχεύει η πραγματικότητα. Είτε για να τις επιβεβαιώσει, είτε για να τις διαψεύσει, είτε να τις προσαρμόσει στην κυρίαρχη συνθήκη της καθ’ ημάς Ανατολής, κοινώς να τις γελοιοποιήσει. Διαλέγετε και παίρνετε. Στην πραγματικότητα, αυτό που καταργείται είναι το κατ’ επιλογήν μάθημα Καλλιτεχνικών στην Α΄ Λυκείου, εντεταγμένο σε μια ενότητα μαζί με την Πληροφορική, τη Γεωλογία και τον Ελληνικό - Ευρωπαϊκό Πολιτισμό. Εξυπακούεται ότι τα περισσότερα παιδιά διάλεγαν Πληροφορική, με αποτέλεσμα σε πολλά σχολεία να μην υπάρχει καν καθηγητής «Καλλιτεχνικών». Η ομορφιά είχε μαραθεί εκ των πραγμάτων.

Όμως, το ζήτημα δεν είναι εκεί. Το ζήτημα είναι ποια είναι η αντίληψη που έχουν γι’ αυτό οι ενδιαφερόμενοι, διδάσκοντες και αλληλέγγυοι της ευαισθησίας τους. Το ζήτημα είναι ότι συναρτούν τη δουλειά τους με την ίδια την καλλιτεχνική δημιουργία. Έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους; Κυρίως, όμως, έχουν αφομοιώσει τη νοοτροπία του ελληνικού σχολείου, όπου όλα καταλήγουν στην έκθεση ιδεών. Ον εστί μεθερμηνευόμενον: σημασία δεν έχει τι κάνεις, αλλά τι λες ότι κάνεις. Και βέβαια, όσο περισσότερο απέχει αυτό που λες από αυτό που κάνεις, τόσο φουσκώνει το λυρικό φορτίο των λέξεων τις οποίες χρησιμοποιείς για να περιγράψεις αυτό που κάνεις. Θαυμάστε λυρισμό: « Δεν μπορούμε να φανταστούμε ένα δυστοπικό μέλλον για τα παιδιά μας, όπου θα διάγουν ανοχύρωτα και ευάλωτα σε μια ψευδεπίγραφη αριστεία…». Στην τρέχουσα διάλεκτο των κοινωνικών αγώνων: «τους κλέβουμε τα όνειρά τους». Και όλα αυτά για μια ώρα «Καλλιτεχνικών» στην Α΄ Λυκείου, που ελάχιστοι επέλεγαν να παρακολουθήσουν. Θα μου πείτε, μια ώρα από δω, μια ώρα από κει, στο τέλος μπορείς να γίνεις και Χαλεπάς ή Τσαρούχης

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020

Παράταση υποβολής φορολογικών δηλώσεων


Το υπουργείο Οικονομικών, έχοντας πλήρη επίγνωση των συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, ανακοίνωσε τη χρονική παράταση της προθεσμίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα έως και τις 29 Ιουλίου 2020.
Η παράταση κρίθηκε επιβεβλημένη, προκειμένου να διευκολυνθούν όλοι οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να υποβάλουν τη φορολογική δήλωσή τους.
Επισημαίνεται ότι δεν αλλάζει η προθεσμία για την καταβολή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος, η οποία είναι η 31η Ιουλίου 2020.
Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει και θα προχωρήσει και σε άλλα μέτρα διευκόλυνσης των φυσικών και νομικών προσώπων σε ό,τι αφορά στην εξόφληση των φορολογικών τους υποχρεώσεων.

Υπενθυμίζεται ότι:

-Παρέχεται έκπτωση σε ποσοστό 2% για την εφάπαξ καταβολή του φόρου εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα.
-Η εξόφληση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων θα γίνει σε 8 μηνιαίες δόσεις, αντί 3 διμηνιαίων δόσεων, που ίσχυε μέχρι σήμερα.
-Η εξόφληση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων θα γίνει σε 8 μηνιαίες δόσεις, αντί των 6 μηνιαίων δόσεων, που ίσχυε μέχρι σήμερα.
-Η εξόφληση του ΕΝΦΙΑ θα γίνει σε 6 μηνιαίες δόσεις, αντί για 5 μηνιαίες δόσεις, που ίσχυε μέχρι σήμερα.

Ο Αγιασμός στα σχολειά μας στις 7 και όχι στις 11 του Σεπτέμβρη...

Τέσσερις μέρες νωρίτερα και όλα θα γίνουν καλύτερα! 
Καλό καλοκαίρι, Ελλάδα μου!

Η λιτή ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Πρώτο κουδούνι στις 7 Σεπτεμβρίου

Η έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021 σε όλες τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020.
Το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει φέτος νωρίτερα, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι επιπλέον ημέρες για επαναλήψεις και κάλυψη τυχόν κενών που προέκυψαν από την αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων εξ αιτίας του κορωνοϊού.

Ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών



Αρ. Πρωτ. 652 
Αθήνα 18/6/2020 

Προς 
1. Την Υπουργό Παιδείας 
κ. Νίκη Κεραμέως 
2. Την Υφυπουργό Παιδείας 
κ. Σοφία Ζαχαράκη













Θέμα: Ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Κυρία Υπουργέ,
Κυρία Υφυπουργέ,

                Ένα σημαντικό ζήτημα, που το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει επανειλημμένα θίξει και, πραγματικά, ταλανίζει τις/τους αναπληρώτριες/τες εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μετά την ανακοίνωση της πρόσληψής τους,  είναι η ανάληψη υπηρεσίας με τη φυσική τους παρουσία στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όπου πρόκειται να υπηρετήσουν, μέσα σε εξαιρετικά πιεστικά χρονικά διαστήματα. Αυτό συνεπάγεται αναστάτωση, ταλαιπωρία και αυξημένο κόστος μετακίνησης (π.χ. επείγουσες μετακινήσεις από τη Θράκη και τη Μακεδονία στην Κρήτη). Το ζήτημα αποκτά ακόμη περισσότερη σημασία εξ αιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί από την πανδημία του covid-19.
Το πρόβλημα είναι εξαιρετικά οξυμένο σε Διευθύνσεις που περιλαμβάνουν νησιά αλλά η έδρα βρίσκεται σε ένα από αυτά (π.χ. Δωδεκάνησα, Κυκλάδες). Χαρακτηριστική περίπτωση αυτή της Διεύθυνσης Κυκλάδων, όπου όλοι οι αναπληρωτές και οι αναπληρώτριες, όταν προσλαμβάνονται, υποχρεούνται να παρουσιαστούν στην έδρα της Διεύθυνσης, στην Ερμούπολη. Η ταλαιπωρία και τα έξοδα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι είναι τεράστια. Εκατοντάδες αναπληρωτές αναγκάζονται να μεταβούν στη Σύρο και αφού αναλάβουν υπηρεσία είτε να παραμένουν στο νησί, πληρώνοντας για τη διαμονή τους έως ότου υπάρξει ακτοπλοϊκή γραμμή για τα νησιά όπου τελικά θα υπηρετήσουν, είτε να αναγκάζονται να επιστρέψουν στον Πειραιά(!) για να επιβιβαστούν από εκεί σε κάποιο πλοίο της γραμμής προκειμένου να φτάσουν εγκαίρως στον τελικό προορισμό τους.
Όλα τα παραπάνω, ιδιαίτερα σε καιρούς υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες δεν εργάζονται και φυσικά δεν πληρώνονται, σημαίνουν οικονομική εξόντωση.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί ότι επιβάλλεται η πρόβλεψη, από την πλευρά του Υπουργείου, για ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας με τη συμπλήρωση της αντίστοιχης φόρμας και η μέριμνα ώστε να ξεπεραστούν τα όποια νομικής φύσεως εμπόδια. Μόνον έτσι θα δοθεί  λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι οι αναπληρωτές και αναπληρώτριες εκπαιδευτικοί.