Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

H ΔΑΚΕ Καθηγητών, είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης θα επιθυμούσε ένα νομοθέτημα λιγότερο γραφειοκρατικό, περισσότερο λειτουργικό και χωρίς εξωτερικούς αξιολογητές.




Αθήνα, 14 Φεβρουαρίου 2021

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 


Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ το τελευταίο χρονικό διάστημα κινήθηκε εναντίον του νομοσχεδίου, που κατατέθηκε την περασμένη βδομάδα από το Υπουργείο Παιδείας και αφορά στη φοίτηση, στη φύλαξη των ΑΕΙ, στην πρόσβαση στα ΑΕΙ, καθώς και στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε θεωρεί πολιτικά απαράδεκτο οι αριστερές παρατάξεις (ΣΥΝΕΚ, Παρεμβάσεις, ΠΑΜΕ) και ο «συνεργάτης » τους (ΠΕΚ) να διαπληκτίζονται τώρα, για το ποιος στήριξε περισσότερο και ποιος λιγότερο τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας, ενώ το προηγούμενο διάστημα μαζί ψήφιζαν όλες τις δράσεις της ΟΛΜΕ εναντίον του νομοσχεδίου.

Είναι τραγικό να διαγκωνίζονται, εν μέσω πανδημίας, για το ποιος είναι περισσότερο ή λιγότερο αριστερός και ενώ το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε μπαράζ νομοθετικών πρωτοβουλιών, χωρίς κανέναν διάλογο με την Ομοσπονδία. Τους ενημερώνουμε ότι οι συνάδελφοι αδιαφορούν για τα πιστοποιητικά «αριστεροφροσύνης», που διεκδικούν, αλλά αποζητούν μία Ομοσπονδία με θέσεις και προτάσεις υπεύθυνες και αρνούνται τη στείρα αντιπαράθεση.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε ήταν και παραμένει πρώτη δύναμη στους εκπαιδευτικούς, γιατί διαχρονικά θέτει τους συναδέλφους πάνω από κόμματα και κυβερνήσεις. Το αποδείξαμε πολλές φορές στο παρελθόν (αύξηση ωραρίου, υποχρεωτικές μεταθέσεις, διαθεσιμότητες) και δε διστάζουμε και τώρα να καταγγείλουμε τα κακώς κείμενα και τις λανθασμένες αποφάσεις του Υπουργείου (κολλέγια, εξωτερική αξιολόγηση, κάμερες στις τάξεις, τηλεδιαγωνίσματα κ.α)

Είναι απορίας άξιον πώς δύο προτάσεις για την αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, τόσο όμοιες μεταξύ τους, δεν ενοποιήθηκαν σε μία και δεν παρουσιάστηκαν από την τωρινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ως κοινή πρόταση Κεραμέως – Γαβρόγλου, ώστε να αποτελέσει βήμα συναίνεσης και σύνθεσης πάνω σε ένα σημαντικό ζήτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Είναι απορίας άξιο πώς για ένα θέμα που έχει να κάνει με την παιδαγωγική διάσταση των σχολικών μονάδων, σημειώνονται τόσες πολιτικές και συνδικαλιστικές αντιπαραθέσεις, ενώ οι δύο νόμοι ( Κεραμέως και Γαβρόγλου) έχουν από ελάχιστες έως και μηδενικές διαφορές. Θα περιμέναμε από την τωρινή πολιτική ηγεσία, μέσα στη δύσκολη εποχή της πανδημίας και των περιορισμών, να λειτουργήσει μέσα σε πνεύμα και κλίμα σύνθεσης και συναίνεσης και να βάλει τη δική της πινελιά πάνω σε νόμους που έχουν ήδη ψηφιστεί (νόμος Παπαθεοδώρου 2013, νόμος Γαβρόγλου 2019). Θα είχε συνθέσει σε μία πρόταση σχεδόν το σύνολο των διαφορετικών απόψεων (ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ) και δεν θα είχαμε μία στείρα αντιπαράθεση.

Οι δύο νόμοι ( Κεραμέως και Γαβρόγλου) έχουν εμφανέστατες ομοιότητες, παρουσιάζουν σημαντικές αδυναμίες και περιλαμβάνουν:
- τεράστια γραφειοκρατική δουλειά από μέρους των εκπαιδευτικών.
- δείκτες και άξονες που απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες.
- συγκρότηση ομάδων εργασιών των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου.
- συνεχείς εκθέσεις και συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων εκτός ωραρίου.
- εξωτερικούς αξιολογητές τους συντονιστές εκπαίδευσης, οι οποίοι συνεργάζονται με τις σχολικές μονάδες για τον προγραμματισμό & την αποτίμηση και συντάσσουν δικές τους εκθέσεις.
- εκθέσεις αριθμητικές με κλίμακες παρουσίασης των αξόνων και των δράσεων από τα Περιφερειακά Συμβούλια.
- αντίστοιχες εκθέσεις από το ΙΕΠ.

Είναι προφανές ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών, η οποία από θέση αρχής, είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης θα επιθυμούσε ένα νομοθέτημα λιγότερο γραφειοκρατικό, περισσότερο λειτουργικό και χωρίς εξωτερικούς αξιολογητές.

Η στάση των παρατάξεων για την αυτοαξιολόγηση

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε καταγγέλλει την παράταξη των ΣΥΝΕΚ, που στην πανομοιότυπη αποτίμηση σχολικής μονάδας (νόμος Γαβρόγλου), στήριξε αυτήν την εσωτερική διαδικασία για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων, ενώ τώρα καταγγέλλει τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης (νόμος Κεραμέως). Είναι προφανές ότι η θέση τους αυτή είναι καθαρή αντιπολιτευτική. Τους θυμίζουμε την στάση που κράτησαν τα χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ , όπου ποτέ δεν ψήφισαν την απόσυρση νομοσχεδίων της τότε κυβέρνησης, που ανέτρεπαν δικαιώματα και κατακτήσεις χρόνων (νομοσχέδιο για το προσοντολόγιο Γαβρόγλου) και νόθευαν τον παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου (νόμος Γαβρόγλου για το Λύκειο). Τα ΣΥΝΕΚ στήριζαν την παρόμοια με την τωρινή αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, γιατί την έφερε ο «δικός» τους Γαβρόγλου και γιατί την έλεγε «αποτίμηση». Την στάση τους όμως αυτή δεν την ξεχνούν οι συνάδελφοι.

Καταγγέλλουμε, επίσης, το «δεκανίκι» των αριστερών παρατάξεων, την ΠΕΚ, που ξέχασε τη στάση της τα χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ (νυν ΚΙΝΑΛ). Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του χώρου τους, που αφορούσαν στην εκπαίδευση ήταν καταστροφικές (αξιολόγηση του εκπαιδευτικού-νόμος Διαμαντοπούλου, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας- νόμος Παπαθεοδώρου). Η ΠΕΚ θεωρεί ότι οι συνάδελφοι έχουν αδύνατη μνήμη. Οι συνάδελφοι, όμως, θυμούνται τη στάση της ΠΑΣΚ όλα αυτά τα χρόνια και ας άλλαξε όνομα (ΠΕΚ). Οι συνάδελφοι θυμούνται ότι η ΠΑΣΚ – ΠΕΚ ψήφιζε και στήριζε όλες τις προτάσεις για αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας. Τώρα τι άλλαξε, κύριοι της πρώην ΠΑΣΚ και νυν ΠΕΚ; Οι συνάδελφοι θυμούνται ότι η ΠΑΣΚ μαζί με τις ΣΥΝΕΚ στο 8ο συνέδριο ψήφισαν την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και αυτή τη θέση έχει η σήμερα Ομοσπονδία έως σήμερα. Στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ, η ΠΑΣΚ- ΠΕΚ είπε ότι συμφωνεί με την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και πρέπει η Ομοσπονδία να διακηρύξει τη θέση αυτή, αλλά καταγγέλλει την αυτοαξιολόγηση της Κεραμέως γιατί είναι νεοφιλελεύθερη!!!

Δε μας κάνει καμία εντύπωση η στάση των Παρεμβάσεων και του ΠΑΜΕ. Διαχρονικά ασκούν μία στείρα κριτική και επιζητούν παραταξιακά και κομματικά οφέλη. Στην αγωνιώδη προσπάθειά τους να σταθούν απέναντι στο Υπουργείο Παιδείας δεν κάνουν καμία αναφορά στις προηγούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αξιολόγηση (Διαμαντοπούλου, Παπαθεοδώρου, Γαβρόγλου) και αναφέρονται μόνο στην τωρινή νομοθετική πρωτοβουλία, αποκρύπτοντας και την διαχρονική τους θέση που είναι ενάντια σε κάθε μορφή αξιολόγησης. Είναι οφθαλμοφανές ότι τους ενώνει η στείρα αντιπαράθεση.

Η απάντηση της ΔΑΚΕ καθηγητών

Απέναντι σε αυτόν τον καιροσκοπισμό των υπόλοιπων συνδικαλιστικών δυνάμεων, η ΔΑΚΕ απαντά με τη στάση που κρατούσε και κρατάει πάντα. Παραμένουμε πιστοί και συνεπείς στις θέσεις και στις αξίες, που μας έχουν χαρίσει την πρώτη θέση όλα αυτά τα χρόνια.

Υπενθυμίζουμε σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ότι είχαμε κρατήσει την ίδια στάση στους προηγούμενους νόμους ( Παπαθεοδώρου 2013, Γαβρόγλου 2019). Την ίδια ακριβώς στάση κρατάμε και στον νόμο της παρούσας πολιτικής ηγεσίας. Λέμε ναι στην εσωτερική διαδικασία της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας, με λιγότερη γραφειοκρατία και χωρίς εξωτερικούς αξιολογητές, που θα κατηγοριοποιούν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς. Είμαστε απόλυτα αντίθετοι στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, που θα οδηγήσει σε «καλά» και «κακά» σχολεία.

Η ΔΑΚΕ καθηγητών στο ΔΣ της Ομοσπονδίας ψήφισε «λευκό» στην απόφαση της ΟΛΜΕ για την αυτοαξιολόγηση για 3 λόγους:

- Τόνισε ότι δεν πρέπει να μείνει η Ομοσπονδία στην πολιτική κριτική της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, αλλά να επικεντρωθεί, κυρίως, στις παιδαγωγικές παραμέτρους αυτής της νομοθετικής πρωτοβουλίας.
- Ζήτησε να ενσωματωθεί στο σχετικό κείμενο της Ομοσπονδίας η θέση της ΟΛΜΕ για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, διότι θα πρέπει να γνωρίζει η κοινωνία ποια είναι η άποψή μας και να μην ακούει μόνο τις καταγγελίες.
- Διαφώνησε στο σκεπτικό της συμπλήρωσης συγκεκριμένου πρακτικού των Συλλόγων Διδασκόντων, για να μην δοθεί η δυνατότητα στην Διοίκηση, να κινηθεί εναντίον των συναδέλφων.
Για την Ε.Ε ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου