Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

ΠΥΣΠΕ Καστοριάς: Αντικαταστάθηκαν οι "ψευτοαιρετοί" με δοτούς!

Οι συνάδελφοι που αποδέχονται τον διορισμό τους (δοτοί) ως μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ακυρώνουν "μονοκονδυλιά" τον επί μακρόν αγώνα του κλάδου για τον θεσμό του Αιρετού (και τον ίδιο τον θεσμό φυσικά) και συμμετέχουν σε μια διαδικασία που μόνο ως φαρσοκωμωδία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, κείμενοι αντισυναδελφικά απέναντι στην συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων!

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

Με νέα απόφαση του περιφερειακού διευθυντή Θεόδωρου Μαρδίρη, ανασυγκροτήθηκε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΠΥΣΠΕ) Καστοριάς, ως εξής:

ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς.
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΠΑΤΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, (ΠΕ11) Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Κορησού.
ΜΕΛΟΣ: ΤΕΛΛΙΔΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ, (ΠΕ06) Διευθύντρια 2ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς.
ΜΕΛΟΣ: ΜΠΕΛΛΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, (ΠΕ70) Διευθυντής 5ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς.
ΜΕΛΟΣ: ΛΥΤΗ ΜΑΡΙΑ, (ΠΕ70) Διευθύντρια 7ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς

ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΜΕΛΗ (Αντίστοιχα)

ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΘΩΜΑΗ, (ΠΕ70) Προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων
ΗΛΙΑΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, (ΠΕ70) Διευθυντής 1ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς.
ΛΑΖΟΥ ΑΡΓΥΡΩ, (ΠΕ70) Διευθύντρια Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς.
ΜΠΕΡΟΠΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, (ΠΕ70)  Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Νεστορίου.
Κράια Σοφία (ΠΕ60) Προϊσταμένη 3ου Νηπιαγωγείου Άργους Ορεστικού.

Όταν 14 εμπορικά πλοία παγιδεύθηκαν στη Διώρυγα του Σουέζ για 8 χρόνια



Πηγή: New York Times
Αναδημοσίευση:kathimerini.gr 
Οι έξι ημέρες που η Διώρυγα του Σουέζ έμεινε φραγμένη από το Ever Given φάνηκαν μάλλον «αιώνας» στα τεράστια κοντέινερσιπ που έπρεπε να περιμένουν στην ουρά. Κι όμως στην ζωτικής σημασίας αυτή πλωτό οδό είχαν κάποτε μείνει παγιδευμένα 14 εμπορικά πλοία για… οκτώ χρόνια.
Αυτό συνέβη το 1967 στον Αραβο-ισραηλινό πόλεμο, που ξέσπασε τον Ιούνιο εκείνου του έτους και είχε διάρκεια μόλις 6 ημερών. Ωστόσο οι αιγυπτιακές αρχές αποφάσισαν να κλείσουν τη Διώρυγα και να έδωσαν εντολή σε 14 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αγκυροβολήσουν στο μεγαλύτερο κομμάτι της, που είναι γνωστό ως Μεγάλη Πικρή Λίμνη.

Με τις αιγυπτιακές δυνάμεις στη δυτική πλευρά της διώρυγας και τους Ισραηλινούς στην ανατολική, η πλωτή οδός μετατράπηκε σε ζώνη κατάπαυσης πυρός ανάμεσα στα δύο αντίπαλα στρατόπεδα. Ο χρόνος περνούσε και τα φορτηγά πλοία έμεναν εκεί παγιδευμένα. Ακόμη και εάν οι καπετάνιοι ήθελαν να αψηφήσουν τις εντολές των αιγυπτιακών αρχών αυτό δεν ήταν δυνατόν, καθώς ο στρατός είχε τοποθετήσει νάρκες.

Τελικά επετράπη στα μέλη των πληρωμάτων, που προέρχονταν από τη Βρετανία, τη Βουλγαρία, την Τσεχοσλοβακία, τη Γαλλία, την Πολωνία, τη Σουηδία, τη Δυτική Γερμανία και τις ΗΠΑ, να εγκαταλείψουν τα πλοία και να επιστρέψουν σπίτια τους. Και η Αίγυπτος επέτρεψε στους εφοπλιστές, που φοβούνταν ότι τα πλοία τους θα σκουριάσουν και θα αχρηστευτούν, να απασχολούν προσωπικό σύντηρησης που άλλαζε ανά κάποια χρονικά διαστήματα.

Το προσωπικό αυτό έχοντας πολύ ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή του το έριξε στο ποτό. Ένας καπετάνιος έγραψε ότι 1,5 εκατομμύριο άδεια μπουκάλια μπύρας πετάχτηκαν στη θάλασσα και αναρωτιόταν «τι θα πουν οι αρχαιολόγοι για αυτό σε 1.000 χρόνια».

Ανήσυχοι για την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ οι καπετάνιοι άρχισαν να οργανώνουν εκδηλώσεις και να φέρνουν σε επαφή τα πληρώματα των διαφόρων πλοίων. Μάλιστα καθώς το πολωνικό πλοίο είχε γιατρό, έγινε κάτι σαν ιατρείο. Το σουηδικό μετετράπη σε “αθλητικό κέντρο”, αφού είχε γυμναστήριο. Την ιστορία περιγράφει ο Βρετανός συγγραφέας Καθ Σένκερ στο “Stranded in the Six-Day War”. Παρά τις προσπάθειες να παραμείνουν αξιόμαχα τα 14 εμπορικά πλοία έφυγαν από τη Διώρυγα το 1975 με εμφανή τα σημάδια του χρόνου επάνω τους.

Κεραμέως: Με το άνοιγμα των σχολείων, κάθε Δευτέρα μαθητές και εκπαιδευτικοί θα κάνουν το self-test




Για την επόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

«Γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία. Είχαμε συζήτηση την Παρασκευή με την επιτροπή, και παρουσιάσαμε ένα πλήρες σχέδιο για το άνοιγμα σε πρώτη φάση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή γυμνασίων και λυκείων. Ο στόχος είναι για την άλλη εβδομάδα κάποια στιγμή. Θα συνοδεύεται από το συμπληρωματικό μέτρο του self-testing για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με τεστ μια φορά την εβδομάδα στο σπίτι», είπε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως μιλώντας στο Mega.
«Το τεστ αυτό θα το παίρνουν οι γονείς δωρεάν από τα φαρμακεία», συνέχισε εξηγώντας πως δικαιούται κάθε παιδί, όπως και κάθε ενήλικας, τέσσερα τεστ τον μήνα.

"Κάθε Δευτέρα μαθητές και εκπαιδευτικοί θα κάνουν το self-test, με στόχο να θωρακίσουμε όσο μπορούμε τα σχολεία μας. Όλα τα μέτρα θα συνεχίσουν να ισχύουν, όπως μάσκες, διαλείμματα, αποστάσεις" είπε.

Μιλώντας για το τι θα γίνει με τα δημοτικά, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι «Είναι μια δυναμική διαδικασία και τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς. Συζητάμε κάθε βήμα με τους ειδικούς, θα περιμένουμε τις εισηγήσεις τους και αυτή την εβδομάδα. Στόχος είναι να επιστρέψουν οι μαθητές στη διά ζώσης εκπαίδευση. Η τηλεκπαίδευση είναι λύση ανάγκης».

«Έχουμε τρεις εβδομάδες μέχρι τις διακοπές του Πάσχα. Το Πάσχα δε θα γίνουν μαθήματα. Θα δούμε τι θα γίνει με τα δημοτικά ανάλογα με την εισήγηση των ειδικών», πρόσθεσε στο ίδιο θέμα.

«Οι πανελλαδικές κανονικά εντός Ιουνίου»

«Υπάρχει το ενδεχόμενο παράτασης της σχολικής χρονιάς εντός του Ιουνίου. Οι αποφάσεις θα ληφθούν με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα και όταν γνωρίζουμε πότε θα ανοίξουν τα σχολεία», είπε ακόμα η υπουργός Παιδείας τονίζοντας ότι «Οι πανελλαδικές θα διεξαχθούν κανονικά εντός του Ιουνίου. Έχουμε ήδη προβεί σε μείωση της ύλης κατά 25-30%. Οι εξετάσεις θα γίνουν κανονικά με αυστηρά μέτρα, όπως μας υποδείξει η επιτροπή. Περαιτέρω μείωση της ύλης δεν εξετάζεται».

Για τις κατατακτήριες, αλλά και το άνοιγμα των φροντιστηρίων, εξήγησε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια εισήγηση των ειδικών.

Μιλώντας για το θέμα των voucher για τους μαθητές για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, η υπουργός Παιδείας είπε ότι «Έχει ανοίξει η πλατφόρμα και καταθέτουν τις προτάσεις τους οι προμηθευτές. Είναι ένα πρόγραμμα 112 εκατ. ευρώ, ένα από τα πρώτα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Επωφελούμενοι είναι 560.000 νέοι από 4 έως 24 ετών, που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές της χώρας, από νηπιαγωγεία μέχρι και πανεπιστήμια. Έρχεται αυτό το μαζικό πρόγραμμα προκειμένου ένα voucher ύψους 200 ευρώ σε κάθε επωφελούμενο για να μπορέσει να προβεί σε αγορά επιπλέον τεχνολογικού εξοπλισμού».

«Την άλλη εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα για τους δικαιούχους, και θα μπορούν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους. Μιλάμε για 560.000 ωφελούμενους. Μιλάμε για ένα τεράστιο νούμερο. Έγιναν μαζικές παραγγελίες συσκευών ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες», τόνισε.

Ερχόμενη στο θέμα των προαγωγικών εξετάσεων, η κ. Κεραμέως εξήγησε πως δεν έχουν ληφθεί ακόμα οι αποφάσεις.

"Θα εξετάσουμε τα δεδομένα και θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις. Είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να μη γίνουν και φέτος, όπως και πέρυσι. Θα κάνουμε οτιδήποτε προς όφελος των παιδιών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας», είπε προσθέτοντας ότι και για τα ΙΕΚ αναμένεται η σχετική εισήγηση των ειδικών.

Κυριακή 28 Μαρτίου 2021

Εμβολιασμός εκπαιδευτικών με αδιάθετες δόσεις εμβολίων

Από τις τυχόν αδιάθετες δόσεις εμβολίων, θα καλυφθεί ένα ποσοστό των ενδιαφερόμενων συναδέλφων...

Σύμφωνα με οδηγίες του Διευθυντή Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, Αναστασίου Ξανθόπουλου:
1. Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να αποκτήσουν τη δυνατότητα εμβολιασμού μέσω αναπλήρωσης αδιάθετων δόσεων εμβολίων, θα πρέπει να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση (άρθρο 8 Ν.1599/1986), στην οποία δηλώνουν την ανωτέρω πρόθεσή τους αλλά και τη συναίνεσή τους, ως προς την παροχή των προσωπικών δεδομένων για τη συμπλήρωση του καταλόγου και μόνου.

2. Οι Διευθυντές-Διευθύντριες/προϊστάμενοι-προϊσταμένες Σχολικών Μονάδων συμπληρώνουν τον πίνακα excel με όσους/όσες επιθυμούν να εμβολιαστούν κατά φθίνουσα σειρά ηλικίας (προηγούνται οι μεγαλύτεροι) και τον αποστέλλουν στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, έως την Τρίτη 30 Μαρτίου και ώρα τρεις μετά το μεσημέρι (15:00).
3. Εκπαιδευτικοί που εντάσσονται σε άλλες κατηγορίες προτεραιότητας εμβολιασμού, όπως οι ευπαθείς ομάδες, δεν συμπεριλαμβάνονται στον εν λόγω πρόγραμμα.
4. Η συνέχεια ανήκει στην Ομάδα Συντονισμού Εμβολιασμών, η οποία θα αναλάβει να ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για το πότε θα εμβολιαστούν...

Η υπευθυνότητα είναι απαραίτητη και τα εμβόλια εξασφαλίζουν ένα καλύτερο και πιο υγιές αύριο για όλους.
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος


Με το αριθμ. 34522/Ε3/26-03-2021 έγγραφο της Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ Αναστασίας Γκίκα, συστήνονται Ομάδες Συντονισμού Εμβολιασμών ανά Εκπαιδευτική Ενότητα προκειμένου να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ με αδιάθετες δόσεις εμβολίων σε Εμβολιαστικά Κέντρα. 
 
ΘΕΜΑ: “Εμβολιασμός εκπαιδευτικών με αδιάθετες δόσεις εμβολίων σε Εμβολιαστικά Κέντρα” 
Προκειμένου να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ που εργάζονται στις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης κατά την τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο, καλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να προβούν στον ορισμό Ομάδας Συντονισμού Εμβολιασμών ανά Εκπαιδευτική Ενότητα (Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας της ίδιας περιφερειακής ενότητας ή περιοχής όσον αφορά Αττική και Θεσσαλονίκη), η οποία αποτελείται από τον Υπεύθυνο Συντονιστή Εμβολιασμών, έναν (1) εκπρόσωπο της Δ/νσης Α/θμιας Εκπαίδευσης και έναν (1) εκπρόσωπο της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης με τους αναπληρωτές τους. Τα μέλη της Ομάδας Συντονισμού μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί ή διοικητικοί υπάλληλοι. Έδρα της Ομάδας Συντονισμού είναι η Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται ο Συντονιστής. 

Οι ώρες απασχόλησης είναι 14.00-20.00 (ώρες αιχμής 15-19.00). Τα μέλη της Ομάδας Συντονισμού απασχολούνται δια ζώσης στην έδρα της Ομάδας και απαλλάσσονται από λοιπά καθήκοντα. 

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγκεντρώνει τα στοιχεία των μελών των Ομάδων Συντονισμού Εμβολιασμών της περιοχής αρμοδιότητάς της (ΠΔΕ. Δ/νση Εκπ/σης, Επώνυμο. Όνομα, κινητό τηλέφωνο, τηλέφωνο εργασίας, τηλέφωνο οικίας, e-mail, ιδιότητα στην Ομάδα) και τα αποστέλλει στη Γενική Γραμματεία Α/θμιας, Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής στην ηλεκτρονική διεύθυνση ταχυδρομείου: gengram.abe@minedu.gov.gr. σύμφωνα με τον συνημμένο πίνακα (αρχείο excel ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΩΝ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ») μέχρι τη Δευτέρα 29/3/2021 και ώρα 10.30 π.μ.. 

Η κάθε Ομάδα Συντονισμού Εμβολιασμών συλλέγει από τις σχολικές μονάδες τα στοιχεία των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ (ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, αριθμό κινητού τηλεφώνου, αριθμό τηλεφώνου ουάας, σχολείο απασχόλησης) που επιθυμούν να καταστούν δικαιούχοι εμβολιασμού για πρώτη φορά, το οποίο δηλώνουν με υπεύθυνη δήλωση, από αδιάθετες δόσεις εμβολίων στα εμβολιαστικά κέντρα και καταρτίζουν κοινό κατάλογο εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ ταξινομημένο ανά ημερομηνία γέννησης με φθίνουσα σειρά ηλικίας. Σε περίπτωση ίδιας ημερομηνίας γέννησης η ταξινόμηση γίνεται αλφαβητικά. 
Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ που επιθυμούν να αποκτήσουν τη δυνατότητα εμβολιασμού μέσω της αναπλήρωσης των αδιάθετων δόσεων εμβολίων, συμπληρώνουν υπεύθυνη δήλωση (άρθρο 8 Ν.1599/1986) στην οποία καταγράφουν την ανωτέρω πρόθεση τους και τη συναίνεσή τους ως προς την παροχή των προαναφερόμενων προσωπικών δεδομένων για την κατάρτιση και μόνο του κοινού αυτού καταλόγου. 

Η Ομάδα Συντονισμού Εμβολιασμών αναλαμβάνει κατόπιν ενημέρωσής της από τα εμβολιαστικά κέντρα να επικοινωνεί με τους ενδιαφερομένους εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ κατά τη σειρά του καταλόγου. Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ κατά την ειδοποίησή τους δηλώνουν τη δυνατότητα έγκαιρης προσέλευσης την ίδια ημέρα στο εμβολιαστικό κέντρο, και αφού εμβολιαστούν, ενημερώνουν σχετικά την Ομάδα Συντονισμού, ώστε να απαλειφθεί το όνομά τους από τον κατάλογο. 
Εκπαιδευτικός ή μέλος ΕΕΠ – ΕΒΠ ο οποίος ειδοποιείται αλλά δηλώνει ότι δε δύναται να προσέλθει τη συγκεκριμένη μέρα παραμένει στον κατάλογο για επόμενη ειδοποίηση. Καθίσταται σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ καλούνται με τη σειρά προτεραιότητας του καταλόγου, και σε περίπτωση που δεν ανταποκριθούν στην κλήση η δεν είναι σε θέση να μεταβούν εντός του προβλεπόμενου χρόνου στο σημείο εμβολιασμού, ενημερώνεται ο επόμενος στον κατάλογο. 

Η Ομάδα Συντονισμού Εμβολιασμών επικαιροποιεί καθημερινά τον κατάλογο εμβολιασμών διαγράφοντας τους εμβολιασθέντες εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ- ΕΒΠ απο αυτόν, εφόσον οι τελευταίοι επιβεβαιώσουν την πραγματοποίηση του εμβολίου. Επίσης, φροντίζει για την καθημερινή ανάρτηση στις ιστοσελίδες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης της ημερομηνίας γέννησης του τελευταίου ειδοποιηθέντα για εμβολιασμό χωρίς ονόματα. 

Η ΠΔΕ αποστέλλει κάθε Παρασκευή ως 10.30 π.μ. ως στατιστικά στοιχεία στο ΥΠΑΙΘ (Γενική Γραμματεία Α/θμιας, Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωνής στην ηλεκτρονική διεύθυνση ταχυδρομείου: gengram abe@minedu.gov.gr) ένα ομαδοποιημένο αρχείο από όλες τις Ομάδες Συντονισμού Εμβολιασμών της αρμοδιότητάς της σύμφωνα με τον συνημμένο πίνακα (αρχείο excel ΠΙΝΑΚΑΣ_ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΝ). 

Τέλος επισημαίνεται ότι οι ώρες εμβολιασμών είναι μετά τις 15.00 και ο χρόνος απόκρισης της Ομάδας Συντονισμού Εμβολιασμών και των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ- ΕΒΠ θα πρέπει να είναι άμεσος. 

Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

Η αλλαγή της ώρας προμηνύει ερχομό του καλοκαιριού...αλλά δεν λέει να απαλλαγούμε του κορωνοϊού!

Οι υπναράδες θα "χάσουν" τον ύπνο τους... 


Σήμερα στις 3:00 τα ξημερώματα (Σάββατο προς Κυριακή), μην ξεχάσετε να ξυπνήσετε για να γυρίσετε τους δείκτες των ρολογιών σας μια ώρα μπροστά, ώστε να δείχνουν 4:00.

Αυτός, μάλιστα, είναι βαθύς ύπνος!

Όσο ο Κολοκοτρώνης μας συγκινεί

kathimerini.gr
Τάκης Θεοδωρόπουλος


Θέλαμε δεν θέλαμε, όσοι ζήσαμε τη δικτατορία παλεύαμε να απομυθοποιήσουμε την 25η Μαρτίου. Τους συμβολισμούς της τους είχε διασύρει το καθεστώς με το κακό του γούστο και τις ελληνικούρες του. Διαβάζαμε Σκαρίμπα, οι πιο θαρραλέοι ακόμη και Κορδάτο. Και εννοείται, όσοι άντεχαν τις ισχυρές συγκινήσεις διάβαζαν Μακρυγιάννη. Ήταν η φωνή του αγωνιστή που δεν δικαιώθηκε για τους αγώνες του. Ήταν θυμωμένος και μας πήγαινε, γιατί και εμείς θυμωμένοι ήμασταν. Από την παλιγγενεσία κρατούσαμε μόνο την ελευθερία και την ανεξαρτησία. Και με κάποιες αποχρώσεις ταξικού αγώνα, φθάσαμε να ταυτίζουμε το 1821 με το ΕΑΜ. Το έθνος δεν υπήρχε πουθενά. Κρυβόταν στα ιδεολογικά σεντούκια των δεξιών. Όποιος τολμούσε να μιλήσει για εθνική συνείδηση ήταν ύποπτος για εθνικισμό. Η επίκληση του έθνους είχε καταντήσει ιδιώνυμο αδίκημα. Τη θέση του την είχε πάρει ο «λαός». «Λαός» ο Νικηταράς, «λαός» και ο Βελουχιώτης. Η αγιογραφική βιογραφία του Αρη σάρωσε στις πωλήσεις και η εικόνα του βρήκε τη θέση της δίπλα στους ήρωες του ’21. Το αποτέλεσμα είναι ότι δεν ξέραμε τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου και επειδή δεν συμπαθούμε τα μπερδέματα, που σε υποχρεώνουν να σκεφτείς, την αφήναμε να περνάει σχεδόν απαρατήρητη. Η σημαία χρειαζόταν για το Euro και τους Ολυμπιακούς.

Η γενιά μου μεγάλωσε. Πολλοί από μας βρέθηκαν σε σχολικές ή πανεπιστημιακές αίθουσες για να μεταδώσουν τη σύγχυση στις νεότερες γενιές. Αν το ελληνικό κράτος ήταν αποτέλεσμα της επανάστασης και επειδή το ελληνικό κράτος ήταν εκ προοιμίου ένοχο, έψαχναν τα στοιχεία της ενοχής του. Η ναυμαχία του Ναυαρίνου αντιμετωπιζόταν ως η αρχή της υποτέλειας, η γενική δοκιμή του αμερικανικού 6ου Στόλου, τα δε δάνεια της επανάστασης, η γενική δοκιμή των μνημονίων. Έχει σημασία ότι εφέτος, για πρώτη φορά, το ελληνικό κράτος τιμά τις τρεις δυνάμεις που συνεισέφεραν στη δημιουργία του. Είναι σαν να πετάμε από πάνω μας τη σκόνη της μεταπολίτευσης. Βαρεθήκαμε να απομυθοποιούμε την ύπαρξή μας. Το όριο των 200 ετών είναι συμβολικό. Ας αξιοποιήσουμε τους συμβολισμούς του, μήπως και καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε τις ενοχές μας, να πάψουμε να είμαστε θυμωμένοι με τους εαυτούς μας.

Σήμερα γιορτάζουμε την εθνική μας ταυτότητα. Έτσι, για να θυμόμαστε πως η συνείδηση που την αντανακλά είναι ισχυρότερη από τη φλυαρία των δικαιωματιστών και τις συντεχνίες των δικαιωμάτων. Δεν ενδιαφέρει τι σκεφτόταν ο Κολοκοτρώνης για τις έμφυλες ταυτότητες, τα συμφέροντα των φαρμακοποιών ή τα δικαιώματα των καταληψιών. Ενδιαφέρει ότι κατέλαβε την Τριπολιτσά και κατατρόπωσε τον Δράμαλη στα Δερβενάκια. Όσο ο Κολοκοτρώνης μας συγκινεί, η Ελλάδα μπορεί να μας συγκινήσει. Η Ελλάδα χρειάζεται rebranding, πρώτα απέναντι στους Έλληνες.

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Ανακοινοποίηση Μεταθέσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

"Εισήλθαν" σήμερα στο σύστημα 30 Φλωρινιώτες/ισσες Δάσκαλοι/Δασκάλες  και από αυτούς/αυτές εξέρχονται από Καστοριά 10.
Ένας την τελευταία στιγμή  λοξοδρόμησε από Κοζάνη σε Φλώρινα!

Οι επιπλέον δέκα Δάσκαλοι και Δασκάλες που φεύγουν από Καστοριά:
  1. ΒΡΑΝΤΣΗ ΘΩΜΑΗ
  2. ΓΑΖΕΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
  3. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
  4. ΜΑΝΙΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
  5. ΜΑΝΤΟΥΛΙΔΗΣ ΒΕΝΙΑΜΙΝ
  6. ΜΙΓΚΟΣ ΗΛΙΑΣ
  7. ΜΠΡΑΓΙΑΝΝΗ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ
  8. ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
  9. ΠΟΖΑΤΣΙΔΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
  10. ΣΟΥΛΙΔΟΥ ΒΕΡΑ
Ο συνάδελφος Πέτρος Πατσιούρης στις μεταθέσεις της Τετάρτης πήγαινε Κοζάνη και από σήμερα μετατίθεται στη γενέτειρά του, την Φλώρινα.


Υπουργείο Παιδείας
26-03-2021 
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται εκ νέου οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2021 διότι λόγω τεχνικού προβλήματος παραλήφθηκε η περιοχή της Φλώρινας.

Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν για τις μεταθέσεις Γενικής Εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή ανήλθαν στις 3507.

Το πλήθος των αιτήσεων που συμμετείχαν τελικά στην διαδικασία ανήλθαν σε 3276 εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν 2147 (ποσοστό 65,54 %).

Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν για τις μεταθέσεις Ειδικής Αγωγής (τύπου ΣΜΕΑΕ/ΕΕΕΕΚ/ΚΕΣΥ) ανήλθαν στις 177.

Το πλήθος των αιτήσεων που συμμετείχαν τελικά στην διαδικασία ανήλθαν σε 137 εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν 83 (ποσοστό 60,58 %).

Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν για τις μεταθέσεις Ειδικής Αγωγής (τύπου ΚΩΦΩΝ-ΤΥΦΛΩΝ) ανήλθαν στις 11.

Το πλήθος των αιτήσεων που συμμετείχαν τελικά στην διαδικασία ανήλθαν σε 6 εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν 0 (ποσοστό 0,0 %).

Οι μετατιθέμενοι οφείλουν να επικοινωνήσουν με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται η περιοχή μετάθεσής τους, προκειμένου να πληροφορηθούν τα κενά σε σχολικές μονάδες και την προθεσμία υποβολής δήλωσης τοποθέτησης σε αυτές. Μετά την ανακοίνωση της τοποθέτησής τους παρουσιάζονται στις νέες τους θέσεις για ανάληψη υπηρεσίας με τη λήξη του διδακτικού έτους. Σ’ αυτούς περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί των οποίων η απόσπαση λήγει στις 31-8-2021.

Τα στελέχη εκπαίδευσης αναλαμβάνουν υπηρεσία στη νέα τους θέση ύστερα από τη λήξη της θητείας τους.

Oι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης και δεν ικανοποιήθηκε, δεν μετατίθενται είτε διότι δεν υπήρχαν κενές οργανικές θέσεις είτε διότι υπολείπονται των μονάδων μετάθεσης αυτών που μετατίθενται.


Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

1821-2021... Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος




400 ολόκληρα χρόνια σάπιζε ο ελληνισμός κάτω από την πιο σκληρή σκλαβιά. Ώσπου ήρθε `κείνη η ευλογημένη χρονιά για την οποία μας μιλάει στα απομνημονεύματά του με ζωντάνια, ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της επανάστασης ο Θέοδωρος Κολοκοτρώνης:
« Ως μια βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας και όλοι, και οι κληρικοί, και οι προεστοί, και οι καπεταναίοι, και οι πεπαιδωμένοι και οι έμποροι μικροί και μεγάλοι, εσυμφωνήσαμε εις το σκοπό και εκάμαμεν την επανάσταση».

Σήμερα και μετά από 200 χρόνια το μήνυμα που στέλνει η ηρωική γενιά των αγωνιστών του `21, είναι πρώτα απ’ όλα αυτό της αγάπης προς την πατρίδα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τον τόπο αυτό κάποιοι μας τον παρέδωσαν, είναι η περιουσία μας πάνω στη γη, και έχουμε χρέος αφού τον διατηρήσουμε, να τον παραδώσουμε ακέραιο και άθικτο στις επόμενες γενιές. Επίσης, το μήνυμα που απευθύνεται προς τους σημερινούς Έλληνες είναι και η αγάπη προς τον Θεό και την εκκλησία. Με την πίστη αυτή ελευθερωθήκαμε, μεγαλουργήσαμε, αναπτυχθήκαμε, γίναμε ισότιμα μέλη της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! Να τα χιλιάσουμε...
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή

Στο Νομό Καστοριάς έρχονται 17 Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί, συντοπίτες/συντοπίτισσες στην πλειονότητα, και φεύγουν 16 συνάδελφοι για άλλους νομούς, για άλλα μέρη...

Α. Στην Καστοριά έρχονται:
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
  1. ΒΟΛΤΣΗ ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΕ71 Ειδική Αγωγή
  2. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ 
  3. ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ
  4. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ-ΩΡΑΙΑ
  5. ΛΙΑΠΗ ΕΛΕΝΗ
  6. ΜΑΖΓΑΛΤΖΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
  7. ΜΑΤΤΑ ΦΑΝΗ
  8. ΜΠΙΡΤΣΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
  9. ΜΠΟΥΤΣΙΑΔΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
  10. ΝΑΣΟΘΥΜΙΟΥ ΣΟΦΙΑ
  11. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΥΛΗ ΖΩΗ
  12. ΠΑΠΑΤΖΗΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
  13. ΠΕΤΡΕΝΤΣΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
  14. ΣΟΥΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
  15. ΤΣΙΓΑΡΙΔΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
  16. ΤΣΙΡΑΝΙΔΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
  17. ΤΣΟΥΜΑΝΑ ΑΡΙΣΤΕΑ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
  1. ΘΑΣΙΤΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ
  2. ΚΟΝΤΟΥΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
  3. ΛΟΥΠΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
Β. Έφυγαν οι εκπαιδευτικοί:
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
  1. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ
  2. ΓΙΟΥΡΣΗ ΙΩΑΝΝΑ
  3. ΜΗΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ
  4. ΜΗΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
  5. ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΠΕΤΡΟΥΛΑ
  6. ΠΑΤΣΟΥΡΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
  7. ΣΑΠΟΥΝΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
  8. ΡΟΥΣΟΥΛΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
  9. ΤΖΕΛΗ ΑΝΤΩΝΙΑ
  10. ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
  11. ΠΑΤΕΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
  12. ΒΑΡΙΟΖΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Ανακοινοποίηση των μεταθέσεων ανακοίνωσε σήμερα 26 Μαρτίου, το Υπουργείο Παιδείας, με αποτέλεσμα να φεύγουν από Καστοριά για Φλώρινα δέκα ακόμη Δάσκαλοι/Δασκάλες:
  1. ΒΡΑΝΤΣΗ ΘΩΜΑΗ
  2. ΓΑΖΕΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
  3. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
  4. ΜΑΝΙΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
  5. ΜΑΝΤΟΥΛΙΔΗΣ ΒΕΝΙΑΜΙΝ
  6. ΜΙΓΚΟΣ ΗΛΙΑΣ
  7. ΜΠΡΑΓΙΑΝΝΗ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ
  8. ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
  9. ΠΟΖΑΤΣΙΔΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
  10. ΣΟΥΛΙΔΟΥ ΒΕΡΑ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
1. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ
2. ΤΣΙΛΙΔΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΖΕΡΒΟΜΑΝΩΛΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΓΑΛΛΙΚΩΝ
ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ ΕΛΕΝΗ

Υπουργείο Παιδείας
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2021.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2021.

Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν για τις μεταθέσεις Γενικής Εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή ανήλθαν στις 3507.

Το πλήθος των αιτήσεων που συμμετείχαν τελικά στην διαδικασία ανήλθαν σε 3276 εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν 2118 (ποσοστό 64,65 %).

Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν για τις μεταθέσεις Ειδικής Αγωγής ΣΜΚΔ001 (τύπου ΣΜΕΑΕ/ΕΕΕΕΚ/ΚΕΣΥ) ανήλθαν στις 177.

Το πλήθος των αιτήσεων που συμμετείχαν τελικά στην διαδικασία ανήλθαν σε 137 εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν 82 (ποσοστό 59,85 %).

Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν για τις μεταθέσεις Ειδικής Αγωγής ΣΜΕΑ003 (τύπου ΚΩΦΩΝ-ΤΥΦΛΩΝ) ανήλθαν στις 11.

Το πλήθος των αιτήσεων που συμμετείχαν τελικά στην διαδικασία ανήλθαν σε 6 εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν 0 (ποσοστό 0,0 %).

Οι μετατιθέμενοι οφείλουν να επικοινωνήσουν με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται η περιοχή μετάθεσής τους, προκειμένου να πληροφορηθούν τα κενά σε σχολικές μονάδες και την προθεσμία υποβολής δήλωσης τοποθέτησης σε αυτές. Μετά την ανακοίνωση της τοποθέτησής τους παρουσιάζονται στις νέες τους θέσεις για ανάληψη υπηρεσίας με τη λήξη του διδακτικού έτους. Σ’ αυτούς περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί των οποίων η απόσπαση λήγει στις 31-8-2021.

Τα στελέχη εκπαίδευσης αναλαμβάνουν υπηρεσία στη νέα τους θέση ύστερα από τη λήξη της θητείας τους.

Oι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης και δεν ικανοποιήθηκε, δεν μετατίθενται είτε διότι δεν υπήρχαν κενές οργανικές θέσεις είτε διότι υπολείπονται των μονάδων μετάθεσης αυτών που μετατίθενται.




Η ανακοινοποίηση μεταθέσεων με την προσθήκη 30 Δασκάλων που μετατίθενται στην Φλώρινα.

Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

1821 – 2021: Διακόσια χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης

 


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα

www.dakepe.gr | info@dakepe.gr  

 

23/03/2021

1821 – 2021: Διακόσια χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης

Συμπληρώνονται φέτος διακόσια χρόνια από την έναρξη της Εθνικής Παλιγγενεσίας και της Ελληνικής Επανάστασης την 25η Μαρτίου 1821, ημερομηνίας-σταθμού στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας αφού οδήγησε, μέσα από αιματηρούς αγώνες, μετά από 400 χρόνια στη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, το οποίο αναγνωρίστηκε από το Πρωτόκολλο του Λονδίνου το 1830.

Ο εορτασμός της εθνικής μας επετείου μας βοηθά στη βαθύτερη κατανόηση των ιστορικών γεγονότων και τη συνειδητοποίηση της σημασίας για τη μετέπειτα πορεία της πατρίδας μας. Ζωντανεύει τη συλλογική μνήμη και συνδράμει στην αναζήτηση του προσανατολισμού μας, μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε.

Η 200ή επέτειος της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 είναι ημέρα μνήμης και τιμής στις θυσίες των απλών Ελλήνων για τις αξίες και τα ιδανικά της ελευθερίας, της εθνικής ανεξαρτησίας και της πίστης στα χριστιανικά ιδεώδη. Ημέρα μνήμης και τιμής του αγώνα ενός ολόκληρου έθνους, το οποίο με συναίσθηση της ιστορικής υποχρέωσης για συνέχεια ανά τους αιώνες, πέρα από τις όποιες αδυναμίες και ανεπάρκειές του κατάφερε να διεκδικήσει τη συλλογική του θέλησή του να υπάρχει! Η προσπάθεια αυτή απέκτησε υπερεθνικά χαρακτηριστικά και έδειξε τον δρόμο του δύσκολου αγώνα απέναντι στη σκλαβιά, τη βαρβαρότητα και το άδικο σε όλο τον κόσμο!

Όπως γράφει ο Μακρυγιάννης «όταν οι ολίγοι αποφασίσουν να πεθάνουν, λίγες φορές χάνουν και πολλές κερδαίνουν» πετυχαίνοντας το αδύνατο, το ακατόρθωτο, το ηρωικό: να αποτινάξουν τον ζυγό μιας, ισχυρής μέχρι τότε, αυτοκρατορίας και να ιδρύσουν το πρώτο ελεύθερο εθνικό κράτος. Στα ίδια βήματα καλούμαστε όλοι μαζί, με ενότητα εθνική και προσπάθεια συλλογική, να συνεχίσουμε τον αγώνα και να πάμε την πατρίδα μας ακόμα πιο μπροστά, ακόμα πιο ψηλά! Στην προσπάθεια αυτή κανείς δεν περισσεύει γιατί «τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί και αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι. Το λοιπόν δουλέψαμε όλοι μαζί, να την φυλάμε κι όλοι μαζί, και να μην λέγει ούτε ο δυνατός «εγώ», ούτε ο αδύνατος. Είμαστε εις το «εμείς» και όχι εις το «εγώ». (Μακρυγιάννης)

Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) τιμούμε στη 200ή επέτειο την ιστορική μνήμη, τον ηρωισμό και τις θυσίες όλων των Ελλήνων θυμίζοντας πως τίποτα δεν κερδίζεται χωρίς αγώνες. Τιμούμε σήμερα όλους αυτούς που αγωνίστηκαν με μεγαλείο ψυχής, με πίστη στον Θεό, με πόθο τη λευτεριά και θυσιάστηκαν με την ελπίδα να… σηκωθούν λίγο ψηλότερα, να σηκώσουν την Ελλάδα λίγο ψηλότερα!

Γιατί όπως λέει και ο Καζαντζάκης στον πρόλογο του «Καπετάν Μιχάλη»:

«Το ελληνικό γένος αν σώθηκε ως τα σήμερα,

αν επέζησε ύστερα από τόσους εχτρούς

- εξωτερικούς κι εσωτερικούς, προπάντων εσωτερικούς -

ύστερα από τόσους αιώνες κακομοιριά,

σκλαβιά και πείνα, το χρωστάει όχι στη λογική

- θυμηθείτε τους τρεις εμποράκους

που ίδρυσαν τη Φιλική Εταιρεία,

θυμηθείτε το '21 - το χρωστάει στο θάμα.

Στην ακοίμητη σπίθα που καίει

μέσα στα σωθικά της Ελλάδας.

Ευλογημένη η σπίθα αυτή

που αψηφάει τις φρόνιμες συμβουλές της λογικής,

κι όταν φτάσει το Γένος στα χείλια του Γκρεμού,

βάζει φωτιά σε ολόκληρη την ψυχή και φέρνει το θάμα.»

 

Χρόνια πολλά Ελλάδα!



Σχετικά με την πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων διδακτικού προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία

Άλλη μία μεγάλη αδικία θα συντελεσθεί με τις φετινές μεταθέσεις εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, καθώς το Υπουργείο, εντελώς απρόσμενα και αιφνιδίως (!), αποφάσισε να υπολογιστούν ως οργανικά κενά και αυτά των συνταξιοδοτηθέντων της τρέχουσας χρονιάς (παρά το ενδεχόμενο πιθανής ανάκλησης κάποιων) και όχι της επόμενης χρονιάς, όπως θα έπρεπε και όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Εξ αυτού, όπως ο καθείς/καθεμιά αντιλαμβάνεται "δια γυμνού οφθαλμού", θίγονται κατάφωρα οι αποσπασμένοι σε σχολεία του εξωτερικού συνάδελφοι, που διανύουν το προτελευταίο έτος της απόσπασής τους, αφού -σύμφωνα με το καθεστώς που ίσχυε κατά το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων μεταθέσεων- δεν εδικαιούντο να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης.
Επιβάλλονταν η άμεση άρση της εν λόγω αδικίας, με ειδική ρύθμιση για όσους/όσες συναδέλφους είναι στο προτελευταίο έτος υπηρεσίας τους σε σχολεία του εξωτερικού.
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης



Α.Π. 1482           Αθήνα 22/3/2021


Προς
1. την Υπουργό Παιδείας
κ. Νίκη Κεραμέως
2.την Υφυπουργό Παιδείας
κ. Ζέττα Μακρή
Κοιν.

Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Σχετικά με την πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων διδακτικού προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία


Εκδόθηκε στις 10/3/2021 από το Υ.ΠΑΙ.Θ. η, με αριθμό 28542 /Η2 «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη κενών θέσεων διδακτικού προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία». Μετά από χρόνια, στις προσφερόμενες θέσεις υπάρχει και θέση νηπιαγωγού, συγκεκριμένα στο Ευρωπαϊκό Σχολείο «Βρυξέλλες ΙΙΙ». Θα πρέπει, όμως, να επισημάνουμε δύο σημαντικά προβλήματα:
1. Ως βασική προϋπόθεση προκειμένου να υποβάλει αίτηση απόσπασης μια/ένας εκπαιδευτικός, τίθεται η «πενταετής τουλάχιστον αναγνωρισμένη πραγματική διδακτική υπηρεσία, εντός της τελευταίας δεκαετίας, ως διδακτικό προσωπικό σχολικής μονάδας της οικείας βαθμίδας, μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων», με τη διευκρίνιση ότι «στην πενταετή διδακτική υπηρεσία δεν προσμετράται παράλληλη υπηρέτηση σε θέση στελέχους». Αυτό στην περίπτωση των προϊσταμένων νηπιαγωγείων, καθώς και των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων (εκτός των τετραθέσιων και άνω όπου έχουμε διευθύντριες/ντές και όχι προϊσταμένες/ους), οι οποίες/οι εκτελούν τα διδακτικά τους καθήκοντα, εντός τάξης και μάλιστα με πλήρες εβδομαδιαίο ωράριο, τη στιγμή, μάλιστα, που τα περισσότερα νηπιαγωγεία της χώρας είναι μονοθέσια ή διθέσια κι ένας πολύ μεγάλος αριθμός νηπιαγωγών εκτελεί χρέη προϊσταμένης/ου, είναι εξαιρετικά προβληματικό και άδικο. Η γενική αναφορά σε «στελέχη εκπαίδευσης», χωρίς τις απαραίτητες διευκρινίσεις σχετικά με το ποιοι θεωρείται ότι κατέχουν αυτό τον τίτλο, έχει προκαλέσει σύγχυση στις/στους συναδέλφους σχετικά με το κατά πόσο πληρούν τις προϋποθέσεις υποβολής αίτησης. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο, αφού Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στο πιστοποιητικό διδακτικής υπηρεσίας που παρέχουν δεν προσμετρούν το διάστημα που εκείνες/οι εκτελούσαν χρέη προϊσταμένης/ου με αποτέλεσμα οι τελευταίες/οι να μη συμπληρώνουν την πενταετία που τους επιτρέπει να υποβάλουν την αίτηση απόσπασης.

Για το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε είναι επιβεβλημένο το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στην αποτροπή της αδικίας, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην αποκλειστεί καμία/κανένας συνάδελφος από τη διαδικασία των αιτήσεων απόσπασης στα Ευρωπαϊκά σχολεία. Συγκεκριμένα θα πρέπει:

  • Να διευκρινιστεί στην πρόσκληση ότι οι εκπαιδευτικοί που εκτελούν χρέη προϊσταμένης/ου, σε αντίθεση με τα «στελέχη εκπαίδευσης», εκτελούν διδακτικά καθήκοντα εντός της σχολικής τάξης, με πλήρες ωράριο. Κατά συνέπεια πρέπει να τους προσμετράται όλη η προϋπηρεσία ως διδακτική.
  • Να δοθούν οι απαραίτητες διευκρινίσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ώστε οι συνάδελφοι να λάβουν βεβαίωση για ολόκληρη την προϋπηρεσία τους, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτή και το διάστημα που εκτελούν χρέη προϊσταμένης/ου.

2. Στο τρίτο μέρος της πρόσκλησης, όπου αναφέρονται τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων και η αποτίμησή τους σε αξιολογικές μονάδες (μόρια), και συγκεκριμένα στην Κατηγορία Α: Επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και συγκρότηση, στο σημείο στ.- κατοχή πτυχίου διετούς μετεκπαίδευσης, αναφέρεται ότι αυτό μοριοδοτείται μόνο για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 Είναι προφανές ότι η μη προσμέτρηση του πτυχίου της μετεκπαίδευσης στις/στους νηπιαγωγούς (ΠΕ60) συνιστά αρνητική διάκριση εις βάρος των νηπιαγωγών και πρέπει να διορθωθεί άμεσα.

Το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να επανορθώσει άμεσα και αυτή την άδικη ρύθμιση, ώστε οι νηπιαγωγοί που διαθέτουν πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης να λάβουν τα μόρια που δικαιούνται.

Δεδομένου ότι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι η 28η Μαρτίου 2021, ζητάμε από όλους τους αρμόδιους να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να διορθωθούν οι αδικίες εις βάρος των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των νηπιαγωγών που επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση απόσπασης στα Ευρωπαϊκά σχολεία.


Νίκη Κεραμέως προς ΣΥΡΙΖΑ: Ως αντιπολίτευση πολεμάτε λυσσαλέα την τηλεκπαίδευση και τη CISCO, ως κυβέρνηση αγοράζατε άδειες τηλεδιασκέψεων και προϊόντα τηλεδιασκέψεων CISCO!




Σε ερωτήσεις Βουλευτών της Αντιπολίτευσης, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, απάντησε σήμερα στη Βουλή η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Πιο συγκεκριμένα, στην προφορική ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Νίκου Φίλη σχετικά με την πρόσβαση των μαθητών και τα μαθησιακά αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η Υπουργός παρέθεσε αναλυτικά στοιχεία που καταδεικνύουν πως η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών έχει απρόσκοπτη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, κατά τη διενέργειά της σε διάφορες περιοχές της χώρας.

«Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία», τόνισε η κα Κεραμέως, και υπογράμμισε την «καταλυτική συμβολή των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους». Η τηλεκπαίδευση έχει όρια, η πανδημία έχει επιφέρει σημαντική κόπωση σε όλους και δεν παραβλέπουμε τις σημαντικές προκλήσεις της τηλεκπαίδευσης, τεχνικές και άλλες, σχετικά με τις οποίες γίνεται μεγάλη προσπάθεια άμεσης ανταπόκρισης.

Ωστόσο, η Υπουργός απέρριψε τους ισχυρισμούς της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης περί ισχνής συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση, καταθέτοντας επίσημα στοιχεία όπως αυτά προκύπτουν από Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) της χώρας και κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

«Έρχομαι τώρα στη συμμετοχή των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την περίφημη διανομή φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, για την οποία είπατε ότι δεν έχει δοθεί ούτε ένας, κε Φίλη. Δεν ξέρω πού βρίσκετε τα στοιχεία σας, εγώ θα σας δώσω τα επίσημα στοιχεία. Να διαβάσω ενδεικτικά:

- Περιφέρεια Αττικής - Πρωτοβάθμια Β’ Αθήνας: «Στα σχολεία αρμοδιότητάς μας, το ποσοστό συμμετοχής ανήλθε στο 95-97%. Προβλήματα στην πρόσβαση των μαθητών/τριών στην τηλεκπαίδευση είτε λόγω του δικτύου, είτε λόγω του εξοπλισμού, δεν παρουσιάστηκαν». Καταθέτω στα πρακτικά.

-Δεύτερον, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δυτικής Αττικής, εν προκειμένω. Από τα μέσα Νοεμβρίου […] έχει διανεμηθεί αυξημένος αριθμός tablet και φορητών υπολογιστών στους μαθητές που φοιτούν σε σχολεία από δωρεές, από το Υπουργείο Παιδείας, και ούτω καθ’ εξής. Δεν έχουν καταγραφεί εμπόδια στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

- Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Αττικής. Στα σχολεία αρμοδιότητάς μας δεν έχουν σημειωθεί ιδιαίτερα προβλήματα στη εκπαίδευση των μαθητών και τα όποια τεχνικά προβλήματα εμφανίζονται, αντιμετωπίζονται άμεσα τόσο από τη διεύθυνση των σχολείων όσο και από το τμήμα πληροφορικής και τα λοιπά.

- Προχωρώ. Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής - Δευτεροβάθμια Πειραιά. Στις περιπτώσεις αδυναμίας της δυνατότητας τηλεκπαίδευσης, σε όσους γονείς-κηδεμόνες απευθύνθηκαν στη Διεύθυνσή μας ή σε σχολικές μονάδες, παρασχέθηκε ο απαραίτητος εξοπλισμός. […]

- Πάμε και αλλού, όμως. Μην πάμε μόνο στην Αθήνα. Είπατε, κε Φίλη, δεν έχουμε δώσει ούτε έναν υπολογιστή. Και όμως, η Περιφερειακή Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας μας λέει: Έχουν δοθεί 1.478 laptop, 721 σταθεροί υπολογιστές, από το πρόγραμμα edulabs 80 laptop, 111 σταθεροί υπολογιστές, και ούτω καθ’ εξής. Τα λέει η Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Από την έναρξη της πανδημίας έχουν δωρηθεί από εταιρίες και φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης σε σχολικές μονάδες της Στερεάς Ελλάδας περισσότερες από 1400 συσκευές tablet. […]

- Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση ποσοστό 95-98%. Ελάχιστα ή και μεμονωμένα προβλήματα. Σε όσες περιπτώσεις υποβλήθηκαν εκ μέρους των γονέων αιτήματα για ενίσχυση του οικιακού του εξοπλισμού, καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια και τελικά ικανοποιήθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό με ηλεκτρονικό εξοπλισμό που χορηγήθηκε από διάφορούς φορείς, Υπουργείο Παιδείας, Δήμοι, χορηγίες ιδιωτών και ούτω καθ’ εξής.

-Πάμε και στα Δωδεκάνησα. Τα μαθήματα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είτε δια ζώσης, είτε με τηλεκπαίδευση, γίνονται κανονικά και ακολουθούν το κανονικό πρόγραμμα. Στην τηλεκπαίδευση το ποσοστό συμμετοχής ανέρχεται σχεδόν στο 100%. Όσοι μαθητές αιτήθηκαν βοήθεια είτε για ελλείψεις σε ψηφιακό εξοπλισμό είτε για θέματα δικτύου ικανοποιήθηκαν. Τα παραπάνω αιτήματα ικανοποιήθηκαν είτε μέσω δανεισμού είτε μέσω δωρεών, είτε μέσω συγκεκριμένων πόρων των σχολικών επιτροπών. Κάποια μόνο ενδεικτικά καταθέτω στα πρακτικά.»

Η Υπουργός, διαψεύδοντας τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ περί μη διευκόλυνσης και παροχής τεχνολογικού εξοπλισμού, συνέχισε: «Ενδεικτικά, με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ, διατέθηκαν πάνω από 7.800 ηλεκτρονικές συσκευές σε Ήπειρο, Νότιο Αιγαίο, Δυτική και Ανατολική Αττική, άλλες 8.000 σε Δυτική Ελλάδα, Ιόνια νησιά, Πελοπόννησο, Δυτική Αττική και πάνω από 9.000 επιπρόσθετες συσκευές σε Κρήτη και Αττική. Επιπλέον, πάνω από 28.000 συσκευές εξασφαλίστηκαν μέσω δωρεών για την διευκόλυνση των μαθητών».

Η κα Κεραμέως δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις παλινωδίες της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης σχετικά με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, κι απευθυνόμενη στον ΣΥΡΙΖΑ διερωτήθηκε: «Κάποια στιγμή ας μας εξηγήσετε τη λογική ακολουθία σας: πώς φτάνετε από το ένα άκρο του big brother στο άλλο άκρο της μόνιμης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Η Υπουργός αποσαφήνισε ότι η συνεργασία με τον πάροχο λογισμικού τηλεκπαίδευσης που προβλέπει 154.000 άδειες χρήσης εντάσσεται στο πρόγραμμα για άδειες τηλεδιασκέψεων ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ -έργο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της Κοινωνίας της Πληροφορίας- χωρίς ούτε ένα ευρώ επιπλέον επιβάρυνση του Δημοσίου. Η κα Κεραμέως ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Το ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ το οποίο εξασφαλίζει άδειες τηλεδιασκέψεων για το Δημόσιο που περιλαμβάνει και προϊόντα CISCO, και το οποίο αξιοποιούμε σήμερα, ξέρετε από ποιον και πότε υπεγράφη; Από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τρεις ημέρες πριν τις εκλογές! Άρα ως αντιπολίτευση πολεμάτε λυσσαλέα την τηλεκπαίδευση και τη CISCO, ως κυβέρνηση αγοράζατε άδειες τηλεδιασκέψεων και προϊόντα τηλεδιασκέψεων CISCO!».

Όπως υπογράμμισε η κα Κεραμέως: «Παρά τις δυσκολίες, τις προκλήσεις, η τηλεκπαίδευση είναι μια πραγματικότητα στη χώρα όσο και αν ο ΣΥΡΙΖΑ την αντιμάχεται από την πρώτη στιγμή.» εξηγώντας ότι δεν μπορεί να είναι μία λύση μακροπρόθεσμη για το σχολείο, αλλά μόνο μία λύση ανάγκης. Και για αυτό και δίνεται από το Υπουργείο ιδιαίτερο βάρος στο άνοιγμα των σχολείων, σε όλες τις συζητήσεις με τους Ειδικούς.

Όσο για τις μαθησιακές επιπτώσεις από τις έκτακτες συνθήκες, όπως διαμορφώθηκαν από τον πανδημία COVID-19, η Υπουργός επανέλαβε ότι «το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), μελετά στενά και τις μαθησιακές και τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της απομάκρυνσης από τη δια ζώσης διδασκαλία και της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σε μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικούς, έχει εκδώσει και εκδίδει διαρκώς σχετικές οδηγίες προς καθοδήγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας». Όπως είπε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως: «Από την αρχή της υγειονομικής κρίσης και την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, το ΙΕΠ έχει αποστείλει χιλιάδες σελίδες υλικού στα σχολεία, όπως αναλυτικές οδηγίες για κάλυψη ύλης και προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς ήδη από το Σεπτέμβριο του 2020, για επί μέρους μαθήματα σε απάντηση ερωτήσεων εκπαιδευτικών ή κατόπιν συγκεκριμένων μελετών, οδηγίες πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων, για τη διενέργεια εξ αποστάσεως εξετάσεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για την περικοπή της εξεταστέας ύλης όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ Λυκείου πέρυσι και φέτος, αναλυτικές επικαιροποιημένες οδηγίες προ τριών περίπου εβδομάδων για το δημοτικό, ενώ επίκειται νέα μεγάλη δέσμη οδηγιών για γυμνάσια και λύκεια το αμέσως επόμενο διάστημα, σε συνάρτηση με τη διδαχθείσα και καταγεγραμμένη ηλεκτρονικά -για πρώτη φορά φέτος- ύλη και εν όψει της δια ζώσης επαναλειτουργίας των σχολείων».

Ταυτόχρονα, όπως ανάφερε η κα Κεραμέως, «το ΙΕΠ σε συνεργασία με το Ψυχολογικό Εργαστήριο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσαν εκπαιδευτικά σεμινάρια επιμόρφωσης Ψυχολόγων που προσελήφθησαν τη φετινή χρονιά σε κομβικής σημασίας θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα που άπτονται της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης για τον COVID-19 με στόχο την κάλυψη των έκτακτων και ιδιαίτερων σχετικών αναγκών που έχουν ανακύψει λόγω της πανδημίας».

Η Υπουργός αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη κεφαλαιοποίησης της εμπειρίας της πανδημίας και της ψηφιοποίησης στην εκπαίδευση, κυρίως σε ψηφιακές γνώσεις και εξοπλισμό για όλους.

«Εξασφαλίσαμε ένα από τα πρώτα προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης, το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» ύψους 112 εκ. ευρώ, με στόχο την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνθήκες τεχνολογικά εμπλουτισμένης δια ζώσης εκπαίδευσης καθώς και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των παιδιών σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και την περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων τους. Ήδη άνοιξε σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τους προμηθευτές. Ενισχύουμε έτσι 325.000 οικογένειες με εξαρτώμενα μέλη 560.000 νέους 4-24 ετών, μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές, παρέχοντας επιταγές (voucher) ονομαστικής αξίας 200 ευρώ, που θα διατεθούν για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού».