Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021

Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ για τη συνάντηση της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

 


Δ
ΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα

www.dakepe.gr | info@dakepe.gr  

 

07/03/2021

Συνάντηση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. με πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ

Το Σάββατο 27/02/2021 επιδόθηκε πρόσκληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προς τη Δ.Ο.Ε.  για συνάντηση με την Υπουργό, την Υφυπουργό και τη Γενική Γραμματέα για θέματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (που περιλάμβαναν, σύμφωνα με την πρόσκληση, τη λειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας, την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, την πρόσληψη επιπλέον ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών και άλλα θέματα επικαιρότητας). Η Δ.Ο.Ε. , σύμφωνα με την πάγια τακτική της, ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Μαρτίου 2021.

Στο ξεκίνημα της συζήτησης η Υπουργός Παιδείας, δεν έκανε καμία εισήγηση αν και αυτή είχε απευθύνει το κάλεσμα και δήλωσε ότι ήθελε να μας συναντήσει για να τις εκθέσουμε και να συζητήσουμε τους προβληματισμούς και τις απόψεις μας γύρω από την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα και όχι για να γίνει κάποια συγκεκριμένη ενημέρωση από την πλευρά του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Στην εισήγησή από πλευράς Δ.Ο.Ε. τέθηκαν, με βάση τις θέσεις και τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας, τα εξής ζητήματα: συλλογικός προγραμματισμός - εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, εκλογές αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια, προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, ζητήματα λειτουργίας σχολείων μέσα στην πανδημία - τηλεκπαίδευση – επιμόρφωση – παράταση σχολικού έτους, διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών – αναπληρωτές – παράβολο, σχολικά γεύματα, επικείμενα νομοσχέδια (επιλογές στελεχών, ατομική αξιολόγηση), αντιμετώπιση πανδημίας – εμβολιασμοί.

Η Υπουργός Παιδείας άκουσε τις τοποθετήσεις όλων των μελών του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. που πήραν τον λόγο και πριν απαντήσει επί των συγκεκριμένων θεμάτων που τέθηκαν έκανε μια αναφορά στην εφαρμοζόμενη πολιτική και σε κομβικές αποφάσεις που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα από το Υπουργείο Παιδείας. Ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι:

v  τη φετινή χρονιά έγιναν οι πρώτοι στην ιστορία της χώρας διορισμοί 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών και μελών του ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού σε σχολικές μονάδες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των εκπαιδευτικών (χωρίς όμως να απαντήσει στο αιτιολογημένο σκεπτικό της Δ.Ο.Ε. πως η τελική κατανομή δεν αντικατόπτριζε τις πραγματικές ανάγκες των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης).

v  τη φετινή χρονιά οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν, ήδη, ξεπεράσει τον αριθμό-ρεκόρ των 50.000 (με την πρώτη φάση να πραγματοποιείται πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς) ενώ παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα της ηλεκτρονικής ανάληψης υπηρεσίας στις σχολικές τους μονάδες, κάτι που αποτελούσε αίτημα και της Ομοσπονδίας για τη διευκόλυνση των συναδέλφων αναπληρωτών που τοποθετούνται και υπηρετούν στις εσχατιές της πατρίδας μας. Παράλληλα, τόνισε, ότι οι προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στην εκπαίδευση αυξήθηκαν σημαντικά και πλησιάζουν τις 2.400 από περίπου 1.650 την περσινή χρονιά.

v  Γίνεται προσπάθεια από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία και με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, να προχωρήσουν, το συντομότερο από κάθε άλλη χρονιά, στην πραγματοποίηση του συνόλου των υπηρεσιακών μεταβολών, ώστε σε συνδυασμό με τον διορισμό των πρώτων - μετά από μία και πλέον δεκαετία - 5.250 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την πιο έγκαιρη πρόσληψη των αναπληρωτών οι σχολικές μονάδες να είναι, κατά το δυνατόν, στελεχωμένες με εκπαιδευτικούς στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

v  Υπάρχει δέσμευση ποσού 40 εκ. ευρώ για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ψηφιακές δεξιότητες και τα αναλυτικά προγράμματα ενώ έχουν ήδη «τρέξει» προγράμματα από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, σε συνδυασμό με τα ανοιχτά διαδικτυακά μαθήματα (MOOC) που προσφέρονται μέσω πλατφόρμας.

v  Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα των σχολικών μονάδων και των δύο βαθμίδων στο διαδίκτυο η Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι έγιναν πάνω από 7.000 αναβαθμίσεις συνδέσεων από ADSL σε VDSL και τοποθέτηση οπτικών ινών σε 1.500 σχολεία, ενώ προγραμματίζεται και η ένταξη σε δίκτυο οπτικών ινών επιπλέον 4.000 σχολικών μονάδων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

v  Δήλωσε, επίσης, ότι ο φετινός προϋπολογισμός του Υπουργείου Παιδείας είναι αυξημένος κατά 142 εκ. ευρώ ενώ γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για διάθεση επιπλέον πόρων μέσω του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης που εξειδικεύει την αξιοποίηση των πόρων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης.

Απαντώντας και σχολιάζοντας, στη συνέχεια, στα συγκεκριμένα θέματα και ερωτήματα που είχαν τεθεί, η Υπουργός Παιδείας έκανε τις παρακάτω δηλώσεις:

Συγκεκριμένα για το θέμα της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης τόνισε πως αποτελεί κομβική επιλογή και σαφή προεκλογική δέσμευση της Ν.Δ., η οποία προχωράει κανονικά και θα υλοποιηθεί σύμφωνα με τον σχεδιασμό τους, χωρίς να απαντήσει επί της ουσίας στους προβληματισμούς και τις σαφείς αντιρρήσεις που τέθηκαν τόσο για το άκαιρο του χρόνου έκδοσης της Υ.Α. όσο και για το περιεχόμενο και τη φιλοσοφία που διέπει το συγκεκριμένο σχέδιο. Τόνισε ότι θεωρεί επιθετική συμπεριφορά την επίδοση εξωδίκου στο Υπουργείο (που αφορούσε στη γνωστοποίηση της κήρυξης της απεργίας-αποχής) και ότι παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο έχει πολλά, κατά την εκτίμησή τους, όπλα στη φαρέτρα του εντούτοις δεν έχει αποφασίσει να ενεργοποιήσει κάποιο απέναντι στις Ομοσπονδίες. Φυσικά, δεν «έδειξε να κατανοεί» τη συντριπτική ανταπόκριση και συμμετοχή των συναδέλφων εκπαιδευτικών στην προκηρυγμένη απεργία-αποχή της Δ.Ο.Ε. που στέλνει το ξεκάθαρο μήνυμα ότι η εφαρμογή της Υ.Α. και των σχετικών διατάξεων του Ν.4692/2020 βρίσκουν απέναντί τους τον κόσμο της εκπαίδευσης, αφού καμία σχέση δεν έχουν με τις τεκμηριωμένες παιδαγωγικά θέσεις της Δ.Ο.Ε. (οι οποίες σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό είναι και θέσεις  της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.).

Για τις εκλογές των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια απέφυγε εντέχνως να απαντήσει στο οτιδήποτε της θέσαμε επίμονα όλα τα μέλη του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας. Δεν έδειξε να συμμερίζεται τη λογική ότι η στάση των συναδέλφων στις «εκλογές χωρίς υποψηφίους» (αφού άπαντες είχαν καταθέσει τις παραιτήσεις τους πριν τη διεξαγωγή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας) που οδήγησε στο 95% της αποχής έχει απονομιμοποιήσει κάθε αποτέλεσμα και ότι την αποκλειστική ευθύνη για το αδιέξοδο την φέρει ακέραια η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με την αδιάλλακτη στάση της. Αποδείχτηκε περίτρανα, για μια ακόμη φορά, ότι δεν έχει διάθεση να κάνει βήμα πίσω και σ’ αυτό το θέμα. Το προσπερνούσε διαρκώς, επικαλούμενη και τις δημόσιες τοποθετήσεις του Πρωθυπουργού, παρότι το επαναλαμβάναμε συνεχώς και επιμέναμε να δώσει απαντήσεις. Τόνισε ότι υπάρχει ψηφισμένη ρύθμιση που προβλέπει τον τρόπο αντικατάστασης των παραιτημένων «αιρετών» από δοτούς (παρά την επισήμανσή μας ότι αυτό αποτελεί σοβαρή στρέβλωση της φιλοσοφίας και της αρχής λειτουργίας των υπηρεσιακών συμβουλίων καθώς και του σεβασμού στις αρχές της δημοκρατίας) και επί της ουσίας δεν αιτιολόγησε το γεγονός γιατί η κυβέρνηση είχε διαφορετική προσέγγιση για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα στον οποίο η θητεία των υπηρεσιακών συμβουλίων έχει παραταθεί με νόμο μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2021.

Για τη 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση δήλωσε ότι, μετά από συστηματική προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας με τη συνεργασία και της Δ.Ο.Ε, εφαρμόζεται, ήδη, στο 93% των Δήμων πανελλαδικά και επανέλαβε ότι ο στόχος τους είναι μέχρι τον Σεπτέμβριο να φτάσουν στο 100%, εντάσσοντας και τους τελευταίους πέντε (5) Δήμους της χώρας που έχουν εξαιρεθεί τη φετινή σχολική χρονιά. Επίσης διέψευσε κατηγορηματικά το γεγονός για ενοποίηση των δομών της προσχολικής εκπαίδευσης με τους παιδικούς σταθμούς και επέμενε πως δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός από πλευράς κυβέρνησης για υπαγωγή της προσχολικής εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση. Όσον αφορά τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, και γενικότερα την πιλοτική εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων, ενημέρωσε πως το Ι.Ε.Π. αξιολογεί την πιλοτική εφαρμογή και όταν δοθούν τα αποτελέσματα θα προχωρήσει στην καθολική εφαρμογή. Βέβαια, δεν απάντησε γιατί υπάρχουν ήδη δημόσιες τοποθετήσεις και δηλώσεις για γενίκευση και καθολική εφαρμογή από την επόμενη σχολική χρονιά χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η αποτίμηση της πιλοτικής εφαρμογής!

Η επιμόρφωση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία έχει καθυστερήσει και αναμένεται να ξεκινήσει ταυτόχρονα, σχεδόν, με τη δια ζώσης διδασκαλία, γίνεται για να ενισχυθούν οι εκπαιδευτικοί, χτίζοντας,, όπως χαρακτηριστικά, ανέφερε η Υπουργός, στην εμπειρία και τις ψηφιακές δεξιότητες που έχουν αποκτηθεί από την τηλεκπαίδευση. Η, δε, παράταση του σχολικού έτους εξετάζεται να γίνει στο πλαίσιο της περσινής σχολικής χρονιάς, για μικρό χρονικό διάστημα που θα καλύψει το κενό της δια ζώσης διδασκαλίας και της ζωντανής διάδρασης εκπαιδευτικών και μαθητών στο περιβάλλον της σχολικής τάξης. Ανέφερε ότι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η ασφαλής επαναλειτουργία των σχολείων και πως στην κατεύθυνση αυτή ακολουθούν τις εισηγήσεις της επιτροπής των ειδικών, χωρίς, ωστόσο, να απαντήσει γιατί ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει ζητηθεί η γνώμη των πλέον ειδικών για την εκπαιδευτική διαδικασία των ίδιων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται αντιμέτωποι με μια σκληρή και με σωρεία προβλημάτων καθημερινότητα στα σχολεία, κάτι το οποίο συνιστούν διεθνείς οργανισμοί (π.χ. UNESCO, Εκπαιδευτική Διεθνής κ.α.) σε όλα τα κείμενά τους που αφορούν στη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών την περίοδο της πανδημίας.  

Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση προχωρούν όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί δηλαδή 5.250 για φέτος και 5.250 για την επόμενη χρονιά. Δεν απάντησε για το πότε θα είναι έτοιμοι από το Α.Σ.Ε.Π. οι οριστικοί πίνακες ούτε για το ποια θα είναι η κατανομή των διορισμών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι απορριφθέντες λόγω παραβόλου είναι θέμα με το οποίο ασχολείται το Υπουργείο Εσωτερικών και ο Υπουργός κ. Βορίδης σε συνεργασία με το Α.Σ.Ε.Π. Για τους αναπληρωτές με 3μηνη σύμβαση μας ενημέρωσε παράταση στις υφιστάμενες συμβάσεις θα δοθεί εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν ανάγκες.

Υποσχέθηκε ότι θα ακολουθήσει νέα συνάντηση προκειμένου να συζητηθούν τα επόμενα νομοσχέδια (που αφορούν μεταξύ άλλων, στις δομές υποστήριξης, στις επιλογές στελεχών, στην ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών) που πρόκειται να κατατεθούν, χωρίς να προσδιορίσει ακριβώς τον χρόνο κατάθεσής τους.

Τέλος, δεν απάντησε και στην παρατήρησή μας πως ο διάλογος με τη Δ.Ο.Ε. είναι επιβεβλημένο να αποτελεί θεσμική και ουσιαστική διαδικασία η οποία πρέπει να προηγείται και όχι να έπεται των νομοθετικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας.

Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) εκτιμούμε ότι δεν πήραμε ικανοποιητικές απαντήσεις στα περισσότερα από τα παραπάνω θέματα που τέθηκαν στη συζήτηση. Οι αναφορές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στη σημερινή κατάσταση στην εκπαίδευση έδειξαν ότι, παρά τις αποφάσεις που κινούνται σε θετική κατεύθυνση, υπάρχει διαφορετική θέαση και διαφορά στην προσέγγιση επίλυσης των υπαρκτών προβλημάτων που ταλανίζουν εκπαίδευση και εκπαιδευτικούς.

Οι απαντήσεις που μας δόθηκαν πιο πολύ προσιδίαζαν σε επικοινωνιακή διαχείριση της συνάντησης στην οποία παρουσιάστηκε το μέχρι τώρα έργο της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας χωρίς καμία δέσμευση στην κατεύθυνση της επίλυσης θεμάτων που μας απασχολούν και χωρίς να φαίνεται να υπάρχει διάθεση για να γίνει βήμα πίσω σε όλα αυτά που είτε έχει νομοθετήσει είτε σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας και βρίσκουν αντίθετο τον κλάδο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συνεχίζουμε ενωτικά και δυναμικά με οδηγό μας τις τεκμηριωμένες θέσεις της παράταξης και της Δ.Ο.Ε., υπερασπιζόμενοι το Δημόσιο Σχολείο.

 

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου