Πέμπτη 22 Ιουλίου 2021

Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων: Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες τάχθηκαν κατά του νομοσχεδίου...

Επιλογή ΦΩΤΟ: Λεωνίδας Οικονομίδης


ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Ανέβηκαν για δεύτερη μέρα οι τόνοι στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του πολυνομοσχεδίου για αξιολόγηση εκπαιδευτικών και αυτονομία στις σχολικές μονάδες. Κατά την ακρόαση των φορέων, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και το ΙΕΠ αναφέρθηκαν σε σειρά αλλαγών που ξεκινούν από τον Σεπτέμβριο του 2021 και σε βάθος διετίας αποσκοπούν στο να μεταρρυθμίσουν αρκετές λειτουργίες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, από την εισαγωγή των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο μέχρι τη συγγραφή νέων σχολικών εγχειριδίων, περισσότερων του ενός για κάθε ειδικότητα, ώστε να επιλέξει ο εκπαιδευτικός ποιο επιθυμεί να διδάξει.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στην καθολική εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων σε όλα τα σχολεία της χώρας σε Δημοτικά και Γυμνάσια, με μαθήματα όπως μεταξύ άλλων τη σεξουαλική αγωγή, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα αλλά και την ένταξη δραστηριοτήτων στα Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο.

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Γιάννης Αντωνίου συμπλήρωσε ότι τον Σεπτέμβριο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τα νέα προγράμματα σπουδών στο γενικό σχολείο, τα οποία σε πρώτο στάδιο θα εφαρμοστούν πιλοτικά στα 112 πρότυπα και πειραματικά σχολεία όλης της χώρας, τα οποία έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με πέρσι.

Μετά από ένα διάστημα ενός ή δύο χρόνων, τα προγράμματα αυτά θα εφαρμοστούν καθολικά σε όλα τα σχολεία και θα συνοδεύονται από νέα σχολικά εγχειρίδια. Το υπουργείο Παιδείας επιθυμεί να εισαγάγει στην εκπαιδευτική διαδικασία το «πολλαπλό βιβλίο», σχολικά εγχειρίδια του ίδιου μαθήματος στην ίδια τάξη, εκ των οποίων ο εκπαιδευτικός θα επιλέγει αυτό το οποίο θα επιθυμεί να διδάξει. Ο διαγωνισμός για τη συγγραφή αναμένεται να προκηρυχθεί με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων σπουδών.

Τη νέα σχολική χρονιά θα εφαρμοστεί και η Τράπεζα Θεμάτων στην Α’ και τη Β’ Λυκείου κατά τις προαγωγικές εξετάσεις. Πέρσι είχε θεσπιστεί η εφαρμογή της στην Α’ Λυκείου, όμως λόγω πανδημίας δεν προχώρησε η εφαρμογή της καθώς ακυρώθηκαν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας προωθεί και μία νέα εξεταστική διαδικασία, την «ελληνική Pisa». Πρόκειται για διαγνωστικά τεστ αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών στους μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η διαδικασία θα είναι ανώνυμη για τους μαθητές και σκοπεύει στο να λειτουργήσει ως αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο να εντοπιστούν τα προβλήματα και να γίνουν διαγνωστικές παρεμβάσεις και στοχευμένες επιμορφώσεις.

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κατά την τοποθέτησή τους τάχθηκαν κατά του νομοσχεδίου κάνοντας λόγο για απουσία παιδαγωγικής φιλοσοφίας και για αξιολόγηση που γίνεται από μονοπρόσωπα όργανα και όχι από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς όπως προτείνουν. Πάντως, συμφώνησαν με την επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς, κρίνοντάς την απαραίτητη, υποστήριξαν όμως ότι αυτή δεν πρέπει να συνδεθεί μόνο με τη διαδικασία της αξιολόγησης. Στις θέσεις τους εναντιώνονται και στην πρόθεση του νομοσχεδίου να ενισχύσει το ρόλο των διευθυντών, επιχείρημα στο οποίο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υποστήριξε ότι επιχειρεί να απεμπολήσει εξουσίες και να σταματήσει η πλειοψηφία των αποφάσεων να λαμβάνεται κεντρικά.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης και των φορέων που εναντιώθηκαν στο νομοσχέδιο, υποστήριξε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ισχύει στο 90% των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και πως η Ελλάδα ήταν η εξαίρεση.

Υπενθυμίζεται ότι το μοντέλο αξιολόγησης που προωθεί το υπουργείο Παιδείας προβλέπει τρία στάδια αξιολόγησης από διαφορετικούς αξιολογητές, μεταξύ αυτών και ο διευθυντής στα δύο από αυτά. Η θετική αξιολόγηση μοριοδοτείται κατά τη διεκδίκηση θέσης ευθύνης από τον εκπαιδευτικό, ενώ η μη θετική αξιολόγηση οδηγεί σε υποχρεωτική επιμόρφωση. Το νομοσχέδιο προβλέπει και πειθαρχική ποινή εάν ο εκπαιδευτικός αρνηθεί να αξιολογηθεί, όπως παρακράτηση μισθού και μη μισθολογική εξέλιξη.

Κεραμέως-Φίλης

Η πολιτική ένταση κορυφώθηκε για ακόμη μία φορά μεταξύ της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και του πρώην υπουργού Παιδείας και τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη με αφορμή την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Μάλιστα, ο κ. Φίλης προχώρησε σε προσωπικές αναφορές ενάντια στην υπουργό επικαλούμενος την οικογένειά της, γεγονός που προκάλεσε την άμεση αντίδρασή της. «Τα παιδιά σας όταν μεγαλώσουν θα μάθουν πως η μητέρα τους κατέσφαξε τουλάχιστον 20.000 παιδιά και αυτό θα είναι το παράσημό σας», ανέφερε σχετικά ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

«Με τον κ. Φίλη μάς χωρίζει άβυσσος ιδεολογικά. Αλλά όσο διαφορετικές απόψεις και να έχουμε, ποτέ δεν έχω κάνει αναφορά στην προσωπική του ζωή. Γιατί εμείς ξέρουμε να διαχωρίζουμε την πολιτική αντιπαράθεση από προσωπικές αναφορές. Εκείνος, δυστυχώς, όχι», δήλωσε αργότερα η κ. Κεραμέως και απευθυνόμενη στον κ. Φίλη σχολίασε: «Είναι λυπηρό και απαράδεκτο να λαϊκίζετε με αυτό τον τρόπο. Ας μην αμαυρώνουμε τη διαδικασία»

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου