Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

Στα άκρα οι σχέσεις του υπουργείου παιδείας με τους Δασκάλους και καθηγητές!


Με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στα άκρα οδεύουν οι σχέσεις υπουργείου και Δασκάλων! 
Κυρία υπουργέ, 
Μας χορτάσατε μεγαλοστομίες, μεγάλα λόγια, αμέτρητα "ευχαριστώ" και "καυτά" συγχαρητήρια που "κρατήσαμε" και "κρατάμε ζωντανό" το σχολείο κατά τη διάρκεια της πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης.
Σήμερα, όμως, με την ενέργειά σας αυτή, αφενός φανερώσατε περίτρανα το "μένος" σας (κάτι που δυστυχώς ήταν φανερό εξ' αρχής) κατά της εκπαιδευτικής κοινότητας και αφετέρου -και ορθώς- αποδεχθήκατε πως η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών απέχει από τη συγκεκριμένη διαδικασία, παρά τον παράταιρο και αντιφατικό λόγο σας στην ανακοίνωση που ακολουθεί..
Με τέτοιες τακτικές και πρακτικές, η εκπαίδευση και εξέλιξη της κοινωνίας εν γένει στη χώρα μας, δεν μένει απλώς στάσιμη αλλά οπισθοδρομεί!
Η απογοήτευση διάχυτη... οι κίνδυνοι ελλοχεύουν...

Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος



Κατεπείγουσα αγωγή κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ), της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή».

Μάλιστα, η αγωγή εκδικάστηκε σήμερα «λόγω του επείγοντος στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων προθεσμιών των σταδίων της αξιολόγησης», όπως υποστηρίζει το ΥΠΑΙΘ. 
Η ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Οι Ομοσπονδίες τάχθηκαν έναντι κάθε έννοιας αξιολόγησης εξ αρχής, πριν ακόμη την ψήφιση του νόμου 4692/2020 για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και του νόμου 4823/2021 για αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Και μετά την ψήφιση των σχετικών νόμων, η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών καλεί τους συναδέλφους τους να τους παραβούν και μάλιστα σε απεργία-αποχή αόριστης διάρκειας, από κάθε ενέργεια που σχετίζεται με μία βελτιωτική διαδικασία αξιολόγησης, που στοχεύει στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Συνιστά δε πλέον πάγια πρακτική των οργανώσεων αυτών να κηρύσσουν «απεργία-αποχή» από κάθε νομοθετημένη – από το Ελληνικό Κοινοβούλιο – διαδικασία που απλά δεν είναι της αρεσκείας τους, όπως π.χ. η μόλις χθεσινή εξαγγελία της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή και από την τηλεκπαίδευση σε περιπτώσεις όπου για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι δυνατή η δια ζώσης εκπαίδευση (π.χ. σε περίπτωση παρεμπόδισης της πρόσβασης μαθητών στο χώρο του σχολείου).

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ζητά να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή» διαρκείας (η οποία εξαγγέλθηκε χωρίς καν την πλήρωση των απαραίτητων προϋποθέσεων προηγούμενου δημόσιου διαλόγου και ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας) και να εφαρμοστεί ο νόμος του Κράτους.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι αποφάσεις αυτές της συνδικαλιστικής ηγεσίας των εκπαιδευτικών δεν εκπροσωπούν το σώμα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειονότητα επιτελούν το λειτούργημά τους με συνέπεια και ειλικρινή επιθυμία διαρκούς βελτίωσης, προς όφελος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Άμεση η αντίδραση της Ομοσπονδίας μας

Αρ. Πρωτ. 1894                         Αθήνα 30/9/2021

Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Όλοι και όλες σήμερα 30/9 13:30 στην έκτακτη συγκέντρωση στην Ευελπίδων!

Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία του Υπουργείου Παιδείας δεν θα περάσει!


Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μπροστά στο συντριπτικό ρεύμα των συναδέλφων και των σχολείων σε όλη την Ελλάδα που δηλώνουν μαζικά απεργία – αποχή από την λεγόμενη «αξιολόγηση» καταφεύγει για μια ακόμα φορά στην τρομοκράτηση και την καταστολή.

Κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή που εκδικάζεται αυθημερόν για να κηρύξει την απεργία – αποχή παράνομη και καταχρηστική.
Αυτές οι κινήσεις δείχνουν τον πανικό της κυβέρνησης απέναντι στην ομόθυμη καταδίκη της πολιτικής της από τον κλάδο.

Η καλύτερη απάντηση στο Υπουργείο Παιδείας είναι οι εκατοντάδες σύλλογοι που πραγματοποιούνται ακόμη και σήμερα να αποφασίσουν και αυτοί μαζικά απεργία – αποχή. Μέχρι να εκδικαστεί η αγωγή και να εκδοθεί απόφαση όλοι οι συνάδελφοι είναι πλήρως καλυμμένοι.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε μαζική συμμετοχή στην παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα Πέμπτη 30/9 13:30 στο Πρωτοδικείο Αθηνών (Ευελπίδων, κτήριο 5), όπου εκδικάζεται η αγωγή του Υπουργείου.


.

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

"΄Άνοιξε" η πλατφόρμα του ΙΕΠ για την υποβολή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων

 Καλά "άνοιξε" η εν λόγω πλατφόρμα, όμως με τα δεδομένα της περυσινής μαζικής αποχής, θα μείνει άδεια!
Συνάδελφοι, Διευθυντές/Διευθύντριες, μετά και τις πρόσφατες απειλές, τo 95% να γίνει 100%!!
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος


Κοινοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021, η ειδική εφαρμογή-Ψηφιακή Πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τις ανάγκες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.




Η Πλατφόρμα, για την Εσωτερική Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, περιλαμβάνει:

  1. ΦΟΡΜΑ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑΣ (μόνο Σεπτ. 2021)
  1. ΦΟΡΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑΣ (Ιούνιος 2022 και εξής)
  1. ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑΣ (Οκτώβριος)
  1. ΦΟΡΜΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ (μία για κάθε Σχέδιο Δράσης).
Στην Πλατφόρμα θα αναρτώνται

  • Ο Συλλογικός Προγραμματισμός των σχολικών μονάδων.
  • Η ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
  • Οι Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης.
  • Οι Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης από τους Επόπτες Ποιότητας Εκπαίδευσης.
  • Οι Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης από τους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχολικών μονάδων της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Στην εν λόγω πλατφόρμα χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο,  μπορούν να υποβάλλουν τον συλλογικό προγραμματισμό και τις εκθέσεις των σχολικών μονάδων 
  • Οι Διευθυντές ή Προϊστάμενοι της σχολικής μονάδας
  • Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός κάθε ομάδας δράσης της σχολικής μονάδας
  • Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης(Δεν υπάρχουν!)
  • Οι Επόπτες ποιότητας της εκπαίδευσης(Δεν υπάρχουν!)
  • Οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της εκπαίδευσης (Δεν υπάρχουν!)

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021

Προσλήψεις αναπλ. εκπαιδευτικών Γενικής, Ειδικής Αγωγής, Μουσικών Σχολείων, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ)

Για τα σχολεία της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς προσλήφθηκαν:
Α. Για παράλληλη στήριξη, ΜΟΝΟ ΜΙΑ!
1. ΣΙΟΥΤΚΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΕ70 
Β. Για Γενική Αγωγή
        1.ΣΑΡΗΠΑΝΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ ΠΕ70
        2.ΜΑΝΩΛΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΕ70
            3.ΣΕΡΑΛΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΕ70
               4.ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΕ70
                    5.ΣΤΑΜΟΥ -ΤΖΗΚΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΕ06
6. ΔΗΜΖΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΕ07
           7.ΣΤΟΪΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ86 και
                 8.ΕΛΕΥΘΕΡΆΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ08
Γ. Για ΤΥ-ΖΕΠ ΠΕ70
            1. ΝΤΑΒΑΝΤΖΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ 
                    2. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 
             3. ΓΚΟΤΖΑΜΑΝΗ ΑΝΤΩΝΙΑ
          4. ΦΙΛΙΑΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ


A. 27-09-21 Προσλήψεις αναπλ. εκπαιδευτικών Γενικής, Ειδικής Αγωγής και Μουσικών Σχολείων

Προσλήψεις 5.944 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη Γενική Εκπαίδευση και στα Μουσικά Σχολεία, ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για το διδακτικό έτος 2021-2022.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το διδακτικό έτος 2021-2022 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές:

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

α) 1.062 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων Γενικής Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και

β) 3.075 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

α) 290 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων Γενικής Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),

β) 1.476 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση, και

γ) 33 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων

Επίσης, διατέθηκαν για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, 8 αναπληρωτές κλάδων/ειδικοτήτων Β/θμιας Εκπ/σης.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου έως και τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021.

Επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες (για τις περιπτώσεις που απαιτείται) και ανάληψης υπηρεσίας, οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να ανατρέξουν στην διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes όπου έχουν αναρτηθεί οι απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις.








B. Προσλήψεις 617 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για το διδακτικό έτος 2021-2022

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι προσλαμβάνονται 617 μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ ως προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πλήρους ωραρίου για το διδακτικό έτος 2021-2022 ως εξής:

Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) → 139

Στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (παράλληλη) → 161

Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) → 46

Στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στα ΚΕΔΑΣΥ → 23

Στα Επαγγελματικά Λύκεια → 214

Στις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ → 34

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου έως και τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021.

Στη διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes έχουν αναρτηθεί πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες (για τις περιπτώσεις που απαιτείται) και ανάληψης υπηρεσίας.

Οι πίνακες των ονομάτων είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr.

Επίσης, διατέθηκαν για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, 2 αναπληρωτές κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων.

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021

“Διοκλητιανούπολη: Μια αρχαία πόλη δίπλα μας!” Βίντεο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καστοριάς

 



ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ 2021
«Κληρονομιά ανοιχτή σε όλους!»
24-26 Σεπτεμβρίου 2021

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καστοριάς, στις 24-26 Σεπτεμβρίου 2021, εορτάζει την 25η συμμετοχή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στον θεσμό «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς».

Καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου θα προβάλλεται μέσω των συνδέσμων: 


το βίντεο «Διοκλητιανούπολη. Μια αρχαία πόλη δίπλα μας!», στο οποίο διά της αφήγησης, με ταυτόχρονη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, παρουσιάζεται ο αρχαιολογικός χώρος της Διοκλητιανούπολης.

Παράλληλα, το Σαββατοκύριακο του εορτασμού, 25 και 26 Σεπτεμβρίου, η είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και τα μνημεία θα είναι ελεύθερη και θα πραγματοποιείται σύμφωνα με το προκαθορισμένο ωράριο λειτουργίας και τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Εφορεία Αρχαιοτήτων Καστοριάς

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021

Εδώ, πάντα, 4ο Δημοτικό Σχολείο Άργους Ορεστικού: Αθλητικές εκδηλώσεις και επιχείρηση τοποθέτησης πινακίδας


Σήμερα 24 Σεπτεμβρίου, 8η πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού και άπαντες σχολικοί και εξωσχολικοί σε κίνηση!

Η δασκάλα Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, Χρυσαυγή Μιχαλά σχεδίασε και υλοποίησε το πρόγραμμα της «8ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού», που περιελάμβανε κινητικές δραστηριότητες και παιχνίδια.

Κάτω από τον Φθινοπωρινό ηλιόλουστο Αργείτικο ουρανό, μαθητές/μαθήτριες όλων των τάξεων, παρουσίασαν το πρόγραμμά τους συμμετέχοντας στις συγκεκριμένες δραστηριότητες.



Η πινακίδα μετά από 30 χρόνια, "φρεσκαρίστηκε" από τον ταμία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σάκη Χουλιάρα και πλέον δείχνει καινούργια!
Φίλε, Σάκη, είσαι καλλιτέχνης!
Εμάς, που είμαστε πιο παλιοί από την ταμπέλα, πότε θα μας "φρεσκάρεις"; Ξέρεις εσύ, λίγο το μαλλί, λίγο τις ρυτίδες, όλα από λίγο!!!
Διά χειρός Αθανασίου Χουλιάρα

Τα ομορφότερα και ενεργειακά αυτόνομα σχολεία βρίσκονται στο Άργος Ορεστικό!
Δείγμα νοικοκυριού για ένα Δήμο είναι και σε τι κατάσταση διατηρούνται τα διδακτήρια. Αυτά αποτελούν τη "βιτρίνα" μίας περιοχής!
κύριε, Δήμαρχε, ΕΥΓΕ! 
11 χρόνια τώρα, επιδεικνύετε συνέπεια
 λόγων και έργων!

Πριν ξεκινήσουν οι σημερινές αθλητικές εκδηλώσεις, συνεργείο του Δήμου μας αποτελούμενο από τα πετυχημένα ζευγάρια εργασίας, Πασχάλη-Αργύρη και Γιώργο-Σάκη, επιχείρησαν να επανατοποθετήσουν την ιστορική πινακίδα.
Δεν ήταν εύκολη υπόθεση η τοποθέτηση, αφού μετά την εξωτερική θερμομόνωση, χρειάστηκαν βίδες μήκους 30 εκατοστών (!!!) για να συγκρατήσουν τη βαριά ταμπέλα! 

Ο αγαπητός Αργύρης, εγγύηση...






Πασχάλης Ρορόπουλος, αεικίνητος και ιπτάμενος!




Το σχολείο μας μετά τις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης, και την επανατοποθέτηση της ανανεωμένης πινακίδας απέκτησε και πάλι την ταυτότητά του... 
Ευχόμαστε και επόμενο "φρεσκάρισμα" μετά από 30 χρόνια, Ζωή να έχουμε... 
Σάκη, ακούς;


Μετά το πέρας των εργασιών, πραγματοποιήθηκαν και ασκήσεις ετοιμότητας!!! Στη φωτογραφία που ακολουθεί η αειθαλής κυρία Νούλη, υπερβαίνει τον εαυτό της, αντιπαλεύοντας τους φόβους και τις φοβίες της!

Κύριε, Δήμαρχε,  προτείνω την απόσπασή της στο Δήμο κατά τους θερινούς μήνες, για να αλλάζει τις λάμπες στις κολώνες φωτισμού!

Καλό Σαββατοκύριακο και προσοχή στις επαφές μας. Ο ιός είναι ανάμεσά μας! Παραμονεύει, καραδοκεί...
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης 
Δάσκαλος

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ





ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε διαχρονικά είχε τοποθετηθεί υπέρ της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Για τον λόγο αυτό η παράταξή μας υπερψήφισε μαζί με τις ΣΥΝΕΚ το σχέδιο αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ επί Υπουργίας Γαβρόγλου.

Η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κάλλιστα θα μπορούσε να εφαρμόσει την αυτοαξιολόγηση του Γαβρόγλου και τότε πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την αντίδραση των συναδέλφων των ΣΥΝΕΚ, που ήταν φανατικοί θιασώτες της αυτοαξιολόγησης Γαβρόγλου. Δυστυχώς, η Υπουργός Παιδείας επέλεξε να κατεβάσει άλλο σχέδιο αυτοαξιολόγησης, το οποίο-παρά τις μικρές διαφορές που έχει με το σχέδιο Γαβρόγλου- έδωσε τη δυνατότητα στην παράταξη των ΣΥΝΕΚ «να διαφύγει», λέγοντας ναι στην αυτοαξιολόγηση αλλά όχι στη συγκεκριμένη.

Επειδή η παράταξη της ΔΑΚΕ δεν είναι συνηθισμένη στις κυβιστήσεις, όπως οι άλλες συνδικαλιστικές δυνάμεις του χώρου, δηλώνουμε ότι:

· Από θέση αρχής είμαστε υπέρ της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.

· Η συγκεκριμένη αυτοαξιολόγηση, εφόσον υλοποιηθεί, δεν παράγει κάποιο δυσμενές αποτέλεσμα για τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες. Εάν στην πορεία της αυτοαξιολόγησης παρατηρηθεί οποιαδήποτε εκτροπή από το αρχικό σχέδιο, που θέτει σε κίνδυνο την εργασιακή ειρήνη των εκπαιδευτικών και την επιβίωση των σχολικών μονάδων, η ΔΑΚΕ Καθηγητών δεν έχει κανένα πρόβλημα να μεταβάλει άποψη και να καταγγείλει μία τέτοια μεθόδευση.

· Η θέση της αριστερής πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή είναι μία θέση αίολη και οδηγεί τον κλάδο στην αυτοκαταστροφή. Καταρχάς, κάθε αγώνας απαιτεί θυσίες. Η άποψη ότι ο κλάδος μπορεί με την απεργία-αποχή να μπλοκάρει την αυτοαξιολόγηση, χωρίς κόστος, είναι νομικά και συνδικαλιστικά αστήρικτη. Επιβάλλεται να προκηρυχτεί απεργία και ως απεργοί θα πληρώσουμε το τίμημα που πληρώνουμε κάθε φορά που απεργούμε. Επίσης, κάθε απεργία έχει έναρξη, συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και λήξη.

· Τον περασμένο Σεπτέμβριο, με αφορμή την ηλεκτρονική ψηφοφορία, ομόφωνα το Δ.Σ της ΟΛΜΕ αποφάσισε την αποχή από τις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Παρά τις δικαιολογημένες ενστάσεις μας για το σύστημα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και τη δικαιολογημένη απόρριψη των ηλεκτρονικών εκλογών, η πολιτική ηγεσία επέδειξε αδιάλλακτη στάση με τελικό αποτέλεσμα ο κλάδος να χάσει τους αιρετούς εκπροσώπους του στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Στη θέση τους βρίσκονται δοτοί εκπρόσωποι της Διοίκησης, που καμία σχέση δεν έχουν με τους συναδέλφους. Με τον νέο νόμο οι Διευθυντές των Σχολείων αλλά και οι συνάδελφοι, που θα αρνηθούν να μετέχουν στην αυτοαξιολόγηση , αποκλείονται για οχτώ χρόνια από την κατάληψη θέσεων ευθύνης. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών δε θα επιτρέψει να σφαγιαστούν όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, που έχουν ευμενή άποψη για το συνδικάτο μας και τη θέση τους να καταλάβουν επαγγελματίες «καρεκλοκένταυροι», που με ύφος στρατάρχη, θα κουνάν το δάχτυλο και θα απειλούν τους συναδέλφους. Είναι προφανές ότι σεβόμαστε όλους τους συναδέλφους, που στηρίζουν το συνδικάτο, σε όποιον χώρο κι αν ανήκουν και δεν επιθυμούμε να οδηγηθούν σε περιπέτειες, εξαιτίας της ανεύθυνης στάσης της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ. Για τους παραπάνω λόγους η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δε μπορεί να συνταχτεί με την αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ.

Σχετικά με το υφιστάμενο σύστημα αυτοαξιολόγησης η παράταξη της ΔΑΚΕ Καθηγητών έχει σοβαρές ενστάσεις στα κάτωθι σημεία:

· Το υφιστάμενο σχέδιο είναι απόλυτα γραφειοκρατικό και απαιτεί εκατοντάδες εργατοώρες, για να υλοποιηθεί, και μάλιστα σε μία περίοδο εξόχως προβληματική λόγω της πανδημίας. Διαφωνούμε απόλυτα με το ενδεχόμενο οι εκπαιδευτικοί να υποχρεωθούν να εργαστούν σε μη εργάσιμες ώρες, για να υλοποιήσουν το σχέδιο αυτοαξιολόγησης και μάλιστα χωρίς πρόσθετη αμοιβή.

· Είναι αδιανόητο να καλούνται οι συνάδελφοι να βαθμολογήσουν το έργο της προηγούμενης χρονιάς, όταν το μεγαλύτερο μέρος της σχολικής χρονιάς τα σχολεία παρέμειναν κλειστά και η διδασκαλία γινόταν εξ αποστάσεως.

· Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες τροποποιήσεις, έτσι ώστε το υφιστάμενο σχέδιο να καταστεί λειτουργικό.

· Θεωρούμε εξόχως προβληματική τη διάταξη που επιβάλλει εξοντωτικές ποινές σε αυτούς που δεν θα μετάσχουν στη διαδικασία αυτοαξιολόγησης.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε απαιτεί την ύπαρξη ενός σχεδίου αυτοαξιολόγησης «έξυπνου» και ευέλικτου, που δε θα αποθεώνει την γραφειοκρατία και δε θα εξουθενώνει τους εκπαιδευτικούς.

Επειδή οι ενστάσεις μας συμπίπτουν με τις εκτιμήσεις αρκετών Διευθυντών Σχολείων, που με τρόμο αντιλαμβάνονται τον όγκο του γραφειοκρατικού έργου που περιμένει τους εκπαιδευτικούς, η ΔΑΚΕ Καθηγητών προτείνει την κήρυξη 48ωρης απεργίας διαμαρτυρόμενη για την αδικαιολόγητη καταπόνηση των συναδέλφων.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών με αίσθημα ευθύνης δηλώνει:

· Ναι στην αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου

· Όχι στην αποθέωση της γραφειοκρατίας και την εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών

Ε.Ε ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε

Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021

Η θυματοποίηση του μετανάστη

 kathimerini.gr

Τάκης Θεοδωρόπουλος

Προ καιρού οι εξετάσεις για την ιθαγένεια είχαν διαταράξει τη μακαριότητα της κοινής γνώμης του ανθρωπισμού και της προόδου. Ποιος ταλαίπωρος θα μπορέσει να απαντήσει σε ερωτήσεις που μοιάζουν δύσκολες ακόμη και για τους αποφοίτους του ελληνικού λυκείου. Μια ακόμη ευκαιρία για να παρουσιασθεί ο μετανάστης θύμα όχι των περιστάσεων που τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει τη χώρα του. Θύμα της δικής μας αδιαφορίας για την τύχη του. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να του κάνουμε τη ζωή δύσκολη και να μην του δώσουμε την ιθαγένεια. Εδώ που τα λέμε, η αγανάκτηση των φορέων της σκέψης του αγαθού δεν διέφερε και πολύ από την αγανάκτηση που προκάλεσε φέτος η εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να κάνουμε εξετάσεις, καμία αντίρρηση. Όμως οι εξετάσεις να μην είναι ακριβώς εξετάσεις, να μοιάζουν με εξετάσεις. Δεν έχω αντίρρηση ότι ορισμένες ερωτήσεις μού είχαν φανεί κι εμένα κάπως σόλοικες. Όπως η ερώτηση για το ποια ηθοποιός παίζει την «Υπολοχαγό Νατάσσα». Από την άλλη, σκέφτηκα ότι δεδομένου ότι το έργο εμφανίζεται τουλάχιστον τέσσερις με πέντε φορές σε διάφορα κανάλια, είναι ερώτηση που δείχνει ότι ο εξεταζόμενος είναι εξοικειωμένος με την ελληνική καθημερινότητα. Ο Ντεπαρντιέ, στο έργο «Η πράσινη κάρτα», για να αποκτήσει όχι υπηκοότητα αλλά άδεια εργασίας, περνάει από ανάκριση πρώτου βαθμού για να αποδείξει ότι όντως είναι εξοικειωμένος με τον τρόπο ζωής στις ΗΠΑ. Πέρυσι απέρριψαν το αίτημα για υπηκοότητα σε μια Μαροκινή επειδή αρνήθηκε χειραψία, καθότι μουσουλμάνα.

Ο κ. Μπαλέρμπας είναι γενικός γραμματέας Ιθαγένειας. Χθες, στην εκπομπή των Παπαδόπουλου και Χιώτη στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, τον άκουσα να λέει ότι τις εξετάσεις τις πέρασαν οι τρεις στους τέσσερις. Εννοείται ότι η είδηση δεν πρόκειται να βρει την ανταπόκριση που είχε ο σχολιασμός για τη δυσκολία των εξετάσεων. Γιατί δεν επιβεβαιώνει την κυρίαρχη άποψη του αριστεροφιλελευθερισμού ότι οι μετανάστες είναι θύματα. Θύματα του ελληνικού κράτους, του οποίου τις ολιγωρίες, τις δυσλειτουργίες και την κουτοπονηρία όλοι μας υφιστάμεθα. Όμως, όταν μιλάνε για τους μετανάστες, αυτό το ξεχνούν, κι ας έχουν ταλαιπωρηθεί οι ίδιοι περιμένοντας δεκαετίες για την έκβαση μιας δικαστικής τους υπόθεσης.

Η υπόθεση αυτή είναι χαρακτηριστική του τρόπου με τον οποίο διεξάγεται ο δημόσιος διάλογος για το μεταναστευτικό. Τους όρους του διαλόγου τούς θέτει η «προοδευτική κοινότητα» με το κατ’ αρχήν της θυματοποίησης. Αυτή ελέγχει την ενημέρωση σε μεγάλο βαθμό. Σύμμαχοί της, εννοείται, όσοι μιλούν για κίνδυνο «αφελληνισμού» της κοινωνίας. Μα, ο κίνδυνος δεν είναι ο «αφελληνισμός» – γι’ αυτόν έχουμε φροντίσει εμείς. Το πρόβλημα είναι ότι, ενώ πασκίσαμε τόσο πολύ να φτάσουμε κάποια επίπεδα ευπρέπειας, σαν αυτά που διασφαλίζει ο ευρωπαϊκός τρόπος ζωής, κινδυνεύουμε να τα χάσουμε.

Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021

Ενέργειες – βήματα για την υλοποίηση της απόφασης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για κήρυξη απεργίας αποχής από τις διαδικασίες της αξιολόγησης




Αρ. Πρωτ. 1862      Αθήνα 17/9/2021
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Ενέργειες – βήματα για την υλοποίηση της απόφασης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για κήρυξη απεργίας αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από την υπ’ αρ. 108906/ΓΔ4/10-9-2021 Υ.Α. «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» (ΦΕΚ Β 4189/10-9-2021) σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 33, 34 και 35 του ν. 4692/2020, όπως συμπληρώθηκαν από τις διατάξεις του ν.4823/2021.

Το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε. σε συνέχεια και υλοποίηση της απόφασής του για κήρυξη απεργίας-αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από την υπ’ αρ. 108906/ΓΔ4/10-9-2021 Υ.Α. με τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» (ΦΕΚ Β 4189/10-9-2021) σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 33, 34 και 35 του ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 111), όπως συμπληρώθηκαν από τις διατάξεις του ν.4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136), αποφάσισε τα παρακάτω βήματα:
1. Σήμερα, Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021, επιδίδει στο Υπουργείο Παιδείας και στο Ελληνικό Δημόσιο εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της.
2. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην απεργία-αποχή της Δ.Ο.Ε. αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης και συγκεκριμένα:
  • Τους συναδέλφους διευθυντές, τις διευθύντριες, προϊσταμένους και προϊστάμενες των σχολικών μονάδων, πριν την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για τη γενική εκτίμηση του έργου και των λειτουργιών της σχολικής μονάδας του σχολικού έτους 2020-2021 και της σε, μεταγενέστερη φάση, ειδικής συνεδρίασης για τον ετήσιο Συλλογικό Προγραμματισμού του έργου της σχολικής μονάδας, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και ότι δεν συμμετέχουν σε καμία από τις αξιολογικές διαδικασίες που προβλέπονται στη σχετική νομοθεσία.
  • Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς-μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Έτσι διαπιστώνεται η αδυναμία πραγματοποίησης της Ειδικής Συνεδρίασης ελλείψει απαρτίας λόγω συμμετοχής της πλειοψηφίας ή του συνόλου των εκπαιδευτικών στην νομίμως κηρυγμένη απεργία-αποχή της ΔΟΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπεται στην Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-9-2021 (συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.).
  • Η δήλωση αυτή, όλων των παραπάνω θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.
  • Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών επικοινωνούν με τους Συλλόγους Διδασκόντων, οι οποίοι ενημερώνουν για τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή.
  • Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Με βάση την εμπειρία της απεργίας – αποχής στο υπόλοιπο Δημόσιο αλλά και της απεργίας-αποχής για τον συλλογικό προγραμματισμό και την εσωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (βλ. Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-01-2021) που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε. από τον Φεβρουάριο του 2021, δεν προκύπτει, με τα υπάρχοντα δεδομένα, οικονομική επίπτωση για τους συμμετέχοντες. Στην περίπτωση που η κυβέρνηση, παρανομώντας, προχωρήσει σε εφαρμογή των προβλεπόμενων ποινών στο άρθρο 56 του ν. 4823/2021 (όπως έπραξε και η προηγούμενη κυβέρνηση το 2017, για τους εργαζόμενους στο δημόσιο, με την τροπολογία Γεροβασίλη, που απέκλεισε από τις κρίσεις στελεχών, όσους συμμετείχαν στην απεργία – αποχή), επιχειρώντας να αποκλείσει εκπαιδευτικούς από τις επιλογές στελεχών λόγω συμμετοχής τους στην απεργία αποχή ή να προχωρήσει σε πειθαρχικά μέτρα εναντίον τους, εκείνοι έχουν τη δυνατότητα προσφυγής στη Δικαιοσύνη, όπως έγινε και με τον ν. 4489/2017 (νόμος Γεροβασίλη). Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., για να καλύψει τους συναδέλφους, θα προσφύγει ενισχυτικά και αυτό στα αρμόδια δικαστήρια και θα προχωρήσει στη σύνταξη και κατάθεση ενιαίου κειμένου ένστασης για τυχόν πειθαρχικές διαδικασίες.
3. Με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων για να υπάρχει απαρτία στο όργανο, πρέπει οι παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες. Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες, με αποτέλεσμα στην έναρξη της συνεδρίασης να τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων. Εάν δεν υπάρχει απαρτία (συμμετέχουν, δηλαδή, οι περισσότεροι συνάδελφοι στην απεργία-αποχή), η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται και δεν συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων. Αν ο Διευθυντής επιμείνει στην καταγραφή πρακτικού στο βιβλίο πρακτικών, παρά την έλλειψη απαρτίας, τότε οι συνάδελφοι υποβάλλουν εκ νέου τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία- αποχή, ζητούν την καταχώρηση της και αποχωρούν από την διαδικασία. Εάν υπάρχει απαρτία, οι συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή απαιτούν να καταχωρηθεί το περιεχόμενο της δήλωσης, ως άποψή τους, στο βιβλίο πρακτικών, ώστε να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και να μην υποχρεωθούν στη συμμετοχή τους στην αξιολογική διαδικασία (συγκρότηση ομάδων εργασίας, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.). Τονίζουμε ότι οι Διευθυντές/ντριες που συμμετέχουν στην απεργία αποχή καλύπτονται (λόγω της συμμετοχής τους σε νόμιμη απεργία) από τα όσα ορίζει το άρθρο 10 παρ.1 της Υ.Α. Επομένως δεν είναι υποχρεωμένοι να προβούν «…σε όσες από τις ενέργειες της αρμοδιότητας του συλλόγου διδασκόντων εξακολουθούν να παραλείπονται από τον σύλλογο…» ούτε «…Οι αποφάσεις του είναι υποχρεωτικές για τους εκπαιδευτικούς που ορίζει να συμμετέχουν στις εν λόγω ομάδες.» Αντίστοιχα εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στην απεργία αποχή και λαμβάνουν εντολές για συμμετοχή στις εν λόγω ομάδες δεν υποχρεούνται να τις εκτελέσουν λόγω της συμμετοχής τους σε νόμιμη απεργία.
4. Τις αμέσως επόμενες ημέρες, διοργανώνονται από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις, σε επίπεδο Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή/και περιφέρειας, ώστε οι συνάδελφοι να ενημερωθούν πλήρως για το περιεχόμενο των νομοθετημάτων και τις επιδιώξεις της κυβέρνησης, σχετικά με την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κάτι που καλούνται να πράξουν και οι Σ.Ε.Π.Ε. όλης της χώρας σε συνεργασία με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., ώστε, όπου είναι εφικτό, να εξασφαλίζεται η συμμετοχή και μελών του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Συνάδελφοι,

ο αγώνας για την αποτροπή της εφαρμογής της αντιδραστικής αξιολόγησης που επιβάλλει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας, άρχισε, κλιμακώνεται και θα είναι νικηφόρος. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα αποφασίζει όλες τις απαιτούμενες δράσεις, θα ενημερώνει άμεσα τους εκπαιδευτικούς και θα τους δίνει, νομικά κατοχυρωμένες, κατευθύνσεις, ώστε να μην υλοποιηθούν τα σχέδια της Κυβέρνησης. Τη μάχη θα τη δώσουμε οργανωμένα, συλλογικά, μαζικά και μαχητικά. Συμμετέχουν όλες και όλοι στην απεργία-αποχή.

Οι «ξέρεις ποιος είμαι εγώ»

kathimerini.gr

Τάκης Θεοδωρόπουλος

Ο άνθρωπος ήταν εκνευρισμένος. Και με το δίκιο του. Του ζήτησαν να κάνει κάτι το οποίο ο ίδιος αρνείται να κάνει. Κάτι απάνθρωπο, φοβερό, από αυτά που τραυματίζουν την αξιοπρέπεια και περιορίζουν την ελευθερία σου. Του ζήτησαν να φορέσει μάσκα. Να κάνει δηλαδή ό,τι κάνουν όλοι οι άλλοι γύρω του. Μα, δεν βλέπουν ότι αυτός δεν είναι σαν τους άλλους; Δεν βλέπουν ότι αυτός είναι ξεχωριστός; Δεν βλέπουν ότι αυτός δεν υπόκειται στους νόμους των κοινών θνητών; Τι να κάνει; Αναγκάστηκε να τους το υπενθυμίσει. «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ, κυρία μου; Εγώ κρατάω τον σταυρό του Χριστού». Ενώ εσύ τι είσαι; Μια απλή δασκάλα είσαι. «Με ποιο δικαίωμα με διακόπτεις και μου μιλάς;». Με το δικαίωμα που έχουν τα παιδιά στο σχολείο να μην κολλήσουν. Και ξέρετε, άγιε πατέρα, αν κολλήσουν τα παιδιά, θα κλείσει το σχολείο. «Ναι, αλλά ξέρεις ποιος είμαι εγώ;». Έχει αγριέψει ο άνθρωπος με το θράσος της κυρα-δασκάλας. «Εδώ οι άρχοντες του τόπου δέχτηκαν να φιλήσουν τον σταυρό χωρίς μάσκα». Άλλοι «ξέρεις ποιος είμαι εγώ» κι αυτοί. Θα έλεγα πως ο αρχιμανδρίτης του Αμυνταίου είναι ένας δύστροπος χαρακτήρας. Ένας στριμμένος άνθρωπος. Δεν έχει σημασία αν φοράει ράσο ή στολή αξιωματικού, αν είναι χειρουργός ή οδηγεί Μαζεράτι. Θα το έλεγα αν δεν πίστευα πως στην πραγματικότητα είναι ένας ανθρωπολογικός τύπος. Ο τύπος του «ξέρεις ποιος είμαι εγώ».

Και αυτό θα πρέπει να το λάβουν υπόψη όσοι προσπαθούν να εκμεταλλευθούν πολιτικά τους αντιεμβολιαστές. Όσοι πιστεύουν ότι μπορούν να επαναλάβουν το κίνημα των «αγανακτισμένων». Οι «αγανακτισμένοι» φώναζαν για το συμφέρον τους. Όπως λέει ο Κ. Τασούλας, ζητούσαν να καεί το «μπ… η Βουλή» μέχρι να μπουν οι ίδιοι στη Βουλή. Και όσοι τους εκμεταλλεύθηκαν, ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Καμμένος, η Χρυσή Αυγή, τα κατάφεραν επειδή τους υποσχέθηκαν ότι αυτοί μπορούν να τους εξασφαλίσουν το συμφέρον τους. Όταν δεν τα κατάφεραν, ξεφούσκωσαν σαν τα μπαλόνια μετά το πάρτι. Καμία σχέση με τους αντιεμβολιαστές. Αυτοί δεν έχουν κανένα συμφέρον να υπερασπιστούν – εξαιρούνται κάτι πονηρούτσικοι δικηγόροι και νοσηλευτές που τους βοηθούν με το αζημίωτο. Αυτοί υπερασπίζονται το «ξέρεις ποιος είμαι εγώ», που κυκλοφορεί σαν ζωτική ανάγκη στο ασυνείδητο του καθενός από μας. Η αντίδραση του αρχιμανδρίτη δεν είχε σχέση ούτε με τη θρησκεία ούτε με την Εκκλησία. Το «εγώ» του εθίγη, όπως θίγεται το «εγώ» τού καθενός που εξεγείρεται όταν ακούει τη λέξη «υποχρέωση» και τα παράγωγά της.

Είναι μια άμορφη μάζα που δεν ξέρει τι ζητάει. Απλώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σαν υγρό. Κοινωνικά ετερόκλητη, χωρίς πολιτικά αιτήματα ονειρεύεται διχασμούς και καταστροφές. Και ψάχνει την πολιτική της έκφραση στα αζήτητα. Καμία σχέση με όσα ζήσαμε το 2011.

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021

Υπουργείο Παιδείας: Απειλητικό τελεσίγραφο για τη διαδικασία της αξιολόγησης...

Κύριε, Γενικέ,
Με απειλητικό τελεσίγραφο ομοιάζει... ουχί με οδηγίες προς ε(μ)πιστημονικό προσωπικό...
Δεν τιμούν το υπουργείο μας τέτοια τελεσίγραφα που απευθύνονται σε ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ και ΔΑΣΚΑΛΕΣ που κατά καιρούς "ευχαριστούμε"... Είναι λυπηρό και απογοητευτικό!
Παρεμπιπτόντως, μαζί με τα τελεσίγραφα θα ήταν ωφέλιμο και χρήσιμο να αναλογιστούμε και τις ευθύνες μας... όπως... η ένδοια προσλήψεων στον ευαίσθητο τομέα των παράλληλων στηρίξεων. Και γίνομαι ακριβέστερος: για το σχολείο μας εγκρίνατε τέσσερις μαθητές για παράλληλη στήριξη και τοποθετήσατε μόνο δύο αναπληρωτές για αυτά τα παιδιά!! όπως επίσης, για τρεις μαθητές που φοιτούν σε τρεις διαφορετικές τάξεις, με διαφορετικό σχήμα ινσουλινοθεραπείας τοποθετήσατε μόνο μία σχολική νοσηλεύτρια!!!
Αναλάβετε τις ευθύνες σας... τα τελεσίγραφα ούτε πείθουν ούτε φοβίζουν ούτε φυσικά βοηθούν...
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος


Με σημερινό έγγραφο του ΥΠΑΙΘ, που υπογράφει ο Γεν. Γραμματέας, υπενθυμίζει πως αποτελεί υποχρέωση και καθήκον η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες αξιολόγησης. 


Αντιγράφω  το παραπάνω  έγγραφο-τελεσίγραφο:

Η αξιολόγηση (εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών) αποτελεί μια διαδικασία εκπαιδευτικής ανατροφοδότησης προς το συμφέρον πρωτίστως των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριων, της εκπαιδευτικής κοινότητας και του κοινωνικού συνόλου, εν γένει. Και τούτο διότι η συμμετοχή στην ως άνω διαδικασία στοχεύει στην αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και έχει βελτιωτικό χαρακτήρα. 
 Επιπλέον, επισημαίνεται ότι η συμμετοχή στις διαδικασίες αξιολόγησης αποτελεί εκπλήρωση υπαλληλικού καθήκοντος και υποχρέωση, η οποία απορρέει από τους με αριθμό 4692/2020 (Α’ 111) και 4823/2021 (Α’ 136) νόμους. 
 Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενεργοποιούνται οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες. 
 Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ   
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΠΤΣΗΣ 

Υγειονομικοί Έλεγχοι στις σχολικές μονάδες. Διενεργούνται;


Κύριε, Υπουργέ της Δημόσιας Υγείας,
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή με την έναρξη του διδακτικού έτους, το υπουργείο Υγείας επισημαίνει με εγκύκλιό του, τους υγειονομικούς ελέγχους που πρέπει να διενεργούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες σε όλες τις σχολικές μονάδες.
Οι σχετικές ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις που επικαλείται το υπουργείο, δυστυχώς, δεν τηρούνται και ούτε εφαρμόζονται. Αν πραγματοποιηθούν σύμφωνα με την εγκύκλιό σας, οι προβλεπόμενοι υγειονομικοί έλεγχοι ούτε ολοήμερα θα λειτουργήσουν και ούτε γεύματα θα διανέμονται, αφού κανένα σχολείο δεν διαθέτει χειριστές τροφίμων!
Και βέβαια, οι Διευθυντές/Διευθύντριες, όλων των σχολικών μονάδων είναι υπεύθυνοι/νες και υπόλογοι/γες για την εφαρμογή των υγειονομικών διατάξεων.
Ουαί κι αλίμονο, αν συμβεί κάτι...
Καληνύχτα σας...

Πηγή:taxheaven.gr

Δ1γ/Γ.Π/οικ. 55923/14-9-2021
Υγειονομικοί έλεγχοι στα σχολεία όλων των βαθμίδων και των ειδικών κατηγοριών, ημερήσια και νυχτερινά, δημόσια και ιδιωτικά και στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, δημόσιους και ιδιωτικούς για το σχολικό έτος 2021 - 2022

Αθήνα 14/9/2021
Αριθ.πρωτ.: Δ1γ/Γ.Π/οίκ. 55923


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ

Ταχ. Δ/νση: Αριστοτέλους 17
Τ.Κ.: 10433 Αθήνα
Πληροφορίες: Τμήμα Γ'- Κ. Μωραίτου
Τηλέφωνο: 2132161343
E-mail: tyk@moh.gov.gr

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

ΘΕΜΑ: «Υγειονομικοί έλεγχοι στα σχολεία όλων των βαθμίδων και των ειδικών κατηγοριών, ημερήσια και νυχτερινά, δημόσια και ιδιωτικά και στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, δημόσιους και ιδιωτικούς για το σχολικό έτος 2021 - 2022».


Σχετ.: 1) Ο νόμος 3730/2008 (A' 262), «Προστασία ανηλίκων από τον καπνό και τα αλκοολούχα ποτά και άλλες διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2) Η Υγ. Διάταξη με αριθμ. πρωτ. Υ1γ/Γ.Π./οίκ. 81025/27-08-2013 (B' 2135), με ΑΔΑ:ΒΛ94Θ-83Λ Υγειονομική Διάταξη «Κανόνες υγιεινής σχολικών κυλικείων, καντινών (σταθερών), χώρων εστίασης εντός των σχολείων και καθορισμός των προϊόντων που διατίθενται από αυτά εντός δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».
3) Η Υγ. Διάταξη με αριθμ. πρωτ. Υ1γ/Γ.Π./οίκ.96605, 17-10-2013 (B'2800) «Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ' αριθμ. Πρωτ. Υ1γ/Γ.Π./οίκ. 81025/27-8-2013 (ΦΕΚ 2135/τ.Β'/29-8-2013 με ΑΔΑ:ΒΛ94Θ-83Λ «Κανόνες υγιεινής σχολικών κυλικείων, καντινών (σταθερών), χώρων εστίασης εντός των σχολείων και καθορισμός των προϊόντων που διατίθενται από αυτά εντός δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» 
4) Η Υγ. Διάταξη με αριθμ. πρωτ. Υ1γ/Γ.Π/οικ.47829/23.3.2017 (B' 2161) με ΑΔΑ: ΩΡΦ1465ΦΥΟ-Π7Ε «Υγειονομικοί Όροι και Προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων τροφίμων / ποτών και άλλες διατάξεις».
5) Η ΚΥΑ με αριθμ. πρωτ. οίκ. 16228/2017, (B'1723). «Απλούστευση και προτυποποίηση των διοικητικών διαδικασιών γνωστοποίησης λειτουργίας Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρων και Κινηματογράφων».
6) Η Απόφαση με αριθμ. Υ1α/ΓΠ/οικ.76785/12-10-2017,(B' 3758) «Ιατρικός έλεγχος προσωπικού, διατροφή και κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων στους δημόσιους και ιδιωτικούς βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς».
7) Η Απόφαση με αριθμ. Δ1α/ΓΠ/οικ.43289, 12-6-2018, (B'2179) «Τροποποίηση των άρθρων 3 & 4 της Υ1α/ΓΠ/οικ.76785/2017 (ΦΕΚ 3758/ τ.Β'/25-10-2017) «Ιατρικός έλεγχος προσωπικού, διατροφή και κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων στους δημόσιους και ιδιωτικούς
βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς».
8) Η Εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας με αριθμ. πρωτ. Υ1/ΓΠ/οικ.15903,17-2-2014 με ΑΔΑ:ΒΙΕ4Θ-ΔΙΜ «Κανόνες υγιεινής για την πρόληψη μετάδοσης λοιμώξεων στους χώρους των βρεφικών, βρεφονηπιακών, παιδικών σταθμών, δημόσιων και ιδιωτικών».
9) Η Εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας με αριθμ. πρωτ. Δ1β/ΓΠ/οικ.52849/27-8-2020 με ΑΔΑ:9ΒΔ6465ΦΥΟ-ΜΟ1 «Διατροφή παιδιών στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς».
10) Η Εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας με αριθμ. πρωτ. Δ1γ/Γ.Π.οικ.57739/18-09-2020 με ΑΔΑ:Ψ6ΙΝ465ΦΥΟ-Κ8Λ «Μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας στο πλαίσιο αποφυγής της διασποράς του κορωνοιού SARS-CoV-2, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
11) Η εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας με αρ. πρωτ. Δ1γ/ΓΠ/ οικ. 199541/20-3-2020 με ΑΔΑ:6ΚΨ6465ΦΥΟ-1ΝΔ « Μέτρα καθαρισμού και απολύμανσης σε χώρους και επιφάνειες κατά την εξέλιξη της πανδημίας του SARS-CoV-2».
12) Η εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας με αρ. πρωτ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 15447/05-03-2020 με ΑΔΑ:68ΦΦ465ΦΥΟ- 51Λ Οδηγίες σχετικά με τα μέτρα πρόληψης κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στις Σχολικές Μονάδες και φορείς που προσφέρουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες».
13) Η εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας με αρ. πρωτ. Δ1/Γ.Π.οικ.28953/07-05-2020 με ΑΔΑ:ΨΗΙΚ465ΦΥΟ-3ΒΑ 7-5-2020 «Μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας μέσω καθαρισμού και εφαρμογής απολυμαντικών μέσων σε επιφάνειες) στο πλαίσιο αποφυγής της διασποράς του κορωνοϊού SARS-CoV-2 μετά την επιστροφή στις Σχολικές Μονάδες και στους φορείς που προσφέρουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες».
14) Η εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας με αρ. πρωτ. Δ1/ΓΠ οικ. 986/08-01-2021 με ΑΔΑ:6ΦΗΑ465ΦΥΟ-Ν79 «Συστάσεις για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων με έμφαση στον εξαερισμό των εσωτερικών χώρων τους κατά τη χειμερινή περίοδο με απώτερο σκοπό τον περιορισμό της διασποράς του ιού SARS-CoV-2».
15) Η Κ.Υ.Α με αρ. πρωτ. Δ1α/ΓΠ.οικ.55400/10.9.2021 (Β'4206) «Έκτακτα μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας από 13/9/2021 & ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα 20/9/2021 και ώρα 6:00» και η Κ.Υ.Α με αρ. πρωτ. Δ1α/Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021, (Β'4207) «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου.... εργασίας».
16) Οι επικαιροποιημένες οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ για λοίμωξη από το νέο κορωνοιό SARS-CoV-2 (COVID- 19) στην εκπαίδευση (2021).

Η πανδημία της νόσου του κορωνοιού (COVID-19) παραμένει σε εξέλιξη. Βάσει των επιδημιολογικών δεδομένων έως σήμερα και ενόψει της έναρξης του νέου σχολικού έτους 2021-2022 λόγω των εκτάκτων μέτρων που ισχύουν εξ' αιτίας της πανδημίας από τον κορωνοιό SARS-COV-2, κρίνεται αναγκαία η εντατικοποίηση των υγειονομικών ελέγχων στις εκπαιδευτικές μονάδες που βρίσκονται στην περιοχή αρμοδιότητάς σας, σύμφωνα με τα ανωτέρω σχετικά, με στόχο την προστασία της Δημόσιας Υγείας.

Α. ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ
Οι κανόνες υγιεινής πρέπει να τηρούνται σε όλους τους χώρους (αίθουσες διδασκαλίας, αύλειος χώρος, κοινόχρηστοι χώροι, αποχωρητήρια κ.λ.π) των σχολείων, των βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών σύμφωνα με την σχετ. (4) Υ.Δ.. Ειδικότερα πρέπει να διαπιστώνεται αν πληρούνται οι όροι σχετικά με τον τακτικό αερισμό των αιθουσών, τον επαρκή καθαρισμό όλων των χώρων, των θρανίων, των γραφείων σε καθημερινή βάση κ.λπ.

Κατά την διενέργεια των υγειονομικών ελέγχων πρέπει να δίνεται προσοχή στην τήρηση της εφαρμογής των υγειονομικών διατάξεων αναφορικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις διασφάλισης της υγιεινής της ύδρευσης και της αποχέτευσης με ιδιαίτερη έμφαση στην καθαριότητα και απολύμανση ανωτ. σχετ. (13) των εγκαταστάσεων των αποχωρητηρίων καθώς επίσης στον εφοδιασμό τους με χαρτί, σαπούνι, αντισηπτικό διάλυμα και κάδους απορριμμάτων, της διαχείρισης των απορριμμάτων, την γενικότερη τήρηση της καθαριότητας, της επάρκειας του αερισμού και του κλιματισμού ούτως ώστε ο σχολικός πληθυσμός να δραστηριοποιείται σε υγιεινό περιβάλλον και να αποφεύγεται η δημιουργία ανθυγιεινών εστιών.

Επισημαίνεται σε περίπτωση χρήσης επιβατηγών οχημάτων μεταφοράς μαθητών πρέπει να τηρούνται τα προβλεπόμενα στην ανωτ. σχετ. (10) εγκύκλιο, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτά που χρησιμοποιούνται και εκτός σχολικών μονάδων.

Β. ΥΓΙΕΙΝΗ ΧΩΡΩΝ ΕΣΤΙΑΣΗΣ

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στα κυλικεία των σχολείων, στις καντίνες (σταθερές) και στους χώρους εστίασης των σχολείων, προκειμένου να διαπιστώνεται η τήρηση των όρων και των προϋποθέσεων των σχετικών Υγειονομικών Διατάξεων (και παράλληλα να εξετάζεται αν τα προσφερόμενα είδη είναι αυτά που καθορίζονται στις ανωτ. (2 και 3) σχετικές Υγειονομικές Διατάξεις.

Αναφορικά με τα προγράμματα διανομής τροφίμων στα σχολεία (π.χ. ετοίμων γευμάτων, φρούτων, κ.α.) τα οποία πραγματοποιούνται από φορείς υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή άλλων αρμόδιων Υπουργείων, αυτά πρέπει να τηρούν τους όρους της ανωτέρω σχετικής νομοθεσίας. Ο υπεύθυνος φορέας που υλοποιεί το εκάστοτε πρόγραμμα, οφείλει να ενημερώσει την Υπηρεσία μας σχετικά με τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα καθώς και τους προμηθευτές - παρασκευαστές των γευμάτων με πλήρη στοιχεία αυτών (επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση), ώστε στη συνέχεια να ενημερωθούν οι αρμόδιες οικείες Υγειονομικές Υπηρεσίες, προκειμένου να προβούν σε τακτικούς ή/και έκτακτους υγειονομικούς ελέγχους.

Για τους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς αναφορικά με τον ιατρικό έλεγχο του προσωπικού τους και την τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων, επισημαίνουμε την εφαρμογή των ανωτέρω (6 και 7) σχετικών Αποφάσεων και σχετ (9) εγκύκλιο. Κρίνεται σκόπιμο, να διεξάγονται Υγειονομικοί έλεγχοι και στις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, που λειτουργούν γύρω και σε μικρή απόσταση από τα σχολικά συγκροτήματα.

Ειδικότερα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης COVID-19 σε σχέση με την λειτουργία των σχολικών συγκροτημάτων.

• Λήψη μέτρων περιορισμού συγχρωτισμού, τήρησης αποστάσεων (π.χ. διαφορετικά διαλείμματα, διαγράμμιση σε χώρους σίτισης - κυλικεία, χώρος διανομής τροφίμων σε προγράμματα σχολικών γευμάτων)
• Τήρηση των μέτρων ατομικής υγιεινής με έμφαση στην συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών.
• Τοποθέτηση αντλίας αλκοολούχου διαλύματος στα σημεία πλύσης των χεριών
• Σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές με μέριμνα για την σχετική εκπαίδευση καθώς και του βοηθητικού προσωπικού και των εργαζομένων σε χώρους σίτισης.
• Τακτικός αερισμός αιθουσών (και εφόσον γίνεται χρήση κλιματιστικών μηχανημάτων να εφαρμόζεται η Δ1δ/ΓΠ. οικ. 26635/23-4-2020 εγκύκλιος «Λήψη μέτρων διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας από ιογενείς λοιμώξεις κατά τη χρήση κλιματιστικών μονάδων»).
• Καθαριότητα και απολύμανση επιφανειών και χώρων
• Ανάρτηση εικονογραφημένων οδηγιών σε κατάλληλα σημεία, ενημέρωση του σχολικού πληθυσμού για τον τρόπο μετάδοσης του ιού.
• Τήρηση πρωτοκόλλου ΕΟΔΥ σε περίπτωση κρούσματος.

Οδηγίες για την ασφαλή λειτουργία κυλικείων και χώρων εστίασης:

Για την προστασία των μαθητών και των εργαζομένων στη σχολική μονάδα πρέπει να τηρούνται τα σχετικά των ανωτ. σχετ. (2, 3 και 8).
Ειδικότερα:

• Απασχόληση του προσωπικού των κυλικείων-καντίνες (αναφορικά με τη μη μετάδοση της λοίμωξη Covid-19) σύμφωνα με τις γενικότερες οδηγίες του ΕΟΔΥ όπως κάθε φορά ισχύουν για τα ΚΥΕ.
• Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας από το προσωπικό κατά την διάρκεια της εργασίας στο κυλικείο (προετοιμασία ή διανομή προϊόντων).
• Τακτικός και σχολαστικός καθαρισμός των χεριών του προσωπικού (οδηγίες του ΕΟΔΥ) με σαπούνι και ζεστό νερό.
• Χρήση γαντιών μιας χρήσεως, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
• Όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με πιστοποιητικό υγείας σύμφωνα με την Υγειονομική Διάταξη με αριθμ. πρωτ. Υ1γ/Γ.Π/οικ 35797/4.4.2012 (Β'1199), όπως κάθε φορά ισχύει και να τηρούν τα μέτρα προσωπικής υγιεινής.
• Εφαρμογή μεθόδων καθαρισμού - απολύμανσης (σχετ. 11) και απεντόμωσης - μυοκτονίας της επιχείρησης.
• Εκπαίδευση του προσωπικού αναφορικά με την τήρηση κανόνων υγιεινής
• Τακτικός και καλός αερισμός του χώρου.
• Διάθεση των προσυσκευασμένων τροφίμων σύμφωνα με τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων. Ειδικά επισημαίνεται για τα προιόντα που διατίθενται μετά από επεξεργασία από το κυλικείο, ότι πρέπει να τοποθετούνται σε χάρτινο περιτύλιγμα.
• Μέριμνα για την αποφυγή συνωστισμού κατά την διάρκεια του διαλείμματος σύμφωνα με τις εκάστοτε οδηγίες του ΕΟΔΥ.
• Τοποθέτηση φιάλης αλκοολούχου διαλύματος με αντλίας έγχυσης σε ευκρινή θέση για την υγιεινή των χεριών, προς χρήση των μαθητών και του προσωπικού.
• Ανάρτηση αφισών σε εμφανή θέση για την σωστή χρήση του αντισηπτικού αλλά και των μέτρων ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής.

Προς διευκόλυνση του έργου των Υγειονομικών Επιθεωρητών Επισυνάπτεται Προτυποποιημένο έντυπο ελέγχου (Το ανωτέρω έντυπο δεν είναι περιοριστικό και δύναται να συμπληρώνεται και να επικαιροποιείται).

Οι Υπηρεσίες ελέγχου παρακαλούνται να μεριμνούν για την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων των ελέγχων που διενεργούν στην Υπηρεσία μας. Επίσης εφιστούμε την προσοχή στην αυστηρή τήρηση της αντικαπνιστικής νομοθεσίας.

Παράλληλα παρακαλούμε στα αποτελέσματα των ανωτέρω ελέγχων, όπως συμπεριλαμβάνονται και τα στοιχεία ελέγχου της τήρησης της αντικαπνιστικής νομοθεσίας. (επισυνάπτεται σχετικό υπόδειγμα- πίνακας αποτελεσμάτων ελέγχων).

Τα Υπουργεία στα οποία κοινοποιείται η παρούσα, παρακαλούνται όπως ενημερώσουν τους εποπτευόμενους συναρμόδιους φορείς τους, καθώς και τα νομικά πρόσωπα που εποπτεύουν, με στόχο την προστασία της Δημόσιας Υγείας.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ