Τρίτη 30 Αυγούστου 2022

Ευχαριστήρια επιστολή της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως στους εκπαιδευτικούς που συνταξιοδοτούνται φέτος




Ευχαριστήρια επιστολή της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως στους εκπαιδευτικούς που συνταξιοδοτούνται φέτος

Αγαπητή/αγαπητέ παιδαγωγέ,

Θέλω να σας ευχαριστήσω από καρδιάς για την πολυετή ενεργό συμμετοχή σας στην εκπαίδευση και τη συστηματική σας προσπάθεια να μεταλαμπαδεύσετε γνώσεις, να καλλιεργήσετε δεξιότητες και να προωθήσετε αξίες στις μαθήτριες και τους μαθητές σας, στη νέα γενιά της χώρας μας.

Ιδιαιτέρως σας ευχαριστώ και για την καίρια συμβολή σας στην υλοποίηση σημαντικών αλλαγών τα τελευταία χρόνια, που στοχεύουν σε ένα σχολείο πιο σύγχρονο, συμπεριληπτικό, που παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά μας και τα κινητροδοτεί να ανακαλύψουν και να αναπτύξουν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους, ώστε να διεκδικήσουν το μέλλον που τους αξίζει.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ψηφιακός μετασχηματισμός, διπλασιασμός προτύπων και πειραματικών σχολείων, εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, τράπεζα θεμάτων, νέα προγράμματα σπουδών, ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων, αξιολόγηση, επιμορφώσεις, είναι κάποιες από τις αλλαγές στο σχολείο, που δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν χωρίς τις δικές σας προσπάθειες, χωρίς τον δικό σας καταλυτικό ρόλο.

Κλείνοντας πίσω σας την πόρτα του σχολείου, μαζί με την πολύτιμη εμπειρία που αποκομίσατε καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας σας, ευχόμαστε να παίρνετε ευχάριστες αναμνήσεις, που θα σας συντροφεύουν στη μετέπειτα πορεία σας. Αυτό που αφήνετε, ωστόσο, πέρα από το σημαντικό σας έργο που εμπλουτίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, είναι το ανεξίτηλο αποτύπωμά σας σε πάρα πολλές μαθήτριες και μαθητές μας, που θα συνεχίσουν να οικοδομούν πάνω σε όσα εσείς τους διδάξατε. Στα διδακτικά αντικείμενα, τις αξίες, το ήθος, τα πραγματικά μαθήματα ζωής που τους δώσατε.

Θα συνεχίσουμε να χαιρόμαστε να λαμβάνουμε τις ιδέες και τις προτάσεις σας, για να αξιοποιήσουμε τις πλούσιες γνώσεις και εμπειρίες σας προς όφελος της εκπαιδευτικής μας κοινότητας και ιδίως των παιδιών μας.

Παρακαλώ να δεχθείτε, ακόμη μια φορά, την έκφραση της βαθιάς μας ευγνωμοσύνης για την προσφορά σας και τις ευχές μας για το καλύτερο στο νέο κύκλο της ζωής σας.

Με εκτίμηση,

Νίκη Κεραμέως

Σάββατο 27 Αυγούστου 2022

Μητσοτάκης: Θα αναλάβω το κόστος να οδηγήσω την χώρα σε σταθερό λιμάνι...

Σημεία από την ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή, στην προ Ημερησίας Διατάξεως συζήτηση σε επίπεδο Αρχηγών Κομμάτων


Γιατί παίρνω το λόγο

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, παίρνω το λόγο στη σημερινή συζήτηση, η οποία διεξήχθη -όπως είδατε- με πολύ μεγάλη ταχύτητα κατόπιν ανταπόκρισης του αιτήματός μου για να ανοίξει η Βουλή νωρίτερα, με την ελπίδα ότι θα οδηγήσει σε λύσεις. Λύσεις οι οποίες θα καλύπτουν τα όποια κενά εντοπίζονται ακόμα σε κρίσιμες λειτουργίες των κρατικών μας δομών.

Παίρνω το λόγο με τη προσδοκία ότι η συζήτηση θα γίνει σε κλίμα εθνικής ευθύνης, όπως απαιτεί κάθε θέμα σχετικό με την εθνική ασφάλεια της χώρας. Αλλά και με την πεποίθηση ότι μπορούμε, παρά τη μεγάλη τοξικότητα, να αναζητήσουμε κάποιες συγκλήσεις σε ένα πεδίο, όπως αυτό των Κρατικών Υπηρεσιών Ασφάλειας, το οποίο δεν επιτρέπει κομματικούς ανταγωνισμούς. Γιατί τα διαχρονικά λάθη όλων των κυβερνήσεων πρέπει επιτέλους να βρουν, την ώριμη συλλογική τους υπέρβαση.

Καμία πρωτοβουλία μας δεν πρέπει να υπονομεύσει το έργο της ΕΥΠ

Υποδέχθηκα με αυτοκριτική τα όσα συνέβησαν με τη νόμιμη επισύνδεση του τηλεφώνου του κυρίου Ανδρουλάκη.
  • Όταν την πληροφορήθηκα δεν δίστασα να παραδεχτώ ότι ήταν λάθος. Στο οποίο απάντησα αμέσως με αλλαγές προσώπων στην ΕΥΠ, αλλά και στη Γενική Γραμματεία του Πρωθυπουργού. Και στη συνέχεια, με ειδική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που πλέον εγκαθιστά πρόσθετες εγγυήσεις ασφάλειας στις επικοινωνίες, την οποία και καταθέτω στα πρακτικά.
  • Δέχτηκα, επίσης, αμέσως η υπόθεση να έρθει στην Ολομέλεια, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και συμφώνησα προφανώς να συγκροτηθεί Εξεταστική Επιτροπή με εισήγηση της μειοψηφίας, ένα δικαίωμα που καλό είναι να θυμίζουμε ότι καθιερώθηκε από αυτήν την κυβέρνηση και καλά κάνετε σήμερα και το αξιοποιείτε.
  • Παράλληλα, κατέθεσα τέσσερις τομές αλλαγών με στόχο να διαμορφώσουμε από κοινού μια νέα πραγματικότητα στο σκοτεινό χώρο των μυστικών υπηρεσιών.
Προσοχή όμως, καμία πρωτοβουλία μας δεν πρέπει να υπονομεύσει το έργο τους και κάθε πρωτοβουλία μας οφείλει να σεβαστεί το σημαντικό εθνικό έργο το οποίο επιτελεί σήμερα η ΕΥΠ. Θα πρέπει να βελτιώσει και όχι να βαλτώσει τη δράση της. Γιατί μεταξύ άλλων είναι η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών που συντέλεσε καθοριστικά ώστε να μας βρει έτοιμους η μαζική μεταναστευτική εισβολή που επιχειρήθηκε στον Έβρο. Είναι αυτή που συμβάλλει στους καθημερινούς αμυντικούς και διπλωματικούς μας χειρισμούς. Μέσω δικών της μηχανισμών εξιχνιάζονται σοβαρά ποινικά εγκλήματα. Την ίδια ώρα, η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών έχει μόνιμο και διαρκές μέτωπο με την εγχώρια και διεθνή τρομοκρατία.

Τέσσερις αλήθειες για τις επισυνδέσεις

Προϋπόθεση για μια παραγωγική συζήτηση είναι να τοποθετήσουμε το θέμα, κατ’ αρχάς, στις αληθινές του διαστάσεις. Ώστε μια διαχρονική αδυναμία της Πολιτείας να μην μετατραπεί σε δηλητήριο της κοινωνίας… Γιατί στο εσωτερικό -το ξέρετε καλά- κυκλοφορούν πολύ εύκολα εύπεπτα σενάρια κατασκοπείας τα οποία, όμως, πριονίζουν τους θεσμούς. Αλλά και στο εξωτερικό, πολλοί θα ήταν αυτοί που θα ήθελαν μια Ελλάδα απροστάτευτη και αδύναμη. Ξεκινώ λοιπόν με 4 αλήθειες.
  • Αλήθεια πρώτη: Πρέπει να εκλείψει, κάθε σύγχυση η οποία σκόπιμα διακινείται μεταξύ της χρήσης κακόβουλων λογισμικών τύπου Predator και νόμιμων επισυνδέσεων της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών που γίνονται για λόγους ασφάλειας και πάντα με την έγκριση του αρμόδιου Εισαγγελέα.
-Για τα πρώτα υπάρχει ρητή διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχουν στις ελληνικές υπηρεσίες και αυτό επιβεβαιώνεται και από το απόρρητο πόρισμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.
-Όσον αφορά τώρα τις νόμιμες επισυνδέσεις. Αυτές όπως ξέρετε καλά εκτείνονται σε ένα ευρύ φάσμα: από την Εθνική Άμυνα, από τη δράση της Αστυνομίας, του Λιμενικού, μέχρι την τρομοκρατία, τη δίωξη ναρκωτικών, τις απαγωγές. Όλες, όμως, λειτουργούν με βάση ένα ειδικό πρωτόκολλο, το οποίο προϋπήρχε και το οποίο με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα έχει έρθει η ώρα να επαναξιολογήσουμε. Θυμίζω στο Σώμα ότι ήταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το 2018, που αφαίρεσε τη δεύτερη υπογραφή του Εισαγγελέα προκειμένου να νομιμοποιούνται οι επισυνδέσεις.
  • Αλήθεια δεύτερη: η υπόθεση του Νίκου Ανδρουλάκη ανέδειξε πράγματι ένα κενό, ένα σοβαρό κενό σε αυτό το πρωτόκολλο. Η διαδικασία τηρήθηκε κανονικά, με την έγκριση της Εισαγγελέως, ακριβώς όπως ορίζει η διάταξη που ψηφίστηκε το 2018. Όμως, υποτιμήθηκε το γεγονός ότι η παρακολούθηση αυτή αφορούσε έναν προβεβλημένο πολιτικό. Κάτι που σημαίνει ότι η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών έπρεπε να είχε τα κατάλληλα φίλτρα και να δείξει διαφορετικά αντανακλαστικά σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Και αυτό ακριβώς ήταν και το νόημα της φράσης μου, για μια πράξη τυπικά επαρκή -νόμιμη το επαναλαμβάνω- αλλά πολιτικά μη αποδεκτή. Και αυτή είναι και η ουσία της απόφασής μας, σε πρώτη φάση, μέχρι που να καταλήξουμε σε πιο δραστικές θεσμικές παρεμβάσεις, να επανέλθουμε τουλάχιστον στον δεύτερο Εισαγγελέα, ο οποίος -όπως ξαναλέω- είχε καταργηθεί επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Θα είναι τουλάχιστον ένα δεύτερο φίλτρο, ένα δεύτερο μάτι, προκειμένου να εγκριθεί η νομιμότητα της κάθε νόμιμης επισύνδεσης.
  • Αλήθεια τρίτη: είναι προφανές ότι σε ολόκληρο τον κόσμο οι δραστηριότητες των μυστικών υπηρεσιών καλύπτονται από το απόρρητο και κινούνται εκτός δημοσιότητας. Το ίδιο ισχύει για όσους και όσα αυτές ερευνούν. Εκεί άλλωστε οφείλουν την αποτελεσματικότητά τους. … Όσο αναγκαία είναι, άλλο τόσο αντικειμενικά δύσκολη προκύπτει η πλήρης δημόσια προσέγγιση και κατανόηση των χειρισμών αυτού του χαρακτήρα. Όσοι το αρνούνται, απλά δεν λένε την αλήθεια και κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους.
  • Αλήθεια τέταρτη: από την πρώτη ώρα που η κυβέρνηση κι εγώ προσωπικά έλαβα γνώση των γεγονότων, κάλεσε η κυβέρνηση τον ενδιαφερόμενο να ενημερωθεί προσωπικά, καθώς γνωρίζετε πολύ καλά ότι τα στοιχεία αυτά δεν μπορούν να δημοσιοποιηθούν. Ταυτόχρονα, άλλαξε την ελαστικότερη ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ, θέτοντας διπλό δικαστικό φίλτρο στις επισυνδέσεις, συμφώνησε αμέσως στην εκκίνηση όλων των κοινοβουλευτικών διαδικασιών, συμπεριλαμβανομένης και της συζήτησης την οποία διεξάγουμε σήμερα, ενώ έχει ενεργοποιηθεί και η Δικαιοσύνη σε επίπεδο Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, στο ανώτατο δηλαδή επίπεδο.
Τα παραπάνω, νομίζω ότι βοηθούν οποιονδήποτε θέλει να δει με νηφαλιότητα τα πράγματα. Μακριά από υπερβολές και άλλους κινδύνους. Βεβαίως υπάρχει η ανάγκη της διαφάνειας. Στο όνομα της διαφάνειας, όμως, δεν πρόκειται να γίνουν φέιγ βολάν τα δελτία μιας μυστικής υπηρεσίας.

Τα τέσσερα πεδία των αλλαγών στον τρόπο λειτουργίας της ΕΥΠ

Με δεδομένες αυτές τις τέσσερις αλήθειες τις οποίες περιέγραψα, έχω ανακοινώσει ισάριθμα πεδία στα οποία η κυβέρνηση προτίθεται να φέρει αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών. Προτάσεις που θα ενισχύουν τη διαφάνεια και τη λογοδοσία, χωρίς όμως να υπονομεύουν την αποστολή της. Πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας για τις νόμιμες επισυνδέσεις. Τέτοιες, όμως, που δεν θα ακυρώνουν την εθνική συμβολή της υπηρεσίας. Και πρόσθετες πρόνοιες προστασίας ειδικά για τα δημόσια πρόσωπα.
Σταθερή επικοινωνία της Υπηρεσίας με τα αρμόδια κοινοβουλευτικά όργανα. Ήδη, θέλω να θυμίσω ότι με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου κατέστη υποχρεωτική η ακρόαση του διοικητή της ΕΥΠ από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, κάτι το οποίο δεν προβλεπόταν στο προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο. Και ο καινούργιος Διοικητής, ένας καταξιωμένος διπλωμάτης, υπέστη την «δοκιμασία», τη βάσανο της ακρόασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, άσχετα αν φροντίσατε με τρόπο παντεντελώς αντιθεσμικό να καταπατήσετε κάθε έννοια μυστικότητας αυτής της διαδικασίας.
Οι τίτλοι, λοιπόν, για να διευκολύνω την συζήτηση μας, ως προς το όποιο θετικό αποτύπωμα μπορεί να έχει για να καταθέσουμε προτάσεις για το μέλλον, είναι οι εξής:
  • Ενίσχυση της λογοδοσίας της ΕΥΠ μέσω πιο σταθερής εποπτείας του Κοινοβουλίου, μέσω της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.
  • Αναβάθμιση του ρόλου του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας για την καλύτερη αξιοποίηση των πληροφοριών της ΕΥΠ.
  • Θωράκιση του πλαισίου των νόμιμων επισυνδέσεων, ειδικά όταν αυτές αφορούν πολιτικά πρόσωπα.
  • Και βέβαια, ενίσχυση του εσωτερικού ελέγχου, της διαφάνειας, της εξωστρέφειας όσο και της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών.
Όπως έχω πει, είναι η βάση μιας διακομματικής ημερήσιας διάταξης, που θεωρώ ότι μπορεί να οικοδομήσει μια σύγχρονη δημοκρατική, αποτελεσματική Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Απέναντι στα κενά τα οποία αναμφισβήτητα υπάρχουν σήμερα, αλλά και σε αυτά που μπορεί να προκύψουν αύριο.

Εργαλειποίηση από ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ

Διότι είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το ΠΑΣΟΚ, επιχειρεί να εργαλειοποιήσει ένα πραγματικό θέμα, διαμορφώνοντας δήθεν σκηνικό πολιτικής κρίσης. Να παρουσιάσει ένα ατυχές γεγονός, ως μια δήθεν γενικευμένη κατάσταση. Και μια επιχειρησιακή αστοχία, ως τάχα πολιτική εντολή της κυβέρνησης, εντολή η οποία, υποτίθεται, – την αποδίδετε την εντολή παρακολούθησης του κυρίου Ανδρουλάκη σε μένα προσωπικά – θυμίζει κάποιες αρνητικές στιγμές από το ιστορικό παρελθόν.
Αυτό το οποίο λέτε είναι ψέμα. Και δεν είναι απλά ψέμα. Είναι ανέντιμο και είναι ανήθικο. Και περνά πέρα από τα όρια της πολιτικής αντιπαράθεσης, για αυτό και επιστρέφεται στον αποστολέα. Και είναι κρίμα πραγματικά, είναι κρίμα, μέσα από την μεγαλοποίηση αυτού του θέματος να προσφέρετε στο πιάτο όσα ακριβώς χρειάζονται αυτοί οι οποίοι καραδοκούν εκτός συνόρων, ποντάροντας στην πολιτική αστάθεια μέσα σε ένα ασταθές πολιτικό περιβάλλον. Και δίνετε τόσο εύκολα επιχειρήματα, σε εκείνους που θέλουν την αποδυνάμωση των μυστικών μας υπηρεσιών, γιατί βρίσκουν συνεχώς αποτελέσματα απέναντι τους.

Ο κριτής της ποιότητας του Κράτους Δικαίου στην χώρα μας

Και εν πάση περιπτώσει, επειδή πολύς λόγος, κύριε Τσίπρα, έχει γίνει για το Κράτος Δικαίου, μπορούμε να συμφωνήσουμε, επιτέλους, ποιος είναι ο κριτής της ποιότητας του Κράτους Δικαίου στην χώρα μας; Ένας κριτής πιστεύω ότι μπορεί να υπάρχει αντικειμενικός, σε ευρωπαϊκό επίπεδο τουλάχιστον, και αυτή είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λοιπόν, στην Έκθεσή της, «2022, Rule of Law, Κράτος Δικαίου στην Ελλάδα», κάνει μια συνολική αποτύπωση της ποιότητας της Δημοκρατίας μας και της ισχύος των θεσμών μας.

Δεν έχουν καμία σχέση αυτά τα οποία λέει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αυτά τα οποία περιγράφετε. Κάνει κάποιες συστάσεις; Λιγότερες από ό,τι σε άλλες χώρες; Βεβαίως και κάνει συστάσεις. Αλλά τι σχέση, τι σχέση έχει το κείμενο αυτό με αυτή την δυστοπική εικόνα την οποία παρουσιάζετε για το πού βρίσκεται η χώρα σήμερα; Το καταθέτω στα πρακτικά. Ρίχτε του μια ματιά. Μπορεί να σας είναι χρήσιμο πριν τις ομιλίες σας.

Ζητώ από όλους να πέσουν οι τόνοι

Γι’ αυτό, λοιπόν, ζητώ από όλους να πέσουν οι τόνοι.
  • Το θέμα είναι πλέον και στα χέρια της Δικαιοσύνης, αλλά βρίσκεται και στην ευθύνη της Βουλής.
  • Και αποστολή μας σήμερα είναι να κάνουμε καλύτερη αυτή την εθνικά κρίσιμη υπηρεσία.
  • Και κάποια στιγμή να χαράξουμε μια κόκκινη γραμμή με τα όποια λάθη του χθες, ώστε να μπορούμε να στοιχηθούμε μαζί απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις του αύριο.
Μην ξεχνάτε εξάλλου ότι οι γείτονες μας παραμένουν απρόβλεπτοι. Ο πόλεμος, η τεράστια κρίση στην ενέργεια, η διεθνής ακρίβεια προοιωνίζουν έναν πολύ δύσκολο χειμώνα. Και όχι μόνο. Στον Έβρο, μεθοδεύεται ήδη ένα νέο κύμα εισβολής, αυτή την φορά με δήθεν ανθρωπιστικό προσωπείο.

Η μεγάλη εικόνα

Και ως Πρωθυπουργός, δε θα κρύψω τη μεγάλη εικόνα πίσω από τη μικρή. Ούτε θα επιτρέψω, η δημόσια ζωή να μείνει αιχμάλωτη σε μία εσωστρεφή επικαιρότητα, σε μία μακρά τοξική προεκλογική περίοδο για την οποία, εξάλλου, έχω προειδοποιήσει εδώ και καιρό.
  • Κι αυτή η μεγάλη εικόνα στην οποία αναφέρομαι δείχνει ότι η Ελλάδα είναι σήμερα επίσημα, μετά από δώδεκα χρόνια, εκτός ενισχυμένης εποπτείας. Αφήνει πίσω τα μνημόνια, τους φόρους, τις κλειστές τράπεζες, τις μειώσεις μισθών και συντάξεων. Μαζί τους εγκαταλείπει και τις πλατείες του λαϊκισμού και του διχασμού. Αυξάνει τον δημόσιο πλούτο, μειώνει την ανεργία, λιγότεροι φόροι, λιγότερες εισφορές, μεγαλύτερος κατώτατος μισθός σε μία -επαναλαμβάνω- εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία με έναν πολύ δύσκολο χειμώνα να βρίσκεται να μπροστά μας.
  • Και αφήσαμε πίσω μας την εσωστρέφεια. Μπήκαμε ξανά με ισχύ στο διπλωματικό χάρτη. Τον τελευταίο μήνα συνάντησα προσωπικά τους τρεις σημαντικότερους ηγέτες της Αραβικής χερσονήσου. Διαθέτουμε ισχυρή εθνική άμυνα, συνομιλούμε πια με όλες τις χώρες ως ίσοι προς ίσους, συνάπτοντας σημαντικές συμφωνίες ειρήνης και συνεργασίας.
Και επιμένω σε αυτήν τη μεγάλη εικόνα, γιατί αυτή είναι τελικά που θα αναμετρηθεί με τα πολύ δύσκολα στοιχήματα της συγκυρίας. Επαναλαμβάνω ότι σε έναν πολύ ασταθή κόσμο, ισχυρές χώρες είναι οι σταθερές χώρες. Και δεν θα επιτρέψω -πιστεύω ότι δεν θα επιτρέψουμε όλοι μαζί τελικά- σε όσους καραδοκούν εντός και εκτός Ελλάδος να την εκτρέψουν από την θετική της πορεία.

Θα αναλάβω το κόστος να οδηγήσω την χώρα σε σταθερό λιμάνι

Ζητάτε -θα το ξανακάνετε φαντάζομαι σήμερα- ζητάτε εκλογές. Σε αυτό το περιβάλλον αστάθειας, ζητάτε να μπει η χώρα σε μια δίμηνη ή τρίμηνη περιπέτεια, χωρίς να αναλογίζεστε τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την πατρίδα.

Εν μέσω αυτής της κρίσης, έρχεστε και ζητάτε εκλογές για να οδηγήσετε την χώρα στην αστάθεια, για να κάνετε το χατήρι αυτών οι οποίοι δεν θέλουν τον Μητσοτάκη και την Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση και μας το έχουν πει και δημόσια στο κάτω – κάτω της γραφής. Δεν το έκρυψαν ποτέ.

Λοιπόν, κοιτάξτε να δείτε, εγώ θα αναλάβω το κόστος να οδηγήσω την χώρα σε σταθερό λιμάνι. Το όποιο πολιτικό κόστος. Θα τον περάσουμε αυτόν τον δύσκολο χειμώνα. Θα τον περάσουμε μαζί. Δεν θα φυγομαχήσω. Δεν θα εκχωρήσω αυτή την ευθύνη που μου ανέθεσε ο ελληνικός λαός. Και στο τέλος της τετραετίας θα έρθουμε να αναμετρηθούμε. Και ο κυρίαρχος, ο κυρίαρχος ελληνικός λαός θα αποφασίσει ποιος επιθυμεί να τον κυβερνήσει την επόμενη τετραετία.

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2022

Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2022-2023

Για τα σχολεία της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, προσλαμβάνονται για παράλληλη στήριξη και ειδική αγωγή ΣΜΕΑΕ (εκτός αν μας ξέφυγε κάποιος/κάποια) τέσσερις (4) Νηπιαγωγοί, είκοσι τρεις (23) Δάσκαλοι/Δασκάλες και ένας (1) πληροφορικής.
Πέρυσι 27 Αυγούστου, είχαν προσληφθεί 26 Δασκάλες/Δάσκαλοι, 6 Νηπιαγωγοί και ένας πληροφορικής. Συνολικά 33 εκπαιδευτικοί πέρυσι και φέτος 28.
Στη Γενική Αγωγή προσλήφθηκαν σαράντα (40) συνολικά εκπαιδευτικοί  και τρεις (3) Σχολικοί νοσηλευτές. 
Πέρυσι τέτοια εποχή είχαν προσληφθεί δεκαοκτώ (18).

Α. Νηπιαγωγοί για Παράλληλη Στήριξη και ΣΜΕΑΕ
1. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
2. ΚΕΝΤΕΠΟΖΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
3. ΚΑΡΑΛΙΑΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
4. ΧΑΪΤΑ ΜΑΡΘΑ

Β. ΔΑΣΚΑΛΕΣ/ΔΑΣΚΑΛΟΙ για Παράλληλη στήριξη
1.  ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΕΛΕΝΗ (BRAILLE)
2. ΚΑΤΣΑΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)
 3. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ (ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)
 4. ΠΑΝΑΤΣΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ - ΜΑΡΙΑ (ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)
 5. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
 6. ΚΙΤΣΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
 7. ΣΙΟΥΤΚΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ
 8. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
 9. ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ ΘΩΜΑΗ
10. ΤΙΓΚΑ ΣΟΦΙΑ
11. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
12. ΙΑΣΩΝΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ
13. ΑΜΠΑΤΖΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
14. ΚΑΚΟΥ ΑΘΗΝΑ
15. ΓΚΟΓΚΟΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
16. ΓΑΠΚΙΑΔΗ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ-ΔΗΜΗΤΡΑ
17. ΚΑΒΕΛΙΔΟΥ ΙΣΜΗΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
18. ΤΑΚΑΡΙΔΟΥ ΑΝΝΑ
19. ΜΟΥΤΖΙΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
20. ΧΑΡΙΣΗ ΜΑΡΙΑ
21. ΛΟΥΛΗ ΡΕΤΖΙΝΑ
22. ΜΠΑΧΤΣΙΑΒΑΝΟΥ ΜΑΛΑΜΑΤΗ
23. ΖΙΑΡΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Για ειδικό σχολείο
1. ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΠΕ86

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ
1. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΟΥΛΑ
2. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ
3. ΖΗΖΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΕ70
1. ΣΕΡΑΛΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
2. ΔΟΥΚΑ ΕΛΠΙΔΑ
3. ΝΤΑΒΑΝΤΖΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
4. ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ
5. ΚΟΤΖΑΜΑΝΗ ΑΝΤΩΝΙΑ
6. ΠΑΠΑΡΟΥΠΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
7. ΚΕΦΑΛΑ ΚΥΡΙΑΚΗ
8. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
9. ΜΠΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
10. ΤΑΡΤΑΡΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
11. ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Α. ΓΑΛΛΙΚΗΣ
1. ΒΟΓΛΗ ΣΟΥΛΤΑΝΑ (μειωμένου ωραρίου)
2. ΓΚΑΤΖΕΛΑΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑ (μειωμένου ωραρίου)

Β. ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ

1. ΜΕΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ (μειωμένου ωραρίου)
2. ΣΤΕΡΓΙΑΚΑ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ (μειωμένου ωραρίου)
3. ΒΗΜΖΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Γ. ΑΓΓΛΙΚΗΣ
1. ΚΑΡΑΤΑΓΛΙΔΟΥ ΣΟΥΜΕΛΑ
2. ΣΤΑΜΟΥ-ΤΖΗΚΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ
3. ΒΟΒΟΥΡΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
4. ΔΕΜΕΡΤΖΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
5. ΓΑΛΑΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
6. ΤΣΑΚΝΑΚΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ
7. ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ
8. ΛΟΪΖΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ
9. ΚΑΡΑΤΖΑ ΕΛΕΙΣΑΒΕΤ


Δ. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ
1. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
2. ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
3. ΔΑΛΑΜΗΤΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
4. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Ε. ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

1. ΜΠΑΡΤΖΩΚΑΣ ΖΗΣΗΣ
2. ΒΑΚΡΑΤΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΣΤ. ΠΕ79.01

1. ΜΙΣΚΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 
2. ΧΑΛΕΠΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
3. ΜΑΝΤΟΥΣΗ ΔΑΦΝΗ

Ζ. ΠΕ86
1. ΓΚΟΥΒΡΟΥ ΑΧΙΛΛΕΥΣ
2. ΣΤΟΪΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
3. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
4. ΤΣΕΤΟΥ -ΚΕΦΑΛΑ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

Η. ΠΕ91
1. ΤΟΛΗ ΜΑΡΙΝΑ
2. ΚΕΒΡΕΚΙΔΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ


Προσλήψεις 31.846 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη Γενική Εκπαίδευση και στα Μουσικά Σχολεία, καθώς και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για το διδακτικό έτος 2022-2023

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το διδακτικό έτος 2022-2023 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές:

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

α) 8.688 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) και

β) 9.575 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

α) 2.200 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ),

β) 5.981 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση, και

γ) 254 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 και ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων

Μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ):

α) 1.475 στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ)

β) 2.180 στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (παράλληλη)

γ) 720 στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)

δ) 741 στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στα ΚΕΔΑΣΥ

Επίσης, διατίθεται για πρόσληψη 1 αναπληρωτής στην εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη σε Εκκλησιαστικό Σχολείο.

Επιπλέον, διατέθηκαν για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, 32 αναπληρωτές κλάδων/ειδικοτήτων Β/θμιας Εκπ/σης.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από τη Δευτέρα 5 έως και την Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022.

Επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες (για τις περιπτώσεις που απαιτείται) και ανάληψης υπηρεσίας, οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να ανατρέξουν στην διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes όπου έχουν αναρτηθεί οι απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις.







Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022

Εκπαιδευτικοί όμιλοι – μέντορες – ενδοσχολικοί συντονιστές στα σχολεία




 Εκπαιδευτικοί όμιλοι – μέντορες – ενδοσχολικοί συντονιστές: οι καινοτομίες στα σχολεία μας συνεχίζονται, αναβαθμίζοντας το εκπαιδευτικό έργο και το σχολικό περιβάλλον

Με Αποφάσεις της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως και της Υφυπουργού Ζέττας Μακρή συνεχίζεται η εισαγωγή καινοτομιών στα σχολεία της χώρας και η υλοποίηση των εμβληματικών μεταρρυθμίσεων για τον εκσυγχρονισμό, την αυτονομία και την ενίσχυση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου. Έτσι, από το σχολικό έτος 2022-2023, στα σχολεία όλης της χώρας εισάγονται επιπλέον:

1.Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να συγκροτούν εκπαιδευτικούς ομίλους, μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Οι όμιλοι μπορούν να προσφέρουν αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα, μεταξύ άλλων, με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές - πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας. Μπορούν, επιπλέον, να δραστηριοποιούνται στην οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, κοινωνικών-βιωματικών και περιβαλλοντικών δράσεων, τη συγκρότηση χορωδίας, θεατρικής ομάδας και μαθητικής ορχήστρας.

Τα θέματα των ομίλων προτείνονται με την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο μέχρι την 25η Σεπτεμβρίου, η λειτουργία τους αρχίζει στις 15 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται δύο εβδομάδες πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Μπορούν να προσφέρονται σε μαθητές/τριες μίας ή περισσότερων τάξεων και κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει σε έναν ή δύο ομίλους, με συστηματική παρακολούθηση, εκπόνηση εργασιών ή άλλου έργου και λαμβάνει βεβαίωση επιτυχούς συμμετοχής. 

2.Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εισάγεται ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου - Μέντορα. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου. Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου και την επίλυση προβλημάτων, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του, σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης.

3.Ενδοσχολικός Συντονιστής

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης, ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους. Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια και τον/την Υποδιευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

***

Μαζί με τις καινοτομίες που θα ισχύσουν από το νέο σχολικό έτος, όπως η επέκταση του ολοήμερου σχολείου από τις 4 στις 5:30 μμ και τα ψηφιακά εργαλεία, καθώς και τους επιπλέον 8.500 μόνιμους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν φέτος, αλλά και τις καινοτομίες που εισήχθησαν καθολικά ήδη από πέρυσι, όπως τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα πρότυπα ΕΠΑΛ κ.ά., το σχολείο αποκτά νέα δυναμική, γίνεται πιο σύγχρονο και αυτόνομο, δίνει περισσότερα ερεθίσματα στους μαθητές και κίνητρα σε εκπαιδευτικούς και στελέχη, αποτελεί μία συνεργατική κυψέλη γνώσης και δεξιοτήτων για όλους.



Στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων για το ρεύμα τον Σεπτέμβριο



Σε 1,9 δισ. ευρώ η στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων για το ρεύμα τον Σεπτέμβριο

Είναι αντιληπτό ότι διανύουμε μια περίοδο διεθνούς κρίσης που έχει εκτινάξει τις τιμές ενέργειας σε όλη την Ευρώπη σε πρωτόγνωρα επίπεδα, με αποτέλεσμα να απειλείται η κοινωνική συνοχή των ευρωπαϊκών κρατών, συνεπώς και της χώρας μας. Για αυτό, η δέσμευση της Κυβέρνησής μας και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ένα δίχτυ προστασίας που θα βοηθήσει τους Έλληνες καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις εξαιρετικές καταστάσεις, συνεχίζεται και τον μήνα Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα για αυτό τον μήνα η Κυβέρνηση θα διαθέσει 1,9 δισ. ευρώ, για να επιδοτήσει τους λογαριασμούς ρεύματος σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Α. Ηλεκτρική Ενέργεια - Επιδότηση σε Νοικοκυριά
  • Η επιδότηση αφορά σε όλες τις παροχές κύριας και μη κύριας κατοικίας, για το σύνολο της μηνιαίας κατανάλωσης, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και ανεξαρτήτως παρόχου. Αφορά σε περίπου έξι εκατομμύρια οικιακές παροχές.
  • Συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο απορροφούμε το 94% της αύξησης στα νοικοκυριά με την επιδότηση να φθάνει τα 639 ευρώ/MWh.
  • Η μέση μηνιαία ενίσχυση για το ΚΟΤ ανέρχεται στα 677 ευρώ τον Σεπτέμβριο απορροφώντας σχεδόν το 100% της αύξησης.
Το συνολικό ποσό της επιδότησης για τα νοικοκυριά τον Σεπτέμβριο, ανέρχεται στα 748 εκατ. ευρώ.

Β. Ηλεκτρική Ενέργεια - Επιδότηση σε μη Οικιακά Τιμολόγια

  • Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με παροχή ισχύος μέχρι 35kVA και για όλα τα αρτοποιεία ανεξαρτήτως ισχύος παροχής η επιδότηση ορίζεται για τον Σεπτέμβριο στα 604 ευρώ/MWh απορροφώντας το 89% της αύξησης. Το μέτρο αυτό αφορά σε 1.250.000 επαγγελματικές παροχές επιχειρήσεων όπως εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα, περίπτερα, ψιλικά, κομμωτήρια, γραφεία, αρτοποιία κλπ και υπολογίζεται στα 401 εκατ. ευρώ για τον Σεπτέμβριο.
  • Για όλες τις υπόλοιπες εμπορικές και βιομηχανικές παροχές με ισχύ > 35kVA η επιδότηση ανέρχεται στα 342 ευρώ/MWh.
  • Για το Αγροτικό Τιμολόγιο η επιδότηση προσδιορίζεται στα 639 ευρώ/MWh απορροφώντας το 90% της αύξησης.
Επίσης ανακοινώθηκε:
  • Ο εξορθολογισμός των χρεώσεων για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) προκειμένου να μειωθεί η επιβάρυνση στα νοικοκυριά που εμφανίζουν μεγάλες καταναλώσεις επειδή πχ θερμαίνονται με ηλεκτρική ενέργεια και
  • Η εφαρμογή από τον επόμενο μήνα ενός μόνιμου μηχανισμού αντιστάθμισης κινδύνου που θα χρηματοδοτείται από εισφορά ύψους 1 λεπτού ανά κιλοβατώρα η οποία θα περιλαμβάνεται στο λογαριασμό ΥΚΩ.
Η απλή ανάγνωση των αριθμών καταδεικνύει την τεράστια προσπάθεια που καταβάλλει η Κυβέρνηση, η οποία εξαντλεί κάθε οικονομική δυνατότητα, προκειμένου να συγκρατήσει το ενεργειακό κόστος και να προστατεύσει το εισόδημα των πολιτών, απέναντι σε μια πρωτοφανή σε μέγεθος και άγνωστη σε διάρκεια ενεργειακή κρίση που πλήττει ολόκληρη την Ευρώπη. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε αυτή την πολιτική θωράκισης των καταναλωτών, η οποία καθίσταται δυνατή χάρη στη συνετή και αποτελεσματική οικονομική πολιτική που ακολουθούμε και τον μηχανισμό στήριξης των πολιτών που έχουμε θέσει σε λειτουργία.

Συνεχίζουμε να περιορίζουμε τις επιπτώσεις των αλλεπάλληλων εξωγενών κρίσεων

Μείζονος σημασίας είναι το γεγονός ότι η Κυβέρνησή μας παρά τις αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις, μπόρεσε, όχι μόνο να κρατήσει όρθια την κοινωνία, μειώνοντας το κοινωνικό κόστος στο ελάχιστο δυνατόν, αλλά και να ενισχύσει σημαντικά την ανθεκτικότητα της οικονομίας.
  • Όπως δείχνουν τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού, τα έσοδα από φόρους για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου έφτασαν στα 31 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 5,167 δισ. ευρώ ή 19,9%, σχεδόν 20%, έναντι του στόχου.
  • Τα στοιχεία αυτά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της Κυβέρνησης Μητσοτάκη και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να συνεχίσουμε -όπως κάναμε όλο το προηγούμενο διάστημα- να στεκόμαστε στο πλευρό των συμπολιτών μας, προκειμένου να μειώσουμε τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
Δεν θα πούμε ψέματα: Κανείς δεν μπορεί να μηδενίσει τις επιπτώσεις, αλλά θα συνεχίζουμε να τις περιορίζουμε όσο είναι δυνατόν, κατανοώντας την ταλαιπωρία, τους φόβους, τις ανησυχίες, τις ανασφάλειες της ελληνικής κοινωνίας. Για αυτό και χρειάζεται να επιμείνουμε στο σχέδιο. Για αυτό και χρειάζεται σύνεση, ετοιμότητα, επαγγελματική διαχείριση, ενότητα, κοινωνική συνείδηση, ώστε να αντέξουμε στα δύσκολα, στο δύσκολο χειμώνα που έρχεται. Η αστάθεια, η ανωμαλία, η εσωτερική αναταραχή και οι ασύνετες πολιτικά ενέργειες δεν υπηρετούν το κοινό αγαθό της Πατρίδας και των πολιτών, δεν υπηρετούν το συμφέρον της κοινωνίας.
Η στήριξη της Κυβέρνησης στους πολίτες για την ενέργεια, αλλά και σε άλλες πτυχές του οικονομικού τους βίου που δοκιμάζονται, προκύπτει από το συνολικό αποτέλεσμα που δημιουργεί η πολιτική μας.
  • Πρώτον, η έξοδος της χώρας από το καθεστώς Ενισχυμένης Εποπτείας,
  • δεύτερο η εκπληκτική άνοδος του Τουρισμού - που ήδη προσεγγίζει και ενδεχομένως να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 - και
  • τρίτον η υπέρβαση των δημοσίων εσόδων σε σχέση με τα προϋπολογισθέντα.
Ήδη -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- η απαλλαγή από την Ενισχυμένη Εποπτεία σημαίνει:
  • Μεγαλύτερη εθνική ευχέρεια στις οικονομικές μας επιλογές. Όχι, όμως, στην επιστροφή στα λάθη που έφεραν την οδυνηρή μνημονιακή περιπέτεια.
  • Ενίσχυση της θέσης της χώρας μας στις διεθνείς αγορές, πρόσθετη ώθηση στη δυναμική ανάπτυξης της Πατρίδας μας, αλλά και στην προσέλκυση επενδύσεων.
  • Ανοιχτούς δρόμους για την επίτευξη και του τελευταίου μεγάλου στόχου, δηλαδή την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, έπειτα από 11 συνεχόμενες αναβαθμίσεις της ελληνικής οικονομίας την τελευταία τριετία.

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2022

Πλήρωση λειτουργικών κενών στα Πρότυπα Σχολεία (Π.Σ.) και Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) της Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας

 Θέσεις για 10ο  Πειραματικό Δ.Σ. και 9ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Καστοριάς

  • Δύο(2) ΠΕ70
  • Μία(1) ΠΕ08
  • Μία(1) ΠΕ86
  • Μία(1) ΠΕ06 με συμπλήρωση στο 9ο Νηπιαγωγείο
  • Τρεις(3) ΠΕ60



Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πλήρωση λειτουργικών κενών στα Πρότυπα Σχολεία (Π.Σ.) και Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) της Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας με απόσπαση μόνιμων εκπαιδευτικών διάρκειας ενός (1) διδακτικού έτους, για το έτος 2022-2023.


Παρασκευή 12 Αυγούστου 2022

Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών ή/και ωρομισθίων το σχολικό έτος 2022-2023




Ξεκινούν την Τρίτη οι αιτήσεις δήλωσης προτίμησης για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το διδακτικό έτος 2022-2023.

Από την προσεχή Τρίτη 16 Αυγούστου 2022 ξεκινά η διαδικασία υποβολής αίτησης δήλωσης προτίμησης για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών το διδακτικό έτος 2022-2023, και μέχρι την Τρίτη 23 Αυγούστου 2022.

Η πρόσκληση αφορά εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που είναι εγγεγραμμένοι:
-στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ41, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ73, ΠΕ78, ΠΕ79, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΠΕ89, ΠΕ90, ΠΕ91 των Προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 (οι οποίοι δημοσιεύθηκαν, αντιστοίχως, στα ΦΕΚ Γ΄1588/2021, και Γ΄ 1653/2021, 1694 Γ΄/2021, όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν) καθώς και των κλάδων ΤΕ01, ΤΕ02, ΤΕ16, ΔΕ01 και ΔΕ02 των Προκηρύξεων 1ΓΤ/2020 και 2ΓΔ/2020 του ΑΣΕΠ (οι οποίοι δημοσιεύθηκαν, αντιστοίχως, στα ΦΕΚ Γ΄ 2679/2021, και Γ΄ 2680/2021, όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν),

-στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β΄ και προσωρινούς επικουρικούς αξιολογικούς πίνακες της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν.4589/2019 υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλάδων ΕΑΕ ΠΕ71 και ΠΕ61 και κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07,ΠΕ08, ΠΕ11, Σελίδα 2 από 24 ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ41, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ73, ΠΕ78, ΠΕ79, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΠΕ89, ΠΕ90, ΠΕ91, ΤΕ01, ΤΕ02, ΤΕ16, ΔΕ01 και ΔΕ02 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ των Προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022, (οι οποίοι αναρτήθηκαν στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της Ανεξάρτητης Αρχής του Α.Σ.Ε.Π.),

- στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης των προκηρύξεων 1ΕΑ/2022 και 2ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ για μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους στην πλατφόρμα του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ) (https://opsyd.sch.gr/) και θα ενημερωθούν για την πρόσληψή τους από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (www.minedu.gov.gr) καθώς και με SMS στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει στο Ο.Π.ΣΥ.Δ.

Το ΔΤ - για πρόσκληση ΕΕΠ- ΕΒΠ ΕΔΩ

Η εγκύκλιος ΕΕΠ- ΕΒΠ ΕΔΩ

Το ΔΤ για πρόσκληση ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΔΩ

Η πρόσκληση ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΔΩ

Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022

Επισυνδέσεις: η γη είναι στρογγυλή

kathimerini.gr
Τάκης Θεοδωρόπουλος

Ο Ανδρουλάκης ας πούμε ότι έχει κάθε έννομο συμφέρον να κάνει λάβαρο το ζήτημα των «επισυνδέσεων» – πόσο ευρηματική είναι η γλώσσα μας όταν πέφτει στα κατάλληλα χέρια. Οι «επισυνδέσεις» του πολιτικού του προγράμματος δεν μοιάζουν να διαθέτουν τις απαραίτητες διασυνδέσεις με το παρόν και το μέλλον της χώρας, αυτές τουλάχιστον που θεωρούνται αναγκαίες για μια επιτυχή πολιτική σταδιοδρομία. Κάτι πρέπει να προτείνεις, και είναι η αλήθεια ότι ως σήμερα ακόμη δεν ξέρουμε τι έχει να προτείνει ο κ. Ανδρουλάκης. Κινείται στο περίπου ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση. Δεν έχω αντίρρηση ότι η «υπόθεσή» του, που οδήγησε στην παραίτηση του αρχηγού της ΕΥΠ και εξ αντανακλάσεως του γραμματέα του Γραφείου του Πρωθυπουργού, είναι κάτι σαν περγαμηνή ανωτάτου εκπαιδευτικού ιδρύματος. Επιτέλους, εσείς κι εγώ μπορεί να νομίζουμε ότι ο κ. Ανδρουλάκης δεν έχει τίποτε να πει, όμως άλλοι, σοβαρά στελέχη της διοίκησης της χώρας, πιστεύουν ότι κάτι σοβαρό έχει να πει, κάτι μας κρύβει, και «επισυνδέονται» για να ακροασθούν τις διασυνδέσεις του περίπου. Το Σύμπαν των Ελλήνων έκανε ένα δώρο στον κ. Ανδρουλάκη. Πάνω που ο αστεροειδής του θάμπωνε στα τηλεσκόπια της πολιτικής ζωής, ήρθαν οι «επισυνδέσεις» να του ξαναδώσουν τη χαμένη του λάμψη. Αναρωτιέμαι δε αν η επιμονή του να του αποκαλύψουν για ποιον λόγο τον παρακολουθούσαν σχετίζεται με την περιέργειά του να ανακαλύψει τι είναι αυτό που τους κρύβει και που δεν το ξέρει ούτε ο ίδιος.

Αυτά ως προς τον κ. Ανδρουλάκη. Διότι στο σημείο αυτό πετάγεται ο κ. Τσίπρας. Φουριόζος σαν τον Ορλάντο, με τις εφημερίδες του να ζητούν παραίτηση Μητσοτάκη και τον ίδιο να απαιτεί να ανοίξει η Βουλή στις 22 Αυγούστου. Η διαπραγμάτευση με τον κ. Τασούλα αποδείχθηκε πολύ ευκολότερη από την περίφημη εκείνη των 17 ωρών με τους θεσμούς. Η Βουλή θα ανοίξει στις 22 Αυγούστου και ο κ. Τσίπρας θα έχει την ευκαιρία να εκφράσει τον δημοκρατικό του πόνο. Γιατί, κύριοι, παρακολουθούσατε τον Ανδρουλάκη και όχι εμένα; Εγώ δεν είμαι αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης; «Είμαι πολιτειακός παράγων, κύριοι, και με αφήνετε εκτός επισυνδέσεων. Αυτό κι αν είναι εκτροπή». Και για να μην κοροϊδευόμαστε. Κανένα Σύνταγμα, όσο σοφό κι αν είναι, δεν μπορεί να αποκλείσει τη διείσδυση της τεχνολογίας στις σύγχρονες κοινωνίες. Από τη στιγμή που υπάρχει η δυνατότητα, κάποιος θα βρεθεί να την αξιοποιήσει. Το Γουοτεργκέιτ ανήκει στο παρελθόν. Σαράντα οχτώ χρόνια μετά, όσα και η δημοκρατία μας, οι «επισυνδέσεις» είναι το πιο κοινότοπο πολιτικό εμπόρευμα. Και μη μου πείτε ότι υπερασπίζομαι τις παρακολουθήσεις – διότι δεν τις υπερασπίζομαι. Απλώς, για μία ακόμη φορά εντυπωσιάζομαι από μια κοινωνία που διαπιστώνει ότι η γη είναι στρογγυλή.

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022

Γιατί να διδάσκουν Καβάφη στα σχολεία;


kathimerini.gr
Τάκης Θεοδωρόπουλος

Για να είµαι δίκαιος, οφείλω να παραδεχθώ ότι αντιλαμβάνομαι την αμηχανία των υπευθύνων για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στη μέση εκπαίδευση. Αρκεί να την παραδεχθούν και αυτοί. Πρώτον, έχουν να κάνουν με μια κοινωνία, όπως η ελληνική, που πάντα αντιμετώπιζε τη λογοτεχνία ως είδος πολυτελείας. Δεν νοείται αστική οικογένεια στη Γαλλία, για παράδειγμα, η οποία να μη διαθέτει μια βιβλιοθήκη με τους κλασικούς. Θα έλεγα πως το ίδιο ισχύει και για την εκκοσμικευμένη πλευρά της ισραηλινής κοινωνίας. Για την ελληνική οικογένεια, η ανάγνωση λογοτεχνίας δεν αποτελεί αυτονόητο στοιχείο της καλλιέργειας. Ως εκ τούτου, το σχολείο, το πρώτο που οφείλει να κάνει είναι να πείσει τους μαθητές και τους γονείς τους ότι αξίζει τον κόπο να ξοδέψουν κόπο και χρόνο γι’ αυτήν την περίεργη δραστηριότητα, που δεν ξέρουμε πώς ακριβώς να την ορίσουμε. Προσφέρει γνώση; Και αν προσφέρει γνώση, ποια είναι η γνώση που προσφέρει; Καλλιεργεί τη σκέψη; Και αν καλλιεργεί τη σκέψη, με ποιον τρόπο την καλλιεργεί; Κανείς δεν έχει αντίρρηση να παλεύει με τις μαθηματικές εξισώσεις, τη φυσική, τη χημεία ή ακόμη και την Ιστορία. Η λογοτεχνία, όμως, σε τι ακριβώς αποσκοπεί και ποιο όφελος σου προσφέρει στο τέλος; Θέλεις να μιλήσεις για την ήττα του Μάρκου Αντώνιου από τον Οκταβιανό; Δεν σου χρειάζεται το «Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον» του Καβάφη. Σου φτάνουν πέντε φράσεις για να καταγράψεις το ιστορικό γεγονός.

Το δεύτερο εμπόδιο που έχουν να ξεπεράσουν είναι η απώθηση της ανάγνωσης ως φυσιολογικής δραστηριότητας του πολιτισμένου ανθρώπου. Και εδώ δεν αναφέρομαι μόνο στη λογοτεχνία. Αναφέρομαι στην ανάγνωση, στην υπομονή που απαιτεί το ενδιαφέρον για τη σημασία της λέξης, στη συγκίνηση που προκαλούν οι υφολογικές διακυμάνσεις, στη λεπτομέρεια που αναδεικνύεται από την αφάνεια της αφήγησης. Η μαγεία της τεχνολογίας που διαφεντεύει τον κόσμο μας και τη φαντασία μας, σαν τον Χάρι Πότερ, δεν αφήνει χώρο για την ανάγνωση. Τα παιδιά μεγαλώνουν μαθαίνοντας να σκανάρουν, όχι να διαβάζουν, να διατρέχουν κείμενα και να αλιεύουν τις απαραίτητες οδηγίες χρήσης του κόσμου στον οποίο ζουν. Το σχολείο έχει να αντιμετωπίσει και αυτό το πρόβλημα, να διδάξει στο παιδί τη διαφορά ανάμεσα στην ανάγνωση και στο σκανάρισμα. Είναι το δεύτερο εμπόδιο στη διδασκαλία της λογοτεχνίας. Υπάρχει και ένα τρίτο, ίσως το σημαντικότερο. Τι ακριβώς διδάσκει ένας δάσκαλος που διδάσκει Καβάφη σε εφήβους; Διδάσκει γλώσσα; Διδάσκει Ιστορία; Διδάσκει ποίηση; Εδώ έγκειται η ευθύνη των αρμοδίων. Ποιον από τους τρεις τομείς θα προτάξουν; Κι αν επιλέξουν την ποίηση ως πρόταγμα, τι σημαίνει αυτό; Τι θα πει «διδάσκω ποίηση» σε έναν έφηβο εν έτει 2022; Ες αύριον η συνέχεια.

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2022

Ορισμός Δημοτικών και Νηπιαγωγείων με νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοημέρου για το σχολικό έτος 2022-23

Στη Διεύθυνση Α/θμιας Καστοριάς ορίστηκαν οι σχολικές μονάδες:
Α. ΔΗΜΟΤΙΚΑ
1. 10ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
2. 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
3. 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
4. 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
5. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ

Β. ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
1. 10ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
2. 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
3. 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ



Ξεκινά το νέο διευρυμένο Ολοήμερο σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία μέχρι 5:30μμ

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά) οι οποίες θα εφαρμόσουν πιλοτικά κατά το σχολικό έτος 2022-23 το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου μέχρι τις 5:30 μμ (αντί 4 μμ που ίσχυε μέχρι σήμερα).

Για την επιλογή των σχολικών μονάδων ελήφθησαν υπόψη κριτήρια όπως το μαθητικό δυναμικό του σχολείου, ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν ήδη σε ολοήμερο και ο αριθμός των λειτουργούντων ολοήμερων τμημάτων. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί περίπου στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε σχεδόν 5.000 τμήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια.

Ο στόχος του διευρυμένου δωρεάν παιδαγωγικού προγράμματος είναι διττός:

Αφ’ ενός, η ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για τα παιδιά μας, μέσω:
  • δραστηριοτήτων όπως εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων
  • επιπλέον χρόνου για μάθηση, μελέτη και παιχνίδι στο σχολείο.
Αφ’ ετέρου, η υποστήριξη της οικογένειας, με: 
  • προσέγγιση του σχολικού με το εργασιακό ωράριο των γονέων,
  • περισσότερο ελεύθερο, δημιουργικό χρόνο στο σπίτι, εφόσον η μελέτη θα ολοκληρώνεται στο σχολείο,
  • επέκταση των δωρεάν παροχών εκπαίδευσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσβαση όλων των μαθητών στο διευρυμένο ολοήμερο είναι ελεύθερη, χωρίς κανένα κριτήριο συμμετοχής.

Οι γονείς θα ενημερωθούν για όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή των παιδιών τους στο διευρυμένο Ολοήμερο τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και πριν την έναρξη των μαθημάτων, από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε: «Ανακοινώνουμε σήμερα τις σχολικές μονάδες που θα εφαρμόσουν από τη νέα σχολική χρονιά το διευρυμένο ολοήμερο σχολείο μέχρι τις 5:30 μμ. Η νέα αυτή πρωτοβουλία έχει διττή στόχευση: αφ’ ενός να εξασφαλίσει περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας αναβαθμίζοντας περαιτέρω τη δημόσια δωρεάν παιδεία, αφετέρου να στηρίξει τους εργαζόμενους γονείς, επιτυγχάνοντας μια μεγαλύτερη προσέγγιση μεταξύ σχολικού ωραρίου και ωραρίου των εργαζόμενων γονέων. Δημιουργούμε ένα σχολείο μέσα στην κοινωνία, με μαθητές που εκφράζονται δημιουργικά μέσα από νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και έχουν περισσότερο ποιοτικό χρόνο στο σπίτι. Και με γονείς που μπορούν να ενταχθούν καλύτερα στον εργασιακό βίο, απολαμβάνοντας πιο ποιοτικές παροχές από τη δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση».

Η σχετική ΥΑ με τον πίνακα των σχολείων εδώ