Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023

Το άλμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας



Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι η Ελλάδα μέσα σε 3,5 χρόνια πραγματοποίησε εκπληκτικό άλμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό, που δεν μπορεί ούτε να ακυρώνεται, ούτε να υποβαθμίζεται από τους οπαδούς της ισοπέδωσης και από τη λειτουργία τομέων που έχουν μείνει στις εποχές του κακού παρελθόντος, όπως αυτές που παρατηρούμε στο σταθμαρχείο της Λάρισας.
  • Το 2019 οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου ήταν 500 και υπολειτουργούσαν. Σήμερα, αφού συγκεντρώθηκαν στο gov.gr, ξεπερνούν τις 1.500 και αυξάνονται διαρκώς. Υπάγονται σε 11 μεγάλες κατηγορίες και καλύπτουν κάθε πτυχή της καθημερινότητας και της επαγγελματικής ή της επιχειρηματικής ζωής, από την εκπαίδευση, την εργασία και την ασφάλιση έως την υγεία, την οικογένεια και τον πολιτισμό.
  • Το 2018, οι ψηφιακές συναλλαγές ανέρχονταν σε 8,8 εκατομμύρια, και το 2022 ξεπέρασαν το 1 δισ. Εξοικονομούνται έτσι εκατοντάδες χιλιάδες ώρες από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Κάθε πολίτης γλίτωσε περίπου 100 επισκέψεις σε υπηρεσίες ή φορείς σε ένα χρόνο.
  • Το gov.gr, η κεντρική πύλη παροχής υπηρεσιών του ψηφιακού κράτους, έχει εξυπηρετήσει τουλάχιστον μία φορά περισσότερα από 8,1 εκατομμύρια πολίτες την πρώτη τριετία λειτουργίας του, αριθμός που αντιστοιχεί στο σύνολο του ενήλικου πληθυσμού της χώρας.
Ανάμεσα στα άλλα, ιδιαίτερη εξυπηρέτηση στον πολίτη παρέχουν:
  • Η επέκταση του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και δημιουργία της «άυλης συνταγογράφησης» μέσω της οποίας οι πολίτες ενημερώνονται με SMS για κάθε συνταγογράφηση και παραπεμπτικό από τον γιατρό τους, καθώς και μπορούν να πραγματοποιήσουν την εκτέλεση της συνταγής δείχνοντας απλά το σχετικό SMS.
  • Παράλληλα η εφαρμογή Υγείας για έξυπνα κινητά (ΜyHealth mobile app) παρέχει άμεση και εύκολη πρόσβαση στα στοιχεία που περιέχονται στη συνταγογράφηση και τα παραπεμπτικά για τον πολίτη.
  • Υλοποιείται ο Ψηφιακός Φάκελος Ασθενή, ο οποίος επιτρέπει στους ασθενείς να εκδίδουν ψηφιακά τα αποτελέσματα ιατρικών εξετάσεων και βεβαιώσεις νοσηλείας και επίσκεψης σε ΤΕΠ.
  • Στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε ο COVID19, αξιοποιήθηκαν οι ψηφιακές δυνατότητες που επέτρεψε την υποδειγματική εφαρμογή του προγράμματος «Ελευθερία» για τον εμβολιασμό, τη χρησιμοποιηση του 13033, καθώς και την υλοποίηση του Ψηφιακού Πιστοποιητικού Εμβολιασμού, που αποτέλεσε καλή πρακτική για το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.
  • Μπήκε σε λειτουργία η πλατφόρμα των ψηφιακών ΚΕΠΑ μέσω της οποίας απλοποιείται η διαδικασία απόκτησης πιστοποίησης αναπηρίας, καθώς και η ψηφιακής κάρτας αναπηρίας.
  • Από την 1 Ιανουαρίου 2020 βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία το «112», αξιοποιώντας τη δυνατότητα άμεσης ειδοποίησης των πολιτών σε έκτακτες περιπτώσεις.
  • Αυξήθηκαν οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες στον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ, δίνοντας τέλος στις ουρές των πολιτών και εξυπηρετώντας με τον καλύτερο τρόπο τους πολίτες απομακρυσμένων περιοχών.
  • Αξιοποιήθηκε η ψηφιακή τεχνολογία στην εκπαίδευση, εφαρμόστηκε στην πανδημία -και μπορεί να εφαρμόζεται όποτε χρειαστεί- η τηλεκπαίδευση. Δημιουργήθηκαν οι αναγκαίες υποδομές, αποκτήθηκε ο απαραίτητος εξοπλισμός.
  • Οι πολίτες έχουν σήμερα τη δυνατότητα ψηφιακής χρήσης της ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης μέσω της εφαρμογής wallet στο κινητό τους, ενώ διαθέτουν και εφαρμογή gov στο κινητό.
  • Δημιουργήθηκε η ψηφιακή υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση και η υπηρεσία «ψηφιακής βεβαίωσης εγγράφου» μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να υπογράψουν και να επικυρώσουν ψηφιακά οποιοδήποτε έγγραφο.
  • Εκδίδονται ψηφιακά σειρά πιστοποιητικών όπως το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης το πιστοποιητικό γέννησης και οι ληξιαρχικές e-πράξεις.
  • Δόθηκε πρόσβαση προς όλους στα ανοιχτά δεδομένα που προσφέρει πλέον το Ελληνικό Κτηματολόγιο. Οι πολίτες και οι επαγγελματίες (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί) μπορούν να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης για θέματα γενικής και εξειδικευμένης πληροφόρησης σχετικά με τις διαδικασίες και τις υπηρεσίες των ακινήτων τους που σχετίζονται με το Κτηματολόγιο.
  • Αναβαθμίστηκε η ψηφιακή υπηρεσία εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων έτσι ώστε ο αγρότης να μην απαιτείται πλέον να προσκομίζει έγγραφα στις υπηρεσίες προς εξακρίβωση των δεδομένων που δηλώνει.
  • Με το πρόγραμμα SMART CITIES, 315 Δήμοι της χώρας θα αξιοποιήσουν κονδύλια ύψους 332 εκατομμυρίων ευρώ από προγράμματα ΕΣΠΑ και Ταμείου Ανάκαμψης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου