Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023

217.267 σχολικά γεύματα σε 1.658 δημοτικά σχολεία της χώρας καθημερινά

Ερίτιμη, κυρία υπουργέ, καυχιέστε για ένα πρόγραμμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, που όχι μόνο δεν αισθανθήκατε την ανάγκη ως κυβέρνηση να το αξιολογήσετε, παρά τη σπουδή σας για έτερες αξιολογήσεις (!!!), αλλά το επεκτείνατε κιόλας, έτσι ώστε, βάζοντας "στο ζύγι" τη δική σας κοινωνική ευαισθησία και ευθύνη, να υπερτερεί των προηγούμενων, αγνοώντας ίσως και αδιαφορώντας για τη σπατάλη, η οποία συντελείται, από την κατάληξη των γευμάτων...
Βρείτε τον τρόπο να βοηθήσετε και να ενισχύσετε ουσιαστικά τους μαθητές και τις μαθήτριες, που έχουν πραγματικές ανάγκες. 
Με εξαιρετική τιμή
Λεωνίδας Οικονομίδης
Δάσκαλος


Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, υλοποιείται το πρόγραμμα σχολικών γευμάτων το οποίο ξεκίνησε στις 11 Οκτωβρίου 2023, όπως απάντησε η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Θεανώς Φωτίου.
  • Σε σύγκριση με την σχολική χρονιά 2018 - 2019 που κυβέρνηση ήταν ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α το πρόγραμμα είχε ξεκινήσει 5 Νοεμβρίου και συμμετείχαν 1.058 σχολικές μονάδες, ενώ διανεμήθηκαν 153.244 σχολικά γεύματα, σε αντίθεση με την περσινή χρονιά που συμμετείχαν 1.629 δημοτικά σχολεία της χώρας και φέτος αυξήθηκαν στα 1.658, τα περισσότερα που έχουν συμμετάσχει ποτέ, διανέμοντας καθημερινά 217.267 γεύματα.
  • Από το 2020 έχουν αυξηθεί, κατά 39% ο προϋπολογισμός του προγράμματος, κατά 35,34% ο αριθμός των σχολικών μονάδων και κατά 17,5% ο αριθμός γευμάτων.
Το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» υλοποιείται από τον ΟΠΕΚΑ σε 1.658 σχολικές μονάδες, σε 134 Δήμους της Χώρας και αφορά την σίτιση έως και 217.267 μαθητών σε καθημερινή βάση ενώ ο προϋπολογισμός του προγράμματος για την τρέχουσα σχολική χρονιά ανέρχεται σε 102.000.000 ευρώ.

Μέτρα στήριξης στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και το Νοέμβριο



Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε τη συνέχιση των μέτρων στήριξης στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα, όσον αφορά στο Νοέμβριο, οι ενισχύσεις για την ηλεκτρική ενέργεια σε οικιακά τιμολόγια και για όλες τις παροχές κύριας και μη κύριας κατοικίας, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και ανεξαρτήτως παρόχου, διαμορφώνονται ως εξής:
  • Για μηνιαίες καταναλώσεις έως 500kWh, η ενίσχυση αυξάνεται σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και ανέρχεται σε 25€/MWh. Η κατηγορία αυτή καταλαμβάνει το 90% των νοικοκυριών στην Ελλάδα.
  • Την ίδια ενίσχυση θα λάβουν και όσοι έχουν μηνιαία κατανάλωση πάνω από 500 kWh, υπό την προϋπόθεση ότι θα μειώσουν κατά 15% τη μέση ημερήσια κατανάλωση ενέργειας, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.
  • Στα νοικοκυριά που είναι ενταγμένα στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), η ενίσχυση ανέρχεται στα 60€/MWh για το σύνολο της κατανάλωσης και απορροφά το 100% του αυξημένου κόστους.
  • Επιπλέον για τους αγρότες, ανεξαρτήτως ισχύος παροχής και επιπέδου τάσης, η ενίσχυση αυξάνεται σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και ανέρχεται σε 25€/MWh, για το σύνολο της μηνιαίας κατανάλωσης.
  • Η αξία της ενίσχυσης του ρεύματος για νοικοκυριά και αγρότες, το Νοέμβριο, ξεπερνά συνολικά τα 32,2 εκατ. ευρώ.
“Μόνιμη μείωση τιμής”: Μειώθηκαν οι τιμές σε 213 προϊόντα

Αποδίδει καρπούς η πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης και της κυβέρνησης για “μόνιμη μείωση τιμής” στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς όπως δήλωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας μέχρι και τις 23 Οκτωβρίου 2023 σε 213 προϊόντα έχει μειωθεί η τιμή κατά τουλάχιστον 5% και για τουλάχιστον 6 μήνες στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Όπως σημείωσε ο κ. Σκρέκας στόχος είναι τα προϊόντα να ξεπεράσουν τα 500, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι «η ελληνική αγορά δεν είναι μπάτε σκύλοι αλέστε. Αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Είμαστε αποφασισμένοι να προστατεύσουμε την ελληνική οικογένεια, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Η μάχη κατά της ακρίβειας είναι συνεχής και δεν θα χαλαρώσουμε».

Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023

22 απαντήσεις σε ισάριθμες ερωτήσεις για το σύνολο των διατάξεων του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου



1. Τι είναι τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης;

Τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ) είναι οργανισμοί ιδιωτικού δικαίου, προαιρετικού χαρακτήρα που ιδρύονται από εργοδότες ή επαγγελματικές οργανώσεις και παρέχουν συμπληρωματικές συνταξιοδοτικές παροχές πέρα από αυτές που παρέχει η υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση. Οι συνταξιοδοτικές παροχές μπορεί να καταβάλλονται είτε περιοδικά, όπως για παράδειγμα με τη μορφή μηνιαίων συντάξεων, είτε εφάπαξ, προκειμένου ο ασφαλισμένος να έχει ένα επιπλέον εισόδημα όταν συνταξιοδοτηθεί.

2. Πώς λειτουργούν τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης;

Τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης είναι κεφαλαιοποιητικού χαρακτήρα. Κάθε ασφαλισμένος αποκτά ατομικό «κουμπαρά» στον οποίο καταβάλλει τις εισφορές που προβλέπονται στο καταστατικό του ΤΕΑ, οι οποίες επενδύονται. Εφόσον συμπληρώσει το ηλικιακό όριο ή/και τον αριθμό ετών ασφάλισης που προβλέπει το καταστατικό του ΤΕΑ, λαμβάνει τη συνταξιοδοτική παροχή που υπολογίζεται στη βάση του σωρευμένου ποσού εισφορών και των αποδόσεων. Τα ΤΕΑ μπορούν να προσφέρουν επίσης συμπληρωματικές προς τις συνταξιοδοτικές παροχές, όπως για παράδειγμα παροχές για την περίπτωση ασθένειας, ένδειας ή θανάτου.

3. Σήμερα, υπάρχουν Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης στην Ελλάδα;

Ο θεσμός της Επαγγελματικής Ασφάλισης υπάρχει στη χώρα μας από το 2002. Σήμερα, λειτουργούν 28 Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης που έχουν συσταθεί κατά κύριο λόγο από εργοδότες-μεγάλες επιχειρήσεις. Η χώρα μας βρίσκεται σε μία από τις χαμηλότερες θέσεις σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με μόλις περίπου 50.000 ασφαλισμένους και €300 εκ. κεφάλαια διαχείρισης.

4. Ποιες αλλαγές φέρνει ο νέος Νόμος;

Στόχος του νόμου είναι η ανάπτυξη του θεσμού των ΤΕΑ στην Ελλάδα. Ειδικότερα, οι βασικοί άξονες του υπό κατάρτιση νομοσχεδίου είναι:
  • Η απλοποίηση διαδικασιών σύστασης ΤΕΑ και η χρήση πρότυπου καταστατικού
  • Η διευκόλυνση ίδρυσης πολυεργοδοτικών ΤΕΑ από περισσότερες επιχειρήσεις, ακόμα και χωρίς να έχουν κλαδική συνάφεια
  • Η θέσπιση ενιαίων κανόνων χρηστής διακυβέρνησης
  • Η ενίσχυση της εποπτείας των ΤΕΑ, με μεταφορά της στην Τράπεζα της Ελλάδος, αντί του ισχύοντος τριμερούς σχήματος (Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και Εθνική Αναλογιστική Αρχή)
  • Η παροχή κινήτρων προκειμένου να διασφαλιστεί πραγματική συμπληρωματική σύνταξη

5. Τι εισφορές θα πληρώνω;

Η συμμετοχή σε ΤΕΑ είναι εθελοντική. Το κάθε ΤΕΑ ορίζει στο καταστατικό του το εύρος εισφορών που δύναται να καταβάλει ο εργαζόμενος ή/και ο εργοδότης - εφόσον υπάρχει διπλή χρηματοδότηση. Οι καταβληθείσες εισφορές πιστώνονται στον ατομικό λογαριασμό του ασφαλισμένου τον οποίον θα μπορεί να παρακολουθεί μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, όπως παρακολουθεί κατ’ αντιστοιχία σήμερα τον τραπεζικό του λογαριασμό.

6. Πώς φορολογούμαι για τις εισφορές που πληρώνω σε Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης;

Οι εισφορές που καταβάλλονται σε Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης εξαιρούνται από τη φορολογία εισοδήματος μέχρι του ποσού του 20% των αποδοχών του εργαζομένου ή εναλλακτικά του ποσού των 15.000 ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο κατ’ έτος βάσει του πληθωρισμού, όποιο από τα δύο ποσά είναι μικρότερο.

7. Τι παροχές θα λάβω;

Οι παροχές που λαμβάνει κάθε ασφαλισμένος υπολογίζονται στη βάση του σωρευμένου ποσού εισφορών και αποδόσεων των επενδύσεών τους, αφαιρούμενων τυχόν δαπανών διαχείρισης, και μπορεί να λάβει τη μορφή εφάπαξ παροχής ή σύνταξης. Όσο μεγαλύτερο το ποσό που έχει αποταμιευθεί στον ατομικό λογαριασμό του ασφαλισμένου και όσο υψηλότερη η απόδοση των επενδύσεών του, τόσο μεγαλύτερη παροχή θα λάβει.

8. Πώς φορολογούνται οι παροχές των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης;

Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται κλιμακωτή φορολόγηση των παροχών των ΤΕΑ, ανάλογα με τα χρόνια ασφάλισης κάθε ασφαλισμένου. Όσο περισσότερος χρόνος έχει διανυθεί σε ΤΕΑ ή Ομαδικό Ασφαλιστικό Συμβόλαιο, τόσο μικρότερος είναι ο συντελεστής φορολόγησης, ώστε να ενισχύεται η μακροπρόθεσμη αποταμίευση. Επιπλέον, παρέχονται επιπρόσθετα φορολογικά κίνητρα για την καταβολή σύνταξης μέσω της οποίας διασφαλίζεται συμπληρωματικό εισόδημα καθ’ όλη τη διάρκεια του συνταξιοδοτικού βίου.Για 0-5 έτη ασφάλισης προβλέπεται 20% φορολόγηση για τα εφάπαξ και 10% για τη σύνταξη
  • Για 6-15 έτη ασφάλισης προβλέπεται 15% φορολόγηση για τα εφάπαξ και 7,5% για τη σύνταξη
  • Για 16-25 έτη ασφάλισης προβλέπεται 10% φορολόγηση για τα εφάπαξ και 5 % για τη σύνταξη
  • Για 26 έτη ασφάλισης και άνω προβλέπεται 5% φορολόγηση για τα εφάπαξ και 2,5% για τη σύνταξη
9. Σε ποια ηλικία μπορώ να λάβω την παροχή από το ΤΕΑ;

Προϋπόθεση λήψης της παροχής από το ΤΕΑ είναι είτε η συνταξιοδότηση από τον κύριο φορέα ασφάλισης, είτε η συμπλήρωση του 67ου έτους, ανεξαρτήτως ετών ασφάλισης, είτε η συμπλήρωση του 55ου έτους, με 20 χρόνια ασφάλισης. Εάν ο ασφαλισμένος πληροί κάποια από τις δύο τελευταίες προϋποθέσεις, είναι δηλαδή 67 ετών ή 55 ετών με 20 χρόνια ασφάλισης, και εξακολουθεί να εργάζεται, μπορεί να λάβει μέχρι το 50% του ποσού που έχει σωρευθεί στον ατομικό του λογαριασμό, αφήνοντας το υπόλοιπο για να συνεχίσει να επενδύεται.

10. Μπορώ να «σπάσω» τον ατομικό μου λογαριασμό πρόωρα;

Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται η δυνατότητα του ασφαλισμένου να λάβει και πρόωρα την παροχή ή μέρος αυτής, με αυξημένο (κατά 50%) φορολογικό συντελεστή εφόσον έχει τουλάχιστον 15 έτη ασφάλισης στο ΤΕΑ. Με την ρύθμιση αυτή, διευκολύνονται οι ασφαλισμένοι να χρησιμοποιήσουν το ποσό που έχουν αποταμιεύσει, για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών στη ζωή τους.

11. Προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για τους ήδη ασφαλισμένους σε ΤΕΑ;

Για τους ήδη ασφαλισμένους σε ΤΕΑ, προβλέπονται μεταβατικές ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις οποίες για τα σωρευμένα ποσά στους ατομικούς λογαριασμούς μέχρι την ψήφιση του νόμου εφαρμόζονται οι προϊσχύουσες φορολογικές διατάξεις και οι υφιστάμενες καταστατικές διατάξεις των ταμείων όσον αφορά στα ηλικιακά όρια.

12. Πως εποπτεύονται τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης;

Από 1/1/2025 τα ΤΕΑ θα εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδας τόσο σε ό,τι αφορά την τήρηση της νομοθεσίας, όσο και ως προς τη βιωσιμότητά τους και την επενδυτική τους στρατηγική. Η εποπτεία ακολουθεί την Οδηγία IORP II της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που έχει ως στόχο τη χρηστή διακυβέρνηση, τη διαφάνεια και την εξασφάλιση των συμφερόντων του ασφαλισμένου.

13. Τι αλλάζει στην απασχόληση συνταξιούχων και γιατί;

Σήμερα, το νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει ότι όταν ένας συνταξιούχος απασχολείται, παρακρατείται από τον e-ΕΦΚΑ το 30% της σύνταξής του – ποσοστό που επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν 60%. Παρά τη βελτίωση, το γεγονός ότι η παρακράτηση αυτή ισχύει είτε ένας συνταξιούχος εργαστεί για μία ημέρα, είτε έχει πλήρη απασχόληση, δημιουργεί ισχυρά αντικίνητρα για εργασία ειδικά όσων επιθυμούν μερική απασχόληση – και ενδεχομένως να ενθαρρύνει κάποιους να παρέχουν αδήλωτη εργασία. Με την προτεινόμενη ρύθμιση οι συνταξιούχοι δεν θα τιμωρούνται επειδή εργάζονται, αντιθέτως φροντίζουμε να ενθαρρύνονται να βγουν στην αγορά εργασίας, καθώς θα λαμβάνουν το σύνολο της σύνταξής τους χωρίς περικοπή. Αντ’ αυτού υιοθετείται ένας μη ανταποδοτικός πόρος υπέρ ΕΦΚΑ που θα αφαιρείται από τον μισθό, πολύ μικρότερος από το ποσό που αφαιρούνταν από τη σύνταξη. Για τους μισθωτούς εργαζόμενους συνταξιούχους ο πόρος αυτός είναι το 10% επί των ασφαλιστέων αποδοχών του με ανώτατο πλαφόν το δεκαπλάσιο της εθνικής σύνταξης. Για τους μη μισθωτούς: το 50% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κλάσης για κύρια σύνταξη. Ο πόρος ευνοεί το σύνολο σχεδόν των εργαζόμενων συνταξιούχων και δεν μπορεί να ξεπερνά το δωδεκαπλάσιο της εθνικής σύνταξης σε ετήσια βάση.

Παράδειγμα 1

Συνταξιούχος που εργάζεται και δικαιούται σύνταξη ύψους €1.200, αντιμετωπίζει παρακράτηση ύψους €360 βάσει του ισχύοντος καθεστώτος. Εάν αυτός ο συνταξιούχος εργάζεται ως μισθωτός, με μικτό μηνιαίο μισθό €780, θα λαμβάνει ολόκληρη τη σύνταξή του και η παρακράτηση ύψους €360 αντικαθίσταται από μη ανταποδοτικό πόρο ύψους 78€. Όφελος: €282 μηνιαίως.

Παράδειγμα 2

Εάν ο ίδιος συνταξιούχος εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και έχει επιλέξει την πρώτη ασφαλιστική κλάση, τότε η παρακράτηση ύψους €360 αντικαθίσταται από μη ανταποδοτικό πόρο €169,95x50%=84,98€. Όφελος: €275,02 μηνιαίως.

14. Για ποιο λόγο καθιερώνεται ο πόρος υπέρ ΕΦΚΑ; Ποιους αφορά;

Ένα πολύ σημαντικό τμήμα της συνολικής δαπάνης για συντάξεις (περίπου το 55% των κύριων συντάξεων) χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή τον φορολογούμενο, και όχι από τις ασφαλιστικές εισφορές, με την αιτιολογία ότι οι συντάξεις είναι ανεπαρκείς και οι συνταξιούχοι δεν μπορούν να εργασθούν για να βελτιώσουν το εισόδημά τους. Οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι προφανώς δεν εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία.

15. Πόσο αυξάνεται το όριο οφειλών για συνταξιοδότηση; Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να μπει κάποιος στην ρύθμιση;

Η ρύθμιση αυτή αφορά αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες -για τους μισθωτούς δεν υπάρχει αντίστοιχο ζήτημα - οι οποίοι στερούνται του συνταξιοδοτικού τους δικαιώματος λόγω χρεών στον e-ΕΦΚΑ που υπερβαίνουν τις €20.000 (ή €6.000 για τους ασφαλισμένους του πρώην ΟΓΑ). Μέχρι σήμερα, οφειλέτες με χρέη πάνω από 20.000 ευρώ δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη, εάν δεν αποπληρώσουν εφάπαξ το υπερβάλλον ποσό. Με την προτεινόμενη ρύθμιση για πρώτη φορά περισσότεροι συνταξιούχοι με οφειλές θα μπορούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους και να διεκδικήσουν τη σύνταξη τους καθώς αυξάνονται τα ανώτατα όρια οφειλών για συνταξιοδότηση από 20.000 ευρώ σε 30.000 ευρώ και από 6.000 ευρώ σε 10.000 ευρώ για οφειλές στον π. Ο.Γ.Α., και αφού προηγηθεί έλεγχος των καταθέσεων του οφειλέτη ώστε να μην υπερβαίνουν τις 12.000 ευρώ (ή τις 6.000 ευρώ για οφειλέτες του π. ΟΓΑ), η σύνταξη θα εκδίδεται κανονικά και θα εφαρμόζεται παρακράτηση ως εξής:
  • για το ποσό της οφειλής που υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ (6.000 ευρώ για τον π. Ο.Γ.Α.) και μέχρι τις 30.000 ευρώ (10.000 ευρώ για τον π. Ο.Γ.Α.), θα παρακρατείται τουλάχιστον το 60% του μηνιαίου ποσού σύνταξης μέχρι να περιοριστεί η οφειλή και πάλι στις 20.000 ευρώ (6.000 ευρώ για τον π. Ο.Γ.Α.),
  • για την εναπομένουσα οφειλή κάτω των 20.000 ευρώ (6.000 ευρώ για τον π. Ο.Γ.Α.) θα εφαρμόζεται συμψηφισμός με τμήμα της σύνταξης, σε 60 κατ’ ανώτατο όριο μηνιαίες δόσεις, όπως ισχύει σήμερα το οποίο θα παρακρατείται. Προϋπόθεση της ένταξης στη ρύθμιση είναι ο οφειλέτης να έχει συμπληρώσει το 67ο έτος ηλικίας τους και, επιπλέον, να έχει καταβάλει εισφορές για τουλάχιστον 20 έτη ασφάλισης.
Παράδειγμα
Έστω ένας συνταξιούχος έχει οφειλή 25.400 ευρώ και δικαιούται σύνταξη 900 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η παρακράτηση αρχικά θα ανέρχεται σε €900 x 60% = €540, οπότε τελικώς θα λαμβάνει €360 (δηλαδή 900-540). Εντός 10 μηνών η οφειλή του θα έχει μειωθεί κατά €540 x 10 = €5.400, με το υπόλοιπο της οφειλής του να ανέρχεται σε €20.000. Από αυτό το σημείο και έπειτα θα ενταχθεί στο καθεστώς των 60 δόσεων. Η νέα του παρακράτηση θα είναι €20.000/60 = €333,33 ως την αποπληρωμή της οφειλής και θα λαμβάνει σύνταξη €566,67 το μήνα για 60 μήνες.

16. Γιατί δεν μπορεί να αυξηθεί κι’ άλλο το όριο ώστε να μπορούν περισσότεροι συνταξιούχοι να πάρουν τη σύνταξη τους;

Πρέπει να καταλάβουμε ότι κοινωνική ασφάλιση είναι υποχρεωτική και όχι εθελοντική. Επομένως, εάν κάποιος χρωστάει ένα υπέρογκο ποσό, αυτό δείχνει ότι δεν πλήρωνε εισφορές για δεκαετίες και, ουσιαστικά, χρησιμοποιούσε τις οφειλόμενες εισφορές ως κεφάλαιο κίνησης. Προφανώς, δεν μπορούμε να επιβραβεύσουμε αυτή την πρακτική.

17. Ποια επιδόματα θα μπουν στην προπληρωμένη κάρτα και με ποιον τρόπο θα γίνονται οι συναλλαγές;

Πρόκειται για μια καινοτόμα παρέμβαση που ως στόχο έχει να εκσυγχρονίσει τον τρόπο πληρωμής των επιδομάτων αφού το σύνολο αυτών -πλην κάποιων εξαιρέσεων όπως τα αναπηρικά επιδόματα, το επίδομα στέγασης και έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις της ΔΥΠΑ- θα αρχίσουν να καταβάλλονται σταδιακά μέσω μιας προπληρωμένης κάρτας, όπως συμβαίνει ήδη σήμερα με το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τουλάχιστον το 50% του ποσού της ενίσχυσης ή του επιδόματος σε ηλεκτρονικές πληρωμές και αγορές, ενώ για το υπόλοιπο ποσό παρέχεται η δυνατότητα ανάληψης μετρητών. Προβλέπονται επίσης κίνητρα για όποιον επιλέξει να μην κάνει ανάληψη του υπολοίπου αλλά να το χρησιμοποιήσει σε ηλεκτρονικές συναλλαγές, κατά το πρότυπο των φορολοταριών που πραγματοποιεί σήμερα το Υπουργείο Οικονομικών.

18. Για ποιο λόγο αποφασίστηκε ο νέος τρόπος πληρωμής των επιδομάτων;

Απλοποιείται η διαδικασία καταβολής επιδομάτων από διαφορετικούς φορείς, με δυνατότητα να υπάρχει εικόνα της συνολικής παροχής του κράτους προς τον πολίτη. Παράλληλα η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών λειτουργεί επίσης και προς όφελος των δημοσίων εσόδων καθώς περιορίζεται η χρήση μετρητών.

19. Τι αλλάζει στο επίδομα μητρότητας αυτοαπασχολούμενων;

Σήμερα οι μη μισθωτές μητέρες δεν λαμβάνουν καμία παροχή μητρότητας από τη ΔΥΠΑ, παρά μόνο το επίδομα κυοφορίας και λοχείας από τον e-ΕΦΚΑ. Με τη διάταξη αυτή θα λαμβάνουν επίδομα μητρότητας για 9 μήνες που θα ισούται με το ύψος του κατώτατου μισθού, κατ’ αντιστοιχία του τι ισχύει για τις μισθωτές δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

20. Ποιοι δικαιούνται το επίδομα προσωπικής διαφοράς;

Το επίδομα προσωπικής διαφοράς αφορά αυτούς που δεν θα λάβουν αύξηση, ακριβώς λόγω της ύπαρξης προσωπικής διαφοράς στη σύνταξή τους. Για 750.000 περίπου συνταξιούχους με συντάξεις έως 1.600 ευρώ, που έχουν προσωπική διαφορά (άνω των 10 ευρώ), θα δοθεί στα τέλη Δεκεμβρίου 2023 έκτακτη οικονομική ενίσχυση από 100 έως 200 ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα:
  • για όσους λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων έως 700 ευρώ, θα δοθεί ενίσχυση 200 ευρώ,
  • για όσους λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων από 700,1 έως 1.100 ευρώ, θα δοθεί ενίσχυση 150 ευρώ,
  • για όσους λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων από 1.100,1 έως 1.600 ευρώ, θα δοθεί ενίσχυση 100 ευρώ.

21. Τι αλλάζει στην απονομή των επικουρικών συντάξεων; Πόσες επικουρικές εκκρεμούν; Πως θα μειωθεί ο χρόνος απονομής - έκδοσης τους;

Η διάταξη απλοποιεί τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις για τη θεμελίωση του δικαιώματος σε επικουρική σύνταξη για όλα τα Ταμεία, θέτοντας ως προϋπόθεση τη συμπλήρωση 15ετίας είτε σε έναν φορέα είτε με διαδοχική ασφάλιση, κάτι που σήμερα ισχύει μόνο για το πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, και όχι με τις προϋποθέσεις που προέβλεπε το κάθε Ταμείο. Η εφαρμογή ενιαίων κανόνων για την απονομή των επικουρικών συντάξεων επιτρέπει την υπαγωγή τους στη διαδικασία fast track, δηλαδή θα εκδίδονται εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών από την ημερομηνία απονομής κύριας σύνταξης ή εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία αίτησης για την απονομή επικουρικής σύνταξης, αν αυτή υποβλήθηκε μεταγενέστερα από την αίτηση απονομής κύριας σύνταξης. Η διάταξη θα εφαρμοστεί αναδρομικά και στις εκκρεμείς αιτήσεις και αναμένεται να μειώσει σημαντικά το χρόνο διεκπεραίωσης και το στοκ των εκκρεμών επικουρικών συντάξεων.

22. Ισχύει πώς οι ανασφάλιστοι πλέον παύουν να έχουν πρόσβαση στα νοσοκομεία λόγω της διάταξης του ενεργού ΑΜΚΑ;

Όχι. Η κατοχή ενεργού ΑΜΚΑ εξασφαλίζει την δωρεάν περίθαλψη στα δημόσια νοσοκομεία, όποιος δεν έχει ενεργό ΑΜΚΑ συνεχίζει να έχει πρόσβαση στα νοσοκομεία και ελεύθερη περίθαλψη ωστόσο, η δαπάνη βαρύνει τον ίδιο. Ό,τι ακριβώς δηλαδή ισχύει και σήμερα για όσους δεν έχουν ΑΜΚΑ.

Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023

Αποτελέσματα Υπουργικού Συμβουλίου της 18ης Οκτωβρίου 2023



Αποτελέσματα Υπουργικού Συμβουλίου της 18ης Οκτωβρίου 2023

Συνεδρίασε στις 18 Οκτωβρίου 2023, υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το Υπουργικό Συμβούλιο. Μετά την εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού:

1. Ο Υπουργός Επικρατείας κ. Σταύρος Παπασταύρου στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του για την διασφάλιση της ενότητας και συνοχής του κυβερνητικού έργου, ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο για τη νομοπαρασκευαστική διαδικασία και ειδικότερα για την καλή νομοθέτηση
  • Τόνισε τη σημασία τήρησης των αρχών της καλής νομοθέτησης, συστατικό στοιχείο δημοκρατικής και κοινωνικής νομιμοποίησης του νομοθετικού έργου και θεμέλιο του πολυδύναμου εκσυγχρονισμού. Στόχος να ενισχυθεί η συνεκτικότητα του κυβερνητικού έργου και να επιτευχθεί το μεταρρυθμιστικό έργο της Κυβέρνησης. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στη δημόσια διαβούλευση, ως αναγκαία εγγύηση διαφάνειας και συμμετοχής φορέων και πολιτών που συμβάλλει στον εμπλουτισμό του νομοθετικού έργου.
  • Ο κ. Παπασταύρου ανέφερε ότι «από τα 14 νομοσχέδια που κατατέθηκαν στη Βουλή από την παρούσα Κυβέρνηση, τα 8 υπερψηφίστηκαν και από άλλες Κοινοβουλευτικές Ομάδες, πλην της Νέας Δημοκρατίας. Ειδικά το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών για την ψήφο των εκλογέων εξωτερικού υπερψηφίστηκε από 208 Βουλευτές 4 κοινοβουλευτικών ομάδων. Από τα 381 άρθρα συνολικά των 14 ψηφισθέντων νομοσχεδίων, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει υπερψηφίσει τα 178 (47%) και το ΠΑΣΟΚ τα 185 (49%), κάτι που αποδεικνύει ότι, όταν ακολουθούμε την καλή νομοθέτηση, δημιουργούμε συνθήκες ευρύτερης πολιτικής και κοινωνικής νομιμοποίησης.»
-Παρουσίασε το θεσμικό άλμα της Κυβέρνησης κατά την περίοδο 2019-2023. Μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Επικρατείας σημείωσε ότι μειώθηκαν κατά 80% περίπου οι κατεπείγουσες νομοθετικές διαδικασίες και κατά το ήμισυ οι τροπολογίες. Έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι εκμηδενίστηκαν οι εκπρόθεσμες τροπολογίες και το ποσοστό απουσίας των μελών της κυβέρνησης από προγραμματισμένες απαντήσεις σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή, ενώ, παράλληλα, αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των επίκαιρων ερωτήσεων που απαντήθηκαν κατά την περίοδο 2019-2023.
-Στάθηκε στο έργο της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης. Την προηγούμενη τετραετία, η Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης ολοκλήρωσε 15 κώδικες, περισσότερους από όσους είχαν ολοκληρωθεί στις δύο προηγούμενες δεκαετίες λειτουργίας της.
-Ανέλυσε τις προκλήσεις για την περίοδο 2023-2027, με έμφαση στην τήρηση όλων των σταδίων της νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας, αλλά και της έγκαιρης και πλήρους επεξεργασίας διατάξεων κατά την περίοδο διαβούλευσης, με στόχο να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή συνοχή και ενότητα του κυβερνητικού έργου. «Απαιτούμε τη νομιμότητα απ’ όλους· η νομιμότητα ξεκινά από εμάς τους ίδιους», δήλωσε ο Υπουργός.

2. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νικόλαος Παπαθανάσης παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο την πορεία υλοποίησης των δράσεων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Στο σκέλος των επιχορηγήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχουν ενταχθεί μέχρι σήμερα 718 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 20,72 δις ευρώ, καλύπτοντας το 99,4% του αρχικού Προϋπολογισμού. Από τα 536 επενδυτικά σχέδια που υποβλήθηκαν, τα 320 αφορούν μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με συνολικό προϋπολογισμό 4,76 δις ευρώ. Περισσότερες από 100.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν ενισχυθεί με επιχορηγήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης, με ποσό 667,96 εκ. ευρώ.

Στη νέα πρόταση για το αναθεωρημένο σχέδιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, περιλαμβάνονται πρόσθετα έργα που αφορούν κυρίως την ενίσχυση της περιβαλλοντικής πρόληψης (προστασία δασών) και της πολιτικής προστασίας (αντισεισμικοί έλεγχοι δημοσίων κτιρίων), αλλά και τη δημιουργία νέων υποδομών («έξυπνες» γέφυρες). Παράλληλα, εντάσσονται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας επιπλέον έργα (επισκευή και αποκατάσταση οδικού δικτύου, ανακατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου, αντιδιαβρωτικές παρεμβάσεις) για την ανασυγκρότηση των περιοχών που έχουν πληγεί από πυρκαγιές και πλημμύρες (Έβρος, Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα), συνολικού προϋπολογισμού 686 εκ. ευρώ.

3. Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωνσταντίνος Χατζηδάκης παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο το Σχέδιο Νόμου για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2021 για τους διαχειριστές πιστώσεων και τους αγοραστές πιστώσεων, τις εταιρείες διαχείρισης πιστώσεων και την ενίσχυση του ανταγωνισμού στον χρηματοπιστωτικό τομέα

Με το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ενισχύεται το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει την αγορά και διαχείριση πιστώσεων, διασφαλίζεται η ισορροπία μεταξύ δικαιωμάτων των δανειοληπτών και ακεραιότητας της απαίτησης και ενισχύεται ο ανταγωνισμός στον τομέα της παροχής πιστώσεων. Παράλληλα, οι ρυθμίσεις στοχεύουν στην καλύτερη ρύθμιση πιστώσεων, ιδίως μη εξυπηρετούμενων, με αποτέλεσμα την καλύτερη ανάκτηση της χορηγηθείσας πίστωσης, στην εύλογη προστασία των δανειοληπτών και ιδίως των πλέον ευάλωτων, την καλύτερη παρακολούθηση της πορείας του ιδιωτικού χρέους από την κυβέρνηση και τη βελτίωση της λειτουργίας της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

4. Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Παναγιώτης Τσακλόγλου παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης: για α) τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης και τον εξορθολογισμό της ασφαλιστικής νομοθεσίας, και β) το Σύστημα διορισμού και προσλήψεων των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης

Με το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης μεταρρυθμίζεται συνολικά το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει την επαγγελματική ασφάλιση, με στόχο την παροχή συμπληρωματικής σύνταξης κατά την έξοδο των ασφαλισμένων από την αγορά εργασίας, σε εθελοντική ομαδική βάση. Ειδικότερα, με τις ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου, απλοποιούνται οι διαδικασίες σύστασης των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης, διευκολύνεται η ίδρυση πολυεργοδοτικών Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης και θεσπίζονται κανόνες χρηστής διακυβέρνησης τους. Παράλληλα, η εποπτεία τους μεταφέρεται στην Τράπεζα της Ελλάδος, αλλάζει ο τρόπος φορολόγησης των προϊόντων τους και μετατρέπονται σταδιακά σε Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης τα υφιστάμενα αλληλοβοηθητικά ταμεία.

Σχετικά με τα κίνητρα απασχόλησης συνταξιούχων, καταργείται από 01.01.2024, η κατά 30% μείωση της σύνταξης για τους απασχολούμενους συνταξιούχους και θεσπίζεται πόρος μη ανταποδοτικού χαρακτήρα υπέρ του e-ΕΦΚΑ, ανάλογος του εισοδήματος που προκύπτει από την απασχόληση του συνταξιούχου.

Με το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, παράλληλα, αυξάνεται το ανώτατο όριο οφειλών για συνταξιοδότηση από €20.000 σε €30.000, ενώ για την επιτάχυνση της απονομής των επικουρικών συντάξεων, ενοποιούνται οι προϋποθέσεις θεμελίωσης επικουρικής σύνταξης για όλους τους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ.

Παράλληλα, για τους συνταξιούχους με προσωπική διαφορά προβλέπεται εφάπαξ οικονομική ενίσχυση έως €200 αναλόγως του ύψους της σύνταξής τους, επεκτείνεται το επίδομα μητρότητας σε αυτοαπασχολούμενες και αγρότισσες και καθιερώνεται η καταβολή της πλειοψηφίας των επιδομάτων της ΔΥΠΑ και του ΟΠΕΚΑ μέσω προπληρωμένης κάρτας.

Για το νέο σύστημα διορισμού και προσλήψεων των εκπαιδευτικών της ΔΥΠΑ – μόνιμων και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου– προβλέπεται η δημιουργία ενός μητρώου για την επιλογή εκπαιδευτικών που καλύπτουν τις ανάγκες της υπηρεσίας σε προσωπικό, βασιζόμενου στις αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της αντικειμενικότητας σε συνδυασμό με την επίτευξη μεγαλύτερης ταχύτητας και αποτελεσματικότητας στις σχετικές διαδικασίες. Τέλος, διευθετούνται ορισμένα ζητήματα αρμοδιότητας της ΔΥΠΑ για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών της.

5. Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κ. Ειρήνη Αγαπηδάκη παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο το Σχέδιο Βελτίωσης του προγράμματος του Προσωπικού Ιατρού

Οι παρεμβάσεις του Υπουργείου Υγείας στοχεύουν στην ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας μέσω της ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου συστήματος, στο οποίο ενοποιούνται η Δημόσια Υγεία και η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Το νέο πλαίσιο αποσκοπεί στην ενδυνάμωση της πρόσβασης, τη μείωση των ανισοτήτων, την προώθηση της υγείας και την πρόληψη, λειτουργώντας ταυτόχρονα ως παραπομπή στο δευτεροβάθμιο σύστημα περίθαλψης και έχοντας ως μακροπρόθεσμο στόχο την αναβάθμιση σε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο υγειονομικής περίθαλψης.

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων προβλέπονται η δημιουργία νέας δεξαμενής πρόσληψης Προσωπικών Ιατρών μέσω της παροχής οικονομικών κινήτρων στους γενικούς ιατρούς και τους παθολόγους ώστε να ενταχθούν στο πρόγραμμα και η διεξαγωγή πιλοτικού προγράμματος επαναπατρισμού γιατρών και παθολόγων. Επιπλέον, προβλέπεται η πρόσληψη πρόσθετου διοικητικού και νοσηλευτικού προσωπικού για την παροχή υποστήριξης σε όλους τους προσωπικούς γιατρούς.

6. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο διαχειριστικό μοντέλο για την προστασία και αξιοποίηση των δασών

Στο νέο μοντέλο προβλέπεται η εκπόνηση Διαχειριστικών Μελετών με σύγχρονες επικαιροποιημένες προδιαγραφές, στις οποίες περιλαμβάνεται υποχρεωτικά η εκπόνηση Σχεδίου Πρόληψης, η δυνατότητα Σύμπραξης Δασικών Συνεταιρισμών με εταιρίες που διαχειρίζονται και προσθέτουν αξία στην πιστοποιημένη βιομάζα, η ανάπτυξη ανταγωνιστικών διαδικασιών για την εφαρμογή των μελετών διαχείρισης, η υποχρέωση υλοποίησης έργων πρόληψης σε δάση με χαμηλή παραγωγική ικανότητα και η αδελφοποίηση των δασών υπό παραγωγική διαχείριση. Παράλληλα, προβλέπεται η ενίσχυση της δασικής υπηρεσίας με προσλήψεις μόνιμου και εποχικού προσωπικού (1200 προσλήψεις με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία) και η αξιοποίηση του προγράμματος του έξυπνου δάσους (αισθητήρες, drones, οχήματα). Τέλος, θεσπίζονται αντισταθμιστικά οφέλη σε είδος και σε χρήμα σε όλα τα νοικοκυριά Ορεινών/Μειονεκτικών Περιοχών και δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δασών.

7. Η Υπουργός Εσωτερικών κ. Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Παρασκευή Χαραλαμπογιάννη παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο τον Προγραμματισμό προσλήψεων 2024

Στη βάση του κανόνα 1:1, οι ετήσιες αποχωρήσεις στο Δημόσιο διαμορφώνουν και το ανώτατο όριο προσλήψεων για το επόμενο έτος. Το ανώτατο όριο για το 2024 είναι 16.521 αλλά εναπόκειται στην Κυβέρνηση η προτεραιοποίηση προσλήψεων σε συγκεκριμένους τομείς του Δημοσίου σύμφωνα με τις ανάγκες της χώρας και τις κυβερνητικές προτεραιότητες. Για τον προγραμματισμό προσλήψεων 2024, και πέρα από την πάγια ενίσχυση Υπουργείων και φορέων του Δημοσίου, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε τρεις άξονες:
  • Υγεία: Προτεραιότητα είναι η ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας υλοποιώντας εμπροσθοβαρώς, ήδη από τώρα, μεγάλο μέρος της προεκλογικής δέσμευσης, εγκρίνοντας άμεσα 6.500 θέσεις.
  • Κλιματική κρίση:
-Στο πλαίσιο αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στους αξιωματικούς της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (διπλασιασμός του αριθμού των υποψηφίων, αξιοποίηση 700 θέσεων για εξειδικευμένο προσωπικό στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ΕΜΟΔΕ, χειριστές ελικοπτέρων, μηχανικοί, πλοηγοί).
-Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται για την κάλυψη αναγκών σε φορείς που εδρεύουν στις πληγείσες περιοχές
-Προστασία δασών: Ενίσχυση κλάδων που σχετίζονται με την προστασία των δασών
  • Ταμείο Ανάκαμψης: Κάλυψη αναγκών που προκύπτουν από ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2023

Το αποτέλεσμα των Αυτοδιοικητικών Εκλογών και τα πολιτικά συμπεράσματα



Πριν τέσσερις μήνες είχαμε εθνικές εκλογές στις οποίες καταγράφηκε με σαφήνεια, όχι μια, αλλά δύο φορές, τον Μάιο και τον Ιούνιο η δυναμική των πολιτικών κομμάτων και η εμπιστοσύνη των πολιτών στην κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό.

Οι πολιτικές ισορροπίες αποτυπώθηκαν ξανά στον πρώτο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών με τη συμμετοχή του συνόλου των παρατάξεων όπου η ΝΔ κατέγραψε ποσοστά υψηλότερα από τον Ιούνιο. Ο β’ γύρος δεν μπορεί να αυθαίρετα αποκοπεί από τον α΄ γύρο και να εξαχθούν συμπεράσματα μόνο από αυτόν, όπως επιχειρεί η αντιπολίτευση. Στον α’ γύρο αποτυπώθηκε η πολιτική βούληση των πολιτών, καθώς συμμετείχαν όλες οι πολιτικές δυνάμεις. Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη δήλωσή του το βράδυ της Κυριακής:
  • “ως προς τα πολιτικά συμπεράσματα αυτής της δεύτερης Κυριακής, σίγουρα δεν ήταν μία ιδιαίτερα καλή βραδιά για τη Νέα Δημοκρατία, θέλω να θυμίσω όμως ότι τα πολιτικά συμπεράσματα ως προς την κατανομή των δυνάμεων των κομμάτων ουσιαστικά βγήκαν την προηγούμενη Κυριακή, την πρώτη Κυριακή.
  • Είναι σαφές ότι υπήρξε μία, θα έλεγα, αντισυσπείρωση πολλών δυνάμεων απέναντι σε υποψήφιους της Νέας Δημοκρατίας. Στο κάτω - κάτω η Νέα Δημοκρατία πήρε 41% και όχι 51%. Και προφανώς το βήμα αυτό για πολλούς υποψήφιους που στηρίχθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία, από το 41% στο 51%, δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολο.
  • Επίσης, θέλω να επισημάνω την ιδιαίτερα χαμηλή συμμετοχή σε αυτή την κάλπη, κάτι το οποίο νομίζω πρέπει να μας προβληματίσει όλους.
  • Από εκεί και πέρα, ως προς τα πολιτικά μηνύματα, ένα θα πω μόνο: η κυβέρνηση οφείλει να πορεύεται με τα πόδια καλά γειωμένα, στη γη. Να λαμβάνει τα πολιτικά μηνύματα ανά πάσα στιγμή και να αγωνίζεται με όλες της τις δυνάμεις για να βελτιώνει την καθημερινότητα των Ελλήνων πολιτών. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, με έμφαση στη μεταρρυθμιστική μας ατζέντα, στο πολιτικό πρόταγμα”.
Σε 8 από τις 13 περιφέρειες εξελέγησαν Περιφερειάρχες που στήριξε η Νέα Δημοκρατία, σε 4 εξελέγησαν πρόσωπα από τον ευρύτερο χώρο της, ενώ μόνο μια Περιφέρεια, η Θεσσαλία, εξέλεξε υποψήφιο που στηρίχθηκε από την αντιπολίτευση ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ. Άλλαξαν χέρια δύο μεγάλοι δήμοι της χώρας, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Στην Αθήνα εξελέγη ο υποψήφιος του ΠΑΣΟΚ ο οποίος, με βάση τους αριθμούς στηρίχθηκε από όλες τις υπόλοιπες δυνάμεις απέναντι στον Κ. Μπακογιάννη, ενώ στη Θεσσαλονίκη ο Στ. Αγγελούδης είχε ζητήσει να καταγραφεί ως ανεξάρτητος κι όχι ως ΠΑΣΟΚ. Όσο και αν οι εντυπώσεις δημιουργήθηκαν από τις δύο μεγάλες πόλεις, να σημειωθεί πάντως ότι οι υποψήφιοι που προέρχονταν από τον χώρο της ΝΔ κυριάρχησαν στους δήμους. Σε 332 δήμους, στους 202 (+8 από το 2019) κέρδισαν υποψήφιοι από τον νεοδημοκρατικό χώρο.

Η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός θεωρούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους εκπροσώπους της, συνεργάτες τους

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης υπογράμμισε χθες ότι “ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποδείξει στην πράξη ότι σέβεται την Αυτοδιοίκηση, ότι συνεργάζεται με το σύνολο των αυτοδιοικητικών, όταν κατεβαίνει στο πεδίο όπου δίνονται οι μεγάλες μάχες και ειδικά σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, προφανώς δεν παίρνει την κομματική ταυτότητα κάποιου να τη δει και μετά να συνεργαστεί”.

Ο Πρωθυπουργός θα συναντηθεί με το σύνολο των νεοεκλεγμένων Περιφερειαρχών. Σήμερα μάλιστα, ο Πρωθυπουργός θα έχει την πρώτη συνάντηση με τον εκλεγμένο Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Δημήτρη Κουρέτα, γεγονός που καταδεικνύει τόσο τη διάθεση συνεργασίας ανεξαρτήτως πολιτικής αφετηρίας, όσο και το πόσο επείγουσες είναι οι ανάγκες ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για την ανάταξη της Θεσσαλίας. Επίσης χθες το πρωί ο Λ. Αυγενάκης επικοινώνησε με τον κ. Κουρέτα και θα συναντηθούν την Τετάρτη ώστε να μην χαθεί ούτε μια ημέρα για τη Θεσσαλία.

Η κυβέρνηση δεν νομοθετεί, ούτε χρηματοδοτεί την τοπική αυτοδιοίκηση με βάση την πολιτική προέλευση του κάθε Δημάρχου και του κάθε Περιφερειάρχη. Δεν υπάρχει ούτε μία καταγγελία περίπτωσης υποχρηματοδότησης ή μη συνεννόησης ή μη συνεργασίας με δημοτική ή περιφερειακή αρχή λόγω του ότι δεν ανήκει στον πολιτικό χώρο της Νέας Δημοκρατίας. Χαρακτηριστικότερη, είναι η περίπτωση του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, ο οποίος το 2019 εξελέγη, ενώ η Ν.Δ. είχε έναν απέναντί του άλλο υποψήφιο. “Συνεργαστήκαμε με τον κ. Αρναουτάκη, η Περιφέρεια Κρήτης όπως και οι υπόλοιπες Περιφέρειες χρηματοδοτήθηκε και προχώρησαν σημαντικά έργα. Πρώτος από όλους ο Πρωθυπουργός αναγνώρισε το έργο του και ο κ. Αρναουτάκης πήρε την υποστήριξη παρά το γεγονός ότι δεν ανήκει στον χώρο της Ν.Δ. και προφανώς δικαιώθηκε συνολικά από την ψήφο των πολιτών” σημείωσε στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο Π. Μαρινάκης.

Παρά την παραπληροφόρηση στην οποία επιδόθηκε η αντιπολίτευση, είναι προφανές ότι στην περίπτωση της Θεσσαλίας αλλά γενικότερα σε όλες τις πληγείσες από τα φυσικά φαινόμενα περιοχές, δεν πρόκειται να συνδεθούν ποτέ οι αποζημιώσεις ή η διαδικασία της αποκατάστασης με βάση το από πού προέρχεται πολιτικά ένας Δήμαρχος ή ένας Περιφερειάρχης.

Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023

Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση οφείλει να πορεύεται με τα πόδια καλά γειωμένα, στη γη




Δήλωση του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη για τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών:

Θέλω καταρχάς να συγχαρώ όλους τους Περιφερειάρχες και τους Δημάρχους που εξελέγησαν τη δεύτερη Κυριακή των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών και να τους διαβεβαιώσω ότι είναι χρέος της κυβέρνησης να συνεργαστεί μαζί τους, όπως είχα πει και την προηγούμενη Κυριακή. Έχουμε στηρίξει ουσιαστικά την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού και προσμένουμε σε μια γόνιμη και παραγωγική συνεργασία με όλους τους εκλεγμένους Περιφερειάρχες και Δημάρχους.

Τώρα, ως προς τα πολιτικά συμπεράσματα αυτής της δεύτερης Κυριακής, σίγουρα δεν ήταν μία ιδιαίτερα καλή βραδιά για τη Νέα Δημοκρατία, θέλω να θυμίσω όμως ότι τα πολιτικά συμπεράσματα ως προς την κατανομή των δυνάμεων των κομμάτων ουσιαστικά βγήκαν την προηγούμενη Κυριακή, την πρώτη Κυριακή.

Είναι σαφές ότι υπήρξε μία, θα έλεγα, αντισυσπείρωση πολλών δυνάμεων απέναντι σε υποψήφιους της Νέας Δημοκρατίας. Στο κάτω - κάτω η Νέα Δημοκρατία πήρε 41% και όχι 51%. Και προφανώς το βήμα αυτό για πολλούς υποψήφιους που στηρίχθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία, από το 41% στο 51%, δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολο.

Επίσης, θέλω να επισημάνω την ιδιαίτερα χαμηλή συμμετοχή σε αυτή την κάλπη, κάτι το οποίο νομίζω πρέπει να μας προβληματίσει όλους.

Από εκεί και πέρα, ως προς τα πολιτικά μηνύματα, ένα θα πω μόνο: η κυβέρνηση οφείλει να πορεύεται με τα πόδια καλά γειωμένα, στη γη. Να λαμβάνει τα πολιτικά μηνύματα ανά πάσα στιγμή και να αγωνίζεται με όλες της τις δυνάμεις για να βελτιώνει την καθημερινότητα των Ελλήνων πολιτών. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, με έμφαση στη μεταρρυθμιστική μας ατζέντα, στο πολιτικό πρόταγμα.

Για όσους σπεύδουν να πανηγυρίσουν, βγάζοντας ενδεχομένως συμπεράσματα τα οποία δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές πολιτικές ισορροπίες, να θυμίσω ότι είχαμε εθνικές εκλογές πριν από τρεις μήνες στις οποίες κατεγράφη με απόλυτη σαφήνεια η δύναμη των κομμάτων.

Εύχομαι και πάλι καλή αρχή σε όλους τους νέους εκλεγμένους τοπικούς άρχοντες. Και, όπως είπα, η κυβέρνηση είναι εδώ για να συνεργαστεί μαζί τους.

Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2023

Δημοτικές Εκλογές 2023. Τα τελικά αποτελέσματα στους τρεις Δήμους του Νομού μας-Ποιοι εκλέγονται στο Δήμο Άργους Ορεστικού.


 

κ. Δήμαρχε, του Ορεστικού Άργους, οι Δημότες της κωμοπόλεώς μας, σας εμπιστεύτηκαν για τέταρτη συνεχή θητεία, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του Δήμου μας. Η εμπιστοσύνη αυτή εγείρει νέες αξιώσεις και γεννά  καινούριες ελπίδες για το μέλλον του Δήμου μας. 

Εύχομαι τόσο σε εσάς προσωπικά όσο και σε όλους τους εκλεγμένους καλή, γόνιμη και αποδοτική θητεία. Ραντεβού το 2028...

Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης

Δάσκαλος

ΔΗΜΟΣ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ

Εγγεγραμμένοι: 9.876

Ψήφισαν: 5.511   Συμμετοχή: 55,80%

Άκυρα: 83   Λευκά: 14


ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ
ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ  ΕΔΡΕΣ
Κεπαπτσόγλου Π.
3.459
63,89         16
Κυριακίδου Κ.
1.827
33,75           9
Βλάχου Ε.
128
  2,36           0

Ποιοι εκλέγονται στο Δήμο Άργους Ορεστικού

Ο συνδυασμός του νυν Δημάρχου Παναγιώτη Κεπαπτσόγλου εκλέγει 16 δημοτικούς συμβούλους (12 από τη δημοτική ενότητα Άργους Ορεστικού και 4 από τη δημοτική ενότητα Ίωνος Δραγούμη).

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
  1. Χατζηκυριακίδης Νικόλαος         598
  2.  Μαυραντζάς Δημήτριος             497
  3. Μπελονάκη Αφροδίτη                469
  4. Μπουτσιάδης Σωτήριος              482
  5. Αντωνιάδης Παύλος                  575             
  6.  Βραγγάλα Αλεξάνδρα               450
  7.  Τατσίδης Φώτιος                      441
  8.  Φιλιάδης Στέργιος                    435
  9.  Ζουρμπίδου-Κύρου Μαρία         414
  10.  Γκουλέκας Βασίλειος                 404
  11. Βασιλάκης Χρήστος                    392
  12.  Χαρισίου Κωνσταντίνος             392              
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ

  1. Τόλκος Ζήσης                               426         
  2. Ζιώγα-Κοντσιώτη Αικατερίνη          411
  3. Τσιόλας Τριαντάφυλλος                 334
  4. Εμμανουήλ Χρήστος                      329
Ο συνδυασμός της Κυριακίδου Καλλιόπης εκλέγει 7 δημοτικούς συμβούλους από τη δημοτική ενότητα Άργους Ορεστικού και 2 από τη δημοτική ενότητα Ίωνος Δραγούμη.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
Κυριακίδου Καλλιόπη ως επικεφαλής του συνδυασμού        
1. Χαριζόπουλος Βίκτωρας        516                  
2. Αδάμ Διαμαντής                   488
3. Καραγιαννίδου Δέσποινα       331
4. Γκαλίτσας Μηνάς                  304
5. Τοτονίδης Παύλος                 265
6. Φωτόπουλος Αναστάσιος       258

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ
1. Σκουμή Αλεξάνδρα          238
2. Δόλλας Νικόλαος             174

Από το συνδυασμό της Ελένης Βλάχου (Λαϊκή Συσπείρωση) ουδείς-ουδεμία εκλέγεται, αφού δεν έπιασε το όριο του 3%! Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2019 η Λαϊκή Συσπείρωση είχε λάβει ποσοστό 7%!
Ενδεχομένως και μετά την τελική και επίσημη ανακοίνωση από το υπουργείο εσωτερικών των αποτελεσμάτων, να υπάρξουν μικρές διαφοροποιήσεις ...

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
Από τον συνδυασμό του Παναγιώτη Κεπαπτσόγλου εκλέγονται τρεις (3) και από τον συνδυασμό της Καλλιόπης Κυριακίδου δύο (2).
1. Τσιάγγου Ιωάννα                               548
2. Γκοσνιώτης Στέργιος                        369
3. Μακρής Βασίλειος                            344
4. Καστοπούλου Βασιλική                   239
5. Τορονίδης Θωμάς                             205



ΔΗΜΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ
ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ   ΕΔΡΕΣ*
Κορεντσίδης Ι.
8.295
41,32%              
Γρηγοριάδης Γ.
6.280
31,28%              
Τσούκας Α.
5.089
25,35%                
Τίγκας Γ.
411
2,05%                

*Οι έδρες θα καθορισθούν στον δεύτερο γύρο...

ΔΗΜΟΣ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ
ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ    ΕΔΡΕΣ
Γκοσλιόπουλος Χ.
1.965
75,35%            12
Ιωάννου Μ..
  433
16,60%              2
Βανόπουλος Ν..
    210
  8,05                 1


                



Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2023

Μητσοτάκης:Είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε με κάθε Περιφερειάρχη και με κάθε Δήμαρχο...



Από τη δήλωση του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη για τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών:
  • Ως προς το πολιτικό μήνυμα αυτής της κάλπης, οι πολίτες πιστεύω ότι επανεπιβεβαίωσαν την εμπιστοσύνη τους στη Νέα Δημοκρατία και στις επιλογές τις οποίες έκανε.
  • Από την πρώτη στιγμή, είχα πει ότι ειδικά στις εκλογές για τους 13 Περιφερειάρχες θα προσδώσουμε ένα σαφές πολιτικό στίγμα. Και πράγματι, κατ’ ελάχιστον επτά Περιφέρειες έχουν ήδη κριθεί υπέρ της Νέας Δημοκρατίας στον πρώτο γύρο.
  • Θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στην πολύ σημαντική επικράτηση του Νίκου Χαρδαλιά στη μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας με ποσοστό που φαίνεται να ξεπερνάει το 46%, αλλά και του Απόστολου Τζιτζικώστα στην Κεντρική Μακεδονία με ποσοστό που φαίνεται ότι ξεπερνά το 60%. Να επισημάνω, επίσης, τα εξαιρετικά υψηλά ποσοστά που συγκέντρωσαν Περιφερειάρχες σε περιοχές όπως η Δυτική Ελλάδα, η Ήπειρος -πολύ πολύ υψηλότερα των κομματικών ποσοστών της Νέας Δημοκρατίας.
  • Θέλω επίσης να επισημάνω το γεγονός ότι φαίνεται μόνο σε μια Περιφέρεια η αντιπολίτευση θα έχει παρουσία στον δεύτερο γύρο και αυτό πιστεύω μας οδηγεί σε συγκεκριμένα πολιτικά συμπεράσματα.
  • Από εκεί και πέρα, το γαλάζιο του χάρτη των εκλογών αυτών πρέπει να είναι ένα γαλάζιο της δημιουργίας, ένα γαλάζιο της συνεχόμενης μάχης με την καθημερινότητα.
  • Να πω ότι ανεξαρτήτως της πολιτικής διάστασης που η Νέα Δημοκρατία έδωσε σε αυτές τις εκλογές, είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε με κάθε Περιφερειάρχη και με κάθε Δήμαρχο. Αυτό κάναμε εξάλλου και αυτά τα τέσσερα χρόνια, διότι τα προβλήματα δεν έχουν χρώμα. Έχουμε προικήσει την αυτοδιοίκηση με σημαντικούς πόρους, πολλά σημαντικά έργα δρομολογούνται σε επίπεδο Περιφερειών αλλά και σε επίπεδο Δήμων. Αλλά, βέβαια, οι πολίτες ζητούν ταυτόχρονα και λογοδοσία και διαφάνεια. Και γι’ αυτό και αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο βάζει ακριβώς αυτούς τους δείκτες αξιολόγησης στην καθημερινότητα των πολιτών. Τα υπόλοιπα θα τα πούμε με το καλό την επόμενη Κυριακή.

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

Μητσοτάκης: Στηρίζουμε ανεπιφύλακτα τον Γιώργο Κασαπίδη για περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας

Πρόεδρε, κάποιοι φίλοι και συμμαχητές, - "μέλη" του κόμματος- προτίμησαν την ανυπακοή, την αμφισβήτηση, τη διάσπαση και τη ρήξη, μη στηρίζοντας τις επιλογές του κόμματος...

Αλήθεια, αν ο επικεφαλής των διαφωνούντων εκλέγονταν βουλευτής Κοζάνης, θα ήταν σήμερα υποψήφιος περιφερειάρχης; Η κίνησή του αυτή δηλώνει καιροσκοπισμό και αριβισμό, προσβάλλοντας τους χιλιάδες ψηφοφόρους της ακριτικής περιοχής μας!

Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης

Δάσκαλος

Απόσπασματα από την ομιλία του προέδρου του της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ανήμερα των γενεθλίων του κόμματος 

Κοζάνη, 4 Οκτωβρίου 2023

...βρίσκομαι μαζί σας και σε μια μέρα πολύ σημαντική, πολύ συμβολική για τη μεγάλη μας παράταξη, τη Νέα Δημοκρατία, η οποία σήμερα αισίως κλείνει τα 49 της χρόνια. Η παράταξη την οποία ίδρυσε ο Εθνάρχης, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, παραμένει η μεγάλη δύναμη ευθύνης και προοπτικής.

Η παράταξη που αναλαμβάνει δύσκολες αποστολές και που οδηγεί τον τόπο με σταθερά και τολμηρά βήματα προς ένα μέλλον πιο αισιόδοξο. Η παράταξη που ξέρει να διαχειρίζεται κρίσεις, να ξεπερνάει δυσκολίες, να κάνει πάντα ειλικρινή αυτοκριτική, να γίνεται καλύτερη, να βελτιώνεται, να διευρύνεται και να συντονίζεται πάντα με τα αιτήματα των καιρών, έτσι ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει σε κάθε Ελληνίδα και σε κάθε Έλληνα προοπτική για ένα καλύτερο μέλλον.

...Στηρίζουμε ανεπιφύλακτα τον Γιώργο Κασαπίδη για περιφερειάρχη της Δυτικής Μακεδονίας. Δίνουμε αυτή την πολιτική στήριξη στις περιφέρειες όχι μόνο για να δώσουμε μια πολιτική διάσταση σε μια μάχη η οποία εκ των πραγμάτων έχει τέτοια χαρακτηριστικά, αλλά για να καταδείξουμε την πολύ μεγάλη σημασία την οποία αποδίδουμε στα πρόσωπα και στις ομάδες των περιφερειακών ηγεσιών.

Και γιατί το λέω; Θυμάστε όταν βρέθηκα στη Δυτική Μακεδονία -έχω έρθει πολλές φορές- πόσο μεγάλη σημασία έδωσα και όταν παρουσίασα το αναπτυξιακό σχέδιο για τη Δυτική Μακεδονία στη σωστή συνεργασία μεταξύ κεντρικής κυβέρνησης και περιφερειακής διοίκησης. Κι αυτό αποκτά μια ξεχωριστή σημασία αν αναλογιστεί κανείς τις μεγάλες προκλήσεις, αλλά και τις μεγάλες ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας.

...Αυτό το οποίο, λοιπόν, θέλω να σας πω, φίλες και φίλοι, είναι ότι στην υποψηφιότητα του Γιώργου Κασαπίδη και του συνδυασμού του συντονίζονται και οι δικές μας κεντρικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Και γι’ αυτό θα επιμείνω πάρα πολύ και θα ζητήσω από όλα τα στελέχη μας, τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, να δώσουμε αυτό τον αγώνα μαζί, συντονισμένα, να αφήσουμε στην άκρη τις όποιες διαφορές και διαφωνίες αναπόφευκτα προκύπτουν πάντα.

Ξέρετε, εξουσία σημαίνει ευθύνη, εξουσία σημαίνει ότι πολλές φορές παίρνουμε δύσκολες αποφάσεις οι οποίες ενίοτε μπορεί να ενοχλούν κάποιους. Όταν γίνονται όμως με γνώμονα το κοινό καλό και το δημόσιο συμφέρον, εν τη ευρεία έννοια, αυτές οι αποφάσεις είναι σωστές. Κάτι ξέρουμε και εμείς, γιατί και εμείς σε κεντρικό επίπεδο συγκρουστήκαμε με πολλές κατεστημένες λογικές και νοοτροπίες, και κερδίσαμε. Και το ίδιο θα γίνει και εδώ, στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.

Τελειώνοντας, γιατί ο λόγος σήμερα ανήκει στον Γιώργο Κασαπίδη και στο συνδυασμό του, ήθελα να σας πω απλά ότι τον Γιώργο τον γνωρίζω πολλά χρόνια, 20 χρόνια σχεδόν από τότε που μπήκαμε μαζί στην Βουλή το 2004. Και τιμώ το γεγονός ότι πολύ πιο συνειδητά εγκατέλειψε την κεντρική πολιτική σκηνή για να υπηρετήσει τον τόπο του, έναν τόπο τον οποίο αγαπά βαθιά, στον οποίο πιστεύει και τον οποίο θέλω να του δώσετε τη δυνατότητα να συνεχίσει να υπηρετεί, εκλέγοντάς τον και πάλι περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας.

Γιώργο, καλή επιτυχία, καλή δύναμη. Αν κρίνω από αυτή τη συγκέντρωση εδώ, είναι μεγαλύτερη και από την προεκλογική συγκέντρωση που κάναμε εμείς. Κάτι καλό θα συμβεί λοιπόν.

Πάμε, λοιπόν, δυνατά από την πρώτη Κυριακή να εκλέξουμε τον Γιώργο περιφερειάρχη».