Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Τι θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ για την εκπαίδευση. Συνέντευξη του Ιωάννη Αμανατίδη

Απόσπασματα από τη συνέντευξη στην alfavita.gr του Γιάννη Αμανατίδη, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην Α΄ Θεσσαλονίκης και Δάσκαλο έως το 2012.
 
Όπως δείχνουν και οι δημοσκοπήσεις ο ΣΥΡΙΖΑ, εκφράζοντας τη λαϊκή αγανάκτηση για την οικονομική κρίση και δείχνοντας έναν άλλον δρόμο για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στη χώρα, στις επόμενες βουλευτικές εκλογές θα είναι η νέα κυβέρνηση. Σε αυτά τα πλαίσια θέσαμε στο Βουλευτή κ. Γιάννη Αμανατίδη ερωτήσεις για τις πρώτες ημέρες που τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ θα αναλάβουν το υπουργείο Παιδείας! Ποιο θα είναι το πρώτο μέλημα; 

Εχει σημασία να δούμε ποια είναι η θέση τους για την αξιολόγηση και τι στάση θα κρατήσουν, τι θα γίνει με τις προσλήψεις και το εκπαιδευτικό προσωπικό, τι θα αλλάξει στο σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση, και ποια θα είναι τα πρώτα μέτρα των πρώτων ημερών, δηλαδή, τι θα καταργηθεί άμεσα!

Ο Βουλευτής κ. Γ. Αμανατίδης απαντά σε καίρια και καυτά ερωτήματα για τις πρώτες μέρες του ΣΥΡΙΖΑ στο τιμόνι της εκπαίδευσης.

Ένα από τα πιο βασικά ζητήματα του εκπαιδευτικού κινήματος είναι η αντιμετώπιση της αξιολόγησης που με ταχύτατους ρυθμούς προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

Ποια είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών;

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας μας έχουμε δεσμευτεί ότι θα καταργήσουμε τους Νόμους 4024/11, 4142/13 και 3848/10 και το Προεδρικό Διάταγμα 152/13, δεν θα επικυρώσουμε εκ των υστέρων τετελεσμένα που απορρέουν από την εφαρμογή αυτού του αυταρχικού νομοθετικού πλαισίου, θα προχωρήσουμε, σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, σε μια δημοκρατική αναδιάρθρωση του πλαισίου διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης και θα επαναπροκηρύξουμε όλες τις θέσεις.

Με τη θεσμοθέτηση της ΑΔΙΠΠΔΕ η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου έγινε ο κυριότερος μοχλός διαμόρφωσης της εσωτερικής ζωής του σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή του σχολείου, στις μαθητικές δραστηριότητες και στον τρόπο εργασίας του εκπαιδευτικού. Οι εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε συμβολαιογράφους επιδόσεων, σε κυνηγούς χαρτιών -το paper disease- και οι μαθητές ωθούνται να διαβάζουν μόνο ό,τι είναι χρήσιμο για τις εξετάσεις.

Είναι ανάγκη να υπάρξει από το κράτος στήριξη, εμπιστοσύνη και η αναγκαία επιμόρφωση στον εκπαιδευτικό, αναβάθμιση του κύρους και αναγνώριση του σημαντικού του έργου και όχι απαξίωση και τιμωρία υπό τη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης-χειραγώγησης και του πειθαρχικού δικαίου. Η ελληνική κοινωνία και η εκπαίδευση χρειάζονται ελεύθερους εκπαιδευτικούς, που θα κρίνονται με διαδικασίες που δεν θα στηρίζονται στην ανασφάλεια, στο φόβο και στις απολύσεις, αλλά θα συνδέονται με αναβαθμισμένη και μακράς διάρκειας επιμόρφωση αντί για τη συλλογή βεβαιώσεων στην οποία επιδίδονται τα τελευταία χρόνια. Απαιτούνται διαδικασίες που θα λαμβάνουν υπόψη τους τις κοινωνικές ιδιαιτερότητες των σχολείων και των μαθητών τους και δεν θα συνδέονται με τις επιδόσεις των μαθητών, που πνίγουν κάθε ενδιαφέρον κι αγάπη για τη γνώση και στραγγαλίζουν τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να την εμφυσήσουν.

Κάτι τελευταίο. Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει Κυβέρνηση μπορείτε να μας πείτε κάποια μέτρα του Υπουργείου Παιδείας τα οποία θα καταργήσει άμεσα; 

Θα υπάρξουν άμεσες ενέργειες σε θεσμικό - διοικητικό και λειτουργικό επίπεδο. 

Επιγραμματικά θα μπορούσα να αναφέρω: 

1. Κατάργηση των μνημονιακών νόμων που αφορούν την παιδεία. Θέσπιση μεταβατικού δημοκρατικού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. 

2. Επαναπρόσληψη όλων όσοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα ή απολύθηκαν. Κατάργηση της «εργασιακής εφεδρείας» και των ευέλικτων μορφών εργασίας στην εκπαίδευση. Κανένας εκπαιδευτικός και κανένας σχολικός φύλακας δεν περισσεύει. 

3. Τήρηση της νομιμότητας στη λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων σε αυτά. 

4. Πάγωμα των καταργήσεων – συγχωνεύσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και επαναλειτουργία σχολικών μονάδων που καταργήθηκαν (νηπιαγωγεία- δημοτικά-γυμνάσια-λύκεια) βάσει αντικειμενικών κριτηρίων. 

5. Κατάργηση του σημερινού χαρακτήρα του λυκείου ως μηχανισμού «προγύμνασης» των νέων για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 

6. Κατάργηση του εξετασιοκεντρικού συστήματος και αντικατάστασή του με ένα διαρκή πολύπλευρο έλεγχο των γνώσεων. 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα πάρει άμεσα μέτρα για να μην καταρρεύσει η δημόσια εκπαίδευση με στόχο να διασωθούν και να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία και η Ανώτατη Εκπαίδευση και να τεθούν οι βάσεις για την εκπαιδευτική ανασυγκρότηση. 

Σήμερα, με μια κοινωνία φτωχοποιημένη, επιβάλλεται να εγγυηθούμε ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μπορούν να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες δωρεάν στα δημόσια σχολεία και να παρθούν αποτελεσματικά μέτρα για την πρόληψη της σχολικής αποτυχίας και μαθητικής διαρροής. Επιβάλλεται να μειωθούν οι εξετάσεις, ώστε να αυξηθεί ο διδακτικός χρόνος, όπως και να γενικευθεί το ολοήμερο σχολείο στο δημοτικό και το γυμνάσιο ώστε οι μαθητές να μένουν στο σχολείο και να ασχολούνται με μουσική, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, αθλητισμό, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ξένες γλώσσες. Απαιτείται να λειτουργούν τα σχολεία ως κέντρα πολιτισμού και δραστηριοτήτων όχι μόνο για τους μαθητές αλλά και για τη γειτονιά. Ταυτόχρονα απαιτείται να αντιμετωπίσουμε άμεσα τον υποσιτισμό των παιδιών και τη χειμαζόμενη οικογένεια με συσσίτια στα σχολεία και πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλα τα παιδιά. 

Βέβαια, στον περιορισμένο χώρο μιας συνέντευξης είναι αδύνατο να περιγραφούν αναλυτικά όλα όσα περιλαμβάνονται στην πολιτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία (Νηπιαγωγεία- ειδική εκπαίδευση- ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό –ιδιωτική εκπαίδευση κ.ά.), ωστόσο προσπάθησα να δώσω τα κύρια σημεία της. 

Επιτρέψτε μου τέλος να προσθέσω ότι η διαδικασία για μια μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει έναν ξεκάθαρο στόχο: τη καθολικότητα του δικαιώματος στη μόρφωση σε ένα δημόσιο ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και ενιαία 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. 

Ο πραγματικός και όχι προσχηματικός διάλογος με όλους τους εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς φορείς, τους μαθητές, φοιτητές και γονείς για την αναγέννηση της παιδείας του τόπου μας είναι απαιτούμενο και η ικανή και αναγκαία συνθήκη για την μεταρρύθμιση αυτή η οποία χωρίς επαρκείς δαπάνες δεν θα μπορεί να υλοποιηθεί.

Αύριο, ο δημόσιος απολογισμός του Ευάγγελου Διαμαντόπουλου

Αγαπητέ, Ευάγγελε, οφείλω να ομολογήσω,  ότι η συγκεκριμένη  διαδικασία  είναι άκρως δημοκρατική και πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα και σε τιμά!
Από όποια μετερίζια και αν υπηρέτησα, αυτό που ονομάζουμε κοινά, ήμουν θιασώτης ανάλογων δημοκρατικών διαδικασιών.
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
4ος ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 19:00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καστοριάς θα πραγματοποιηθεί ο 4ος Δημόσιος Απολογισμός της δραστηριότητας του Βαγγέλη Διαμαντόπουλου Βουλευτή Καστοριάς του ΣΥΡΙΖΑ.

Μετά τη σύντομη εισαγωγική αναφορά του Βουλευτή στη δραστηριότητα των τελευταίων μηνών, θα ακολουθήσουν ερωτήσεις από εκπροσώπους του Τύπου και πολίτες, προκειμένου να αναπτυχθεί διάλογος σχετικά με καίρια ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία της Καστοριάς.

4ος Δημόσιος Απολογισμός κοινοβουλευτικής και κινηματικής δράσης
Την Δευτέρα 7μ.μ θα διεξαχθεί για τέταρτη φορά ο δημόσιος απολογισμός μου, στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου του Δ. Καστοριάς.
Μια διαδικασία πρωτοφανής για τα δεδομένα του νομού και τις πρακτικές των εώς τώρα βουλευτών.
Η ουσία της εκδήλωσης είναι η συμμετοχή όλων των πολιτών, χωρίς περιορισμούς και τυπικότητες με σκοπό μια διάφανη σχέση, χωρίς περιοριστικούς "κορσέδες".
Πιστεύοντας πως τέτοιες ανοιχτές διαδικασίες, βοηθούν στην λογοδοσία από μέρους των αιρετών και εμβαθύνουν την δημοκρατία, θα ήθελα η παρουσία σου-πέρα από ουσιαστική - να αποτελέσει και μια επιβράβευση του εγχειρήματος.
Πηγή: Προσωπική σελίδα  fb του Βαγγέλη Διαμαντόπουλου

Επίσκεψη Πάπα: Από την Παλαιά Ρώμη, στη Νέα!


Ολοκληρώθηκε η Πατριαρχική Θεία Λειτουργία για τη θρονική εορτή του Αγίου Ανδρέα, ιδρυτή της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου. Η Θεία Λειτουργία, που έγινε παρουσία του Πάπα Φραγκίσκου προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Μάλιστα ο προκαθήμενος της Καθολικής Εκκλησίας διάβασε στα ιταλικά το «Πάτερ ημών», ενώ στα ιταλικά απηύθυνε στη συνέχεια από το βήμα την ευχή «Ειρήνη υμίν» ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος.
Σύμφωνα με το επίσημο πρόγραμμα μετά τη Θεία Λειτουργία στην Αίθουσα του Θρόνου ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα υπογράψουν κοινή Διακήρυξη, ανάλογη με εκείνη που υπέγραψαν στην πρόσφατη συνάντησή τους στα Ιεροσόλυμα.

«Αδελφική υποδοχή»

Χθες ο Πάπας Φραγκίσκος έγινε δεκτός με παρατεταμένες κωδωνοκρουσίες Στην είσοδο Πατριαρχικού Οίκου, τον Πάπα και τη συνοδεία του, υποδέχθηκαν οι Μητροπολίτες Νικαίας Κωνσταντίνος και Χαλκηδόνος Αθανάσιος. Η παπική ακολουθία κατευθύνθηκε στην συνεχεία στα Προπύλαια του Πατριαρχικού Ναού όπου περίμεναν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και η Σύνοδος του Οικουμενικού Θρόνου.
Ο Πάπας Φραγκίσκος εισήλθε στον πρόναο του Πατριαρχικού Ναού, άναψε κερί και στη συνέχεια μαζί με τον Οικουμενικό Πατριάρχη προχώρησαν στον κυρίως ναό. Απευθυνόμενος στον Πάπα Φραγκίσκο ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος τόνισε ότι τον υποδέχεται «με χαρά, τιμή και ευγνωμοσύνη» διότι ήρθε από την Παλαιά, στη Νέα Ρώμη «γεφυρώνοντας συμβολικώς την Δύσιν και την Ανατολήν, κομιστής της αγάπης του Πρωτοκορυφαίου προς τον Πρωτόκλητο αυτάδελφο αυτού».
Ο Βαρθολομαίος σημείωσε επίσης ότι η έλευση του Πάπα αποτελεί συνέχεια των ανάλογων επισκέψεων που είχαν κάνει οι προκάτοχοί του Παύλος Στ', Ιωάννης-Παύλος Β' και Βενέδικτος ΙΣτ΄, και «μαρτυρεί τη βούληση της Εκκλησίας της Ρώμης να συνεχιστεί η σταθερά πορεία, προς αποκατάσταση της πλήρους κοινωνίας μεταξύ των Εκκλησιών».
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης χαιρέτησε την επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου στην έδρα της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης ως ιστορικό γεγονός, σε κρίσιμους καιρούς για την ανθρωπότητα.
Ο Πάπας Φραγκίσκος στην αντιφώνησή του εξέφρασε την εγκάρδια ευχαρίστησή του για την αδελφική υποδοχή που του επιφύλαξε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
«Αίσθανομαι ότι η χαρά μας είναι πιό μεγάλη γιατί η πηγή της βρίσκεται αλλού, όχι σε εμάς, όχι στο καθήκον μας και στις προσπαθείες μας, οι οποίες βεβαίως υπάρχουν, αλλά στην κοινή αφοσίωση στην πιστότητα του Θεού, που θέτει το θεμέλιο για την ανασυγκρότηση του ναού του που είναι η Εκκλήσια» ανέφερε ο Πάπας Φραγκίσκος.
Η συγκίνηση στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου κορυφώθηκε όταν ο δυο προκαθήμενοι, αντάλλαξαν τον ασπασμό της αγάπης.
Στη συνέχεια οι δυο προκαθήμενοι κατευθύνθηκαν στον Πατριαρχικό Οίκο, όπου είχαν κατ' ιδίαν συνάντηση.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης δώρισε στον Πάπα εικόνα του Αγίου Γεωργίου που αγιογραφήθηκε στο 'Αγιο Όρος, ενώ ο Πάπας του προσέφερε ως δώρα ένα αντίγραφο ελληνικού χειρογράφου του 11ου αιώνα, το πρωτότυπο του οποίου είναι αποθησαυρισμένο στη Βιβλιοθήκη του Βατικανού, καθώς και ένα αντίγραφο ψηφιδωτού με την παράσταση του Χριστού που κοσμούσε τον 9ο αιώνα το ναό του Αγίου Πέτρου, στη Ρώμη.

Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Κ. Μπακογιάννης: Μήνυμα συστράτευσης προς τον ΣΥΡΙΖΑ


«Τώρα είναι η ώρα της εθνικής Ελλάδος» ήταν η άμεση απάντηση, στον Αλέξη Τσίπρα, από τον περιφερειάρχη Κώστα Μπακογιάννη, τον οποίο διαδέχτηκε στο βήμα της περιφερειακής συνδιάσκεψης του ΣΥΡΙΖΑ, στη Λαμία, όπου συμμετείχαν και κοινοί και θεσμικοί φορείς.

«Τώρα είναι η ώρα της συστράτευσης και της ενότητας. Τώρα είναι η ώρα να παραμερίσουμε τις όποιες κομματικές σκοπιμότητες. Ας μην πριονίζουμε το κλαδί στο οποίο όλοι μαζί καθόμαστε» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Μπακογιάννης δίνοντας ένα διαφορετικό τόνο.

Ο Κώστας Μπακογιάννης κάνοντας μια αναφορά στα δεδομένα που κυριαρχούν σε Στερεά Ελλάδα με τις λιγοστές πιστώσεις επανήλθε στο πολιτικό σκηνικό έτσι όπως αυτό διαμορφώνεται σήμερα και δεν παρέλειψε να καταθέσει την αγωνία του για τις εξελίξεις σημειώνοντας:

«Είμαι ιδιαίτερα προβληματισμένος με τα τεκταινόμενα στην κεντρική πολιτική σκηνή» είπε χαρακτηριστικά για να προσδιορίσει στη συνέχεια ότι η πίεση είναι μεγάλη εντός και εκτός συνόρων.

«Η χώρα μας είναι παγιδευμένη στη μέγγενη των λαθών της και των πολιτικών σκοπιμοτήτων των πιστωτών μας. 

Γνωρίζετε όλοι, πως η οργή και η αγανάκτηση περισσεύουν. Μια, εν πολλοίς, δικαιολογημένη κρίση πολιτικής αντιπροσώπευσης έχει μετατραπεί σε κρίση πολιτειακών θεσμών και δημοκρατικών αξιών…» τόνισε ο κ. Μπακογιάννης.

Μάλιστα απευθυνόμενος προσωπικά στον Αλέξη Τσίπρα υπενθύμισε ότι «εσείς κι εγώ ανήκουμε στην ίδια γενιά. 

Ανήκουμε στην πλέον μορφωμένη γενιά που έχει ποτέ πατήσει αυτά τα χώματα και στην πλέον Ευρωπαϊκή - μπορεί το χαρτζιλίκι μας να ήταν σε δραχμές αλλά οι μισθοί μας ήταν πάντα σε ευρώ.

Ανήκουμε δυστυχώς και στη πρώτη γενιά από τη σύσταση του ελληνικού κράτους που θα ζήσει χειρότερα από την προηγούμενη» υπογράμμισε. 

Ο Κώστας Μπακογιάννης υπενθύμισε τις διαφορετικές αφετηρίες και τις διαφορετικές διαδρομές απ΄ όπου προέρχονται τονίζοντας όμως την ανάγκη σύγκλισης «για να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος» και απευθυνόμενος στον Αλέξη Τσίπρα διαπίστωσε ότι το πολιτικό σύστημα και σήμερα λειτουργεί σαν να μη διδάχθηκε τίποτα. 

Δανειζόμενος, μάλιστα, μια «προσφιλή ρήση του Ταλεϋράνδου: σαν να μην διδάχτηκε τίποτα και σαν να μην λησμόνησε τίποτα» τον κάλεσε να κάνουν τη διαφορά. «Η δικιά μας γενιά είναι εκείνη που έχει υποχρέωση να κάνει τη διαφορά. Και δεν αναφέρομαι απλώς σε μια αλλαγή πολιτικών ή πρακτικών αλλά πάνω από όλα σε αλλαγή νοοτροπιών» όπως είπε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας.

Ο Κώστας Μπακογιάννης τόνισε με νόημα κλείνοντας την ομιλία του ότι «όλοι βλέπουμε ένα φως στο βάθος του τούνελ. Αρχίζω δυστυχώς πια να φοβάμαι όμως πως δεν είναι κάτι παραπάνω από το τρένο που έρχεται να μας πλακώσει».

Προσδιόρισε ως μεγάλο ζητούμενο για την εποχή μας την εθνική συνεννόηση. «Έστω στα βασικά. Να οικοδομήσουμε μια νέα πολιτική κουλτούρα συνεργασίας.

Από κάτω προς τα πάνω. Από τα δημοτικά και τα περιφερειακά συμβούλια μέχρι τη Βουλή. Δεν χρειάζεται να αλλοτριωθούμε ή να νοθεύσουμε την πολιτική μας κατεύθυνση, ακόμα και αν διαφωνούμε δεν σημαίνει πως δεν μπορούμε να συνυπάρχουμε» τόνισε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Αποψη: Η Ελλάδα στην Ευρώπη της πολιτικής παράκρουσης


kathimerini.gr
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΟΦΩΛΟΣ
Τ​​α όσα περίεργα, στυφά, αλαζονικά και αλόγιστα εκφράζει η στάση της τρόικας απέναντι στην Ελλάδα, σε μία ακόμη διαπραγμάτευση έπειτα από έξι χρόνια κρίσης στην Ελλάδα και την Ευρώπη, εμπεριέχουν επί της ουσίας ένα διπλό πολιτικό μήνυμα: το πρώτο αφορά στην ελληνική πολιτική τάξη, η οποία θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν συμπαγής και το δεύτερο, ότι οι Βρυξέλλες και κυρίως βεβαίως το Βερολίνο, επιμένουν σε μία πολιτική αδιέξοδη, η οποία θα βυθίσει στο σκοτάδι σημαντικά κομμάτια του Νότου και αυτό δεν μπορεί να μην έχει τότε σημαντικές πολιτικές συνέπειες στην Ευρωζώνη. Η διαρκής άνοδος της κ. Λεπέν, για παράδειγμα, είναι πολύ χαρακτηριστική ένδειξη για το τι μπορεί να συμβεί ακόμη και μέσα στην καρδιά της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Για την ελληνική πολιτική τάξη νομίζω ότι όλα αυτά τα οποία συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες είναι εξαιρετικά ευανάγνωστα και δεν χρειάζονται πολλές ερμηνείες. Το Βερολίνο (κυρίως), η Φρανκφούρτη και οι Βρυξέλλες μεταδίδουν απόλυτα ότι δεν ενδιαφέρονται για τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα, ούτε για το εάν σήμερα είναι η μία ή αύριο η άλλη κυβέρνηση. Το μήνυμα είναι σαφές: ό,τι και να γίνει, με όποιον και να καθίσουμε στο τραπέζι, σήμερα ή αύριο, εμείς θα επιβάλουμε τους όρους μας! Εάν δεν σας αρέσει, σηκώστε εσείς την ιστορική απόφαση, να περάσετε έξω και οι αγορές σας περιμένουν... Το ίδιο αδιέξοδο, όμως, δείχνει και το σκηνικό όσον αφορά στην εξέλιξη της Ευρώπης συνολικά. Η αδυναμία εξόδου από την παρατεταμένη κρίση, έπειτα από τόσα χρόνια, αναδεικνύει την πολιτική ανεπάρκεια των ηγεσιών της. Το αυστηρό δόγμα της Γερμανίας, ειδικότερα, διαψεύδεται οικτρά και οδηγεί και την ίδια πλέον στην ύφεση, την ώρα που οι ΗΠΑ επιλύουν τα δικά τους προβλήματα. Δυστυχώς, ωστόσο, τίποτε δεν φαίνεται να αλλάζει και αυτό αυξάνει αναμφίβολα τους κινδύνους αποσταθεροποίησης στην Ευρωζώνη. Ενα σκηνικό πολιτικής παράκρουσης...

Έντυπη ;Eκδοση

Αλλαγές και "βαθιές" τομές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Αν μέσα από τις αλλαγές επιστρέψει το χαμόγελο στα χείλη των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων, καλώς να ορίσουν. 
Εξυπακούεται ότι θα πρέπει να προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με τους εκπαιδευτικούς.

Εισήγηση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Οι αλλαγές στην Παιδεία έχουν βαθμιαία αποτελέσματα, τα οποία, ως γνωστόν, μπορούν να επηρεάσουν καταλυτικά το μέλλον μιας γενιάς.   Γι΄ αυτό κάθε διορθωτικής αλλαγής πρέπει να προηγείται μελέτη σε βάθος.
Ο πρωταγωνιστής στην εφαρμογή των πολιτικών στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, αλλά το κέντρο του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο μαθητής, ο νέος άνθρωπος που με τις γνώσεις και κυρίως με τις δεξιότητές του θα διαμορφώσει το μέλλον του, αλλά και το μέλλον της χώρας.
Το σύγχρονο σχολείο χτίζεται με θεμέλια στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. Κι όμως τις περισσότερες φορές στην Ελλάδα οι διαρθρωτικές αλλαγές αφορούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή στις εξετάσεις γι΄ αυτήν. Εμείς σήμερα στρέφουμε το ενδιαφέρον μας στην πραγματική μαθητική ζωή, όπως αυτή ξεκινά από το Νηπιαγωγείο και συνεχίζεται στο Δημοτικό.
Η ένταξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής ανταποκρίνεται στις επιταγές της παιδαγωγικής επιστήμης, της ελληνικής Παιδείας, της κοινής λογικής, καθώς και στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για έγκαιρες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, με σκοπό την πρόληψη της σχολικής διαρροής και την ένταξη όλων των μαθητών κάθε κοινωνικής ομάδας και βαθμίδας στο εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Για ένα σχολείο- κλειδί για τη γνώση, την εκπαίδευση, τη μόρφωση και την Παιδεία, αλλά και την ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και τη δικαιοσύνη οφείλουμε να προτάξουμε στόχους όπως:
  • Την καθιέρωση σύγχρονων μεθόδων βιωματικής μάθησης και διαδραστικής διδασκαλίας, που προτρέπουν σε ενεργητική συμμετοχή (διαθεματική προσέγγιση διδακτικών αντικειμένων, ερευνητική δράση, διδασκαλία σε ομάδες).
  • Τον εξορθολογισμό των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
  • Την εμπέδωση των διδακτικών αντικειμένων στο σχολείο και το συσχετισμό τους με την κοινωνική ζωή.
  • Την αναβάθμιση του ρόλου και του έργου των εκπαιδευτικών.
  • Την καλλιέργεια και την κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και τη δημιουργία των προϋποθέσεων της εθνικής κατάρτισης και της αυτογνωσίας. Είμαστε Έλληνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και για να κατανοήσουμε τους άλλους, πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζουμε τον εαυτό μας.
  • Την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης, της κριτικής ικανότητας, της επεξεργασίας βιωμάτων, συναισθημάτων και αξιών και την αξιοποίησή τους στη διαχείριση προβλημάτων και την εξεύρεση λύσεων. Σημασία έχει ο μαθητής να μάθει να ρωτά, ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να μάθει να ερευνά.
  • Τη δεξιότητα στις διαδικασίες επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης, διαχείρισης της καθημερινότητας και των προβλημάτων σε έναν διαρκώς εναλλασσόμενο κόσμο.
  • Την πιστοποίηση στην ξένη γλώσσα και στη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο.
  • Την ενίσχυση της λειτουργικής και διοικητικής αυτοτέλειας των σχολικών μονάδων.
  • Την έμφαση στο σχολικό αθλητισμό και τη φυσική αγωγή.
  • Τη σταδιακή γενίκευση του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), δημιουργώντας σχολεία ανοιχτά στην καινοτομία και την αυτενέργεια.
  • Τη δημιουργία των προϋποθέσεων της κατανόησης του φαινομένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ό,τι γίνεται στο σχολείο πρέπει να αφορά, να ενδιαφέρει, να έχει θετικό αντίκτυπο στα παιδιά, να τα κρατά δεμένα με το σχολείο τους, γιατί στο χώρο αυτό μπορούν να χτίσουν υγιείς βάσεις για το μέλλον τους, ανεξάρτητα από ποιο κοινωνικό ή μορφωτικό στρώμα κι αν προέρχονται. Και οφείλουμε να δημιουργήσουμε τους όρους υπέρβασης της σημερινής κατάστασης όπου οι μαθητές αντιπαθούν ή και μισούν το σχολείο ,αλλά και υποφέρουν από την υπερφόρτωση, που δημιουργεί πάμπολλες υποχρεώσεις για πολύωρη δουλειά στο σπίτι. Λιγότερη παροχή πληροφοριών, περισσότερη μόρφωση, περισσότερη παιδεία είναι η καταστατική μας αρχή και ο στόχος μας. Η εικόνα ενός μικρού παιδιού που φεύγει για το σχολείο και γυρίζει από αυτό, με μια βαριά τσάντα και έχει άλλη τόση δουλειά να κάνει στο σπίτι, πρέπει να περάσει στο παρελθόν.
Έχοντας συνείδηση των υποχρεώσεων που δημιουργούν οι στόχοι αυτοί προτείνουμε:
  1. Αξιολόγηση των πρόσφατων Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών κατά την εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη και αναμόρφωσή τους με βάση τα πορίσματα της αξιολογικής διαδικασίας.
  2. Η αξιολόγηση με τη συμμετοχή επιστημόνων, σχολικών συμβούλων και εκπαιδευτικών θα οδηγήσει σε νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και νέα σχολικά εγχειρίδια.
  3. Εξορθολογισμός και αναδιάταξη της διδακτέας ύλης και του περιεχομένου σπουδών. Η επικέντρωση της ύλης πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένα κεφάλαια με κριτήριο τη σπουδαιότητά τους και με σεβασμό στην ηλικία και στις εκπαιδευτικές ανάγκες του παιδιού, να βοηθήσει στην εμβάθυνση στη γνώση μειώνοντας ταυτόχρονα την ύλη και να επιτρέπει την εμπέδωση στο διατιθέμενο διδακτικό χρόνο. Η αναδιάταξη της ύλης ορίζεται από την ανάγκη μεταφοράς δύσκολων διδακτικών αντικειμένων από μικρότερες σε μεγαλύτερες τάξεις.    
  4. Εμπέδωση και εμβάθυνση της ύλης στο σχολείο. Πρέπει να διασφαλιστεί ο αναγκαίος διδακτικός χρόνος για την εμπέδωση της ύλης στο σχολείο στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας και της ιστορίας. Οι εργασίες που ανατίθενται στους μαθητές πρέπει να περιοριστούν στο ελάχιστο και μόνο στα βασικά μαθήματα. Στόχος να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται οι μαθητές και οι γονείς από την «κατ’ οίκον» διδασκαλία.
  5. Δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης των προγραμμάτων από τη σχολική μονάδα, με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε σχολείου(Ειδικής Αγωγής, Νησιωτικά, Ορεινά). Τις ώρες που είναι αναγκαίες, το εύρος ή τη δυσκολία των προγραμμάτων σπουδών, θα τις καθορίζει η κάθε σχολική μονάδα σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο, με βάση τις ιδιαιτερότητες που έχει, όπως η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού (Ρομά, παιδιά μεταναστών, παιδιά από οικογένειες ανέργων ή με χαμηλά εισοδήματα). Προγράμματα ανοικτά και ευέλικτα στις ιδιαιτερότητες της κοινωνίας θα επιτρέπουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να εξειδικεύουν τη διαδικασία μάθησης και θα γεφυρώνουν τον ακαδημαϊκό λόγο των σχολικών εγχειριδίων με την εμπειρική- βιωματική γνώση των μαθητών.
  6. Αξιοποίηση της Ευέλικτης Ζώνης - Βιωματικών δραστηριοτήτων.  Η ζώνη αυτή πρέπει να εμπλουτιστεί πέρα από την υποχρεωτική διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων και να γίνει ζώνη δημιουργίας, καινοτομίας, υποστήριξης της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών, με ενδεικτικά θέματα: δράσεις προσωπικής/διαπροσωπικής ανάπτυξης, πολιτιστικών και αθλητικών δημιουργικών δραστηριοτήτων, περιβαλλοντικών παρεμβάσεων για την αειφορία, διαπολιτισμικής επικοινωνίας, σύνδεσης του σχολείου με την οικογένεια και την τοπική κοινωνία, ανάδειξης της τοπικής ιστορίας-πολιτισμού-οικονομίας, προώθησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενάντια στο ρατσισμό, το    χουλιγκανισμό και τη βία, την παχυσαρκία, το σχολικό εκφοβισμό (σύνδεση δηλαδή με τις δράσεις του       κοινωνικού σχολείου).
  7. Επέκταση του Νέου Σχολείου με τη γενίκευση του προτύπου των ολοήμερων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και  τη δημιουργία ενός σχολείου όχι μόνο γνώσεων, αλλά και δεξιοτήτων.
  8. Αλλαγή στο πρότυπο διοίκησης τόσο της σχολικής μονάδας όσο και γενικότερα σε επίπεδο Περιφέρειας και Διεύθυνσης. Ενίσχυση της αυτονομίας, του σχεδιασμού σε όλα τα επίπεδα, του προγραμματισμού, της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και της λογοδοσίας. Ισχυροποίηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων με αποκέντρωση, «καθετοποίηση», και αντιστοίχιση υπηρεσιών με κέντρο διαχείρισης προσωπικού την Περιφέρεια Εκπαίδευσης.
  9. Επιμόρφωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εκπαιδευτικών στις πρακτικές που συνοδεύουν τα νέα προγράμματα σπουδών. Σήμερα απαιτείται ένα σύστημα επιμόρφωσης που να αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό ως φορέα και συνδιαμορφωτή της όποιας αλλαγής, με διαρκή υποστήριξη στο έργο του και στην αλλαγή των αντιλήψεων σχετικά με την εκπαιδευτική πρακτική. Η επιμόρφωση πρέπει να είναι:

Ενδοσχολική, ώστε να πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες και να λαμβάνει υπόψη της τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σχολικής κοινότητας με αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Διασχολική, με τη συνεργασία σχολείων.
Περιοδική (μικρής, μεσαίας και μεγαλύτερης διάρκειας) από φορείς της εκπαίδευσης.
Αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων για τον περιορισμό της Σχολικής Διαρροής (Early  SchoolLeaving) στην οποία δίνει έμφαση η Ε.Ε. Αφορά πρώτιστα το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο, γιατί εκεί τίθενται οι βάσεις ένταξης στη σχολική εκπαίδευση. Βασίζεται σε δύο άξονες:
         α. Άμεση παρέμβαση με υποστηρικτικές πολιτικές στις ευπαθείς ομάδες
       β. Μετασχηματισμός προγραμμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες –δεξιότητες των παιδιών, ώστε να μην αποθαρρύνονται από τις δυσκολίες σκληρών προγραμμάτων σπουδών και   εγκαταλείπουν το σχολείο.           
   
Πρωταγωνιστικός ρόλος πρέπει να δοθεί στον μαχόμενο εκπαιδευτικό με ελευθερία για καινοτόμες δράσεις και αυτενέργεια. Ο εκπαιδευτικός ξεφεύγοντας από τον ρόλο του διεκπεραιωτή πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σεβόμενος ένα πλαίσιο αρχών που ορίζουν τα νομοθετικά κείμενα, με ευαισθησία απέναντι στα κοινωνικά και πολιτισμικά αιτήματα, όσο και στις ιδιαίτερες ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της μαθητικής ομάδας στην οποία απευθύνεται ο εκπαιδευτικός, με άλλα λόγια, πρέπει να ορίζει το τι (περιεχόμενο) και το πώς (τη μέθοδο) της εκπαιδευτικής πράξης..

Έμφαση στην αλλαγή νοοτροπίας στην αξιολόγηση των μαθητών. Η επίδοση των μαθητών πρέπει να εκτιμάται με βάση τα κριτήρια που προκύπτουν από τους σκοπούς της εκπαίδευσης και όχι από τη σύγκριση με τους συμμαθητές τους. Δεν αξιολογείται μόνο η επίδοση αλλά και η πρόοδος σε σχέση με πρότερες επιδόσεις, δηλαδή η εξέλιξη του ίδιου του παιδιού, η οποία και τελικά να βαθμολογείται. Να λαμβάνεται υπόψη ο ατομικός τρόπος μάθησης, το στάδιο της γλωσσικής ανάπτυξης, οι ευκαιρίες που του παρέχονται από το οικογενειακό του περιβάλλον.

Μείωση της γραφειοκρατίας που δυσχεραίνει το έργο των εκπαιδευτικών.
Ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία. Το σχολείο να είναι σημείο    συνάντησης όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία μάθησης και ο χώρος όπου μπορεί να αξιοποιηθούν με σταθερή και δομημένη συνεργασία οι κοινωνικοί εταίροι, οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι   γονείς   και οι σύλλογοι γονέων και  κηδεμόνων.

Εναρμόνιση της νομοθεσίας με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Καθιέρωση κανονισμού λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή των μαθητών. Συμμετέχοντας τα παιδιά στην εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής εφαρμόζουν στην πράξη το μάθημα της Κοινωνικής Αγωγής. Το σχολείο που είναι μικρογραφία της κοινωνίας, οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας: προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας. Η ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων της ελληνικής κοινωνίας για την αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο μόνος δρόμος για την αναγέννηση της ελληνικής κοινωνίας. Το προσκλητήριο είναι προς όλους για να προετοιμάσουμε όλοι μαζί, με πνεύμα συναίνεσης και σύνθεση απόψεων, το μέλλον της πατρίδας μας και των παιδιών μας.

Θέλουμε ένα σχολείο που να είναι:

Κοινωνικό στον προσανατολισμό, ευαίσθητο στην αειφορία και την περιβαλλοντική συνείδηση.
Ενταξιακό (για όλα τα παιδιά με βάση τις ανάγκες τους), με αναβάθμιση των δράσεων για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων και την ένταξη όλων των μαθητών.
Λειτουργικό και ευέλικτο, ώστε να προσαρμόζει την εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία στις ανάγκες των μαθητών (μαθητοκεντρικό) και να εξελίσσεται ως ένας ζωντανός οργανισμός που συνεχώς ΄΄μαθαίνει΄΄.
Δημιουργικό, με έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στη δημιουργία αξιών και κοινωνικών στάσεων μέσα και από τις πολιτικές του «κοινωνικού σχολείου».
Αυτόνομο σε ό,τι αφορά στον προγραμματισμό και τη διαμόρφωση μέρους του ωρολογίου προγράμματος.
Αποτελεσματικό και ουσιαστικό με παρεμβάσεις προσανατολισμένες στη δημιουργία υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος, για την εμβάθυνση και ουσιαστικοποίηση της γνώσης, τη γνωστική, γλωσσική και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη του μαθητή.
Συνεργατικό και συμμετοχικό, ανοιχτό στην κοινωνία στους γονείς, την οικογένεια και τους τοπικούς φορείς που διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην εκπαίδευση του μαθητή και τον κάνουν χαρούμενο. Γιατί όπως ο μεγάλος ελβετός παιδαγωγός Ιωάννης Ερρίκος Πεσταλότσι δίδαξε: Η παιδεία δεν αξίζει τίποτε, αν κάνει το παιδί να χάσει το χαμόγελό του.

ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί αφιερώνουν ώρες και σε διοικητικό έργο

Υπάρχουν στιγμές, που ο κ. Λοβέρδος, ενστερνιζόμενος απόλυτα τις ανάγκες των σχολείων και των εκπαιδευτικών, μεταμορφώνεται και μετατρέπεται από υπουργός σε πρόεδρο της ΔΟΕ ή της ΟΛΜΕ! 
Περιμένουμε όμως, ως υπουργός, να δώσει και λύσεις... 

 esos.gr

Ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος παίρνοντας αφορμή την επισήμανση της Βουλευτού Μ. Γιαννακάκη ότι στα Πειραματικά Σχολεία δεν υπάρχει στελέχωση με γραμματείς, είπε απευθυνόμενος στους Βουλευτές:


  • Για τα πειραματικά σχολεία, κυρία συνάδελφε, αυτό που κάνουμε σήμερα είναι η απόλυτη ενίσχυσή τους. Με ποια έννοια; Με την εξακτίνωσή τους σ’ όλη τη χώρα. Θα μου πείτε: «Χωρίς γραμματεία;». Ε, ναι. Μακάρι να μπορούσαμε να πάρουμε διοικητικό προσωπικό και να συγκροτήσουμε γραμματείες σε όλα τα σχολεία. 
  • Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, πρέπει να ξέρετε -και αυτό να είναι και μία μορφή απάντησης δικής σας σε όποιον αιτιάται τον εκπαιδευτικό χώρο, τους εκπαιδευτικούς, ότι τάχα εργάζονται λιγότερο απ’ ότι οι μέσοι όροι του ΟΟΣΑ- ότι οι δικοί μας εκπαιδευτικοί, πέραν των ωρών που εργάζονται μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας –στα νηπιαγωγεία, στα δημοτικά, στα γυμνάσια, στα λύκεια - είναι οι ίδιοι που ασκούν και διοίκηση, διότι τα σχολεία μας δεν έχουν διοικητικό προσωπικό στο μεγαλύτερο μέρος τους. 
  • Άρα, πρέπει να προσθέτει κανείς και ώρες εργασίας μέσα στην ημέρα, οι οποίες αφιερώνονται στη διοίκηση του σχολείου. Ειδικά σε μεγάλες σχολικές μονάδες το έργο της διοίκησης του σχολείου είναι επίπονο. Δεν είναι απλό. 
  • Συνεπώς, ναι, μακάρι τα πειραματικά σχολεία να είχαν και γραμματείες. Μα, αυτό είναι ανέφικτο συνολικότερα.

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Αύριο Παρασκευή θα συζητηθούν στο ΣΠΔΕ του ΕΣΥΠ οι αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο

esos.gr
Αύριο, Παρασκευή 28 Νοεμβρίου, θα συνέλθει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό την προεδρεία του προέδρου Καθηγητή Σωκράτη Κάτσικα, προκειμένου να συζητηθούν οι εξαγγελθείσες ριζικές αλλαγές από τον υπουργό Παιδείας, που στηρίζονται στην εξής πρόταση:

Α. Λιγότερα βιβλία
Β. Λιγότερα μαθήματα και διδακτέα ύλη
Γ. Προετοιμασία των μαθητών στην πρωινή ζώνη για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας
Δ. Λιγότερη δουλειά στο σπίτι

Η Ευρώπη βράζει

Η Ευρώπη βγαίνει στους δρόμους αντιδρώντας στις πολιτικές λιτότητας. Τον τελευταίο μήνα, εκατομμύρια Ευρωπαίοι από την Πορτογαλία και την Ιρλανδία μέχρι το Βέλγιο και την Ουγγαρία ζητούν αλλαγή πολιτικής. Οι προϋπολογισμοί των υπερχρεωμένων χώρων του Νότου προκαλούν τις αντιδράσεις σε Πορτογαλία και Ελλάδα.
Στην Ελλάδα έχει προκηρυχθεί για αύριο γενική απεργία ενώ χιλιάδες Πορτογάλοι βγήκαν στους δρόμους της Λισαβόνας ανήμερα της έγκρισης του προϋπολογισμού. Τη διαδήλωση διοργάνωσε η Γενική Συνομοσπονδία των Πορτογάλων εργατών. Η πορεία ξεπέρασε σε μήκος τα 12 χιλιόμετρα. Οι πολίτες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των σωματείων φώναξαν συνθήματα έξω από το Κοινοβούλιο, ζητώντας τη μείωση της φορολογίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Ανάλογη είναι η κατάσταση στο Βέλγιο όπου το πρόγραμμα λιτότητας της νέας βελγικής κυβέρνησης, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και τα συνδικάτα οργανώνουν κινητοποιήσεις. Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση προβλέπουν την αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 έως το 2030 (αντί του 59, κατά μέσο όρο επί του παρόντος) με προσδοκώμενο όφελος 12 δις ευρώ (8 απο την μείωση των δαπανών και 4 μέσω νέων εσόδων).

Στην Ουγγαρία, τουλάχιστον 2000 άνθρωποι διαδήλωσαν στη Βουδαπέστη κατά του σχεδίου της κυβέρνησης να εθνικοποιήσει τους πόρους των συνταξιοδοτικών ταμείων. Τα αποθεματικά των ταμείων ανέρχονται σε 200 δισεκατομμύρια φιορίνια, δηλαδή περίπου 652 εκατομμύρια ευρώ. Ο σχετικός νόμος θεωρείται ταφόπλακα για τις αποταμιεύσεις περίπου εξήντα χιλιάδων πολιτών.

Μέσω της εθνικοποίησης των αποθεματικών, η κυβέρνηση Όρμπαν επιδιώκει, όπως έκανε και το 2010, να γεμίσει τα κρατικά ταμεία και να διατηρήσει το έλλειμμα κάτω από το όριο του 3%. Σύμφωνα με αναλυτές, αν η Βουλή περάσει το Δεκέμβριο το νομοσχέδιο στην παρούσα μορφή του, πολύ σύντομα όλες οι εταιρείες που διαχειρίζονται τις συντάξεις θα πρέπει να κλείσουν. Υπενθυμίζεται ότι μαζικές διαδηλώσεις έγιναν στην χώρα μετά την απόφαση της Ουγγρικής κυβέρνησης να επιβάλει φόρο στη χρήση του διαδικτύου. Η μαζική αντίδραση ανάγκασε την ουγγρική κυβέρνηση να αποσύρει την σχετική ρύθμιση.

Στην Ιρλανδία, χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν πριν μερικές εβδομάδες εξαιτίας της απόφασης της κυβέρνησης να προχωρήσει σε χρεώσεις στους λογαριασμούς του νερού. Οι μαζικές αντιδράσεις ανάγκασαν την κυβέρνηση να ανακοινώσει ότι θα προβεί σε αλλαγές και βελτιώσεις.

Τον Οκτώβριο στην Βρετανία , δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν στο Λονδίνο ζητώντας αυξήσεις στους μισθούς. Τα εργατικά συνδικάτα υποστηρίζουν ότι ενώ το πραγματικό μέσο εισόδημα έχει συρρικνωθεί κατά 50 λίρες την εβδομάδα από το 2008, η κυβέρνηση προσφέρει αυξήσεις κάτω από όριο του 1%, που τρέχει ο πληθωρισμός. Την ίδια στιγμή οι μισθοί των διευθυντικών στελεχών είναι έως και 175 φορές μεγαλύτεροι από τον μέσο μισθό, τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια εργαζόμενοι αμείβονται με λιγότερα χρήματα από το ελάχιστο όριο διαβίωσης.

Και φυσικά υπάρχουν οι αντιδράσεις στην Ιταλία με αφορμή τις ρυθμίσεις για τις αλλαγές στα εργασιακή που προωθούσε ο ιταλός πρωθυπουργός κ. Ματέο Ρέντσι αλλά και οι διαδηλώσεις στην Ισπανία.

Πηγή:paratiritis.gr

Οι μεταταγμένοι στην Α/θμια Εκπαίδευση ζητούν οργανικές θέσεις

Άλλο ένα πρόβλημα που ταλανίζει εκατοντάδες συναδέλφους. 
Από τη μία οι συνάδελφοι μεταταγμένοι παραμένουν "ξεκρέμαστοι" και από την άλλη οι συνάδελφοι, που χρόνια υπηρετούν στην Α/θμια Εκπαίδευση και βρίσκονται μακριά από τα σπίτια τους και τις οικογένειές τους, διαπιστώνουν, πως ποτέ δεν θα μετατεθούν στη γενέτειρά τους!
 Κάτι δεν έγινε σωστά... και το άδικο καλά κρατεί!
Αύγουστος 2013: χιλιάδες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων μεταταχθήκαμε υποχρεωτικά από τη Β/θμια στην Α/θμια

Αποτελεί κοινό αίτημα όλων των ειδικοτήτων που βρισκόμαστε με μετάταξη στην Α/θμια χωρίς οργανική θέση: Στην εποχή των Μνημονίων, της Αξιολόγησης, της αβεβαιότητας και της περιπλάνησης από σχολείο σε σχολείο, από περιοχή σε περιοχή θέλουμε να ακουστούμε: Εκπαιδευτικοί Αγγλικής γλώσσας, Πληροφορικής, Φυσικής Αγωγής, Μουσικής, Γερμανικής και Γαλλικής γλώσσας, Καλλιτεχνικών, Θεατρικών Σπουδών, κ.α., όλοι εμείς που απαρτίζουμε τις ειδικότητες της Α/θμιας Εκ/σης αγωνιούμε για το μέλλον μας.

Ζητάμε:

ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ!

Να συσταθούν οργανικές θέσεις σε όλη τη χώρα, ειδικά εκεί που έχουμε μεταταγεί, και να δοθεί άμεσα το δικαίωμα υποβολής αιτήσεων με προτιμήσεις σχολικών μονάδων (ή ομάδων σχολείων).

Πέρσι, δε μας είχε δοθεί καν το δικαίωμα αίτησης για μετάθεση, φέτος απαιτούμε τη δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες!

Βιώνουμε μια παρατεταμένη εργασιακή ανασφάλεια χωρίς οργανικές θέσεις τη στιγμή που οι μετατάξεις στηρίχθηκαν στις κενές προς πλήρωση θέσεις.

Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας να μας στηρίξουν και τη ΔΟΕ να συμπεριλάβει το αίτημά μας στις προτάσεις της προς το Υπουργείο Παιδείας.


Πρωτοβουλία εκπαιδευτικών Α/θμιας από μετάταξη

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Η γνωμοδότηση της νομικού συμβούλου για τις διαδικασίες της αξιολόγησης και παράταση για την υποβολή του portfolio

Αρχίζω να  διασκεδάζω την όλη διαδικασία!
Και να ήταν μόνο το portfolio!! Ο Σχολικός Σύμβουλος για  την προαξιολογική συνάντηση, μού ζήτησε (προαιρετικά) να έχω μαζί μου το βιβλίο πρακτικών συνεδριάσεων του συλλόγου διδασκόντων!!!
Αν θα πάω (δεν είμαι υποχρεωμένος), θα πάρω και το ημερολόγιο σχολικής ζωής και όλους τους φακέλους με τα έγγραφα αρχείου. Αγαπητοί, συνάδελφοι, αν διαθέτει κάποιος φορτηγάκι, θα εκτιμούσα πολύ την προσφορά του για τη μεταφορά όλου του αρχείου του σχολείου μου στο γραφείο του σχολικού συμβούλου, προκειμένου να τύχω θετικής αξιολόγησης ως Διευθυντής!!!!
Κ. Υπουργέ, η διαδικασία προκαλεί τον γέλωτα και τη θυμηδία.


 Γνωμοδότηση της Νομικού Συμβούλου της Δ.Ο.Ε. για την απεργία - αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης

ΕΔΩ

Υπογράφηκε από τον υπουργό Παιδείας Α. Λοβέρδο η απόφαση με την οποία :

Α. Παρατείνεται μέχρι 3 Δεκεμβρίου για τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να καταχωρήσουν στην πλατφόρμα αξιολόγησης εκείνα τα στοιχεία που θεωρούν ότι θα πρέπει να θέσουν υπόψη των αξιολογητών του (portfolio).
Β. Παρατείνεται μέχρι 17 Ιανουαρίου 2015 η προθεσμία αξιολόγησης για τους αξιολογητές που έχουν πάνω από 200 αξιολογούμενους.

Η προθεσμία για τους Διευθυντές Σχολείων κανονικά έληγε  αύριο 27 Νοεμβρίου. (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ)

ΠΗΓΗ:esos.gr

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών


H σημερινή Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών δεν είναι από αυτές που θέλουμε να θυμόμαστε. Σίγουρα δεν είναι από αυτές που τιμά κανέναν, ούτε τους θύτες, ούτε τα θύματα, ούτε τον περίγυρο αυτών που απλά σωπαίνει. Και με την Ελλάδα να κατέχει την 11η θέση παγκοσμίως με το 6% των γυναικών να ομολογεί πως έχει υποστεί κάποιου είδους κακοποίηση (και άλλες πόσες γυναίκες να φοβούνται να το παραδεχτούν), μας είναι αδύνατο να σωπάσουμε.

Mε αφορμή, λοιπόν, την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών, το Good Planet Foundation σε συνεργασία με το UNRIC, δημιούργησαν το παρακάτω βίντεο με τίτλο «7 δισεκατομμύρια άλλοι». Σε αυτό πραγματικές γυναίκες παραδέχονται ανοιχτά ότι έπεσαν θύματα κακοποίησης, περιγράφουν τις συνθήκες βίας που έζησαν και τι σημάδια τους άφησαν, εξωτερικά και μέσα τους, και μοιράζονται με όλες τις γυναίκες το ίδιο σημαντικό μήνυμα: Η Βία κατά των Γυναικών δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο!

Δείτε το βίντεο:


Πηγή: mama365

Μήπως νιώθετε συνεχώς κουρασμένοι; Τι φταίει

Σας παραθέτω τα επιστημονικά αίτια της γιατρού, προσθέτοντας μία ακόμη σύγχρονη αιτία:
Η ανασφάλεια και ο εκφοβισμός για τα μελλούμενα... Συνάδελφοι, βρισκόμαστε σ' ένα καράβι χωρίς καπετάνιο και πυξίδα!
Καλή τύχη!
(αφιερωμένο σε αξιολογητές και αξιολογούμενους)

Πέφτετε για ύπνο νωρίς, ξυπνάτε το πρωί νομίζοντας ότι έχετε ξεκουραστεί αρκετά και νιώθετε αναζωογονημένοι να ξεκινήσετε μία νέα μέρα....αλλά το μόνο που θέλετε πραγματικά είναι να γυρίσετε πίσω στο κρεβάτι;
Πριν κατηγορήσετε τον πολυάσχολο τρόπο ζωής σας μάθετε στο επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί για τις πιθανές αιτίες της ανεξήγητης κόπωσης και της υπνηλίας που μπορεί να εμφανίζετε. 

Της Χριστίνας Ι. Μπουντούρη 
Γενικού – Οικογενειακού Ιατρού

Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις η έλλειψη ύπνου είναι η πραγματική αιτία της κούρασης και της υπνηλίας που μπορεί να νιώθετε. Σε γενικές γραμμές όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος τόσο λιγότερο ύπνο χρειάζεται. Έτσι τα μωρά χρειάζονται περίπου 16 ώρες ύπνου ημερησίως, οι έφηβοι 9 και οι περισσότεροι ενήλικες 6-8 ώρες. 

Η κακή διατροφή είναι μια ακόμη προφανής αιτία της κόπωσης. Αν δεν τρώτε αρκετά, κάνετε εξαντλητική δίαιτα ή οι διατροφικές σας επιλογές δεν είναι υγιεινές τότε είναι πολύ πιθανό να νιώθετε εξάντληση. Για παράδειγμα εάν το πρωινό σας αποτελείται από γλυκά το σάκχαρο στο αίμα σας θα αυξηθεί, αλλά στη συνέχεια θα πέσει αρκετά και θα αισθάνεστε υποτονικοί. 

Πολλοί άνθρωποι κοιμούνται αρκετές ώρες και θεωρούν ότι θα έπρεπε να νιώθουν ξεκούραστοι, αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Συχνά η άπνοια ύπνου, η κατάσταση κατά την οποία διακόπτεται η αναπνοή στον ύπνο, ευθύνεται για διαταραγμένο ύπνο και εξάντληση κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

Η κατάθλιψη δεν προκαλεί μόνο διαταραχές του συναισθήματος, αλλά και σωματικά συμπτώματα. Η κόπωση, οι πονοκέφαλοι, η υπνηλία και η απώλεια της όρεξης είναι από τις πιο συχνές κλινικές εκδηλώσεις. Εάν αισθάνεστε κουρασμένοι, θέλετε να κοιμάστε διαρκώς και έχετε καταθλιπτικό συναίσθημα για περισσότερο από δυο εβδομάδες αναζητήστε ιατρική βοήθεια. 

Η αναιμία αποτελεί ένα συνηθισμένο αίτιο κόπωσης και εξάντλησης στις γυναίκες. Η απώλεια αίματος, λόγω της έμμηνου ρύσεως μπορεί να προκαλέσει έλλειψη σιδήρου θέτοντας σε κίνδυνο τις γυναίκες. O σίδηρος είναι βασικό στοιχείο της ομαλής λειτουργίας του οργανισμού, καθώς μεταφέρει οξυγόνο στους ιστούς ως συστατικό της αιμοσφαιρίνης των ερυθρών αιμοσφαιρίων. 

Ο υποθυρεοειδισμός αρκετά συχνά συνοδεύεται από υποτονικότητα και εξάντληση. Ο θυρεοειδής αδένας ρυθμίζει το μεταβολισμό και έτσι όταν υπολειτουργεί μπορεί να νιώθετε έντονη κούραση ακόμα και με ήπια φυσική άσκηση και να βάλετε μερικά παραπανίσια κιλά. 

Αν η εξάντληση και η υπνηλία που νιώθετε διαρκεί περισσότερο από έξι μήνες και είναι τόσο έντονη, ώστε να επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της ζωής σας τότε είναι αρκετά πιθανό να πάσχετε από το σύνδρομο της χρόνιας κόπωσης. Το σύνδρομο περιλαμβάνει διάφορα συμπτώματα, αλλά το κυριότερο είναι η επίμονη και ανεξήγητη κούραση.
πηγή:iatropedia.gr

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

ΠΟΙΟΣ ΕΚΛΕΨΕ ΤΑ ΜΗΛΑ;

Αγαπητέ, κουμπάρε και φίλε, επίκαιρο. Θα μπορούσε να είναι και αληθινή ιστορία. Ποιος ξέρει; Με τόσα που γινόταν τότε; Ένας Θεός ξέρει τι θα δούμε από 'δω και πέρα!!!

Μια ιστορία, η οποία δεν απέχει από την πραγματικότητα!!! Γιατί καταργήθηκε ο θεσμός του Επιθεωρητή στα Σχολεία;;;

Την παλιά καλή εποχή που υπήρχε ακόμη ο θεσμός του Επιθεωρητή και καταργήθηκε στις αρχές της μεταπολίτευσης, επισκέπτεται ένας επιθεωρητής κάποιο Δημοτικό Σχολείο.

Μπαίνει σε μια τάξη η οποία εκείνη την ώρα είχε μάθημα για την Ελληνική Μυθολογία. Ρωτάει το δάσκαλο αν κάνανε τους άθλους του Ηρακλή και μετά από καταφατική απάντηση του δασκάλου, απευθύνει στα παιδιά την ερώτηση:

Ποιο παιδάκι μπορεί να μου πει ποιός έκλεψε τα μήλα των Εσπερίδων;

Άχνα από την πλευρά των παιδιών, κανένα χέρι δεν σηκώνεται για απάντηση. Ο επιθεωρητής υποθέτοντας ότι τα παιδιά έχουν κάποιο τρακ, προσπαθεί να τα ενθαρρύνει:

Ελάτε παιδιά, μη διστάζετε, είμαι βέβαιος ότι το ξέρετε .

Καμμία κίνηση από την πλευρά των παιδιών. Ο επιθεωρητής αποφασίζει να απευθυνθεί σε ένα παιδάκι και το ρωτάει:

- Εσένα πως σε λένε παιδάκι μου;

- Γιαννάκη κύριε.

- Για πες μου Γιαννάκη, ποιος έκλεψε τα μήλα των Εσπερίδων; Για σκέψου λίγο. Προσπάθησε να θυμηθείς.

Ο Γιαννάκης χάνει το χρώμα του και τραυλίζοντας απαντάει στον επιθεωρητή:

- Κύριε δεν τα έκλεψα εγώ. Να, ρωτήστε και τα άλλα παιδιά να σας πουν. Δεν ξέρω τίποτα.

Ο επιθεωρητής στρέφεται με απορία στο δάσκαλο, ο οποίος του απαντά:

- Κύριε επιθεωρητά γνωρίζω το Γιαννάκη εδώ και πέντε χρόνια. Γνωρίζω και την οικογένεια του. Είναι πάρα πολύ καλό παιδί. Ποτέ του δεν έκανε μια τέτοια πράξη.

Ο επιθεωρητής οργίζεται, είναι έτοιμος να εκραγεί, το αντιλαμβάνεται ο δάσκαλος ο οποίος του λέει:

- Κύριε επιθεωρητά, δεν πιστεύω να υποψιάζεστε εμένα ! ! !

Ο επιθεωρητής με δυσκολία συγκρατεί τα νεύρα του και καλεί το δάσκαλο έξω από την αίθουσα όπου του ανακοινώνει ότι θα τον αναφέρει και από εκεί πηγαίνει κατ' ευθείαν στο γραφείο του όπου συντάσσει σχετική αναφορά προς το Υπουργείο Παιδείας .

Μετά από 15 μέρες έρχεται η απάντηση του Υπουργείου στην αναφορά του Επιθεωρητού.

«Κύριε επιθεωρητά, το περιστατικό που αναφέρετε εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Αγρονομίας και όχι του Υπουργείου Παιδείας. Σας εφιστούμε την προσοχή να αρκεσθείτε στα εκπαιδευτικά και λοιπά καθήκοντα της αρμοδιότητος σας αλλιώς θα αναγκαστεί το Υπουργείο να λάβει τα προσήκοντα μέτρα προς αποφυγήν επανάληψης παρομοίων φαινομένων.»

Ο επιθεωρητής παθαίνει ένα βαρύ εγκεφαλικό και έπεσε σε κώμα, από το οποίο δεν συνήλθε ποτέ. Το ίδιο και η παιδεία. Από τότε καταργήθηκε και ο θεσμός του επιθεωρητού..................

Αλαλούμ με τις ενημερωτικές συναντήσεις για την αξιολόγηση και την υποβολή του portfolio.

Σε πολλές Διευθύνσεις, οι συναντήσεις ορίστηκαν ως υποχρεωτικές και η ομοσπονδία μας αποφάσισε στάσεις εργασίας. Στη Διεύθυνση Καστοριάς, οι ενημερωτικές αυτές συναντήσεις ήταν προαιρετικές  και εξελίχθηκαν ομαλά με απόντες ελάχιστους Διευθυντές-Προϊσταμένους. 
Αναρωτιέμαι, λοιπόν: Οι εν λόγω συναντήσεις, που σκοπό έχουν την ενημέρωση των διευθυντών και προϊσταμένων για τη σύνταξη και υποβολή του portfolio, είναι υποχρεωτικές ή προαιρετικές;
 Ο ερωτών
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
Νικ. Πλαστήρα 6
τηλ:2463022066

                                Προς  μέλη Συλλόγου
                                 Αριθμ .πρωτ      :58
                                                        
Πτολεμαϊδα ,24/11/14

Θέμα: Στάση εργασίας

 Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εορδαίας κηρύσσει τη Δευτέρα 24  Νοεμβρίου 2014  δίωρη στάση εργασίας 12.00-2.00  για τους διευθυντές και προισταμένες που αρνούνται να συμμετέχουν στην ενημερωτική συνάντηση για την αξιολόγηση.
                                      Από το Δ.Σ