kathimerini.gr
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Ο κ. Αριστείδης Μπαλτάς και ο κ. Τάσος Κουράκης έσπευσαν, με δύο ξεχωριστές αποφάσεις τους, να αποσπάσουν την ίδια καθηγήτρια σε δύο διαφορετικές θέσεις. Για το θέμα έχει γίνει σούσουρο μεταξύ των υπαλλήλων στο υπουργείο Παιδείας αλλά και μεταξύ των εκπαιδευτικών: όλοι μιλούν για ρουσφέτια στα οποία... εκπαιδεύεται «η πρώτη αριστερή κυβέρνηση της χώρας». Η κριτική κατά των Μπαλτά-Κουράκη έχει δύο όψεις: Παρόλο που τα κενά στα σχολεία θα προσεγγίσουν τις 25.000, κάποιοι εκπαιδευτικοί χωρίς διαφανή κριτήρια παίρνουν απόσπαση και προηγούνται άλλων που διεκδικούν απόσπαση μέσω μοριοδότησης. Ειδικότερα, λίγο πριν παραδώσουν τα χαρτοφυλάκιά τους ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και ο αναπληρωτής του Τάσος Κουράκης έσπευσαν να αποσπάσουν την ίδια καθηγήτρια. Την περασμένη Τετάρτη 26 Αυγούστου, με απόφασή του ο κ. Μπαλτάς ενέκρινε την απόσπαση της καθηγήτριας σε Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο-Γυμνάσιο πρωτεύουσας νομού της Κεντρικής Ελλάδας. Η απόσπαση περιλαμβάνεται στις 41 αποσπάσεις που έγιναν εκείνη την ημέρα σε εννέα Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια-Γυμνάσια της χώρας.
Μία ημέρα αργότερα, στις 27 Αυγούστου, ο κ. Τάσος Κουράκης απέσπασε την ίδια εκπαιδευτικό σε τμήμα ΤΕΙ το οποίο έχει έδρα στην ίδια πόλη της κεντρικής Ελλάδας. Η απόσπαση περιλαμβάνεται στην απόφαση, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκαν 125 αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε όλη τη χώρα. Οι δύο υπουργικές αποφάσεις είναι αναρτημένες στη Διαύγεια.
Στελέχη του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν χθες στην «Κ» ότι «ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλα παράδοξα στις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από σχολεία σε φορείς, επειδή έγιναν εσπευσμένα λόγω της προκήρυξης των εθνικών εκλογών». Βέβαια, καθώς οι συγκεκριμένες αποσπάσεις έγιναν χωρίς μοριοδότηση των εκπαιδευτικών, ούτε μέσω των αρμόδιων Υπηρεσιακών Συμβουλίων, η διπλή απόσπαση έχει προκαλέσει ιδιαίτερα σκωπτικά σχόλια για ρουσφετολογικές αποφάσεις και ασυνεννοησία των δύο υπουργών.
Στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν δύο σενάρια. Σύμφωνα με το πρώτο, τα επιτελεία των Α. Μπαλτά και Τ. Κουράκη έσπευσαν να ικανοποιήσουν το αίτημα χωρίς να συνεννοηθούν – άλλωστε είναι γνωστό ότι οι σχέσεις των δύο υπουργών ήταν από... υπηρεσιακές έως κακές, όπως και των επιτελείων τους. Και αυτό μάλλον είναι το πιο πιθανό σενάριο, αφού οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα να κάνουν δύο αιτήσεις, μία για απόσπαση σε φορέα (π.χ., ΑΕΙ/ΤΕΙ) και μία για απόσπαση σε Γυμνάσιο/Λύκειο. Προσοχή όμως, διότι υπάρχει ένα κρίσιμο στοιχείο στη διαδικασία. Πρώτα ικανοποιούνται οι αιτήσεις αποσπάσεων σε φορείς (εν προκειμένω στο ΤΕΙ) και κατόπιν οι υπόλοιπες αιτήσεις. Ποιος, λοιπόν, έσπευσε να ικανοποιήσει την αίτηση στο Εκκλησιαστικό Σχολείο; Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο, η απόσπαση στο Εκκλησιαστικό Σχολείο δεν ικανοποίησε την καθηγήτρια και κάποιοι έσπευσαν να την τοποθετήσουν στο ΤΕΙ.
Παράλληλα, ένα ακόμη παράδοξο των τελευταίων ημερών Μπαλτά-Κουράκη στο υπουργείο Παιδείας ανέδειξε χθες η Πανελλήνια Eνωση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, με επιστολή προς την υπηρεσιακή υπουργό Φρόσω Κιάου. Για την προετοιμασία νέου θεσμικού πλαισίου για τα Αθλητικά Σχολεία δημιουργήθηκε πενταμελής επιτροπή, στην οποία μόνο ένα μέλος είναι γυμναστής. Από τα υπόλοιπα, οι δύο είναι διοικητικοί υπάλληλοι του υπουργείου Παιδείας και οι άλλοι δύο είναι εκπαιδευτικοί γαλλικών!
Από την άλλη, το υπουργείο κατέθεσε στην αρμόδια επιτροπή του Συμβουλίου της Επικρατείας αίτηση εξαίρεσής του από την απαγόρευση υπηρεσιακών μεταβολών σε προεκλογική περίοδο, με στόχο να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις για την κάλυψη των κενών. Αυτά θα προσεγγίσουν τις 25.000, παρότι το υπουργείο κάνει λόγο για 16.000 κενά. Σύμφωνα με την ενημέρωση του ταμία της ΟΛΜΕ, Νικηφόρου Κωνσταντίνου, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση διορίστηκαν πέρυσι 12.061 αναπληρωτές. Οι αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδοτήσεων είναι 1.159. Αρα οι ελλείψεις είναι 13.220. Αντίστοιχα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διορίστηκαν πέρυσι 5.444 αναπληρωτές και οι συνταξιοδοτήσεις φέτος είναι 1.527. Αρα δημιουργούνται 6.971 ελλείψεις, στις οποίες εάν προστεθούν οι 13.220 της πρωτοβάθμιας φθάνουμε στις 20.191. Ωστόσο, το 2014-15 δεν έγιναν διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών και άρα τα κενά από την προηγούμενη χρονιά παραμένουν. Αν στο νούμερο αυτό προστεθούν τα νέα κενά για το 2015-16 (από επαπειλούμενες κυήσεις, ασθένειες κ.λπ.), τότε ο αριθμός των ελλείψεων εκπαιδευτικών θα εκτιναχθεί στις 25.000.
Έντυπη Έκδοση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου