Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Το μήνυμα Φίλη προς τις σχολικές μονάδες για την προσφυγική κρίση

 

kathimerini.gr
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Την συγκέντρωση τροφίμων, ειδών πρώτης ανάγκης, ρουχισμού «κι ό,τι άλλο χρειάζεται για μια στοιχειωδώς αξιοπρεπή, ανθρώπινη καθημερινότητα» όπως λέει, ζήτα ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στο μήνυμά του για την προσφυγική κρίση.

«Εμείς, όλοι κι όλες στα σχολεία μας –νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές, γονείς και κάθε εμπλεκόμενος στην εκπαιδευτική διαδικασία– δίνουμε το σύνθημα: κανένας πρόσφυγας μόνος του, κανένα παιδί αφημένο στην τύχη του!» λέει ο υπουργός.

Αναλυτικά το μήνυμα του υπουργού Παιδείας:

Κανένας πρόσφυγας μόνος του, κανένα παιδί αφημένο στην τύχη του. Σε κάθε σχολείο, σε κάθε γειτονιά, όλη η Ελλάδα μια ανοιχτή αγκαλιά!
Το δράμα της προσφυγιάς δεν έπαψε ποτέ να επαναλαμβάνεται.
Μόνο τα πρόσωπα αλλάζουν – κι οι διαδρομές που γίνονται ακόμη πιο μαρτυρικές.
Το 1922, ήταν το 1,5 εκατομμύριο οι Έλληνες της Μικράς Ασίας που πήραν το δρόμο της προσφυγιάς, διωγμένοι από τις πατρογονικές τους εστίες όπου διέπρεπαν και ευδοκιμούσαν επί αιώνες. 
Σήμερα, είναι οι Σύριοι –και όχι μόνο– πρόσφυγες, θύματα ενός αδυσώπητου, παράλογου πολέμου όπου διακυβεύονται τεράστια γεωπολιτικά συμφέροντα, συμφέροντα που αδιαφορούν πλήρως για τη ζωή και τα δικαιώματα του ανθρώπου, ακόμη και για τα στοιχειώδη δικαιώματα των παιδιών.
Παιδιών που έμειναν χωρίς σπίτι, χωρίς σχολείο, χωρίς γονείς ακόμη, αθώων παιδιών που θαλασσοπνίγονται σε μια απελπισμένη πορεία για ένα καλύτερο αύριο, που εναποθέτουν το παρόν και το μέλλον τους σε μια αβέβαιη φυγή, σε μια σύγχρονη Οδύσσεια των απεγνωσμένων και των αδικημένων.
Μπροστά σε αυτή την ανείπωτη , παράλογη τραγωδία, εμείς εδώ σε αυτόν τον τόπο που τόσο έχει υποφέρει και δοκιμαστεί από την προσφυγιά μες τους αιώνες, απλώνουμε και τα δυο μας χέρια στους συνανθρώπους μας που βρέθηκαν, δίχως οι ίδιοι να το θελήσουν, στην ανάγκη μας.
Απλώνουμε τα χέρια μας και αγκαλιάζουμε τα παιδιά που μας έρχονται από μακριά, για να μπορέσουν να επιβιώσουν πρώτα, και κατόπιν να βρουν ξανά την ηρεμία, τη φροντίδα και τη θαλπωρή που κάθε παιδί έχει τόσο ανάγκη.
Εμείς, όλοι κι όλες στα σχολεία μας –νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές, γονείς και κάθε εμπλεκόμενος στην εκπαιδευτική διαδικασία– δίνουμε το σύνθημα: κανένας πρόσφυγας μόνος του, κανένα παιδί αφημένο στην τύχη του!
Συγκεντρώνουμε ό,τι μπορούμε, τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης, ρουχισμό κι ό,τι άλλο χρειάζεται για μια στοιχειωδώς αξιοπρεπή, ανθρώπινη καθημερινότητα.
Τα παιδιά για τα παιδιά, οι άνθρωποι για τον άνθρωπο.
Με αυτές τις σκέψεις και σε αυτή την τόσο πιεστική και κρίσιμη συγκυρία, καλούμε τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών, τους συλλόγους γονέων, τις δομές αλληλεγγύης, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Εκκλησία, να συντονίσουν τη δράση τους και να προσφέρουν απλόχερα τη βοήθεια και την αλληλεγγύη που είναι τόσο αναγκαίες για τους πρόσφυγες. Το δρόμο τον δείχνουν οι μαθητές από πολλά σχολεία της Ελλάδας που επισκέπτονται τους καταυλισμούς των προσφύγων και προσφέρουν ακόμη και το καθημερινό τους κολατσιό για να τραφούν τα πεινασμένα παιδιά. 
Σε κάθε σχολείο λοιπόν, σε κάθε γειτονιά, όλη η Ελλάδα μια ανοιχτή αγκαλιά, για να κάνουμε πράξη τα λόγια του ποιητή:
‘’Μοίρα των αθώων, είσαι η δική μου η Μοίρα’’.

Oι προτάσεις της ΝΔ για το προσφυγικό


ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης μετά της συνεδρίαση της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεως του κόμματος για το προσφυγικό-μεταναστευτικό, δήλωσε πως η κυβέρνηση αποδεικνύεται ανίκανη να εφαρμόσει σχέδιο άμεσης αντιμετώπισης της έκτακτης κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα και πως η μέχρι τώρα στάση της δεν εμπνέει καμία εμπιστοσύνη.

Ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε πως για αυτό η κυβέρνηση οφείλει να κάνει τα εξής:

Πρώτον: Ακόμα και μέσα στην ημέρα να αξιοποιήσει το σύνολο του κρατικού μηχανισμού, συμπεριλαμβανομένων των Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να εξασφαλίσει τις απαραίτητες βασικές δομές σίτισης, υγιεινής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Δεύτερον: Να ετοιμάσει, μέσα σε μία εβδομάδα, όλους τους απαραίτητους φυλασσόμενους, ανοιχτούς, αλλά και κλειστούς χώρους, προσωρινής διαμονής με σωστή γεωγραφική κατανομή στην Επικράτεια.

Τρίτον: Να εξασφαλίσει καλύτερο συντονισμό ανάμεσα στις κρατικές υπηρεσίες και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού.

Τέταρτον: Να διασφαλίσει ότι η Νατοϊκή δύναμη θα κάνει αυτό για το οποίο δημιουργήθηκε. Δηλαδή να συμβάλει αποφασιστικά, μαζί με την FRONTEX, στην αποτροπή των μεταναστευτικών ροών.

Πέμπτο: Να αξιοποιήσει τους υπάρχοντες ευρωπαϊκούς πόρους και να ζητήσει έκτακτη οικονομική επιχορήγηση για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Έκτο: Να αναλάβει αμέσως πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της διεθνούς εικόνας της χώρας και για τη στήριξη του τουριστικού της προϊόντος.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε επίσης ότι στις σημερινές δραματικές συνθήκες η σύγκληση του Συμβουλίου των Πολιτικών Αρχηγών είναι επιβεβλημένη.

«Η κρίση και η αντιμετώπισή της απαιτούν σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Όχι βεβιασμένες και μονομερείς επιλογές, που βαθαίνουν την απομόνωση της χώρας και τραυματίζουν περαιτέρω την αξιοπιστία της. Είναι νωπές, άλλωστε, οι μνήμες από την τραγική διαπραγμάτευση του περασμένου καλοκαιριού. Δεν θα επιτρέψουμε νέα ολέθρια λάθη», επισήμανε ο πρόεδρος της ΝΔ.

Συγνώμη και συγχώρεση


mindthetrap.gr
Σοφία Ρεννέ
Συγγνώμη, μια λέξη που φαίνεται εξίσου δύσκολο να την προφέρεις ενώ είναι ακόμη δυσκολότερο να την εννοείς. Όταν ζητάς συγγνώμη, στην ουσία αναλαμβάνεις την ευθύνη για ό,τι έκανες ή είπες σε βάρος κάποιου άλλου.

Από παιδί «εκπαιδεύεσαι» να την ξεστομίσεις στο φίλο, στην αδερφή, στη μαμά, στο δάσκαλό σου τόσο συχνά, που σκέφτεσαι ότι και τσίχλα να ήταν κάποια στιγμή θα την έφτυνες… Κάποιοι, ίσως και να πιστεύουν ότι η ανάληψη αυτής της ευθύνης, το να ζητήσεις συγγνώμη, συνδέεται με το αίσθημα της αδυναμίας, πράγμα εντελώς λανθασμένο. Αντιθέτως, υποδηλώνει εσωτερική δύναμη αφού προϋποθέτει να ξεπεράσεις τον εαυτό σου, να έρθεις στη θέση του άλλου και να δείξεις ευαισθησία. Ενσυναίσθηση σημαίνει αυτό και αποτελεί θεμελιώδη ανθρώπινη δεξιότητα. Εννοείται βέβαια, ότι ζητάμε συγγνώμη όταν πραγματικά μας ενδιαφέρει η σχέση μας με τον άλλον και απαιτείται ειλικρίνεια, διαφορετικά δε θα έχει καμία σημασία αν εξακολουθήσουμε να λειτουργούμε με τον ίδιο τρόπο, να μην αναγνωρίζουμε τις πράξεις μας και τον αντίκτυπό τους στο εμπλεκόμενο πρόσωπο.

Είναι δύσκολο ή εύκολο να ζητήσει κανείς αυτή την πολυπόθητη συγγνώμη; Η καθημερινή εμπειρία δείχνει ότι είναι αρκετά δύσκολο, θεωρώντας πως κάτι τέτοιο είτε αποτελεί ένδειξη αδυναμίας, είτε δεν αναγνωρίζουμε τα δικά μας συναισθήματα, είτε νιώθουμε ενοχή και κατ’ επέκταση δε μας αφήνει να επανορθώσουμε, είτε υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην έχουμε αντιληφθεί τις συνέπειες των πράξεών μας, που είναι και το σημαντικότερο.

Η άλλη πλευρά, η εύκολη, είναι να ζητάς μονίμως συγγνώμη χωρίς να σκέφτεσαι τι λες ή τι κάνεις χωρίς καμία τύψη, φόβο, ντροπή ή ενοχή για το πώς θα νιώσει ο άλλος κοινώς όποιον πάρουν τα σκάγια. Τι θα έλεγες να μην έπραττες αυτό για το οποίο έφτασες στο σημείο να απολογείσαι; Μήπως από τότε που βγήκε η συγγνώμη χάθηκε το φιλότιμο; Μήπως, η πλειοψηφία χρησιμοποιεί αυτή τη μαγική λεξούλα ως δικαιολογία για την απώλεια ευαισθησίας και ανθρωπιάς προς το διπλανό της;

Έρευνα από το πανεπιστήμιο του Maryland έδειξε πως υπάρχουν 3 μορφές συγγνώμης, που η καθεμία είναι αποτελεσματική ανάλογα με το άτομο στο οποίο απευθύνεται. Η πρώτη περιέχει την έννοια της επανόρθωσης και είναι πιο αποτελεσματική με όσους είναι ατομιστές και υλιστές, η δεύτερη της κατανόησης και του συμμερισμού και αφορά ανθρώπους που ορίζουν τον εαυτό τους, κυρίως μέσα από τις σχέσεις τους και η τρίτη της αναγνώρισης παραβίασης κανόνων με όσους ορίζουν τον εαυτό τους ως μέλη μιας ομάδας.

Όσον αφορά το στάδιο της συγχώρεσης. Πολλοί πιστεύουμε ότι είναι κάτι που οφείλουμε να κάνουμε όταν αυτός που μας πλήγωσε τη ζητάει. Όμως, πρόκειται για μια υπόθεση πολύ προσωπική, δεν έχει να κάνει με τον άλλο αλλά με εμάς, με τη δική μας ανάγκη να αποφορτιστούμε, να απαλλαγούμε από κάθε αρνητικό συναίσθημα και να ξανακερδίσουμε την εσωτερική μας γαλήνη. Δεν πρόκειται για πράξη τιμωρίας, αν δηλαδή πλήρωσε το τίμημα ο «θύτης» ή όχι.

Για πράξη λύτρωσης πρόκειται, πρωτίστως για εμάς τους ίδιους, για ανακούφιση και εξιλέωση, χωρίς αυτό απαραίτητα να σημαίνει ότι αφού συγχωρήσαμε, ξεχάσαμε. Συγχωρώ σημαίνει χωράω κατά μία βαθύτερη έννοια ότι με πλήγωσε, ασχολούμαι με αυτό, το αγκαλιάζω και το αφήνω πίσω…. χρειάζεται θέληση, χρόνο και αμέριστη προσπάθεια για να συγχωρήσεις. Αν το αρνείσαι, αυτομάτως στερείς από τον εαυτό σου τη δυνατότητα να εξελιχθεί, να πάει παρακάτω, να εστιάσει σε πράγματα που θα βελτιώσουν την ζωή σου, δεν μπορείς να χαρίσεις την ενέργεια σου σε κάτι πιο εποικοδομητικό, συσσωρεύεις αρνητική ενέργεια και φθείρεσαι, δεν χαίρεσαι την ίδια την ζωή. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε σε υγιείς βάσεις, όταν αρνούμαστε να αποδεσμευτούμε από ένα παρελθόν που μας βαραίνει σαν ταφόπλακα, που διατηρούμε ζωντανό μέσα από σκέψεις εκδίκησης και οργής.

Εν κατακλείδι, οι πράξεις και όχι τα λόγια είναι αυτές που δίνουν ισχύ και βαρύτητα στο μήνυμά τους και αν θέλεις να απελευθερωθείς και να προχωρήσεις με τη ζωή σου, οφείλεις να αναγνωρίσεις τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζεσαι από τα όποια αρνητικά συναισθήματα κρατάς μέσα σου, και να μάθεις να ζητάς συγγνώμη και να συγχωρείς .

‘Αλλωστε, όπως είπε και ο Alexander Pope, άγγλος ποιητής του 18ου αιώνα, «το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο, το να συγχωρείς θεϊκό.»

Η νέα «Αθηνά» κρατάει ψαλίδι για ΑΕΙ και ΤΕΙ

kathimerini.gr
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Καταργήσεις-διά της συγχωνεύσεως-πανεπιστημιακών τμημάτων, απορρόφηση ΤΕΙ από πανεπιστήμια κατά τα γερμανικά πρότυπα, μετατροπή τμημάτων ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης σε ΙΕΚ είναι οι προτάσεις που συζητούνται στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για τη νέα «Αθηνά» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο εξορθολογισμός του χάρτη των ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας κρίνεται απαραίτητος, καθώς η πρώτη -αστόχαστη- «Αθηνά»» (όπως ονομάστηκε τότε το σχέδιο) επί υπουργίας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου το 2013 δεν έφερε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα τόσο με ακαδημαϊκά όσο και με οικονομικά κριτήρια. Ετσι, δεν λείπουν εκείνοι που, μιλώντας σήμερα για το θέμα στην «Κ», κάνουν λόγο για «επικείμενη σφαγή», με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν τα κονδύλια η Ελλάδα να λειτουργεί 20 πανεπιστήμια και 15 ΤΕΙ. Ωστόσο, ο κλήρος για τη νέα «Αθηνά» έπεσε στον ΣΥΡΙΖΑ. Η αρμόδια αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, δήλωσε στην «Κ» ότι οι αλλαγές στον χάρτη των ΑΕΙ/ΤΕΙ θα γίνουν με γνώμονα κατ’ αρχάς τα ακαδημαϊκά κριτήρια και, κατά δεύτερο λόγο, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, προσθέτοντας ότι θα επιδιωχθεί η συναίνεση των ΑΕΙ από τα οποία ήδη ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος, έχει ζητήσει σχετικές εισηγήσεις.

«Δεν τολμούν να πουν τη λέξη “κατάργηση” και ζητούν από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά. Δεν συναινούμε στον τρόπο αυτό και περιμένουμε την εισήγηση του υπουργείου» δήλωσε στην «Κ» πρύτανης κεντρικού ΑΕΙ, το οποίο βρίσκεται στην πρώτη γραμμή πιθανών συγχωνεύσεων. Το θέμα της αναδιαμόρφωσης του ενιαίου χώρου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας θα τεθεί στην Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου την προσεχή Παρασκευή.

Ειδικότερα, η αρχική προσδοκία των ΑΕΙ/ΤΕΙ, όπως τους είχε υποσχεθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, για φοροελαφρύνσεις στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ και τα δημοτικά τέλη ψαλιδίζεται λόγω των αντιρρήσεων των δήμων και των ΔΕΚΟ, ενώ το αναπτυξιακό δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) όπως σχεδιάζουν τα ΑΕΙ, αργεί. Την ίδια στιγμή για το 2016 το κονδύλι για ΑΕΙ/ΤΕΙ, «αρμοδιότητας Αναγνωστοπούλου», έχει μειωθεί κατά 7,5%, ενώ οι τακτικοί προϋπολογισμοί των πανεπιστημίων θα είναι μειωμένοι κατά 22%. Παράλληλα, οι συνολικές δαπάνες για την Παιδεία στην Ελλάδα το 2015 ήταν στο 2,47% επί του ΑΕΠ, το χαμηλότερο ποσοστό στη διάρκεια της τελευταίας εικοσαετίας, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται περίπου στο 5%.

Το πλαίσιο αυτό καταδεικνύει ότι μια νέα «Αθηνά» είναι αναπόφευκτη. Πόσω μάλλον που υπάρχουν μνημονιακές υποχρεώσεις της Ελλάδας περί εξοικονόμησης κονδυλίων. Με την πρώτη «Αθηνά» το υπουργείο Παιδείας, με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Προσαρμογής, έπρεπε να εξοικονομήσει περί τα 58 εκατ. ευρώ για τα έτη 2013 και 2014 από τη μείωση λειτουργικών δαπανών στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ μέσω συγχωνεύσεων τμημάτων και επιπλέον 9,6 εκατ. ευρώ το 2015. Η τελική εξοικονόμηση ήταν σχεδόν μηδενική, καθώς πολλά από τα τμήματα ΤΕΙ μετατράπηκαν σε εισαγωγικές κατευθύνσεις υπό την ομπρέλα ενός άλλου Τμήματος, με αποτέλεσμα να διατηρούν τον ίδιο αριθμό εισακτέων και, κατά συνέπεια, να απαιτούν τις ίδιες δαπάνες για φοιτητική μέριμνα, προσωπικό και υποδομές.


Ωστόσο, σήμερα υπάρχουν Τμήματα με ελάχιστους φοιτητές και διδάσκοντες, διάσπαρτα σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα:
• Περί τις 60 πόλεις της χώρας φιλοξενούν τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
• Συνολικά 49 τμήματα -εκ των οποίων οκτώ πανεπιστημίων και 41 ΤΕΙ- διαθέτουν λιγότερους από εννέα μόνιμους καθηγητές.
• Εξι από τα 49 δεν έχουν ούτε ένα μόνιμο μέλος ΔΕΠ. Μεταξύ αυτών και ένα πανεπιστημιακό τμήμα και πέντε τμήματα ΤΕΙ.
• Τα περισσότερα από τα τμήματα ΤΕΙ με εισαγωγικές κατευθύνσεις έχουν ως αντικείμενο σπουδών τη Διοίκηση Επιχειρήσεων, ενώ διασκορπίζονται σε Αμφισσα, Αθήνα, Γρεβενά, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα, Λάρισα, Λευκάδα, Μεσολόγγι, Πάτρα, Πειραιά και Πύργο.

Οι βασικές προτάσεις που έχουν τεθεί έως τώρα στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου είναι η κατ’ αρχήν συγχώνευση των πανεπιστημιακών ομοειδών τμημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επίσης, συζητείται η συγκέντρωση όλων των «εξακτινισμένων» τμημάτων ΑΕΙ. Για τα ΤΕΙ μελετάται η απορρόφησή τους από τα πανεπιστήμια και η μετατροπή των ΤΕΙ σε πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών. Βέβαια, τα τμήματα χαμηλής ζήτησης ΤΕΙ θα υποβιβασθούν είτε σε προγράμματα σπουδών του ίδιου ιδρύματος (η δημιουργία ξεχωριστών προγραμμάτων σπουδών προβλέπεται από τον νόμο 4009 του 2011) είτε σε ΙΕΚ.

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Οι αληθινά όμορφοι άνθρωποι


mindthetrap.gr
Κατερίνα Χήναρη
Σκύβει και σου δίνει εκείνο που σου έπεσε. Μα αν δεν ήταν αυτός, θα το είχες χάσει. Περνάς, και σου χαρίζει ένα χαμόγελο γιατί το νιώθει, γιατί δεν κοστίζει, γιατί βγαίνει αβίαστα από μέσα του. Δε στο χρωστάει. Το νιώθει και στο προσφέρει. «Παρ’ το να σου φτιάξει τη μέρα», φωνάζουν τα μάτια του. Κι έπειτα, εκείνη που προσφέρθηκε να σε εξυπηρετήσει κι ας μπορούσε να κάνει τα στραβά μάτια. Μπορούσε να σε αγνοήσει, να μη σε κοιτάξει, να κάνει πως είναι απασχολημένη.
Ο περιπτεράς που ξέρει τι παίρνεις προτού το ζητήσεις κι ο άγνωστος πλανόδιος που σε χαιρετάει κι ας μην τον ξέρεις. Να σου, κι εκείνος που σε άφησε να περάσεις στο φανάρι. Κι ας είχε κίνηση, κι ας ήταν ώρα αιχμής. Σε άφησε, από ευγένεια, να φύγεις πρώτος. Λες και ήξερε πως βιαζόσουν. Μπορεί να είχε περισσευούμενα δύο λεπτά υπομονής περισσότερα από σένα. Παρ’ τα να κάνεις τη δουλειά σου. Ένας καφές κέρασμα λίγο παρακάτω, από κάτι γνωστούς που χάρηκαν που σε είδαν, με αντάλλαγμα κάποιες λέξεις που τις πήρε ο αέρας. Ένα φαγητό σε ένα τάπερ με γρήγορες δαγκωνιές κρύβει όση δύναμη χρειάζεσαι για να συνεχίσεις.
Ένα «να προσέχεις» κι ένα «πάρε όταν φτάσεις», έτσι φυσικά κι αυτόματα. Εισερχόμενες χωρίς λόγο κι αφορμή, για να ακούσουν τη φωνή σου και να δουν αν είσαι καλά. Γιατί έτσι. Ένα μήνυμα από έναν έρωτα και δεκάδες αναμνήσεις που γεμίζουν το δωμάτιο. Λίγος αέρας για να αναπνεύσεις κι ένα μπράβο ξεκούδουνο για τη δουλειά που έφερες εις πέρας με επιτυχία. Ένα ποτό για να χαλαρώσουν τα νεύρα και λίγα γέλια με φίλους αληθινούς. Λόγια λίγα, απαραίτητα αν δεν το τραβάει το κλίμα και μια καρπαζιά στην πλάτη για το δρόμο.
Ένας γείτονας που μιλάει επιτηδευμένα. «Τι κάνετε; Καλό βράδυ», και κλειδιά που ακούγονται σε διπλανούς ορόφους. Κι έπειτα, ησυχία. Παντού κι απ’ το πουθενά.
Ένας σκασμός όμορφοι άνθρωποι. Γύρω, πίσω, πλάι. Εκεί που δεν το περιμένεις, έρχονται. Εκεί που τους ζητάς, χάνονται. Αναρίθμητοι, όμορφοι άνθρωποι. Φοβισμένοι, σκυθρωποί, λαβωμένοι, πικραμένοι. Βλέμματα θολά και λίγο τρελαμένα, κουβέντες μέσα απ’ τα δόντια, βαβούρα στο μυαλό. Περπατούν κι εξαφανίζονται. Παντού και πουθενά.
Μια χούφτα όμορφοι άνθρωποι. Με τα δικά τους. Τα καλά τους, τα στραβά τους, τα θέματά τους. Άρρωστοι, υγιείς, γερασμένοι, κουρασμένοι, χωρισμένοι, παντρεμένοι, γονείς κι έφηβοι. Άσπροι, μαύροι, κίτρινοι, κόκκινοι. Διαφορετικοί με μια ομοιότητα που τρομάζει. Πάντα όμορφοι με έναν τρόπο προσωπικό και τόσο μοναδικό.
Άνθρωποι βουβοί, καταθλιπτικοί, γελαστοί, πρωτευουσιάνοι, επαρχιώτες. Μεγαλωμένοι στα πούπουλα ή στα αγκάθια, με σκοπούς, με σκέψεις, με οράματα κι ελπίδες. Άνθρωποι με απώλειες, με χαμένους συγγενείς, φίλους, έρωτες. Με πληγές και τραύματα, με σημάδια κρυφά και σταυρούς αβάσταχτους. Με λόγια ανείπωτα και παράπονα για όλα ή τίποτε. Με περηφάνια ή γκρίνια. Πολεμιστές ή παραδομένοι. Με πόδια που σέρνουν κορμιά και χέρια που σηκώνουν βαρίδια.
Ένας κόσμος άνθρωποι. Με ένα καλό λόγο κι έναν κακό. Ένα «χαίρεται» κι ένα «άι στον αγύριστο». Με ειλικρίνεια και μπέσα, με ομορφιά. Άνθρωποι που συναντάς και σου φτιάχνουν τη μέρα. Κάνουν τη ζωή σου καλύτερη, λίγο πιο χρωματιστή, λίγο πιο φασαριόζα. Άνθρωποι που προσπερνάς κι ας είναι το μόνο σου δεδομένο σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς.
Όμορφοι άνθρωποι που δίνουν και προσφέρουν και κάνουν πίσω και στέκονται δίπλα. Άνθρωποι που, αν δεν τους είχες, τίποτε δε θα ήταν ίδιο. Άνθρωποι που σε βελτιώνουν, που σε αλλάζουν, που σε ομορφαίνουν.
Άνθρωποι σαν και σένα που συχνά ξεχνάς πόσο όμορφος είσαι.

Και τα ΤΕΙ αποχωρούν από το Διάλογο για την Παιδεία

Θυμώνει ο ένας, αποχωρεί ο άλλος! Να δούμε πόσοι και ποιοι θα μείνουν...


naftemporiki.gr
Την αποχώρησή της από την Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία αποφάσισε η Σύνοδος των προέδρων των ΤΕΙ, διαμαρτυρόμενη για την κατανομή των 500 θέσεων για διδακτικό προσωπικό σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Σύμφωνα με την απόφαση της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας, Σίας Αναγνωστοπούλου, οι πρόσθετες διδακτικές θέσεις κατανέμονται σε 363 στα ΑΕΙ και 136 στα ΤΕΙ. Ως κριτήρια ελήφθησαν ο αριθμός κενών θέσεων που τα ίδια τα ιδρύματα είχαν αποστείλει στο υπουργείο, η αναλογία διδασκόντων - διδασκομένων, καθώς επίσης, και η βελτίωση της κατά 1 - 2%.
Τα ΤΕΙ κάνουν λόγο για «μεροληπτικά και αδιαφανή κριτήρια» και «αυθαίρετη και εξωπραγματική απόφαση», η οποία οδηγεί τα ιδρύματα σε «περαιτέρω μαρασμό». Επισημαίνουν δε, ότι δεν ελήφθη υπόψη η αναλογία καθηγητών προς φοιτητές στα ΤΕΙ (μ.ο. 1/100) συγκριτικά με τα πανεπιστήμια (μ.ο. 1/30) και ότι αριθμητικά, το μόνιμο προσωπικό των ΤΕΙ (1.700 μέλη ΕΠ) υστερεί σημαντικά έναντι των πανεπιστημίων (10.200 μέλη ΔΕΠ), πέραν των πολύ μεγάλων αναγκών σε έκτακτο προσωπικό φέτος.
Η Σύνοδος διαμαρτύρεται και για τη μη προώθηση νομοθετικής ρύθμισης σχετικά με τη συνδιοργάνωση τρίτου κύκλου σπουδών (διδακτορικά), μεταξύ ΤΕΙ και πανεπιστημίων.
Απαντώντας, η κ. Αναγνωστοπούλου εκφράζει την θλίψη της για τη στάση των προέδρων των ΤΕΙ, καθώς «αντί να χαιρετίσουν την πρόσληψη μετά από έξι χρόνια, μελών ΕΠ για τα Ιδρύματα, θεωρούν την απόφαση του υπουργείου αντιδημοκρατική».
Παράλληλα, υπεραμύνεται της απόφασής της, τονίζοντας ότι το κοινό κριτήριο κατανομής θέσεων για το σύνολο των ΑΕΙ ήταν και παραμένει η σταδιακή μείωση της αναλογίας διδασκόντων-διδασκομένων και ότι η λύση που προκρίθηκε «δεν ήταν η περαιτέρω υποβάθμιση των πανεπιστημίων, αλλά η σταδιακή αναβάθμιση της αναλογίας στα ΤΕΙ».
Σχετικά με τα διδακτορικά, η αναπληρώτρια υπουργός, εγκαλώντας τους προέδρους των ΤΕΙ, υποστηρίζει ότι υπάρχει σχετική ρύθμιση στο νομοσχέδιο για την έρευνα.

Πρόγραμμα μετεκπαίδευσης για τους δασκάλους θα παρεισφρήσει στα σχολεία μας!

Αξιότιμε, κ. Λιάκο, σε ποια ώρα ακριβώς θα παρεισφρήσουν τα προγράμματα επιμόρφωσης με τους επιμορφωτές;
esos.gr
Εκπαίδευση και στους γονείς για να ξέρουν τι σημαίνει διαβάζω το παιδί μου στο σπίτι
Η μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών πρέπει να είναι συνεχής, δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Αντώνης Λιάκος, μιλώντας στο «Κόκκινο Καβάλας 102,8», και εξήγησε ότι, μεταξύ άλλων:

Α. Πρέπει να γίνεται και μέσα στο σχολείο.
Β. Δηλαδή ανάμεσα στις ώρες διδασκαλίας και στις ώρες που υποχρεώνεται ο εκπαιδευτικός να είναι στο σχολείο, εκεί πρέπει να παρεισφρήσουν ένα είδος προγραμμάτων εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών

Ο κ. Λιάκος τόνισε επίσης ότι πρέπει:
  • Να υπάρξουν μαθήματα για τους γονείς.
  • Οι γονείς θα πρέπει να ξέρουν τι σημαίνει διαβάζω το παιδί μου στο σπίτι.
  • Το σχολείο πρέπει να έχει ένα πλαίσιο ψυχολογικής στήριξης των δασκάλων, δεδομένου ότι είναι τεράστια η ψυχολογική πίεση που δέχονται
  • Τα σχολεία να αποκτήσουν αυτονομία-προσωπικότητα
  • Οι εκπαιδευτικοί να συνεδριάζουν όχι τυπικά αλλά να σχεδιάζουν
  • Τα σχολεία να αποκτήσουν το όνομα της γειτονιάς, μιας προσωπικότητας
  • Το Σχολείο θα πρέπει να ελαφρύνει τους μαθητές από το βάρος της υπάρχουσας ύλης μαθημάτων, να αποβάλλει την αποξηραμένη γνώση και να αναπτύξει τη συλλογικότητα.

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

Χιλιάδες οι πρόσφυγες στην Ειδομένη

Από Ενωμένη Ευρώπη έχει μετονομασθεί σε Διχασμένη!
Οι φράχτες θα γκρεμισθούν από τους πρόσφυγες...

Πηγή: iefimerida.gr
«Where' s the line?» («πού είναι η γραμμή;») ρωτάνε οι πρόσφυγες που φτάνουν περπατώντας στην Ειδομένη. Με τα παιδιά τους στα χέρια και κουβαλώντας τα ελάχιστα υπάρχοντά τους περπάτησαν χιλιόμετρα ολόκληρα μέχρι τη ... γραμμή, το σημείο διέλευσης στην ουδέτερη ζώνη Ελλάδας-ΠΓΔΜ.
Θέλουν να πάνε να καθίσουν δίπλα στη γραμμή, να κοιτάνε απέναντι κι ας περιμένουν μέρες για να περάσουν, αρκεί να είναι εκεί κοντά.
Μέχρι το μεσημέρι, οι αρχές της γειτονικής χώρας δεν άνοιξαν στιγμή την ουδέτερη ζώνη. Με αγωνία, γυναίκες με παιδιά, μπήκαν το μεσημέρι μπροστά στο σημείο διέλευσης παρακαλώντας να μάθουν πότε θα μπορέσουν να περάσουν χωρίς να πάρουν απάντηση. Άλλωστε, χιλιάδες άνθρωποι, είναι πλέον μέρες εγκλωβισμένοι στον καταυλισμό, ενώ συνεχίζουν να έρχονται κατά δεκάδες κάθε μέρα με τα πόδια.
«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και οι ανάγκες των ανθρώπων μεγαλώνουν γιατί βρίσκονται εδώ μέρες, με πολλά μικρά παιδιά» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Στέλλα Νάνου από την Υπατη Αρμοστεία.
«Κουρασμένοι, εξαντλημένοι, ανυπόμονοι, έχουν μεγάλη αγωνία για το τι θα συμβεί» συμπληρώνει χαρακτηρίζοντας «εκτάκτου ανάγκης» την ανθρωπιστική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Ασκούν τα τρακτέρ εξωτερική πολιτική;


kathimerini.gr
 ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΖΙΜΑΣ
Συμβαίνουν απίστευτα πράγματα σ αυτή τη χώρα. Όπως για παράδειγμα τα όσα διαδραματίζονται εδώ και ένα μήνα περίπου στον Προμαχώνα, όπου εκατόν πενήντα με διακόσιοι αγρότες, έχουν αποκλείσει - «νταηλίκι», που θα ‘λεγε και ο Γιάννης Μπουτάρης- την συνοριακή διάβαση.

Τι ζητάνε οι αγροτοσυνδικαλιστές; να πάρει πίσω η κυβέρνηση το φορολογικό και το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που όπως υποστηρίζουν, ενδεχομένως όχι άδικα, καταστρέφει τον κλάδο.


Από ποια κυβέρνηση ( πρέπει να) το διεκδικούν; από την ελληνική, με πρωθυπουργό τον κ. Αλέξη Τσίπρα και έδρα την Αθήνα. Αυτό λέει η λογική.

Τι κάνουν εκείνοι για να πετύχουν τον στόχο τους; Στρέφονται κατά της...Βουλγαρίας. Τιμωρούν τους γείτονες αγρότες, επιχειρηματίες, συνταξιούχους, εποχικούς εργάτες, μπας και υποκύψουν ο κ. Κατρούγκαλος και ο κ. Αποστόλου! O απόλυτος παραλογισμός.

Γιατί πρέπει οι Βούλγαροι αγρότες, για παράδειγμα, να βλέπουν τα προϊόντα τους να σαπίζουν στα ακινητοποιημένα επί εβδομάδες φορτηγά-ψυγεία πίσω από τα σύνορα και να χάνουν τον ιδρώτα τους με την ακύρωση παραγγελιών στο εξωτερικό, διότι εμποδίζει την μεταφορά τους κάποιος κύριος Λιτος και μια χούφτα συναγωνιστές του;

Πως απαντούν στις αγωνιώδεις εκκλήσεις των Βουλγάρων γεωργών, μεταφορέων, εργαζομένων στον τουρισμό, κ.λ.π, να μην παίζουν με το δικό τους ψωμί γιατί στο τέλος τέλος εκείνοι δεν τους φταίνε σε τίποτα;

Οι Έλληνες αγρότες φαντάζουν «κουλάκοι», μπροστά στους Βούλγαρους «κολίγους» με τις πενιχρότατες ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, τις συντάξεις πείνας και την σκληρή δουλειά στο χωράφι και δικαίως οι δεύτεροι αναρωτιούνται γιατί πρέπει εκείνοι να τοποθετούνται στην μέση μιας διελκυστίνδας που είναι καθαρά ελληνική υπόθεση.

Δεν φωνάζουν μόνο οι αγρότες, οι επιχειρηματίες, οι επαγγελματικοί φορείς, ακόμα και οι Έλληνες επιχειρηματίες της Βουλγαρίας που αδυνατούν να φέρουν πρώτες ύλες από την Ελλάδα και αναγκάζονται να τις αγοράζουν από την Τουρκία, την Ρουμανία και τα Σκόπια.

Κοινή γνώμη και πολιτική ηγεσία, μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι πάντες μας βρίζουν, έχουν στραφεί εναντίον της Ελλάδας και ίσως αυτό είναι το πιο επικίνδυνο απ όλα για τις κρίσιμες ώρες που διανύουμε ως χώρα.

Γιατί δεν μας έχει απομείνει άλλος λαός στην γειτονιά μας με τον οποίο να μην μαλλιοτραβιόμαστε για την Ιστορία, πλην του βουλγάρικου. Ούτε άλλη κυβέρνηση πίσω από τα σύνορα πιο φιλική όπως αυτή της Σόφιας.

Και αν οι εξεγερμένοι εναντίον των... Βουλγάρων, «απόγονοι» του Μαρίνου Αντύπα στον Προμαχώνα, το αγνοούν αυτό ή αδιαφορούν, τι να υποθέσει κανείς για την κυβέρνηση; ότι δεν έχει αντιληφθεί στην πραγματική της διάσταση την εθνικά επικίνδυνη τροπή που πάει να λάβει ο αποκλεισμός των συνόρων με την Βουλγαρία; ή μήπως, ακόμα χειρότερα, ανέχεται να ασκεί εξωτερική πολιτική ο κάθε «κύριος Λιτος» για να περιορίσει κάπως το πολιτικό κόστος της σύγκρουσης με τους αγρότες;   

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Μηνυτήρια αναφορά κατά περιφερειακού διευθυντή


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Π.Ο.Σ.Υ.Π.
Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ Τηλ.- FAX: 210 - 344 3776 e-mail: posyp@minedu.gov.gr
Μαρούσι 25-02-2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων του Υπουργείου Παιδείας και ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσαν σήμερα Μηνυτήρια Αναφορά ενώπιον του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών κατά του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής καικάθε συνευθυνομένου προσώπου, προκειμένου να διερευνηθεί η ύπαρξη πιθανών ποινικών ευθυνών εναντίον τους, εξαιτίας της υπαίτιας δεκάμηνης καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της διαδικασίας ορισμού και τοποθέτησης Προϊσταμένων Διοικητικών Θεμάτων της Περιφερειακής του Διεύθυνσης και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης που υπάγονται σε αυτή.
Το Υπουργείο Παιδείας με Εξαιρετικά Επείγουσα Εγκύκλιό του ήδη από τον περασμένο Απρίλιο ζήτησε από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να προχωρήσουν άμεσα στον ορισμό και την τοποθέτηση των Προϊσταμένων.
Σήμερα, σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο αργότερα, η Περιφέρεια Εκπαίδευσης Αττικής είναι η μόνη Περιφέρεια της χώρας που αρνείται να συμμορφωθεί με την Εγκύκλιο του Υπουργείου, στερώντας από τους υπαλλήλους που δικαιούνται να διεκδικήσουν τις θέσεις ευθύνης τη δυνατότητα να το κάνουν αλλά παράλληλα και τα επιδόματα ευθύνης που προβλέπονται από το Μισθολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων. Την ίδια ώρα διατηρεί στις θέσεις των Προϊσταμένων Διοικητικών Θεμάτων υπαλλήλους χωρίς τις διαδικασίες επιλογής που ορίζουν οι σχετικοί Νόμοι και στους οποίους παραπέμπει η Εγκύκλιος του Υπουργείου.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων του Υπουργείου Παιδείας και ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας ζητούν να διερευνηθεί γιατί σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο μετά από τη λήψη της επίδικης Εγκυκλίου, με την οποία τους δίνεται η εντολή να προχωρήσουν άμεσα στην επιλογή στελεχών, αυτοί εξακολουθούν να κωλυσιεργούν.

Για την άδικη δίωξη των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Βουλιαγμένης


Θέμα: «Για την άδικη δίωξη των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Βουλιαγμένης»
   
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την πλήρη στήριξή του προς τη Διευθύντρια και τις εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Βουλιαγμένης στις οποίες έχει ασκηθεί δίωξη για περιστατικό τραυματισμού μαθητή που συνέβη στο χώρο του γηπέδου του Σχολείου δίχως δική τους ευθύνη αλλά εξ αιτίας της αμέλειας και της ελλιπούς ενημέρωσης από την αρμόδια υπηρεσία της Δ.Ε.Η. και της Δημοτικής Αρχής.
   Ζητάμε την άμεση παύση της άδικης δίωξης κατά των συναδέλφων και δηλώνουμε πως θα τις στηρίξουμε συνδικαλιστικά, νομικά και οικονομικά.
   Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί αδιανόητο το γεγονός, οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με το σοβαρό παιδαγωγικό έργο που ασκούν κάτω από αντίξοες, πολύ συχνά, συνθήκες να έρχονται αντιμέτωποι με άδικες κατηγορίες για ευθύνες εκτός του πεδίου των καθηκόντων τους οι οποίες βαρύνουν άλλους.
Από τη Δ.Ο.Ε.

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Δημιουργούνται Κέντρα Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας σε κάθε Νομό της χώρας

Τι είναι πάλι είναι  τούτο; 
Με τόσα πολλά μέλη η ομάδα εργασίας θα μπορέσει να εργαστεί;
Επιλογή Φωτο: Λεωνίδας Οικονομίδης
esos.gr
Τη δημιουργία «Κέντρου Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας» σε κάθε Νομό της χώρας , είναι ένα από τις επόμενες κινήσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.
Ηδη ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γ. Παντής συγκρότησε Ομάδα Εργασίας Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  έργο της οποίας είναι  η συζήτηση θεμάτων που θα ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό του υπουργείου και συγκεκριμένα:
Α. η δημιουργία «Κέντρου Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας» σε κάθε νομό
Β. η προώθηση ελεύθερου λογισμικού
Γ. η προώθηση Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων-Ανοιχτό Ψηφιακό Υλικό
Δ. η υποβολή προτάσεων για τον επικείμενο εξοπλισμό εργαστηρίων Πληροφορικής
Ε. η υλοποίηση Δράσεων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ σε επίπεδο Δ/νσης Εκπ/σης καθώς και η ενδοσχολική επιμόρφωση με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών-πολλαπλασιαστών
Η. Ομάδα Εργασίας αποτελείται από τους:
1.Καρούνο Θεόδωρο, Ειδικό Άμισθο Σύμβουλο του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Ειδικό Εργαστηριακό και Διδακτικό Προσωπικό του Ε.Μ.Π.
2.Τζιμόπουλο Νικόλαο, Εκπαιδευτικό κλ. ΠΕ19, Υπεύθυνο ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων 
3.Παπαδάκη Σπυρίδωνα, Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Αιτωλοακαρνανίας
4. Γώγουλο Γεώργιο, Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Χανίων,
5.Eφόπουλο Βασίλειο, Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Σερρών, Κιλκίς και στους καλλικρατικούς Δήμους Βόλβης και Λαγκαδά 
6. Κοτίνη Ισαβέλλα, Σχολική Σύμβουλο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας 
7. Δαγδιλέλη Βασίλειο, Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής 
8. Δεληγιάννη Αθανάσιο, Συντονιστή της Ομάδας Εργασίας του Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα , 
9. Κασκαμανίδη Ιωάννη, Σχολικό Σύμβουλο 3Ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης με έδρα την Φλώρινα,
10. Τζελέπη Σοφία, Σχολική Σύμβουλο Πληροφορικής Δυτικής Θεσσαλονίκης 
11. Μανουσαρίδη Ζαχαρία, Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής 
12.Φραγκονικολάκη Εμμανουήλ, Εκπαιδευτικό κλ. ΠΕ19, Υπεύθυνο ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χανίων 
13.Αγγελόπουλο Παναγιώτη, Εκπαιδευτικό κλ. ΠΕ19, Προϊστάμενο του Τμήματος Α ́ Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. 
14. Σιάχο Ιωάννη, Εκπαιδευτικό κλ. ΠΕ19,Υπεύθυνο ΚΕΠΛΗΝΕΤ Αιτωλοακαρνανίας 
15.Κατσούλη Φίλιππο, Εκπαιδευτικό κλ. ΠΕ70, Διευθυντή Δημοτικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας 
16.Αστέρη Θεοδώρα, Εκπαιδευτικό κλ. ΠΕ70, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. 
17. Σωτηρίου Σοφία, Εκπαιδευτικό κλ. ΠΕ04.01 στο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης 
18. Νικοπούλου Μαρία, Εκπαιδευτικό κλ. ΠΕ11 αποσπασμένη στην Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Συντονιστής της Ομάδας Εργασίας ορίζεται ο Αγγελόπουλος Παναγιώτης με αναπληρωτή τον Τζιμόπουλο Νικόλαο.
Η Ομάδα εργασίας θα συνεδριάζει από απόσταση , με τη χρήση εργαλείων τηλεεκπαίδευσης και χωρίς κόστος για το Δημόσιο.

Το έργο της Ομάδας θα πρέπει να ολοκληρωθεί τέλος Απριλίου.

Δείτε και τυπώσετε το μηνιαίο εκκαθαριστικό σας

 

Υπηρεσία Προσωποποιημένης Πληροφόρησης Μισθοδοτούμενων Δημοσίου
Μπορείτε να δείτε ή να τυπώσετε το Μηνιαίο Εκκαθαριστικό.

Προσφυγικό: άλλα αποφασίζονται στις Βρυξέλλες, άλλα καταλαβαίνει η κυβέρνηση

anoixtoparathyro.gr
Toυ Γ. Λακόπουλου
Τον Δεκέμβριο του 1992 συνήλθε στο Μάαστριχτ το Συμβούλιο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, μεταξύ των άλλων, έλαβε αποφάσεις για τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας. Ήταν η πιο κρίσιμη στιγμή για την ελληνική εξωτερική πολιτική σε ότι αφορά το όνομα του υπό αναγνώριση του κρατιδίου των Σκοπίων.
Τη δεύτερη μέρα της Συνόδου ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης αναχώρησε για την Ουάσινγκτον για συνάντηση με τον πρόεδρο Μπους, τον πρεσβύτερο. Στη θέση του για τη σύνταξη του κοινού ανακοινωθέντος των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων άφησε τον υπουργό Εξωτερικών.
Την επομένη ο Αντώνης Σαμαράς επέστρεψε στην Αθήνα θριαμβολογώντας για την απόφαση που αντιμετώπιζε οριστικά την ακανθώδη εκκρεμότητα της ονομασίας. Δεν χρειάστηκε περισσότερο από μια εβδομάδα για να αποδειχθεί ότι δεν είχε αποφασιστεί αυτό το οποίο μετέφερε στη χώρα και στον τότε πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Καραμανλή. Τη συνέχεια την ξέρουμε.
Στο δρόμο του Σαμαρά έχει βαδίσει πολλές φορές ο Αλέξης Τσίπρας από τότε που έγινε πρωθυπουργός, αποδίδοντας στις κοινοτικές αποφάσεις ερμηνείες που μόνο ο ίδιος έβλεπε. Τα αποτελέσματα είναι γνωστά. Η πρώτη φορά που άλλο αποφασίστηκε και άλλο διάβασε ο ίδιος ήταν με το ανακοινωθέν της 20ης Φεβρουαρίου 2015 για το δανειακό πρόγραμμα και το Μνημόνιο. Η τελευταία ήταν μόλις πριν από μερικές ημέρες στις Βρυξέλλες.
Από το βήμα τη Βουλής διαβεβαίωσε ότι το θέμα των συνόρων ‘έχει λήξει’, -ως τις 6 Μαρτίου τουλάχιστον που θα υπάρξει νέα συζήτηση -χάρη στη σθεναρή στάση του, που θα έφτανε ως το βέτο. Ειδικότερα αναφερόμενος στα συμπέρασμα της Συνόδου είπε ότι κλείνει κάθε συζήτηση περί εξόδου της χώρας από τη Σέγκεν και ότι πήρε ‘σαφή διαβεβαίωση στα συμπεράσματα ότι μονομερείς, μη συντονισμένες ενέργειες, δεν είναι επιτρεπτές’.
Σε ανάλογο ύφος μίλησε για τους ‘ευθυνόφοβους γραφειοκράτες και τις ξενοφοβικές κυβερνήσεις που κουνούν το δάχτυλο στην Ελλάδα’ λέγοντας ότι ‘καμία πίεση δεν θα μείνει αναπάντητη και καμία ενέργεια δεν θα είναι χωρίς συνέπεια’.
Είναι προφανές οτι δεν αντιληφθηκε την περιρέουσα ατμοσφαιρα στη Σύνοδο, ουτε τα κενά που άφηνε η απόφαση για κατά το δοκουν ερμηνείες.
Λίγα 24ωρα αργότερα και σύνορα κλείνουν και οι απειλές προς την Ελλάδα διατυπώνονται απροσχημάτιστα. Η κυβέρνηση, αμήχανη και αιφνιδιασμένη περιορίζεται σε καταγγελίες ηθικού τύπου που πέφτουν το κενό.
Οι ευρωπαικές χώρες παραβιάζουν τις ευρωπαικές αποφάσεις και η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να διεκδικήσει οσα όφειλε να εχει διεκρικησει προνοητικά. Ηταν ολοφάνερο οτι η απόφαση της Συνοδου Κορυφής ηταν λαστιχο. Ολοι το κατάλαβαν εκτός απο τόΠρωθυπουργο που το μετέφερε στην ελληνικη Βουλη ως απαραβίαστο ντοκουμέντο που εξασφάλισε η κυβέρνηση του. Ο λαικισμός ανάμεικτος με την απειρια.
Είναι ολοφάνερο ότι και σ’ αυτή την περίπτωση, όπως και στην απόφαση για τις περιπολίες του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, αφ’ αφενός η διπλωματική επιπολαιότητα και αφετέρου ο κυβερνητικός μικρομεγαλισμός λειτούργησαν σαν παραμορφωτικό κάτοπτρο στην κατανόηση όσων συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν. Απλώς επειδή μεταφέρθηκαν στην Αθήνα με το όχημα του λαϊκισμού κατέρρευσαν σαν τραπουλόχαρτα. Η ελληνική εξωτερική πολιτική Τσίπρα παραπαίει ανάμεσα στην απομόνωση και την ερασιτεχνική αντιμετώπιση των περιπλοκών του διεθνούς περιβάλλοντος.

Από τις 2 Δεκεμβρίου έχει να συνεδριάσει το ΚΥΣΠΕ


Απαντώντας σε ερωτήσεις συναδέλφων σχετικά με τη λειτουργία του ΚΥΣΠΕ, σας ενημερώνω πως η τελευταία συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στις 2-12-15.
Επομένως το ΚΥΣΠΕ έχει να συνεδριάσει σχεδόν 3 μήνες, ενώ υπάρχουν αρκετά θέματα σε εκκρεμότητα.
Η όποια επιπλέον καθυστέρηση, είναι σε βάρος του κύρους και της αξιοπιστίας του Συμβουλίου και κατά των συμφερόντων των εκπαιδευτικών.
Ως αιρετός εκπρόσωπος στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Π.Ε. κάνω έκκληση για άμεση σύγκλιση του συμβουλίου προκειμένου να εξεταστούν όλα τα θέματα που είναι σε εκκρεμότητα.
Πάντα στη διάθεσή σας 
Βασίλειος Παληγιάννης

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Δείτε τίτλο τροπολογίας που ψηφίστηκε σήμερα στο κοινοβούλιο. Υλικό για την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή

Η τροπολογία, της τροπολογίας, την τροπολογία. 
Ζήτω οι τροπολογίες!

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών για τη Δημόσια Διοίκηση, ψηφίστηκαν 25 τροπολογίες άσχετες με το εν λόγω νομοσχέδιο!
Στα αξιοσημείωτα, αξιοπρόσεκτα και ευτράπελα είναι και ο τίτλος της τροπολογίας, που αφορά «Σύναψη ατομικών συμβάσεων μίσθωσης έργου» σε υπηρεσίες καθαριότητας σε κτήρια δημοσίων υπηρεσιών.
«Τροποποίηση του άρθρου 167 του ν. 4099/2012, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4151/2013 (ΦΕΚ Α 103) και αναδιατυπώθηκε με το άρθρο 49 του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α 47), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του ν. 4351/2015 (ΦΕΚ Α 164) και αντικαταστάθηκε εκ νέου με το άρθρο 12 της από 30/12/2015 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α 184/30-12-2015)».
Άντε να βγάλεις άκρη!
Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτή η χώρα δεν έχει γιατρειά...
Καληνύχτα σας και περαστικά μας...

Μετεωρίτης έπεσε στη Γη με ισχύ ίση με αυτή της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα

iplus.gr
Ανησυχία σε όλο τον κόσμο προκάλεσε η ανακοίνωση της NASA σύμφωνα με την οποία πριν από λίγες ημέρες ένας μετεωρίτης μεγέθους φορτηγού έσκασε στη Γη απελευθερώνοντας ενέργεια ίση με 13.000 τόνους ΤΝΤ.

Η ενέργεια αυτή θεωρείται ότι είναι περίπου ίση με αυτή της ατομικής βόμβας που ισοπέδωσε την πόλη της Χιροσίμα το 1945.

Σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία διαστήματος η πτώση του μετεωρίτη έγινε με ταχύτητα 41.600 μιλίων την ώρα στις 6 Φεβρουαρίου.

Αυτό που προκάλεσε την μεγαλύτερη ανησυχία στους αστρονόμους ήταν το γεγονός ότι πουθένα δεν καταγράφηκε η «άφιξη» του μετεωρίτη ώστε να υπάρξει έγκαιρη προειδοποίηση.

Ευτυχώς το σημείο εισόδου στην ατμόσφαιρα της Γης ήταν 600 μίλια ανατολικά του Ρίο Ντε Τζανέιρο.

Κάθε λίγα χρόνια χτυπά τη Γη ένας μεγάλος αστεροειδής όπως συνέβη στην πόλη Τσελιαμπίνσκ τον Φεβρουάριο του 2013. Εκείνος ο αστεροειδής είχε διάμετρο 19 μέτρα και δύναμη ίση με 500.000 τόνους ΤΝΤ, 40 φορές ισχυρότερη, δηλαδή, από αυτή της 6ης Φεβρουαρίου.

Το πρόβλημα με τους μικρότερου μεγέθους μετεωρίτες, όπως αυτός της 6ης Φεβρουαρίου, είναι ότι δύσκολα εντοπίζονται αν και έχουν την ισχύ να προκαλέσουν μεγάλες καταστροφές.

Πόσοι εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές) υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση


Με βάση τα στοιχεία των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι 80.697. Από αυτούς οι 67.064 είναι μόνιμοι και οι 13.633 είναι αναπληρωτές.

Αναλυτικά οι υπηρετούντες ανά κλάδο είναι:
Οι 13.633 αναπληρωτές πιστοποιούν την αδήριτη ανάγκη μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Πάντα στη διάθεσή σας
Βασίλειος Παληγιάννης

Η Νέα Δημοκρατία αποχωρεί από τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία

kathimerini
Η Ν.Δ. αποχωρεί από τον εθνικό διάλογο, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση ότι ουσιαστικά παίζει θέατρο, αφού την ίδια στιγμή που διεξάγεται διάλογος, εισάγονται προς ψήφιση στη Βουλή σε άσχετα νομοσχέδια τροπολογίες που ρυθμίζουν κρίσιμα θέματα της εκπαίδευσης.
Ο συντονιστής της ΟΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων της Ν.Δ. Θεόδωρος Φορτσάκης και ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας, βουλευτής Λαρίσης, Μάξιμος Χαρακόπουλος σε κοινή δήλωση ανέφεραν ότι «το υπουργείο Παιδείας δεν σταματά να φέρνει στη Βουλή σημαντικές ρυθμίσεις για την παιδεία, χωρίς διαβούλευση και χωρίς να συντρέχουν λόγοι επείγοντος. Τελευταία παραδείγματα, η τροπολογία στον νόμο για το “παράλληλο πρόγραμμα”, σχετικά με θέματα ειδικής αγωγής, καθώς και οι ρυθμίσεις για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο στο νομοσχέδιο για το Εθνικό Μητρώο Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης. Η συμπεριφορά αυτή του υπουργείου μάς εμπεδώνει πλέον την πεποίθηση ότι ο λεγόμενος «εθνικός διάλογος για την παιδεία» είναι απολύτως προσχηματικός. Ετσι, όσοι καλόπιστα δεχθήκαμε να μετάσχουμε σε αυτόν οδηγούμαστε σε αναθεώρηση της θέσης μας».
 

Mεγάλη η ανησυχία στην Γερμανία για την εκρηκτική κατάσταση στην Ελλάδα

Η Ευρώπη της ντροπής! Οι σκοπιανοί έχουν δικαίωμα να στήνουν φράχτες;

S.O.S
Η Ελλάς μετατρέπεται σε ένα απέραντο στρατόπεδο προσφύγων και οι αγρότες μας συνεχίζουν να αποκλείουν δρόμους και τελωνεία!

lykavitos.gr
Η δραματική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα σύνορα Ελλάδας-ΠΓΔΜ με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους πρόσφυγες δεν περνά απαρατήρητη από τον γερμανικό τύπο. Χαρακτηριστικό είναι σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της Süddeutsche Zeitung, που επισημαίνει στον τίτλο της ότι “χιλιάδες πρόσφυγες είναι αποκλεισμένοι στα σύνορα”.

Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων η εφημερίδα του Μονάχου, “η ΠΓΔΜ επιτρέπει πλέον μόνο σε λίγους ανθρώπους να εισέλθουν από την Ελλάδα”. Την ίδια ώρα, όπως παρατηρεί η εφημερίδα, “η Βιέννη και το Βερολίνο ερίζουν για τη μεταναστευτική πολιτική”. Κι ενώ η κατάσταση στα σύνορα Ελλάδας-ΠΓΔΜ έχει οξυνθεί η εφημερίδα του Μονάχου στρέφει την προσοχή της και στο Αιγαίο.

Όπως αναφέρει, “ο αριθμός των προσφύγων που φθάνουν στα ελληνικά νησιά έχει αυξηθεί ραγδαία εδώ και μερικές ημέρες. Από τη μία πλευρά βελτιώθηκαν οι καιρικές συνθήκες, το πέρασμα δεν είναι πλέον τόσο επικίνδυνο. Από την άλλη η Αθήνα αμφιβάλλει ότι η Άγκυρα κάνει επαρκείς ενέργειες προκειμένου να μειώσει τον αριθμό των διελεύσεων”.

Στην κατάσταση που επικρατεί στα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας και Τουρκίας εστιάζει και σημερινή ανταπόκριση της Tageszeitung του Βερολίνου. “Ξανά στις βάρκες” είναι ο γλαφυρός τίτλος που επιλέγει, τονίζοντας ότι “ολοένα περισσότεροι πρόσφυγες έρχονται (σ.σ. στην Ελλάδα) αυτό το διάστημα μέσω του Αιγαίου”. Την αύξηση των προσφυγικών ροών ευνοούν σύμφωνα με το δημοσίευμα οι βελτιωμένες καιρικές συνθήκες. Όπως υπογραμμίζει, “με ήσυχη θάλασσα και θερμοκρασίες έως και 20 βαθμούς ολοένα περισσότεροι πρόσφυγες επιβιβάζονται σε βάρκες διακινητών με προορισμό την Ελλάδα, προφανώς χωρίς να γίνονται αντιληπτοί από την τουρκική ακτοφυλακή”.

Αναζητώντας τα αίτια της ξενοφοβίας στη Σαξονία

Κυρίαρχη στον γερμανικό τύπο παραμένει όμως μια άλλη πτυχή του προσφυγικού ζητήματος. Τα νέα κρούσματα ρατσιστικής και ξενοφοβικής συμπεριφοράς Γερμανών πολιτών εναντίον νεοαφιχθέντων προσφύγων στο κρατίδιο της Σαξονίας έχουν μπει στο μικροσκόπιο των σχολιαστών, οι οποίοι επιχειρούν να διαλευκάνουν τα αίτια. “Πώς έφτασε η κατάσταση ως εδώ;” διερωτάται η Tagesspiegel του Βερολίνου και σχολιάζει: “Είναι επώδυνο να παρατηρεί κανείς πώς πλήττεται το κύρος του κρατιδίου.

Το πρώτο που έρχεται στο μυαλό του καθενός σήμερα για τη Δρέσδη είναι οι ενοχλητικές πορείες του (σ.σ. ξενοφοβικού κινήματος) Pegida. Οι τελευταίοι πρωτοσέλιδοι τίτλοι για τη Λειψία αφορούσαν σοβαρά επεισόδια δεξιών και αριστερών εξτρεμιστών”, παρατηρεί η Tagesspiegel, εκτιμώντας ότι οι τελευταίες δυσάρεστες ειδήσεις επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Η Stuttgarter Zeitung επισημαίνει ότι “αφού πρώτα καταρρεύσει η πολιτική ευπρέπεια, δημιουργούνται χώροι στους οποίους έχουν απήχηση οι πράξεις. Δεν μπορεί να λέει κανείς ότι περισσότεροι από 200 μεμονωμένοι δράστες σε σύγχυση έβαλαν φωτιά σε καταλύματα προσφύγων τη χρονιά που πέρασε. Οι περισσότεροι εξ αυτών πίστευαν ότι είχαν το δικαίωμα να το κάνουν έχοντας την εντύπωση ότι αντιστέκονται ενάντια στο κράτος. Παντού στη Γερμανία αίρονται πολιτισμικοί φραγμοί, ηθικές πεποιθήσεις χάνουν την αξία τους”.

Στο πρόσωπο και τις ευθύνες του χριστιανοδημοκράτη τοπικού πρωθυπουργού της Σαξονίας επικεντρώνεται η Süddeutsche Zeitung. “Ο πρωθυπουργός Στάνισλαβ Τίλιχ, που δήλωσε ότι δεν είναι άνθρωποι όσοι κάνουν κάτι τέτοιο, γνωρίζει εδώ και χρόνια ότι είναι οι πολίτες της Σαξονίας αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του δεξιού εξτρεμισμού και βρίσκονταν ήδη από την εποχή της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα (CDU) του Τίλιχ σιωπούσε για μεγάλο διάστημα, θωπεύοντας ψηφοφόρους που κινούνται στο δεξιό άκρο”.
​Πηγή: Deutsche Welle