Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019
Kατάργηση του ασύλου με ισχυρά μηνύματα
Πατήστε πάνω στην εικόνα για καλύτερη ευκρίνεια |
kathimerini.gr
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Αλλαγή σελίδας σε ένα εμβληματικό και ιδιαίτερα φορτισμένο ζήτημα για τα πανεπιστήμια, αφού η νέα κυβέρνηση προωθεί στη Βουλή την κατάργηση του ασύλου. Χθες, συγκλήθηκε το υπουργικό συμβούλιο για να δώσει το πράσινο φως –η ρύθμιση προβλέπεται να ψηφιστεί από τη Βουλή έως τις 8 Αυγούστου– σε μία πολιτική επιλογή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Η κατάργηση του ασύλου ως ύψιστη κυβερνητική προτεραιότητα στέλνει δύο καίρια μηνύματα. Το πρώτο αφορά τη σημασία που αποδίδει η κυβέρνηση στην ανάπτυξη των ΑΕΙ σε ένα περιβάλλον ασφάλειας και εύρυθμης λειτουργίας. Το δεύτερο μήνυμα σχετίζεται με το αίσθημα δημόσιας ασφάλειας, το οποίο έχει δηλητηριαστεί πολλαπλώς τα προηγούμενα χρόνια.
Τα δύο θέματα –προστασία ασύλου και δημόσια ασφάλεια– δυστυχώς ουκ ολίγες φορές λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία. Ενδεικτικές είναι οι οξύτατες αντιδράσεις που προκαλούνται όταν εξωπανεπιστημιακοί εισέρχονται στα πανεπιστήμια και τα χρησιμοποιούν ως ορμητήρια για... πετροπόλεμο με την ΕΛ.ΑΣ. Οι πανεπιστημιακοί, οι φοιτητές και οι κάτοικοι των Εξαρχείων έχουν βιώσει τις επιπτώσεις αυτής της χαίνουσας πληγής με τους «μπαχαλάκηδες» που εισβάλλουν στα ιστορικά κτίρια του ΕΜΠ στην οδό Πατησίων.
Eτσι, εύλογη είναι η ανάγκη αντιμετώπισης του θέματος. Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών ΠΟΣΔΕΠ, Ιωάννης Νηματούδης, ανέφερε στην «Κ» ότι «η εκφρασμένη θέση της ΠΟΣΔΕΠ είναι πως το πανεπιστημιακό άσυλο είναι ένας ιστορικός και φορτισμένος θεσμός που έχει “φθαρεί”. Θα πρέπει να μιλάμε περισσότερο για άσυλο που εξασφαλίζει τη διδασκαλία και την έρευνα και όχι για άσυλο έκνομων ενεργειών, όπως συμβαίνει σήμερα». Από την πλευρά του, και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Οδυσσέας Ζώρας έχει εκτιμήσει ότι «το άσυλο δεν προστατεύει πλέον την ελευθερία του λόγου, απεναντίας την παρεμποδίζει», φέρνοντας στη μνήμη τα συνεχή κρούσματα βίας από ομάδες εντός των ΑΕΙ αλλά και τις καταλήψεις χώρων από εξωπανεπιστημιακούς (π.χ. η αναρχική ομάδα «Ρουβίκωνας» κατέλαβε χώρους στο ΕΚΠΑ). Βεβαίως το πρόβλημα, που εστιάζεται στα κεντρικά ιδρύματα, δεν αφορά μόνο τα φαινόμενα βίας (λεκτικής ή σωματικής) αλλά και τη διακίνηση και χρήση ναρκωτικών.
Οι συνεχείς επικρίσεις ότι έως τώρα η αστυνομία δεν παρενέβαινε εντός των ΑΕΙ για την αντιμετώπιση των προβλημάτων παραβατικότητας, καταδεικνύουν την πολυπλοκότητα του προβλήματος και την ανάγκη της συνεργασίας πολλών φορέων προς επίλυσή του. Ωστόσο, και τα πανεπιστήμια έχουν μερίδιο ευθύνης. Ουκ ολίγες φορές οι ηγεσίες των Ιδρυμάτων δείχνουν να διστάζουν να προχωρήσουν στην κλήση της αστυνομίας εντός των ΑΕΙ, φοβούμενες τις αντιδράσεις μερίδας φοιτητών και πανεπιστημιακών. Η ευθύνη τους είναι μεγάλη και διότι δεν έχουν καταρτίσει οργανισμό και εσωτερικό κανονισμό του Ιδρύματος, που να ορίζει πειθαρχικές ποινές για τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Ενδεικτικά, είναι δυνατόν στο ΑΠΘ ομάδα 30 φοιτητών να απειλεί να εκσφενδονίσει καθηγητή από τον 7ο όροφο και οι υπεύθυνοι να μένουν ατιμώρητοι;
Βέβαια, οι ηγεσίες των Ιδρυμάτων εξαιτίας των διαφορετικών ακροατηρίων στα οποία «απευθύνονται» πολιτικά – κυβέρνηση, κοινή γνώμη, πανεπιστημιακοί και φοιτητές με αντικρουόμενες θέσεις–, εμφανίζουν συχνά μία διπλωματική γλώσσα, που υποκρύπτει την μετάθεση ευθυνών και αποτελεί τροχοπέδη για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων των ΑΕΙ.
Τρίτη 30 Ιουλίου 2019
Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας σχετικά με τις διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης
Τι δεν καταλαβαίνετε; Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ψηφίστηκε για υλοποιήσει το πρόγραμμά της.
Ο Ν.4547/2018, βρίθει αντισυνταγματικών διατάξεων, επιβάλλεται η άμεση κατάργησή του και η ψήφιση νέου νόμου, όπως άλλωστε η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ δεσμεύθηκε προεκλογικά πως θα πράξει ως κυβέρνηση.
Για την ιστορία σας υπενθυμίζω πως το 2016, η επιλογή των 116 διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε με διατάξεις που κρίθηκαν αντισυνταγματικές!
Ο κ. Γαβρόγλου, αντί να προχωρήσει σε άμεση αντικατάστασή τους, παρέτεινε χωρίς λόγο τη θητεία τους... "Ήταν άδικο και έγινε πράξη!"
Αξιότιμη, κυρία υπουργέ, για την τάξη και τη νομιμότητα δεν πρέπει να δοθεί άλλη παράταση, καθώς από εδώ και στο εξής θα τεθούν ζητήματα ακύρωσης αποφάσεων των νυν διευθυντών, εάν κάποιος/κάποια που έχει έννομο συμφέρον προσφύγει στη δικαιοσύνη...
Με εξαιρετική τιμή
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος
syriza.gr
Ερωτηματικά και ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα προκαλεί η αναστολή των διαδικασιών επιλογής μελών Παιδαγωγικών Ομάδων (ΠΟ) των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ) της χώρας, έπειτα από προφορική εντολή της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Σημειώνεται πως με εγκύκλιο του πρώην Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και σχετική απόφαση του απερχόμενου Υπουργού Κ. Γαβρόγλου (05/2019) ορίστηκε το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας επιλογής των εκπαιδευτικών, με καταληκτική ημερομηνία την 20η Αυγούστου 2019. Ωστόσο, η προκήρυξη των πρόωρων βουλευτικών εκλογών είχε ως αποτέλεσμα την αναστολή όλων των υπηρεσιακών μεταβολών.
Με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Κυβέρνησης, η αναστολή έπαψε και αναρτήθηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες, ενώ τις επόμενες ημέρες ήταν οι προγραμματισμένες οι συνεντεύξεις των υποψηφίων από τα Συμβούλια Επιλογής (ΑΠΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΔΕ) ώστε η διαδικασία να ολοκληρωθεί πριν το τέλος Αυγούστου.
Η αιφνιδιαστική εντολή της Υπουργού Παιδείας στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης στερείται αιτιολογίας, θέτοντας ζητήματα νομιμότητας για τη διαδικασίας επιλογής. Αυτό είναι το ακομμάτιστο κράτος δικαίου που με θέρμη υπερασπίζεται η νέα Υπουργός, η οποία παρακάμπτει «προφορικά» τη σχετική νομοθεσία (Ν. 4547/2018);
Επιπρόσθετα, επισημαίνεται πως σιγή επικρατεί από τη νέα πολιτική ηγεσία για τη διαδικασία επιλογής των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, σύμφωνα με τις προκηρύξεις που εκδόθηκαν (03/2019), έχει λήξει προ πολλού και οι φάκελοι υποψηφιότητας στο Υπουργείο από τις αρχές Μαΐου. Συνεπώς τίθεται το ερώτημα για το πότε θα συνεδριάσει το αρμόδιο Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής και σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία;
Επειδή πολιτική και διοίκηση ασκείται όχι μόνο με αποφάσεις αλλά και με παραλείψεις, τι πρωτοβουλίες έχει λάβει ή σκέφτεται να λάβει η Υπουργός για την ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας επιλογής; Μήπως η κ. Κεραμέως δια παραλείψεων και αυθαιρετώντας, αναστέλλει την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης; Με ποια αιτιολογία και με ποια νομιμοποιητική βάση;
Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ
Κυριακή 28 Ιουλίου 2019
Τα μπόινγκ της λαϊκής μας παράδοσης
kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Η κατασκευή αεροσκαφών υπήρξε, ως γνωστόν, μία από τις παραδόσεις του νέου ελληνισμού. Κάτι σαν την τέχνη του πετρά, του αργυροχόου των Ιωαννίνων, του λυράρη, του σαμαρά ή του υπαλλήλου σε ΔΕΚΟ. Ολα αυτά τα επαγγέλματα τα κατάπιε ο παμφάγος καπιταλισμός, πλην όμως, ευτυχώς πρόλαβαν να αφήσουν κειμήλια πολύτιμα για την εθνική μας αυτογνωσία. Κτίσματα αιωνόβια, ασημικά, μουσικές που γεννούν οι χορδές της ψυχής μας, διατηρητέους συνταξιούχους, και τρία αεροσκάφη με τον λογότυπο της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Για εμάς τους κοινούς θνητούς, αυτά τα τελευταία δεν είναι παρά μεταλλικά κουφάρια. Είναι η βασική διαφορά ανάμεσα στον κοινό θνητό και στον ειδικό. Ο κοινός θνητός περπατώντας σκοντάφτει σε ένα αγκωνάρι, πονάει, βρίζει ενδεχομένως το αγκωνάρι και την απροσεξία του. Το ξάγρυπνο βλέμμα του ειδικού, όμως, αναγνωρίζει το αγκωνάρι όπου κάθισε για να ξαποστάσει μια μέρα ο Γέρος του Μωριά και στο οποίο χρωστάει το όνομα Κολοκοτρώνης.
Κατόπιν αυτών η εφορεία νεωτέρων μνημείων απεφάνθη πως τα αεροσκάφη είναι διατηρητέα, κειμήλια μιας ολόκληρης περιόδου της νεοελληνικής ιστορίας, αφού, εκτός των άλλων, συμβολίζουν και τη σύνδεση της μητέρας πατρίδας με την ομογένεια. Παρέλειψαν να κηρύξουν διατηρητέο και τον Κώστα Πρέκα ο οποίος διέπρεψε στον ρόλο του πιλότου. Πάντα υπάρχουν περιθώρια για βελτιώσεις.
Ο Aδωνις Γεωργιάδης, όμως, αντί να αγκαλιάσει με την απαιτούμενη αγάπη τα κειμήλια αυτά της λαϊκής μας παράδοσης, απειλεί ότι θα τα βγάλει από τη μέση. «Θέλει να τα στείλει στα παλιοσίδερα», ολοφύρεται η πρώην κ. Ζορμπά και προκαλεί την κ. Μενδώνη να αποφασίσει αν θα υποκύψει στην καταστροφική μανία του κ. Γεωργιάδη, ή ζυγίζοντας τη συνείδησή της θα σώσει τα διατηρητέα αεροσκάφη. Το ωραιότερο που άκουσα στην όλη υπόθεση είναι ότι διατηρητέα δεν είναι μόνον τα ίδια τα αεροσκάφη αλλά και οι θέσεις στις οποίες βρίσκονται. Πρέπει να μείνουν στο σημείο όπου τα ανακάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη. Η θέση τους δηλώνει ότι κάτι σημαντικό υπήρχε εκεί, μάλλον αεροδρόμιο κατά τους αρχαιολόγους, και αν συνεχιστούν οι ανασκαφές στο σημείο εκείνο μπορεί να ανακαλυφθούν και άλλα αεροσκάφη.
Θα μπορούσαν να τα μετατρέψουν σε μουσεία με κέρινα ομοιώματα. Η Μελίνα στην έξοδο με το φουλάρι της Hermès να ανεμίζει από το διατηρητέο μελτέμι, ο Ανδρέας Παπανδρέου όταν νεύει στη Δήμητρα Λιάνη, ο Aντονι Κουίν στον ρόλο του Ζορμπά και ο Κώστας Πρέκας στον ρόλο του πιλότου. Κυρίως αυτός ο τελευταίος. Δεν μου βγάζετε απ’ το μυαλό ότι αυτός είναι ο εμπνευστής της ωραίας αυτής υπόθεσης. Ακόμη κι αν δεν ζήτησε τη γνώμη του, η εφορεία νεωτέρων μνημείων είναι μάλλον βέβαιο ότι συνομίλησε με το πνεύμα του.
Σάββατο 27 Ιουλίου 2019
Απρόσκοπτα και με γοργούς ρυθμούς συνεχίζονται καθημερινά οι εργασίες κατασκευής των αιθουσών του 4ου Δ.Σ. Άργους Ορεστικού
Μέχρι στιγμής το χρονοδιάγραμμα τηρείται χωρίς σοβαρές παρεκκλίσεις...
Υποχρέωσή μας να εξασφαλίσουμε για όλα τα παιδιά, τις ιδανικότερες συνθήκες εκπαίδευσης...
Με σχεδιασμό, επιμονή, σκληρή δουλειά, τρέξαμε πολύ και σήμερα αισθανόμαστε δικαιωμένοι με την κατασκευή των δύο αιθουσών (Γυμναστικής και Πολλαπλών Χρήσεων), πετυχαίνοντας ταυτόχρονα και την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρημάτων.
8 Ιουλίου το πρωί, αμέσως μετά τις εθνικές εκλογές, μπήκαν οι μπουλντόζες με φόρα και δεν άφησαν τίποτε όρθιο! Μέχρι και τον αγωγό αποχέτευσης του υπάρχοντος διδακτηρίου "ξήλωσαν", με αποτέλεσμα το αποχετευτικό σύστημα του σχολείου μας να τεθεί εκτός λειτουργίας! Η τεχνική υπηρεσία του Δήμου μας, καλείται να βρει λύση για την άμεση αποκατάσταση του δικτύου αποχέτευσης, αφού αυτή τη στιγμή βρίσκεται στον αέρα!!(ευτυχώς που σήμερα το σχολείο δεν λειτουργεί...)
Σε διάστημα, λοιπόν, 19 ημερών, ολοκληρώθηκε η θεμελίωση του κτηρίου και "έπεσε" η τσιμεντόπλακα δαπέδου.
1η ΦΑΣΗ - Χωματουργικές εργασίες και Αποχωμάτωση
Μετά την εκσκαφή, διάστρωση του σκάμματος με μπετόν καθαριότητας ή σκυρόδεμα εξυγιάνσεως. |
2η ΦΑΣΗ - Θεμελίωση κτηρίου
Η πρέσα σκυροδέματος της "ΤΕΧΝΟΜΠΕΤΟΝ"μέχρι τον Σεπτέμβριο θα αιωρείται στον εναέριο χώρο του σχολείου μας, ρίχνοντας πάνω από 800 κυβικά τσιμέντο! |
3η ΦΑΣΗ - Επιχωμάτωση θεμελίωσης και τσιμεντόστρωση δαπέδου
Το εξαμελές συνεργείο του Παναγιώτη (Γιώτη) Σιδέρη σε δράση. Δυνατή ομάδα σκυροκονιαστών (μπετατζήδων)!- "Μπετόν Αρμέ"!!
κ. Δήμαρχε, πόσο ευχαριστιέμαι να βλέπω να πέφτει... Το φετινό καλοκαίρι θα "χορτάσω" τσιμέντο!! |
Η εξέλιξη της τεχνολογίας εξασφαλίζει ευκολία και άνεση... |
Ο συμπολίτης μας Γιώτης, με δονητική πήχη, συμπιέζει και επιπεδώνει την τσιμεντόπλακα ισογείου και η σκέψη μου ταξιδεύει κάποια χρόνια πίσω, που οι μπετατζήδες (σκυροκονιαστές) αγκομαχώντας σκυφτοί, αλφάδιαζαν την τσιμεντόπλακα με ξύλινο μαστάρι!
Άλλοτε η δουλειά του μπετατζή επίπονη και πιο κουραστική... |
Ο "γητευτής του σκυροδέματος", ας μου επιτραπεί ο χαρακτηρισμός. Ο Παναγιώτης Σιδέρης, διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό και σύγχρονα τεχνικά μέσα, εξασφαλίζοντας ποιότητα εργασιών. |
Το θερμομονωτικό υλικό κάλυψε την τσιμεντόπλακα δαπέδου για υψηλή θερμομονωτική απόδοση |
Στη συνέχεια και πάνω στο θερμομονωτικό υλικό, "έπεσε" η δεύτερη στρώση σκυροδέματος |
Η τσιμεντόπλακα δαπέδου έτοιμη. Διπλή με θερμομόνωση υπό μορφή "σάντουϊτσ"!!
Από Δευτέρα 29 Ιουλίου, η "μάχη" συνεχίζεται... Σειρά έχουν οι κολόνες.
Καλή συνέχεια με υγεία!
Εύχαρις
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος
Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019
Συνεδριάσεις ΚΥΣΠΕ
Παληγιάννης Βασίλειος Αθήνα, 26 Ιουλίου 2019
Αιρετός ΚΥΣΠΕ
Τηλ.6974750409
paligiannis@hotmail.gr
Αιρετός ΚΥΣΠΕ
Τηλ.6974750409
paligiannis@hotmail.gr
Το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει στις 30, 31 Ιουλίου και 1 Αυγούστου 2019 με θέματα ημερήσιας διάταξης τα παρακάτω:
1. Εξέταση αίτησης εκπαιδευτικού Π.Ε., αιρετού μέλους Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε., για αναγνώριση συνάφειας του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του (από αναβολή).
2. Εξέταση θεμάτων αιτήσεων απόσπασης (αμφισβητούμενες, κατά προτεραιότητα κ.λπ.) εκπαιδευτικών Π.Ε. για δομές Ειδικής Αγωγής και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης
3. Εξέταση θεμάτων αιτήσεων απόσπασης (αμφισβητούμενες, κατά προτεραιότητα κ.λπ.) εκπαιδευτικών από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης.
4. Εξέταση λοιπών θεμάτων απόσπασης εκπαιδευτικών και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης.
5. Εξέταση αιτήσεων διακοπής απόσπασης εκπαιδευτικών Π.Ε του Σχολείου Ευρωπαϊκής Παιδείας του Ηρακλείου Κρήτης και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης.
6. Επικύρωση πινάκων κενών θέσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των δομών Ειδικής Αγωγής και επικύρωση των πινάκων εκπαιδευτικών Π.Ε. που αποσπώνται σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Σχολεία Κωφών - Τυφλών και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. για το σχολικό έτος 2019-2020.
7. Επικύρωση πινάκων κενών θέσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και επικύρωση των πινάκων εκπαιδευτικών Π.Ε. που αποσπώνται από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε., για το σχολικό έτος 2019-2020.
Πάντα στη διάθεσή σας
Βασίλειος Παληγιάννης
Πέμπτη 25 Ιουλίου 2019
Το Άργος Ορεστικό τιμά τη μνήμη τής πολιούχου του, Αγίας Παρασκευής
Με λαμπρότητα τιμάται και φέτος η μνήμη της Αγίας Παρασκευής, πολιούχου Άργους Ορεστικού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΗΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
Τετάρτη 24/7 – 21:00: Ιερά Αγρυπνία (θα τεθούν προς προσκύνηση Ιερά Λείψανα).
Πέμπτη 25/7 – 19:00: Μέγας πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Σεραφείμ. Στις 21:00 θα ψαλλεί η Παράκληση και οι Χαιρετισμοί της Αγίας.
Παρασκευή 26/7 – 07:00: Όρθρος και Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Σεραφείμ.
10:30 : Λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος της πολιούχου Αγίας
19:00 : Μεθέορτος Εσπερινός και παράκληση της Αγίας
Σάββατο 27/7 – 07:00: Όρθρος – Θεία Λειτουργία – Μνημόσυνο υπέρ των κτητόρων και δωρητών του Ιερού Ναού.
Εκ του Ιερού Ναού
ΦΑΣΦΑΛΗΣ: Ξεκινούν οι συνεδριάσεις του ΚΥΣΠΕ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ.:6975303105
email:nfasfalis1@gmail.com
Κατανοώντας την αγωνία όλων σας θέλω να σας ανακοινώσω, όπως μόλις τώρα με ενημερώνουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου, ότι την Τρίτη 30 Ιουλίου 2019 στο Υπουργείο Παιδείας ξεκινούν οι συνεδριάσεις του ΚΥΣΠΕ με θέμα την πραγματοποίηση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης!
Ζήτημα που ως Αιρετός εκπρόσωπος του Κλάδου θεωρώ αδιαπραγμάτευτο και θα το παλέψω, είναι οι αποσπάσεις να γίνουν με βάση τα πραγματικά κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση!
Σε κάθε άλλη περίπτωση που η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν δώσει όλα τα κενά δηλώνω πως πιστός στις αρχές και τις αξίες του Κλάδου δε θα τα νομιμοποιήσω με την ψήφο μου.
Για άλλη μια φορά επαναλαμβάνω ότι η έγκαιρη πραγματοποίηση των αποσπάσεων σε όλα τα κενά που υπάρχουν και αμέσως μετά η κατάρτιση των τελικών πινάκων αναπληρωτών δεν ωφελεί μόνο τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως συμβάλει στο να έχουμε ένα Δημόσιο Σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας!
Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019
Ενημέρωση Παληγιάννη για τις αποσπάσεις
Παληγιάννης Βασίλειος
Αιρετός ΚΥΣΠΕ
Τηλ.6974750409
paligiannis@hotmail.gr
Αιρετός ΚΥΣΠΕ
Τηλ.6974750409
paligiannis@hotmail.gr
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε.
Με αφορμή ερωτήσεις πολλών συναδέλφων σχετικά με τις αποσπάσεις από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. επισημαίνω πως τη φετινή χρονιά καθυστέρησε η ολοκλήρωση της διαδικασίας των αποσπάσεων. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στις σκόπιμες ενέργειες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, όπως ανέλυσα και στην 88η Γ.Σ. του κλάδου.
Ως αιρετός είχα ζητήσει με ανακοινώσεις μου στις 28/5/2019 και 4/6/2019 να υποβληθεί αίτημα εξαίρεσης από την αναστολή υπηρεσιακών μεταβολών, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία των αποσπάσεων, αφού γίνονται με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια.
Δυστυχώς ο προηγούμενος Υπουργός δεν προχώρησε στην υποβολή αυτού του αιτήματος. Επίσης άφησε σε εκκρεμότητα μια σειρά θεμάτων, όπως η απόδοση οργανικών θέσεων στους υπηρετούντες στα Πειραματικά Σχολεία, η μη ολοκλήρωση των μεταθέσεων των «αμετάθετων», η μη ολοκλήρωση των μετατάξεων κ.λπ. που έχουν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας των αποσπάσεων.
Παρ’ όλα αυτά γίνονται συντονισμένες προσπάθειες αντιμετώπισης των όποιων προβλημάτων ώστε αρχές Αυγούστου, πιθανότατα 2-8-2019, να ανακοινωθούν οι αποσπάσεις σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε..
Εκείνο που πρέπει να επισημάνω είναι, ότι με αγωνία εκατοντάδες εκπαιδευτικοί περιμένουν την πραγματοποίηση της Α΄ φάσης των αποσπάσεων.
Πιστεύω ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα ικανοποίησης αποσπάσεων. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και κυρίως ανθρωπιά.
Τονίζω δε, για άλλη μια φορά, πως οι αποσπάσεις δεν εξυπηρετούν μόνο τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως την απρόσκοπτη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Ελπίζω πως οι αποσπάσεις θα πραγματοποιηθούν με βάση τα πραγματικά λειτουργικά κενά, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όσους περισσότερους εκπαιδευτικούς να βρεθούν κοντά στις οικογένειές τους, κοντά στον τόπο συμφερόντων τους.
Πάντα στη διάθεσή σας
Βασίλειος Παληγιάννης
Η Κεραμέως βρίσκει λύσεις για το αλαλούμ Γαβρόγλου με τους διορισμούς
eleftherostypos.gr
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Την προηγούμενη εβδομάδα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως είχε συνάντηση με το ΑΣΕΠ για να ενημερωθεί για την πορεία της κατάρτισης των νέων πινάκων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Με ένα φορτωμένο πρόγραμμα εν μέσω θέρους, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας καλείται να δώσει λύσεις σε δύο βασικά θέματα που καίνε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Οι μόνιμοι διορισμοί και προσλήψεις αναπληρωτών αλλά και οι πανελλαδικές εξετάσεις του 2020, που αφορούν τους μαθητές που αποφοίτησαν φέτος από τη Β’ Λυκείου, βρίσκονται στο μικροσκόπιο του υπουργείου με στόχο να προχωρήσουν όσο το δυνατόν πιο ομαλά εντός ασφυκτικών χρονικών περιθωρίων.
Οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή θα γίνουν κανονικά, ενώ στόχος της ηγεσίας είναι να στελεχωθούν επαρκώς τα σχολεία με το άνοιγμά τους. Την ίδια ώρα, το υπουργείο καλείται να λύσει σοβαρές δυσλειτουργίες του νέου συστήματος Πανελλαδικών λόγω της αυξημένης ύλης, των δύο ταχυτήτων πανεπιστημιακών τμημάτων που έχει θεσπίσει ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, αλλά και αλλαγών στον τρόπο εξέτασης στις Πανελλαδικές.
Την προηγούμενη εβδομάδα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως είχε συνάντηση με το ΑΣΕΠ για να ενημερωθεί για την πορεία της κατάρτισης των νέων πινάκων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ο νόμος Γαβρόγλου, που όριζε νέα κριτήρια μοριοδότησης που υπολογίζουν σε ίσους βαθμούς την προϋπηρεσία και τα ακαδημαϊκά κριτήρια, ενώ προβλέπονταν και κοινωνικά κριτήρια, όπως όλα δείχνουν αδυνατεί να εφαρμοστεί στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Οπως είχε αναφέρει ο «Ε.Τ.» και σε παλαιότερα ρεπορτάζ του, ο νόμος Γαβρόγλου θα άλλαζε όλους τους πίνακες και τη σειρά, ενισχύοντας ορισμένους αναπληρωτές, αλλά υποβαθμίζοντας στη σειρά του πίνακα άλλους. Σε συνάντηση που είχε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς, όπως αυτοί αναφέρουν, ότι δεν θα είναι έτοιμοι οι πίνακες για τους αναπληρωτές βάσει του νέου νόμου.
Τα χρονοδιαγράμματα
Τέλη Οκτώβρη με αρχές Νοέμβρη, όπως όλα δείχνουν, θα ολοκληρωθούν οι πίνακες για τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 40.000 εκπαιδευτικοί και προσωπικό έχουν καταθέσει τα χαρτιά τους για 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.
Στους διορισμούς περιλαμβάνονται δάσκαλοι, καθηγητές και ειδικό και εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ και ΕΒΠ). Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατανομή θα γίνει όπως ακριβώς γινόταν η κατανομή των αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής τα δύο προηγούμενα χρόνια. Βάσει σχεδιαγραμμάτων που ακόμα δεν έχουν λάβει το πράσινο φως από το υπουργείο Παιδείας, η κατανομή των θέσεων θα γίνει ως εξής:
- 1.700 δάσκαλοι
- 1.470 καθηγητές
- 1.330 ΕΕΠ και ΕΒΠ
Το ζήτημα των αναπληρωτών είναι ακόμα πιο περίπλοκο καθώς ο αριθμός των αιτήσεων είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Κάθε χρόνο περίπου 100.000 δάσκαλοι και καθηγητές καταθέτουν τα χαρτιά τους με στόχο να εργαστούν κάποιους μήνες ως αναπληρωτές. Δεδομένου ότι η διαδικασία των αιτήσεων ολοκληρώθηκε μέσα στον Ιούνιο και σημειώθηκε καθυστέρηση αρκετών κρίσιμων ημερών, η διαδικασία της επεξεργασίας των στοιχείων αλλά και των ενστάσεων αποδεικνύεται μεγάλος φόρτος εργασίας που πιθανώς να διακινδυνεύσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Το υπουργείο Παιδείας, κατά την επεξεργασία τρόπων διασφάλισης της έγκαιρης τοποθέτησης αναπληρωτών στα σχολεία, έχει οδηγηθεί στη λύση της διατήρησης των παλιών πινάκων, ενώ ακόμα «παίζεται» και το σενάριο των προσωρινών πινάκων, αν όχι για το σύνολο των αναπληρωτών, έστω για το πρώτο κύμα που θα καλύψει τα οργανικά κενά.
Πέρσι, προσλήφθηκαν 31.300 αναπληρωτές, ενώ για φέτος το υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει αντίστοιχο αριθμό πιστώσεων, τον οποίο θα προχωρήσει σε τοποθετήσεις ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν.
Τρία καυτά ζητήματα καλείται να διαχειριστεί το υπουργείο εν μέσω θέρους για τις πανελλαδικές εξετάσεις της επόμενης χρονιάς. Ο νόμος Γαβρόγλου που φέρνει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια και στην εξέταση των μαθημάτων έχει πιάσει εξαπίνης τη νέα ηγεσία που έχει γίνει δέκτης έντονων διαμαρτυριών. Τις επόμενες μέρες η κ. Κεραμέως αναμένεται να προχωρήσει σε βελτιωτικές λύσεις για:
Εξεταστέα ύλη Γ’ Λυκείου: Στα κάγκελα βρίσκονται μαθητές και καθηγητές με τη νέα «φορτωμένη» εξεταστέα ύλη που δημοσιοποίησε ο πρώην υπουργός Παιδείας καθώς σε πολλά μαθήματα ο φόρτος είναι ιδιαίτερα βαρύς. Αρχαία, Χημεία, Πληροφορική (ΑΕΠΠ) και Νεοελληνική Γλώσσα είναι μερικά από τα μαθήματα που έχουν ιδιαίτερα αυξημένη ύλη, ενώ οι καθηγητές των υπολοίπων μαθημάτων κάνουν λόγο για «κοπτορραπτικές» στην ύλη που έγιναν με προχειρότητα και σε καμία περίπτωση έπειτα από προσεκτική μελέτη.
Η υπουργός Νίκη Κεραμέως έχει ήδη ανακοινώσει τη μείωση της ύλης, η οποία αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες. Τα χρονικά περιθώρια βέβαια είναι ιδιαίτερα σφιχτά, και οι μαθητές που παρακολουθούν θερινά μαθήματα σε φροντιστήρια δεν έχουν γνώση για το ποια κεφάλαια θα πρέπει να διδαχθούν.
Συνεξέταση Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας: Από την επόμενη χρονιά οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων θα συνεξετάζονται στην Εκθεση και στη Λογοτεχνία. Πρόκειται για το μοναδικό μάθημα που είναι κοινό και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία, γεγονός που έχει προκαλέσει αναστάτωση σε όλους τους υποψηφίους. Η δημοσιοποίηση από τον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου της εξεταστέας ύλης προκάλεσε πανικό, καθώς προβλέπει τη διδασκαλία της ύλης όλων των βιβλίων Λογοτεχνίας των τάξεων του Λυκείου.
Το υπουργείο έχει γίνει δέκτης σφοδρών διαμαρτυριών σχετικά με τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας και αναμένεται να δώσει λύσεις τις επόμενες μέρες. Σημαντική προσθήκη, στην περίπτωση που δεν υπάρξει αλλαγή στον τρόπο εξέτασης, είναι οι οδηγίες που θα δοθούν στον τρόπο εξέτασης και θα λύσουν αρκετές απορίες όσον αφορά τη νέα σύνθεση του διαγωνίσματος αλλά και τα μόρια ανά ζητούμενο.
Διαχωρισμός τμημάτων σε δύο κατηγορίες: Το μεγαλύτερο θέμα των ερχόμενων πανελλαδικών εξετάσεων είναι ο διαχωρισμός τους σε τμήματα των οποίων η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις (κόκκινα) και σε τμήματα που η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη μόνο με το απολυτήριο Λυκείου (πράσινα). Η μετατροπή των τμημάτων σε πράσινα θα ορίζεται από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι θα συμπληρώνουν ένα μίνι βιογραφικό τον Οκτώβρη και όσα τμήματα συγκεντρώσουν το χαμηλότερο ενδιαφέρον θα γίνουν πράσινα.
Το σύστημα αυτό είχε δεχθεί σφοδρή αντίδραση από τη Νέα Δημοκρατία αλλά και από τους καθηγητές και τους συνδικαλιστές. Η νέα ηγεσία εξετάζει λύσεις ώστε να δει τι θα κάνει με τα πράσινα τμήματα, με στόχο να μην αιφνιδιάσει τους μαθητές.
Από την έντυπη έκδοση
Γιατί θύμωσε ο Ραγκούσης;
kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Έχει δίκιο ο Γιάννης Ραγκούσης. Η παρουσία ένοπλων αστυνομικών στους δρόμους είναι πολύ πιθανόν να ενισχύσει την παραβατικότητα. Ειδικά αν αυτοί κυκλοφορούν με βανάκια. Βλέπει ο άλλος ένα βανάκι με αστυνομικούς, εκνευρίζεται, κι ενώ ο άνθρωπος ήθελε να παραγγείλει ένα τυλιχτό με «απ’ όλα», λέει «δεν κλέβω κάνα κινητό για να χαλαρώσω»; Οι στατιστικές έχουν αποδείξει ότι πίσω από κάθε παράβαση κρύβεται και ένας αστυνομικός. Ας πούμε ότι περνάς με κόκκινο. Αν δεν υπάρχει αστυνομικός, δεν υφίσταται παράβαση. Απλώς έχεις περάσει με κόκκινο. Η παρουσία του αστυνομικού όμως σε κάνει παραβάτη. Αν δεν υπήρχαν ΜΑΤ στην Τοσίτσα σε ποιους θα έριχναν τις μολότοφ τους τα παιδιά; Αυτή η κατάσταση στη γλώσσα μας καλείται «αστυνομοκρατία». Ο Γιάννης Ραγκούσης, στην παρέμβασή του επί των προγραμματικών, κατέδειξε εναργώς τις συνέπειές της. Η εναργής θέαση των συνεπειών ενός φαινομένου είναι που κάνει τους πολλούς να λένε: «Να ένας καθαρόαιμος πολιτικός». Αυτά τα βανάκια, είπε, θα φέρουν την ισλαμική τρομοκρατία στον τόπο μας. Ως γνωστόν, αν δεν υπήρχε γαλλική αστυνομία για να προκαλεί τους παράφρονες του Μωάμεθ, δεν θα είχε γίνει ποτέ η σφαγή στο Μπατακλάν. Αν υπήρχε κάνα βανάκι δεν θα είχε σκοτωθεί και ο άτυχος νέος στου Φιλοπάππου απ’ τους Πακιστανούς που του έκλεψαν το κινητό.
Ο Γιάννης Ραγκούσης, όταν έπαιζε τον ιππότη του πρίγκιπος Γεωργίου των Παπανδρέου, μου είχε κάνει την εντύπωση ήρεμου ανθρώπου. Ισως ήταν η επιρροή της νηνεμίας που επικρατεί στη φαιά ουσία του αρχηγού του και υποβάλλει σε όποιον τον πλησιάζει την καταστολή. Η πολυετής αργία μπορεί να ερέθισε το νευρικό του σύστημα, όμως από τη στιγμή που ανεδύθη απελευθέρωσε τον αριστερό που καταπίεζε μέσα του. Κι ένας αριστερός δεν μπορεί παρά να είναι θυμωμένος. Είναι θλιμμένος μόνον όταν ο καπιταλισμός δεν του επιτρέπει να είναι θυμωμένος. Του θυμού δοθέντος, ο Τσίπρας του ανέθεσε το σκιώδες χαρτοφυλάκιο της Δημόσιας Τάξης. Ηδη προειδοποίησε τον Χρυσοχοΐδη να φροντίσει να μην τον αναγκάσει να ζητήσει την παραίτησή του. Πάλι προσπαθώ να πείσω τον Λουδοβίκο, τον γάτο μου ότι δεν χρειάζεται να κλαίει. Φτάνει το κλάμα του γάτου του Χρυσοχοΐδη.
Οσοι ανησυχούν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κινδυνεύει να μεταλλαχθεί σε κόμμα της κοινοβουλευτικής ευπρέπειας ας μην ανησυχούν υπέρ το δέον. Η στάση του Ραγκούση δείχνει ότι η δημόσια τάξη είναι ένας τομέας όπου η Αριστερά δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τις αξίες της, την υπεράσπιση του μπάχαλου, τον ευγενή διάλογο με τις πάσης φύσεως συμμορίες των τρομοκρατών. Ισως λόγω αταβισμού. Μάλλον, όμως, επειδή φοβούνται ότι στον τομέα αυτό η νέα κυβέρνηση μπορεί να δείξει τα πρώτα απτά και θεαματικά αποτελέσματα της πολιτικής της.
Έντυπη
Σκληρή κριτική από την ΑΔΕΔΥ στους Έλληνες Δικαστές
Με αφορμή τη δημοσίευση των αποφάσεων του ΣτΕ για τον 13ο κ 14ο μισθό
Δημοσιεύθηκαν στις 19 Ιουλίου 2019 οι υπ΄ αριθμ. 1307-1316/19 αποφάσεις της ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ του ΣτΕ, οι οποίες κρίνουν συνταγματική τη διάταξη του Ν. 4093/12, με την οποία καταργήθηκε πλήρως ο 13ος και 14ος μισθός των Δημοσίων Υπαλλήλων. Η απόφαση, βέβαια, ήταν ήδη γνωστή, μέσω διαρροών, από τις 20 Μαΐου του 2019, μέρα που συνεδρίασε η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ του ΣτΕ για το θέμα.
Η απόφαση αυτή δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά στους 600.000 Δημοσίους Υπαλλήλους της χώρας μας, αφού έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την απόφαση του ΣΤ τμήματος του ΣτΕ, το οποίο μόλις τον περασμένο Δεκέμβρη είχε κρίνει, με συντριπτική πλειοψηφία 6-1 αντισυνταγματική την εν λόγω διάταξη.
Εκείνο όμως που πραγματικά προκαλεί και δημιουργεί αισθήματα οργής και αγανάκτησης είναι το σκεπτικό της απόφασης το οποίο ούτε λίγο, ούτε πολύ μας λέει ότι «… παρά τις περικοπές των δώρων οι μισθοί των Δημοσίων Υπαλλήλων είναι στα όρια της αξιοπρεπούς διαβίωσης, συγκρινόμενες με το όριο φτώχειας και με τον κατώτατο μισθό στον ιδιωτικό τομέα!!!».
Αλήθεια, οι ανώτατοι δικαστές με το ίδιο σκεπτικό κρίνουν και τις περικοπές των δικών τους αποδοχών, όταν αποφασίζουν σχετικά;
Η ιστορία δείχνει ότι το ακριβώς αντίθετο πράττουν. Όταν πρόκειται για περικοπές στους δικούς τους μισθούς τις κρίνουν αντισυνταγματικές. Γι΄ αυτό και επί όλων των κυβερνήσεων εισπράττουν αναδρομικά.
Τους καλούμε, λοιπόν, αφού θεωρούν αξιοπρεπές το επίπεδο διαβίωσης των Δημοσίων Υπαλλήλων να αναπροσαρμόσουν στο ίδιο επίπεδο και τις δικές τους αποδοχές, συμβάλλοντας έτσι στην «προσπάθεια εξοικονόμησης και περιορισμού των διογκωμένων δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης».
Προφανώς και δεν έχουμε καμιά ψευδαίσθηση ότι κάτι τέτοιο θα γίνει.
Ας μην απορούν, πάντως, γιατί χάνεται η εμπιστοσύνη των πολιτών στην «ανεξάρτητη ελληνική δικαιοσύνη».
Ύστερα από τα παραπάνω η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., ανακοινώνει τα εξής:
1. Θα συνεχίσει να διεκδικεί με κάθε συνδικαλιστικό τρόπο την καταβολή του 13ου και 14ου μισθού και την επανανομοθέτησή του.
2. Καλεί τη νεοκλεγείσα κυβέρνηση -όπως είχε καλέσει και την προηγούμενη- με πολιτική της απόφαση να επαναχορηγήσει τον 13ο και 14ο μισθό στους Δημοσίους Υπαλλήλους.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Τρίτη 23 Ιουλίου 2019
Το σχέδιο της κυβέρνησης για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Ο λαός σας έδωσε ισχυρή εντολή για να εφαρμόσετε το πρόγραμμά σας και αναμένει...
Περίοδος χάριτος και μέλιτος από τους πολίτες δεν θα υπάρξει!
Καλή δύναμη!
Λεωνίδας Οικονομίδης
Δάσκαλος
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στη Βουλή ανέπτυξε το σχέδιο της κυβέρνησης για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Όπως ανέφερε, τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια η Παιδεία επλήγη από τη λογική της ήσσονος προσπάθειας, τον εξισωτισμό προς τα κάτω και τη δαιμονοποίηση της αριστείας και δεσμεύτηκε πως η πορεία αυτή θα ανασχεθεί, θα αποκατασταθούν οι αξίες της σκληρής δουλειάς, της αξιοκρατίας και της αριστείας. «Για εμάς, η αριστεία δεν είναι ρετσινιά, είναι στάση ζωής. Αριστεία είναι να προσπαθείς διαρκώς να υπερβαίνεις τον εαυτό σου, να επιδιώκεις καθημερινά να γίνεσαι καλύτερος» ανέφερε χαρακτηριστικά η αρμόδια υπουργός.
Οι προγραμματικές δηλώσεις για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τις προγραμματικές θέσεις της κυβέρνησης η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης, ενώ συνεχίζοντας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είπε πως κεντρική επιδίωξη είναι να απελευθερωθεί το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας, και να υπάρξει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας. Προς την κατεύθυνση αυτή, η κ. Κεραμέως ανέφερε συγκεκριμένα:
– Απλουστεύουμε μια σειρά από διαδικασίες για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες.
– Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε το ρόλο του Διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών.
– Δίνουμε μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τη διδασκαλία στην τάξη και επενδύουμε περισσότερο στους εκπαιδευτικούς, κάτι που σημαίνει ότι τους προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να επιτελούν απρόσκοπτα το έργο τους.
– Εστιάζουμε, μετά από πολλά χρόνια, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
– Προωθούμε ένα σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης.
– Καταγράφουμε συγκεκριμένες ανάγκες που υπάρχουν για εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης ανά τη χώρα και επιλύουμε σταδιακά το μείζον θέμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις και την επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή.
Επίσης η κ. Κεραμέως στην ομιλία της ανακοίνωσε:
* Επαναφέρουμε και ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.
* Μελετούμε ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο. Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή. Ενισχύουμε, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής.
* Δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως π.χ. η δημιουργικότητα, η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα.
* Καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών.
* Στην Ειδική Αγωγή, προσαρμόζουμε σταδιακά το εκπαιδευτικό μας σύστημα στην κατεύθυνση της πλήρους ανάπτυξης της ενταξιακής εκπαίδευσης (inclusive education), δημιουργούμε προγράμματα σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, κατάλληλα σταθμισμένα ως προς το είδος της αναπηρίας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, και ιδρύουμε προστατευμένα εργαστήρια μαθητείας και κατάρτισης.
* Ενισχύουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου, με στοχευμένες παρεμβάσεις αναφορικά με το Εθνικό Απολυτήριο και τις προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη.
* Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, για παράδειγμα όσον αφορά στην εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, και προστατεύουμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
* Βελτιώνουμε άμεσα στρεβλώσεις τους ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και σε βάθος χρόνου, επιφέρουμε ουσιαστικότερες αλλαγές μετά από ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς. Καθορίζουμε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.
Στο πλαίσιο της ριζικής αλλαγής της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Δια βίου μάθησης η κ. Κεραμέως τόνισε ότι στόχος του υπουργείου είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση, από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.
Ενδεικτικά ανακοίνωσε ότι:
* Ιδρύουμε πρότυπα ΕΠΑ.Λ. και προβλέπουμε ενεργότερο ρόλο των κοινωνικών εταίρων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
* Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας.
Στη Δια Βίου Μάθηση:
– Παρέχεται η δυνατότητα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων σε κάθε ενδιαφερόμενο, στο πλαίσιο της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.
– Αναβαθμίζουμε τις δεξιότητες των ενηλίκων για τη βέλτιστη ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας και τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού.
Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019
Μητσοτάκης: Αμέσως μείωση ΕΝΦΙΑ και για τη μεσαία τάξη
aixmi.gr
Μείωση του ΕΝΦΙΑ μεσοσταθμικά κατά 22% από τον επόμενο μήνα και όχι από τον επόμενο χρόνο, εξήγειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στις προγραμματικές του δηλώσεις. Με νομοσχέδιο που θα έλθει ως κατεπείγον στη Βουλή τις επόμενες μέρες θα μειωθεί κατά 30% ο φόρος για τις μικρές ιδιοκτησίες, κατά 20% για τις μεσαίες και κατά 10% για τις μεγάλες. «Πείτε το και ως κωλοτούμπα από την ανάποδη» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, ενώ ανακοίνωσε και άμεση βελτίωση της ρύθμισης για τις 120 δόσεις. Συγκεκριμένα, η ελάχιστη μηνιαία καταβολή μειώνεται από τα 30 στα 20 ευρώ, το επιτόκιο από 5 σε 3%, διευρύνεται η ρύθμιση με την υπαγωγή όλων των επιχειρήσεων που έχουν βασική οφειλή μέχρι 1 εκατομμύριο ευρώ και για όσους εντάσσονται και παραμένουν στη ρύθμιση, αναστέλλονται οι κατασχέσεις και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης.
«Επιτυγχάνοντας τους στόχους του 2019 και του 2020 θα προχωρήσουμε το σχέδιό μας. Ο φόρος στις επιχειρήσεις μειώνεται στο 20% σε δύο φάσεις. Τον Σεπτέμβριο θα μειωθεί στο 24% για τα εισοδήματα του 2019 και στο 5% ο φόρος στα μερίσματα».
Ακόμη:
— Αναστέλλεται ο ΦΠΑ στην οικοδομή και ο φόρος υπεραξίας σε αγορές και πωλήσεις. Καθιερώνεται έκπτωση φόρου 40% στις δαπάνες για την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων.
— Ο πρώτος φορολογικός συντελεστής για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ πέφτει από το 22% στο 9%, ενώ μειώνεται και ο ανώτατος.
— Καταργούνται σταδιακά η Εισφορά Αλληλεγγύης και το Τέλος Επιτηδεύματος.
— Σταδιακά μειώνονται και οι ασφαλιστικές εισφορές από 20% στο 15%, κι ο ΦΠΑ περιορίζεται από το 13% στο 11% και από το 24% στο 22%.
— Επιτυγχάνοντας τους στόχους θα δοθεί η δυνατότητα η κυβέρνηση να διεκδικήσει, μέσα στην επόμενη χρονιά, τη μείωση των πλεονασμάτων.
— Θα γίνει ότι χρειάζεται για να σωθεί η ΔΕΗ, χωρίς νέες επιβαρύνσεις για τους καταναλωτές. Όπου απαιτείται θα ιδιωτικοποιηθούν δίκτυα και θα εντοπιστούν οι στρατηγικοί κακοπληρωτές. Αφού εξυγιανθεί η επιχείρηση θα αναζητηθεί στρατηγικός επενδυτής.
— Πωλείται το 30% του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και ιδιωτικοποιούνται τα Ελληνικά Πετρέλαια.
— Η επένδυση στο Ελληνικό θα ξεκινήσει άμεσα και θα γίνει το σύμβολο της νέας Ελλάδας.
— Δεν θα αφεθεί η χώρα έρμαιο της απλής αναλογικής. Θα αλλάξει ο εκλογικός νόμος και θα αποσυνδεθεί η εκλογή προέδρου της Δημοκρατίας από τις πρόωρες εκλογές .
— Θα αλλάξει ο Ποινικός Κώδικας για να αποτραπούν αποφυλακίσεις εγκληματιών και τρομοκρατών και θα δημιουργηθούν Φυλακές τύπου Υψίστης Ασφαλείας τύπου Γ. Η διαδικασία παροχής ασύλου ολοκληρώνεται με μεγάλη ταχύτητα, με σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Κατεδαφίζονται οι φυλακές Κορυδαλλού και στη θέση τους δημιουργείται μεγάλο πάρκ οπου θα περιλαμβάνει χώρους άθλησης και πολιτισμού. Προσλαμβάνονται άμεσα 1.500 αστυνομικοί. Εντός εξαμήνου αντικαθίσταται ο εξοπλισμός και τα αλεξίσφαιρα γιλέκα του προσωπικού της ΕΛΑΣ. Και μέσα στο 2020 εξασφαλίζονται νέα περιπολικά και μηχανές.
— 2.000 προσλήψεις στα νοσοκομεία -κυρίως νοσηλευτών. Εφαρμόζεται αμέσως ο αντικαπνιστικός νόμος. Τα φάρμακα των βαρέως πασχόντων θα διανέμονται κατ’ οίκον ή από φαρμακείο της επιλογής τους. ‘Αμεση καταβολή συντάξεων χηρείας.
— ‘Αμεση πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Εντός διετίας αντιμετωπίζεται οριστικά το ζήτημα των αναπληρωτών. Το άσυλο της ανομίας και της παραβατικότητας καταργείται άμεσα. Ξεκινά η πολιτική ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, της χρήσης της τεχνολογίας και της ανάπτυξης πειραματικών σχολείων. Το πρώτο ιδρύεται στο Περιστέρι.
— Ενοποιείται το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ανέλαβε το κόστος της μελέτης.
— Το Βασιλικό Κτήμα στο Τατόι μετατρέπεται σε αγροδιατροφική μονάδα με περιπατητικές διαδρομές ανοιχτό σε όλους τους επισκέπτες.
— Δημιουργείται Διεθνές Κέντρο Καινοτομίας στο Κερατσίνι, στνο χώρο των παλαιών λιπασμάτων στη Δραπετσώνα.
— Ο απρόσωπες εγκαταστάσεις της ΔΕΘ μεταμορφώνονται σε πρότυπο εκθεσιακό κέντρο με χώρους πρασίνου
— Κάθε γέννηση θα δηλώνεται μόνο μία φορά και κάθε παιδί θα εγγράφεται μόνο την πρώτη φορά στην εκπαίδευση. Καθιερώνεται νέα ψηφιακή ταυτότητα. Με αυτήν, κάθε πολίτης θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά για την ασφαλιστική του κατάσταση και θα μαθαίνει ό,τι θέλει από το Δημόσιο, θα εισάγεται αν χρειαστεί στο νοσοκομείο. Οι υπεύθυνες δηλώσεις και οι υπογραφές, μετατρέπονται σε ηλεκτρονικές και η επικοινωνία με το Δημόσιο θα γίνεται μόνον μία φορά. Μετά, θα είναι χρέος των υπηρεσιών να ενημερώνονται εσωτερικά χωρίς να ενοχλούν τον πολίτη.
— Το Υπουργικό Συμβούλιο θα συνεδριάζει τακτικά. Θα διαμορφώνει ένα επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο υλοποιούν τα αρμόδια υπουργεία.
– Το σχέδιο αυτό παρακολουθεί η Προεδρία της Κυβέρνησης, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος ΜΑΖΙ, ώστε να καταπολεμώνται συναρμοδιότητες και καθυστερήσεις.
– Αντιμετωπίζεται η κακονομία και η πολυνομία με ένα ευρύ πλέγμα κανόνων καλής νομοθέτησης. Υλοποιείται άμεσα ένα γενναίο πρόγραμμα απλοποίησης και κωδικοποίησης της υφιστάμενης νομοθεσίας.
– Η νέα κυβέρνηση θα δώσει αρμοδιότητες στη Διοίκηση, καθιερώνοντας θέση Υπηρεσιακού Γενικού Γραμματέα σε κάθε υπουργείο. Θα επιλέγεται με διαδικασίες ΑΣΕΠ, και θα επιβλέπει τις δαπάνες και το προσωπικό του υπουργείου.
– Αποκομματικοποιείται το κράτος, επιστρέφοντας το δικαίωμα υπογραφής εκεί που ανήκει. Δηλαδή στους Γενικούς Διευθυντές και τους άξιους δημοσίους υπαλλήλους.