Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019

Κεραμέως: Νέα Χρονιά, Νέοι Στόχοι, Νέο Όραμα για την Παιδεία

Κυρία υπουργέ, ένα κόμμα εξουσίας θα πρέπει να είναι καθ' όλα έτοιμο και να δρα άμεσα! Η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη και εκτεθειμένη που παραμένουν οι διευθυντές/διευθύντριες εκπαίδευσης στις θέσεις τους! Η θητεία τους έχει λήξει εδώ και ενάμισι χρόνο, ενώ η επιλογή τους σύμφωνα με απόφαση του ΣτΕ στηρίχθηκε σε αντισυνταγματικές διατάξεις!
Κύριε πρωθυπουργέ, αυτονόητη και επιβεβλημένη η τήρηση των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, γι' αυτό και θα έπρεπε να παυθούν από τις θέσεις τους.
Εύχομαι το 2020 να είναι πιο δημιουργικό, πιο αποτελεσματικό και πιο αποδοτικό για την πατρίδα μας και τους απανταχού Έλληνες...
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

protothema.gr
Νίκη Κεραμέως
Η χρονιά που πέρασε ήταν πυκνή σε εξελίξεις. Οι εκλογές της 7ης Ιουλίου και το 5μηνο που ακολούθησε για το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σηματοδότησε έναν αγώνα με τον χρόνο προκειμένου να γίνουν όλα εγκαίρως.
Πρώτο μέλημά μας ήταν να αρχίσει ομαλά η σχολική και η ακαδημαϊκή χρονιά, με ικανή στελέχωση και διδακτικό υλικό, και παράλληλα να ξεκινήσει η υλοποίηση του σχεδιασμού για τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που θα θέσουν την Παιδεία μας σε νέα τροχιά.
Κάναμε πολλά σε μικρό διάστημα και σε ένα βαριά ναρκοθετημένο τοπίο. Από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας προς την κορυφή, υλοποιήσαμε ενδεικτικά:
■ την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης στη μεγάλη πλειοψηφία των δήμων της χώρας,
■ την ενίσχυση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων,
■ την επιστροφή της επιλογής σημαιοφόρου βάσει βαθμολογίας και όχι κλήρωσης, ως ένδειξη επιβράβευσης της προσπάθειας έναντι της τύχης,
■ τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου,
■ τη δρομολόγηση πρόσληψης, για πρώτη φορά, 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού-βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή,
■ την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων των δημόσιων ΙΕΚ που έθεταν υπό αμφισβήτηση τη δυνατότητα συνέχισης του έργου τους,
■ την επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης κρατών-μελών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών,
■ την κατάργηση του ασύλου βίας και ανομίας και την αποκατάσταση της ελευθερίας διακίνησης των ιδεών στα πανεπιστήμια,
■ την αναστολή έναρξης 37 τμημάτων ΑΕΙ που είχαν δρομολογηθεί να λειτουργήσουν μετά το 2020 χωρίς να έχουν προηγηθεί ουσιαστικές μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,
■ την απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του αυτοδιοίκητου των Ιδρυμάτων,
■ την απελευθέρωση της έρευνας μέσω απλοποίησης του πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ),
■ την εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης 22 εκατ. ευρώ για τα πανεπιστήμια,
■ την επένδυση, με σχεδιασμό, στην εξωστρέφεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος με τη συμμετοχή στα κυριότερα διεθνή fora, όπως ο ΟΗΕ, η UNESCO, η Ε.Ε., το Συμβούλιο της Ευρώπης, και με την καλλιέργεια διμερών σχέσεων με χώρες που έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών στην Ελλάδα, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα κ.ά.
'Οσο για τις κορυφαίες προτεραιότητές μας για το 2020, ξεκινάμε και πάλι από τα «θεμέλια» της ψυχοκοινωνικής και παιδαγωγικής ανάπτυξης των παιδιών, την προσχολική εκπαίδευση, με την κατάρτιση νέων Προγραμμάτων Σπουδών, ενώ παράλληλα αναμορφώνουμε σταδιακά τα Προγράμματα Σπουδών για τη συστηματικότερη καλλιέργεια ψηφιακών και ήπιων δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα. Δρομολογούμε τον εμπλουτισμό του σχολικού προγράμματος με νέες θεματικές, όπως ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, η σεξουαλική αγωγή. Απώτερος στόχος, να δώσουμε στους μαθητές τα εφόδια για να εμβαθύνουν και να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, αλλά και να προσαρμόζονται πιο ευέλικτα στο κοινωνικό περιβάλλον. Εμβληματική μας δέσμευση η επαναφορά και επέκταση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, σε συνδυασμό με τη δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων. Οι λοιπές, δομικές και ουσιαστικές, παρεμβάσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα υπηρετούν, μεταξύ άλλων, τη λογική ενίσχυσης της αυτονομίας και εξωστρέφειας των σχολικών μονάδων.
Περαιτέρω, το 2020 σηματοδοτεί τη δρομολόγηση πολιτικών έμπρακτης ενίσχυσης του δημόσιου σχολείου και επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό του. Πρώτον, με τη σταδιακή επανεκκίνηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των δασκάλων και των καθηγητών μετά από 10 και πλέον χρόνια αποτελμάτωσης. Δεύτερον, με την κάλυψη πολλών κενών στα σχολεία μέσω διορισμών, τους οποίους άλλοι απλά έταζαν στα λόγια ενώ εμείς τους υλοποιούμε στην πράξη. Εχοντας ήδη δεσμεύσει τις αναγκαίες πιστώσεις στον Προϋπολογισμό του 2020, δρομολογούμε τον διορισμό 5.250 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης. Με την ολοκλήρωση του διαλόγου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το νέο έτος, δρομολογούμε, επίσης, το νέο θεσμικό πλαίσιο, με έμφαση στην ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση και διεύρυνση των χρηματοδοτικών εργαλείων, καθώς και στην προαγωγή της εξωστρέφειας και των συνεργασιών με ιδρύματα του εξωτερικού. Το πρώτο νομοθέτημα του 2020 για το υπουργείο Παιδείας θα περιλαμβάνει τη σύσταση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, που -μεταξύ άλλων- θα θέτει αντικειμενικά κριτήρια και κριτήρια ποιότητας για την κατανομή των κονδυλίων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, ενώ θα αξιολογεί τμήματα και προγράμματα σπουδών.
Ακλόνητη πεποίθησή μας είναι ότι τα ζητήματα της εκπαίδευσης είναι μια συλλογική εθνική υπόθεση και ως κυβέρνηση έτσι τη διαχειριζόμαστε. Ακούμε την κοινωνία, την εκπαιδευτική κοινότητα, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς, τις ενστάσεις και τις προτάσεις, στεκόμαστε αρωγοί στα προβλήματα και θέλουμε τους πολίτες συμμάχους, ενεργούς κοινωνούς των πολιτικών μας.

Καλή χρονιά σε όλες και σε όλους, με υγεία και ακόμα καλύτερα σχολεία και πανεπιστήμια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου