Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020

Νίκησε η Ελλάδα... Πρόκριση Ολυμπιακού στους 16. Σειρά έχει η Γουλβς...


Ο Ολυμπιακός κατέκτησε μία από τις μεγαλύτερες προκρίσεις στην ιστορία του, νικώντας την Άρσεναλ στο Λονδίνο!
Ένας φανταστικός Ολυμπιακός. 
Ήταν καλύτερος από την Άρσεναλ, και στα δύο παιχνίδια! 
Πήρε δίκαια την πρόκριση και συνεχίζει...


ΤΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ ΤΩΝ "16":

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ - Γουλβς (12 Μαρτίου στο Γ. Καραϊσκάκης και 19 Μαρτίου στην Αγγλία)
Μπασακσεχίρ - Κοπεγχάγη
Ρέιντζερς - Λεβερκούζεν
Bόλφσμπουργκ - Σαχτάρ
Ίντερ - Χετάφε
Σεβίλλη - Ρόμα
Άιντραχτ/Ζάλτσμπουργκ - Βασιλεία
ΛΑΣΚ Λιντς - Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2020

Αύριο κλειστά τα σχολεία του Δήμου Άργους Ορεστικού, λόγω προληπτικής απολύμανσης...

«Το προλαμβάνειν καλύτερο του θεραπεύειν»
Νοικοκυρεμένες κινήσεις...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Άργος Ορεστικό 27-02- 2020
ΝΟΜΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Αρ. Πρωτ.: 1536
ΔΗΜΟΣ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
Ταχ. Δ/νση: Διοικητηρίου 35
Ταχ. Κώδικας: 52200 Άργος Ορεστικό
Τηλέφωνο: 2467351301
Fax: 2467021756
Ε-mail: info@argosorestiko.gr

Θέμα: «Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων και δομών του Δήμου Άργους Ορεστικού στις 28 Φεβρουαρίου 2020»

ΑΠΟΦΑΣΗ 143/2020
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ

Έχοντας υπόψη

1. Το γενικότερο κλίμα που δημιουργήθηκε λόγω της έξαρσης του ιού Covid-19 (κορονοϊός) και τις έντονες ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας.
2. Τις διατάξεις του άρθρου 58 και 94 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α ́/7-6-2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτ/σης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης»

ΑΠΟΦΑΣΙΖEI

Την αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και των Παιδικών Σταθμών του Δήμου Άργους Ορεστικού την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020, προκειμένου να πραγματοποιηθεί προληπτική απολύμανση.
Επίσης, την ίδια μέρα, αναστέλλεται η λειτουργία του Βρεφικού Σταθμού, του Δημοτικού Ωδείου και των δομών (ΚΔΑΠ – ΚΔΑΠμεA) που ανήκουν στην Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου.
Ο Δήμαρχος

Παναγιώτης Κεπαπτσόγλου

Ο ελάχιστος κ. πρύτανης του ΟΠΑ

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Είναι κάτι αντίστοιχο με την «πίεση της λευκής μπλούζας». Η πίεση ανεβαίνει εξαιτίας της ταραχής που προκαλεί η μέτρησή της. Το ίδιο περίπου συμβαίνει με τη σχέση του πολίτη με τον αστυνομικό. Είναι μια αταβιστική αντίδραση αντιπαλότητας, η οποία σε περιπτώσεις ακραίας ψυχικής διαταραχής μετατρέπεται σε εχθρότητα. Αταβιστική διότι ενδεχομένως μπορεί να αιτιολογηθεί στους senior citizens που έζησαν την περίοδο της δικτατορίας και τώρα πληρώνουν μισό εισιτήριο στο μετρό λόγω ηλικίας. Ομως, πώς μπορείς να την εξηγήσεις όταν αυτή έχει περάσει στον εικοσιπεντάχρονο; Είναι σαν τη συμπεριφορά του γάτου, ο οποίος, ως μοναχικός αίλουρος, μόλις του δοθεί η ευκαιρία το ρίχνει στον ύπνο για να εξοικονομήσει ενέργεια επειδή ενδέχεται να μην βρει τροφή. Δεν έχει σχέση με την πολιτική, ούτε με τη λογική. Είναι αταβισμός.
Τις προάλλες, ένας νέος μπήκε στον χώρο του Οικονομικού Πανεπιστημίου για να συναντήσει τη φίλη του. Κάποιος εντόπισε κάτω από την αδιάφορη εκ πρώτης όψεως παρουσία του τη μορφή του αστυνομικού. Συναγερμός και σχηματισμός αγέλης. Μαζεύτηκαν καμιά εικοσαριά, τον προπηλάκισαν, τον προκάλεσαν, τον απείλησαν. Και αυτός, ένας απέναντι σε 20 αλλόφρονες, προέταξε το πιστόλι του. Εντός του χώρου επιτρέπονται ως όπλα μόνο καδρόνια, πέτρες και μολότοφ που εκτοξεύονται εναντίον ζωντανών στόχων. Και ο αστυνομικός έκανε το λάθος να προτάξει το πιστόλι του αντί να ρίξει καμιά μολότοφ στην αγέλη. Ο νόμος του κράτους τού επιτρέπει να οπλοφορεί ακόμη και εκτός υπηρεσίας και του επιβάλλει να χρησιμοποιεί το όπλο του όταν διαπιστώσει απειλή.
Η αγέλη τρόμαξε. Της ανέβηκε η πίεση, όμως, ευτυχώς, δεν είναι μόνη της. Υπάρχει και η μεγάλη αγκαλιά της μαμάς της, την οποία λένε Πρυτανεία. Η κυρία Πρυτανεία, λοιπόν, του ΟΠΑ, στην ηλικία της δεν αντέχει τις έντονες συγκινήσεις. Τις μολότοφ και τους κουκουλοφόρους τα έχει συνηθίσει. Εζησε μια ζωή μαζί τους. Τι δουλειά έχει, όμως, ο παρείσακτος στον ναό της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών; Ηρθε να βρει τη φίλη του, όμως έχουν γνώσιν οι φύλακες. Αίσχος, φωνάζει η γηραιά κυρία. Αστυνομικός στην αυλή μου; Εδώ μόνο κουκουλοφόροι και λοιποί τραμπούκοι επιτρέπονται. Από κοντά και το υπουργείο, που ξεκίνησε ΕΔΕ για τον ταλαίπωρο αστυνομικό. Και μη μας πουν ο κ. πρύτανης και οι παρατρεχάμενοι πως το κάνουν για να κατευνάσουν τα πνεύματα. Χθες οι 20 κουκουλοφόροι έγιναν 200, έκλεισαν την Πατησίων και χορτάσαμε μολότοφ και χημικά. Φορείς του ιού μιας γερασμένης νοοτροπίας και ως εκ τούτου ελάχιστοι. Πάσχουν από την άνοια της δημοκρατίας μας, η οποία ανέχεται τους τραμπούκους, αλλά καταδικάζει τα θύματά τους. Ο αστυνομικός του επεισοδίου είναι θύμα τραμπουκισμού. Οπλοφορούσε, όμως κατέληξε στο 401.

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020

Έφυγε από τη ζωή, ο Κώστας Βουτσάς

"Πηγή" γέλιου, χαράς και αισιοδοξίας. Σε ευχαριστούμε, Κώστα Βουτσά!


SOS από τη WWF για τα σχολικά γεύματα: Πετιέται πολύ φαγητό!

Τα στοιχεία της έκθεσης του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση (WWF) είναι αληθή και οφείλουν οι αρμόδιοι να τα λάβουν σοβαρά υπόψιν.
Ειρήσθω εν παρόδω, δεν θα σχολιάσω την άποψη ορισμένων πως τα σχολικά γεύματα είναι επένδυση στη νέα γενιά, είναι επένδυση στο μέλλον του τόπου και της κοινωνίας μας, γιατί μόνο γέλωτα και θυμηδία προκαλεί... 
Επένδυση είναι να έχουν εργασία οι νέοι μας και να μην μεταναστεύουν αναζητώντας καλύτερη τύχη στην αλλοδαπή...

Πέφτουν οι μάσκες...

Καλές απόκριες!

www.lifo.gr
Το LiFO.gr δημοσιεύει κατ' αποκλειστικότητα την έκθεση της WWF για τα γεύματα των μαθητών στα σχολεία, όπου διαπιστώνεται μεγάλη σπατάλη φαγητού το οποίο δεν καταναλώνεται και πετιέται, καθώς και ρύπανση από τις πλαστικές συσκευασίες που δεν ανακυκλώνονται σωστά. 
 Η WWF εκφράζει τον προβληματισμό της για την σπατάλη που παρατηρείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολικά γεύματα», το οποίο υλοποιείται σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας. Οχτώ στους 10 εκπαιδευτικούς (79%) συμφωνούν ότι υπάρχει σπατάλη φαγητού με το 34% να θεωρεί πως πετιούνται μεγάλες ποσότητες φαγητού. 
 Γιατί συμβαίνει αυτό 
Στο μεγαλύτερο ποσοστό, οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι η σπατάλη οφείλεται συχνά στο ότι το φαγητό δεν αρέσει κάποιες φορές στα παιδιά (86,3%). Άλλο ένα 20% αποδίδει το πρόβλημα στο γεγονός ότι τα παιδιά προτιμούν το φαγητό που τους έχουν ετοιμάσει οι γονείς τους στο σπίτι ή προτιμούν να καταναλώνουν προϊόντα του κυλικείου.

Μικρότερη σπατάλη εντοπίζεται σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών ή σε σχολεία που φοιτούν μαθητές περιορισμένης οικονομικής επιφάνειας. Αντιθέτως, σε σχολεία όπου το οικονομικό υπόβαθρο των οικογενειών των μαθητών ποικίλει, η σπατάλη φαίνεται πως αυξάνεται.

Επανάληψη και άγευστα φαγητά 

 Το 14,5% των εκπαιδευτικών παρουσιάζει κι άλλα αίτια σπατάλης όπως ότι υπάρχουν πολλές απουσίες παιδιών και συχνή επανάληψη των ίδιων τροφών (πχ. μπακαλιάρος), με άγευστα τρόφιμα σε αρκετές περιπτώσεις. Κάποια σχολεία δεν διαθέτουν καν τις κατάλληλες υποδομές ενώ και ο χρόνος για τα παιδιά δεν είναι αρκετός. 
 Σχετικά με το διατροφικό μενού, «προκύπτει με σαφήνεια πως τα παιδιά που μετέχουν στο πρόγραμμα αποφεύγουν την κατανάλωση τροφίμων που, επειδή παρότι είναι αναγκαία για την καλή ανάπτυξή τους, δεν εντάσσονται στα λεγόμενα «θελκτικά» φαγητά. 
 Σπανακόρυζο, αρακάς, ψάρι, φακές είναι μαγειρεμένα φαγητά που δεν συναντούν την αποδοχή των μαθητών με αποτέλεσμα πολλές φορές να πετιούνται. Σε σημαντικό επίσης βαθμό εντοπίζεται σπατάλη της συνοδευτικής σαλάτας. Όπως προκύπτει από πολλές έρευνες, τα παιδιά έχουν απομακρυνθεί από το μεσογειακό πρότυπο διατροφής κι αυτό πιστοποιείται κι από αυτά τα αποτελέσματα. 

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020

Πράξη Νομοθετικού περιεχομένου για τον κορωνοϊό: Τα μέτρα που θα εφαρμοστούν...


eleftherostypos.gr
Tην έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με μέτρα πρόληψης για τον κορωνοϊό, ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.
Όπως είπε ο κ. Πέτσας ο κορωνοϊός εξακολουθεί να παραμένει μια ήπια νόσος όμως η κυβέρνηση έκρινε απαραίτητο να προχωρήσει στην έκδοση ΠΝΠ με μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης και αποτροπής της εξάπλωσης της νόσου. «Πτυχές του σχεδίου για τον κορωνοϊό θα εξελίσσονται ανάλογα με τις διεθνείς εξελίξεις», σημείωσε ο κ. Πέτσας και διευκρίνισε ότι πρόκειται για δυναμικό μέτρο προκειμένου η χώρα να είναι έτοιμη για το χειρότερο σενάριο, χωρίς, όμως αυτό να σημαίνει ότι θα ενεργοποιηθούν όλα τα μέτρα. «Χρειάζεται ψυχραιμία και όχι πανικός» κατέληξε ο κ. Πέτσας.
Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με τον ΠΟΥ και την Ευρωπαϊκή Ένωση και όλα τα μέτρα που λαμβάνουμε είναι σε συνεννόηση με τους διεθνείς οργανισμούς
Ο Στέλιος Πέτσας είπε ακόμα ότι εντείνεται η προετοιμασία για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων κρουσμάτων και των γενικότερων συνεπειών που αυτά μπορεί να συνεπάγονται.
Όπως είπε, στην κατεύθυνση αυτή, το Υπουργείο Υγείας βρίσκεται σε επιφυλακή και ήδη έχει προχωρήσει σε σειρά μέτρων. Έχουν οριστεί 13 νοσοκομεία αναφοράς, ενώ σε ετοιμότητα είναι όλα τα νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας, το ΕΚΑΒ, ο ΕΟΔΥ, η Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και ειδικών επιστημόνων.
Στο πλαίσιο του συντονισμού για την πρόληψη, αλλά και την αντιμετώπιση πιθανών κρουσμάτων κορονοϊού, έγινε χθες έκτακτη σύσκεψη υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού στο Μέγαρο Μαξίμου, με τη συμμετοχή, πέραν του Υπουργού Υγείας, συναρμόδιων Υπουργών. Συνεδρίασε επίσης η Επιτροπή εμπειρογνωμόνων – λοιμωξιολόγων.
Όπως επισημάνθηκε από τον καθηγητή Παθολογίας – Λοιμωξιολογίας και εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας κ. Σωτήρη Τσιόδρα, ο κορωνοϊός, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, εξακολουθεί να παραμένει μια ήπια νόσος.
Τόσο η διυπουργική Επιτροπή, όσο και η Επιτροπή εμπειρογνωμόνων – λοιμωξιολόγων, αποφάσισαν ότι απαιτείται αυξημένη ευαισθητοποίηση του κοινού. Σε συνέχεια της χθεσινής σύσκεψης υπό τον Πρωθυπουργό προχωρούμε στην έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για τη λήψη μέτρων αποφυγής και τον περιορισμό διάδοσης του κορωνοϊού.
Περιλαμβάνει πέντε βασικά άρθρα:
Το πρώτο άρθρο αφορά στα μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης και περιορισμού της διάδοσης της νόσου.

Μεταξύ άλλων στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται:

– Η επιβολή προληπτικών ελέγχων σε σημεία εισόδου και εξόδου από τη χώρα μέσω αεροπορικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών, ή και οδικών συνδέσεων με χώρες μεγάλης διάδοσης της νόσου.
– Ο προσωρινός περιορισμός, εν όλω ή εν μέρει, των αεροπορικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών, ή και οδικών συνδέσεων με χώρες μεγάλης διάδοσης της νόσου.
– Η προσωρινή αναστολή της λειτουργίας σχολείων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, χώρων θρησκευτικής λατρείας, θεάτρων, κινηματογράφων, χώρων αθλητικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, επιχειρήσεων, δημόσιων υπηρεσιών και οργανισμών, καθώς και γενικά περίκλειστων χώρων συνάθροισης κοινού.
– Ο περιορισμός της κυκλοφορίας μέσων μεταφοράς.

Το δεύτερο άρθρο αφορά ζητήματα προσωπικού για την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορονοϊού. Μεταξύ άλλων στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται:

Η δυνατότητα μετακίνησης ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, καθώς και προσωπικού του ΕΚΑΒ.
Η δυνατότητα πρόσληψης, κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων διατάξεων, υγειονομικού, ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
Το τρίτο άρθρο αφορά σε ζητήματα δημοσίων συμβάσεων και ειδικότερα στην απευθείας αγορά, κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων διατάξεων, υγειονομικού υλικού, ατομικών μέτρων προστασίας και φαρμάκων.
Το τέταρτο άρθρο αφορά σε ζητήματα αναγκαστικής διάθεσης στο Δημόσιο, κλινών ιδιωτικών θεραπευτηρίων και κλινικών, κλινών Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), ξενοδοχείων, ιδιωτικών χώρων παροχής υπηρεσιών στέγασης, άλλων δημόσιων ιδιοκτησιών ή ιδιοκτησιών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.
Το πέμπτο άρθρο αφορά στην έκτακτη οικονομική επιχορήγηση Υπουργείου Υγείας για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών πρόσληψης ιατρικού, νοσηλευτικού και υγειονομικού προσωπικού, για την αγορά υλικών και τη λήψη μέτρων προστασίας.
Ο Πρωθυπουργός έχει δώσει σαφείς οδηγίες για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου, πτυχές του οποίου θα αναπτύσσονται, ανάλογα με την εξέλιξη του κορωνοϊού σε Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο επίπεδο. Παραμένουμε ψύχραιμοι, υλοποιούμε τα μέτρα που έχουμε αποφασίσει και είμαστε σε εγρήγορση να κάνουμε οτιδήποτε χρειαστεί για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Αναβλήθηκε η παρουσίαση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας λόγω κορωνοϊού


Πηγή: www.especial.gr
Το νομοσχέδιο με θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το οποίο είχε προγραμματιστεί να παρουσιαστεί από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ σήμερα Δευτέρα 24/02/2020 στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, δεν θα παρουσιαστεί τελικά, λόγω του θέματος που προέκυψε με τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού σε περιοχές της Ιταλίας και την απαγόρευση των εκδρομών-μετακινήσεων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στη γείτονα χώρα, μετά τη σχετική εισήγηση από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας. 
Το θέμα της συνάντησης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Υγείας Β. Κικίλια θα είναι η διαχείριση σε επίπεδο πρόληψης της μεταδοτικής αυτής νόσου. 
Η παρουσίαση του νομοσχεδίου την Πέμπτη 27/02/2020 στο Υπουργικό Συμβούλιο, εξακολουθεί να ισχύει. Οπως επίσης ισχύει το ότι δεν έχει ξεκαθαρισθεί ακόμη έως τώρα, αν θα περιέχονται στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο διατάξεις για Νέες Δομές Εκπαίδευσης (ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ). 
Οπως είχαμε σημειώσει σε προηγούμενη ενημέρωσή μας, αρχική επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, ήταν να έχει περατωθεί η διαδικασία ψήφισης του εν λόγω νομοσχεδίου πριν τα μέσα Μαρτίου 2020, αλλά κάτι τέτοιο πιθανότατα να μην μπορεί να επιτευχθεί λόγω στενότητας χρόνου. 

Συντάξεις εκπαιδευτικών: Πίνακες του νομικού Συμβούλου της ΟΛΜΕ κ. Φιλιππίδη


Ο νομικός σύμβουλος της ΟΛΜΕ, Μιχάλης Φιλιππίδης, μας ενημερώνει για τις συντάξεις των εκπαιδευτικών με αναλυτικούς πίνακες. ΕΔΩ

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020

Κορονοϊός: Αναστέλλονται οι εκπαιδευτικές εκδρομές στην Ιταλία


Αναστέλλονται όλες οι εκπαιδευτικές εκδρομές που προγραμματίζονταν και προγραμματίζονται προς την Ιταλία, μέχρι νεωτέρας, κατόπιν εντολής της Υπουργού Νίκης Κεραμέως.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μαθητές δέκα ελληνικών σχολείων βρίσκονται στη Ιταλία για εκδρομή.
Μετά τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού σε περιοχές της γειτονικής χώρας και τη σχετική εισήγηση από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας, δρούμε προληπτικά, προστατεύουμε τους μαθητές, τους φοιτητές, τους σπουδαστές και τους εκπαιδευτικούς μας από τη μεταδοτική νόσο.
Προτεραιότητα έχει πάντα η προστασία των πολιτών και η διασφάλιση της δημόσιας υγείας της χώρας.
Θα ακολουθήσουν σχετικές εγκύκλιοι για όλες τις δομές εκπαίδευσης.
Τρεις οι νεκροί στην Ιταλία - Συναγερμός για τα 150 κρούσματα
Στα 150 έφτασαν τα κρούσματα του κοροναϊού στην Ιταλία, σύμφωνα με νέα ενημέρωση της Ιταλικής Πολιτικής Προστασίας.
Μάλιστα, έγινε γνωστό πως υπάρχει και τρίτος νεκρός, μία γυναίκα η οποία ζούσε στην Κρεμόνα της βόρειας Ιταλίας.
Παράλληλα, ο δήμαρχος του Μιλάνου, Μπέπε Σάλα, ζήτησε να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία της πόλης του, καθ’ όλη την επόμενη εβδομάδα.
Το χαρακτήρισε ως «ένα προληπτικό μέτρο για να αποφευχθεί η περαιτέρω εξάπλωση του ιού». Εξήγησε επίσης, ότι μπορεί να αναβληθούν μεγάλες εκθέσεις που είχαν προγραμματισθεί για το άμεσο μέλλον.
Όπως μεταδίδουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, επίσης, ακυρώθηκαν οι δύο τελευταίες μέρες του παραδοσιακού καρναβαλιού της Βενετίας.
Επιπλέον, στην περιφέρεια Φριούλι Βενέτσια Τζούλια, με πρωτεύουσα την Τεργέστη, από τη Δευτέρα μέχρι και το τέλος του μήνα θα παραμείνουν κλειστά τα πανεπιστήμια, όπως και οι μικρές και μεγάλες βιβλιοθήκες της περιοχής.

Απαγόρευση εισόδου-εξόδου από περιοχές με κρούσματα

Ο Ιταλός πρωθυπουργός, Τζουζέπε Κόντε, ανακοίνωσε ότι στο εξής θα απαγορεύεται η είσοδος και η έξοδος από τα χωριά και τις κωμοπόλεις στις οποίες σημειώθηκαν τα περισσότερα κρούσματα.
Θα υπάρξουν μόνο περιορισμένες και πολύ συγκεκριμένες εξαιρέσεις.
Η ιταλική κυβέρνηση, επίσης, αποφάσισε ότι αναβάλλονται όλες οι αθλητικές δραστηριότητες στις περιφέρειες Βένετο και Λομβαρδία, συμπεριλαμβανομένων και των ποδοσφαιρικών αγώνων της Α' Εθνικής κατηγορίας.
Το ιταλικό υπουργείο Yγείας θα μπορεί, επίσης, να απαγορεύει, σε περίπτωση που το κρίνει σκόπιμο, τις σχολικές εκδρομές, στην Ιταλία και στο εξωτερικό.
«Η υγεία των Iταλών, στην κλίμακα των αξιών μας, είναι αναμφίβολα στην πρώτη θέση. Θα πληροφορούμε καθημερινά τους πολίτες μας, για το τι ακριβώς συμβαίνει», τόνισε ο Τζουζέπε Κόντε.
Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, τέλος, η οικονομική ζημιά από τα έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης του κοροναϊού, για τις περιφέρειες του ιταλικού Βορρά, ανέρχεται ήδη στα 18 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα.

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Συνδικαλισμός για λίγους...

Φοβισμένος δάσκαλος... φοβισμένα παιδιά... φοβισμένοι πολίτες...
Ο δάσκαλος δεν υποτάσσεται αγόμενος και φερόμενος, γιατί γίνεται κακό πρότυπο για τους μαθητές του...



Δεκαπέντε νοματαίοι στην προχθεσινή έκτακτη Γενική Συνέλευση του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Καστοριάς! Η ίδια θλιβερή εικόνα την τελευταία δεκαετία!!
Στην ολομέλεια προέδρων που έχει προγραμματιστεί από την ομοσπονδία μας, δεν θα μεταφερθεί η θέση και η άποψη των συναδέλφων για τα τρέχοντα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο μας, διότι η απαρτία που είναι απαραίτητη για τη λήψη των αποφάσεων είναι είδος προς εξαφάνιση. Η αποκαρδιωτική και απαξιωτική εικόνα δεν μας τιμά καθόλου. Συνάδελφοι, έχουμε αυτό που μας αξίζει... 

ΕΠΙΜΥΘΙΟ:   Όλοι βολεμένοι! μόνιμοι, αναπληρωτές, Διευθυντές και Διευθύντριες. Όλοι βολεμένοι και επί του καναπέως...
Καλές Αποκριές!
Οι "μασκαράδες" έχουν την τιμητική τους!

"...μόδα, καβάλα, ντόλτσε βίτα
τρόμπα, φιγούρα, σαχλαμάρα κι άρπα κόλλα.
Μασκαρά, γκρέκο μασκαρά..."


Πακέτο αλλαγών στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

kathimerini.gr
 ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Νέο πακέτο αλλαγών φέρνει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες, με ένα νομοσχέδιο που θα αποτελεί υλοποίηση των προεκλογικών δεσμεύσεων της Ν.Δ.
Το νομοσχέδιο έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί τη Δευτέρα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη από την υπουργό Νίκη Κεραμέως και τους υφυπουργούς Βασίλη Διγαλάκη και Σοφία Ζαχαράκη. Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει διάφορα θέματα στα οποία έχει αναφερθεί κατά την επτάμηνη θητεία της η ηγεσία του υπουργείου. Μεταξύ αυτών:
• Θα δημιουργηθεί δίκτυο Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων σε όλη τη χώρα. Συνολικά υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν περί τα 240 σχολεία σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και τουλάχιστον ένα σε κάθε εκπαιδευτική διεύθυνση (εύλογα, σε Αττική και Θεσσαλονίκη θα είναι περισσότερα του ενός). Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές θα εισάγονται με κλήρωση. Στη δευτεροβάθμια θα δημιουργηθούν πρότυπα γυμνάσια και λύκεια, στα οποία η εισαγωγή των μαθητών θα γίνεται με εξετάσεις.
Επανέρχεται η θέση του σχολικού συμβούλου. Θα δημιουργηθούν περί τις 800 θέσεις, με κρίσιμο ρόλο στην αξιολόγηση των σχολείων.

• Στα ΑΕΙ θα «επιστρέψει» η ηλεκτρονική ψηφοφορία στις πρυτανικές εκλογές, ενώ θα αλλάξει ο τρόπος εκλογής του πρυτανικού συμβουλίου. Πλέον θα θέτουν υποψηφιότητα πρυτανικά σχήματα (για τη θέση του πρύτανη και των αντιπρυτάνεων), ενώ τώρα ο πρύτανης και οι αντιπρυτάνεις εκλέγονται από διαφορετικά ψηφοδέλτια.

• Για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ προτείνονται αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης των αγγλόφωνων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, καθώς και στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών σπουδών.

• Σχεδιάζονται τα νέα προγράμματα σπουδών για τις δύο βαθμίδες, τα οποία θα συνοδευτούν με τη συγγραφή περίπου 180 νέων βιβλίων.

Έντυπη

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020

Η διάπλαση των παίδων, από το 2008 στον Βύρωνα

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν, τον Δεκέμβριο του 2008, τα «παιδιά» κατήργησαν τη δημοκρατία και ρεζίλεψαν τον κρατικό μηχανισμό, η φυλή των προοδευτικών θεώρησε πως βρήκε τους Απάτσι της. Επιτέλους, κάποιοι είχαν εξεγερθεί, κάποιοι είχαν την ειλικρίνεια και το θάρρος να κάψουν την έρμη και απροστάτευτη Αθήνα, που τόσο μας καταπίεζε αλλά δεν τολμούσαμε να αντιδράσουμε. Ηταν οι γονείς τους και τα παιδιά είχαν δίκιο. Ηταν η γενιά των «600» ευρώ που της «έκλεβαν τα όνειρά της», όπως αποφαίνονταν οι περισπούδαστοι αναλυτές. Εχει σημασία ότι τότε η κυβέρνηση ήταν κεντροδεξιά με επικεφαλής τον Κώστα Καραμανλή και υπουργό Εσωτερικών τον Προκόπη Παυλόπουλο; Αυτοί κατέβαλαν το τίμημα της αδράνειάς τους, κυρίως δε της δειλίας τους. Ο μεν έγινε Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο δε εξακολουθεί να κεφαλαιοποιεί τη σιωπή του στον κομματικό μηχανισμό της Ν.Δ. Ομως, το 2008 δεν έχει μόνο πολιτικό αντίκρισμα. Μπορεί να ευθύνεται η Δεξιά, μπορεί να το εκμεταλλεύθηκε η Αριστερά, όμως τα παιδιά ξεφεύγουν από τους διαχωρισμούς Δεξιάς και Αριστεράς. Ο μπαμπάς και η μαμά μαζί με τον δάσκαλο δεν έχουν πολιτικό πρόσημο. Αυτοί συμμετέχουν με αυξημένη ευθύνη στη «διάπλαση των παίδων» – ήμουν συνδρομητής στο περιοδικό.

Το 2008 το εξορκίσαμε με πολιτικά προσωπεία. Μας έπεφτε βαριά η παραδοχή ότι όσα συνέβησαν τότε δεν ήταν παρά το αποτέλεσμα της αποσάθρωσης της οικογένειας. Δεν αναφέρομαι σε διαζύγια, καβγάδες και λοιπά φυσιολογικά. Αναφέρομαι στο γεγονός ότι η οικογένεια λειτουργεί με βάση την αρχή ότι το παιδί έχει πάντα δίκιο. Η δική του συμπεριφορά σε απελευθερώνει από το βάρος της δικής σου ευθύνης. Αυτό μπορεί να βρίσει και να τουλουμιάσει στο ξύλο τον συμμαθητή του, ενώ εσύ δεν μπορείς να κάνεις το ίδιο με τον συνάδελφό σου, παρότι πολύ θα το ήθελες. Του πρέπει κατανόηση και, προς Θεού, όχι τιμωρία. Το παιδί εκφράζει αυτό που όλοι αισθανόμαστε και δεν τολμούμε να το εκφράσουμε. Πόσοι τιμωρήθηκαν για τις καταστροφές του 2008; Σε τι διαφέρει ο τραμπούκος που θέλει να κάψει τον «μπάτσο» από την αγέλη που κακοποίησε τον συμμαθητή της στον Βύρωνα;

Η διάπλαση των παίδων είναι ένα από τα θεμελιώδη προβλήματα της κοινωνικής μας συγκρότησης. Ο μπαμπάς και η μαμά μαζί με τον δασκαλάκο, που φοβάται την αξιολόγηση, αναπαράγουν τη δική τους εγωπάθεια. Και μετά διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους όταν «τα παλιόπαιδα τα ατίθασα» –που έλεγε και ο Τσιφόρος– κάνουν τα αίσχη τους. «Σχολική βία» είπατε; Ελάτε τώρα. Κοινωνική βία είναι και έτσι μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε. Αν θέλουμε να την αντιμετωπίσουμε, κάτι για το οποίο δεν είμαι διόλου βέβαιος.

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2020

ΣΥΡΙΖΑ - ερωτική συμμαχία

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι ερωτευμένη με το μυαλό του Πολάκη». Παρακολουθώντας χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις ζυμώσεις στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όταν διάβασα την εξομολόγηση της κ. Μπαζιάνα νόμισα πως είναι η συνεισφορά της στον έρανο της αυτοκριτικής. Απλώς εκείνη είχε το θάρρος να μην μασήσει τα λόγια της σε αντίθεση με τον σύζυγό της ο οποίος χρησιμοποίησε διάφορες περιστροφές για να εκφράσει τα αισθήματα που κάποτε σάρωσαν την ψυχή του για τον κ. Βαρουφάκη. Εκείνος είπε πως απατήθηκε, εκτίμησε λάθος, μην τολμώντας να ομολογήσει πως την άνοιξη εκείνη του 2015 τελούσε υπό την επήρεια της μαγείας με την οποία η εποχή αυτή του χρόνου φουσκώνει τα αισθήματα με τις υποσχέσεις της καρποφορίας μεταμορφώνοντας τα απαίσια σκουλήκια σε υπέροχες πεταλούδες. Εννοείται, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, αναφερόμαστε σε σχέσεις αμιγώς πλατωνικές, απολύτως προσαρμοσμένες στους όρους του πραγματικού έρωτος που θέτει ο Πλάτων στο Συμπόσιο. Κοινώς μην επιτρέψετε στον νου σας να παρασυρθεί σε ποταπούς συνειρμούς. Το επίπεδο παραμένει υψηλό και δεν εννοώ τίποτε παραπάνω απ’ αυτό που λένε οι λέξεις που χρησιμοποιώ.

Προσπαθώντας να υποβάλω την ερωτική εξομολόγηση της κ. Μπαζιάνα στην βάσανο της λογικής, επηρεασμένος από την έμμεση πλην όμως σαφή αναφορά στον Πλάτωνα, προσπάθησα να αφαιρέσω το μυαλό του κ. Πολάκη από τα δεσμά της μορφής του, μουστάκι, νικοτίνη και καζαντζακική αντρίλα. Της προσπαθείας δε συντελεσθείσης διεπίστωσα ότι το πιθανότερο είναι η κ. Μπαζιάνα να μην εννοεί ότι είναι ερωτευμένη με το μυαλό του γενικού χειρουργού που επεμβαίνει αποτελεσματικά στην αφαίρεση αιμορροΐδων. Τυφλός ο έρως θα μου πείτε. Πλην όμως και η τύφλα, όπως και ο έρως, έχουν τα όριά τους όταν ξεφεύγουν απ’ την σφαίρα του ιδιωτικού και διεκδικούν την θέση πολιτικού αγαθού. Το αγαθό ήταν η λέξη που μου έλειπε. Για την ακρίβεια η αγαθότης ενός μυαλού, σαν αυτό του κ. Πολάκη που δεν χαμπαριάζει. Οι σκέψεις του είναι αγκωνάρια, κι οι λέξεις του μπαλωθιές. Πώς να μην ερωτευθείς ένα μυαλό που θέλει να κλείσει φυλακή όσους δεν συμφωνούν μαζί του, να τους χώσει στα τρία μέτρα και να κάνει το «κατωσάγονό τους να τρέμει»;- είναι και λυρικός ο άτιμος.

Κατηγορούν τον κ. Τσίπρα επειδή μας υποσχέθηκε ότι όταν του ξαναδώσουμε την δυνατότητα θα ελέγξει όλους τους «αρμούς» της εξουσίας. Φλυαρούν για τον Μοντεσκιέ και τον διαχωρισμό των εξουσιών και αγνοούν τον έρωτα. Ή μάλλον το προσωπικό δράμα του πρώην πρωθυπουργού ο οποίος, προκειμένου να σώσει τον γάμο του προέβη στον ωραίο αγώνα αγαθότητος με τον αντίζηλό του Πολάκη.

Είναι ερωτευμένοι ο ένας με τον άλλον κι όλοι μαζί με τον εαυτό τους. Και μην με ρωτήσετε τι φταίει διότι ως γνωστόν η ψυχανάλυση ξεκινά και δεν τελειώνει ποτέ. Ας σκεφτούν το «ΣΥΡΙΖΑ- ερωτική συμμαχία» στις συζητήσεις για το όνομα.

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020

Παραιτήθηκε από αντιπρόεδρος του ΠΥΣΠΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης όταν τέθηκε θέμα αναγνώρισης Μεταπτυχιακού Κολλεγίου

Πονεμένη ιστορία και όλοι κάνουν το κορόιδο!
Ενόψει διαδικασιών επιλογής στελεχών, απαιτείται να διενεργηθούν εξονυχιστικοί έλεγχοι όσον αφορά τον τρόπο  απόκτησης μεταπτυχιακών τίτλων, τη γνώση  ξένης γλώσσας, και άλλων "τυπικών προσόντων"... 


esos.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos.gr, την παραίτησή του από τη θέση του Αντιπροέδρου του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ) Δυτικής Θεσσαλονίκης, κατέθεσε σήμερα ο Βασίλης Κ. Χατζής Δάσκαλος ΠΕ 70 και ΠΕ 80, για λόγους συνείδησης και αξιοπρέπειας.
Ειδικότερα τους λόγους παραίτησης ο Βασίλης Χατζής, εξηγεί παρακάτω:
Κατατέθηκε στο ΠΥΣΠΕ (από τις 27/1/2020) και θα είναι θέμα συνεδρίασης σε επόμενο Συμβούλιο (19/2/2020), αίτημα αναγνώρισης συνάφειας «μεταπτυχιακού» τίτλου της αλλοδαπής από εκπαιδευτικό που υπηρετεί στη Διεύθυνσή μας.
Ο συγκεκριμένος τίτλος «μεταπτυχιακών σπουδών» στερείται αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ.
Με βάση το νέο νόμο αρκεί η «επαγγελματική ισοδυναμία συναφούς αντικειμένου» που έχει λάβει εδώ και χρόνια από μια επιτροπή του Υπουργείου, ώστε το ΠΥΣΠΕ να αναγνωρίσει την «πολυπόθητη συνάφεια» του συγκεκριμένου «μεταπτυχιακού τίτλου».
Επειδή ο συγκεκριμένος τίτλος έχει κατατεθεί αρκετές φορές για αναγνώριση συνάφειας τα προηγούμενα χρόνια, το Συμβούλιο δεν έμπαινε καν στη διαδικασία της συνάφειας παρά μόνο παρέπεμπε την εκπαιδευτικό στη διαδικασία της αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ και αν και εφόσον υφίσταται ως ισότιμο το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό της αλλοδαπής με τα αντίστοιχα των ελληνικών Πανεπιστημίων, τότε και μόνο τότε θα αποφασίζαμε για τη συνάφειά του (δεν κατατέθηκε ποτέ στο ΔΟΑΤΑΠ από την ίδια, γιατί άραγε;).
Με λίγα λόγια: στην προϋπόθεση που υπήρχε στον προηγούμενο νόμο «...αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ» προστέθηκε στο νέο νόμο ένα διαζευκτικό με μία πρόταση ακόμη «ή επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου».
Είναι ολοφάνερη η διαφορά της ακαδημαϊκής ισοτιμίας με την επαγγελματική ισοδυναμία. Η πρώτη διαπιστώνει επιστημονικά την ισοτιμία των Ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών της αλλοδαπής με τα αντίστοιχα των ελληνικών ΑΕΙ και η δεύτερη την επαγγελματική ισοδυναμία του τίτλου για την ελεύθερη αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ένας τίτλος λοιπόν μπορεί να μην είναι ισότιμος με τίτλο ελληνικού ΑΕΙ, αλλά μπορεί να δίνει επαγγελματικά δικαιώματα για ελεύθερη εργασία στον ιδιωτικό τομέα.
Στην εκπαίδευση όμως, όπου όλοι είναι πτυχιούχοι είτε από ελληνικά ΑΕΙ είτε από ισότιμα αναγνωρισμένα ιδρύματα της αλλοδαπής δεν αρκεί απλώς η επαγγελματική ισοδυναμία.
Είναι άδικο και αναξιοκρατικό να μπουν από το «παράθυρο» αμφιβόλου προέλευσης και ποιότητας προγραμμάτων σπουδών Κολλέγια και Ιδρύματα που χορηγούν τίτλους «δια αλληλογραφίας» έχοντας ένα παράρτημα «βιτρίνας» στη χώρα μας.
Για όλους αυτούς τους λόγους και παραμένοντας πιστός σε αρχές και αξίες που έχουν να κάνουν με τη συνείδηση και την αξιοπρέπειά μου αλλά και τη στάση μου όλα αυτά τα χρόνια μέσω της θέσης του Αντιπροέδρου του ΠΥΣΠΕ (αν παραμείνω θα υποχρεούμαι να εφαρμόσω το νόμο), υποβάλλω την παραίτησή μου από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο γιατί αλλιώς θα είμαι αναγκασμένος να λειτουργήσω κόντρα σε ό,τι υπηρετώ καθημερινά ως δάσκαλος.

Μεγαλώνοντας ανεξάρτητα παιδιά


ΠΗΓΗ:www.psychologynow.gr
Όλγα Ψωμιάδη Ψυχοθεραπεύτρια – Σύμβουλος Οικογένειας 

Ένας από τους σημαντικότερους στόχους κάθε γονέα είναι να μεγαλώσει τα παιδιά του με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνουν ανεξάρτητα, αυτόνομα άτομα, με βούληση και αυτοπεποίθηση. Να δημιουργήσει ανθρώπους που, μεγαλώνοντας, θα μπορέσουν να «αποχωριστούν» το πατρικό σπίτι και την οικογένεια, πρακτικά και ψυχολογικά, και να ανοίξουν τα δικά τους φτερά.
Αναμφισβήτητα, τα παιδιά, από τη γέννηση τους και για αρκετά χρόνια, βασίζονται στους γονείς τους για την κάλυψη πλήθους αναγκών, βιολογικών, ψυχολογικών και πνευματικών. Ως βρέφη, είναι απόλυτα εξαρτημένα από τη μητέρα τους, ή τον άνθρωπο που αναλαμβάνει την φροντίδα τους, για την επιβίωσή τους και την κάλυψη όλων των φυσικών και συναισθηματικών τους αναγκών
Καθώς μεγαλώνουν, προοδευτικά αποκτούν μεγαλύτερη αυτονομία στα θέματα της βασικής φροντίδας του εαυτού τους, αλλά συνεχίζουν να έχουν ανάγκη την αγάπη, την προστασία, την καθοδήγηση και την υποστήριξη των γονιών τους. Στην εφηβεία και οδεύοντας προς την ενηλικίωση, τα παιδιά αποκτούν σταδιακά μεγαλύτερη ανεξαρτησία από τους γονείς σε όλες τις πτυχές της ζωής τους.
Αυτή η διαδικασία της ανεξαρτητοποίησης και του «αποχωρισμού» από την αρχική οικογένεια, προετοιμάζει τα παιδιά για την συνδιαλλαγή και δημιουργία συναισθηματικών δεσμών με άτομα εκτός του οικογενειακού περιβάλλοντος και, γενικότερα, για τις απαιτήσεις της ενήλικης ζωής.
Όμως, αν και φυσιολογική, αυτή η προοδευτική πορεία δεν είναι προδιαγεγραμμένη, ούτε δεδομένη. Συχνά μάλιστα, σαμποτάρεται από την συμπεριφορά των ίδιων των γονιών που, άθελα τους, από άγνοια ή ορμώμενοι, ασυνείδητα, από δικές τους συναισθηματικές ανάγκες ή δυσκολίες, εμποδίζουν τα παιδιά τους να κατακτήσουν την ανεξαρτησία τους.
Πώς καταλαβαίνουμε αν τα παιδιά μας είναι ανεξάρτητα;

Τα παιδιά που είναι ανεξάρτητα έχουν αυτοπεποίθηση, πιστεύουν στις ικανότητες τους και μπορούν να φροντίζουν τον εαυτό τους. Η πίστη στον εαυτό τους δεν εξαρτάται από την γνώμη ή την επιδοκιμασία των άλλων. Έχουν δική τους άποψη, δικά τους όνειρα και στόχους, έχουν εσωτερικά κίνητρα που τα ωθούν να επιτύχουν τους στόχους τους, και δεν χρειάζονται την παρότρυνση ή την πίεση άλλων προκειμένου να κινητοποιηθούν.
Τα ανεξάρτητα παιδιά αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη ζωή τους, για τις σκέψεις τους, τις πράξεις και τα συναισθήματα τους – η ευτυχία τους, δεν εξαρτάται από τους άλλους. Λαμβάνουν υπόψη την γνώμη και την καθοδήγηση μας, αλλά παίρνουν τις δικές τους αποφάσεις. Όλες αυτές οι ικανότητες αναπτύσσονται και διαμορφώνονται σταδιακά και εφαρμόζονται στο πεδίο και στο βαθμό που αρμόζει ανά ηλικία, ξεκινώντας από τη νηπιακή ηλικία.
Η ανεξαρτησία δεν είναι κάτι που τα παιδιά μπορούν να κερδίσουν μόνα τους. Δεν έχουν ούτε την εμπειρία, ούτε την προοπτική, ούτε τις ικανότητες που χρειάζονται για να αναπτύξουν αυτονομία, χωρίς την βοήθεια και την ενθάρρυνση των γονιών. Η ανεξαρτησία είναι ένα πολύτιμο δώρο που μπορούν να δώσουν οι γονείς στα παιδιά τους, το οποίο θα διατηρήσουν για όλη τους τη ζωή.
Πώς μεγαλώνει, λοιπόν, κανείς ανεξάρτητα παιδιά;

Σίγουρα, δεν υπάρχει μαγική συνταγή, ούτε μία μέθοδος που να ταιριάζει σε όλους. Υπάρχουν, όμως πολλά, μικρά, απαραίτητα συστατικά για την ανάπτυξη της ανεξαρτησίας, που μπορούμε να εφαρμόζουμε στην καθημερινή μας ζωή ως οικογένεια.
Δίνουμε στα παιδιά αγάπη – χωρίς προϋποθέσεις

Δεν χρησιμοποιούμε την αγάπη μας σαν «τρόπαιο» για το παιδί, ούτε θετικά για την ενθάρρυνση μιας επιθυμητής συμπεριφοράς (μπράβο που έφαγες όλο σου το φαγητό, είσαι το καλύτερο παιδί, γι’ αυτό σ’ αγαπώ τόσο πολύ) και, βέβαια, ούτε αρνητικά, ως αντικίνητρο για κάποια μη επιθυμητή συμπεριφορά(Αν δεν σταματήσεις να γκρινιάζεις, δεν θα σε αγαπάω). Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν και να αισθάνονται σίγουρα ότι οι γονείς τους τα αγαπούν για αυτό που είναι και ότι αυτό δεν αλλάζει ότι κι αν συμβεί, ότι κι αν κάνουν ή δεν κάνουν.
Δείχνουμε εμπιστοσύνη στις ικανότητες τους

Αφήνουμε τα παιδιά να κάνουν πράγματα, κατάλληλα για την ηλικία τους, μόνα τους, όπως π.χ. να ντυθούν μόνα τους, να μαζέψουν τα παιχνίδια τους, να πληρώσουν στο περίπτερο, να βγάλουν τον σκύλο βόλτα στη γειτονιά. Ακόμα κι αν τις πρώτες φορές που θα δοκιμάσουν να ολοκληρώσουν μία δουλειά ή δραστηριότητα, δεν την κάνουν καλά, είναι σημαντικό να τα αφήσουμε να προσπαθήσουν ξανά και ξανά και να επαινέσουμε την προσπάθεια τους.
Είναι εξίσου, σημαντικό να μην βλέπουν απογοήτευση ή εκνευρισμό στα μάτια μας, όταν δεν καταφέρνουν κάτι καλά. Τα παιδιά, ειδικά στην νηπιακή ηλικία, θα αντιληφθούν την «επιτυχία» ή την «αποτυχία» τους, μέσα από την αντίδραση των γονιών ή των άλλων οικείων τους. Με εξάσκηση, θα βελτιωθούν και θα τα καταφέρουν. Σταδιακά, θα διαπιστώνουν έμπρακτα τις δυνατότητες τους, θα αισθανθούν υπερηφάνεια όταν τα καταφέρνουν μόνα τους και θα αναπτύξουν την αυτοπεποίθηση και την αυτονομία τους.
Για τα παιδιά, από τη βρεφική κιόλας ηλικία, η εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους καθρεφτίζεται μέσα από τα μάτια των οικείων τους, και κυρίως των γονιών τους. Αν οι γονείς πιστεύουν ότι το παιδί τους είναι ικανό, νιώθει κι εκείνο ικανό, αν πιστεύουν ότι είναι έξυπνο, νιώθει κι εκείνο έξυπνο. Πολλές φορές, μάλιστα, τα παιδιά προσαρμόζουν τις αντιδράσεις τους στις προσδοκίες ή αντιλήψεις των γονιών τους, δημιουργώντας έτσι μία κατάσταση που μοιάζει με αυτοεκπληρούμενη προφητεία.
Είναι, λοιπόν, ιδιαίτερα σημαντικό να δείχνουμε στα παιδιά ότι πιστεύουμε στις ικανότητές τους και με λόγια, αλλά και έμπρακτα, με το να τα αφήνουμε να αναλαμβάνουν υποχρεώσεις και να κάνουν πράγματα μόνα τους.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τον «έξω» κόσμο
Όταν τα παιδιά είναι μικρά, έχουν τη συνεχή προσοχή μας, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια τους. Αυτή η φροντίδα, τα κάνει να αισθάνονται ασφαλή και να ξέρουν ότι μπορούν πάντα να επιστρέφουν στην ασφάλεια και την προστασία του σπιτιού και της οικογένειας τους, όταν το χρειαστούν.
Υπάρχει, όμως, μια λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην ασφάλεια και στην εξάρτηση. Όταν έχει, επομένως, εδραιωθεί στα παιδιά αυτή η αίσθηση ασφάλειας, τότε πρέπει να τα ενθαρρύνουμε, να τα «σπρώχνουμε» να ανακαλύψουν τον κόσμο, πέρα από το «δίχτυ προστασίας» που προσφέρει ο οικογενειακός περίγυρος. Αυτή η ώθηση, βοηθά τα παιδιά να δοκιμάσουν τις δυνατότητες τους στον «πραγματικό κόσμο» και να αναπτύξουν μία εσωτερική αίσθηση ικανότητας, ασφάλειας και ανεξαρτησίας.
Δίνουμε στα παιδιά ελευθερία και επιλογές

Δεν χρειάζεται κάθε στιγμή και δραστηριότητα των παιδιών μας να είναι προγραμματισμένη και προαποφασισμένη. Είναι πολύ σημαντικό, σε κάθε ηλικία, τα παιδιά να έχουν αρκετό ελεύθερο χρόνο που να μπορούν να τον διαθέσουν όπως θέλουν –να παίξουν ότι θέλουν, με ή χωρίς παιχνίδια, με όποιον θέλουν ή και μόνα τους, όσο θέλουν και όπως θέλουν. Σίγουρα θα κανονίσετε και παιχνίδι με φίλους κάποιες ώρες την εβδομάδα, ή μαθήματα μπαλέτου, κολύμβησης ή χρόνο για να διαβάσετε μαζί παραμύθια.
Επιβάλλεται, όμως, κάθε μέρα να αφήνουμε για τα παιδιά ελεύθερο χρόνο που να μπορούν να αποφασίσουν εκείνα τι θα κάνουν (αν θέλουν να παίξουν με κάποιο παιχνίδι τους ή να διαβάζουν ένα βιβλίο, να φτιάξουν μια φανταστική ιστορία, να περιεργαστούν τα λουλούδια στον κήπο ή και απλά να χαζεύουν το ταβάνι), χωρίς δομή, χωρίς πρόγραμμα και χωρίς παρεμβάσεις (παρά μόνο, φυσικά, όσον αφορά στην ασφάλεια τους).
Πέρα όμως και από το παιχνίδι, είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε στα παιδιά επιλογές (όσο είναι μικρά λίγες, για να μην πελαγώνουν), ακόμα και για τα πιο απλά πράγματα – θέλεις να βάλεις το κόκκινο φόρεμα ή το ροζ κολάν;, θέλεις παγωτό φράουλα ή σοκολάτα;, να πάμε πρώτα στην παιδική χαρά και μετά για παγωτό ή το ανάποδο;, ποιο παραμύθι θέλεις να διαβάσουμε σήμερα; κλπ.
Με αυτό τον τρόπο, θα μάθουν να παίρνουν αποφάσεις, να αισθάνονται ότι έχουν ελευθερία επιλογής, ότι έχουν έλεγχο πάνω στη ζωή τους και, βεβαίως, εν τέλει, θα μάθουν να αναλαμβάνουν και την ευθύνη των αποφάσεων τους (Δεν μου αρέσει αυτό το παγωτό! – Μα, αγάπη μου, αυτό διάλεξες. Την επόμενη φορά μπορείς να διαλέξεις κάτι άλλο αφού δεν σου άρεσε.). Η ανεξαρτησία στο παιχνίδι και στην καθημερινή ζωή οδηγεί σε ανεξαρτησία και στα υπόλοιπα πεδία της ζωής.
Τα αφήνουμε να απογοητευθούν και να αποτύχουν

Όσο επίπονο κι αν είναι ορισμένες φορές για τους γονείς, για τα παιδιά είναι πολύ σημαντικό να μάθουν να «τα βγάζουν πέρα» μόνα τους. Να συναντούν δυσκολίες, να μην ξέρουν πώς να καταφέρουν κάτι που θέλουν, να προσπαθούν, να αποτυγχάνουν …και να ξαναπροσπαθούν. Ότι κάνει, δηλαδή, ένας -υγιείς- ενήλικας στην πραγματική ζωή.
Δεν εννοούμε φυσικά, να αφήνουμε τα παιδιά μας να υποφέρουν άσκοπα, ούτε να φτάνουν σε καταστάσεις εκτός ελέγχου, αλλά μέσα στα φυσιολογικά όρια της καθημερινής ζωής, είναι σκόπιμο να τους δώσουμε τον χώρο και τον χρόνο να αντιμετωπίζουν καταστάσεις μόνα τους, να μάθουν να μην φοβούνται την αποτυχία και να προσπαθούν ξανά και ξανά.
Αφήνουμε τα παιδιά να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις (με άλλα παιδιά) μόνα τους
Εκτός κι αν δούμε την κατάσταση να βγαίνει εκτός ελέγχου, ή απειλείται ή ασφάλεια τους, καλό είναι να αφήνουμε τα παιδιά να διαχειρίζονται τις διαφωνίες και τους καυγάδες τους με άλλα παιδιά, μόνα τους.
Το να μάθουν να διαχειρίζονται αρνητικές καταστάσεις ή συγκρούσεις είναι απαραίτητο για να μπορέσουν να κοινωνικοποιηθούν επιτυχημένα και να μπορέσουν, μεγαλώνοντας, να εφαρμόσουν τις ίδιες ικανότητες διαχείρισης και σε άλλες αντίστοιχες καταστάσεις – στη διαφωνία με έναν συνάδελφο, στην διαχείριση μίας δύσκολης ή ανεπιθύμητης κατάστασης ή στη σύγκρουση με τον/την σύντροφο τους.
Αυτό προϋποθέτει βέβαια ότι τους έχουμε δώσει τα βασικά εφόδια. Ο τρόπος που διαχειριζόμαστε μέσα στην οικογένεια τις διαφωνίες και τις συγκρούσεις (είτε τις δικές μας με τα παιδιά, είτε ανάμεσα στο ζευγάρι) αποτελεί τον τρόπο που θα μάθουν και τα παιδιά, μέσω της παρατήρησης και της μίμησης του προτύπου των γονιών.
Μιλάμε στα παιδιά φυσικά και τους δείχνουμε σεβασμό

Για τα παιδιά είναι πολύ σημαντικό να εισπράττουν τον σεβασμό μας και να ξέρουν ότι «υπολογίζουμε» την γνώμη τους, τις σκέψεις τους, τις επιθυμίες τους και τα συναισθήματα τους. Όταν συζητάμε με τα παιδιά, ακούμε προσεκτικά και προσπαθούμε να καταλάβουμε τι αισθάνονται και τι πραγματικά θέλουν να μας πουν. Όταν, για παράδειγμα, θα ρωτήσουμε την κόρη μας πώς ήταν η μέρα της, πρέπει να έχουμε τον χρόνο και την διάθεση πραγματικά να ακούσουμε και να καταλάβουμε τι μας λέει.
Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να πάρουμε μία τυπική απάντηση και να χάσουμε την επικοινωνία με το παιδί μας. Αν, για παράδειγμα, απαντήσει ότι δεν πέρασε καλά, ρωτάμε γιατί και δείχνουμε σεβασμό για τα συναισθήματα του παιδιού, όσο ασήμαντη κι αν φαίνεται η αιτία.
Αν, για παράδειγμα, η απάντηση είναι Δεν πέρασα ωραία γιατί η Κατερίνα δεν ήθελε να παίξει μαζί μου και πήγε να παίξει κυνηγητό με τα άλλα παιδιά, δεν μειώνουμε το συναίσθημα ή την σημασία που είχε αυτό για το παιδί μας, λέγοντας Ε, και τι έγινε, γιατί δεν έπαιζες κι εσύ κυνηγητό;. Ούτε βέβαια μεγαλοποιούμε την κατάσταση.

Η καλύτερη αντιμετώπιση είναι να προσπαθήσουμε να καθοδηγήσουμε το παιδί μας να καταλάβει –και να καταλάβουμε κι εμείς μαζί του- τι ήταν αυτό που πραγματικά το στεναχώρησε. Μπορούμε π.χ. να απαντήσουμε «Φαίνεται ότι σε στεναχώρησε πολύ αυτό» και να ακούσουμε προσεκτικά την συνέχεια. Αν δεν υπάρχει κάποια μεγαλύτερη αιτία, είναι πιθανό να μπορέσει να επεξεργαστεί μέσα από τη συζήτηση το συναίσθημα της και να νιώσει καλύτερα.
Αυτό που έχει πραγματική αξία είναι να μιλάμε στα παιδιά μας με τρόπο που να τους μεταδίδει σεβασμό για τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους, εδραιώνοντας έτσι την πεποίθηση τους ότι έχουν αξία, ότι σεβόμαστε και εμπιστευόμαστε την κρίση και την αντίληψη τους. Έτσι, εδραιώνουμε την αυτοπεποίθηση τους και τα παροτρύνουμε να σκέφτονται ανεξάρτητα και να έχουν το θάρρος της γνώμη τους.
Προσφέροντας στα παιδιά ευκαιρίες να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα και ανεξαρτησία μέσα στο ασφαλές περιβάλλον της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας, τα προετοιμάζουμε ώστε, μεγαλώνοντας, να εξελιχθούν σε αυτόνομα και ικανά μέλη της κοινωνίας και τους δίνουμε εφόδια για να γίνουν ευτυχισμένοι ενήλικες.
Αν διστάζουμε να εμπιστευτούμε τα παιδιά μας, δυσκολευόμαστε να μην έχουμε τον απόλυτο έλεγχο σε ό,τι τα αφορά ή να επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά μαζί τους, αξίζει να αναρωτηθούμε και να διερευνήσουμε ποιες πτυχές των δικών μας βιωμάτων και πεποιθήσεων μπορεί να είναι η αιτία.

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Οι εκπαιδευτικοί σε απόγνωση


kathimerini.gr
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΤΣΙΜΠΕΛΗΣ*
Το πολυσύνθετο φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας δεν έχει θύτες παρά μόνο θύματα, με κύριο θύμα το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα που την αναπαράγει. Μην ξεχνάμε πως οι περιγραφόμενοι ως «θύτες» είναι κι αυτοί παιδιά, θύματα των ποικίλων γενεσιουργών αιτιών που κάνουν το φαινόμενο καθημερινό και πολλές φορές ανεξέλεγκτο.
Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά αντιμετωπίζουν πολλά περιστατικά ακόμα και ακραίας βίας μέσα στα σχολεία και δεν είναι λίγες οι φορές που βρίσκονται σε απόγνωση, αφενός γιατί δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο να τα διαχειριστούν, αφετέρου γιατί συμβαίνει συχνά να είναι κι οι ίδιοι θύματα βίας ή απειλής χρήσης βίας τόσο από μαθητές όσο και από γονείς και κηδεμόνες.
Στα σχολεία μας δεν υπάρχουν έπαινοι οι οποίοι να λειτουργούν ως παραδείγματα ούτε και τιμωρίες που να λειτουργούν αποτρεπτικά. Οι μαθητές δημοτικού γνωρίζουν πως ό,τι κι αν κάνουν άντε το πολύ να πάνε μέχρι το γραφείο του διευθυντή να τους κεράσει καραμέλα. Οι γονείς τους επίσης θα τους συγχωρήσουν γιατί πάντα θα φταίει το άλλο το παιδάκι και ποτέ το δικό τους.
Η σχολική κοινότητα είναι η μικρογραφία της κοινωνίας και η προέκταση της οικογένειας των μαθητών. Θύτες και θύματα μπορούν να γίνουν όλα τα παιδιά. Τόσο αυτά που στερήθηκαν την παιδικότητά τους και ζουν σε ένα ακατάλληλο κοινωνικό περιβάλλον όσο κι αυτά που δεν χρειάστηκε να αγωνιστούν γιατί τα έχουν όλα έτοιμα και χωρίς κόπο.
Τα σχολεία μας έχουν πάψει εδώ και καιρό να είναι τόποι χαράς και δημιουργίας, αλλά είναι συνήθως χώροι στενάχωροι και απωθητικοί τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές. Οι περισσότερες σχολικές αυλές είναι επικίνδυνες και ακατάλληλες για παιδιά.
Την απαξίωση του σχολείου και των εκπαιδευτικών ως επιστημόνων μπορεί να τη διαπιστώσει κανείς εύκολα από τον τρόπο με τον οποίο πολλοί γονείς συμπεριφέρονται και εκφράζονται για τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους. Ο σεβασμός στον δάσκαλο δεν υπάρχει πλέον.
Η βία στα σχολεία θα εξαλειφθεί όταν μετατρέψουμε τα σχολεία σε χώρους χαράς και δημιουργίας κι αυτό δεν χρειάζεται απαραίτητα χρήματα. Αυτό θέλει αγάπη, αισθητική και ελευθερία της καταπιεσμένης σχολικής κοινότητας. Απαιτεί ηθική επιβράβευση των καλών πρακτικών τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
Το διάλειμμα θα πρέπει να αξιοποιηθεί ως παιδαγωγικό εργαλείο. Είναι τραγικό, αλλά οι μαθητές σήμερα δεν γνωρίζουν να παίξουν παιχνίδια της αυλής, όπως έκαναν τα παιδιά παλαιότερα στο σχολείο. Δεν φτάνει να υπάρχουν στο προαύλιο δυο-τρεις εκπαιδευτικοί που κάνουν «εφημερία» και προσέχουν τους μαθητές, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που εμπλέκονται μαζί τους, που παίζουν, που βοηθούν στην ενσωμάτωση των παιδιών που είναι απομονωμένα από τις ομάδες.
Η λειτουργία του Παρατηρητηρίου Σχολικής Bίας σε επίπεδο δήμου θα συμβάλει στην πρόληψη και διαχείριση της βίας στα σχολεία και θα βοηθήσει ώστε να μελετηθεί το φαινόμενο και να ενισχυθούν παιδαγωγικά περιοχές όπου το φαινόμενο είναι πιο συχνό.
Επιβάλλεται η σύνταξη σε κάθε σχολείο ενός σχολικού κανονισμού με επιβραβεύσεις αλλά και ποινές στις οποίες θα έχει συμφωνήσει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα.
Η πρακτική της ανάπτυξης υποστήριξης μεταξύ των μαθητών, όπου οι μεγαλύτεροι μαθητές αναλαμβάνουν την υποστήριξη μικρότερων μαθητών («τα εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια»), θεωρείται επιτυχημένη.
Η σχολική βία θα πάψει να υπάρχει όταν αποφασίσουμε να ενισχύσουμε τις θετικές συμπεριφορές και καταφέρουμε να αναπτύξουμε στα παιδιά αξίες όπως αυτές του ολυμπισμού, δηλαδή τις αρχές της ανοχής, της ειρήνης, του ευ αγωνίζεσθαι και της ευγενούς άμιλλας με σκοπό τη δημιουργία μιας ειρηνικής κοινωνίας με λιγότερη βία και ανταγωνισμό.

* Ο κ. Αθανάσιος Κατσίμπελης είναι δάσκαλος, Μ.Εd - νομικός και διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Σκουροχωρίου Ηλείας.

Επανεξετάστηκε το θεσμικό πλαίσιο μεταθέσεων και αποσπάσεων

Παληγιάννης Βασίλειος
Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.                 
Τηλ
. 6974750409
Fax: 2103442287                                        

e-mail: paligiannis@hotmail.gr                                                                       Αθήνα, 15/2/2020
Συνεδρίαση χθες 14/2/2020 η ομάδα εργασίας για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου μεταθέσεων και αποσπάσεων εκπαιδευτικών παρουσία της Γενικής Γραμματέα κ. Γκίκα Αναστασίας.
Έθεσα υπόψη της ομάδας εργασίας την ανάγκη να συμβάλλουμε σ’ ένα απλό, δίκαιο και αντικειμενικό νομοθετικό πλαίσιο.
Ως αιρετός ΚΥΣΠΕ πιστεύω πως πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε:
• Στην αντιμετώπιση της πανσπερμίας νόμων, Π.Δ., Υπουργικών Αποφάσεων και εγκυκλίων που αναφέρονται στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.
• Στη σύσταση οργανικών θέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης
• Στην αναμοριοδότηση όλων των κριτηρίων μετάθεσης και απόσπασης.
• Στην αντιμετώπιση του «λαβύρινθου» της νομοθεσίας για μετατάξεις, για υπεραριθμίες, κλπ.
• Στην επανεξέταση των κατά προτεραιότητα μεταθέσεων και αποσπάσεων με έμφαση στην άμεση τροποποίηση του άρθρου 13 του Π.Δ.50/96 για την επαναδιατύπωση και εκσυγχρονισμό των ιατρικών όρων των ασθενειών και την ένταξη ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας με αυτές που υπάρχουν στη σχετική νομοθεσία.
Η ομάδα εργασίας θα συνεδριάσει και πάλι κατά πάσα πιθανότητα στις 25/3/2020. Ελπίζω πως ΔΟΕ –ΟΛΜΕ, αιρετοί, υπηρεσιακοί παράγοντες με τις προτάσεις θα συμβάλλουν στις απαραίτητες αλλαγές του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου των υπηρεσιακών μεταβολών. 
Επίσης με πρωτοβουλία του ΔΣ της ΔΟΕ θα πραγματοποιηθούν περιφερειακές συσκέψεις με θέμα τις υπηρεσιακές μεταβολές ‘ώστε οι προτάσεις των συναδέλφων να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός δικαιότερου κι αποδεκτού νομοθετικού πλαισίου από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Πάντα στη διάθεσή σας
Βασίλης Παληγιάννης