Έχουν «παραλύσει» στην κυριολεξία τα ΚΕΔΔΥ, καθώς έχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η εξέταση των αιτημάτων των σχολικών μονάδων για αξιολόγηση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών.
Πρόκειται για μια απαράδεκτη κατάσταση για την οποία πρέπει να επιληφθεί άμεσα ο υπουργός Παιδείας, διότι δεκάδες χιλιάδες αιτήσεις περιμένουν στα «συρτάρια» των ΚΕΔΔΥ, με αποτέλεσμα τα Κέντρα να.... δέχονται καθημερινά την οργή των γονιών.
Χαρακτηριστική περίπτωση ενός από τα ΚΕΔΔΥ στην Αττική όπου δεν κινείται τίποτα, λόγω έλλειψης προσωπικού.
Άλλη χαρακτηριστική περίπτωση είναι το ΚΕΔΔΥ Χανίων το οποίο αναγκάστηκε να αποστείλει προς τους Διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων του Νομού ενημερωτική επιστολή (ημερομηνία 12 Σεπτεμβρίου), με την οποία κάνει γνωστό τα εξής:
Α. Στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ Χανίων από την αρχή της σχολικής χρονιάς 2013-2014 υπάρχουν σοβαρά λειτουργικά κενά (Κοινωνικού Λειτουργού, Νηπιαγωγού, Δασκάλου, Παιδοψυχίατρου και Λογοθεραπευτή) για την αξιολόγηση και υποστήριξη μαθητών που εμπίπτουν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Λειτουργούμε με μία μόνο διεπιστημονική ομάδα (Κοινωνικός Λειτουργός, Ψυχολόγος και Εκπαιδευτικός) για την αξιολόγηση αρκετών μαθητών με αναπηρία ή/ και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Π/θμια και Δ/θμια Εκπ/ση).
Β. Απόλυτη προτεραιότητα έχουν οι μαθητές με αναπηρία που δεν είναι ενταγμένοι σε σχολική μονάδα, οι μαθητές με αναπηρία ανεξάρτητα από το αίτημα των οικογενειών τους και οι μαθητές που οι γονείς τους έχουν αιτηθεί Παράλληλη Διδακτική Στήριξη, αφού η καταληκτική ημερομηνία για έκδοση γνωμάτευσης είναι η 20η Οκτωβρίου.
Γ. Ωστόσο προσπαθούμε να ανταποκριθούμε και στα αιτήματα των σχολικών μονάδων για ενδοσχολική επιμόρφωση σε θέματα αναπηρίας, στην αρχή της σχολικής χρονιάς, προκειμένου να προετοιμαστεί κατάλληλα το προσωπικό του σχολείου για την «Ένταξη» των μαθητών αυτών, τις προσαρμογές που πρέπει να γίνουν για μαθητές που είναι στο φάσμα του αυτισμού, με αισθητηριακά προβλήματα, κινητική αναπηρία κ.λπ.
Δ. Ως εκ τούτου, το παρόν χρονικό διάστημα και μέχρι την στελέχωσή μας με προσωπικό, καθώς και μέχρι την σύσταση των «Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης» (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.), είναι αδύνατο να ανταποκριθούμε στα αιτήματα των σχολικών μονάδων για αξιολόγηση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών.
Χαρακτηριστική περίπτωση ενός από τα ΚΕΔΔΥ στην Αττική όπου δεν κινείται τίποτα, λόγω έλλειψης προσωπικού.
Άλλη χαρακτηριστική περίπτωση είναι το ΚΕΔΔΥ Χανίων το οποίο αναγκάστηκε να αποστείλει προς τους Διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων του Νομού ενημερωτική επιστολή (ημερομηνία 12 Σεπτεμβρίου), με την οποία κάνει γνωστό τα εξής:
Α. Στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ Χανίων από την αρχή της σχολικής χρονιάς 2013-2014 υπάρχουν σοβαρά λειτουργικά κενά (Κοινωνικού Λειτουργού, Νηπιαγωγού, Δασκάλου, Παιδοψυχίατρου και Λογοθεραπευτή) για την αξιολόγηση και υποστήριξη μαθητών που εμπίπτουν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Λειτουργούμε με μία μόνο διεπιστημονική ομάδα (Κοινωνικός Λειτουργός, Ψυχολόγος και Εκπαιδευτικός) για την αξιολόγηση αρκετών μαθητών με αναπηρία ή/ και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Π/θμια και Δ/θμια Εκπ/ση).
Β. Απόλυτη προτεραιότητα έχουν οι μαθητές με αναπηρία που δεν είναι ενταγμένοι σε σχολική μονάδα, οι μαθητές με αναπηρία ανεξάρτητα από το αίτημα των οικογενειών τους και οι μαθητές που οι γονείς τους έχουν αιτηθεί Παράλληλη Διδακτική Στήριξη, αφού η καταληκτική ημερομηνία για έκδοση γνωμάτευσης είναι η 20η Οκτωβρίου.
Γ. Ωστόσο προσπαθούμε να ανταποκριθούμε και στα αιτήματα των σχολικών μονάδων για ενδοσχολική επιμόρφωση σε θέματα αναπηρίας, στην αρχή της σχολικής χρονιάς, προκειμένου να προετοιμαστεί κατάλληλα το προσωπικό του σχολείου για την «Ένταξη» των μαθητών αυτών, τις προσαρμογές που πρέπει να γίνουν για μαθητές που είναι στο φάσμα του αυτισμού, με αισθητηριακά προβλήματα, κινητική αναπηρία κ.λπ.
Δ. Ως εκ τούτου, το παρόν χρονικό διάστημα και μέχρι την στελέχωσή μας με προσωπικό, καθώς και μέχρι την σύσταση των «Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης» (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.), είναι αδύνατο να ανταποκριθούμε στα αιτήματα των σχολικών μονάδων για αξιολόγηση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών.
likio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου