ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

…ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

   ΛΕΩΝΙΔΑΣ Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ                 Άργος Ορεστικό, 15/9/2011
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ Ν.ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ                                          
 http:leconomidis.blogspot.com              ΠΡΟΣ: Όλους τους εκπαιδευτικούς
 e-mail:leconomidis@gmail.com                    των σχολικών   μονάδων
     Tηλ. Σχολείου:2467043226       (Δια των Διευθυντών και προϊσταμένων)
     6946315597-2467044360

    

…ΚΑΙ Η  ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
                                 Τα σχολειά μας εκπέμπουν  S.O.S
 Συνάδελφοι.,
Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, σας εύχομαι υγεία, δύναμη και επιτυχία στο δύσκολο, επίμοχθο αλλά και τόσο σημαντικό και ευγενικό έργο σας.
Γνωρίζω πολύ καλά, ως μάχιμος δάσκαλος της τάξης επί 26 χρόνια τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργαζόμαστε. Όχι μόνον δεν είναι ιδανικές αλλά χειροτερεύουν μέρα με τη μέρα…
Από τη θέση του αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Ν. Καστοριάς και θέλοντας πάντοτε-και το τονίζω αυτό ιδιαιτέρως-να ασκώ καλόπιστη, γόνιμη και εποικοδομητική κριτική, πιστεύοντας ότι αποτελεί το οξυγόνο κάθε ατομικής και συλλογικής δράσης, έχω να επισημάνω τα εξής:
Κατ’ αρχάς δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος με στοιχειώδη παιδεία και με έστω μικρή γνώση της εκπαίδευσής μας, που να μην αναγνωρίζει ότι η παιδεία και η εκπαίδευσή μας διέρχονται μία έντονη, μεγάλη και παρατεταμένη κρίση. Τα προβλήματα  είναι πολλά, γνωστά, έχουν καταγραφεί, συσσωρευμένα από δεκαετίες και η πολιτεία  μέχρι σήμερα αδυνατεί να παρέμβει, να δώσει ουσιαστικές λύσεις.
Λύσεις υπάρχουν, προϋποθέτουν όμως κονδύλια ικανά για την παραγωγή έργου. Είναι γνωστό και αποτελεί ντροπή για τους φορείς εξουσίας, πως οι διατιθέμενες πιστώσεις για την παιδεία από ιδρύσεως ελληνικού κράτους είναι πενιχρές. Η χώρα μας βρίσκεται στον τομέα αυτό στην τελευταία θέση ανάμεσα στα κράτη της Ενωμένης Ευρώπης, κράτη βέβαια ισχυρά και ανεπτυγμένα, χωρίς όμως το δικό μας πνευματικό πολιτισμό και παιδεία…
Επομένως, είναι καιρός να καταλάβουν οι ελληνικές κυβερνήσεις και όλοι αυτοί που διαχειρίζονται τις υποθέσεις του λαού, πως σήμερα η καλύτερη επένδυση είναι η ΠΑΙΔΕΙΑ. Το ιστορικό εκείνο σύνθημα ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ σήμερα είναι επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε.
Εδώ και δύο χρόνια η χώρα οδηγείται απρογραμμάτιστα και χωρίς πυξίδα στο πουθενά. Το μνημόνιο έχει στοχοποιήσει και την παιδεία παρά τις στομφώδεις διαβεβαιώσεις τόσο του πρωθυπουργού όσο και της υπουργού παιδείας ότι ο ευαίσθητος χώρος της παιδείας δεν θα θιγεί και ότι χρήματα για την παιδεία υπάρχουν. Θυμόμαστε όλοι το 1δις ευρώ που είχαν υποσχεθεί…
Λόγια, φλυαρίες, πομφόλυγες
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Σας υπενθυμίζω ενδεικτικά:
1.Οι συγχωνεύσεις–καταργήσεις σχολικών μονάδων αποφασίσθηκαν πρόχειρα, βεβιασμένα  και με τις παρεμβάσεις «εξωσχολικών παραγόντων». Και εν πάσει περιπτώσει για να λέμε και τα πράγματα με το όνομά τους, καταργήθηκαν οι νομαρχίες, μειώθηκαν οι Δήμοι, συγχωνεύθηκαν νοσοκομεία και διάφοροι οργανισμοί, ο αριθμός των βουλευτών και των μελών του υπουργικού συμβουλίου πότε θα μειωθεί;
2. Οι επιχορηγήσεις των σχολικών επιτροπών θα είναι μειωμένες κατά 70%, αδυνατώντας οι Δήμοι να ανταποκριθούν ακόμα και σε βασικές ανάγκες λειτουργίας των σχολείων (θέρμανση, καθαριότητα, γραφική ύλη, ΔΕΗ, ΟΤΕ).
3. Η χρονιά  ξεκίνησε, όπως όλα δείχνουν, με χιλιάδες κενά* τα οποία είναι αδύνατον να καλυφθούν αφ’ ενός με τους 110 διορισμούς και αφ’ ετέρου με τις 2.500 προσλήψεις αναπληρωτών. Εκτιμώ και δεν θέλω να το πιστέψω, ότι θα έχουμε μετακινήσεις από περιφέρεια σε περιφέρεια των υπεράριθμων, όπως προβλέπει και ο νόμος 3848/2010, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαίδευση που θα στηρίζεται σε λειτουργούς με πρωτοφανείς ανατροπές τόσο στον οικογενειακό τους προγραμματισμό όσο και στην ψυχολογία τους.
4. Οι αποσπάσεις ανακοινώθηκαν την 31η Αυγούστου με το «σταγονόμετρο», με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να μην γνωρίζουν μέχρι και την ημέρα του αγιασμού ποια τάξη θα διδάξουν  και να αισθάνονται πιόνια στη σκακιέρα του παραλόγου!
5. Η διανομή βιβλίων, για πρώτη φορά από το 1965, όπως είναι φυσικό…! θα καθυστερήσει, αφού δεν τυπώθηκαν εγκαίρως. 
Το υπουργείο μάλλον αγνοεί ότι το καλοκαίρι είναι για τα σχολεία περίοδος προετοιμασίας, ώστε το πρώτο κουδούνι να χτυπήσει χωρίς προβλήματα και ελλείψεις.
6. Οι κρίσεις Διευθυντών και Σχολικών Συμβούλων έγιναν ανορθόδοξα, αφού κατά παράβαση του νόμου «Λάστιχο» (Ν.3848), προηγήθηκαν οι κρίσεις των διευθυντών και έπονται των σχολικών συμβούλων. Οι συνεχείς διευκρινιστικές και αλληλοαναιρούμενες εγκύκλιοι του Υπουργείου τραυμάτισαν, απαξίωσαν και αμφισβήτησαν την όλη διαδικασία, με αποτέλεσμα  οι τοποθετήσεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων  να γίνουν με καθυστέρηση ενώ έχουμε  «υπηρεσιακούς» σχολικούς συμβούλους.
«Παρατράγουδα» είχαμε πολλά  σε όλη τη χώρα και στη διαδικασία επιλογής διευθυντών στο κομμάτι των συνεντεύξεων. Στο «δικό μας» ΠΥΣΠΕ είχαμε λιγότερα… αλλά είχαμε!
Και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά , ο ευφυής και ευφραδής κατά τ’ άλλα Αντιπρόεδρος και Υπουργός των Οικονομικών, συνεχίζει να μειώνει τους μισθούς μας και να επιβάλλει στα νοικοκυριά με το έτσι θέλω νέα τέλη, νέους φόρους και έκτακτες εισφορές, «ληστεύοντας» στην κυριολεξία τον Έλληνα πολίτη, πριν ακόμη ψηφισθεί το νέο-ενιαίο μισθολόγιο, που απ’ ότι φαίνεται και πάλι δεν θα είναι ενιαίο... Επιτέλους, θα μας πουν πότε θα σταματήσουν οι μειώσεις μισθών; Ως πότε θα συνεχιστεί το μαρτύριο του Προμηθέα για τους εκπαιδευτικούς; Αυτοσχεδιασμοί, πειραματισμοί και προχειρότητες έφεραν τη χώρα σε αδιέξοδο. Ο σύγχρονος ιστορικός, εξαντλώντας όλη του την επιείκεια, θα γράψει μαύρες σελίδες και θα μιλήσει για  μια κυβέρνηση που μας έστειλε στην αγκαλιά των δανειστών μας, με συμβάσεις οι οποίες δεν έτυχαν της στοιχειώδους διαπραγμάτευσης για την προστασία του εισοδήματος των μικρομεσαίων αλλά και για την προστασία των εθνικών μας συμφερόντων.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
     Το «νέο σχολείο» που ευαγγελίζεται η υπουργός και η κυβέρνηση δεν είναι παρά ένας ψευδεπίγραφος και επικοινωνιακός τίτλος, που σκοπό έχει να εξωραΐσει και να ωραιοποιήσει μια κατάσταση, που, στην επιεικέστερη εκδοχή της, μας λέει ότι μένουμε στάσιμοι και μίζεροι εξαιτίας της οικονομικής, πολιτικής και  κοινωνικής συγκυρίας.
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία, που παρακολουθεί τις εξελίξεις «μουδιασμένη» εδώ και δύο χρόνια, προσανατολίζεται τώρα σε απεργιακές κινητοποιήσεις, αφού  μεσολάβησε ένα διάστημα ενημέρωσης των πολιτικών κομμάτων και της κοινής γνώμης με ανοιχτές επιστολές προς τους γονείς. Για να υπάρξει όμως καθολική συμμετοχή των συναδέλφων στις κινητοποιήσεις, θα πρέπει να προσέξουμε τη μορφή αυτών των κινητοποιήσεων, που κατά  την άποψή μου, την οποία και έχω καταθέσει σε περιφερειακή συνδιάσκεψη, θα πρέπει να πάμε σε καθημερινές δίωρες στάσεις διαρκείας, ώστε να έχουμε τις μικρότερες οικονομικές απώλειες.
            Εφόσον η κυβέρνηση κατάφερε την αφαίμαξη του εισοδήματός μας και μας κατέστησε «ανήμπορους» οικονομικά να αντιδράσουμε στις επιταγές της και εμείς οφείλουμε να αντισταθούμε και να προβούμε σε κινητοποιήσεις που θα «ενοχλήσουν» και θα «προβληματίσουν» χωρίς να μας εξαθλιώσουν.
          Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
          Αυτή η κατρακύλα δεν φαίνεται να ΄χει τελειωμό. Κάθε μέρα που ξημερώνει μας επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις. Οι συγκυρίες απαιτούν ομόνοια και σύμπνοια, μακριά από στείρες διαχωριστικές γραμμές. Ας κάνουμε αρχή, ή αν θέλετε ένα νέο ξεκίνημα με την καθολική συμμετοχή μας στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου.
Θα αγωνιστούμε και θα τα καταφέρουμε!
                                                        Πάντα στη διάθεσή σας
*ΚΕΝΑ: 874 Δάσκαλοι, 699 Νηπιαγωγοί, 730 Αγγλικών, 525 Φυσικής Αγωγής, 556 Μουσικής, 851 Ειδικής Αγωγής και 498 Εικαστικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: