ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΣΔΕΥ

Πηγή:dim-eid-kastor.kas.sch.gr(ειδικό σχολείοΚαστοριάς)

Ολοκληρώθηκε άλλη μια παραγωγική σχολική χρονιά. Το Ειδικό Σχολείο, με έντονη παρουσία στο σχολικό γίγνεσθαι, τόσο μέσα από την υλοποίηση προγραμμάτων, εναλλακτικές και καινοτόμες μορφές διδασκαλίας, όσο και αξιόλογες πρωτοβουλίες-καλές πρακτικές, δείχνει για άλλη μια φορά, ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στις μεταρρυθμίσεις, που επιχειρεί να εισαγάγει το ΥΠΑΙΘ.

Το Ειδικό Σχολείο μετατρέπεται και επίσημα σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής με τη σύσταση του ΣΔΕΥ Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς (Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης). Με απλά λόγια το Ειδικό Σχολείο γίνεται πλέον το ορμητήριο για την τοποθέτηση στα σχολεία της Καστοριάς, μιας επιστημονικής ομάδας (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός και εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής) ή οποία καλείται να υποστηρίξει τους μαθητές με την ανάπτυξη πρακτικών υποστήριξης και επιπρόσθετων συμπληρωματικών υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).

Κάθε ΣΔΕΥ (στην Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς υπάρχουν τρία), έχει υπό την ευθύνη του πέντε (5) σχολικές μονάδες. Σε κάθε σχολική μονάδα δημιουργείται μια Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), που αποτελείται: 
από τον εκάστοτε Διευθυντή του γενικού σχολείου
τον εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής του Τμήματος Ένταξης,
έναν ψυχολόγο (από το ΣΔΕΥ του Ειδικού Σχολείου)
έναν κοινωνικό λειτουργό (από το ΣΔΕΥ του Ειδικού Σχολείου)
οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα του Ειδικού Σχολείου κριθεί απαραίτητη (π.χ. λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, φυσικοθεραπευτής, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό)

Η Ε.Δ.Ε.Α.Υ. κάθε σχολικής μονάδας έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) Διενεργεί αξιολόγηση για τη διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.
β) Διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης ή συμπεριφοράς, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης.
γ) Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή μέσα στη γενική σχολική του τάξη.

δ) Διαμορφώνει προγράμματα προσχολικής πρώιμης παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες ή ΙΠΔ και οργανώνει ειδικά επιμορφωτικά προγράμματα για γονείς με παιδιά ηλικίας έως έξι (6) ετών, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του οικείου Δήμου.
ε) Συντονίζει και παρακολουθεί τις δράσεις κοινωνικής στήριξης του μαθητή και της οικογένειάς του και συνεργάζεται με τις κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου και άλλους αρμόδιους φορείς.
στ) Υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες κατά τη μετεγγραφή των μαθητών, τους τελειόφοιτους με αναπηρία, καθώς και τους απόφοιτους με αναπηρία.
ζ) Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν αυτοί συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον. Όλες οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες ενταγμένες σε ΣΔΕΥ, καθώς και τα συναφή αιτήματα των γονέων εξετάζονται από το οικείο ΚΕΔΔΥ αποκλειστικά και μόνο κατόπιν παραπομπής της οικείας ΕΔΕΑΥ.
Το ΣΔΕΥ του Ειδικού Σχολείου, για το χρονικό διάστημα που λειτούργησε, προσπάθησε κι σε μεγάλο βαθμό κατάφερε να ανταπεξέλθει στις αρμοδιότητες, που του ορίζει ο νόμος παρέχοντας υποστηρικτικό έργο σε όλους τους εμπλεκόμενους εντός και εκτός του σχολικού πλαισίου.

Συνεργάστηκε εύρυθμα με το προσωπικό των σχολείων του δικτύου, για την προώθηση του εκπαιδευτικού έργου μέσα στην τάξη, στον αύλειο χώρο καθώς και σε προγραμματισμένες εξωσχολικές δραστηριότητες. Κάθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας της επιστημονικής ομάδας με τις σχολικές μονάδες, τηρήθηκε ο κώδικας δεοντολογίας (εχεμύθεια, απόρρητο κ.λπ.), που διέπει τους εμπλεκόμενους κλάδους.

Αντί επιλόγου, παραθέτουμε την εύγλωττη αφίσα της καινοτομίας αυτής, κατά την οποία η εκπαίδευση παρομοιάζεται με παζλ. Το παζλ της εκπαίδευσης για να ολοκληρωθεί, πρέπει να συνενωθούν και να συνυπάρξουν όλα τα επί μέρους στοιχεία του .

Καστοριά, Ιούνιος 2014

Για το ΣΔΕΥ του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς
Σοφία Κωτσοπούλου, ψυχολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια: