Η άλλη άποψη για το τι είπε ο υπουργός Παιδείας στο ΔΣ της ΔΟΕ. Των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων – Κινήσεων - Συσπειρώσεων στο Δ.Σ της ΔΟΕ Νικολάρα Λάμπρου Αναγνωσταρά Γιάννη
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ: Aρχικά είπε ότι δεν είχε εικόνα για των σύνολο τον διορισμών που θα γίνουν φέτος και ανέφερε ότι ο αριθμός τους θα οριστικοποιηθεί στις 10 Αυγούστου. Όταν του ζητήσαμε να επιβεβαιώσει τα δημοσιεύματα στον τύπο για 1000 περίπου διορισμούς φέτος και για τις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης, μίλησε για 1065 διορισμούς. Όταν του επισημάναμε ότι οι 1000 περίπου διορισμοί συνεπάγονται και 5000 αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης –με βάση την λογική του 1 προς 5- και του ζητήσαμε να μας πει συγκεκριμένα πως θα καλυφθούν τα 4000 κενά που προκύπτουν, δεν απάντησε.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Όταν του ζητήσαμε να διευκρινίσει, αν ισχύουν τα δημοσιεύματα, ότι το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από το Οικονομικών πιστώσεις για 14800 ανθρωπομήνες(!) αναπληρωτών, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι με αυτούς τους αριθμούς τα σχολεία θα μείνουν χωρίς εκπαιδευτικούς, δεν απάντησε. Διαφαίνεται ότι η πολιτική κατεύθυνση του υπουργείου παιδείας είναι ο κύριος όγκος των αναγκών σε εκπαιδευτικούς να καλυφθεί από τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Σ’ αυτά αντιπαραθέσαμε την πάγια θέση της εκπαίδευσης για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ: Όταν τον ρωτήσαμε τι περικοπές και σε ποιούς τομείς της εκπαίδευσης αντιστοιχούν από το πακέτο των 11,5 δις μας είπε ότι θα έπρεπε να δούμε ως θετικό ότι οι περικοπές του Υπουργείου Παιδείας είναι μόνο 50 εκατ. Στην επισήμανση ότι δεν έχει καταβληθεί ακόμα από το Υπουργείο Εσωτερικών η β’ δόση (Απριλίου 2012) της επιχορήγησης για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και ότι η νέα σχολική χρονιά θα βρει τα σχολεία χωρίς χρήματα για να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες, απάντησε αόριστα ότι τα χρήματα θα δοθούν χωρίς να προσδιορίσει την έγκαιρη καταβολή τους πριν την έναρξη του διδακτικού έτους.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Είναι χαρακτηριστικό ότι ξεκίνησε την ομιλία του με την αξιολόγηση επαναλαμβάνοντας τις πάγιες θέσεις του υπουργείου, όπως εκφράστηκαν και στις προγραμματικές δηλώσεις, για άμεση εφαρμογή της αξιολόγησης δομών, διαδικασιών και εκπαιδευτικών. Προσκάλεσε μάλιστα σε διάλογο για να προσδιοριστούν οι όροι και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών όπου βρήκε πρόθυμους συνομιλητές από την πλευρά των ΠΑΣΚ- ΔΑΚΕ. Όταν, στην επωδό του ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, τον ρωτήσαμε αν αυτό σημαίνει την κατάργηση του νόμου 4024, που συνδέει την αξιολόγηση με τον μισθολογική και την βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, παρέμεινε άφωνος. Επίσης δεν πήρε θέση στο ζήτημα της αυτοαξιολόγησης και της επέκτασής της. Αλλά ούτε και στο ζήτημα της αξιολόγησης των νεοδιόριστων, που συμπληρώνουν διετία, και τη μονιμοποίησή τους. Τέλος ανέφερε, ότι θα παραταθεί ο χρόνος έκδοσης του προεδρικού διατάγματος, που προβλέπει η τροπολογία Μπαμπινιώτη, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, χωρίς να προσδιορίζει χρονικό ορίζοντα.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ: Όταν του ζητήσαμε να αποσαφηνίσει τις προθέσεις του σχετικά με το σχέδιο νόμου της Διαμαντοπούλου για την «αναδιάρθρωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος» δεν πήρε θέση και απέφυγε να αναφερθεί στο θέμα.
ΒΙΒΛΙΑ: Ανέφερε ότι το στάδιο παραγωγής έχει ολοκληρωθεί και εκκρεμεί το θέμα της μεταφοράς και διανομής τους.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ: Είπε ότι δεν βλέπει θέμα αύξησης ωραρίου των εκπαιδευτικών ενώ για τη θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών σε αντιστοιχία με αυτό των δασκάλων, δεν απάντησε. Για την χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών, τη δυνατότητα συνυπηρέτησης των αναπληρωτών και την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας για τους αναπληρωτές και μετά το 2010 είπε ότι θα δώσει απαντήσεις την επόμενη εβδομάδα. Για τη χορήγηση του επιδόματος θέσης ευθύνης στους αναπληρωτές είπε ότι χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση και θα το εξετάσει. Δεν τοποθετήθηκε στο ζήτημα της διετούς παραμονής στην οργανική θέση.
ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΣ: Παραδέχτηκε ότι είναι υπαρκτό πρόβλημα στα σχολεία που βαίνει αυξανόμενο και θα ενταθεί. Δεν ήταν όμως σε θέση να παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος το οποίο παρέπεμψε στο μέλλον.
ΦΑΣΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ: Για τα κρούσματα στοχοποίησης εκπαιδευτικών για την πολιτική και συνδικαλιστική τους δράση και παρέμβασης στο εκπαιδευτικό τους έργο από τη Χρυσή Αυγή δεν πήρε θέση, για το πως συγκεκριμένα θα αντιμετωπίσει το ζήτημα προστατεύοντας τη δημοκρατική λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Ίδια ήταν η στάση του και στο ζήτημα της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των μεταναστών μαθητών παρά την έκφραση της δυσαρέσκειάς του για τη ρατσιστική στοχοποίησή τους από τους ναζιστές της Χρυσής Αυγής.
Η απάντηση του κόσμου της εκπαίδευσης και της εργασίας
Η συνάντηση του Υπουργού Παιδείας με το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας δεν είχε παρά επικοινωνιακό χαρακτήρα και τίποτα ουσιαστικό δεν προέκυψε από αυτήν. Ο στόχος ήταν να «αφομοιώσει» ο κόσμος της εκπαίδευσης την πολιτική των περικοπών που συρρικνώνουν τα εισοδήματά μας, διαλύουν το δημόσιο σχολείο και αποδομούν και τα τελευταία ψήγματα κοινωνικού κράτους. Η κυβέρνηση με πρόσχημα το διάλογο αναζητά συμμάχους για την προώθηση της αντιδραστικής της πολιτικής. Δεν θα τους βρει ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Όταν του ζητήσαμε να διευκρινίσει, αν ισχύουν τα δημοσιεύματα, ότι το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από το Οικονομικών πιστώσεις για 14800 ανθρωπομήνες(!) αναπληρωτών, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι με αυτούς τους αριθμούς τα σχολεία θα μείνουν χωρίς εκπαιδευτικούς, δεν απάντησε. Διαφαίνεται ότι η πολιτική κατεύθυνση του υπουργείου παιδείας είναι ο κύριος όγκος των αναγκών σε εκπαιδευτικούς να καλυφθεί από τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Σ’ αυτά αντιπαραθέσαμε την πάγια θέση της εκπαίδευσης για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ: Όταν τον ρωτήσαμε τι περικοπές και σε ποιούς τομείς της εκπαίδευσης αντιστοιχούν από το πακέτο των 11,5 δις μας είπε ότι θα έπρεπε να δούμε ως θετικό ότι οι περικοπές του Υπουργείου Παιδείας είναι μόνο 50 εκατ. Στην επισήμανση ότι δεν έχει καταβληθεί ακόμα από το Υπουργείο Εσωτερικών η β’ δόση (Απριλίου 2012) της επιχορήγησης για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και ότι η νέα σχολική χρονιά θα βρει τα σχολεία χωρίς χρήματα για να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες, απάντησε αόριστα ότι τα χρήματα θα δοθούν χωρίς να προσδιορίσει την έγκαιρη καταβολή τους πριν την έναρξη του διδακτικού έτους.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Είναι χαρακτηριστικό ότι ξεκίνησε την ομιλία του με την αξιολόγηση επαναλαμβάνοντας τις πάγιες θέσεις του υπουργείου, όπως εκφράστηκαν και στις προγραμματικές δηλώσεις, για άμεση εφαρμογή της αξιολόγησης δομών, διαδικασιών και εκπαιδευτικών. Προσκάλεσε μάλιστα σε διάλογο για να προσδιοριστούν οι όροι και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών όπου βρήκε πρόθυμους συνομιλητές από την πλευρά των ΠΑΣΚ- ΔΑΚΕ. Όταν, στην επωδό του ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, τον ρωτήσαμε αν αυτό σημαίνει την κατάργηση του νόμου 4024, που συνδέει την αξιολόγηση με τον μισθολογική και την βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, παρέμεινε άφωνος. Επίσης δεν πήρε θέση στο ζήτημα της αυτοαξιολόγησης και της επέκτασής της. Αλλά ούτε και στο ζήτημα της αξιολόγησης των νεοδιόριστων, που συμπληρώνουν διετία, και τη μονιμοποίησή τους. Τέλος ανέφερε, ότι θα παραταθεί ο χρόνος έκδοσης του προεδρικού διατάγματος, που προβλέπει η τροπολογία Μπαμπινιώτη, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, χωρίς να προσδιορίζει χρονικό ορίζοντα.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ: Όταν του ζητήσαμε να αποσαφηνίσει τις προθέσεις του σχετικά με το σχέδιο νόμου της Διαμαντοπούλου για την «αναδιάρθρωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος» δεν πήρε θέση και απέφυγε να αναφερθεί στο θέμα.
ΒΙΒΛΙΑ: Ανέφερε ότι το στάδιο παραγωγής έχει ολοκληρωθεί και εκκρεμεί το θέμα της μεταφοράς και διανομής τους.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ: Είπε ότι δεν βλέπει θέμα αύξησης ωραρίου των εκπαιδευτικών ενώ για τη θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών σε αντιστοιχία με αυτό των δασκάλων, δεν απάντησε. Για την χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών, τη δυνατότητα συνυπηρέτησης των αναπληρωτών και την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας για τους αναπληρωτές και μετά το 2010 είπε ότι θα δώσει απαντήσεις την επόμενη εβδομάδα. Για τη χορήγηση του επιδόματος θέσης ευθύνης στους αναπληρωτές είπε ότι χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση και θα το εξετάσει. Δεν τοποθετήθηκε στο ζήτημα της διετούς παραμονής στην οργανική θέση.
ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΣ: Παραδέχτηκε ότι είναι υπαρκτό πρόβλημα στα σχολεία που βαίνει αυξανόμενο και θα ενταθεί. Δεν ήταν όμως σε θέση να παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος το οποίο παρέπεμψε στο μέλλον.
ΦΑΣΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ: Για τα κρούσματα στοχοποίησης εκπαιδευτικών για την πολιτική και συνδικαλιστική τους δράση και παρέμβασης στο εκπαιδευτικό τους έργο από τη Χρυσή Αυγή δεν πήρε θέση, για το πως συγκεκριμένα θα αντιμετωπίσει το ζήτημα προστατεύοντας τη δημοκρατική λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Ίδια ήταν η στάση του και στο ζήτημα της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των μεταναστών μαθητών παρά την έκφραση της δυσαρέσκειάς του για τη ρατσιστική στοχοποίησή τους από τους ναζιστές της Χρυσής Αυγής.
Η απάντηση του κόσμου της εκπαίδευσης και της εργασίας
Η συνάντηση του Υπουργού Παιδείας με το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας δεν είχε παρά επικοινωνιακό χαρακτήρα και τίποτα ουσιαστικό δεν προέκυψε από αυτήν. Ο στόχος ήταν να «αφομοιώσει» ο κόσμος της εκπαίδευσης την πολιτική των περικοπών που συρρικνώνουν τα εισοδήματά μας, διαλύουν το δημόσιο σχολείο και αποδομούν και τα τελευταία ψήγματα κοινωνικού κράτους. Η κυβέρνηση με πρόσχημα το διάλογο αναζητά συμμάχους για την προώθηση της αντιδραστικής της πολιτικής. Δεν θα τους βρει ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου