ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Συνέντευξη Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου στον Alpha 9,89 στους δημοσιογράφους Δημήτρη Αλφιέρη και Χαρά Λεμονή


Συνέντευξη Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου στον Alpha 9,89 στους δημοσιογράφους Δημήτρη Αλφιέρη και Χαρά Λεμονή

Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος: «O χώρος της Παιδείας είναι ένας χώρος όπου πρέπει να έχει ομαλότητα και να γίνεται διάλογος που να καταλήγει σε συναίνεση. Έχω απευθύνει και απευθύνω έκκληση προς όλους. Ας αφήσουμε έξω τα παιδιά από αυτή την ιστορία, ας δούμε όλα τα άλλα πεδία πολιτικής αντιπαράθεσης»

 · Γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές δεν πρέπει να κλείσουν τα σχολεία;

Τα σχολεία πρέπει να μείνουν ανοιχτά. Σέβομαι το δικαίωμα της απεργίας αλλά από εκεί και πέρα, όλοι πρέπει να θωρακίσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα γατί βασικό μας μέλημα πρέπει να είναι τα παιδιά μας να μείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο ανέγγιχτα από αυτή την κρίση. Και κυρίως τα παιδιά μας να έχουν μία ελπίδα. Συνεπώς, θέλω να πιστεύω, ότι σιγά σιγά θα εξομαλυνθεί η κατάσταση και θα κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά προς όφελος των παιδιών μας και προς όφελος των οικογενειών. 

Γιατί ο εργαζόμενος πατέρας ή η εργαζόμενη μητέρα είναι αυτοί που πλήττονται από το να κλείσουν τα σχολεία. Ο εργαζόμενος θέλει να το παιδί του να πηγαίνει στην τάξη και αυτό πρέπει να το κρατήσουμε ως κόρην οφθαλμού.

· Κινδυνεύουν από απόλυση οι εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα;
Δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος ο οποίος θέλει να δει έναν συνάνθρωπο του απολυμένο. Είναι σαφές πως έχουμε κάνει βήματα προς την κατεύθυνση της διασφάλισης όλων των θέσεων των εκπαιδευτικών τόσο αυτών οι οποίοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα όσο και αυτών που παραμένουν στο εκπαιδευτικό σύστημα. 

Μα το πιο σημαντικό είναι ότι μιλάμε για ανθρώπους. Είμαστε μαζί για να βγει αυτή τη Πατρίδα από αυτό το τούνελ. Ο αριθμός των οποίων εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης την 23η Ιουλίου αποκτούν και κατοχυρώνουν οργανική θέση. Έτσι ο κάθε εκπαιδευτικός θα ξέρει ότι έχει την οργανική του θέση σε σχολείο. Αυτό δημιουργεί ένα κλίμα ασφάλειας στους ανθρώπους του εκπαιδευτικού συστήματος. 

· Πως διασφαλίζεται τη θέση όσων έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα; 

Την προηγούμενη βδομάδα στο νόμο για το Νέο Λύκειο έχουμε ψηφίσει μια διάταξη, η οποία μας επιτρέπει να απορροφηθούν στις νέες δομές της επαγγελματικής κατάρτισης, 900 εκπαιδευτικοί από αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, καθώς και άλλοι 300 σε διοικητικές θέσεις. Οι υπόλοιποι πού έχουν να κάνουν με τα επαγγέλματα Υγείας, θα απορροφηθούν από το Υπουργείο Υγείας, όπως έχουμε ήδη συμφωνήσει. Είναι ξεκάθαρο πως σε κάθε περίπτωση οι συνάδελφοι που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα δε θα χάσουν τη δουλειά τους. 

· Θα λειτουργήσουν κανονικά τα ολοήμερα σχολεία;

Παρά το γεγονός ότι έχουμε 18.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς, σε σχέση με πέρυσι-10.000 λιγότερους αναπληρωτές, 6.000 συνταξιοδοτηθέντες 2.000 σε διαθεσιμότητα- τα κενά ήταν «σημειακά» και καλύπτονται. Και θέλω να δώσω εδώ, μία δέσμευση. Να δεσμευτώ –γιατί άλλωστε αυτός είναι και ο σχεδιασμός -ότι τα ολοήμερα σχολεία και τα αυξήσαμε και τα λειτουργήσαμε ομαλά. Αυτή τη στιγμή έχουμε από έναν δάσκαλο σε κάθε ολοήμερο σχολείο για να κάνει στα παιδιά μελέτη μέσα στην τάξη. Περιμένουμε τώρα να δούμε πόσα παιδιά έχουν δηλώσει και σε ποιες ειδικότητες , ώστε να στείλουμε βάσει των αναγκών που δημιουργούνται τόσο σε δασκάλους όσο και σε ειδικότητες. Ξέρετε, στα Ολοήμερα πάνε και δάσκαλοι ξένων γλωσσών. Αυτό λοιπόν κάποιοι το εξέλαβαν και το μετέφραζαν αντίθετα.

Εμείς αυξήσαμε τα ολοήμερα σχολεία χωρίς να κάνουμε την τεράστια σπατάλη που γινόταν τις άλλες χρονιές. 

· Τα προηγούμενα χρόνια τι ακριβώς γινόταν;

Τις άλλες χρονιές τι γινόταν; Έδιναν σε ένα ολοήμερα σχολείο ένα πλαφόν, αριθμό μαθητών, ανεξαρτήτως στων αναγκών που δημιουργούνταν σε τμήματα, σε παιδιά, σε ειδικότητες. Με αποτέλεσμα αφενός να δημιουργούνται «υπεράριθμοι» δάσκαλοι οι οποίοι τελικά πλεόναζαν στο σχολείο αυτό και στην κυριολεξία κάθονταν και αφετέρου να προκαλούνται κενά κάπου αλλού. Έτσι, η Πολιτεία έπρεπε να σπεύσει να συμπληρώσει τις ανάγκες του σχολείου με αναπληρωτές, δηλαδή με extra κόστος.

Αυτό το εξορθολογίσαμε. Όπως εξορθολογίσαμε και τις αποσπάσεις, όπου τις μειώσαμε. Εκπαιδευτικοί έφευγαν από το ένα σχολείο, δημιουργούσαν ένα πλασματικό κενό και αυτή η τρύπα καλυπτόταν με αναπληρωτές που συνολικά επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Ελληνα φορολογούμενο με 300εκ. ευρώ.

· Θα γίνει η αξιολόγηση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων;

Τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα-πρέπει να σας πω ότι υποβάλλουν το ένα μετά το άλλο σχέδιο αξιολόγησης. Εχουμε ήδη αρκετά Ιδρύματα που το έχουν κάνει. Αυτό σημαίνει νοικοκύρεμα του δημοσίου. Mέχρι τη Δευτέρα θα έχουν υποβάλει τα περισσότερα, αν όχι όλα. Σε αυτήν την συγκυρία όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι όλα πρέπει να αξιολογούνται.

· Υπάρχει δηλαδή προσωπικό που πλεονάζει;

Yπάρχει. Τουλάχιστον, στα πολύ μεγάλα Ιδρύματα. 
Σε πολλά παρατηρούνται να υπάρχουν πλεονάσματα, σε κάποια άλλα ελλείμματα. Έτσι, μέσα από την διαπανεπιστημιακή κινητικότητα θα εξορθολογίσουμε τα ελλείμματα, μέσα από τα πλεονάσματα των άλλων Ιδρυμάτων. Χωρίς φυσικά να στέλνουμε τον συνάδελφο στην άλλη άκρη της γης. Περιμένουμε να έχουμε συνολική εικόνα από την αξιολόγηση κι εκεί θα πράξουμε αναλόγως. 

· Κρύβεται ο ΣΥΡΙΖΑ πίσω από τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών;
O χώρος της Παιδείας είναι ένας χώρος όπου πρέπει να έχει ομαλότητα και να γίνεται διάλογος που να καταλήγει σε συναίνεση. Δεν είναι η παιδεία, χώρος πολιτικών αντιπαραθέσεων. Και γι’ αυτό έχω απευθύνει έκκληση προς όλες τις πολιτικές δυνάμεις, ότι υπάρχουν τόσα άλλα πεδία πολιτικής που μπορούν να αντιπαρατεθούν. Δεν το λέω για λόγους πολίτικης σκοπιμότητας. Το λέω γιατί το πιστεύω, ως παιδαγωγός. Σε μια πολύ κρίσιμη και επώδυνη εποχή, που οι ελληνικές οικογένειες δοκιμάζονται από αυτή την κρίση και έχουν επιβαρυνθεί παρά πολύ, δε μπορούμε να πάμε να τους προσθέσουμε άλλη μία αγωνία, άλλη μια ανησυχία.

· Εσείς o K. Αρβανιτόπουλος, ως Υπουργός Παιδείας, ποια θέση παίρνετε σε αυτήν την πολιτική όξυνση στο χώρο της Παιδείας;
Έχω απευθύνει και απευθύνω έκκληση προς όλους. Ας αφήσουμε έξω τα παιδιά από αυτή την ιστορία, ας δούμε όλα τα άλλα πεδία πολιτικής αντιπαράθεσης. Δείτε για παράδειγμα, πως έγινε μία πολύ σημαντική συζήτηση στη Βουλή για το θέμα αυτό. Ενσωματώσαμε πολλές παρατηρήσεις στο νόμο που ψηφίσαμε, κάναμε μία συζήτηση παραγωγική, αλλά νομίζω πως το κλείσιμο των σχολείων, πλήττει συνολικά τη χώρα μας

· Με το Νέο Λύκειο ενισχύετε η παραπαιδεία, όπως λένε κάποιοι;
Σε καμία περίπτωση. Μειώνουμε τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από 6 σε 4 και αυξάνονται ώρες διδασκαλίας από 14 σε 20ώρες εβδομαδιαίως αυτών των μαθημάτων στην Γ λυκείου, για να αντιμετωπίσουμε την παραπαιδεία. Αρκεί ένας μαθητής να διαβάζει. Παρέχουμε τις δυνατότητες μέσα στο σχολείο, για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του. 

· Με το νόμο για το Νέο Λύκειο τα παιδιά δίνουν εξετάσεις Πανελλαδικού Τύπου στην Α΄ στη Β΄ και τη Γ΄ Λυκείου;

Επειδή το Λύκειο είχε γίνει εξεταστικό κέντρο, δίνοντας έμφαση μόνο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα εμείς λέμε ο Μέσος Όρος των τριών τάξεων ας λαμβάνεται υπόψη, είτε μια μονάδα πάνω είτε μία μονάδα κάτω. 

Στις εξετάσεις στην Α΄ στη Β΄ Λυκείου και Γ΄ Λυκείου δεν αλλάζει τίποτα. Όπως και τώρα θα εξετάζονται, θα επιτηρούνται και θα βαθμολογούνται τα γραπτά τους στο σχολείο τους, από τους καθηγητές τους, που θα βάζουν οι ίδιοι τα θέματα, με μόνη διαφορά την Τράπεζα Θεμάτων. 

Σε ένα σχολείο, π.χ. στο 1ο σχολείο Πειραιά, λέει ο καθηγητής ότι το 50% θα το βάλει ο ίδιος και το 50% θα το πάρει από την ηλεκτρονική τράπεζα θεμάτων η οποία έχει δημιουργηθεί. Αυτό κάνουμε. 

Και το κάνουμε γιατί αντικειμενοποιεί την εξέταση και αναγκάζει τους καθηγητές να έχουν βγάλει όλη την ύλη. Δεν αλλάζει τίποτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: