Αν νομίζουν ότι όλα είναι έτοιμα και οι αξιολογητές είναι ενημερωμένοι για την όλη διαδικασία, ας ξεκινήσει. Η εμπειρία μου, όμως, λέει, ότι για μία ακόμη φορά και για ένα τόσο σοβαρό θέμα κάτι δεν πάει καλά.
ΘΑ ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΚΑΘΕ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Στην εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προχωρεί το
υπουργείο Παιδείας μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων. Οι πρώτες
κρίσεις θα αφορούν εκείνους τους λειτουργούς της στοιχειώδους και της
μέσης εκπαίδευσης που στις 31 Μαΐου 2014 συμπληρώνουν χρόνο προαγωγής.
Στη βαθμολόγησή τους λαμβάνονται υπόψη το παιδαγωγικό κλίμα, η οργάνωση
της τάξης, η προετοιμασία των μαθητών, τα εκπαιδευτικά μέσα, η
επαγγελματική συνέπεια.
Με βήμα ταχύ θέλει να ξεκινήσει το υπουργείο Παιδείας από τον
επόμενο μήνα την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διαδικασία που θα περιλαμβάνει και τα
στελέχη διοίκησης.
Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα δημοσιεύθηκε
πριν από λίγες μέρες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (αρ. φύλλου 240) και
περιλαμβάνει όλες τις σχετικές λεπτομέρειες. Ηδη έχουν ξεκινήσει και τα
σχετικά σεμινάρια για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, τα οποία
γίνονται σε όλες τις περιφέρειες και αρχικά αφορούν την επιμόρφωση των
στελεχών της Εκπαίδευσης.
Σκοπός της αξιολόγησης των
εκπαιδευτικών είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του
διοικητικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση,
προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας.
Τα κριτήρια
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται:
Για το εκπαιδευτικό περιβάλλον (συντελεστής βαρύτητας 0,75)
Για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50)
Για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25)
Για την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια (συντελεστής βαρύτητας 1,50)
Για την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1)
Παράλληλα ο εκπαιδευτικός θα εντάσσεται και σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού (ελλιπής, επαρκής, πολύ καλός, εξαιρετικός) ως προς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες.
Η τελική βαθμολογία υπολογίζεται ως εξής:
Πολλαπλασιάζεται η βαθμολογία κάθε κατηγορίας με τον συντελεστή βαρύτητας αυτής και τα γινόμενα προστίθενται. Στη συνέχεια το άθροισμα τους διαιρείται με το πέντε, όσο και το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας και εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων.
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται:
Για το εκπαιδευτικό περιβάλλον (συντελεστής βαρύτητας 0,75)
Για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50)
Για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25)
Για την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια (συντελεστής βαρύτητας 1,50)
Για την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1)
Παράλληλα ο εκπαιδευτικός θα εντάσσεται και σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού (ελλιπής, επαρκής, πολύ καλός, εξαιρετικός) ως προς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες.
Η τελική βαθμολογία υπολογίζεται ως εξής:
Πολλαπλασιάζεται η βαθμολογία κάθε κατηγορίας με τον συντελεστή βαρύτητας αυτής και τα γινόμενα προστίθενται. Στη συνέχεια το άθροισμα τους διαιρείται με το πέντε, όσο και το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας και εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων.
ΕΘΝΟΣ.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου