Ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας παρουσίασαν τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου που θα δοθεί αυτή την εβδομάδα σε διαβούλευση - «Όσοι αντιδρούν να μην κρύβονται πίσω από κούφια συνθήματα» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης - Τι είπε η Νίκη Κεραμέως για τους 4 άξονες: δεξιότητες, ευκαιρίες, επαγγελματική κατάρτιση και αξιολόγηση
«Μέρος του προεκλογικού προγράμματος της ΝΔ αφορούσε το αντικείμενο της σημερινής συζήτησης. Πώς θα υλοποιήσουμε το σχολείο του μέλλοντος που θα έχει κεντρικό σκοπό να προσφέρει γνώση και δεξιότητες στους μαθητές ώστε να σας προετοιμάσουμε για ό,τι επιλέξετε να κάνετε στη ζωή σας. Είτε είναι πανεπιστημιακές σπουδές, είτε μεταλυκειακή εκπαίδευση, είτε οποιαδήποτε επαγγελματική διαδρομή» επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την παρουσίαση του Νέου Αναβαθμισμένου Σχολείου.
Η πανδημία κατέδειξε πόσο σημαντική είναι η προσπάθεια αυτή, σημείωσε ο πρωθυπουργός και ευχαρίστησε ξεχωριστά κάθε δασκάλα, κάθε δάσκαλο, κάθε καθηγήτρια, κάθε καθηγητή που αγκάλιασαν τις προκλήσεις της τηλεκπαίδευσης. «Τα καταφέραμε χάρις την αφοσίωση δασκάλων, καθηγητών και μαθητών μας. Καταφέραμε και δεν έχουμε κενά στην ύλη. Ανακαλύψαμε και νέες δυνατότητες που μπορεί η τεχνολογία να μας δώσει» προσέθεσε και υπογράμμισε πως στο νέο σχολείο δεν μιλάμε μόνο για τα κτίρια, αλλά πρωτίστως για τον τεχνολογικό εξοπλισμό.
«Το τι θέλουμε να μάθουμε δεν αφορά μόνο τη γνώση. Και η γνώση εξελίσσεται. Πιάνουμε το νήμα από τη δουλειά που ξεκίνησε το 2011 με τα προγράμματα σπουδών. Σκεφτείτε ένα παιδί που θα ξεκινήσει α' δημοτικού το 2021, θα τελειώσει το σχολειό το 2033 και το πανεπιστήμιο το 2037. Και εμείς πρέπει να σκεφτούμε πώς θα είναι κόσμος» ανέφερε.
Σε αυτό το πλαίσιο, είπε πως δεν μιλάμε μόνο για τη στείρα αποστήθιση και συμπλήρωσε: «Όταν έδινα εγώ εξετάσεις έπρεπε να μάθεις απέξω ένα βιβλίο. Έχει την ίδια σημασία σήμερα. Νομίζω πως όχι. Πρέπει να μάθουμε και άλλα πράγματα. Κριτική σκέψη, σύνθεση, αξιοποίηση διαφορετικών πηγών. Ζητήματα που έχουν να κάνουν με αυτό που αποκαλούμε συναισθηματική ευφυία. Όλες αυτές οι δεξιότητες είναι πολύ σημαντικές».
Δίνουμε ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά
«Μεγάλη σημασία αποδίδουμε στις γλώσσες» προέταξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Το γεγονός ότι από την ηλικία των 4 μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα. Το νηπιαγωγείο ξεκινάει στα 4. Ξέρουμε ότι οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου έχουν διαμορφωθεί μέχρι τα πρώτα 6-7 χρόνια, αλλά το τι γίνεται έχει μεγάλη σημασία. Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ένα δημόσιο σχολειο και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να επιλέξουν τι θα κάνουν στη ζωή τους» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Επίσης, δήλωσε ότι χαίρεται που το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού μπαίνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Περαιτέρω, επισήμανε πως δεν είναι τυχαίο ότι ένας τους τέσσερις που φοιτούν σε δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. «Επέλεξαν έναν άλλο δρόμο ο οποίος θα τους βοηθήσει περισσότερο να διαπρέψουν επαγγελματικά. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν επαγγέλματα δημιουργικά.
Σίγουρα είναι λάθος να σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα πανεπιστημίων που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση. Δεν θα θέλατε να πάτε σε τμήμα στο οποίο μπήκατε τυχαία. Δεν είναι καλό ούτε για εσάς ούτε για τη δημόσια εκπαίδευση» συμπλήρωσε.
Τίποτα δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς τους δασκάλους, τους καθηγητές μας
«Τίποτα από όλα όσα μιλάω δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους δασκάλους, τους καθηγητές μας» ανέδειξε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός.
«Όταν συζητούσαμε προεκλογικά το πρόγραμμά μας, πάντα έλεγα δώσε παραπάνω βαθμό ελευθερίας στα σχολεία» συνέχισε και αναφερόμενος στο νέο αναβαθμισμένο σχολείο είπε: «Κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα με το πολλαπλό βιβλίο. Τη δυνατότητα να επιλέξουν οι δάσκαλοι ποιο βιβλίο τους ταιριάζει καλύτερα. Τη δυνατότητα να εξετάζουν με διαφορετικούς τρόπους. Θα κάνει την τάξη ο δάσκαλος και ο καθηγητής πιο δημιουργική και πιο ευχάριστη. Δημιουργικότητα που συναντώ συνέχεια όταν συνομιλώ μαζί τους».
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στην διαδήλωση που γινόταν την ώρα της παρουσίασης. «Θα ήθελα να τους φωνάξω και να μου πουν τι τους ενοχλεί στην αξιολόγηση. Δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα . Θέλουμε να βοηθήσουμε δασκάλους και μαθητές να γίνουν καλύτεροι. Κρύβονται πίσω από κούφια συνθήματα. Είναι στο χέρι όλων μας να την κάνουμε πράξη με τον πιο παραγωγικό τρόπο. Έχει τον χαρακτήρα της επιβράβευσης» ανέφερε μεταξύ άλλων.
Η Νίκη Κεραμέως
Η εκδήλωση ξεκίνησε με ένα ολιγόλεπτο βίντεο που φέρει τον τίτλο «Κάνουμε πράξη το όνειρο» ξεκίνησε πριν από λίγο η δημόσια παρουσίαση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση αυτή την εβδομάδα.
«Υλοποιούμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς για να μεταβούμε σε αυτόνομο και ευέλικτο σχολείο» ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σημειώνοντας ότι πρώτος άξονας του νέου σχολείου είναι η καλλιέργεια των δεξιοτήτων.
Σημείωσε ακόμα ότι 123 νέα προγράματα σπουδών θα εφαρμοστούν από τον Σεπτέμβριο με τους εκπαιδευτικούς να έχουν ως κύριο εργαλείο το πολλαπλό βιβλίο, να μπορούν δηλαδή να επιλέγουν οι ίδιοι το βιβλίο το οποίο θα διδάξουν.
Δεύτερος άξονας, είναι οι ίσες ευκαιρίες για όλους. Νηπιαγωγείο από τα τέσσερα, διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, περισσότερα ψηφιακά εργαλεία.
Τρίτος άξονας, οι εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές. Θέλουμε να δώσουμε επιλογές ανάλογα με τις προτιμήσεις των μαθητών και να επενδύσουμε στην επαγγελματική κατάρτιση. Από Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν τα πρώτα έξι πρότυπα επαγγελματικά λύκεια.
Τέταρτος άξονας, είναι η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, η αυτονομία και η αξιολόγηση. «Θα τους δώσουμε περισσότερες θέσεις ευθύνης. Η αξιολόγηση θα καταγράψει τα περιθώρια βελτίωσης και θα τους κάνει ακόμα καλύτερους» σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε κλίνοντας την ομιλία της: «Αλλάζουμε την παιδεία στην πράξη, δημιουργούμε το σχολείο του άυριο σήμερα».
Αναλυτική ενημέρωση για το νομοσχέδιο θα πραγματοποιηθεί σε συνέντευξη Τύπου της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, η οποία έχει προγραμματιστεί γι΄ αυτή την εβδομάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου