Θα εντοπίσουμε προβλήματα, λέει ο υφυπουργός κ.Σ. Κεδίκογλου
Όχι αυτού του είδους και όχι τώρα, απαντά ο πρόεδρος της Δ.Ο.Ε.
Όχι αυτού του είδους και όχι τώρα, απαντά ο πρόεδρος της Δ.Ο.Ε.
«Περιμέναμε τις αντιδράσεις μερίδας εκπαιδευτικών. Ομως, θα συνεχίσουμε κανονικά. Η αξιολόγηση πρέπει επιτέλους να εφαρμοστεί στο ελληνικό σχολείο, καθώς θα βοηθήσει να εντοπίσουμε προβλήματα και να εστιάσουμε στην επίλυσή τους» λέει, μιλώντας στην «Κ», ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου. «Οχι αυτού του είδους η αξιολόγηση, και όχι τώρα» αντιτείνει ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Μπάμπης Κόκκινος, ο οποίος θεωρεί ότι η διαδικασία έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και δεν πρέπει να εφαρμοσθεί σε μία περίοδο που οι εκπαιδευτικοί ανησυχούν μήπως τα αποτελέσματά της οδηγήσουν σε απολύσεις. Συγκεκριμένα, ο νόμος 3839/2010 ορίζει ότι μόνο ένα ποσοστό των εκπαιδευτικών μπορεί να προχωρήσει στην επόμενη βαθμολογική, και άρα και μισθολογική, βαθμίδα. Ετσι, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ είναι αποφασισμένες να μην επιτρέψουν να εφαρμοσθεί ο νόμος, επιδιώκοντας ουσιαστικά η αξιολόγηση να παραπεμφθεί –για μία ακόμη φορά– στις ελληνικές καλένδες. Βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ζητήσει την εκπόνηση μελέτης, ώστε η αξιολόγηση να μην περιοριστεί στη βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, αλλά να τεθούν συμπληρωματικά κριτήρια που θα έχουν σχέση με το έργο κάθε σχολείου.
Ειδικότερα, ο προγραμματισμός του υπ. Παιδείας ορίζει ότι από την επόμενη σχολική χρονιά θα αρχίσει η αξιολόγηση των 150.000 νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών. Κατά προτεραιότητα θα αξιολογηθούν όσοι τον προσεχή Μάιο συμπληρώνουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για να προαχθούν. Ομως, οι αντιδράσεις είναι οξύτατες και παραπέμπουν σε εμφυλιακό κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών, όπως καταδεικνύει η πρόσφατη περιπέτεια ορισμένων στελεχών της εκπαίδευσης (διευθυντές Εκπαίδευσης κ.λπ.), που επρόκειτο να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικό σεμινάριο για την αξιολόγηση. Ορισμένοι είχαν φροντίσει να φτάσουν στο υπ. Παιδείας πολύ νωρίτερα από την έναρξη του σεμιναρίου, ενώ κάποιοι άλλοι μπήκαν στον χώρο με ταξί που τα προστάτευαν από τους διαδηλωτές αστυνομικοί.
Οι αντιδράσεις θα πολλαπλασιαστούν σε όλη τη χώρα, αφού πρέπει να επιμορφωθούν οι διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων. Για την ατομική αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού, αξιολογητές ορίζονται οι διευθυντές των σχολείων και οι σχολικοί σύμβουλοι. Δηλαδή, περίπου 15.000 διευθυντές και σύμβουλοι θα πρέπει να επιμορφωθούν. Οι διαδικασίες θα γίνουν στις Περιφέρειες, οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν πεδίο... μαχών. Επίσης, αναμένεται σωρεία ενστάσεων κατά των αξιολογητών για το περιεχόμενο της επιμόρφωσης που έχουν ώστε να μπορούν να αξιολογούν.
Το μεγαλύτερο «αγκάθι» είναι ότι οι προαγωγές συνδέονται με τη μισθολογική εξέλιξη και θα γίνουν με ποσοστώσεις. Στην εκπαίδευση υπάρχουν έξι βαθμοί και ενδεικτικά από το 2ο στον 1ο βαθμό μπορεί να προαχθεί το 30% των εκπαιδευτικών. «Παρά τον μονομερή προσανατολισμό του νόμου σε μιαν “αξιολόγηση προσωπικού” ενταγμένη στην πυραμίδα της ιεραρχίας, η εφαρμογή του νόμου μπορεί να συμπληρωθεί με διαδικασίες και κριτήρια αξιολόγησης (και αυτοαξιολόγησης) του εκπαιδευτικού έργου, ώστε το όλον εγχείρημα να βοηθά στη συνεχή βελτίωση της εκπαίδευσης, και να καλλιεργεί εμπιστοσύνη, επιστημοσύνη και διοικητική επάρκεια» τόνισε στην «Κ» ο ερευνητής της εκπαίδευσης κ. Νικήτας Καστής. Και συμπλήρωσε: «Αυτό είναι εφικτό, όντας ταυτόχρονα η μεγάλη πρόκληση για την ελληνική εκπαίδευση και την κοινωνία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου