Όπως ήταν αναμενόμενο, ο υπουργός παιδείας ενέδωσε, για μία ακόμη φορά, στις εμμονικές και παντοιοτρόπως εκπεφρασμένες απόψεις του "ειδικού συμβούλου" και Διευθυντή τού Γραφείου του και... παραμονή της εθνικής επετείου, εξέδωσε νέα εγκύκλιο με την οποία καθιστά υπεύθυνους τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων για τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της ΑΕΕ.
Όλη η ανατρεπτική διάθεση του υπουργείου αντί να επικεντρώνεται σε αυτή καθεαυτή την προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εξαντλείται και αναλώνεται σε εγκυκλιο-ανατροπές και εγκυκλιο-ακυρώσεις, με αποτέλεσμα την έκδοση "απανωτών" εγκυκλίων, όπου κάθε νέα ακυρώνει και ανατρέπει την προηγούμενη. Αυτό, αν μη τι άλλο, προκαλεί τουλάχιστον αρνητικές κριτικές τόσο στον εκπαιδευτικό κόσμο όσο και στην κοινωνία γενικότερα, η οποία, ως παράπλευρη απώλεια και θύμα αυτής της θολούρας, παρακολουθεί αγωνιώσα και αποσβολωμένη.
Όλη η ανατρεπτική διάθεση του υπουργείου αντί να επικεντρώνεται σε αυτή καθεαυτή την προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εξαντλείται και αναλώνεται σε εγκυκλιο-ανατροπές και εγκυκλιο-ακυρώσεις, με αποτέλεσμα την έκδοση "απανωτών" εγκυκλίων, όπου κάθε νέα ακυρώνει και ανατρέπει την προηγούμενη. Αυτό, αν μη τι άλλο, προκαλεί τουλάχιστον αρνητικές κριτικές τόσο στον εκπαιδευτικό κόσμο όσο και στην κοινωνία γενικότερα, η οποία, ως παράπλευρη απώλεια και θύμα αυτής της θολούρας, παρακολουθεί αγωνιώσα και αποσβολωμένη.
Ο υπουργός, λοιπόν, στην "άρτι αφιχθείσα" εγκύκλιό του επικαλείται διατάξεις της απόφασης του υφυπουργού του 2002, Νικολάου Γκεσούλη.!!! (άρθρο 39, παρ. 15, ΦΕΚ 1340/2002). Είναι το επονομαζόμενο "καθηκοντολόγιο" των κυβερνήσεων του πάλαι ποτέ ΠΑ.ΣΟ.Κ., με το οποίο καθορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων καθώς και των συλλόγων διδασκόντων.
Συνάδελφοι,
Ο συγκεκριμένος υπουργός αρέσκεται να ανακοινώνει τις αποφάσεις του τις βραδινές ώρες και μάλιστα Σαββατοκύριακα, προσφάτως, όμως και παραμονές εθνικών επετείων! Είναι η καινούργια τακτική και μέθοδος που χρησιμοποιεί ο συγκεκριμένος υπουργός, εδώ και ενάμισι χρόνο, λες και απευθύνεται σε ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων διασκέδασης.
Το κοινωνικο-οικονομικό γίγνεσθαι, στη σημερινή Ελλάδα, διαμόρφωσε μια άλλη, νέα πραγματικότητα, με την οποία ο συγκεκριμένος υπουργός, φαίνεται να έχει "χάσει" την επαφή του και, κυρίως, φαίνεται να αδιαφορεί για τον κλονισμό της εμπιστοσύνης των "παντοιοτρόπως κακοποιημένων υφισταμένων" του, των εκπαιδευτικών που συνεχίζουν και ΣΗΜΕΡΑ αταλάντευτα το υψηλό τους καθήκον.
Η εμπιστοσύνη, ακόμη και των "κομματικών του φίλων" εκπαιδευτικών έχει κλονισθεί και τραυματιστεί ανεπανόρθωτα, αφού ο υπουργός με τις επιεικώς ατυχείς επιλογές του, οι οποίες, ειρήσθω εν παρόδω, δεν αναφέρονται στα προγράμματα του κόμματός του για την παιδεία, οδηγεί την κυβέρνηση και το κόμμα του σε ολική και οριστική ρήξη με τους εκπαιδευτικούς, ρήξη η οποία βρίσκεται προ των πυλών.
Η εμπιστοσύνη, ακόμη και των "κομματικών του φίλων" εκπαιδευτικών έχει κλονισθεί και τραυματιστεί ανεπανόρθωτα, αφού ο υπουργός με τις επιεικώς ατυχείς επιλογές του, οι οποίες, ειρήσθω εν παρόδω, δεν αναφέρονται στα προγράμματα του κόμματός του για την παιδεία, οδηγεί την κυβέρνηση και το κόμμα του σε ολική και οριστική ρήξη με τους εκπαιδευτικούς, ρήξη η οποία βρίσκεται προ των πυλών.
Η ΔΑΚΕ οφείλει να πάρει δημόσια θέση για την πολιτική που ασκεί ο συγκεκριμένος υπουργός και η ΔΟΕ να οργανώσει, ΑΜΕΣΑ, πανελλήνια συνδιάσκεψη Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.
Ανήμερα της εμβληματικής μας επετείου, ήγγικεν η ώρα για τη μεγάλη ρήξη. Όλοι μαζί ενωμένοι θα προχωρήσουμε για να διεκδικήσουμε την αξιοπρέπειά μας, όλοι μαζί, κανένας απέναντι και δίπλα του. Δεν μας πτοούν, δεν μας φοβίζουν, γιατί το δίκιο είναι με το μέρος μας!
Αξιότιμε, κύριε Υπουργέ,
Ο "τρομοκρατημένος" εκπαιδευτικός αποτελεί κακό κοινωνικό πρότυπο για τους μαθητές του, τα παιδιά του, που με δέος "κρέμονται από τα χείλη και την ψυχή του", τα παιδιά του, που, πριν από όλα και πάνω απ' όλα, επιλέγει να διαμορφώσει και να διαπλάσει βασιζόμενος στα δημοκρατικά ήθη και ιδεώδη. Αυτός είναι ο δάσκαλος της τάξης, ο μάχιμος δάσκαλος, ο ελεύθερος δάσκαλος.
Συνάδελφοι,
Με τη στάση μας και αυτή η εγκύκλιος θα πάρει την άγουσα προς τα αποδυτήρια...
Χρόνια Πολλά
Με εξαιρετική τιμή
Ο αιρετός σας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου