Το άρθρο 2 του νέου ΠΔ 28/2014 αναφέρει ότι:
2. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες (εφεξής και σχολεία) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν εφόσον, ύστερα από την εφαρμογή των διατάξεων των παραγράφων 12 του άρθρου 15, 7 και 12 του άρθρου 14 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45) καθώς και των δύο πρώτων εδαφίων της παραγράφου 14 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167),(μόνο για τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας) είναι περισσότεροι από τις κατανεμημένες στην οικεία περιοχή οργανικές θέσεις του κλάδου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και του κλάδου και της ειδικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στους οποίους ανήκουν και παραμένουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων (Π.Υ.Σ.Π.Ε. − Π.Υ.Σ.Δ.Ε.), ανεξαρτήτως αν έχουν τοποθετηθεί προσωρινά σε σχολική μονάδα.
Πλεονάζοντες χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με:
1.Τις διατάξεις του περιβόητου Νόμου 1566/1985, ο οποίος σημειωτέον ψηφίστηκε στα θερινά τμήματα της Βουλής και μάλιστα μεσάνυχτα με άδεια έδρανα! (και ως γνωστόν της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελάει)
2.Τις διατάξεις του προεδρικού Διατάγματος 50/96.
Επομένως, ο χαρακτηρισμός εκπαιδευτικών ως πλεοναζόντων δεν αποτελεί σύγχρονη μνημονιακή επιταγή, αλλά σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο υφίσταται εδώ και 30 χρόνια!
Αναλυτικότερα οι παραπάνω διατάξεις ορίζουν:
Εκπαιδευτικό Προσωπικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης*
Άρθρο 14 παρ. 14 του Ν. 1566/85
« Διδασκαλία με μειωμένο ωράριο δεν επιτρέπεται, εκτός εάν η συμπλήρωσή του δεν είναι αντικειμενικά δυνατή. Αν οι διδάσκοντες δε συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στο σχολείο που υπηρετούν διατίθενται μερικά ή ολικά, σε άλλα σχολεία της Δ.Ε. ή σε τμήματα ΠΔΣ καθώς και σε σχολεία της Π.Ε. για τη διδασκαλία των μαθημάτων που προβλέπονται στην παρ. 12 του άρθρου 4, τα οποία λειτουργούν στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή κοινότητα, με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από πρόταση του ΠΥΣΔΕ. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικός πλεονάζει εξ ολοκλήρου μπορεί να αποσπαστεί σε άλλο σχολείο του ίδιου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, με απόφαση του νομάρχη, ύστερα από πρόταση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου ή σε σχολείο άλλου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι εκπαιδευτικοί ενός σχολείου που πλεονάζουν σε ορισμένο κλάδο, εξαιτίας μεταβολών στα προγράμματα διδασκαλίας ή για άλλους λόγους, είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν μαθήματα συγγενούς ειδικότητας στην ίδια σχολική μονάδα».
Άρθρο 14 παρ.7 του ΠΔ 50(ισχύει μόνο για τους εκπαιδευτικούς της Β/θμας)
« Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1556/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους, να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους».
Άρθρο 15 παρ. 12 του ΠΔ 50
«Οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολεία της προτίμησης τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις. Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι περισσότεροι από τις οργανικές θέσεις, παραμένουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά ή διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 7 του άρθρου 14 σε σχολεία της συγκεκριμένης περιοχής».
*Για τους δασκάλους δεν υπάρχει σχετική διάταξη παρά μόνο η παράγραφος 5 του άρθρου 13, η οποία αναφέρει:
"Αν μειωθούν οι οργανικές θέσεις με την κατάργηση ή συγχώνευση δημοτικών σχολείων, παραμένουν ως υπεράριθμοι οι νεότεροι στο βαθμό και καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις που θα κενωθούν"
Ουδεμία αναφορά γίνεται στον παραπάνω νόμο για τους Νηπιαγωγούς!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου