Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεσμεύεται να ακυρώσει τις συνέπειες και να αποκαταστήσει τις αδικίες του συστήματος της αξιολόγησης! Ούτε λόγος για την κατάργηση του Προεδρικού διατάγματος. Οφείλω, όμως, να ομολογήσω, ότι η ερώτηση είναι προσεκτικά διατυπωμένη συνεπικουρούμενη από τη δύναμη της ελληνικής γλώσσας. Αφού αυτοί "παίζουν" με τη γλώσσα μας, εμείς πρέπει να θέσουμε τους όρους αυτού του παιχνιδιού. Πώς; Διαβάζοντας, ερμηνεύοντας και αξιολογώντας, προσεκτικά τις θέσεις τους.
esos.gr 03/04/2014
Ερώτηση για την άμεση ανάκληση των εγκυκλίων του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίες αφορούν την «Αυτό-αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου» κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Στην ερώτησή τους, οι βουλευτές υπογραμμίζουν τον απόλυτα παράνομο χαρακτήρα της από 24/3/2014 εγκυκλίου (Α.Π.: 44375/Γ1), με την οποία-μετά τις μαζικές αρνήσεις των Συλλόγων Διδασκόντων να συμμετέχουν στην απαράδεκτη αυτή διαδικασία- εντέλλονται οι διευθυντές των σχολικών μονάδων να ορίσουν οι ίδιοι τις ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών για την αυτό-αξιολόγηση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, καλεί σε όλους τους τόνους την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να σταματήσει την αυταρχική του ολίσθηση σε σχέση με την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και να αποσύρει σύσσωμο το στρεβλό πλαίσιο που έχει εισάγει. Ο Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, δεσμεύεται για την ακύρωση των όποιων συνεπειών ενδέχεται να παραχθούν από το εν λόγω παράνομο σύστημα αξιολόγησης, καθώς και για την αποκατάσταση των αδικιών του.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Να αποσυρθεί άμεσα η παράνομη και αυταρχική εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Σε ακόμα μία διολίσθηση σε επικίνδυνες για τη δημοκρατία και τη νομιμότητα ατραπούς προχώρησε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, εκδίδοντας στις 24 Μαρτίου την εγκύκλιο Α.Π.: 44375/Γ1 με την οποία, παρακάμπτοντας το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και με τη μέθοδο του "εντέλλεσθε", υποχρεώνει ΠΑΡΑΝΟΜΑ τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να προχωρήσουν οι ίδιοι στη συγκρότηση ομάδων εργασίας για την εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.).
Η εξέλιξη αυτή αποκαλύπτει τον πανικό της μνημονιακής συγκυβέρνησης μετά το φιάσκο της εφαρμογής του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου της Α.Ε.Ε. σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής ιεραρχίας. Η εκπαιδευτική κοινότητα, παρά το κλίμα τρομοκράτησης και εκφοβισμού που μεθοδευμένα καλλιεργείται στο χώρο της εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια, απέρριψε τα σχέδια της κυβέρνησης και υπέγραψε κατά της αξιολόγησης- χειραγώγησης στο συντριπτικό ποσοστό του 93% των εν ενεργεία εκπαιδευτικών.
Αποτέλεσμα της ομόθυμης αντίδρασης της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν να ακυρωθούν τα "επιμορφωτικά" σεμινάρια για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, να οδηγηθούν σε φιάσκο τα σεμινάρια για τα στελέχη εκπαίδευσης και σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί πανελλαδικά, να αρνηθούν να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας.
Σε απάντηση, το Υ.ΠΑΙ.Θ., διαπιστώνοντας την αποτυχία να εφαρμόσει το -βασικό για την εφαρμογή και νομιμοποίηση των ακραίων νεοφιλελεύθερων και αντιδραστικών πολιτικών στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης- εργαλείο της "αξιολόγησης", δε δίστασε να "επιστρατεύσει" ακόμα και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων χωρίς νομικά και ηθικά ερείσματα, αποκαλύπτοντας για ακόμα μία φορά το αυταρχικό πρόσωπο της μνημονιακής συγκυβέρνησης.
Μάλιστα, η προχειρότητα, οι σπασμωδικές κινήσεις και ο πανικός της κυβέρνησης να επιβάλει την "αξιολόγηση" με το "έτσι θέλω", διαπιστώνεται από το γεγονός ότι στην εν λόγω εγκύκλιο γίνεται επίκληση του άρθ. 39, παρ.15, ΦΕΚ 1340/2002 που ουδεμία σχέση έχει με την αξιολόγηση, αλλά αφορά την ανάθεση διδασκαλίας μαθημάτων και την κατανομή τμημάτων.
Tην ίδια στιγμή, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δαπανά εκατομμύρια ευρώ για την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, για την προετοιμασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση των Διευθυντών όλων των σχολικών μονάδων της γενικής εκπαίδευσης της χώρας. Για την υλοποίησή της προβλέφθηκαν κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ ύψους συνολικά 8.690.000 ευρώ. Τα χρήματα αυτά καλύπτουν, μεταξύ άλλων, αμοιβές, έξοδα μετακίνησης, κόστος διαμονής και διατροφής, αναλώσιμα, καθώς και αμοιβές ανά ανθρωπομήνα των Σχολικών Συμβούλων και των Διευθυντών των σχολικών μονάδων.
Επειδή η συγκεκριμένη εγκύκλιος είναι προδήλως παράνομη και παράλληλα διαπιστώνεται προσχηματική επίκληση άσχετων διατάξεων για την αυταρχική επιβολή της βούλησης της ηγεσίας του Υπουργείου,
Επειδή καταργεί τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και παρακάμπτει το ρόλο των Συλλόγων Διδασκόντων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στα μείζονα εκπαιδευτικά θέματα,
Επειδή η εκπαιδευτική κοινότητα απέρριψε το θεσμό της "αξιολόγησης", όπως τον σχεδίασε η συγκυβέρνηση, στη βάση του γεγονότος ότι αυτή χρησιμοποιείται ως πρόσχημα με απώτερο στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την αξιολόγηση - χειραγώγηση των απολύσεων και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου,
Επειδή καμιά μορφή αυτοαξιολόγησης δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και το διάλογο μαζί της,
Επειδή είναι διάτρητες οι επικίνδυνες νεοφιλεύθερες μνημονιακές πολιτικές που επιχειρήθηκε να ενδυθούν το μανδύα της κοινωνικής συναίνεσης πίσω από το εφεύρημα της δήθεν "αξιολόγησης" και του "εξορθολογισμού" του δημοσίου, αλλά συνάντησαν την σθεναρή αντίσταση της εκπαιδευτικής κοινότητας που δεν υπέκυψε στις τακτικές του εκφοβισμού και της τρομοκράτησης,
Επειδή το λειτούργημα του εκπαιδευτικού βάλλεται από την αυταρχική και παράνομη άσκηση πολιτικής σε μείζονα εκπαιδευτικά ζητήματα, όπως οι μετατάξεις, η μη πραγματοποίηση των μεταθέσεων, οι αναγκαστικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών υπό την απειλή της απόλυσης, οι διαθεσιμότητες και αποκορύφωμα όλων, οι πρόσφατες απολύσεις εκπαιδευτικών παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις και μεγαλοστομίες,
Επειδή ο χώρος της δημόσιας εκπαίδευσης έχει ήδη πληγεί ανεπανόρθωτα από τις νεοφιλελεύθερες μνημονιακές πολιτικές που έχουν υποβαθμίσει το δημόσιο σχολείο, όπως με την υποστελέχωση των σχολικών μονάδων, τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τις συμπτύξεις τμημάτων, το στοίβαγμα υπεράριθμων μαθητών σε αίθουσες και την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών,
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Θα σταματήσει επιτέλους να παρανομεί, εκδίδοντας διαδοχικές εγκυκλίους οι οποίες έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο;
• Θα ανακαλέσει τις παράνομες εγκυκλίους, οι οποίες έχουν εγκαταστήσει κλίμα διχόνοιας και αντιπαράθεσης μέσα στην ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα;
• Θα σταματήσει η κατασπατάληση χρημάτων για το καταστροφικό έργο της δήθεν αυτοαξιολόγησης, το οποίο μάλιστα έχει απαξιωθεί από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τάσος Κουράκης
Γιάννης Αμανατίδης
Τζένη Βαμβακά
Έφη Γεωργοπούλου- Σαλτάρη
Αϊχάν Καρά Γιουσούφ
Γιώργος Πάντζας
Παναγιώτα Δριτσέλη
Μαντάς Χρήστος
Φωτίου Θεανώ
Κανελλοπούλου Μαρία
Πετράκος Θανάσης
03/07/2014
Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Παιδείας: Παράνομη κλήση των διευθυντών των σχολείων για συμμετοχή στην εξ αποστάσεως επιμόρφωσή τους σε θέματα αξιολόγησης
Στις 17/06/2014 το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) εξέδωσε έγγραφο για «υλοποίηση της εξ' αποστάσεως επιμόρφωσης στο Πλαίσιο Β' κύκλου επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης».
Η εξέλιξη αυτή ήρθε ως απάντηση της κυβέρνησης στις δυναμικές κινητοποιήσεις και τη συλλογική αντίδραση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή του κυβερνητικού πλαισίου της «αξιολόγησης». Θυμίζουμε τη μαζική άρνηση των διευθυντών των σχολικών μονάδων να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια με θέμα την αξιολόγηση, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η πραγματοποίηση των περισσοτέρων εξ αυτών.
Η κυβέρνηση, αποφασισμένη να επιβάλει με το «έτσι θέλω» το αντεκπαιδευτικό και αντεργατικό πλαίσιο της «αξιολόγησης-χειραγώγησης», το οποίο έχει εντάξει στο ΕΣΠΑ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για αυτούς που το διαχειρίζονται και που θα οδηγήσει σε διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών, σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, στη μεταφορά των ευθυνών στις πλάτες των εκπαιδευτικών και των μαθητών, δε διστάζει να κάνει χρήση κάθε θεμιτού και αθέμιτου μέσου, προκειμένου να υλοποιήσει τις πολιτικές της ισοπέδωσης, επιστρατεύοντας αυτή τη φορά το Ι.Ε.Π. ώστε να εφαρμόσει εναλλακτικό σχέδιο υλοποίησης των σεμιναρίων που ακύρωσε στην πράξη σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα.
Ο πανικός της κυβέρνησης οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις, που εκτός των άλλων είναι και νομικά έωλες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με γνωμοδοτήσεις Νομικών Συμβούλων των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ), το Ι.Ε.Π. δεν είναι εξουσιοδοτημένο νομικά όργανο με Υ.Α. για να καθορίσει τον τρόπο επιμόρφωσης των Δ/ντών. Ειδικότερα, σύμφωνα με γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε., «οι εντολές για συμμετοχή σε επιμορφωτικές δράσεις είναι προδήλως παράνομες», επομένως «ο υπάλληλος δεν υποχρεούται να εκτελέσει την εντολή αναφέροντας παραλλήλως στο προϊστάμενο όργανο αυτού, που έδωσε την εντολή, την αντίρρησή του», χωρίς να αποκλείεται και ο καταλογισμός πειθαρχικών ευθυνών προς τους περιφερειακούς διευθυντές, που παρείχαν κατευθύνσεις προς τους δημοσίους υπαλλήλους, καθ' υπαγόρευση οργάνου μη αρμοδίου και με αποστολή καθαρά συμβουλευτική».
Στο πλαίσιο αυτό, οι όποιες εγκύκλιοι εστάλησαν από Διευθυντές Εκπαίδευσης ή τους Περιφερειακούς Δ/ντές στους διευθυντές των σχολικών μονάδων, πιέζοντάς τους να δηλώσουν συμμετοχή στη διαδικασία της εξ' αποστάσεως επιμόρφωσης με βάση την απόφαση του Ι.Ε.Π., είναι αυθαίρετες και καταχρηστικές.
Επειδή είναι προδήλως παράνομη η κλήση για επιμόρφωση εξ αποστάσεως των διευθυντών των σχολικών μονάδων, οι οποίοι ελλείψει νομικού πλαισίου δεν υποχρεούνται να συμμετάσχουν σε αυτήν,
Επειδή το καθεστώς «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» παραπέμπει σε άλλες, μαύρες εποχές της σύγχρονης ιστορίας για τη δημοκρατία,
Επειδή η αξιολόγηση όπως την σχεδιάζουν και την υλοποιούν οι μνημονιακές κυβερνήσεις, δεν στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά στη μισθολογική υποβάθμιση, την τρομοκράτηση και εκπειθάρχηση των εκπαιδευτικών στις μνημονιακές πολιτικές υπό το φόβο αρνητικής αξιολόγησης που θα οδηγεί ακόμα και σε απολύσεις,
Επειδή το πλαίσιο της μνημονιακής «αξιολόγησης» εντάσσεται σ’ έναν ευρύτερο σχεδιασμό υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου και απαξίωσης των εκπαιδευτικών λειτουργών, με ταυτόχρονη ενίσχυση των ιδιωτικών σχολείων,
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να τεθεί ένα τέλος στον αυταρχισμό της διοίκησης και στις παράτυπες ενέργειες και εγκυκλίους, όπως αυτή για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση, που δημιουργούν κλίμα σύγχυσης και αποσυντονισμού της εκπαιδευτικής λειτουργίας, ενώ παράλληλα προσκρούουν στη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας;
• Θα αποσύρει το αντεργατικό και αντεκπαιδευτικό πλαίσιο της «αξιολόγησης» που στοχεύει στην μείωση της μισθολογικής δαπάνης και στη βίαιη εκπειθάρχηση των εκπαιδευτικών υπό την απειλή της απόλυσης;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιάννης Aμανατίδης
Τάσος Κουράκης
Τζένη Βαμβακά
Έφη Γεωργοπούλου - Σαλτάρη
Παναγιώτα Δριτσέλη
Μαρία Κανελλοπούλου
Αϊχάν Καρά Γιουσούφ
Μιχάλης Κριτσωτάκης
Γιώργος Πάντζας
Μαρία Τριανταφύλλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου