Και είμαστε ακόμη στην αρχή της διαδικασίας...
πηγή:solomosd.blogspot.gr/
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ζακύνθου « Διονύσιος Σολωμός»καταγγέλλει το Σχολικό Σύμβουλο της 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. Ζακύνθου, Ιωάννη Παπαγεωργίου , για τον αντιδημοκρατικό, αυταρχικό και αντισυναδελφικό τρόπο , με τον οποίο αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς-μέλη του Συλλόγου μας από την αρχή της θητείας του και ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες , μετά την ανάληψη από μέρους του του ρόλου του εφαρμοστή της κυβερνητικής- τροϊκανής πολιτικής, σχετικά με τη διαδικασία της αξιολόγησης.
Αντί να υπερασπιστεί τον κατοχυρωμένο και θεσμοθετημένο ρόλο του Σχολικού Συμβούλου- Επιστημονικού καθοδηγητή και Εμψυχωτή των εκπαιδευτικών ,έχει επιλέξει και υλοποιεί με απόλυτη συνέπεια το ρόλο του Συμβούλου- Κριτή-Αξιολογητή, έναν νέου τύπου «ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ»!
Με μια σειρά από έγγραφες και προφορικές οδηγίες προς τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων και ανάλογες επιλογές στάσεων του, έχει καταφέρει να σπείρει το φόβο και την ανασφάλεια στα σχολεία του νομού και να δημιουργήσει ένα κλίμα έντασης , δυσπιστίας και καχυποψίας μεταξύ Διευθυντών και εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, εκπαιδευτικών και γονέων. Και όλα αυτά τη στιγμή, που οι νομοθετικές διατάξεις και το καθηκοντολόγιο του Σχολικού Συμβούλου, ορίζουν ότι ο ρόλος του είναι « η συνεχής φροντίδα και υποχρέωση για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών» καθώς και« η δημιουργία ενός εποικοδομητικού κλίματος επικοινωνίας, οργάνωσης και συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων»
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ο Σχολικός Σύμβουλος που σκοπός του είναι η προαγωγή και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, ΝΑ ΖΗΤΑ από τους εκπαιδευτικούς ανάληψη δράσεων με σκοπό τον «εμπλουτισμό» του ατομικού τους φακέλου και τηνποσοτική εκτίμηση του έργου τους, ΕΝΩ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι η ουσία και ηποιότητα της στοιχειώδους εκπαίδευσης αποτελεί δικαίωμα όλων των παιδιών και προϋποθέτει ανάληψη πρωτοβουλιών για άμεση κάλυψη όλων των κενών που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες σε εκπαιδευτικούς και ειδικότητες, για άμεσο διορισμό εκπαιδευτικών, για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, για τη μη σύμπτυξη τμημάτων και σχολείων ,για τη μη υπολειτουργία και τελικά κατάργηση του ολοήμερου σχολείου.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ο Σχολικός Σύμβουλος, που είναι ιδιαίτερα κατηρτισμένος στα παιδαγωγικά θέματα , ΝΑ ΖΗΤΑ από εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν τους μαθητές τους μόλις ένα μήνα να καταθέτουν προτάσεις διαφοροποιημένης διδασκαλίας , ΕΝΩ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι το Υπουργείο υποχρεούται να προσλάβει εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και να επαναφέρει το θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας και την πρόσθετη διδακτική στήριξη.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ τέλος , ένας Σχολικός Σύμβουλος, λειτουργός της δημόσιας εκπαίδευσης, , ΑΝΤΙ να ΕΜΨΥΧΩΝΕΙ ΚΑΙ να ΕΝΘΑΡΥΝΝΕΙ τους λίγους και απόλυτα αναγκαίους εκπαιδευτικούς που έχουν μείνει στη εκπαίδευση , ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ , με την απειλή της αξιολόγησης, της διαθεσιμότητας και της απόλυσης, προσθέτοντας τους ένα επιπλέον καθημερινό φορτίο επιβίωσης, σε μια κοινωνία που οι πολίτες της παραπαίουν λόγω οικονομικών δυσχερειών και εργασιακής ανασφάλειας, σε μια κοινωνία κρίσης.
Μια ωστόσο προσεκτική μελέτη του ΠΔ 152/2013 για την αξιολόγηση , καθιστά ολοφάνερο στον κάθε υποψιασμένο εκπαιδευτικό, ότι όλες οι παραπάνω μεθοδεύσεις του Σχολικού Συμβούλου Π.Ε. Ζακύνθου, αποτελούν εκ μέρους του σιωπηρή αποδοχή του ρόλου του ως αξιολογητή και μετατρέπουν τους εκπαιδευτικούς σε συλλέκτες μετρήσιμων εγγράφων, για μια επικείμενη ατομική αξιολόγηση τους , ενώ ταυτόχρονα υπονομεύουν το δικαίωμά τους για συμμετοχή στην απεργία- αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε. από τις 25/9/2014.
Με άλλα λόγια ,οι ενέργειες του συγκεκριμένου συμβούλου στρέφονται ενάντια στις ίδιες τις αποφάσεις του κλάδου και του συλλόγου μας, θέτοντάς τον απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα συνολικά.
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου αποτέλεσε κατάκτηση του κλάδου των εκπαιδευτικών, θεσπίστηκε με το νόμο 1304/82 ,με τον οποίο καταργήθηκε ο θεσμός του Επιθεωρητή, που αστυνόμευε το έργο του εκπαιδευτικού και μετέτρεπε τη σχολική μονάδα σε αυταρχική δομή ελέγχου.
Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο ότι σε ένα περιβάλλον συνεχών πιέσεων, ελέγχων, «καταγραφών» και έμμεσων απειλών, ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ και ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ και ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ο ΦΟΒΟΣ και Η ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ δεν έχουν θέση στο χώρο της εκπαίδευσης.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ είναι ΕΛΠΙΔΑ.
Η ΠΑΙΔΕΙΑ είναι ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, είναι προϊόν ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ!
ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ- ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ-ΓΟΝΕΙΣ
ΝΑ ΑΝΤΙΤΑΧΘΟΥΝ ΣΘΕΝΑΡΑ
ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΟ ΚΛΙΜΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΜΑΖΙ ΤΗΣ Η ΝΕΑ ΑΥΤΗ ΜΟΡΦΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΥ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου